abonnement Unibet Coolblue
pi_184569034
Oké, mijn ouders gaan verhuizen en ruimen op. In de kelder liggen wat flessen wijn (tien ofzo) die hij ooit begin jaren tachtig kocht/kreeg.

Het waren 'goede' flessen die hij in de kelder gelegd heeft met het doel ze te bewaren.

Ik kan me niet voorstellen dat die flessen ooit echt duur waren, met hun budget toen zal het misschien maximaal 10 tot 20 gulden per fles gekost hebben.

Enfin, mijn vader drinkt inmiddels 35 jaar niet meer, mijn moeder blieft geen wijn. Dus die flessen zijn blijven liggen.

Valt dat nog te drinken? Valt het te verkopen? Hoe en waar dan? Of gaan we de gootsteen extra luxe ontstoppen?
pi_184569083
Of het nog te drinken valt, verschilt per wijn. De ene wijn wordt beter met leeftijd, de andere wordt azijn :')

Je kunt het altijd opstoken naar een sterke drank? :+
  Vis een optie? woensdag 23 januari 2019 @ 11:12:10 #3
70532 loveli
N
pi_184569098
Vintage chart opzoeken en kijken of het een goed jaar was. En dan op marktplaats zetten in de hoop dat het een leuk cadeau is voor iemand die 35 wordt.
crap in = crap out
pi_184569236
Oké, dus als het een slecht jaar was, kan het meteen door de plee? Wel een grappig idee om het als verjaardagscadeau te verkopen. Haha.
pi_184569572
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 11:20 schreef austenamsterdam het volgende:
Oké, dus als het een slecht jaar was, kan het meteen door de plee? Wel een grappig idee om het als verjaardagscadeau te verkopen. Haha.
als je een top wijn hebt die los aanbieden, anders als package deal :)
pi_184569618
Ik zou wijn sowieso altijd door de plee spoelen.

Bier ^O^ _O_
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  Vis een optie? woensdag 23 januari 2019 @ 11:48:00 #7
70532 loveli
N
pi_184569718
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 11:20 schreef austenamsterdam het volgende:
Oké, dus als het een slecht jaar was, kan het meteen door de plee? Wel een grappig idee om het als verjaardagscadeau te verkopen. Haha.
Dan nog verkopen natuurlijk, waar vind je vandaag de dag een fles wijn uit 1983 voor een tientje?
crap in = crap out
pi_184569794
90% van de wijn hoort in principe binnen een jaar opgedronken te worden.
Slechts een klein deel is geschikt om langer te bewaren dus ik ben er bang voor.
Money won is twice as sweet as money earned.
  Spellchecker woensdag 23 januari 2019 @ 12:25:03 #9
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_184570411
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 11:08 schreef austenamsterdam het volgende:
Oké, mijn ouders gaan verhuizen en ruimen op. In de kelder liggen wat flessen wijn (tien ofzo) die hij ooit begin jaren tachtig kocht/kreeg.

Het waren 'goede' flessen die hij in de kelder gelegd heeft met het doel ze te bewaren.

Ik kan me niet voorstellen dat die flessen ooit echt duur waren, met hun budget toen zal het misschien maximaal 10 tot 20 gulden per fles gekost hebben.

Enfin, mijn vader drinkt inmiddels 35 jaar niet meer, mijn moeder blieft geen wijn. Dus die flessen zijn blijven liggen.

Valt dat nog te drinken? Valt het te verkopen? Hoe en waar dan? Of gaan we de gootsteen extra luxe ontstoppen?
Niet te hard mee schudden, en geef zo'n fles cadeau bij een verjaardag of visite.
Het mooiste is op een receptie. Wordt de fles op tafel gezet en komen ze er misschien pas na weken of maanden achter dat het niet meer te hachelen is :D
  woensdag 23 januari 2019 @ 13:53:26 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_184572181
Meestal is oude wijn niet meer te zuipen. Uitzonderingen zijn de duurdere chateau-wijnen van een bepaald jaar. En die worden vaak ook niet meer opgedronken, maar als belegging gezien.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 23 januari 2019 @ 16:26:41 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184575272
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 11:08 schreef austenamsterdam het volgende:
Oké, mijn ouders gaan verhuizen en ruimen op. In de kelder liggen wat flessen wijn (tien ofzo) die hij ooit begin jaren tachtig kocht/kreeg.

Het waren 'goede' flessen die hij in de kelder gelegd heeft met het doel ze te bewaren.

Ik kan me niet voorstellen dat die flessen ooit echt duur waren, met hun budget toen zal het misschien maximaal 10 tot 20 gulden per fles gekost hebben.

Enfin, mijn vader drinkt inmiddels 35 jaar niet meer, mijn moeder blieft geen wijn. Dus die flessen zijn blijven liggen.

Valt dat nog te drinken? Valt het te verkopen? Hoe en waar dan? Of gaan we de gootsteen extra luxe ontstoppen?
Wat zijn de namen van de wijn? Zijn het 10 dezelfde flessen uit de pomerol of is het chauteau Migraine Appellation de Coppein Controlé.
Een wijn, ook een bewaarwijn, heeft een hoogtepunt waarop hij op zijn best is. De meeste bewaarwijnen kan je een paar jaar in een donkere en koele kelder bewaren en dan worden ze zachter en rijker van smaak. Maar 35 jaar is wel erg lang
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 23 januari 2019 @ 16:34:23 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184575430
Zo overleed jaren geleden een oom van mij, en mij werd verteld dat hij zo gek van wijn was, topstukken verzamelde en ik dronk toch zo graag wijn, wil jij die hebben. Ik was verbaasd maar zei okay. Toen ik kwam om ze op te halen waren het wat supermarkt 3 voor een tientje Rioja en wat sjatoo whatthefucks, jarenlang hadden ze in de meterkast gestaan (!) en volledig kapot. Grappig om ze open te maken, maar nog niet eens geschikt om er azijn mee te maken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184576369
Google de namen even of gebruik de vivino-app. Als het goed is krijg je dan al een indicatie of het was is.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  woensdag 23 januari 2019 @ 20:36:31 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_184580524
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 17:34 schreef valentijn101 het volgende:
Google de namen even of gebruik de vivino-app. Als het goed is krijg je dan al een indicatie of het was is.
Leuke app. Ga morgen eens aan de slag daarmee in mijn wijnkelder.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')