Wie meent dat dan?quote:Op zaterdag 26 januari 2019 09:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Verbazingwekkend te menen dat vrije scholen niets met antroposofie te maken heeft.
Dat was 30 jaar geleden, toch?quote:En nee, mij kennis komt van het nabij meemaken.
Natuurlijk kom je dat tegen. Bij mij is 0,5 meter een halve meter. Jij hebt het over toleranties die bij bepaalde vakgebieden noodzakelijk zijn. Bij verspaantechnieken gebruikt men deze ook. Maar die worden opgegeven.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 16:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
het heeft niks met afronden te maken, maar meer dat je stilstaat dat 0.5 betekent dat het ook 0.45 of 0.54 kan zijn.
Het zal je verbazen hoe weinig mensen hier bij stil staan. Ik kom het dagelijks tegen, ook bij ingenieurs, leidinggevende, directeuren, kwaliteitsingenieurs, kwaliteitsmanagers, etc.
Dan schrijf je op dat iets wordt afgekeurd bij hoger dan 4. De meetwaarde is 4.4 en dan wordt het afgekeurd, geheel onterecht.
[edit[ verhaal wat verduidelijkt.
Is gewoon afronden volgens de scientific method (ik ken de Nederlandse benaming niet :$).quote:Op zondag 27 januari 2019 00:34 schreef Cherni het volgende:
[..]
Natuurlijk kom je dat tegen. Bij mij is 0,5 meter een halve meter. Jij hebt het over toleranties die bij bepaalde vakgebieden noodzakelijk zijn. Bij verspaantechnieken gebruikt men deze ook. Maar die worden opgegeven.
Ondertussen al weer heel wat jaren geleden was het in het nieuws dat de pabo studenten basisschool rekenen niet onder de knie hadden. Ze faalden voor een proefwerk voor 10 jarigen. En die geven nu dus les....quote:Op zondag 27 januari 2019 00:07 schreef Elfletterig het volgende:
De lat wordt alsmaar lager gelegd en de smoesjes nemen toe. Neem het modeverschijnsel discalculie: ineens kunnen kinderen niet meer rekenen. Ik wijs nog eens op dit topic uit 2017 en het artikel uit de OP: NWS / 'Dyslexie is het gevolg van slecht onderwijs'
Het onderliggende probleem is slecht onderwijs. We betalen leraren slecht, er staan steeds vaker onbevoegde of ondeskundige docenten voor de klas. We maken als samenleving de keuze om een generatie relatief domme kinderen voort te brengen.
En weet je, als de andere arbeidsomstandigheden zouden verbeteren (geen administratieve bullshit, de ruimte om gewoon te doen wat ze willen (namelijk lesgeven) en een samenleving die achter leraren staat ipv ertegenover in geval van conflicten) dan zouden ze dat 'lagere' salaris waarschijnlijk niet eens een probleem vinden.quote:Op zondag 27 januari 2019 00:07 schreef Elfletterig het volgende:
Het onderliggende probleem is slecht onderwijs. We betalen leraren slecht, er staan steeds vaker onbevoegde of ondeskundige docenten voor de klas. We maken als samenleving de keuze om een generatie relatief domme kinderen voort te brengen.
Je hebt probleem en probleem. Als het je passie is om les te geven en je doet dat je hele leven, dan kun je er prima van leven en zul je inderdaad geen probleem hebben met het salaris. Als je in het bedrijfsleven werkzaam bent, je overweegt de overstap en je komt er dan achter dat je toch wel erg veel moet inleveren, dan kan dat wel degelijk een probleem zijn.quote:Op zondag 27 januari 2019 02:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En weet je, als de andere arbeidsomstandigheden zouden verbeteren (geen administratieve bullshit, de ruimte om gewoon te doen wat ze willen (namelijk lesgeven) en een samenleving die achter leraren staat ipv ertegenover in geval van conflicten) dan zouden ze dat 'lagere' salaris waarschijnlijk niet eens een probleem vinden.
Als mijn meetapparaat heel nauwkeurig 4,4 meet dan schrijf ik 4,40 of 4,400 afhankelijk van de tolerantie. In de wiskunde is 4,4 exact 4 + 4/10, maar in de natuurkunde bijv, gebruik je de wetenschappelijke notatie, bijv, getal van Avogadro = 6,022 140 857 ± 0,000 000 074 × 10^23 mol−1quote:Op zaterdag 26 januari 2019 17:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
klopt, als de tolerantie 0.1 is, dan is 4.4 nog steeds afkeur.
Ik moet het eerste apparaat nog zien wat gebruikt wordt voor kwaliteitskeuringen dat een tolerantie heeft op de decimaal die die ook afgeeft.
Het probleem is er alleen wanneer je die stap nooit echt maakt en de 'what if..' kant belicht. Want misschien lever je wat in, maar herinnert worden door klassen vol studenten die later goed aan je terugdenken is velen ook wat waard. Soms moet je ook je handen vuil durven maken voor je echt mag spreken.quote:Op zondag 27 januari 2019 10:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je hebt probleem en probleem. Als het je passie is om les te geven en je doet dat je hele leven, dan kun je er prima van leven en zul je inderdaad geen probleem hebben met het salaris. Als je in het bedrijfsleven werkzaam bent, je overweegt de overstap en je komt er dan achter dat je toch wel erg veel moet inleveren, dan kan dat wel degelijk een probleem zijn.
Precies. Ik heb dan wel een overstap gemaakt van piping(engineer) naar machinist. Dat was een behoorlijke klap mbt salaris. Maar het vak machinist was een jongensdroom een passie en het is zeer zeker wat mij betreft een stap voorwaarts geweest. Dat mijn familie, ex collega's, vriendenkring mij adviseerde om een bezoekje langs een psycholoog te maken moet ik nu wel om lachen. Mijn partner stond daar gelukkig wel volledig achter.quote:Op zondag 27 januari 2019 10:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je hebt probleem en probleem. Als het je passie is om les te geven en je doet dat je hele leven, dan kun je er prima van leven en zul je inderdaad geen probleem hebben met het salaris. Als je in het bedrijfsleven werkzaam bent, je overweegt de overstap en je komt er dan achter dat je toch wel erg veel moet inleveren, dan kan dat wel degelijk een probleem zijn.
Het is een oude eenheid van massa en is geen 500gram. Tja in een winkel snijden ze je mogelijk 500 gram af als die term überhaupt nog gebruikt word bij een kruidenier of AH.quote:Op zondag 27 januari 2019 12:01 schreef nixxx het volgende:
Een pond is wel 500 gram, maar een pound is geen pond.
een pond kaas is op de markt toch nog wel gangbaar?quote:Op zondag 27 januari 2019 12:17 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het is een oude eenheid van massa en is geen 500gram. Tja in een winkel snijden ze je mogelijk 500 gram af als die term überhaupt nog gebruikt word bij een kruidenier of AH.
Ik zou het niet weten eerlijk gezegd. Ik bestel altijd in grammen, kilo's of bij boterhamvlees in ons.quote:Op zondag 27 januari 2019 15:51 schreef Beathoven het volgende:
[..]
een pond kaas is op de markt toch nog wel gangbaar?
Het is inderdaad geen aantrekkelijk vak meer nee.quote:Op zondag 27 januari 2019 00:07 schreef Elfletterig het volgende:
Het onderliggende probleem is slecht onderwijs. We betalen leraren slecht, er staan steeds vaker onbevoegde of ondeskundige docenten voor de klas. We maken als samenleving de keuze om een generatie relatief domme kinderen voort te brengen.
10 jaar geleden ja?quote:Op zondag 27 januari 2019 11:02 schreef Beathoven het volgende:
Ik vind de beste leerkrachten de leerkrachten die kennis van zaken hebben maar niet doen alsof ze overal boven staan. Een Hans Zimmer zei ooit over z'n werk "I had the feeling I couldn't do it, I was about to say 'please get yourself a real composer' " en dat was zo'n 10 jaar geleden. Je moet jezelf zien te verslaan, en voortdurend op een beter niveau zien te brengen, dan ben je een goede.
Machinist lijkt me echt een prachtig beroep, maar vanwege mijn psychise klachten heb ik daar niet voor gekozen.quote:Op zondag 27 januari 2019 11:12 schreef Cherni het volgende:
[..]
Precies. Ik heb dan wel een overstap gemaakt van piping(engineer) naar machinist. Dat was een behoorlijke klap mbt salaris. Maar het vak machinist was een jongensdroom een passie en het is zeer zeker wat mij betreft een stap voorwaarts geweest. Dat mijn familie, ex collega's, vriendenkring mij adviseerde om een bezoekje langs een psycholoog te maken moet ik nu wel om lachen. Mijn partner stond daar gelukkig wel volledig achter.
En zo zal het ook met het vak onderwijzer zijn of brandweerman/vrouw. om maar wat voorbeelden te geven.
Mooi gesproken, maar hoe zorgen we voor goede docenten. Als het waar is dat pabo studenten niet goed kunnen rekenen, dan moet je daar toch wel iets tegen kunnen doen.quote:Op zondag 27 januari 2019 11:02 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het probleem is er alleen wanneer je die stap nooit echt maakt en de 'what if..' kant belicht. Want misschien lever je wat in, maar herinnert worden door klassen vol studenten die later goed aan je terugdenken is velen ook wat waard. Soms moet je ook je handen vuil durven maken voor je echt mag spreken.
Misschien speelt er soms ook wel een bepaalde angst mee voor afgang. Als je voor de klas staat moet je er vanuit gaan dat je niet alwetend bent want leerlingen zijn slimmer dan je denkt en stellen vragen die je soms best even aan het denken zetten. Het is net als hier op 't forum, iedereen vult elkaar aan en dat maakt ons wijzer. Velen zullen zich mogelijk onbewust wat verheven voelen en dan ben je kwetsbaar.
Ik vind de beste leerkrachten de leerkrachten die kennis van zaken hebben maar niet doen alsof ze overal boven staan. Een Hans Zimmer zei ooit over z'n werk "I had the feeling I couldn't do it, I was about to say 'please get yourself a real composer' " en dat was zo'n 10 jaar geleden. Je moet jezelf zien te verslaan, en voortdurend op een beter niveau zien te brengen, dan ben je een goede.
Dat is een moeilijke want er is blijkbaar geen goed fundament en je kunt niet zomaar even een heel fundament in een handomdraai herstellen in deze wereld. De krantenkoppen zouden voldoende moeten zijn en mensen die educatie naar het hart gaat moeten zich melden zonder al te hoge eisen te stellen die ze er uiteindelijk van weerhoudt om de stap maar niet te nemen.quote:Op zondag 27 januari 2019 17:17 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Machinist lijkt me echt een prachtig beroep, maar vanwege mijn psychise klachten heb ik daar niet voor gekozen.
[..]
Mooi gesproken, maar hoe zorgen we voor goede docenten. Als het waar is dat pabo studenten niet goed kunnen rekenen, dan moet je daar toch wel iets tegen kunnen doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |