abonnement Unibet Coolblue
pi_184559405
Laatste tijd merk ik dat ik wat ben blijven hangen en heb ik sinds kort gebroken met een hele groep "vrienden". Mensen waarmee ik elke dag wel mee rondhing, maar die geen toegevoegde waarde hebben in mijn leven. Ook was ik het zat om met dealers/dieven/... rond te hangen terwijl ik zelf gewoon netjes werk.

Op zich gaat alles goed, al voel ik wel af en toe wat leegte. Ik ben nou niet eenzaam, heb nog andere vrienden en heb een leuke hobby,maar toch mis ik het soms.

Ik krijg vaak berichten met de vraag waarom ik niet meer langs het pleintje kom en bijna iedereen negeer. Op zich heb ik ook geen issues met die gozers, alleen vind ik het tijd om volwassen te zijn.

Maar hoe hou ik dit vol?
pi_184559486
Gewoon tray glad mee nemen na pleintje toch niffo !!
Ik zwaai naar dieren.
pi_184559533
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 20:21 schreef Geerd het volgende:
Gewoon tray glad mee nemen na pleintje toch niffo !!
Is haram :D :')
pi_184559555
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 20:23 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Is haram :D :')
gaaay
Ik zwaai naar dieren.
pi_184559572
Ik heb ook gebroken met de notoire alcoholisten waar ik toe behoorden. Je moet soms verder gaan in het leven.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 20:29:42 #6
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_184559677
Was het een rationele beslissing?
pi_184559709
Voelde je jezelf te goed jongeman
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
pi_184559767
Het is wat anders om met een groepje op een pleintje rond te hangen dan dat je met een oude vriend afspreekt om hem te helpen verhuizen en daarna nog een pilsje thee te drinken bijvoorbeeld. Misschien kan je het ze proberen uit te leggen zonder veroordelend te doen? Anders maar gewoon negeren en jammer maar helaas als ze het niet willen of kunnen begrijpen.
pi_184559824
Herkenbaar, ik ben volgens mij stuk ouder dan jij maar heb dit gevoel nog steeds regelmatig.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 21:11:04 #10
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_184560612
Je leert elkaar kennen op de middelbare school, vormt een vriendengroep en na een jarenlange hechte vriendschap gaat na verloop van tijd iedereen aan de vrouw, trouwen, kinderen, hond, werken etc. En langzaam maar zeker groei je uit elkaar.

Dit heb ik ook meegemaakt en na de zoveelste zoutloze meeting heb ik mijzelf meerdere malen de vraag gesteld waar ik in godsnaam mee bezig ben. De koek is op, en hier komt een quote van wijlen Robin Williams die dit fenomeen prachtig onder woorden bracht: “I used to think that the worst thing in life was to end up alone. It's not. The worst thing in life is to end up with people who make you feel alone”.
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_184562441
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 20:36 schreef Hamzoef het volgende:
Herkenbaar, ik ben volgens mij stuk ouder dan jij maar heb dit gevoel nog steeds regelmatig.
Ja, ik ben dan ook een van de weinige die (legaal) werkt. Ben er gewoon echt klaar mee. De meeste jongens daar krijgen heus wel kansen, maar grijpen ze niet. Altijd is er wel wat en dan geven ze "de maatschappij" de schuld.

En dan krijg ik het verwijt veranderd en dom te zijn omdat ik ga werken voor "amper" 2K volgens hen.

Maar toch mis ik het wel ;(
pi_184562600
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 20:33 schreef MadJackthePirate het volgende:
Het is wat anders om met een groepje op een pleintje rond te hangen dan dat je met een oude vriend afspreekt om hem te helpen verhuizen en daarna nog een pilsje thee te drinken bijvoorbeeld. Misschien kan je het ze proberen uit te leggen zonder veroordelend te doen? Anders maar gewoon negeren en jammer maar helaas als ze het niet willen of kunnen begrijpen.
Ze begrijpen het niet en dit zullen ze nooit doen. Enige wat ze willen is makkelijk veel geld verdienen,blowen en stoer zijn.

Terwijl ik net wil gaan trouwen en een leven opbouwen zonder negativiteit.
pi_184562668
Dit is een onderwerp dat mij momenteel ook heel erg bezig houdt.

Vrienden van af de basisschool, nu bijna dertig, maar als we elkaar zien is het maar gezapig en futloos. Dit jaar ook weer oud en nieuw met elkaar gevierd, inclusief aanhang. Maar de sfeer was niet echt dat je zegt : het was een enorm gezellige avond.

Met twee heb ik nog steeds wel een goede click, daarmee kan ik nog echt gezellig op zaterdagavond in een kroegje ouwehoeren. Maar met de rest? Ergens voelt het ook tegennatuurlijk om vrienden die je al zo lang hebt te beëindigen. Het voelt toch als het weggooien van een trui die nog goed van kwaliteit en pasvorm is, maar die je simpelweg nooit meer zin hebt om aan te trekken.

In jouw geval is ook nog eens sprake van semi-crimineel volk, dus dan zou de keuze voor mij nog sneller gemaakt zijn. Aan de andere kant weet je maar nooit wanneer je mensen nog eens nodig kunt hebben, dus 1/2 keer per jaar een avondje investeren om de lijn niet te laten knappen kan soms verstandig zijn :)
pi_184562815
Ik heb het hier ook wel een beetje. We zijn inmiddels allemaal in de 30. De wiet-rookwolk is opgeklaard en eigenlijk blijkt de vriendengroep nu maar een samengeraapt zooitje te zijn van mensen die totaal anders tegen het leven aankijken.

Vaak wordt er dan ook direct terug gegrepen op de bekende ouwe verhalen van vroeger. 'Haha toen jij zo stoned was'. 'Haha toen ik zo dronken was'. Dezelfde 10 verhaaltjes heb ik nu wel 30 keer gehoord inmiddels. En elke keer wordt het minder grappig.

Althans, dat vind ik. De meesten moeten er elke keer weer smakelijk om lachen. Ik ga nog een keer of 4-5 per jaar met deze groep als groep om, maar dan heb ik het ook wel weer gehad.

Zonde, want 15 jaar geleden was het dagelijkse kost maar zo gaat het leven denk ik bij heel veel mensen.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 22:48:05 #15
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_184562839
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 22:40 schreef TATW het volgende:
Dit is een onderwerp dat mij momenteel ook heel erg bezig houdt.

Vrienden van af de basisschool, nu bijna dertig, maar als we elkaar zien is het maar gezapig en futloos. Dit jaar ook weer oud en nieuw met elkaar gevierd, inclusief aanhang. Maar de sfeer was niet echt dat je zegt : het was een enorm gezellige avond.

Met twee heb ik nog steeds wel een goede click, daarmee kan ik nog echt gezellig op zaterdagavond in een kroegje ouwehoeren. Maar met de rest? Ergens voelt het ook tegennatuurlijk om vrienden die je al zo lang hebt te beëindigen. Het voelt toch als het weggooien van een trui die nog goed van kwaliteit en pasvorm is, maar die je simpelweg nooit meer zin hebt om aan te trekken.

In jouw geval is ook nog eens sprake van semi-crimineel volk, dus dan zou de keuze voor mij nog sneller gemaakt zijn. Aan de andere kant weet je maar nooit wanneer je mensen nog eens nodig kunt hebben, dus 1/2 keer per jaar een avondje investeren om de lijn niet te laten knappen kan soms verstandig zijn :)
Heel herkenbaar. Maar ik heb aan den lijve ondervonden dat het in de jaren daarna steeds minder wordt en geleidelijk uit elkaar groeit. Je deelt steeds minder met elkaar en ook zul je merken dat interesses gaan verschillen. Uiteindelijk is “ het verleden” het enige wat je nog met elkaar deelt.

.
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_184562867
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 21:11 schreef Kamover het volgende:
Je leert elkaar kennen op de middelbare school, vormt een vriendengroep en na een jarenlange hechte vriendschap gaat na verloop van tijd iedereen aan de vrouw, trouwen, kinderen, hond, werken etc. En langzaam maar zeker groei je uit elkaar.

Dit heb ik ook meegemaakt en na de zoveelste zoutloze meeting heb ik mijzelf meerdere malen de vraag gesteld waar ik in godsnaam mee bezig ben. De koek is op, en hier komt een quote van wijlen Robin Williams die dit fenomeen prachtig onder woorden bracht: “I used to think that the worst thing in life was to end up alone. It's not. The worst thing in life is to end up with people who make you feel alone”.
Tjah zegt ook wel genoeg over jou als je ontmoetingen met vrienden als meeting gaat zien (of altijd al zag). Dan krijg je dat soort quotes ook, altijd van een bepaald soort personen, die nooit echte vrienden hadden maar gewoon naar mensen toegingen. En die mensen voelen zich zelfs verheven, de ironie xd
  dinsdag 22 januari 2019 @ 22:50:54 #17
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_184562918
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 22:46 schreef matigeuser het volgende:
Vaak wordt er dan ook direct terug gegrepen op de bekende ouwe verhalen van vroeger. 'Haha toen jij zo stoned was'. 'Haha toen ik zo dronken was'. Dezelfde 10 verhaaltjes heb ik nu wel 30 keer gehoord inmiddels. En elke keer wordt het minder grappig.
Precies dit. Alleen nog maar putten uit het verleden omdat dat nog het enige is wat elkaar verbind. Nieuwe ervaringen en belevenissen zijn er niet meer.
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_184563080
Het zijn geen schoolvrienden, maar vrienden/kenissen die in de buurt wonen. Met sommige van hen ben ik werkelijk opgegroeid.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 23:00:15 #19
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_184563111
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 22:49 schreef bersi het volgende:

[..]

Tjah zegt ook wel genoeg over jou als je ontmoetingen met vrienden als meeting gaat zien (of altijd al zag). Dan krijg je dat soort quotes ook, altijd van een bepaald soort personen, die nooit echte vrienden hadden maar gewoon naar mensen toegingen. En die mensen voelen zich zelfs verheven, de ironie xd
Dat zie je verkeerd. Wij waren altijd goede vrienden door dik en dun. Maar je ziet dat het uit elkaar groeit en uiteindelijk verplichtingen (meetingen) worden. Ik voel mij zeker nier verheven, verre van.

Constateren dat oude vriendschappen voorbij zijn is ook niet erg, de eenzaamheid die ontstaat door “dode” vriendschappen steeds weer proberen te reanimeren is wel erg.
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_184563159
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 22:50 schreef Kamover het volgende:

[..]

Precies dit. Alleen nog maar putten uit het verleden omdat dat nog het enige is wat elkaar verbind. Nieuwe ervaringen en belevenissen zijn er niet meer.
Logisch, vanuit jouw standpunt gezien. Ik doe mijn best om jouw standpunt te begrijpen, ik hoop dat jij hetzelfde probeert.

Ik ken namelijk in de praktijk mensen zoals jij. Iedereen groeit en dit en dat. Jullie groeien sneller zogenaamd in jullie beleving. Die ene persoon bezoekt wat festivals, heeft wat werk, doet wat leuke dingen met zijn leven. Jij bezoekt geen festivals meer, hebt ook werk maar werk dat hoger ligt dan hem en doet andere leuke dingen dan hij doet. Jullie praten met elkaar en praten over festivals valt af want dat doe jij niet meer. Praten over werk kom jij beter uit en alle andere leuke dingen boeien minder want dat is wat persoonlijk.

Personen zoals jij behoren gewoon geen vriendschap te hebben op die manier. Dus goed voor jou dat je het afkapt. Vrienden proberen gewoon plezier met elkaar te hebben en met elkaar te praten en tenzij jouw ex-vrienden junkies zijn denk ik dat ze nogal blij mogen zijn dat ze jou niet meer als vriend hebben niet waar. Jullie denken gewoon op zo'n manier die heel gunstig is voor jullie zelf maar in de praktijk is het gewoon niet zo.

Jullie zijn diegenen die vrienden hadden maar het niet in stand konden houden vanwege jullie zogenaamde vooruitgang (mad social skills) en de ander is altijd schuldig en jullie zijn elite xd
pi_184563200
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 23:00 schreef Kamover het volgende:

[..]

Dat zie je verkeerd. Wij waren altijd goede vrienden door dik en dun. Maar je ziet dat het uit elkaar groeit en uiteindelijk verplichtingen (meetingen) worden. Ik voel mij zeker nier verheven, verre van.

Constateren dat oude vriendschappen voorbij zijn is ook niet erg, de eenzaamheid die ontstaat door “dode” vriendschappen steeds weer proberen te reanimeren is wel erg.
Prima maar ga niet doen alsof het aan hen ligt
pi_184563284
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 22:48 schreef Kamover het volgende:

[..]

Heel herkenbaar. Maar ik heb aan den lijve ondervonden dat het in de jaren daarna steeds minder wordt en geleidelijk uit elkaar groeit. Je deelt steeds minder met elkaar en ook zul je merken dat interesses gaan verschillen. Uiteindelijk is “ het verleden” het enige wat je nog met elkaar deelt.

.
Klopt :) plus men is steeds meer gefocust op zichzelf, dus voor je het weet zit je alleen nog maar te luisteren naar verhalen van mensen die dingen over zichzelf aan het vertellen zijn.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 23:27:06 #23
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_184563671
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 23:03 schreef bersi het volgende:

[..]

Logisch, vanuit jouw standpunt gezien. Ik doe mijn best om jouw standpunt te begrijpen, ik hoop dat jij hetzelfde probeert.

Ik ken namelijk in de praktijk mensen zoals jij. Iedereen groeit en dit en dat. Jullie groeien sneller zogenaamd in jullie beleving. Die ene persoon bezoekt wat festivals, heeft wat werk, doet wat leuke dingen met zijn leven. Jij bezoekt geen festivals meer, hebt ook werk maar werk dat hoger ligt dan hem en doet andere leuke dingen dan hij doet. Jullie praten met elkaar en praten over festivals valt af want dat doe jij niet meer. Praten over werk kom jij beter uit en alle andere leuke dingen boeien minder want dat is wat persoonlijk.

Personen zoals jij behoren gewoon geen vriendschap te hebben op die manier. Dus goed voor jou dat je het afkapt. Vrienden proberen gewoon plezier met elkaar te hebben en met elkaar te praten en tenzij jouw ex-vrienden junkies zijn denk ik dat ze nogal blij mogen zijn dat ze jou niet meer als vriend hebben niet waar. Jullie denken gewoon op zo'n manier die heel gunstig is voor jullie zelf maar in de praktijk is het gewoon niet zo.

Jullie zijn diegenen die vrienden hadden maar het niet in stand konden houden vanwege jullie zogenaamde vooruitgang (mad social skills) en de ander is altijd schuldig en jullie zijn elite xd
Ik heb geen idee waarom jij die conclusies trekt op basis van een aantal posts, maar blijkbaar raak ik gevoelige snaar? Ik zeg nergens dat ik mij beter voel dan de rest of dat ik iemand ontgroeit ben. De ironie is namelijk dat het eerder andersom is, maar dat kan jij niet weten.

Je ziet dat alle “vrienden” een andere kant op zijn gegaan. De interesse in elkaar en in het heden is bij iedereen veel minder of niet meer aanwezig. Dit geldt voor de gehele groep en niet perse voor mij als individu. De groep brokkelt in de jaren steeds verder af. Er zijn al enkele vrienden eerder afgehaakt.

Dus probeer niet jouw eigen leven en/of negatieve ervaringen op mij te projecteren. Ik weet niet wat iemand jou heeft aangegaan, maar ik ben niet die “vriend” die jij in gedachten hebt.
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
  dinsdag 22 januari 2019 @ 23:35:31 #24
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_184563873
Nice topic 👍🏽

Soms is het verleden nog het enige wat je bindt.
Het is pijnlijk om te accepteren dat je uit elkaar groeit, maar als je het idee hebt dat je ‘beste tijd’ niet het verleden ligt, zul je je blik op de toekomst moeten houden.

Misschien een dooddoener, maar waar je de ene deur achter je sluit, gaat er ergens anders weer een deur open.

Ik mis ook bepaalde vriendschappen van vroeger, maar als ik zie hoe ik nu denk en hoe mijn vrienden van destijds zijn blijven hangen, had ik mijn wereld al veel eerder moeten opengooien.
pi_184564906
Zo lopen die dingen nou eenmaal in het leven.
  woensdag 23 januari 2019 @ 08:57:07 #26
471637 TomStall
I buried Joey
pi_184567081
Goed en herkenbaar topic inderdaad. De meeste antwoorden zijn al gegeven en ik heb er eigenlijk niet zo veel aan toe te voegen. Zo gaan die dingen nou eenmaal, maar zoals een andere user al zei kun je het best gewoon zeggen dat je de klik niet meer voelt en het drugs gebeuren als dood spoor ziet. Moeilijk en zal niet door iedereen gewaardeerd gaan worden, maar wel de waarheid en uiteindelijk op lange termijn ook gewoon verstandig.

Om nog contact te houden 1 - 2 keer per jaar zoals een andere user zei hmm, hangt van heel veel dingen af natuurlijk. Contacten houden is goed, en er zullen gerust meer "afvalligen" komen waar je later misschien weer mee in contact komt vroeger of later wie weet.

Aan de andere kant heb ik het gezien dat mensen op latere leeftijd weer even terug grijpen naar een blowtje of snuif of whatever, omdat dat vroeger nooit een probleem was en even wat stoom van de ketel af haalde. Maar op latere leeftijd kan het juist tegen je werken en een verslaving in de hand werken, of op een andere manier je leven negatief beinvloeden. Inmiddels heb je dan misschien een gezin of hypotheek, meer stress van werk of dingen die je hebt mee gemaakt, of je voelt je depri omdat je leven toch niet lukte op een manier die je voor ogen had... dan is daar de drugs, geen oplossing of verruiming meer zoals vroeger maar nu een extra last en probleemgeval er bij. Wat dat betreft is het misschien wel beter geheel te breken. Als je het mij vraagt zou ik van drugs weg blijven, ook de verleiding uit de weg gaan door vrienden uit het verleden die nog wel het een en ander doen uit de weg te gaan. Iedereen is anders, de een kan het wel en voelt zich er prettig bij, de ander niet.

Doen wat je gevoel je in geeft. Tijd om een andere richting in te slaan dan die groep waarmee je om ging? Gewoon doen en met wat uitleg hoef je je echt niet schuldig te voelen dat je leven een andere kant op gaat.
  Moderator woensdag 23 januari 2019 @ 10:25:12 #27
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184568336
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 22:37 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Ze begrijpen het niet en dit zullen ze nooit doen. Enige wat ze willen is makkelijk veel geld verdienen,blowen en stoer zijn.

Terwijl ik net wil gaan trouwen en een leven opbouwen zonder negativiteit.
Daar heb je je antwoord toch? Je hebt er geen trek meer in, je wil 'serieus' zijn, prima. Niks mis mee. Gewoon doen, want die gasten waar je mee bent opgegroeid, die gaan je echt niet verder helpen. Als het echt vrienden zouden zijn geweest, dan hadden ze je gesteund, in plaats van dat soort opmerkingen als 'amper 2k' en zo.

In principe hebben ze je alles gegeven wat je nodig hebt om hier de juiste keuze te maken, en ze hebben het je in mijn ogen ook nog verdomd makkelijk gemaakt.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 23 januari 2019 @ 10:35:15 #28
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_184568488
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 20:18 schreef Fushia2 het volgende:

Maar hoe hou ik dit vol?
Dit was toch zijn vraag... :?
  Moderator woensdag 23 januari 2019 @ 11:11:19 #29
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184569080
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 20:18 schreef Fushia2 het volgende:

Maar hoe hou ik dit vol?
Ga je dood als je het niet volhoudt? Nee? Precies. Het is gewoon niet meer jouw crowd. Zij passen niet meer bij jou(w levensfase) en jij niet meer bij hun. Prima toch?
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 26 januari 2019 @ 06:42:00 #30
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_184627424
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 22:30 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Ja, ik ben dan ook een van de weinige die (legaal) werkt. Ben er gewoon echt klaar mee. De meeste jongens daar krijgen heus wel kansen, maar grijpen ze niet. Altijd is er wel wat en dan geven ze "de maatschappij" de schuld.

En dan krijg ik het verwijt veranderd en dom te zijn omdat ik ga werken voor "amper" 2K volgens hen.

Maar toch mis ik het wel ;(
mss moet je eerst nieuwe vrienden zoeken? Dan mis je het minder
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_184631180
Hoe houd ik dit vol?

Wat mis je concreet? Je vrienden? De situatie op het pleintje? De gesprekken? De eventuele drugs?

Denk dat je je vrienden wel kan uitleggen dat je wat minder behoefte hebt aan die situatie.
pi_184631296
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 06:42 schreef madeliefff het volgende:

[..]

mss moet je eerst nieuwe vrienden zoeken? Dan mis je het minder
Dat valt niet mee als je boven een bepaalde leeftijd komt. Het is altijd anders dan met mensen waar je mee opgegroeid bent en die jou helemaal kennen.
pi_184631474
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 22:30 schreef Fushia2 het volgende:
Maar toch mis ik het wel ;(
Of mis je spanning en sensatie in je leven? Voelt het saai en leeg om door het leven te gaan als brave burger die zich netjes aan de wet houdt?

Als je iemand bent die een bepaalde kick nodig hebt, zijn er ook andere manieren. Probeer eens na te gaan wat je allemaal leuk lijkt om nog meer in je leven te doen.

Wie weet haal je bijvoorbeeld extra voldoening als je naast je huidige werk ook bijvoorbeeld gaat werken bij een club als bouncer ofzo. Misschien juist door jouw achtergrond is het iets wat heel goed bij je past. Het werk is niet geschikt voor bang uitgevallen types. Het brengt een zekere spanning met zich mee, want er zullen mannetjes en meiden zijn die jou gaan uitdagen. Het kan je daarom des te meer een goed gevoel geven dat jij je kan beheersen en erop reageert door rustig te blijven en daarmee overwicht en controle behoudt.

Buiten dat maak je ook nog meer mee en kom je in contact met veel mensen.

Ik zeg niet dat je dit persé moet doen. Ik noem maar een voorbeeld: als je heel breed kijkt, zijn er echt wel mogelijkheden te vinden. Als het maar matcht met wat bij jou past.

~~~~

Ik heb je al een aantal jaar af en toe op FOK! zien posten. Ik vind het wel goed om te zien hoe jij je in die tijd hebt ontwikkeld. ^O^
  zaterdag 26 januari 2019 @ 14:20:43 #34
471241 NoFrauds
Niet je fokking moeder
pi_184632221
Herkenbaar topique en fijn om te lezen dat dit bij anderen ook zo is. Oplossing: nieuwe vrienden zoeken.
Ik hou niet van fraude.
pi_184632781
Zo gaan die dingen. :) Je moet ook verder soms.

Zelf had ik dit ook wel een beetje met mijn vriendengroep. Maar gisteravond weer eens afgesproken met z'n allen, en dan was het toch weer zo gezellig. Net als de laatste vorige keren. Je kunt ook soms effe zo'n fase hebben maar dat dat puur in jezelf zit.
Maar soms is ook gewoon echt de rek eruit, en dan is het gewoon geweest. Than you have to move on.
Eens kijken
  zaterdag 26 januari 2019 @ 20:59:03 #36
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_184640382
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 13:22 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat valt niet mee als je boven een bepaalde leeftijd komt. Het is altijd anders dan met mensen waar je mee opgegroeid bent en die jou helemaal kennen.
ja klopt ik heb echter zelf nog maar 1 vriendin die ik van kleins af aan ken eigenlijk. De rest ontgroeid of verwaterd. De vriendschappen erna worden ook nooit hetzelfde maar dat betekent niet dat ze niks waard zijn.

En die oudr vriendschappen van fuchsia zijn ook niet meer wat t ooit geweest is

[ Bericht 3% gewijzigd door madeliefff op 26-01-2019 21:11:19 ]
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_184640625
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 20:59 schreef madeliefff het volgende:

[..]

ja klopt ik heb echter zelf nog maar 1 vriendin die ik van kleins af aan ken eigenlijk. De rest ontgroeid of verwaterd. De vriendschappen erna worden ook nooit hetzelfde maar dat betekent niet dat ze niks waard zijn.

En die oudr vriendschappen zijn ook niet meer wat t ooit geweest is bij hem
Geef de moed niet op!
  zaterdag 26 januari 2019 @ 21:10:30 #38
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_184640709
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 21:07 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Geef de moed niet op!
ik? Fuchsia bedoel je neem ik aan dan of wa
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_184640903
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 21:10 schreef madeliefff het volgende:

[..]

ik? Fuchsia bedoel je neem ik aan dan of wa
Nee, ik bedoel jou. Je klonk emotioneel dat je je vrienden verloren bent.
  zondag 27 januari 2019 @ 03:00:43 #40
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_184647445
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 21:16 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel jou. Je klonk emotioneel dat je je vrienden verloren bent.
o. Nee hoor. Weer nieuwe ervoor terug gekregen :)
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  zondag 27 januari 2019 @ 03:03:07 #41
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_184647449
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 20:24 schreef Duveldrinker het volgende:
Ik heb ook gebroken met de notoire alcoholisten waar ik toe behoorden. Je moet soms verder gaan in het leven.
Goeie naam heb je
pi_184657966
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 13:22 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat valt niet mee als je boven een bepaalde leeftijd komt. Het is altijd anders dan met mensen waar je mee opgegroeid bent en die jou helemaal kennen.
Daar ben ik het niet mee eens. Als je rond de 20 bent gepasseerd, ben je veel meer gevormd. Vriendenschap die je dan ontwikkelt, zullen beter bij je persoonlijkheid passen. De vrienden die je als kind had, waren eigenlijk alleen vrienden omdat ze in de zelfde buurt woonden en/of op dezelfde school zaten. De kans dat je uit elkaar groeit is veel groter.

Maar goed, dat ik mijn ervaring.
ROBODEMONS..................|:(
  zondag 27 januari 2019 @ 20:15:26 #43
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_184660720
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 13:22 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat valt niet mee als je boven een bepaalde leeftijd komt. Het is altijd anders dan met mensen waar je mee opgegroeid bent en die jou helemaal kennen.
Het kan ook een voordeel zijn dat andere mensen er blanco in staan. Hierdoor zijn bepaalde stigma”s of rollenverdeling niet van toepassing.

En je hoeft die oude anekdotes die al 1000x de revue zijn gepasseerd weer van stal te halen.
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_184727676
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 06:42 schreef madeliefff het volgende:

[..]

mss moet je eerst nieuwe vrienden zoeken? Dan mis je het minder
Dit is het probleem niet hoor, ik heb nog vrienden. En een vrouw waarmee ik hopelijk ga trouwen. :D

Ben dus niet eenzaam
pi_184727748
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 13:32 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]


~~~~

Ik heb je al een aantal jaar af en toe op FOK! zien posten. Ik vind het wel goed om te zien hoe jij je in die tijd hebt ontwikkeld. ^O^
:D :D

Maar stiekem heb je wel gelijk, ik mis denk ik actie en spanning. Maar goed, kleine kinderen worden groot....
pi_184728108
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 11:15 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Dit is het probleem niet hoor, ik heb nog vrienden. En een vrouw waarmee ik hopelijk ga trouwen. :D

Ben dus niet eenzaam
Soma of dit x een andere?
pi_184728264
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 11:18 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

:D :D

Maar stiekem heb je wel gelijk, ik mis denk ik actie en spanning. Maar goed, kleine kinderen worden groot....
Waar doel je precies op met actie en spanning? Criminele dingetjes doen en drugs gebruiken? Vervang die dingen gewoon door andere dingen waar je voldoening uit haalt, goede relatie met je vrouw, kinderen, een leuke sport met kicks of doelen er bij, een mooie reis die je bij elkaar spaart en waar je je een tijd lang op voorbereiden kan om er wat moois van te maken. Wat stellen dan de criminele dingetjes en drugs nog voor eigenlijk.
pi_184728957
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 11:52 schreef TomStall het volgende:

[..]

Waar doel je precies op met actie en spanning? Criminele dingetjes doen en drugs gebruiken? Vervang die dingen gewoon door andere dingen waar je voldoening uit haalt, goede relatie met je vrouw, kinderen, een leuke sport met kicks of doelen er bij, een mooie reis die je bij elkaar spaart en waar je je een tijd lang op voorbereiden kan om er wat moois van te maken. Wat stellen dan de criminele dingetjes en drugs nog voor eigenlijk.
Het gaat niet om druggebruik he, maar meer om het feit dat alles nou soms wat saai lijkt. Vroeger was er altijd wel wat spanning en soms voel ik mij heel burgerlijk worden :D
  donderdag 31 januari 2019 @ 14:08:15 #49
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_184730403
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 22:30 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Ja, ik ben dan ook een van de weinige die (legaal) werkt. Ben er gewoon echt klaar mee. De meeste jongens daar krijgen heus wel kansen, maar grijpen ze niet. Altijd is er wel wat en dan geven ze "de maatschappij" de schuld.

En dan krijg ik het verwijt veranderd en dom te zijn omdat ik ga werken voor "amper" 2K volgens hen.

Maar toch mis ik het wel ;(
Als je ze wel spreekt zitten ze dan ook beetje te kutten en je proberen belachelijk te maken omdat jij wel werkt?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_184733576
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 12:38 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Het gaat niet om druggebruik he, maar meer om het feit dat alles nou soms wat saai lijkt. Vroeger was er altijd wel wat spanning en soms voel ik mij heel burgerlijk worden :D
Snap ik. Ik denk dat de meesten dat zo voelen in hun twintiger jaren.

Ik ging me uiteindelijk realiseren dat leeftijd je echt niet verplicht om een saai burgerlijk leven te leiden. Ik ben al een stuk ouder dan jou, maar ik crepeer nog liever dan dat ik meega in een huisje-boompje-beestje leven.

Als je later in je leven een vrouw en kinderen hebt, heb je uiteraard meer verantwoordelijkheden en minder vrije tijd. Maar de vrijheden die je hebt, mag je besteden zoals je wilt. Je hoeft je niks te laten opdringen door een ander die vindt dat dat niet hoort.

Probeer eens te bedenken wat op zijn minst net zoveel spanning en sensatie geeft als crime-dingetjes, maar wat niet destructief is.

Als je vroeger - ik noem maar wat - een paar keer had ingebroken en sieraden gestolen, kan ik me wel voorstellen dat je een soort kick ervoer. Maar wat heb je aan een momentje kick als je vervolgens gesnapt wordt door de politie en daarna weer vastzit aan een taakstraf of celstraf? Daarbij benadeel je ook degenen bij wie je had ingebroken.

Dat weet je allemaal vast wel en ik heb ook zeker niet het idee dat er kans is dat jij weer dingen gaat doen die tegen de wet ingaan.

Ik kom ermee, omdat als je alles tegen elkaar gaat afwegen, je daardoor iets kan ontdekken wat jou veel meer motivatie en perspectief geeft. En dat je ook meer gaat voelen van: "die maten van vroeger gaan lekker hun gang maar, maar wat een kneusjes zijn het eigenlijk. Ik ben dat gelukkig ontgroeit en heb nu een veel leuker leven."
pi_184734603
Wat is je hobby?
  donderdag 31 januari 2019 @ 19:47:01 #52
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_184736855
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 18:10 schreef autoknutselaar het volgende:
Wat is je hobby?
Wrong topic asshole
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_184737525
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 19:47 schreef Kamover het volgende:

[..]

Wrong topic asshole
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 20:18 schreef Fushia2 het volgende:
Op zich gaat alles goed, al voel ik wel af en toe wat leegte. Ik ben nou niet eenzaam, heb nog andere vrienden en heb een leuke hobby,maar toch mis ik het soms.
  donderdag 31 januari 2019 @ 23:40:41 #54
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_184743524
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 20:08 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]


[..]

Excuses: good topic buddy
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_184747317
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 18:10 schreef autoknutselaar het volgende:
Wat is je hobby?
Als ik dit vertel word ik wel heel erg herkenbaar... ;)
pi_184750632
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 09:37 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Als ik dit vertel word ik wel heel erg herkenbaar... ;)
Zo'n unieke hobby?
pi_184756329
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 09:37 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Als ik dit vertel word ik wel heel erg herkenbaar... ;)
Rappen en 300 km per uur op de snelweg rijden misschien? :D
pi_184767066
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 12:25 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Zo'n unieke hobby?
Voetbal.
pi_184769125
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 12:25 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Zo'n unieke hobby?
Best wel, niet veel mensen met mijn achtergrond hebben deze hobby :D
pi_184769177
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 17:29 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Rappen en 300 km per uur op de snelweg rijden misschien? :D
"Jongens zonder baan op die linkerbaan" :D
pi_184770111
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 10:59 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Best wel, niet veel mensen met mijn achtergrond hebben deze hobby :D
stijldansen :7
pi_184770624
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 11:54 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

stijldansen :7
:') :D
  zaterdag 2 februari 2019 @ 12:33:56 #63
476281 Butjekef
Put met keren
pi_184770837
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 22:37 schreef Fushia2 het volgende:
Terwijl ik net wil gaan trouwen en een leven opbouwen zonder negativiteit.
Contradictio in terminis
pi_184771476
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 12:33 schreef Butjekef het volgende:

[..]

Contradictio in terminis
:')

Het huwelijk is imo het mooiste wat er is. Maar dit is een andere discussie

:)
pi_184772099
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 10:59 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Best wel, niet veel mensen met mijn achtergrond hebben deze hobby :D
Nu word ik nieuwsgierig.

Schaatsen?
pi_184772180
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 13:33 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nu word ik nieuwsgierig.

Schaatsen?
Kaakschaatsen
pi_184787531
Vaak is breken hoe kut en onverantwoord het irrationeel gezien ook is beter (op de lange termijn) dan vast blijven houden aan die anker.

Het mag dan geen anker zijn die je laat verdrinken of misschien toch wel maar met een anker kan je niet verder zwemmen

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2019 03:50:44 ]
pi_184787545
Zo gaan de meeste relaties denk ik. Hoeft trouwens geen permanente break te betekenen. Er zijn ex'en die nog steeds goed met elkaar kunnen omgaan.

Beetje 50/50 idee waarbij je kan instellen hoe ver je wilt gaan
pi_184787758
.

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2019 03:51:07 ]
  woensdag 3 april 2019 @ 12:38:47 #70
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_186007614
Gewoon eerlijk tegen ze izjn dat je niet meer met ze om kan gaan.
LeBron james heeft al zijn vrienden van vroeger meegenomen en Jay-Z heeft ze laten vallen.
Zoek maar op waarom.
pi_186019702
Wel herkenbaar ja, elk weekend zuipen en snuiven terwijl ik maandag weer fris op m'n werk moet zijn. Tsjah, ik kan dat niet meer.
pi_186198252
Jammer, maar jullie zijn dus blijkbaar uit elkaar gegroeid. Maak ze duidelijk dat je dit niet meer kunt en/ of wilt. Als ze daar vrede mee hebben, dan is er niets aan de hand. Als het problemen oplevert, zou het voor jou beter kunnen zijn om het contact te verbreken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')