abonnement Unibet Coolblue
pi_184552408
Voor mijn twee webshops ben ik aan het ori๋nteren naar een eigen server omdat ik daar meer capaciteit kan krijgen en ik niet meer aan de limieten van mijn hostingpakket vast zit.

Op internet kom ik verschillende opties tegen en het meest voor de hand liggende wat ik zie is een VPS. Heeft iemand ervaring met een eigen VPS en is er veel technische kennis nodig om deze te beheren?
  dinsdag 22 januari 2019 @ 14:11:07 #2
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_184552464
Een VPS is een kaal systeem dat je zelf moet inrichten. Dus ja, daar komt aardig wat technische kennis bij kijken, ja.

Als je er niet op zit te wachten om op de command-line in te loggen, bieden sommige providers ook "managed VPS" waarbij je een control panel hebt om diverse beheerstaken uit te voeren. Maar dat kost over het algemeen ook meer.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 14:11:16 #3
469637 VleesLollie
Vogeltjesdans:I am your father
pi_184552471
VPS is hetzelfde als eigen hardware, je hoeft alleen geen rekening te houden met hardware storingen want dat doet iemand anders voor je
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
Respect to the man in the ice cream van!
  dinsdag 22 januari 2019 @ 14:13:05 #4
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_184552507
Als je een VPS zonder verdere ondersteuning neemt heb je wel wat technische kennis nodig ja. Je moet een webserver installeren, de database, ssl certificaten, firewall etc. En dat allemaal configureren en up to date houden.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_184552593
Je kan naar https://www.digitalocean.com/community/tutorials gaan om tutorials te volgen voor het opzetten van een webserver. Hou er wel rekening mee dat je ook je firewall etc. instel en zulks. Ook als je wilt mailen zou je een mailserver moeten instellen, en dit kan een hels karweitje zijn.
pi_184552766
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:18 schreef RichardRichard het volgende:
Je kan naar https://www.digitalocean.com/community/tutorials gaan om tutorials te volgen voor het opzetten van een webserver. Hou er wel rekening mee dat je ook je firewall etc. instel en zulks. Ook als je wilt mailen zou je een mailserver moeten instellen, en dit kan een hels karweitje zijn.
en dan over 4 weken een topic dat zijn server is gehackt _O-
  dinsdag 22 januari 2019 @ 14:29:38 #7
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184552812
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:27 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

en dan over 4 weken een topic dat zijn server is gehackt _O-
Dat zal meevallen. Elke idioot kan die tutorials van DO volgen.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_184552884
Bedankt voor de reacties, dan is misschien managed VPS wel beter zodat het beheer uit handen wordt genomen. Bij veel providers wordt dit niet echt aangeboden of ik kan weinig over de voorwaarden vinden.
pi_184552976
Ik ben een tijdje geleden ook overgestapt op een eigen VPS. Ik heb een webshop en heb hier een multishop van gemaakt. Qua opslag werd alles steeds groter en ook mijn hosting werd duurder. Dit was voor mij een betere optie. Heb m bij Argeweb besteld (https://www.argeweb.nl/vps/) Vps is al bijna kant en klaar met controle panel ook. In het begin had ik nog wat moeite met instellen maar je kunt ze gewoon bellen voor hulp.
pi_184554126
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:29 schreef Faux. het volgende:

[..]

Dat zal meevallen. Elke idioot kan die tutorials van DO volgen.
om vervolgens apache versie X te installeren en php versie Y, en die vervolgens nooit meer te updaten ;)
  dinsdag 22 januari 2019 @ 20:34:49 #11
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_184559788
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 15:35 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

om vervolgens apache versie X te installeren en php versie Y, en die vervolgens nooit meer te updaten ;)
Apache? Nginx installeer je natuurlijk :{w
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_184574904
Wat voor technologie zijn je websites? Eventueel zou je kunnen kijken naar cloudhosting.
Ik zou je in ieder geval afraden een VPS te nemen als je geen kennis van zaken hebt. Ik heb zelf een VPS bij Transip waar ik zeer goede ervaringen mee heb.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_184577974
Mocht je serieus zijn met jouw webshops en alles gewoon goed geregeld willen hebben dan zou ik gaan voor https://www.exonet.nl/. Even bellen en ze leggen je goed uit hoe ze je verder kunnen helpen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')