FOK!forum / Nieuws & Achtergronden / honderden Renault-rijders gestrand door winterkou
TheFreshPrincedinsdag 22 januari 2019 @ 10:36
quote:
Renault-rijders gestrand door winterkou

AMSTERDAM - Bestuurders van een Renault met een dieselmotor hebben te maken met winterperikelen. De autoproducent heeft vanuit Nederland meer dan 100 meldingen binnen van wagens die niet willen starten door de weersomstandigheden.

,,Mijn man belde onze leasemaatschappij en wilde het uitleggen, maar die mevrouw zei: stopt u maar, ik weet precies wat er is. U bent nummer 140’’, vertelt een vrouw uit Limburg. Ze wil niet met haar naam in de krant, maar wel haar verhaal kwijt. „De auto wilde niet starten. Er waren overal lichtjes die aanduidden: meteen stoppen.”

,,Mijn man belde onze leasemaatschappij en wilde het uitleggen, maar die mevrouw zei: stopt u maar, ik weet precies wat er is. U bent nummer 140’’, vertelt een vrouw uit Limburg. Ze wil niet met haar naam in de krant, maar wel haar verhaal kwijt. „De auto wilde niet starten. Er waren overal lichtjes die aanduidden: meteen stoppen.”

’Chauffeur over zijn toeren’
Haar man werd gisteren naar Den Bosch gesleept. „De chauffeur was helemaal over zijn toeren, want hij was al sinds de ochtend Renaults weg aan het slepen.”

Ze heeft van haar leasemaatschappij nog geen vervangend vervoer kunnen krijgen, en zit met de handen in het haar. „We wonen in de middle of nowhere. Ik moet eigenlijk naar klanten. Dat is geen doen met het ov. Heel vreemd dat vandaag al die Renaults ineens kapot gaan. Je betaalt veel geld, hebt een mooie auto met alles erop en eraan..”

"Sinds gisteren hebben we een groot aantal modellen dat niet wil starten"
Renault erkent tegenover De Telegraaf dat er problemen zijn met dieselwagens, zoals de Mégane, de Talisman, de Clio en de Espace. ,,Sinds gisteren hebben we een groot aantal modellen dat niet wil starten’’, zegt woordvoerster Janet Richter. Dat zit hem in de kou en de luchtvochtigheid. ,,Vorig jaar hadden we hier ook mee te maken, maar niet zo hevig. Het is echt een unieke combinatie. We zien dan ook vooral in de koudere gedeelten van het land problemen.’’

In de dieselmotoren hoopt zich door het winterweer condens op via de luchtinlaat. Daardoor start de motor niet. Als een zekering is vervangen en het water verwijderd, en eventueel een modificatie is gedaan, doen de wagens het weer. ,,Het gaat om meer dan honderd gevallen. We vinden het heel erg voor onze klanten en doen er alles aan om hen weer op weg te krijgen.’’

’Honderden auto’s’
Op sociale media deelden meerdere Renault-rijders de afgelopen dagen hun ervaringen. „Bij ons op het werk overkwam het vier collega’s”, meldt iemand. Volgens een ander zou het om ’honderden of duizenden’ auto’s gaan.

’Gekkenhuis’
Ook de ANWB alarmcentrale merkte dat tijdens deze toch al drukke vorstperiode de Renault-rijders eruit sprongen. „Het is een gekkenhuis”, zegt een woordvoerder. „We turven niet, maar ik kan bevestigen dat het om een groot aantal Renaults gaat, die vandaag zijn gestrand en op transport zijn gesteld.”

Volgens Renault-woordvoerster Richter is er niet zoveel wat mensen zelf kunnen doen om problemen te voorkomen. ,,Als je een garage hebt: zet hem binnen. Maar verder kan je het niet van te voren vermijden.’’ Desgevraagd laat ze weten dat Renault elk type auto uitvoerig test, ook in extreme kou en warmte. ,,Maar dit zijn zulke specifieke omstandigheden.’’

bron: Telegraaf

jeantinb twitterde op maandag 21-01-2019 om 17:56:24 Raar, na half uur in de wacht voor hulpdienst bij #athlon, omdat mn #Renault niet start, blijkt dat 100-en/1000-en Renaults niet willen starten vanavond door software ding 'Over ca 1,5 uur is er hopelijk iemand bij u, van Renault mogen we niet meer sleutelen, u krijgt vervanging reageer retweet
Desgevraagd laat ze weten dat Renault elk type auto uitvoerig test, ook in extreme kou en warmte. ,,Maar dit zijn zulke specifieke omstandigheden.’’

Ja, dat zie je echt nooit, winterweer met vorst :')
wollahdinsdag 22 januari 2019 @ 10:41
quote:
Je betaalt veel geld, hebt een mooie auto met alles erop en eraan..”
Een Franse auto mooi vinden :')_!
Nobudinsdag 22 januari 2019 @ 10:46
Ja, een paar graden vorst en redelijk vochtig weer, daar kun je als ingenieur natuurlijk geen rekening mee houden. Wanneer komt dat nu voor? :')
TheoddDutchGuydinsdag 22 januari 2019 @ 10:51
Lekker bezuinigen op het ontwerp, maar wel de hoofdprijs vragen voor die kut auto’s.
CoolGuydinsdag 22 januari 2019 @ 10:51
Wie rijdt die rommel dan ook. Specifieke omstandigheden? Kom op zeg :D
Prutzenbergdinsdag 22 januari 2019 @ 10:52
Tja, Renault. :') Volgens iemand die bij de ANWB alarmcentrale werkt zijn die auto's ideaal voor mensen die van een uitdagende vakantie houden. :7
Metalfreakdinsdag 22 januari 2019 @ 10:54
Franse rommel :')

Echt, wie koopt dat vrijwillig? En om dit nu zulke specifieke omstandigheden te noemen? Het is net een paar graden onder nul...
Plompzakkerdinsdag 22 januari 2019 @ 10:57
Roest En Narigheid Achtervolgt U Lange Tijd
ikweethetooknietdinsdag 22 januari 2019 @ 11:00
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:51 schreef CoolGuy het volgende:
Wie rijdt die rommel dan ook. Specifieke omstandigheden? Kom op zeg :D
:{w Die mensen van ProRail hebben er wel begrip voor :+ ;( _O-
Oscar.dinsdag 22 januari 2019 @ 11:03
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:51 schreef CoolGuy het volgende:
Wie rijdt die rommel dan ook. Specifieke omstandigheden? Kom op zeg :D
Een Talisman en Megane vind ik best te pruimen.
ExTecdinsdag 22 januari 2019 @ 11:05
Echt een blast from the past, hé dit.

Franse auto's hebben er historisch last van, dat ze eigenlijk alleen maar gemaakt zijn om in La France rond te tuffen.

En wat ik altijd zeg: renaults zijn gemaakt voor de handel, leuk voor pauper bedrijven die hun werknemers niks gunnen, die smeren dan al hun personeel een fugly renault aan, ze zijn niet gemaakt in mee te rijden.
Nobudinsdag 22 januari 2019 @ 11:08
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:05 schreef ExTec het volgende:

En wat ik altijd zeg: renaults zijn gemaakt voor de handel, leuk voor pauper bedrijven die hun werknemers niks gunnen, die smeren dan al hun personeel een fugly renault aan, ze zijn niet gemaakt in mee te rijden.
Goed verhaal, Henk.
ExTecdinsdag 22 januari 2019 @ 11:10
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:08 schreef Nobu het volgende:

[..]

Goed verhaal, Henk.
Dankjewel, Kees ^O^

Butt-hurt? Ik heb iets niet aardigs gezegd over je eigen voiture?
kurk_droogdinsdag 22 januari 2019 @ 11:12
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:41 schreef wollah het volgende:

[..]

Een Franse auto mooi vinden :')_!
Liever inderdaad die Golf van 2 generaties terug met je matties. Veel beter inderdaad :') _!
ExTecdinsdag 22 januari 2019 @ 11:14
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:12 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Liever inderdaad die Golf van 2 generaties terug met je matties. Veel beter inderdaad :') _!
Duits boven Frans elke dag van de week.

Of pijnlijk relevant: Duits boven Frans, sneeuw of geen sneeuw.
kurk_droogdinsdag 22 januari 2019 @ 11:15
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:14 schreef ExTec het volgende:

[..]

Duits boven Frans elke dag van de week.

Of pijnlijk relevant: Duits boven Frans, sneeuw of geen sneeuw.
Behalve die Opels die uit de fabriek al stinken. Verder eens met je. Behalve dan wat ik zeg, een mocro golfje of een gloednieuwe Renault Talisman. Dan weet ik het wel, Frans.
EdvandeBergdinsdag 22 januari 2019 @ 11:19
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:15 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Behalve die Opels die uit de fabriek al stinken. Verder eens met je. Behalve dan wat ik zeg, een mocro golfje of een gloednieuwe Renault Talisman. Dan weet ik het wel, Frans.
Opels zijn stug rijdende boerenlullenbakken. Rijdt vaak ongemanierd lomp volk in.

Verder; Renault staat niet best bekend om haar degelijkheid (zie Laguna 2 _O- ) maar ik vind de styling van de 21e eeuwse Renaults wel erg mooi.
Captain_Jack_Sparrowdinsdag 22 januari 2019 @ 11:20
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:36 schreef MaGNeT het volgende:

Desgevraagd laat ze weten dat Renault elk type auto uitvoerig test, ook in extreme kou en warmte. ,,Maar dit zijn zulke specifieke omstandigheden.’’

_O-
Isdatzodinsdag 22 januari 2019 @ 11:22
We hebben nu ook wel echt te maken met nooit eerder vertoonde omstandigheden ja :') .

Een paar dagen kwakkelwinter, poe-hee.
ExTecdinsdag 22 januari 2019 @ 11:22
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:15 schreef kurk_droog het volgende:
Behalve dan wat ik zeg, een mocro golfje of een gloednieuwe Renault Talisman. Dan weet ik het wel, Frans.
Dan hoop ik voor jou dat het niet sneeuwt, hé? :D
Captain_Jack_Sparrowdinsdag 22 januari 2019 @ 11:25
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:15 schreef kurk_droog het volgende:

....of een gloednieuwe Renault Talisman. Dan weet ik het wel, Frans.
Voor dat geld kun je ook een auto kopen die het wel doet. :)
Nobudinsdag 22 januari 2019 @ 11:25
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:10 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dankjewel, Kees ^O^

Butt-hurt? Ik heb iets niet aardigs gezegd over je eigen voiture?
Nee, ik heb een dertien in een dozijn VAG-koekblik met zijn eigen incidentele elektronische kermis. :')
Cause_Mayhemdinsdag 22 januari 2019 @ 11:26
Vandaag had ik niet mijn eigen auto, maar een caddy. Maar ik mag me gelukkig prijzen zo te horen. Ik hoefde enkel de achterdeur te gebruiken om de auto open te krijgen.

Mijn eigen truttenschudder gasbakje heeft nergens last van.
#ANONIEMdinsdag 22 januari 2019 @ 11:26
Fransen zijn niet te vertrouwen.
ExTecdinsdag 22 januari 2019 @ 11:29
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:25 schreef Nobu het volgende:

[..]

Nee, ik heb een dertien in een dozijn VAG-koekblik met zijn eigen incidentele elektronische kermis. :')
Maar je kan opzoeken, dat met name franse auto's veel meer ge-OH hebben met electronica.

Het was bv. niet voor niets dat franse auto's light/rain scan veel eerder hadden dat duitsers.

Duitsers hebben tenminste de moeite genomen om alle kinderziekten er uit te halen, voordat ze hun meuk het veld in douwde.
Captain_Jack_Sparrowdinsdag 22 januari 2019 @ 11:35
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:29 schreef ExTec het volgende:

Duitsers hebben tenminste de moeite genomen om alle kinderziekten er uit te halen, voordat ze hun meuk het veld in douwde.
Ja, en dan met name aan de benzine turbo blokken hebben ze veel aandacht besteed. :)

Maar dat is dan ook heel ingewikkelde techniek.

Die door sommige Zweedse merken al een slordige 40 jaar succesvol gebruikt wordt. 8-)

[ Bericht 0% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 22-01-2019 12:08:18 ]
hugecoolldinsdag 22 januari 2019 @ 11:59
quote:
Ze wil niet met haar naam in de krant, maar wel haar verhaal kwijt.
:')_!
Apekoekdinsdag 22 januari 2019 @ 12:01
Ik vind Renaults geen zak aan, maar snap niet waarom de nieuwere modellen hier tegenwoordig nog last van hebben?
Frozen-assassindinsdag 22 januari 2019 @ 12:02
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:01 schreef Apekoek het volgende:
Ik vind Renaults geen zak aan, maar snap niet waarom de nieuwere modellen hier tegenwoordig nog last van hebben?
quote:
Volgens Renault-woordvoerster Richter is er niet zoveel wat mensen zelf kunnen doen om problemen te voorkomen. ,Desgevraagd laat ze weten dat Renault elk type auto uitvoerig test, ook in extreme kou en warmte. ,,Maar dit zijn zulke specifieke omstandigheden.’’
-2 graden is te specifiek om te kunnen testen :{w
WammesWaggeldinsdag 22 januari 2019 @ 12:06
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:05 schreef ExTec het volgende:
Echt een blast from the past, hé dit.

Franse auto's hebben er historisch last van, dat ze eigenlijk alleen maar gemaakt zijn om in La France rond te tuffen.

En wat ik altijd zeg: renaults zijn gemaakt voor de handel, leuk voor pauper bedrijven die hun werknemers niks gunnen, die smeren dan al hun personeel een fugly renault aan, ze zijn niet gemaakt in mee te rijden.
In de omgeving Lyon is het in de winter meer kou en sneeuw dan in Nederland dus ik betwijfel het.
Doe mij maar Peugeot trouwens.
Captain_Jack_Sparrowdinsdag 22 januari 2019 @ 12:09
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:06 schreef WammesWaggel het volgende:

Doe mij maar Peugeot trouwens.
Is ook Frans. :{
WammesWaggeldinsdag 22 januari 2019 @ 12:11
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Is ook Frans. :{
En start wel.
Mijn door Chinezen in elkaar gezette iphone valt doodleuk uit door de kou :(
ExTecdinsdag 22 januari 2019 @ 12:21
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:06 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

In de omgeving Lyon is het in de winter meer kou en sneeuw dan in Nederland dus ik betwijfel het.
Doe mij maar Peugeot trouwens.
Ach, er zijn zat wintersport plekken in dat land. Me dunkt dat er inderdaad genoeg mogelijkheden moeten zijn om een koude test te doen.

Wat zullen we zeggen: dat is niet gebeurt?
#ANONIEMdinsdag 22 januari 2019 @ 12:22
Mijn eerste auto was een Renault Clio. Onverwoestbaar.
pvdplanetdinsdag 22 januari 2019 @ 12:23
Daar zat behalve het klokje nul electronica in
boegschroefdinsdag 22 januari 2019 @ 12:27
Hier op het werk volgens de bewaking 5 Renault waaronder mijn zwager zijn Renault. Die is vandaag pas opgehaald, gisteren om 5 uur melding gemaakt maar door de drukte konden ze het niet geregeld krijgen.
vosssdinsdag 22 januari 2019 @ 12:28
quote:
Volgens Renault-woordvoerster Richter is er niet zoveel wat mensen zelf kunnen doen om problemen te voorkomen. ,,Als je een garage hebt: zet hem binnen. Maar verder kan je het niet van te voren vermijden.’’ Desgevraagd laat ze weten dat Renault elk type auto uitvoerig test, ook in extreme kou en warmte. ,,Maar dit zijn zulke specifieke omstandigheden.’’
Renault-woordvoerster Richter is geen knip voor de neus waard. Hun auto's klaarblijkelijk ook niet.

Man man man, wat voor antwoord van een woordvoerder is dit? Als ik baas was van Renault Nederland tiefte ik die kut per direct op straat. De tering hey. :')
Reeferdinsdag 22 januari 2019 @ 12:33
Kom er maar in Janet
quote:
Dat zit hem in de kou en de luchtvochtigheid. ,,Vorig jaar hadden we hier ook mee te maken, maar niet zo hevig. Het is echt een unieke combinatie.
Ja dat is echt uniek :')
Captain_Jack_Sparrowdinsdag 22 januari 2019 @ 12:39
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:11 schreef WammesWaggel het volgende:

En start wel.
Dat hoort niet uitzonderlijk te zijn. :)
#ANONIEMdinsdag 22 januari 2019 @ 12:48
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:23 schreef pvdplanet het volgende:
Daar zat behalve het klokje nul electronica in
Dat viel wel mee, was een auto uit 2007.
kurk_droogdinsdag 22 januari 2019 @ 12:54
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:01 schreef Apekoek het volgende:
Ik vind Renaults geen zak aan, maar snap niet waarom de nieuwere modellen hier tegenwoordig nog last van hebben?
altijd nog spannender dan die saaie Duitse sufbakken.

Maar alles beter dan die Koreaanse merken of Dacia's. Dat je in dat soort hoken gaat rijden :')
Ferdinsdag 22 januari 2019 @ 13:11
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:29 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar je kan opzoeken, dat met name franse auto's veel meer ge-OH hebben met electronica.

Het was bv. niet voor niets dat franse auto's light/rain scan veel eerder hadden dat duitsers.

Duitsers hebben tenminste de moeite genomen om alle kinderziekten er uit te halen, voordat ze hun meuk het veld in douwde.
Ach vaak klopt het techisch ontwer wel, maar zijn het die zakken hooi (of ui/camembert) in de fabriek die zo’n ding ondersteboven in elkaar zetten.
Metalfreakdinsdag 22 januari 2019 @ 13:14
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:54 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

altijd nog spannender dan die saaie Duitse sufbakken.

Maar alles beter dan die Koreaanse merken of Dacia's. Dat je in dat soort hoken gaat rijden :')
Uhh, je weet dat Dacia's gewoon Renaults zijn he? De Duster en Logan hebben in ons land de naam Dacia, maar in een hoop andere landen zijn het gewoon de Renault Duster en Renault Logan.
Nismo91dinsdag 22 januari 2019 @ 13:17
Mijn Clio estate staat al een week op de oprit, heb hem nog niet proberen te starten _O-
kaasplankjedinsdag 22 januari 2019 @ 13:18
Mijn peug geeft ook vage foutmeldingen op de dash. Ping! storing bladibla en een halve seconde later is het weer weg. Verder rijdt ie heerlijk. Hij heeft een software update gehad en sindsdien doet ie dat. :')
ExTecdinsdag 22 januari 2019 @ 13:23
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:11 schreef Fer het volgende:

[..]

Ach vaak klopt het techisch ontwer wel, maar zijn het die zakken hooi (of ui/camembert) in de fabriek die zo’n ding ondersteboven in elkaar zetten.
Dat lijkt voor de hand liggend, inderdaad.

Maar als je zoveel maandag morgen modellen hebt, 100en, 1000en....? - moet je je als meneer Renault zijnde wel schamen natuurlijk.
Antarisdinsdag 22 januari 2019 @ 15:12
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:23 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat lijkt voor de hand liggend, inderdaad.

Maar als je zoveel maandag morgen modellen hebt, 100en, 1000en....? - moet je je als meneer Renault zijnde wel schamen natuurlijk.

Maar eerlijk is eerlijk, hoe vaak gebeurt het niet dat auto's teruggeroepen worden vanwege defecten, Mercedes, Toyota's enz enz.
https://terugroepregister.rdw.nl/Pages/Terugroepregister.aspx
Meeste merken komen niet eens in het nieuws, maar elk merk heeft wel ellende en dat na ruim 100 jaar auto's maken.
Je zou zeggen dat het beter zou moeten worden.

[ Bericht 8% gewijzigd door Antaris op 22-01-2019 15:39:32 ]
boegschroefdinsdag 22 januari 2019 @ 15:31
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 15:12 schreef Antaris het volgende:

[..]

Maar eerlijk is eerlijk, hoe vaak gebeurt het niet dat auto's teruggeroepen worden vanwege defecten, Mercedes, Toyota's enz enz.
https://terugroepregister.rdw.nl/Pages/Terugroepregister.aspx
Meeste merken komen niet eens in het nieuws, maar elk merk heeft wel ellende en dat na ruim 100 jaar auto's maken. Mercedes, Toyota, BMW enz enz.
Je zou zeggen dat het beter zou moeten worden.
Het jammere zit hem in de reactie: "Dat zit hem in de kou en de luchtvochtigheid. Vorig jaar hadden we hier ook mee te maken, maar niet zo hevig."

Dat zegt namelijk dat ze van het probleem afweten. En in mijn ogen had moeten betekenen dat ze er een terug roep actie van hadden moeten maken. Overigens lees ik in een verklaring van Renault in Belgie dat het om een 'software fout' gaat. Terwijl ik hier lees over water en een zekering.
Antarisdinsdag 22 januari 2019 @ 18:06
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 15:31 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Het jammere zit hem in de reactie: "Dat zit hem in de kou en de luchtvochtigheid. Vorig jaar hadden we hier ook mee te maken, maar niet zo hevig."

Dat zegt namelijk dat ze van het probleem afweten. En in mijn ogen had moeten betekenen dat ze er een terug roep actie van hadden moeten maken. Overigens lees ik in een verklaring van Renault in Belgie dat het om een 'software fout' gaat. Terwijl ik hier lees over water en een zekering.
Dat is ook zo, verklaring was wel erg slecht.
Graf..Coudenhove..Kalergidinsdag 22 januari 2019 @ 18:18
:D :') het lijkt de ns wel :D _O- _O- _O-
de_boswachterwoensdag 23 januari 2019 @ 06:38
Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd

Nou die wijsheid gaat nog steeds op.
spierbalwoensdag 23 januari 2019 @ 06:53
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:23 schreef pvdplanet het volgende:
Daar zat behalve het klokje nul electronica in
ja en dat was waarschijnlijk ook een benzine motor.
loveliwoensdag 23 januari 2019 @ 08:24
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:01 schreef Apekoek het volgende:
Ik vind Renaults geen zak aan, maar snap niet waarom de nieuwere modellen hier tegenwoordig nog last van hebben?
Traditie.
Captain_Jack_Sparrowwoensdag 23 januari 2019 @ 08:31
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:54 schreef kurk_droog het volgende:

altijd nog spannender dan die saaie Duitse sufbakken.
Helemaal met je eens! Elke ochtend weer die spanning: "Wat zou er vandaag stuk gaan? Als hij uberhaupt start". :)

quote:
Maar alles beter dan die Koreaanse merken of Dacia's. Dat je in dat soort hoken gaat rijden :')
kuchekucheDacia=Renaultkuchekuche

Er staan 3 Hyundai's in de top 20 van de Car Reliability Index. Naast dat ze saai zijn, is er verder niet zo veel mis mee.
Captain_Jack_Sparrowwoensdag 23 januari 2019 @ 08:32
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 08:24 schreef loveli het volgende:

[..]

Traditie.
Koeltoer? ;)
kurk_droogwoensdag 23 januari 2019 @ 08:54
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 08:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Helemaal met je eens! Elke ochtend weer die spanning: "Wat zou er vandaag stuk gaan? Als hij uberhaupt start". :)

[..]

kuchekucheDacia=Renaultkuchekuche

Er staan 3 Hyundai's in de top 20 van de Car Reliability Index. Naast dat ze saai zijn, is er verder niet zo veel mis mee.
En volkswagen staat ongeveer op plek 1 qua onbetrouwbaarheid. Ga gewoon weg met je geneuzel man. Als je naast mij staat in je oude golf 4!!!!!111! :') lach ik je in mijn spiegel uit.
Beathovenwoensdag 23 januari 2019 @ 09:05
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:05 schreef ExTec het volgende:
Echt een blast from the past, hé dit.

Franse auto's hebben er historisch last van, dat ze eigenlijk alleen maar gemaakt zijn om in La France rond te tuffen.

In La France valt ook weleens sneeuw.
Captain_Jack_Sparrowwoensdag 23 januari 2019 @ 09:15
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 08:54 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

En volkswagen staat ongeveer op plek 1 qua onbetrouwbaarheid. Ga gewoon weg met je geneuzel man. Als je naast mij staat in je oude golf 4!!!!!111! :') lach ik je in mijn spiegel uit.
Zit je plasser ergens klem tussen? :)

Ik rij geen Duits.
Pietverdrietwoensdag 23 januari 2019 @ 09:16
Betrouwbaarste en minst betrouwbare automerk
Vorig jaar kwam Mitsubishi als betrouwbaarste automerk uit de bus. Dit jaar scoort Suzuki (8,7) het hoogste gemiddelde, gevolgd door Honda (8,5) en Toyota (8,4). De gehele top-10 van betrouwbaarste automerken bestaat uit Japanse en Koreaanse merken, met uitzondering van het Frans/Roemeense merk Dacia.

SEAT komt met een gemiddeld rapportcijfer van 4,8 als minst betrouwbare automerk uit de test, gevolgd door Peugeot (5,26) en Volkswagen (5,29).

Top-10 meest betrouwbare auto’s volgens de Consumentenbond:
1 – Toyota Verso-S (9,9)
2 – Toyota Yaris [2014-heden] (9,4)
3 – Mazda2 [2009-2014] (9,4)
4 – Toyota Auris [2013-heden] (9,3)
5 – Opel Corsa [2015-heden] (9,2)
6 – Honda Insight (9,2)
7 – Mitsubishi ASX (9,1)
8 – Suzuki SX4 [vanaf 2009] (9,1)
9 – Hyundai i10 [2013-heden] (9,1)
10 – Citroën C3 [2013-heden] (9,1)

Top-10 minst betrouwbare auto’s volgens de Consumentenbond:
1 – Peugeot 5008 (1,3)
2 – SEAT Altea (2,4)
3 – Peugeot 308 [tot 2013] (2,5)
4 – Ford Mondeo [2007-2010] (3,4)
5 – SEAT Ibiza [2009-2013] (3,8)
6 – Citroën C3 [2002-2010] (3,8)
7 – Citroën C4 Picasso [2007-2013]
8 – Citroën C5 [2008-heden] (3,9)
9 – BMW 3-serie [2005-2012] (4,o)
10 – Renault Laguna [2007-2014] (4,0)

https://autorai.nl/betrou(...)onsumentenbond-2017/
Pietverdrietwoensdag 23 januari 2019 @ 09:17
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 09:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zit je plasser ergens klem tussen? :)

Ik rij geen Duits.
Nee, fiat
Captain_Jack_Sparrowwoensdag 23 januari 2019 @ 09:18
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 09:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, Fiat
Volvo. :)
Fleischmeisterdonderdag 24 januari 2019 @ 02:44
Saaie Aziatische karretjes die gewoon stug doorrijden _O_