TheFreshPrince | dinsdag 22 januari 2019 @ 10:36 |
Desgevraagd laat ze weten dat Renault elk type auto uitvoerig test, ook in extreme kou en warmte. ,,Maar dit zijn zulke specifieke omstandigheden.’’ Ja, dat zie je echt nooit, winterweer met vorst | |
wollah | dinsdag 22 januari 2019 @ 10:41 |
Een Franse auto mooi vinden _! | |
Nobu | dinsdag 22 januari 2019 @ 10:46 |
Ja, een paar graden vorst en redelijk vochtig weer, daar kun je als ingenieur natuurlijk geen rekening mee houden. Wanneer komt dat nu voor? | |
TheoddDutchGuy | dinsdag 22 januari 2019 @ 10:51 |
Lekker bezuinigen op het ontwerp, maar wel de hoofdprijs vragen voor die kut auto’s. | |
CoolGuy | dinsdag 22 januari 2019 @ 10:51 |
Wie rijdt die rommel dan ook. Specifieke omstandigheden? Kom op zeg | |
Prutzenberg | dinsdag 22 januari 2019 @ 10:52 |
Tja, Renault. Volgens iemand die bij de ANWB alarmcentrale werkt zijn die auto's ideaal voor mensen die van een uitdagende vakantie houden. | |
Metalfreak | dinsdag 22 januari 2019 @ 10:54 |
Franse rommel Echt, wie koopt dat vrijwillig? En om dit nu zulke specifieke omstandigheden te noemen? Het is net een paar graden onder nul... | |
Plompzakker | dinsdag 22 januari 2019 @ 10:57 |
Roest En Narigheid Achtervolgt U Lange Tijd | |
ikweethetookniet | dinsdag 22 januari 2019 @ 11:00 |
Die mensen van ProRail hebben er wel begrip voor | |
Oscar. | dinsdag 22 januari 2019 @ 11:03 |
Een Talisman en Megane vind ik best te pruimen. | |
ExTec | dinsdag 22 januari 2019 @ 11:05 |
Echt een blast from the past, hé dit. Franse auto's hebben er historisch last van, dat ze eigenlijk alleen maar gemaakt zijn om in La France rond te tuffen. En wat ik altijd zeg: renaults zijn gemaakt voor de handel, leuk voor pauper bedrijven die hun werknemers niks gunnen, die smeren dan al hun personeel een fugly renault aan, ze zijn niet gemaakt in mee te rijden. | |
Nobu | dinsdag 22 januari 2019 @ 11:08 |
Goed verhaal, Henk. | |
ExTec | dinsdag 22 januari 2019 @ 11:10 |
Dankjewel, Kees Butt-hurt? Ik heb iets niet aardigs gezegd over je eigen voiture? | |
kurk_droog | dinsdag 22 januari 2019 @ 11:12 |
Liever inderdaad die Golf van 2 generaties terug met je matties. Veel beter inderdaad _! | |
ExTec | dinsdag 22 januari 2019 @ 11:14 |
Duits boven Frans elke dag van de week. Of pijnlijk relevant: Duits boven Frans, sneeuw of geen sneeuw. | |
kurk_droog | dinsdag 22 januari 2019 @ 11:15 |
Behalve die Opels die uit de fabriek al stinken. Verder eens met je. Behalve dan wat ik zeg, een mocro golfje of een gloednieuwe Renault Talisman. Dan weet ik het wel, Frans. | |
EdvandeBerg | dinsdag 22 januari 2019 @ 11:19 |
Opels zijn stug rijdende boerenlullenbakken. Rijdt vaak ongemanierd lomp volk in. Verder; Renault staat niet best bekend om haar degelijkheid (zie Laguna 2 ) maar ik vind de styling van de 21e eeuwse Renaults wel erg mooi. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 22 januari 2019 @ 11:20 |
| |
Isdatzo | dinsdag 22 januari 2019 @ 11:22 |
We hebben nu ook wel echt te maken met nooit eerder vertoonde omstandigheden ja . Een paar dagen kwakkelwinter, poe-hee. | |
ExTec | dinsdag 22 januari 2019 @ 11:22 |
Dan hoop ik voor jou dat het niet sneeuwt, hé? | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 22 januari 2019 @ 11:25 |
Voor dat geld kun je ook een auto kopen die het wel doet. | |
Nobu | dinsdag 22 januari 2019 @ 11:25 |
Nee, ik heb een dertien in een dozijn VAG-koekblik met zijn eigen incidentele elektronische kermis. | |
Cause_Mayhem | dinsdag 22 januari 2019 @ 11:26 |
Vandaag had ik niet mijn eigen auto, maar een caddy. Maar ik mag me gelukkig prijzen zo te horen. Ik hoefde enkel de achterdeur te gebruiken om de auto open te krijgen. Mijn eigen truttenschudder gasbakje heeft nergens last van. | |
#ANONIEM | dinsdag 22 januari 2019 @ 11:26 |
Fransen zijn niet te vertrouwen. | |
ExTec | dinsdag 22 januari 2019 @ 11:29 |
Maar je kan opzoeken, dat met name franse auto's veel meer ge-OH hebben met electronica. Het was bv. niet voor niets dat franse auto's light/rain scan veel eerder hadden dat duitsers. Duitsers hebben tenminste de moeite genomen om alle kinderziekten er uit te halen, voordat ze hun meuk het veld in douwde. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 22 januari 2019 @ 11:35 |
Ja, en dan met name aan de benzine turbo blokken hebben ze veel aandacht besteed. Maar dat is dan ook heel ingewikkelde techniek. Die door sommige Zweedse merken al een slordige 40 jaar succesvol gebruikt wordt. [ Bericht 0% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 22-01-2019 12:08:18 ] | |
hugecooll | dinsdag 22 januari 2019 @ 11:59 |
_! | |
Apekoek | dinsdag 22 januari 2019 @ 12:01 |
Ik vind Renaults geen zak aan, maar snap niet waarom de nieuwere modellen hier tegenwoordig nog last van hebben? | |
Frozen-assassin | dinsdag 22 januari 2019 @ 12:02 |
-2 graden is te specifiek om te kunnen testen | |
WammesWaggel | dinsdag 22 januari 2019 @ 12:06 |
In de omgeving Lyon is het in de winter meer kou en sneeuw dan in Nederland dus ik betwijfel het. Doe mij maar Peugeot trouwens. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 22 januari 2019 @ 12:09 |
Is ook Frans. | |
WammesWaggel | dinsdag 22 januari 2019 @ 12:11 |
En start wel. Mijn door Chinezen in elkaar gezette iphone valt doodleuk uit door de kou | |
ExTec | dinsdag 22 januari 2019 @ 12:21 |
Ach, er zijn zat wintersport plekken in dat land. Me dunkt dat er inderdaad genoeg mogelijkheden moeten zijn om een koude test te doen. Wat zullen we zeggen: dat is niet gebeurt? | |
#ANONIEM | dinsdag 22 januari 2019 @ 12:22 |
Mijn eerste auto was een Renault Clio. Onverwoestbaar. | |
pvdplanet | dinsdag 22 januari 2019 @ 12:23 |
Daar zat behalve het klokje nul electronica in | |
boegschroef | dinsdag 22 januari 2019 @ 12:27 |
Hier op het werk volgens de bewaking 5 Renault waaronder mijn zwager zijn Renault. Die is vandaag pas opgehaald, gisteren om 5 uur melding gemaakt maar door de drukte konden ze het niet geregeld krijgen. | |
vosss | dinsdag 22 januari 2019 @ 12:28 |
Renault-woordvoerster Richter is geen knip voor de neus waard. Hun auto's klaarblijkelijk ook niet. Man man man, wat voor antwoord van een woordvoerder is dit? Als ik baas was van Renault Nederland tiefte ik die kut per direct op straat. De tering hey. | |
Reefer | dinsdag 22 januari 2019 @ 12:33 |
Kom er maar in JanetJa dat is echt uniek | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 22 januari 2019 @ 12:39 |
Dat hoort niet uitzonderlijk te zijn. | |
#ANONIEM | dinsdag 22 januari 2019 @ 12:48 |
Dat viel wel mee, was een auto uit 2007. | |
kurk_droog | dinsdag 22 januari 2019 @ 12:54 |
altijd nog spannender dan die saaie Duitse sufbakken. Maar alles beter dan die Koreaanse merken of Dacia's. Dat je in dat soort hoken gaat rijden | |
Fer | dinsdag 22 januari 2019 @ 13:11 |
Ach vaak klopt het techisch ontwer wel, maar zijn het die zakken hooi (of ui/camembert) in de fabriek die zo’n ding ondersteboven in elkaar zetten. | |
Metalfreak | dinsdag 22 januari 2019 @ 13:14 |
Uhh, je weet dat Dacia's gewoon Renaults zijn he? De Duster en Logan hebben in ons land de naam Dacia, maar in een hoop andere landen zijn het gewoon de Renault Duster en Renault Logan. | |
Nismo91 | dinsdag 22 januari 2019 @ 13:17 |
Mijn Clio estate staat al een week op de oprit, heb hem nog niet proberen te starten | |
kaasplankje | dinsdag 22 januari 2019 @ 13:18 |
Mijn peug geeft ook vage foutmeldingen op de dash. Ping! storing bladibla en een halve seconde later is het weer weg. Verder rijdt ie heerlijk. Hij heeft een software update gehad en sindsdien doet ie dat. | |
ExTec | dinsdag 22 januari 2019 @ 13:23 |
Dat lijkt voor de hand liggend, inderdaad. Maar als je zoveel maandag morgen modellen hebt, 100en, 1000en....? - moet je je als meneer Renault zijnde wel schamen natuurlijk. | |
Antaris | dinsdag 22 januari 2019 @ 15:12 |
Maar eerlijk is eerlijk, hoe vaak gebeurt het niet dat auto's teruggeroepen worden vanwege defecten, Mercedes, Toyota's enz enz. https://terugroepregister.rdw.nl/Pages/Terugroepregister.aspx Meeste merken komen niet eens in het nieuws, maar elk merk heeft wel ellende en dat na ruim 100 jaar auto's maken. Je zou zeggen dat het beter zou moeten worden. [ Bericht 8% gewijzigd door Antaris op 22-01-2019 15:39:32 ] | |
boegschroef | dinsdag 22 januari 2019 @ 15:31 |
Het jammere zit hem in de reactie: "Dat zit hem in de kou en de luchtvochtigheid. Vorig jaar hadden we hier ook mee te maken, maar niet zo hevig." Dat zegt namelijk dat ze van het probleem afweten. En in mijn ogen had moeten betekenen dat ze er een terug roep actie van hadden moeten maken. Overigens lees ik in een verklaring van Renault in Belgie dat het om een 'software fout' gaat. Terwijl ik hier lees over water en een zekering. | |
Antaris | dinsdag 22 januari 2019 @ 18:06 |
Dat is ook zo, verklaring was wel erg slecht. | |
Graf..Coudenhove..Kalergi | dinsdag 22 januari 2019 @ 18:18 |
het lijkt de ns wel | |
de_boswachter | woensdag 23 januari 2019 @ 06:38 |
Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd Nou die wijsheid gaat nog steeds op. | |
spierbal | woensdag 23 januari 2019 @ 06:53 |
ja en dat was waarschijnlijk ook een benzine motor. | |
loveli | woensdag 23 januari 2019 @ 08:24 |
Traditie. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 23 januari 2019 @ 08:31 |
Helemaal met je eens! Elke ochtend weer die spanning: "Wat zou er vandaag stuk gaan? Als hij uberhaupt start". kuchekucheDacia=Renaultkuchekuche Er staan 3 Hyundai's in de top 20 van de Car Reliability Index. Naast dat ze saai zijn, is er verder niet zo veel mis mee. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 23 januari 2019 @ 08:32 |
Koeltoer? | |
kurk_droog | woensdag 23 januari 2019 @ 08:54 |
En volkswagen staat ongeveer op plek 1 qua onbetrouwbaarheid. Ga gewoon weg met je geneuzel man. Als je naast mij staat in je oude golf 4!!!!!111! lach ik je in mijn spiegel uit. | |
Beathoven | woensdag 23 januari 2019 @ 09:05 |
In La France valt ook weleens sneeuw. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 23 januari 2019 @ 09:15 |
Zit je plasser ergens klem tussen? Ik rij geen Duits. | |
Pietverdriet | woensdag 23 januari 2019 @ 09:16 |
Betrouwbaarste en minst betrouwbare automerk Vorig jaar kwam Mitsubishi als betrouwbaarste automerk uit de bus. Dit jaar scoort Suzuki (8,7) het hoogste gemiddelde, gevolgd door Honda (8,5) en Toyota (8,4). De gehele top-10 van betrouwbaarste automerken bestaat uit Japanse en Koreaanse merken, met uitzondering van het Frans/Roemeense merk Dacia. SEAT komt met een gemiddeld rapportcijfer van 4,8 als minst betrouwbare automerk uit de test, gevolgd door Peugeot (5,26) en Volkswagen (5,29). Top-10 meest betrouwbare auto’s volgens de Consumentenbond: 1 – Toyota Verso-S (9,9) 2 – Toyota Yaris [2014-heden] (9,4) 3 – Mazda2 [2009-2014] (9,4) 4 – Toyota Auris [2013-heden] (9,3) 5 – Opel Corsa [2015-heden] (9,2) 6 – Honda Insight (9,2) 7 – Mitsubishi ASX (9,1) 8 – Suzuki SX4 [vanaf 2009] (9,1) 9 – Hyundai i10 [2013-heden] (9,1) 10 – Citroën C3 [2013-heden] (9,1) Top-10 minst betrouwbare auto’s volgens de Consumentenbond: 1 – Peugeot 5008 (1,3) 2 – SEAT Altea (2,4) 3 – Peugeot 308 [tot 2013] (2,5) 4 – Ford Mondeo [2007-2010] (3,4) 5 – SEAT Ibiza [2009-2013] (3,8) 6 – Citroën C3 [2002-2010] (3,8) 7 – Citroën C4 Picasso [2007-2013] 8 – Citroën C5 [2008-heden] (3,9) 9 – BMW 3-serie [2005-2012] (4,o) 10 – Renault Laguna [2007-2014] (4,0) https://autorai.nl/betrou(...)onsumentenbond-2017/ | |
Pietverdriet | woensdag 23 januari 2019 @ 09:17 |
Nee, fiat | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 23 januari 2019 @ 09:18 |
Volvo. | |
Fleischmeister | donderdag 24 januari 2019 @ 02:44 |
Saaie Aziatische karretjes die gewoon stug doorrijden |