abonnement Unibet Coolblue
  Overall beste user 2022 donderdag 24 januari 2019 @ 00:52:26 #101
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_184585701
Here we go! En had de NRA niet ook iets met Russen te maken?

quote:
As part of House Oversight Committee's investigation into security clearances, the Committee is demanding docs from the NRA relating to John Bolton's foreign contacts.

NPR has the letter Elijah Cummings sent to the NRA president.
https://t.co/nzaVBqFr7v
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 24 januari 2019 @ 02:21:59 #102
3928 Ulx
pi_184586138
Republican Senator Joni Ernst Says She Was Raped in College

Heel erg uiteraard. Maar dan toch voor de benoeming van Brett Kavanaugh stemmen. En daarmee dus aangeven dat ze niet geloofde in het verhaal van dr Ford.

De kadaverdiscipline....
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_184586235
Manafort’s Lawyers Say Prosecutors Twisted Memory Lapses as Lies

quote:
Paul Manafort’s lawyers on Wednesday strongly disputed claims by prosecutors working for the special counsel that Mr. Manafort repeatedly lied to them, including about the transfer of campaign polling data to a Russian citizen with ties to Kremlin-run intelligence services in spring 2016.

The lawyers argued in a new court filing that the prosecutors had wrongly interpreted honest memory lapses and innocent misstatements by Mr. Manafort as deliberate attempts to deceive them about his interactions with the Russian citizen, Konstantin Kilimnik, who received the polling data in 2016 as Donald J. Trump was closing in on the Republican presidential nomination.

“Failure of memory is not akin to a false statement,” Mr. Manafort’s lawyers said.

If the federal judge in Washington who is overseeing the case, Amy Berman Jackson, decides that Mr. Manafort intentionally misled the prosecutors working for the special counsel, Robert S. Mueller III, after agreeing to cooperate with them, she would presumably be less likely to show leniency on March 5, when she is to sentence him on two conspiracy charges.

But as a practical matter, Mr. Manafort, 69, stood little chance of receiving less than 10 years for those crimes even before prosecutors accused him of breaching his plea agreement by lying to them about his dealings with Mr. Kilimnik and other matters. He is also awaiting sentencing for eight other felonies.

Judge Jackson has scheduled a hearing for Friday on the prosecutors’ accusations.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 donderdag 24 januari 2019 @ 03:08:50 #104
3928 Ulx
pi_184586245
Die komt niet levend uit de cel hoop ik. Wat een rat.
pi_184586380
kylegriffin1 twitterde op donderdag 24-01-2019 om 00:40:06 This is possibly the weirdest, craziest interview MSNBC has ever aired. https://t.co/iYlGHdZrVM reageer retweet

En het is de schuld van Mueller! Hij heeft hun vriendschap verpest! }:| :D

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 24-01-2019 05:16:08 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_184586478
realDonaldTrump twitterde op donderdag 24-01-2019 om 05:12:07 As the Shutdown was going on, Nancy Pelosi asked me to give the State of the Union Address. I agreed. She then changed her mind because of the Shutdown, suggesting a later date. This is her prerogative - I will do the Address when the Shutdown is over. I am not looking for an.... reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op donderdag 24-01-2019 om 05:18:30 ....alternative venue for the SOTU Address because there is no venue that can compete with the history, tradition and importance of the House Chamber. I look forward to giving a “great” State of the Union Address in the near future! reageer retweet
SpeakerPelosi twitterde op donderdag 24-01-2019 om 05:54:51 Mr. President, I hope by saying "near future" you mean you will support the House-passed package to #EndTheShutdown that the Senate will vote on tomorrow. Please accept this proposal so we can re-open government, repay our federal workers and then negotiate our differences. https://t.co/57KMATZZTO reageer retweet
Nancy *O*

[ Bericht 6% gewijzigd door Kijkertje op 24-01-2019 07:00:20 ]
pi_184586500
WaPoSean twitterde op donderdag 24-01-2019 om 03:50:41 For the first time this year, the Senate is taking concrete steps to try to resolve the partial shutdown — offering a glimmer of hope for a deal to reopen shuttered agencies.https://t.co/dhFk5FWjwb reageer retweet
Senators hope defeat of dueling plans produces a solution to shutdown
quote:
The Senate plans to hold dueling votes Thursday to end the longest government shutdown in history. Like many, Sen. Mike Rounds (R-S.D.) thinks both proposals will fail.

That, in the eyes of Rounds and others, is the point.

“I think this is basically a public statement of what all of us know to already be the case,” Rounds said in an interview. “But it provides an avenue.”

Where that road will lead is an open question. Still, for the first time this year, the Senate is taking concrete steps to try to resolve the partial shutdown — offering a glimmer of hope for a deal to reopen shuttered agencies.

Majority Leader Mitch McConnell (R-Ky.) and Minority Leader Charles E. Schumer (D-N.Y.) agreed to hold initial votes on two starkly contrasting ideas that some lawmakers hope will mark a small but important step toward a solution.

The votes will test the abilities of McConnell and Schumer to unify their sides, and likely, to negotiate with each other afterward. In other dramatic fiscal showdowns over the past decade, the Senate has almost always been the chamber that found the bipartisan solution as the House hit roadblocks, from the Wall Street bailout of 2008 to reopening of government after the 2013 shutdown. But those were crises that predated President Trump’s mercurial presidency.

In effect, the defeat of both measures would demonstrate in the most concrete manner yet that what both sides have been pushing for is not possible in the Senate, and that some new compromise must be forged to pass the chamber.

Such a scenario might entice Trump to offer more concessions to Democrats while serving as a counter to Democrats’ insistence that there is overwhelming support for their plan, according to a Senate Republican leadership aide, who spoke on the condition of anonymity to be candid.

“Sometimes failure is a prelude to people looking at each other and saying, well, now we know what will fail, let’s try to devise something that will succeed,” said Sen. Richard Blumenthal (D-Conn.) in an interview.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184586785
Young Voters Keep Moving to the Left on Social Issues, Republicans Included
quote:
As a self-described political conservative, Reagan Larson might seem to be a natural fit for the Republican Party. The 19-year-old college student from South Dakota grew up in a Catholic household that objected to same-sex marriage, and she remains firmly opposed to abortion.

But in many ways, that is where the ideological similarities end. Ms. Larson, a dual major in biology and Spanish at Gustavus Adolphus College in St. Peter, Minn., does not oppose the legalization of marriage equality. She views climate change as undeniable, believes “immigrants make our country richer,” and disagrees with her parents on the need for a border wall.

Ms. Larson is part of Generation Z, one of the most ethnically diverse and progressive age groups in American history. People born after 1996 tend to espouse similar views to the age cohort just ahead of them, the Millennials, but they are far more open to social change than older generations have been, according to the findings of a new report by the Pew Research Center. The findings mark a shift that could substantially reshape the nation’s political and economic landscape.

According to the study — which was based on online surveys of 920 youths aged 13 to 17 and nearly 11,000 adults 18 or older — only 30 percent of Generation Z respondents said they approved of President Trump’s performance; more than half believed humans were fueling climate change; and 70 percent said they wanted the government to do more to solve the nation’s problems. Those views roughly mirror attitudes held by Millennials, and together, the two age groups may add up to a powerful voting bloc at odds with Republican orthodoxy, political scientists say.

“This should be an alert to the Republican Party as they think about generational replacement,” said Elizabeth Bennion, a professor of political science at Indiana University South Bend.

SPOILER
pi_184586871
Met dank aan de anti-vaccinatiegekkies :')

Bruno_J_Navarro twitterde op donderdag 24-01-2019 om 06:15:54 Health officials in Clark County, Washington, have declared a public health emergency for a measles outbreak in an area with a high rate of unvaccinated children.https://t.co/JAD5xV6QOg reageer retweet
pi_184586877
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 02:21 schreef Ulx het volgende:
Republican Senator Joni Ernst Says She Was Raped in College

Heel erg uiteraard. Maar dan toch voor de benoeming van Brett Kavanaugh stemmen. En daarmee dus aangeven dat ze niet geloofde in het verhaal van dr Ford.

De kadaverdiscipline....
Dit vind ik heel raar..
pi_184586880
sahilkapur twitterde op donderdag 24-01-2019 om 05:58:36 Senator Cory Gardner (R-Colorado) will break with Trump and vote to reopen the government without wall money, per ⁦@denverpost⁩. https://t.co/WlQTyh1hc6 reageer retweet
pi_184586916
quote:
6s.gif Op donderdag 24 januari 2019 07:08 schreef Kijkertje het volgende:
sahilkapur twitterde op donderdag 24-01-2019 om 05:58:36 Senator Cory Gardner (R-Colorado) will break with Trump and vote to reopen the government without wall money, per ⁦@denverpost⁩. https://t.co/WlQTyh1hc6 reageer retweet
Gardner is sowieso toast in 2020. Maargoed, leuk dat hij het nog probeert.
  donderdag 24 januari 2019 @ 07:50:47 #113
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_184587108
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 23:36 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Bedankt voor de verheldering :)
Zo zie je maar weer dat je nogal vreemd overkomt door ongefundeerd met termen als 'demtuig' te gaan posten.

Maar naar eigen zeggen ben je objectief en neutraal, toch?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 24 januari 2019 @ 08:35:21 #114
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_184587423
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 07:17 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Gardner is sowieso toast in 2020. Maargoed, leuk dat hij het nog probeert.
Hij zou in principe de inwoners van Colorado moeten representeren. Wat dat betreft wel jammer dat zo gauw iemand verkozen wordt steeds meer de partijdiscipline er zo dik bovenop gedrukt wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door ExtraWaskracht op 24-01-2019 09:12:13 ]
pi_184587486
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 07:50 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Zo zie je maar weer dat je nogal vreemd overkomt door ongefundeerd met termen als 'demtuig' te gaan posten.

Maar naar eigen zeggen ben je objectief en neutraal, toch?
Naar de DNC toe heb ik nooit beweerd neutraal en objectief te zijn. Integendeel, ik ben openlijk anti DNC, nooit verborgen.

Mn bron was overigens een twitterbericht van volgens mij een congresslid die deze link poste.
pi_184587522
TechCrunch had nog een aardig stuk over Hola Code, dat zich in Mexico richt op het omscholen van door de VS uitgezette migranten:
https://techcrunch.com/20(...)ge&sr_share=facebook
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 24 januari 2019 @ 09:14:20 #117
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_184587850
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 19:42 schreef Ulx het volgende:
Lanny Davis: "Due to ongoing threats against his family from President Trump and Mr. Giuliani, as recently as this weekend, as well as Mr. Cohen's continued cooperation with ongoing investigations, by advice of counsel, Mr. Cohen’s appearance will be postponed to a later date."
Lijkt me een gevalletje van obstructie..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  donderdag 24 januari 2019 @ 09:24:17 #118
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_184587982
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 09:14 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Lijkt me een gevalletje van obstructie..
Obstruction, witness tampering, you name it.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Overall beste user 2022 donderdag 24 januari 2019 @ 10:25:44 #119
3928 Ulx
pi_184588961
quote:
Ex-federal prosecutor Barbara McQuade on Trump: "You could make a case that he satisfies the federal criminal statute for witness tampering." @MSNBC
  Overall beste user 2022 donderdag 24 januari 2019 @ 10:36:25 #120
3928 Ulx
pi_184589090
De luchtverkeersleiders slaan alarm. @tribelaw heeft daar een mening over.

quote:
When the Air Traffic Controllers say they can’t predict the point at which the whole system will crash, it’s not a great time to fly. It’s a time to protest loudly, pressure McTurtle, and demand that Trump at least pretend to be a grownup for a change.

https://t.co/f9BT9v8cYO
  Overall beste user 2022 donderdag 24 januari 2019 @ 11:05:41 #121
3928 Ulx
pi_184589552
quote:
10s.gif Op donderdag 24 januari 2019 04:58 schreef Kijkertje het volgende:
kylegriffin1 twitterde op donderdag 24-01-2019 om 00:40:06 This is possibly the weirdest, craziest interview MSNBC has ever aired. https://t.co/iYlGHdZrVM reageer retweet

En het is de schuld van Mueller! Hij heeft hun vriendschap verpest! }:| :D
Joe, Jack, William & Averell
  donderdag 24 januari 2019 @ 11:13:15 #122
384435 klappernootopreis
pi_184589682
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 09:24 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Obstruction, witness tampering, you name it.
misschien moet hij gedacht hebben: Cohen flikte dit altijd voor mij, en dit keer doe ik het zelf wel.
  donderdag 24 januari 2019 @ 12:47:32 #123
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_184591063
Dit is het ideale moment om een oorlog te beginnen ter afleiding!

Venezuela opposition leader swears himself in as interim president

Maduro says Venezuela is breaking relations with US, gives American diplomats 72 hours to leave country

US refuses to withdraw diplomats from Venezuela after Maduro breaks ties
quote:
US Diplomat: Gets shot in the face

US: "Well, looks like it’s time to secure the world's largest oil reserve (and bring some freedom)!"
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Overall beste user 2022 donderdag 24 januari 2019 @ 12:59:16 #124
3928 Ulx
pi_184591232
Trump heeft het niet zo op dictators van oliestaten. Tenzij het Saoudi-Arabië is.
  Overall beste user 2022 donderdag 24 januari 2019 @ 13:08:25 #125
3928 Ulx
pi_184591395
Kushner wil ook meedoen met de shutdown onderhandelingen. Paul Krugman zegt daar dit over:

quote:
Rumor has it that the Kushners changed their family name -- it was originally Dunning-Kruger https://t.co/WzaDlkTpW3
Link naar het wapo artikel in de tweet.
  donderdag 24 januari 2019 @ 13:16:30 #126
384435 klappernootopreis
pi_184591528
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 15:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Degelijke site dit :)

Ook leuk, verderop..

Trump probably won’t face off against an opponent as unpopular as Hillary Clinton, by some measures the most unpopular candidate in general election history except for Trump himself.

:Y)
Ik denk dat Kamala Harris wel een redelijke kans heeft, puur op basis van vakkennis.
  donderdag 24 januari 2019 @ 13:25:28 #127
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_184591674
man man man man

FrankLuntz twitterde op donderdag 24-01-2019 om 00:09:03 Support for Medicare For All:• 56% support• 44% opposeSupport for Medicare For All when you tell people it requires higher taxes:• 37% support• 60% oppose#M4Ahttps://t.co/Gz7mRd6tnY reageer retweet
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  Overall beste user 2022 donderdag 24 januari 2019 @ 13:29:51 #128
3928 Ulx
pi_184591732
Medicare for All is ook maar een loze kreet die voor iedereen wat anders betekent.
  donderdag 24 januari 2019 @ 13:29:52 #129
384435 klappernootopreis
pi_184591733
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:25 schreef martijnde3de het volgende:
man man man man

FrankLuntz twitterde op donderdag 24-01-2019 om 00:09:03 Support for Medicare For All:• 56% support• 44% opposeSupport for Medicare For All when you tell people it requires higher taxes:• 37% support• 60% oppose#M4Ahttps://t.co/Gz7mRd6tnY reageer retweet
Dan is het ook geen wonder dat de overheid op zijn gat ligt. Dat geld moet hoe dan ook ergens vandaan komen.
pi_184591793
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:25 schreef martijnde3de het volgende:
man man man man

Hangt er uiteraard wel vanaf wie die belastingen het meest moet gaan dragen. Bovendien bespaar je ook weer op zorgkosten.
pi_184591804
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:29 schreef Ulx het volgende:
Medicare for All is ook maar een loze kreet die voor iedereen wat anders betekent.
Lijkt me niet? Het is vrij duidelijk wat dat inhoudt.
  Overall beste user 2022 donderdag 24 januari 2019 @ 13:37:39 #132
3928 Ulx
pi_184591847
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:34 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Lijkt me niet? Het is vrij duidelijk wat dat inhoudt.
De een wil een NHS, de ander Obamacare uitbreiden, etc.
pi_184592109
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:37 schreef Ulx het volgende:

[..]

De een wil een NHS, de ander Obamacare uitbreiden, etc.
Medicare for All is simpelweg een nationaal zorgfonds waarin alle essentiële zorguitgaven door de staat betaald worden. Obamacare uitbreiden is dan ook geen Medicare for All.
  Overall beste user 2022 donderdag 24 januari 2019 @ 14:00:40 #134
3928 Ulx
pi_184592234
quote:
So interesting that bad lawyer Michael Cohen, who sadly will not be testifying before Congress, is using the lawyer of Crooked Hillary Clinton to represent him - Gee, how did that happen? Remember July 4th weekend when Crooked went before FBI & wasn’t sworn in, no tape, nothing?
The paranoia is strong in this one.

Maar het blijft gewoon witness tampering natuurlijk. En het comitė zei al dat ze een subpoena gaan gebruiken.
  donderdag 24 januari 2019 @ 14:01:27 #135
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_184592249
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 08:42 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Naar de DNC toe heb ik nooit beweerd neutraal en objectief te zijn. Integendeel, ik ben openlijk anti DNC, nooit verborgen.

Mn bron was overigens een twitterbericht van volgens mij een congresslid die deze link poste.
Naar de DNC niet objectief zijn en dan zeker wel met 'de rest'. De GOP dus. Je bent dus helemaal niet objectief.
  donderdag 24 januari 2019 @ 14:15:22 #136
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_184592500
quote:
Hmm, de VS steunt openlijk de tegenkandidaat. Wat zit hier dan weer allemaal achter? Ik heb Venezuela niet helemaal gevolgd.
  Overall beste user 2022 donderdag 24 januari 2019 @ 14:17:16 #137
3928 Ulx
pi_184592534
Die Trump. Hij heeft tien jaar lang een "bad lawyer". Waarom ging hij dan niet eerder verder met Giuliani?
  donderdag 24 januari 2019 @ 14:20:29 #138
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_184592598
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 14:15 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Hmm, de VS steunt openlijk de tegenkandidaat. Wat zit hier dan weer allemaal achter? Ik heb Venezuela niet helemaal gevolgd.
Europa steunt hem ook, Erdogan steunt Maduro.

eucopresident twitterde op woensdag 23-01-2019 om 22:20:45 I hope that all of Europe will unite in support of democratic forces in #Venezuela. Unlike Maduro, the parliamentary assembly, including Juan Guaido have a democratic mandate from Venezuelan citizens. reageer retweet
pi_184592914
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:16 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ik denk dat Kamala Harris wel een redelijke kans heeft, puur op basis van vakkennis.
In haar carriere als AG zijn een aantal zaken die bij linkse kiezers niet goed zullen vallen.
https://observer.com/2015(...)cript-of-confession/
https://www.nytimes.com/2(...)riminal-justice.html

De Daniel Larsen zaak was erg opvallend:
quote:
The court found that Danny was innocent, the police officers who testified at his trial were not credible, and his trial attorney was constitutionally ineffective for failing to call witnesses on his behalf.

Before Mr. Larsen was released, the Attorney General appealed the judge's ruling. The Attorney General's main argument was that even if Danny was innocent, his conviction should not be reversed because he waited too long to file his petition. In other words, an innocent man should spend his life in prison due to a legal technicality.
https://californiainnocen(...)ories/daniel-larsen/

[ Bericht 15% gewijzigd door crystal_meth op 24-01-2019 14:46:45 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Overall beste user 2022 donderdag 24 januari 2019 @ 14:51:13 #140
3928 Ulx
pi_184593157
quote:
New: Republican Sen. Cory Gardner's spokesman said that he intends to vote for a clean funding bill that would open the government with *no* increased border-security funding attached. https://t.co/7DiVjphDlo
Dat deed hij in december ook al, maar goed, eerst zien dan geloven bij die lui.
  Overall beste user 2022 donderdag 24 januari 2019 @ 15:18:39 #141
3928 Ulx
pi_184593671
Tovamitch McConnell weigert voor de tiende (10) keer een stemming.

Nancy Pelosi:
quote:
FACT: House Democrats have voted 10 times to #EndTheShutdown and get our government working for the people again.

Mitch McConnell and the Senate GOP, however, continue doing Trump’s bidding by holding our national security and workers hostage to his demands. #TrumpShutdown
  donderdag 24 januari 2019 @ 15:26:02 #142
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_184593791
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 15:18 schreef Ulx het volgende:
Tovamitch McConnell weigert voor de tiende (10) keer een stemming.

Nancy Pelosi:

[..]

Die zal nog steeds bang zijn dat er een veto-proof meerderheid is?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Overall beste user 2022 donderdag 24 januari 2019 @ 15:27:11 #143
3928 Ulx
pi_184593811
Wilbur Ross doesn't understand why furloughed federal workers need food banks

Hoe ver staan die lui van de gewone man af? Een stel wereldvreemde volgevreten corrupte graaiers, meer is die hele regering niet. Wat denken ze? Let them eat cake?
pi_184594115
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 14:36 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

In haar carriere als AG zijn een aantal zaken die bij linkse kiezers niet goed zullen vallen.
https://observer.com/2015(...)cript-of-confession/
https://www.nytimes.com/2(...)riminal-justice.html

De Daniel Larsen zaak was erg opvallend:

[..]

https://californiainnocen(...)ories/daniel-larsen/
Gisteravond kwam dat van die lab tech aan bod bij Rachel Maddow. Laat dat soort zaken maar in interviews en debatten naar voor komen.

Leuk interview wel trouwens.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_184594288
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 15:27 schreef Ulx het volgende:

Hoe ver staan die lui van de gewone man af? Een stel wereldvreemde volgevreten corrupte graaiers, meer is die hele regering niet. Wat denken ze? Let them eat cake?
Wilbur Ross, de "King of Bankruptcy". Hij heeft een hoop bijna failliete bedrijven (vooral in de staalindustrie) opgekocht en weer winstgevend gemaakt (en flink verdiend op de verkoop ervan), maar dat deed hij door bestaande verplichtingen (pensioenen, medische kosten voor gepensioneerden) te schrappen, en door geen wettelijk verplichte fondsen voor sanering van de vervuilde sites te voorzien. Maw, door kosten af te wentelen op de belastingbetaler.
  Overall beste user 2022 donderdag 24 januari 2019 @ 16:01:15 #146
3928 Ulx
pi_184594365
Zijn vroegere partners zeggen dat hij 120 miljoen achterover heeft gedrukt.
  Overall beste user 2022 donderdag 24 januari 2019 @ 16:57:46 #147
3928 Ulx
pi_184595476
En over het opheffen van de sancties.....

quote:
"The information that was received this week was not information that most of us had seen when we made our decision last time," says GOP @SenatorRounds on lifting sanctions on Kremlin ally Deripaska.

"We are going to take another look at it" https://t.co/U4rugwCFjS https://t.co/EEtw7bI3kV
  Overall beste user 2022 donderdag 24 januari 2019 @ 17:06:54 #148
3928 Ulx
pi_184595638
quote:
MUELLER NEWS: Mueller's Grand Jury is meetin' today (Thursday) which is a bit unusual. WaPo reporter Spencer Hsu notes the last time they met on Thursday was the day before the last batch of indictments were rolled out on Friday.

https://t.co/O6lgGBoUxQ
Spannend. Donnie jr neer voor het weekend zou wel episch zijn.
pi_184595897
senatemajldr twitterde op woensdag 23-01-2019 om 19:27:26 Enough political spite. Enough showboating for “the Resistance.” The President has produced a fair compromise that pairs full-year government funding with immigration policy priorities from both sides. It’s time to make a deal. reageer retweet
JoeNBC twitterde op donderdag 24-01-2019 om 06:30:02 Merrick Garland. Now. Merrick Garland. Forever. You killed the albatross. Wear it around your neck and keep lectures on obstruction and showboating to yourself. https://t.co/TVU9vRMbf6 reageer retweet
pi_184596039
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 15:27 schreef Ulx het volgende:

kylegriffin1 twitterde op donderdag 24-01-2019 om 17:20:15 Nancy Pelosi responds to Wilbur Ross: "Is this the 'let them eat cake' kind of attitude, or 'call your father for money?'" Via ABC https://t.co/2qOpT4472P reageer retweet
Filmpje in tweet
  Overall beste user 2022 donderdag 24 januari 2019 @ 17:28:55 #151
3928 Ulx
pi_184596065
quote:
Breaking: Michael Cohen was subpoenaed today to testify before the Senate intelligence committee in mid-February, source close to Cohen tells @GloriaBorger @jeremyherb @PamelaBrownCNN
De Senaat, dus ze zullen proberen om Cohen als onbetrouwbaar af te schilderen. Benieuwd wat het Huis gaat doen.
pi_184596159
quote:
6s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

kylegriffin1 twitterde op donderdag 24-01-2019 om 17:20:15 Nancy Pelosi responds to Wilbur Ross: "Is this the 'let them eat cake' kind of attitude, or 'call your father for money?'" Via ABC https://t.co/2qOpT4472P reageer retweet
Filmpje in tweet
En nog durven sommigen tijdens deze shitshow met droge ogen te beweren dat de VS niet op 3e wereldniveau opereert of daar naartoe glijdt. Niet alleen een corrupte president maar ook gewoon een corrupt bolwerk om hem heen. Daarnaast 0 vangnet en de bekende "we don't know when you get paid, the president states he wants to continue the shutdown for months.. maybe years".

Volgens mij ligt er nu inmiddels wel genoeg aan ravage en bewijslast om Trump morgen op te pakken en op te sluiten. Dat men deze interne oorlog eerst moet voeren is zot.
  Overall beste user 2022 donderdag 24 januari 2019 @ 17:36:03 #153
3928 Ulx
pi_184596200
Via Jim Sciutto:

quote:
Asked by if U.S. soldiers would defend a NATO ally "if needed," Secretary of State Mike Pompeo says, "I'm not going to get into hypotheticals..." https://t.co/WgptblfbAL
WTF?
  donderdag 24 januari 2019 @ 17:36:16 #154
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_184596206
quote:
6s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:19 schreef Kijkertje het volgende:
senatemajldr twitterde op woensdag 23-01-2019 om 19:27:26 Enough political spite. Enough showboating for “the Resistance.” The President has produced a fair compromise that pairs full-year government funding with immigration policy priorities from both sides. It’s time to make a deal. reageer retweet
JoeNBC twitterde op donderdag 24-01-2019 om 06:30:02 Merrick Garland. Now. Merrick Garland. Forever. You killed the albatross. Wear it around your neck and keep lectures on obstruction and showboating to yourself. https://t.co/TVU9vRMbf6 reageer retweet
Mitch :')
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_184596584
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:36 schreef Ulx het volgende:
Via Jim Sciutto:

[..]

WTF?
En ondertussen 20 miljoen naar Venezuela voor relief en interim president erkennen en je eigen diplomaten aldaar in gevaar brengen en van de allies vragen hetzelfde te doen.
Iets met olie?
Strong satement (8>
pi_184597212
quote:
Via Jim Sciutto:

[..]

WTF?
Als een bepaald land een ander land wil binnenvallen, moeten ze nu hun slag slaan.
pi_184597511
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:28 schreef Ulx het volgende:

[..]

De Senaat, dus ze zullen proberen om Cohen als onbetrouwbaar af te schilderen. Benieuwd wat het Huis gaat doen.
Dit snap ik niet helemaal. Er zitten ook gewoon Dems in de Senaat. Evengoed hadden bij een hearing in het Huis de Republikeinen Cohen als onbetrouwbaar kunnen afschilderen.
  Overall beste user 2022 donderdag 24 januari 2019 @ 18:57:35 #158
3928 Ulx
pi_184597817
De commissies in de senaat zijn in handen van de GOP. Als die wat vinden doen ze niks.
  Overall beste user 2022 donderdag 24 januari 2019 @ 20:15:47 #159
3928 Ulx
pi_184599813
How Nancy Pelosi beat Donald Trump at his own game (and why it matters)

Ik denk dus ook dat Trump niet wist hem gebeurde toen Pelosi hem het bos in stuurde. Hij is gewend dat mensen proberen conflict met hem te vermijden. En Pelosi gaf hem de vinger. En Trump zakte ineen en deed niks meer. Dat is handig om te weten.
pi_184599858
quote:
Via Jim Sciutto:

[..]

WTF?
Tja, Trump had gezegd dat Montenegro de 3de wereldoorlog zou kunnen uitlokken. Bizarre uitspraak trouwens, dat zou dan een conflict met Servië of Bosnië & Herzegovina moeten zijn.
  Overall beste user 2022 donderdag 24 januari 2019 @ 20:19:41 #161
3928 Ulx
pi_184599901
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 20:17 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Tja, Trump had gezegd dat Montenegro de 3de wereldoorlog zou kunnen uitlokken. Bizarre uitspraak trouwens, dat zou dan een conflict met Servië of Bosnië & Herzegovina moeten zijn.
Narva, een Russisch sprekend stadje in Estland. Op de grens.

Krim 2.0

www.theatlantic.com/amp/article/581089
pi_184600603
Dit soort verhalen - al is het wat aangedikt, mag ik hopen - ik smul ervan.
https://www.axios.com/don(...)a0-5a426f4975f0.html 🇺🇸
Ow...nog meer vermakelijks doch triest: https://www.axios.com/don(...)97-b38a7bc52506.html

# simplemoron-in-chief
  donderdag 24 januari 2019 @ 20:59:00 #163
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_184600713
Weer wat peilingen:

2020 GE:

Trump 43% vs Ocasio-Cortez 40%
Biden 53% vs Trump 41%
Sanders 51% vs Trump 41%
Harris 48% vs Trump 41%
O’Rourke 47% vs Trump 41%
Warren 48% vs Trump 42%
Booker 47% vs Trump 42%
Gillibrand 47% vs Trump 42%
Pelosi 47% vs Trump 44%
Schumer 46% vs Trump 41%

Trump heeft dus een maximum van 44%

@ppppolls 1/19-21

Dem primary:

2020 National Democratic Primary:
Biden 45%
Castro 8%
Booker 8%
Bloomberg 7%
Sanders 5%
Brown 4%
O'Rourke 3%
Warren 3%
Harris 3%
Gabbard 2%
Delaney 2%
Klobuchar 1%
Gillibrand 1%
Ojeda 1%

@EmersonPolling 1/20-21
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  Overall beste user 2022 donderdag 24 januari 2019 @ 21:01:10 #164
3928 Ulx
pi_184600765
Grappig, de enige democraat die zou verliezen mag niet meedoen ondat ze te jong is.
pi_184600984
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 21:01 schreef Ulx het volgende:
Grappig, de enige democraat die zou verliezen mag niet meedoen ondat ze te jong is.
Waarom ze die peilen is me dan ook een raadsel. Verder zoals al vele malen aangegeven is vooral gewoon een peilinkje naar naamsbekendheid.
pi_184600997
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 20:19 schreef Ulx het volgende:

[..]

Narva, een Russisch sprekend stadje in Estland. Op de grens.

Krim 2.0

www.theatlantic.com/amp/article/581089
Maar die besteden 2% van hun GDP aan defensie, dus daar geldt Trump's argument dat ze te weinig bijdragen niet. De vraag ging specifiek over Montenegro. ("So yes, American soldiers would go to defend Montenegro, if needed?").
Geen idee wat Pompeo hiermee wil bereiken, druk uitoefenen op NAVO leden om die 2% te halen, of de steun van kiezers (of pundits als Limbaugh en Ann Coulter) die nog steeds achter Trump staan niet verliezen?
  donderdag 24 januari 2019 @ 21:22:15 #167
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_184601220
LACaldwellDC twitterde op donderdag 24-01-2019 om 21:19:38 And Trump's proposal to reopen the government failed: 51-47. reageer retweet
LACaldwellDC twitterde op donderdag 24-01-2019 om 21:21:47 Manchin was the only Democrat to vote for it. Sens. Lee and Cotton were the only Republicans to vote against it. reageer retweet
  Overall beste user 2022 donderdag 24 januari 2019 @ 21:30:46 #168
3928 Ulx
pi_184601367
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 21:10 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Maar die besteden 2% van hun GDP aan defensie, dus daar geldt Trump's argument dat ze te weinig bijdragen niet. De vraag ging specifiek over Montenegro. ("So yes, American soldiers would go to defend Montenegro, if needed?").
Geen idee wat Pompeo hiermee wil bereiken, druk uitoefenen op NAVO leden om die 2% te halen, of de steun van kiezers (of pundits als Limbaugh en Ann Coulter) die nog steeds achter Trump staan niet verliezen?
Misschien hopen op een atoomoorlog zodat we armageddon hebben en de Here Jezus weer komt?
  Overall beste user 2022 donderdag 24 januari 2019 @ 21:31:51 #169
3928 Ulx
pi_184601393
Anyway, Trump's voorstel haalt het niet.
quote:
New: President Trump’s shutdown proposal failed to advance the Senate. The vote was 51-47 in favor, 9 short of the 60 votes needed to advance.
  donderdag 24 januari 2019 @ 21:34:59 #170
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_184601442
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 21:31 schreef Ulx het volgende:
Anyway, Trump's voorstel haalt het niet.

[..]

POL / [AMV] Amerikaanse politiek #593: Getverderipaska!
  donderdag 24 januari 2019 @ 21:36:30 #171
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_184601474
NateSilver538 twitterde op donderdag 24-01-2019 om 21:33:44 The Democratic bill to re-open the government has 6 GOP yeas. (Alexander, Gardner, Isakson, Murkowski, Collins, Romney). So looks like it will get 52 votes beating the GOP bill, which apparently got 50 rather than 51 on the final tally. Neither one will get 60. reageer retweet
Bijzonder wel.
  Overall beste user 2022 donderdag 24 januari 2019 @ 21:36:57 #172
3928 Ulx
pi_184601487
Je kunt dit soort shit toch ook niet verzinnen. "Ik ga me verkleden als een verzopen nikker! Lachuh jonguh!"

quote:
Michael Ertel, the newly appointed Secretary of State of Republican Gov. Ron DeSantis, has resigned after photos emerged of him posing as a Hurricane Katrina victim in blackface at a private Halloween party 14 years ago. https://t.co/a7L6Ad3m35
Van akyle Griffin.
pi_184601549
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 21:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:
NateSilver538 twitterde op donderdag 24-01-2019 om 21:33:44 The Democratic bill to re-open the government has 6 GOP yeas. (Alexander, Gardner, Isakson, Murkowski, Collins, Romney). So looks like it will get 52 votes beating the GOP bill, which apparently got 50 rather than 51 on the final tally. Neither one will get 60. reageer retweet
Bijzonder wel.
Mja, zijn toch altijd een beetje risicoloze showvotes in mijn ogen. Kun je achteraf weer roepen dat je toch echt constructief bezig bent geweest, ook al was het bij voorbaat een kansloze stemming.
  donderdag 24 januari 2019 @ 21:43:07 #174
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_184601595
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 21:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mja, zijn toch altijd een beetje risicoloze showvotes in mijn ogen. Kun je achteraf weer roepen dat je toch echt constructief bezig bent geweest, ook al was het bij voorbaat een kansloze stemming.
Oh ja, dit was nooit instemming gekomen als McConnell wist dat het op 59 of meer zat.
  donderdag 24 januari 2019 @ 21:51:28 #175
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_184601729
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 21:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Waarom ze die peilen is me dan ook een raadsel. Verder zoals al vele malen aangegeven is vooral gewoon een peilinkje naar naamsbekendheid.
klopt, maar het is wel interessant ;)

pi_184601732
Cruz krijgt er ook nog even van langs

kylegriffin1 twitterde op donderdag 24-01-2019 om 20:50:04 Michael Bennet slams Ted Cruz: "These crocodile tears that the Senator from Texas is crying for first responders are too hard for me to take ... because when the Senator from Texas shut this government down in 2013, my state was flooded." Via CSPAN https://t.co/iAKE1ERa1j reageer retweet
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_184601774
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 21:51 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

klopt, maar het is wel interessant ;)

[ afbeelding ]
Neu.
  Overall beste user 2022 donderdag 24 januari 2019 @ 22:21:55 #178
3928 Ulx
pi_184602444
quote:
Kudlow says his staff are "volunteering." A reporter presses him: "That's not volunteering if you're being forced to work without pay. If you don't show up you lose your job. That's not volunteering."

Kudlow: "I'm not even going to go there. You know what I'm saying." Via CSPAN https://t.co/Ot9QSaGSQk
Wauw.
pi_184602792
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 21:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat geldt net zo goed voor de Dems. Dat het Democratische voorstel meer steun krijgt dan het Republikeinse voorstel lijkt me geen goed teken voor het Witte Huis.
pi_184602888
Volgens Sarah Sanders kan Trump akkoord gaan met een 3 week CR in ruil voor een "down payment" voor de wall. Wat een down payment in vredesnaam mag betekenen in deze is mij niet helemaal helder. De 5,7 miljard was sowieso al nooit genoeg geweest voor een hele muur.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 januari 2019 @ 22:41:40 #181
862 Arcee
Look closer
pi_184603171
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 22:34 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Dat geldt net zo goed voor de Dems. Dat het Democratische voorstel meer steun krijgt dan het Republikeinse voorstel lijkt me geen goed teken voor het Witte Huis.
Het voorstel van de GOP was natuurlijk volkomen lachwekkend. Daar kon bijna geen Democraat met droge ogen voor stemmen.
  Overall beste user 2022 donderdag 24 januari 2019 @ 22:55:23 #183
3928 Ulx
pi_184603340
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 22:37 schreef westwoodblvd het volgende:
Volgens Sarah Sanders kan Trump akkoord gaan met een 3 week CR in ruil voor een "down payment" voor de wall. Wat een down payment in vredesnaam mag betekenen in deze is mij niet helemaal helder. De 5,7 miljard was sowieso al nooit genoeg geweest voor een hele muur.
Hahaha, zij is grappig!
  Overall beste user 2022 donderdag 24 januari 2019 @ 23:17:59 #184
3928 Ulx
pi_184603882
Trump zegt het nu ook.

quote:
Trump says he wants a "prorated down payment" on the wall in order to sign a bill to reopen the government. Something that already failed to pass the Senate today.
  Overall beste user 2022 donderdag 24 januari 2019 @ 23:24:51 #185
3928 Ulx
pi_184604064
  Overall beste user 2022 donderdag 24 januari 2019 @ 23:34:12 #186
3928 Ulx
pi_184604332
Eh? Wut?

quote:
Trump is asked about Wilbur Ross's remarks. Worth a watch.

"Local people know who they are, when they go for groceries and everything else. And I think what Wilbur was probably trying to say is that [federal employees] will work along. I know banks are working along." Via ABC https://t.co/ZN3raYuosn
pi_184605007
BreakingNLive twitterde op donderdag 24-01-2019 om 23:18:22 BREAKING: The White House is preparing a draft proclamation for President Trump to declare a national emergency along the southern border and has identified more than $7 billion in potential funds for his signature border wall should he go that route. reageer retweet
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 januari 2019 @ 00:13:33 #188
3928 Ulx
pi_184605030
Dat worden dan heel wat rechtzaken. Maar dat lijkt het WH zelf ook door te hebben.
pi_184605101
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 00:11 schreef vigen98 het volgende:
BreakingNLive twitterde op donderdag 24-01-2019 om 23:18:22 BREAKING: The White House is preparing a draft proclamation for President Trump to declare a national emergency along the southern border and has identified more than $7 billion in potential funds for his signature border wall should he go that route. reageer retweet
https://amp.cnn.com/cnn/2(...)tter_impression=true

Hóe lang nog? Mueller komt er nog wat van?
  vrijdag 25 januari 2019 @ 00:21:26 #190
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_184605138
mviser twitterde op vrijdag 25-01-2019 om 00:17:02 NEW via @jdawsey1 @myhlee: Koch network tells donors it plans to stay out of 2020 race, once again declining to back Trump https://t.co/uRFDijrIK3 reageer retweet
Linkje in tweet naar WaPo artikel: Koch network tells donors it plans to stay out of 2020 race, once again declining to back Trump
pi_184605372
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 00:11 schreef vigen98 het volgende:
Daar is zijn deur naar absolute macht..
  vrijdag 25 januari 2019 @ 00:48:06 #192
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_184605491
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 00:39 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Daar is zijn deur naar absolute macht..
Waarom neem je dat serieus?
pi_184605630
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 00:48 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Waarom neem je dat serieus?
om dezelfde reden waarom ik de shutdown serieus neem.

Hoe lang geef jij 'm nog?
pi_184605734
Bennet is het helemaal zat. Gepassioneerde speech:

kylegriffin1 twitterde op vrijdag 25-01-2019 om 00:50:23 Bennet hits Cruz AGAIN: "I found it disgraceful that he would be on the floor saying what he was saying, having perpetrated a shutdown before … The last 10 years of our politics in Washington, we have been tyrannized by these guys in the Freedom Caucus and by Ted Cruz." @MSNBC reageer retweet
pi_184605978
DLind twitterde op vrijdag 25-01-2019 om 01:30:55 You probably won't hear anything about it from Trump, but his administration is literally on the eve of its biggest asylum crackdown yet. https://t.co/z5hqLtxfuu reageer retweet
The US will begin sending some legal asylum seekers back to Mexico on Friday

The new policy, forcing Central Americans to wait in Mexico while their cases are pending in the US, is starting at the biggest crossing along the US-Mexico border.

quote:
The Trump administration is about to implement its biggest change to asylum policy yet.

Starting on Friday, Central Americans who attempt to enter the US without papers at the port of entry at San Ysidro — the most popular official border crossing for migrants seeking asylum in the United States — are going to be turned back to Mexico while their cases are pending.

The shift was initially reported by Reuters, citing a Mexican official. A DHS official confirmed the plan to Vox.

The policy change means that people who are trying to exercise their legal right to seek asylum will be barred from the US for as much as a year while they wait for their claim to come before a judge. It is the most sweeping development in Trump’s ongoing crackdown on asylum seekers, who are largely from Central America, and disproportionately children and families.

The Trump administration announced its plans to implement the new policy, which it calls the “Migration Protection Protocols” but was known last fall as the “Remain in Mexico” agreement, in a House hearing in December. But its implementation was kept under wraps as the US continued to negotiate with the Mexican government, and as the government shutdown took attention in Washington.

While a DHS official confirmed some details of the plan to Vox, it’s still not clear how Mexico will deal with migrants while they wait for their court dates in the US.

The policy will almost certainly be subject to a federal lawsuit, as other Trump efforts to crack down on immigration without Congress have been. But it will go into effect (at least in San Ysidro) before any lawsuit is filed, and advocates tell Vox they may wait to see how it is being implemented before they sue to stop it.

And because of an ambiguous clause in the Immigration and Nationality Act, it’s entirely possible that the policy will be upheld in court.

SPOILER
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 januari 2019 @ 01:46:42 #196
3928 Ulx
pi_184605992
quote:
Wilbur Ross says furloughed workers should take out a loan.

His agency's own credit union is charging nearly 9% interest on emergency loans.
https://t.co/5Kwv5PFGcY
Aha. Wat een toeval weer. Wat ontzettend toevallig. Echt.
pi_184606036
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 01:46 schreef Ulx het volgende:

[..]

wat een ontzettende parasiet...
pi_184606065
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 01:46 schreef Ulx het volgende:

[..]

Hoe zou “Bijltjesdag” eruit zien in the U.S.of A.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bijltjesdag
pi_184606239
Officials rejected Jared Kushner for top secret security clearance, but were overruled

Jared Kushner was rejected for a top secret clearance by 2 career security specialists, but their supervisor overruled them and approved him, say sources.

quote:
Jared Kushner's application for a top secret clearance was rejected by two career White House security specialists after an FBI background check raised concerns about potential foreign influence on him — but their supervisor overruled the recommendation and approved the clearance, two sources familiar with the matter told NBC News.

The official, Carl Kline, is a former Pentagon employee who was installed as director of the personnel security office in the Executive Office of the President in May 2017. Kushner's was one of at least 30 cases in which Kline overruled career security experts and approved a top secret clearance for incoming Trump officials despite unfavorable information, the two sources said. They said the number of rejections that were overruled was unprecedented — it had happened only once in the three years preceding Kline's arrival.

The sources, who spoke on condition of anonymity because of the sensitive nature of the information, said the Trump White House attracted many people with untraditional backgrounds who had complicated financial and personal histories, some of which raised red flags.

Kushner's FBI background check identified questions about his family's business, his foreign contacts, his foreign travel and meetings he had during the campaign, the sources said, declining to be more specific.

SPOILER
pi_184607069
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 02:02 schreef AnneX het volgende:

[..]

Hoe zou “Bijltjesdag” eruit zien in the U.S.of A.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bijltjesdag
Bijltjesdag hoorde bij de oorlog en er is gelukkig nog geen oorlog maar er is wel goed en slecht nieuws.

Het goede: Trump en vele anderen zullen waarschijnlijk eens achter de tralies komen of als ze het bonter maken anders berecht worden.

Het slechte: Men heeft steeds minder, tot absoluut niets te verliezen.

De keuze tussen machtsbehoud en machtsuitbreiding en het einde en gekrenkte ego's is voor demagogen de keuze tussen leven en zelfmoord.

Hoevaak ik elders wel niet hoorde "nu zal het toch wel echt gedaan zijn" bij iedere actie; en ondertussen durfde niemand iets te doen en nam de foute kant z'n milimeters en centimeters van dag tot dag.

Dezelfde hoop zonder middel lijkt in de VS tot eenzelfde uitkomst te lijden. Trump en z'n regime zullen niet adminstratief worden verslagen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 25-01-2019 08:05:56 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')