1 opdrachtgeverquote:Op dinsdag 22 januari 2019 08:07 schreef Fe2O3 het volgende:
Ga je het voor meer klanten doen?
Ga je het voor meerdere jaren doen?
Ga je het langer dan 35 uur doen?
Mag je deels werken met je WIA ?
35 uur per jaar? Of bedoel je per week?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 07:57 schreef Brybry het volgende:
Misschien dat jullie eruit kunnen komen, Google levert mij niet de gewenste antwoorden.
Ik heb een wia-uitkering maar ben benaderd door een bedrijf om voor hen op freelance-basis een aantal diensten te verzorgen. Het zal voor dit jaar max 35 uur zijn.
Moet ik mij nou inschrijven bij de KvK en/of belastingdienst?
Per jaar. Gemiddeld 2 uur per week gedurende 3 reeksen van 6 weken.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 08:55 schreef miro86 het volgende:
[..]
35 uur per jaar? Of bedoel je per week?
Fiscaal gezien is het dan gewoon een bijverdienste. Dan hoef je geen KvK inschrijving en BTW nummer. Maar je houdt minder over dan wanneer je het als ondernemer zou doen. Het kan lonend zijn om te proberen meer opdrachtjes binnen te halen, zodat je ondernemer wordt. Ook als dat niet lukt ben je dan in principe ondernemer. Gezien het geringe aantal uren zou ik er echter niet heel veel moeite voor doen, tenzij je de verwachting hebt dat het wel eens zou kunnen lukken.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 07:57 schreef Brybry het volgende:
Misschien dat jullie eruit kunnen komen, Google levert mij niet de gewenste antwoorden.
Ik heb een wia-uitkering maar ben benaderd door een bedrijf om voor hen op freelance-basis een aantal diensten te verzorgen. Het zal voor dit jaar max 35 uur zijn.
Moet ik mij nou inschrijven bij de KvK en/of belastingdienst?
Bedankt voor je reactie. Er zit een mogelijkheid dat ik dit ook voor andere vestigingen mag gaan doen. Dit is een pilot en als het loopt dan zijn er wel mogelijkheden maar dat is op dit moment nog weinig concreet....quote:Op dinsdag 22 januari 2019 09:50 schreef Benger het volgende:
[..]
Fiscaal gezien is het dan gewoon een bijverdienste. Dan hoef je geen KvK inschrijving en BTW nummer. Maar je houdt minder over dan wanneer je het als ondernemer zou doen. Het kan lonend zijn om te proberen meer opdrachtjes binnen te halen, zodat je ondernemer wordt. Ook als dat niet lukt ben je dan in principe ondernemer. Gezien het geringe aantal uren zou ik er echter niet heel veel moeite voor doen, tenzij je de verwachting hebt dat het wel eens zou kunnen lukken.
Die vestigingen vallen waarschijnlijk gewoon onder hetzelfde bedrijf. Dan heb je nog steeds maar 1 opdrachtgever. Je kan eventueel nog vragen of ze je geen nul-uren contract kunnen geven. Dan kun je bijvoorbeeld WW-rechten opbouwen.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 10:01 schreef Brybry het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie. Er zit een mogelijkheid dat ik dit ook voor andere vestigingen mag gaan doen. Dit is een pilot en als het loopt dan zijn er wel mogelijkheden maar dat is op dit moment nog weinig concreet....
Wat adviseer je mij in dit geval?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |