abonnement Unibet Coolblue
pi_184545202
Wil graag zo een auto kopen:

https://link.marktplaats.nl/m1357456052
https://link.marktplaats.nl/m1358297020

Is er nog iets waar wat ik moet weten voordat ik eentje aanschaf? tweede auto heeft een km stand die de helft is van de eerste auto, maar de prijs van beide auto's zijn vergelijkbaar. Is dat logisch? Er was een of andere schandaal met volkwagen herinner ik me. Is dat iets om rekening mee te houden bij aanschaf van een golf?
pi_184545958
Ja, of hij van een oud mocro'tje is geweest
U MAD?
pi_184546785
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 01:27 schreef Starmanelon het volgende:
Wil graag zo een auto kopen:

https://link.marktplaats.nl/m1357456052
https://link.marktplaats.nl/m1358297020

Is er nog iets waar wat ik moet weten voordat ik eentje aanschaf? tweede auto heeft een km stand die de helft is van de eerste auto, maar de prijs van beide auto's zijn vergelijkbaar. Is dat logisch? Er was een of andere schandaal met volkwagen herinner ik me. Is dat iets om rekening mee te houden bij aanschaf van een golf?
Het schandaal gaat over de Diesels.

Maar met een TSI moet je ook opletten, kettingen kunnen gaan rammelen en ze kunnen veel olie gaan verbruiken. Nu is dat met de 1.2 stukken minder dan met de overige TSI motoren, maar het komt zeker voor als de auto een paar jaar oud is. (valt bijna nooit onder garantie)

Rond 2014 zijn ze weer overgegaan van rammelketting naar riem. Dus kijk dit goed na, anders kan het een dure auto worden.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 08:15:47 #4
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_184546814
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 08:13 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Het schandaal gaat over de Diesels.

Maar met een TSI moet je ook opletten, kettingen kunnen gaan rammelen en ze kunnen veel olie gaan verbruiken. Nu is dat met de 1.2 stukken minder dan met de overige TSI motoren, maar het komt zeker voor als de auto een paar jaar oud is

Rond 2014 zijn ze weer overgegaan van rammelketting naar riem. Dus kijk dit goed na, anders kan het een dure auto worden.
Golf 7 heeft nooit last van dit probleem gehad. Deze problemen speelden rond 2009-2012 ongeveer. Alle MK7 modellen hebben een riem.

quote:
. (valt bijna nooit onder garantie)
Is pertinent niet waar.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 08:50:10 #5
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_184547141
PTA / Is zoiets een goede deal?

Geen Mazda 3 meer ?
pi_184547175
Liever een Octavia. Meer ruimte voor hetzelfde geld en het dievengilde blijft er vanaf
pi_184552844
Skoda kan je ook overwegen, zijn in de basis dezelfde auto's, en een stuk betaalbaarder.
Golf 7 is over het algemeen een vrij probleemvrije auto, maar let op schadehistorie en de distributieriem, soms moet je die na het kopen meteen vervangen, omdat de vorige eigenaar het te duur vond.

Wat betreft de auto's waar je nu mee komt, laat die lekker staan, kleine kindermotor, geen opties, en echt saaie uitvoeringen.
Kan je beter kijken voor een Skoda uit hetzelfde tijdperk ;)
Een Seat Leon kan je ook overwegen, echter geld ook voor de Golf, die zijn gewild onder de dievengilde.
pi_184552953
https://www.marktplaats.n(...)3e3a&previousPage=lr

- Grote Navi
- Premium audio installatie
- Elektrisch pakket
- Zichtpakket
- 1,4 i.p.v. de 1.2.
- lekker veel ruimte.
- clima en stoelverwarming
- multifuntioneel stuurwiel.

10x beter dan de kale Golf :)
En ook futureproof, je kan je hele gezin incl bepakking meenemen ;)

Mocht je het eerste niets vinden,

https://www.marktplaats.n(...)3e3a&previousPage=lr
  dinsdag 22 januari 2019 @ 15:00:39 #9
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_184553428
Als je zaad niet eerst dood gaat vanwege de extreme saaiheid. Een Octavia station in het zwart. Mijn God erger komen ze bijna niet.
pi_184553480
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 15:00 schreef Gunner het volgende:
Als je zaad niet eerst dood gaat vanwege de extreme saaiheid. Een Octavia station in het zwart. Mijn God erger komen ze bijna niet.
Tsja, liever dan een pauperGolfje :)
  dinsdag 22 januari 2019 @ 15:04:52 #11
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_184553513
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 15:03 schreef Shoarmapatatje het volgende:

[..]

Tsja, liever dan een pauperGolfje :)
oh is een golf 7 tegenwoordig al voor paupers?

Het is ff dat je het weet TS.

Heb beide modellen gehad trouwens. Vond zelf de golf beter. Maar ieder zn ding.
pi_184553554
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 15:04 schreef Gunner het volgende:

[..]

oh is een golf 7 tegenwoordig al voor paupers?

Het is ff dat je het weet TS.

Heb beide modellen gehad trouwens. Vond zelf de golf beter.
Ik verkocht ze bij de dealer, dus heb voldoende Golfjes, Octavia's etc gezien.
Moet toch zeggen, dat als je qua prijs kijkt, je meer auto bij Skoda krijgt.
Voordeel van de golf is dan wel, het interieur is wat fijner qua materialen, en het design is mooier (i.m.o)
Echter, vind ik de nieuwere Skoda's geen verkeerde auto's mits er een beetje opties opzitten.

Golf 7 is geen pauper auto, maar de uitvoering is echt bijzonder pauper.
Er zit echt helemaal niks aan opties op, echt om te janken.
Als die climatronic, discover media, licht/zichtpakket, sportstoelen, mf-stuurwiel heeft, dan is het al een stukje beter.

Kan TS beter even doorsparen voor een comfortline of highline, beste is de laatste.
Maar een easyline is een slechte investering, die raak je over een paar jaar amper kwijt.
Hoogstens export.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 15:12:08 #13
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_184553663
Oh ja daar ben ik het helemaal mee eens. Een Easyline? Dat de verkoper die persoon niet tegenhield bij aanschaf :D

Ze doen het trouwens wel goed in de Private Lease trouwens. Lekker goedkoop.

quote:
Echter, vind ik de nieuwere Skoda's geen verkeerde auto's mits er een beetje opties opzitten.
Klopt, alleen eigenlijk wil je van geen enkele auto de goedkoopste trim-level.
pi_184553791
quote:
19s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 15:12 schreef Gunner het volgende:
Oh ja daar ben ik het helemaal mee eens. Een Easyline? Dat de verkoper die persoon niet tegenhield bij aanschaf :D

Ze doen het trouwens wel goed in de Private Lease trouwens. Lekker goedkoop.

[..]

Klopt, alleen eigenlijk wil je van geen enkele auto de goedkoopste trim-level.
Ik ging meestal met de klant onderhandelen over private lease, om dan toch voor een betere uitvoering te gaan..
Mocht dat niet lukken, ten minste een paar leuke opties er bij, maakt het later ook weer beter verkoopbaar.

Een auto zonder opties, is gewoon zonde, je hebt de kleinste motor, stoffen bekleding, geen navigatiesysteem, zelfs soms geen AUX poort, geen climatecontrol, geen comfortabele stoelen, geen stuurwielbediening... Dat is allemaal jammer als je dat in de basis al mist, zeker bij een Premium merk als Volkswagen, als TS zou gaan kijken voor een Dacia, dan is dat al een ander verhaal.

Ik rij zelf ook geen dure auto hoor, dus ik heb niks te zeggen, maar heb wel de fijne opties als clima, cruise, stoelverwarming, leder, etc etc.
pi_184561106
Probleemloze heerlijk rijdende auto hoor. Misschien een keer een bougie of bobine stuk, maar kost weinig. Ik zou wel een Comfort of Highline nemen ipv zo’n kale Easlyline. Zitten betere stoelen in en zien er mooier uit, naast de leuke features.

Alleen die navi is wel beetje outdated nu en gebrekkige file informatie.
.
pi_184561190
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 08:52 schreef pvdplanet het volgende:
Liever een Octavia. Meer ruimte voor hetzelfde geld en het dievengilde blijft er vanaf
Nee.

Niet dat ik een golf zou rijden, maar een Octavia. Idd zeer praktisch maar daar straalt het woord “lease” echt vanaf.
Ik was hier...
pi_184564243
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 21:35 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Nee.

Niet dat ik een golf zou rijden, maar een Octavia. Idd zeer praktisch maar daar straalt het woord “lease” echt vanaf.
Liever een goed aangeklede leaseuitvoering, dan een kale pauperEasyline, zielig ding xD
  woensdag 23 januari 2019 @ 00:33:01 #18
417037 MarokkaanseHeld
Come here mijn litte macaron.
pi_184564709
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 06:22 schreef de_boswachter het volgende:
Ja, of hij van een oud mocro'tje is geweest
Dus?
pi_184565505
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 00:33 schreef MarokkaanseHeld het volgende:

[..]

Dus?
Gezien Marokkanen de reputatie hebben de auto af te trappen etc.
Ken echter genoeg jongens die bijzonder zuinig zijn, dus mij zal het niet meteen uitmaken.
pi_184568061
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 02:07 schreef Shoarmapatatje het volgende:

[..]

Gezien Marokkanen de reputatie hebben de auto af te trappen etc.
Ken echter genoeg jongens die bijzonder zuinig zijn, dus mij zal het niet meteen uitmaken.
Sowieso geen golf kopen van een jonge gast...
Ik was hier...
pi_184568086
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 23:56 schreef Shoarmapatatje het volgende:

[..]

Liever een goed aangeklede leaseuitvoering, dan een kale pauperEasyline, zielig ding xD
Dan zou ik eerder voor een megane estate gaan of focus station.
Ik was hier...
pi_184568096
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 10:05 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Sowieso geen golf kopen van een jonge gast...
Ik rij liever een oude lullen BMW, word ook niet zo snel gejat.
pi_184568106
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 10:07 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Dan zou ik eerder voor een megane estate gaan of focus station.
Focus is ook een goede optie, maar kijk dan ff verder naar een Mondeo, ook leuk design en wat minder zaaddodend dan een Focus.
pi_184568487
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 10:08 schreef Shoarmapatatje het volgende:

[..]

Focus is ook een goede optie, maar kijk dan ff verder naar een Mondeo, ook leuk design en wat minder zaaddodend dan een Focus.
Mooi gesproken _O-
Maar die zitten qua lease weer een trede hoger, vaak kun je kiezen uit klasse megane Octavia focus 308 enz enz. Gelukkig boeit mijn werkgever het niet zo.. ik ga denk ik binnenkort voor de gulietta ! En dan voor het gezin maar een ouwenlullenbak voor er bij haha
Ik was hier...
pi_184568740
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 10:35 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Mooi gesproken _O-
Maar die zitten qua lease weer een trede hoger, vaak kun je kiezen uit klasse megane Octavia focus 308 enz enz. Gelukkig boeit mijn werkgever het niet zo.. ik ga denk ik binnenkort voor de gulietta ! En dan voor het gezin maar een ouwenlullenbak voor er bij haha
Gulietta is een mooi ding! Ook het overwegen waard.
Zelf ook groot fan van het design :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')