abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 22 januari 2019 @ 01:18:45 #1
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_184545142
registreer om deze reclame te verbergen
In 2003 kocht ik mijn eerste digitale spiegelreflex fotocamera. Een Canon Eos 350 D. Geweldig toestel en een uitmuntende handleiding. Zo simpel dat ik alles in no time begreep. Een anderhalf uurtje handleiding lezen, de camera had geen geheimen meer voor mij. En niet onbelangrijk, het uploaden van foto's naar de computer was makkelijk met een draadje van de camera tot de computer.

Anno 2010 bleek die fotocamera kapot te zijn.

Pas dit jaar had ik weer geld genoeg om een nieuwe digitale spiegelreflex camera te kopen.
Natuurlijk met de fantastische handleiding in mijn hoofd, moest het weer een Canon zijn. Dit keer de EOS 4000 D.
Dit keer was de handleiding ietwat summier.... maar nog erger: geen kabeltje van de camera naar de computer.
Nee, dat moest allemaal via Wifi.

Nu had ik in de zomer van 2012 de keuze gekregen (toen ik mijn nieuwe woning had betrokken) of ik direct via de glasvezel kabel op het internet wilde of dat ik gebruik zou maken van Wifi.
Die keuze was niet moeilijk destijds... direct via de kabel leek mij meer betrouwbaar (minder mogelijkheden om mijn account te hacken).

Maar nu? Ik heb geen op Wifi aangesloten computer, hoe zet ik nu mijn foto's over van mijn Canon EOS 4000 D, naar mijn Toshiba laptop?

Indien toch mogelijk graag stap voor stap in Jip en Janneke taal.
Nog even over mijn laptop, deze was van mijn overleden vader, een Toshiba Satellite Pro, is wat ik kan achterhalen, de doos noch de handleiding zijn al lang verdwenen.

En dan nog een extra vraag: ik ga binnenkort op vakantie... en neem deze laptop mee... hoe kan ik deze laptop dan instellen op de Wifi van het hotel (stap voor stap). En hoe krijg ik dan ook mijn digitale spiegelreflex camera zo ver, dat ik eindelijk de foto's van het laatste half jaar dan over kan zetten naar mijn laptop.

En ajb even geen azijnpissers die eisen dat zij de enige bron van geloofwaardigheid zijn. Gewoon iemand die mij hierbij wil helpen is genoeg. ;)

Bij voorbaat dank! :)
  dinsdag 22 januari 2019 @ 05:56:40 #2
152283 totalvamp
Tell your world!
pi_184545853
ik dacht dat als je de camera instelt, dat hij een wifi netwerk aanmaakt, maar dat weet ik niet 100% zeker. dan moet je met je laptop daarmee verbinden.

beste is even op youtube te kijken naar mensen die het laten zien voor je
pi_184545916
Zit er geen sd-sleuf in?
pi_184545944
Een korte blik in de handleiding (https://manuals.coolblue.nl/89/canon-eos-4000d.pdf) zegt mij dat je bijvoorbeeld een kabel (niet meegeleverd) kan kopen (pagina 313) of een kaartlezer kan kopen (pagina 314).
pi_184546535
noem mij ouderwets, maar de geheugenkaart er uit halen en in een cardreader stoppen vind ik nog altijd makkelijker dan via wifi foto's overzetten
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 07:57:13 #6
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_184546612
De camera is dan zelf een wifi punt: De laptop maakt direct verbinding met de camera en met speciale software kan je dan foto's overzetten. Het gaat wel langzaam vergeleken bij een kabeltje of card Reader.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
  dinsdag 22 januari 2019 @ 10:37:33 #7
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_184548842
Lijkt mij dat je met en simpele usb kabel (action, bv) deze camera op je pc kan aansluiten.
usb-a-mini-b.jpg
Als je even in je la snuffelt tussen de oude kabels heb je er denk ik nog wel een liggen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 22 januari 2019 @ 10:39:54 #8
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_184548884
Bij wifi moet je bij de instellingenalles even aanzetten, anders werkt het niet

G0229891.gif
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 22 januari 2019 @ 10:41:50 #9
440166 Sigaartje
Geraniumbejaarde
pi_184548917
Je hebt toch een kaartje? Bij Toshiba zit de ingang recht voor je onder het toetsenbord. Kind kan de was doen.
In het midden zit ie, onder de spatiebalk.
Vredesdruif schreef op 5 september: Nog een grote bek ook. Triest geval ben je.
Flippingcoin schreef op 30 september: Koekebakker.
Wollah schreef op 30 september: Slaat nergens op. Reageer gewoon inhoudelijk of reageer anders niet.
  vrijdag 1 februari 2019 @ 02:25:58 #10
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_184744979
Beste responders!

Ik dank jullie allemaal voor jullie antwoorden. _O_
ik ga hiermee aan de gang.

Mijn excuses dat ik niet eerder kon antwoorden. Dit was helaas technisch niet mogelijk.
Natuurlijk ga ik met deze antwoorden aan de gang, om met behulp van jullie antwoorden mijn vraag op te lossen.

Maar ik vraag ondanks mijn vragen toch om een slotje. Laten we het daarop houden....
pi_184745044
Niks slotje, resultaten willen we zien! :)
pi_184747590
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 02:25 schreef Also-von-Oder het volgende:
Beste responders!

Ik dank jullie allemaal voor jullie antwoorden. _O_
ik ga hiermee aan de gang.

Mijn excuses dat ik niet eerder kon antwoorden. Dit was helaas technisch niet mogelijk.
Natuurlijk ga ik met deze antwoorden aan de gang, om met behulp van jullie antwoorden mijn vraag op te lossen.

Maar ik vraag ondanks mijn vragen toch om een slotje. Laten we het daarop houden....
Waar blijven die foto’s!?
pi_184748973
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 07:46 schreef gianni61 het volgende:
noem mij ouderwets, maar de geheugenkaart er uit halen en in een cardreader stoppen vind ik nog altijd makkelijker dan via wifi foto's overzetten
dit, en dan liefst een USB3 :D vele malen sneller en makkelijker
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')