abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184539654
Tja, misschien zijn wij allen wel een.. meerdere instanties van één.
Losgekoppelde objecten die overerven van een enkele identiteit.
Een matrix aan verschillende samenstellingen van eigenschappen.
Maar wie heeft de touwtjes in handen?
pi_184540594
De som der delen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2019 20:57:46 ]
pi_184540605
Hoe bedoel je dit precies?
pi_184540851
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:23 schreef -Chakotay- het volgende:
Tja, misschien zijn wij allen wel een..
Tja, misschien. Dat is een kwestie van gunstig categoriseren op het juiste (zoom)niveau.

quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:23 schreef -Chakotay- het volgende:
Losgekoppelde objecten die overerven van een enkele identiteit.
Hoe bedoel je dit precies? Zijn de objecten losgekomen van de hierboven genoemde 'één', en hebben ze daarbij e.e.a. geërfd van de één-identiteit? Ik snap niet wat 'een enkele identiteit' anders dan dat kan zijn. Als je het zo opschrijft lijk je namelijk juist te impliceren dat er meerdere enkele identiteiten zijn waarvan losgekoppelde objecten kunnen erven.

quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:23 schreef -Chakotay- het volgende:
Een matrix aan verschillende samenstellingen van eigenschappen.
Deze zin lijkt niet echt te kloppen. ''Een Matrix aan...''? Anyho, waar komt die Matrix vandaan? Waarom is er niet één realiteit opgebouwd uit een samenstelling van eigenschappen?

quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:23 schreef -Chakotay- het volgende:
Maar wie heeft de touwtjes in handen?
Waarvandaan de veronderstelling dat macht bestaat - laat staan in 'handen is' van...? Vanwege wat er in de titel staat; de vermeende '(single) intelligence'?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2019 21:11:02 ]
pi_184540953
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:08 schreef EipNiC het volgende:

Waarvandaan de veronderstelling dat macht bestaat - laat staan in 'handen is' van...?
Meegaand in TS zijn gedachtengang impliceert “een eenheid bestaande uit losse facetten” een vooropgezette kunstmatige constructie. Althans, ik zie geen mogelijkheid dat dit op een natuurlijke wijze ontstaat.

Dus stel dat een dergelijke constructie bestaat, dan is de vraag waar die vandaan komt? Het zou dan door “iets” of “iemand” opgezet moeten zijn en in die zin zou de macht van het bestaan in die handen liggen lijkt me?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2019 21:14:23 ]
pi_184541064
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:23 schreef -Chakotay- het volgende:
Tja, misschien zijn wij allen wel een.. meerdere instanties van één.
De eenheidsgedachte.

quote:
Losgekoppelde objecten die overerven van een enkele identiteit. Een matrix aan verschillende samenstellingen van eigenschappen.
Gedeeltelijk ontkoppelde (autonoom geworden) objecten, continuerend via DNA overdracht (voortplanting). Als je later de onafhankelijk ontwikkelde delen (individuele mensen) samenvoegt (een huwelijk), dan past het niet (er botst van alles).

quote:
Maar wie heeft de touwtjes in handen?
Wat drijft het proces of de kringloop?
Impulsbehoud en potentialen.

Ik kan me wel in het OP vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 21-01-2019 21:46:31 ]
The view from nowhere.
pi_184541364
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:13 schreef -mosrednA het volgende:
Meegaand in TS zijn gedachtengang impliceert “een eenheid bestaande uit losse facetten” een vooropgezette kunstmatige constructie. Althans, ik zie geen mogelijkheid dat dit op een natuurlijke wijze ontstaat.
“een eenheid bestaande uit losse facetten”. Is er geen manier waarop we het universum zoals het aan ons verschijnt kunnen omschrijven? Op het allerkleinste of misschien juist allergrootste niveau? In de zin dat alles energie is, misschien?
pi_184542058
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:34 schreef EipNiC het volgende:

[..]

“een eenheid bestaande uit losse facetten”. Is er geen manier waarop we het universum zoals het aan ons verschijnt kunnen omschrijven? Op het allerkleinste of misschien juist allergrootste niveau? In de zin dat alles energie is, misschien?
Ja, ook schaalgrootten zijn perspectieven. De schaal wordt ingebracht door de waarnemer. Als dat, wat je op 1 bepaalde schaalgrootte waarneemt, weg zou toveren, dan bestaan de grotere schaalgrootten ook niet meer, en de kleinere schaalgrootten slecht gedeeltelijk. De ontwikkelingen die je waarneemt op verschillende schaalgrootten moeten ook met elkaar in de pas lopen. Er zijn dus minder vrijheidsgraden dan op het eerste gezicht lijkt. Is het de samenhangende beweging van 1 geheel?
The view from nowhere.
pi_184542592
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:13 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Meegaand in TS zijn gedachtengang impliceert “een eenheid bestaande uit losse facetten” een vooropgezette kunstmatige constructie. Althans, ik zie geen mogelijkheid dat dit op een natuurlijke wijze ontstaat.

Dus stel dat een dergelijke constructie bestaat, dan is de vraag waar die vandaan komt? Het zou dan door “iets” of “iemand” opgezet moeten zijn en in die zin zou de macht van het bestaan in die handen liggen lijkt me?
jij mag mij wel hè.. braaf reageren op al mijn topics :D
pi_184542696
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:13 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Meegaand in TS zijn gedachtengang impliceert “een eenheid bestaande uit losse facetten” een vooropgezette kunstmatige constructie. Althans, ik zie geen mogelijkheid dat dit op een natuurlijke wijze ontstaat.

Dus stel dat een dergelijke constructie bestaat, dan is de vraag waar die vandaan komt? Het zou dan door “iets” of “iemand” opgezet moeten zijn en in die zin zou de macht van het bestaan in die handen liggen lijkt me?
nou vriend.. ons leven is een een "infinite loop" het herhaalt zich als een constante.
Kan jij dejavu's verklaren? Dromen zijn blauwprinten van voorgaande simulaties.
pi_184542850
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 22:32 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

nou vriend.. ons leven is een een "infinite loop" het herhaalt zich als een constante.
Kan jij dejavu's verklaren? Dromen zijn blauwprinten van voorgaande simulaties.
Dat is esoterie. Daar geloof ik niet in.
The view from nowhere.
pi_184543138
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 22:08 schreef deelnemer het volgende:
De ontwikkelingen die je waarneemt op verschillende schaalgrootten moeten ook met elkaar in de pas lopen. Er zijn dus minder vrijheidsgraden dan op het eerste gezicht lijkt. Is het de samenhangende beweging van 1 geheel?
Daaruitvolgend een uitstekende vraag inderdaad....
(Meer kan ik er momenteel niet mee.)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2019 22:56:00 ]
pi_184587323
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 22:32 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

nou vriend.. ons leven is een een "infinite loop" het herhaalt zich als een constante.
Kan jij dejavu's verklaren? Dromen zijn blauwprinten van voorgaande simulaties.
Toegegeven, 't is weer wat anders dan "ik snap het niet, dus god".
-
pi_184615197
Multiple "speakers" - single body, klinkt mij logischer in de oren. Het zou ook ruimte bieden aan een relatieve vrije wil.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')