abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 25 januari 2019 @ 09:05:11 #251
236264 crew  capricia
pi_184607625
Taoiseach Leo Varadkar stelt dat in een No Deal scenario de UK alsnog akkoord zal moeten gaan met allerlei EU wetgeving en douane regelingen.
Vanwege de verplichtingen van de GFA.

Zo ongeveer wat er nu in de WA zit.

Daar heeft hij een punt.
Definitely not CIA
  vrijdag 25 januari 2019 @ 09:13:59 #252
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184607707
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 09:05 schreef capricia het volgende:
Taoiseach Leo Varadkar stelt dat in een No Deal scenario de UK alsnog akkoord zal moeten gaan met allerlei EU wetgeving en douane regelingen.
Vanwege de verplichtingen van de GFA.

Zo ongeveer wat er nu in de WA zit.

Daar heeft hij een punt.
Als ze na een no deal brexit nog met de EU handel willen drijven, correct
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator vrijdag 25 januari 2019 @ 09:18:58 #253
236264 crew  capricia
pi_184607766
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 09:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als ze na een no deal brexit nog met de EU handel willen drijven, correct
Als er ook maar 1 appel die grens over gaat, is er handel.
Definitely not CIA
  Moderator vrijdag 25 januari 2019 @ 09:22:18 #254
236264 crew  capricia
pi_184607828
Ze kunnen eigenlijk alleen Leaven als ze tevens de GFA opzeggen.

In alle andere gevallen zullen ze uiteindelijk uitkomen op wat in de WA staat.
Definitely not CIA
pi_184608139
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 20:02 schreef crystal_meth het volgende:
Inmiddels doet de SNP aan Sovjet geschiedschrijving...
Nou ja, als ze dit niet hadden gedaan, had men waarschijnlijk weer geklaagd dat ze geen afstand van hem hebben genomen o.i.d. Hoewel die laatste zin uit je quote inderdaad wel weer doet denken aan 1984's Ministry of Information.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 10:07:20 #256
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_184608499
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 23:37 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Helemaal waar, ik zie alleen niet gebeuren dat die fysieke grens er komt met hekken en grensposten. De herinnering aan de ellende is daarvoor nog net te veel aanwezig. Dus als al het andere faalt, gedogen de partijen dit en controleren ze desnoods tijdelijk wat meer bij de verbindingen tussen Ierland en het vaste land. Dat is gevoelig voor fraude maar dat zullen ze een bepaalde periode accepteren.

En dat alles is voor beide partijen beter dan aangesproken worden op mogelijke ongeregeldheden in Noord Ierland
Ho wacht ff, hier ga je de fout in. Je denkt als een rationeel persoon en niet als een Brit!

Maar serieus, ik weet niet hoe ik het nu nog terug moet vinden, maar volgens mij werd in Westminster in eerste instantie gelijk al geopperd om de controles tussen NI en GB uit te voeren, om een harde grens op het Ierse eiland te voorkomen. Maar ja, toen maakte Theresa May een cruciale fout en ging ze verkiezingen houden waarbij de Tories hun meerderheid verloren en ze afhankelijk werden van de steun van de DUP. Sindsdien is een grens in de Ierse Zee ineens ondénkbaar geworden.

De DUP vertikt het gewoon om met iets - wat dan ook - akkoord te gaan wat zou inhouden dat zij anders behandeld worden of een andere status krijgen als de rest van de UK. Zelfs niet als dat juist gunstig uitpakt voor de economie van NI, want het is een principekwestie. Nergens mag de suggestie gewekt worden dat NI eigenlijk gewoon bij Ierland hoort/zou moeten horen. Wat hen betreft dan...
(Overigens zijn het een stelletje ongelooflijke hypocrieten, want ze vertikken het wel om abortus en het homohuwelijk toe te staan, zoals in de rest van de UK, maar dit terzijde.)

Jacob Rees-Mogg en z'n vrienden van de ERG zijn ook tegen De Deal, maar dat heeft in feite niks met Noord-Ierland te maken, al doen ze soms alsof. Die hebben het argument van de DUP alleen maar overgenomen omdat het wel lekker klinkt. Hun echte probleem is dat ze z.s.m. van alle EU-regulering af willen en als de deal doorgaat, moet de hele UK zich daar tijdens de transitieperiode nog aan houden.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_184608941
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 10:07 schreef Jane het volgende:

[..]

De DUP vertikt het gewoon om met iets - wat dan ook - akkoord te gaan wat zou inhouden dat zij anders behandeld worden of een andere status krijgen als de rest van de UK. Zelfs niet als dat juist gunstig uitpakt voor de economie van NI, want het is een principekwestie.
Het zou zomaar kunnen dat de Brexit het begin wordt van het uiteenvallen van de UK. Eerst NI en wellicht ontworstelt ook Schotland zich uit de UK, aangezien Schotland overwegend Remain heeft gestemd. Dan komt er een fysieke / technologische grens te liggen tussen Engeland en Schotland. Het rommelt in ieder geval behoorlijk.
pi_184609889
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 10:37 schreef zoost het volgende:

[..]

Het zou zomaar kunnen dat de Brexit het begin wordt van het uiteenvallen van de UK. Eerst NI en wellicht ontworstelt ook Schotland zich uit de UK, aangezien Schotland overwegend Remain heeft gestemd. Dan komt er een fysieke / technologische grens te liggen tussen Engeland en Schotland. Het rommelt in ieder geval behoorlijk.
Kunnen ze de muur van Hadrianus nog gebruiken _O-
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 10:07 schreef Jane het volgende:

[..]

Ho wacht ff, hier ga je de fout in. Je denkt als een rationeel persoon en niet als een Brit!

Dat is inderdaad een blunder, er is helaas niets dat wijst op enige redelijkheid :r En May heeft al zo veel strategische fouten gemaakt dat je beter kunt afvragen wat ze wel goed gedaan heeft. Ben je een stuk sneller klaar
pi_184609959
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 00:16 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat is dat, een grens alleen op papier sluiten?
Want alles wat ze (de UK) openstellen qua goederen moeten ze volgens WTO aan ieder land openstellen.
Dat is dat je op papier roept dat er een grens is tussen Noord Ierland en Ierland en vervolgens vergeet ergens grensposten neer te zetten of te handhaven. En de douaneformulieren die zijn ook pas over 6 maanden beschikbaar in Noord Ierland. Zoiets

Dat wordt natuurlijk ook een chaos maar nog steeds minder erg dan het alternatief
  vrijdag 25 januari 2019 @ 11:55:07 #260
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_184610274
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 11:42 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Dat is dat je op papier roept dat er een grens is tussen Noord Ierland en Ierland en vervolgens vergeet ergens grensposten neer te zetten of te handhaven. En de douaneformulieren die zijn ook pas over 6 maanden beschikbaar in Noord Ierland. Zoiets

Dat wordt natuurlijk ook een chaos maar nog steeds minder erg dan het alternatief
De EU krijgt dan gelijk problemen in de WTO, als andere landen vermoeden dat er producten geïmporteerd worden uit NI/UK waar normaal importheffingen voor gelden. Dat is namelijk niet toegestaan. Er zijn ook allemaal quota's en dergelijke voor verschillende producten uit verschillende landen. Veel van die landen zal die grens natuurlijk aan hun reet roesten.

Hetzelfde geldt trouwens voor de UK als zij importheffingen/quota's instellen.

Nog even los van het feit dat je dan je eigen standaarden niet kunt handhaven.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_184610305
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 23:37 schreef Faraday01 het volgende:
de is daarvoor nog net te veel aanwezig. Dus als al het andere faalt, gedogen de partijen dit en controleren ze desnoods tijdelijk wat meer bij de verbindingen tussen Ierland en het vaste land. Dat is gevoelig voor fraude maar dat zullen ze een bepaalde periode accepteren.
Dan staat ieder land bij de WTO op de stoep om dezelfde behandeling te eisen van het UK onder de MFN regels. En dan gaat the UK overspoeld worden met goedkope troep van over de hele wereld
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_184610495
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 11:55 schreef Jane het volgende:

[..]

De EU krijgt dan gelijk problemen in de WTO, als andere landen vermoeden dat er producten geïmporteerd worden uit NI/UK waar normaal importheffingen voor gelden. Dat is namelijk niet toegestaan. Er zijn ook allemaal quota's en dergelijke voor verschillende producten uit verschillende landen. Veel van die landen zal die grens natuurlijk aan hun reet roesten.

Hetzelfde geldt trouwens voor de UK als zij importheffingen/quota's instellen.

Nog even los van het feit dat je dan je eigen standaarden niet kunt handhaven.
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 11:56 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dan staat ieder land bij de WTO op de stoep om dezelfde behandeling te eisen van het UK onder de MFN regels. En dan gaat the UK overspoeld worden met goedkope troep van over de hele wereld
Natuurlijk houd je dat uiteindelijk niet vol, maar dan ben je maanden of misschien wel jaren verder en dan zal er al lang een oplossing geforceerd zijn :) Ik geloof alleen niet dat er direct 29 maart fysiek een grens opgericht wordt op het Ierse eiland
  Moderator vrijdag 25 januari 2019 @ 12:12:22 #263
236264 crew  capricia
pi_184610575
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 12:07 schreef Faraday01 het volgende:

[..]


[..]

Natuurlijk houd je dat uiteindelijk niet vol, maar dan ben je maanden of misschien wel jaren verder en dan zal er al lang een oplossing geforceerd zijn :) Ik geloof alleen niet dat er direct 29 maart fysiek een grens opgericht wordt op het Ierse eiland
Een No deal kan alleen als de GFA opgezegd worden.
Om de GFA te handhaven zal er altijd een soort van interne markt moeten zijn.
Definitely not CIA
  vrijdag 25 januari 2019 @ 12:15:04 #264
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_184610614
In principe zou er wel een harde grens moeten zijn als UK eruit gaat op 29 maart. Aangezien DUP niet wil dat het in Ierse zee ligt zullen ze het op grens van hun met NI moeten zetten. Daar zijn er nu geen faciliteiten voor dus dat wordt nog wel een gedoetje.

Het is een stuk makkelijker als ze of akkoord gaan met een backstop of grens alsnog in Ierse zee leggen. Anders komen er nog steeds mensen binnen die ze niet registreren of wordt er handel gedreven wat niet mag volgens WTO regels.

EU heeft het dan stuk makkelijker wat dat betreft.
pi_184610661
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 12:12 schreef capricia het volgende:

[..]

Een No deal kan alleen als de GFA opgezegd worden.
Om de GFA te handhaven zal er altijd een soort van interne markt moeten zijn.
Je hebt het er over hoe het met verdragen zit, ik heb het over hoe ze het praktisch een tijdje kunnen laten gebeuren. Dat zijn 2 verschillende dingen En als iets duidelijk is geworden is het dat ze het nergens over eens worden dus ook niet over het plaatsen van grensposten bij de Noord Ierse grens _O-
  vrijdag 25 januari 2019 @ 12:23:20 #266
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_184610739
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 12:07 schreef Faraday01 het volgende:

Ik geloof alleen niet dat er direct 29 maart fysiek een grens opgericht wordt op het Ierse eiland
Ik geloof dat de UK dat zeker niet doet, al was het alleen maar om te kunnen zeggen dat ZIJ niet als eerste een grenspost hebben neergezet. :') En omdat ze gewoon in het algemeen nauwelijks voorbereid zijn, natuurlijk. Al hebben ze wel al politiemensen uit Engeland en Schotland opgeroepen om standby te staan om naar NI gestuurd te worden, o.i.d.. Zal eens kijken of ik dat artikel nog ergens kan vinden....

Leo Varadkar is, begrijpelijkerwijs, heel, héél voorzichtig met zijn woorden en bevestigt noch ontkent ook maar iets over de grens, behalve dan dat hij die grens niet wil. Hij blijft de UK er op wijzen dat ook ZIJ zich aan de GFA moeten houden en dat ZIJ uit de EU willen.
Maar de Ieren (in de Republiek iig) zijn veel realistischer over de situatie dan de Britten hoor. De Ieren snappen dondersgoed wat de consequenties zijn.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  vrijdag 25 januari 2019 @ 12:31:32 #267
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_184610921
Ik weet niet of dit al eerder gepost is maar de grote baas van Airbus Tom Enders heeft geroepen dat Brexit een schande is, en May's eigen minister van industrie Richard Harrington heeft hem vervolgens groot gelijk gegeven en z'n eigen baas uitgedaagd om hem te ontslaan. Zie https://www.theguardian.c(...)ents-brexit-handling

Mooi om te zien die eenheid in het kabinet van May. _O_ :')
  vrijdag 25 januari 2019 @ 12:31:43 #268
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_184610928
In tegenstelling tot de UK is Ierland trouwens wel al een hele tijd bezig met z'n Brexitplanning. Van het instellen van extra ferrydiensten (dus wel met echte schepen :')) tot het informeren en subsidiëren van bedrijven, enzovoort.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Moderator vrijdag 25 januari 2019 @ 12:35:11 #269
236264 crew  capricia
pi_184610998
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 12:19 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Je hebt het er over hoe het met verdragen zit, ik heb het over hoe ze het praktisch een tijdje kunnen laten gebeuren. Dat zijn 2 verschillende dingen En als iets duidelijk is geworden is het dat ze het nergens over eens worden dus ook niet over het plaatsen van grensposten bij de Noord Ierse grens _O-
Dat gaat een groot succes worden voor de georganiseerde misdaad. :D
Iedere gezochte crimineel uit de EU gaat daar de grens over.
Alle goederen die de UK te kort komt, gaat daar zwart verhandeld worden.

Klinkt niet als een strak plan.
Definitely not CIA
pi_184611000
Zien jullie ook al zo’n gesprek tussen de EU en het VK over de backstop voor je:

VK: We willen graag nog even praten de Brexit

EU: We zijn altijd bereid te luisteren

VK: We willen graag een andere regeling voor de backstop

EU: Je weet dat dit heel moeilijk ligt voor Ierland, maar we willen altijd luisteren.

VK: We willen graag zelf besluiten wat er gebeurt met de grens als we er niet uit komen

EU: Aha, en wat met de goede vrijdag akkoorden, wil je die dan opzeggen als je de grens sluit?

VK: Nou nee liever niet, want dan hebben we daar binnen de kortste keren onrust

EU: Hoe zie je dat dan voor je?

VK: Kunnen jullie niet met ons meedenken?

EU: Dat doen we al 2 jaar, maar je geeft geen antwoord. Hoe zie je dat voor je? Wil je het goede vrijdag akkoord nu wel of niet behouden?

VK: Weten we eigenlijk niet.

EU: Als jullie er over nagedacht hebben, ben je altijd welkom om verder te praten.
pi_184611030
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 12:35 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat gaat een groot succes worden voor de georganiseerde misdaad. :D
Iedere gezochte crimineel uit de EU gaat daar de grens over.
Alle goederen die de UK te kort komt, gaat daar zwart verhandeld worden.

Klinkt niet als een strak plan.
Ik zeg niet dat het een strak plan is, maar ik zeg dat er 29 maart geen gesloten grens is :D
  vrijdag 25 januari 2019 @ 12:37:51 #272
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_184611056
Brexit wordt echt "the mother of all Schadenfreudes". _O_

Ik denk dat ik ergens midden maart gewoon een hele baal popcorn ga inslaan. Of misschien dat ik meteen maar een hele zeecontainer vol moet gaan bestellen: ik ben daar nog niet uit. :{
  Moderator vrijdag 25 januari 2019 @ 12:41:22 #273
236264 crew  capricia
pi_184611138
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 12:36 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het een strak plan is, maar ik zeg dat er 29 maart geen gesloten grens is :D
Ah. Okay. :D
Definitely not CIA
  vrijdag 25 januari 2019 @ 12:46:01 #274
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_184611226
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 12:36 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het een strak plan is, maar ik zeg dat er 29 maart geen gesloten grens is :D
Ik denk dat er 29 maart geen gesloten grens is omdat de Brexitdatum toch uitgesteld gaat worden. De EU is voor mijn gevoel toch vrij eager om elk verzoek daartoe in te willigen, ondanks het feit dat ze natuurlijk officieel wel om een goede reden vragen.

Maar als het puntje bij het paaltje komt, denk ik persoonlijk dat Ierland die EU grensposten wel gaat instellen. Omdat de Ieren het wél snappen en omdat Ierland een heel erg toegewijd lid van de EU is. Ik kan het niet hardmaken natuurlijk, maar ik denk dat Varadkar daar in het diepste geheim wel een plan voor heeft liggen. Just in case.

-edit-
Het eventuele geweld dat zal ontstaan vanwege de grens, zal zich ook niet tegen de Ieren of de Ierse grensposten richten natuurlijk. Het zal hoe dan ook gericht zijn tegen de Britten/Engelsen/Unionists. En zodra dat gebeurt, zullen de Britten aan de NI kant van de grens weer gewapende grensposten neerzetten (terwijl die aan de Ierse kant puur op goederencontrole gericht zullen zijn).
Nou ja, totdat de militante tak van de DUP de wapens ook weer oppakt, natuurlijk. Misschien dat de posten aan de Ierse kant dan ook niet meer veilig zijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door Jane op 25-01-2019 13:05:34 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  vrijdag 25 januari 2019 @ 13:33:33 #275
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_184612221
Hadden de Britten 100 jaar geleden maar hun hele kolonie onafhankelijkheid gegund*, in plaats van er een stukje van te willen houden. Dan hadden ze nu deze problemen niet gehad.

* 'gunnen' is eigenlijk sowieso niet het goede woord, maar vooruit...
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  vrijdag 25 januari 2019 @ 13:39:02 #276
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_184612342
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 12:46 schreef Jane het volgende:

Maar als het puntje bij het paaltje komt, denk ik persoonlijk dat Ierland die EU grensposten wel gaat instellen. Omdat de Ieren het wél snappen en omdat Ierland een heel erg toegewijd lid van de EU is. Ik kan het niet hardmaken natuurlijk, maar ik denk dat Varadkar daar in het diepste geheim wel een plan voor heeft liggen. Just in case.

Ah, nou Leo heeft gesproken, begrijp ik van de BBC.

quote:
Irish troops could return to the border in the event of a botched Brexit, the Irish prime minister has warned.

Taoiseach Leo Varadkar said a hard border could "involve people in uniform... possibly a police presence, or an army presence to back it up".

Mr Varadkar added that Ireland had been "victimised" by the Brexit process.
https://www.bbc.com/news/(...)ni&ns_source=twitter

Politie/leger zelfs... :{
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Moderator vrijdag 25 januari 2019 @ 14:05:45 #277
236264 crew  capricia
pi_184612893
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 13:39 schreef Jane het volgende:

[..]

Ah, nou Leo heeft gesproken, begrijp ik van de BBC.

[..]

https://www.bbc.com/news/(...)ni&ns_source=twitter

Politie/leger zelfs... :{
Ja. Een No Deal Brexit betekent altijd dat de GFA opgezegd worden.

En andersom:
Als je de GFA wil handhaven zal het VK altijd binnen een stuk CU/SM moeten blijven.

Er is geen andere oplossing. Of Ierland moet herenigd worden. Waarom begrijpen de Britten dat niet? Mays plan is het best haalbare als je uit de EU wil met de GFA in tact.
Definitely not CIA
  Moderator vrijdag 25 januari 2019 @ 15:54:34 #278
54278 crew  Tijger_m
42
pi_184614801
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 13:39 schreef Jane het volgende:

[..]

Ah, nou Leo heeft gesproken, begrijp ik van de BBC.

[..]

https://www.bbc.com/news/(...)ni&ns_source=twitter

Politie/leger zelfs... :{
Tja, de Ieren hebben geen blik met douane ambtenaren en een grens zonder infrastructuur dichtgooien is niet zo makkelijk, vrij logisch dat de Ieren dan het leger zullen moeten inzetten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 25 januari 2019 @ 16:14:07 #279
236264 crew  capricia
pi_184615156
Als de Britten de WA niet willen accepteren vanwege de Backstop, kunnen ze nog wel eens eindigen met een backstop zonder WA.
Definitely not CIA
  vrijdag 25 januari 2019 @ 16:56:33 #280
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_184615959
Dit is een mooi clipje (zie tweet). Ook verhelderend voor degenen die nog niet begrijpen wat het probleem voor de UK wordt als ze volgens WTO-regels gaan handelen na No Deal en geen importheffingen gaan innen op voedsel/spullen vanuit de EU.

JamesMelville twitterde op vrijdag 25-01-2019 om 08:13:07 James Delingpole’s humiliatingly clueless performance on #thisweek is the best ever advert for avoiding a no-deal Brexit.https://t.co/ZwyenfBFke reageer retweet
HobdellTerry twitterde op vrijdag 25-01-2019 om 13:52:42 Watch the total incompetence of leading Brexiteer who collapses like a puff of smoke when given an intelligent question. It may take 2 minutes of your life but believe me it is worth it. @fascinatorfun @Jim_Cornelius @BrigidLaffan @brianmlucey @donnyc1975 @hiltonholloway https://t.co/RPYApGIJZR reageer retweet
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Moderator vrijdag 25 januari 2019 @ 17:33:34 #281
54278 crew  Tijger_m
42
pi_184616681
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 16:56 schreef Jane het volgende:
Dit is een mooi clipje (zie tweet). Ook verhelderend voor degenen die nog niet begrijpen wat het probleem voor de UK wordt als ze volgens WTO-regels gaan handelen na No Deal en geen importheffingen gaan innen op voedsel/spullen vanuit de EU.

JamesMelville twitterde op vrijdag 25-01-2019 om 08:13:07 James Delingpole’s humiliatingly clueless performance on #thisweek is the best ever advert for avoiding a no-deal Brexit.https://t.co/ZwyenfBFke reageer retweet
HobdellTerry twitterde op vrijdag 25-01-2019 om 13:52:42 Watch the total incompetence of leading Brexiteer who collapses like a puff of smoke when given an intelligent question. It may take 2 minutes of your life but believe me it is worth it. @fascinatorfun @Jim_Cornelius @BrigidLaffan @brianmlucey @donnyc1975 @hiltonholloway https://t.co/RPYApGIJZR reageer retweet
In datzelfde programma werd hem gevraagd wat hij denkt van het tarief op lam van 60%, antwoord? "I'm not an expert". Je vraagt je wel of wie er dan wel een expert is, of zijn dat allemaal Remain stemmers?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_184619780
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 17:33 schreef Tijger_m het volgende:
In datzelfde programma werd hem gevraagd wat hij denkt van het tarief op lam van 60%, antwoord? "I'm not an expert". Je vraagt je wel of wie er dan wel een expert is, of zijn dat allemaal Remain stemmers?
Dat is ook wel een mooie, ja. Steeds weer worden de meningen en vooruitzichten van experts door met name Brexiteers weggewuifd als onjuist, niet ter zake doende of angstzaaien, maar zodra er concrete vragen over oplossingen worden gesteld, dan moeten diezelfde experts die maar beantwoorden.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 21:28:28 #283
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_184621271
davidschneider twitterde op vrijdag 25-01-2019 om 15:59:45 No greater summary of the bat-shit, sanity-free catastrofuck we find ourselves in.Head of Airbus: No-deal Brexit would mean we may have to leave the UK.Brexiter: My Dad fought in the war! Bloody huns! They don’t like it up ‘em! https://t.co/cModn2LzRI reageer retweet
Dit is niet te geloven, wat zijn dit voor mongolenpolitici.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 25 januari 2019 @ 21:30:10 #284
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_184621327
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 16:56 schreef Jane het volgende:
Dit is een mooi clipje (zie tweet). Ook verhelderend voor degenen die nog niet begrijpen wat het probleem voor de UK wordt als ze volgens WTO-regels gaan handelen na No Deal en geen importheffingen gaan innen op voedsel/spullen vanuit de EU.

JamesMelville twitterde op vrijdag 25-01-2019 om 08:13:07 James Delingpole’s humiliatingly clueless performance on #thisweek is the best ever advert for avoiding a no-deal Brexit.https://t.co/ZwyenfBFke reageer retweet
HobdellTerry twitterde op vrijdag 25-01-2019 om 13:52:42 Watch the total incompetence of leading Brexiteer who collapses like a puff of smoke when given an intelligent question. It may take 2 minutes of your life but believe me it is worth it. @fascinatorfun @Jim_Cornelius @BrigidLaffan @brianmlucey @donnyc1975 @hiltonholloway https://t.co/RPYApGIJZR reageer retweet
_O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator vrijdag 25 januari 2019 @ 21:31:58 #285
236264 crew  capricia
pi_184621389
EMA (die naar NL gaat):
“Today, EMA staff lowered the 28 EU flags and symbolically said goodbye to their London offices. Guido Rasi expressed his thanks to the UK for its contribution to the work of the Agency and for having been a gracious host of EMA since 1995.”
https://twitter.com/ema_news/status/1088844259934064640?s=21

En een Brits gejank er onder in de reacties. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 25-01-2019 21:38:06 ]
Definitely not CIA
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 januari 2019 @ 22:40:39 #286
862 Arcee
Look closer
pi_184623255
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 21:28 schreef Falco het volgende:
'the bat-shit, sanity-free catastrofuck we find ourselves in'
_O-
  zaterdag 26 januari 2019 @ 13:04:10 #287
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_184631016
Deze politicus (Andrea Leadsom) is ook niet gezegend met een goed stel hersens:

quote:
De Conservatieve 'fractievoorzitter' in het Britse Lagerhuis doet een oproep aan de Europese Unie om de Brexit-datum mogelijk met een paar weken uit te stellen. Met die extra tijd kan nieuwe wetgeving ook door het Britse parlement worden goedgekeurd, aldus Andrea Leadsom.

"Ik ben ervan overtuigd dat als we een paar weken extra nodig hebben, dat mogelijk zou zijn", zei de prominente politicus Leadsom tegen de BBC. De uitspraak is opmerkelijk, omdat de Brexit al gepland staat voor 29 maart 2019, 23.00 uur Britse tijd.

Een woordvoerder van premier Theresa May zei daarop dat de regering niet van richting is veranderd. Dinsdag wordt er in het Britse parlement gestemd over het plan B van May. Dat gaat naar verwachting de hele dag duren.

Vorige week werd de deal die May presenteerde met een ruime meerderheid weggestemd. Maar liefst 432 parlementsleden stemden in het Britse Lagerhuis tegen het plan, terwijl slechts 202 vóór waren. Dit maakte de weg vrij voor een 'no deal'-Brexit.
Conservatieve lagerhuis leider roept EU op Brexit paar weken uit te stellen

Volgens mij zijn de Britten nog steeds aan zet :')
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 26 januari 2019 @ 13:19:27 #288
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_184631241
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 13:04 schreef Falco het volgende:
Deze politicus (Andrea Leadsom) is ook niet gezegend met een goed stel hersens:

[..]

Conservatieve lagerhuis leider roept EU op Brexit paar weken uit te stellen

Volgens mij zijn de Britten nog steeds aan zet :')
welke wetten _O- ze weten niet eens hoe ze het willen.

Ik denk dat als het VK alles netjes op een rijtje heeft en er is een deal waar alle partijen zich in kunnen vinden dan zal de EU geen probleem maken om uit praktische overwegingen een paar weken uitstel te geven. Maar niemand heeft nu enig idee waarvoor er uitgesteld moet worden :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_184631463
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 13:19 schreef rubbereend het volgende:

[..]

welke wetten _O- ze weten niet eens hoe ze het willen.

Ik denk dat als het VK alles netjes op een rijtje heeft en er is een deal waar alle partijen zich in kunnen vinden dan zal de EU geen probleem maken om uit praktische overwegingen een paar weken uitstel te geven. Maar niemand heeft nu enig idee waarvoor er uitgesteld moet worden :')
gaan we eigenlijk komende week nog over een nieuwe May-deal stemmen? _O-
  zaterdag 26 januari 2019 @ 13:33:23 #290
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_184631494
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 13:31 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

gaan we eigenlijk komende week nog over een nieuwe May-deal stemmen? _O-
Jazeker, dinsdag weer. Duurt weer de hele dag.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 13:33:29 #291
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_184631495
Je zou wensen dat er in de Britse politiek iemand zou opstaan die zou zeggen "los van of je nu brexiteer of remainer bent: laten we het er over eens zijn dat het een enorme teringbende aan het worden is, en dat het daarom beter is om er mee te stoppen". Als je iets niet goed kunt doen moet je het niet doen.

Nee, dat gaat niet gebeuren. Niet door iemand met invloed op het proces dan.
pi_184631502
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 13:33 schreef Tijn het volgende:

[..]

Jazeker, dinsdag weer. Duurt weer de hele dag.
En dat is ongeveer dezelfde deal of is er nog iets gewijzigd?
  zaterdag 26 januari 2019 @ 13:39:48 #293
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_184631586
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 13:34 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

En dat is ongeveer dezelfde deal of is er nog iets gewijzigd?
Het is niet echt gewijzigd. Ze wil graag concessies van de EU over de backstop, maar het is ook duidelijk dat ze die niet gaat krijgen.
pi_184631651
quote:
Verblijfsvergunning aanvragen

Naast de vraag of EU-burgers zoals Eric en Antonietta na Brexit zelf in het Verenigd Koninkrijk willen blijven, is het ook nog maar de vraag of dit mag. Zeker als het een no deal of harde Brexit wordt, is dit het geval. “Dan moet je een verblijfsvergunning hebben. Vandaag (21 januari 2019, red) is de eerste dag dat je deze kunt aanvragen, maar dat kun je alleen doen via een apparaat met een Android-besturingssysteem. Veel ouderen die hier al jaren en jaren wonen hebben dat niet en er zijn ook heel veel mensen die alleen Apple-apparaten hebben”, zegt Eric. “Een als je ook mwaar 1 heel klein foutje maakt, kan je aanvraag zomaar worden afgekeurd”, besluit Antonietta.
https://www.maxvandaag.nl(...)een-ramp-zou-worden/
  zaterdag 26 januari 2019 @ 13:54:11 #295
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_184631828
Heel triest weer allemaal, de Brexit kent alleen maar verliezers, uitgezonderd de elite bestaande uit Rees-Mogg, Murdoch en constorten
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 26 januari 2019 @ 15:37:52 #296
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_184633317
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 13:33 schreef beantherio het volgende:
Je zou wensen dat er in de Britse politiek iemand zou opstaan die zou zeggen "los van of je nu brexiteer of remainer bent: laten we het er over eens zijn dat het een enorme teringbende aan het worden is, en dat het daarom beter is om er mee te stoppen". Als je iets niet goed kunt doen moet je het niet doen.
Deze manier van denken zou kunnen werken als er 3 opties zijn. Stel je twijfelt over het doen van A of B, maar je komt er niet uit. Dan is optie C om geen van beiden te doen en alles te laten zoals het is.

Maar in dit geval is er geen optie C. De optie om alles te laten zoals het is, is Remain. De brexiters willen nooit dat de remainers hun zin krijgen, omdat de brexiters vinden dat ze het volk achter zich hebben dmv het referendumresultaat. Dus ze willen hoe dan ook uit de EU, als het niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks.
  Moderator zaterdag 26 januari 2019 @ 15:51:19 #297
236264 crew  capricia
pi_184633577
Buitenlandse investeringen zijn met 92% gedaald in de UK.
https://inews.co.uk/news/(...)n-92-since-2016-why/


Foreign investment in the UK has fallen 92% since 2016. Why?
..
..The latest investment figures were published this week by the OECD, a grouping of 35 major world economies. The headline figure of how much investment into the UK looks absolutely startling: in 2016, FDI coming into the UK totalled $196 billion – but in 2017 that had dropped to $15 billion. ..

Read more at: https://inews.co.uk/news/(...)n-92-since-2016-why/
Definitely not CIA
  zaterdag 26 januari 2019 @ 16:45:30 #298
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_184634685
Het is echt bizar hoeveel schade de UK zichzelf al heeft toegebracht. En dan is die hele brexit nog niet eens gebeurd.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 16:51:54 #299
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184634786
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 15:51 schreef capricia het volgende:
Buitenlandse investeringen zijn met 92% gedaald in de UK.
https://inews.co.uk/news/(...)n-92-since-2016-why/


Foreign investment in the UK has fallen 92% since 2016. Why?
..
..The latest investment figures were published this week by the OECD, a grouping of 35 major world economies. The headline figure of how much investment into the UK looks absolutely startling: in 2016, FDI coming into the UK totalled $196 billion – but in 2017 that had dropped to $15 billion. ..

Read more at: https://inews.co.uk/news/(...)n-92-since-2016-why/
Vraag me af hoeveel kapitaal inmiddels de UK heeft verlaten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zaterdag 26 januari 2019 @ 17:12:18 #300
236264 crew  capricia
pi_184635228
quote:
9s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 16:45 schreef Tijn het volgende:
Het is echt bizar hoeveel schade de UK zichzelf al heeft toegebracht. En dan is die hele brexit nog niet eens gebeurd.
Ja.
Ik begin me zo langzamerhand af te vragen of er niet ergens een grens aan een democratisch genomen besluit moet zitten.
Als zo duidelijk is dat het zoveel schade toebrengt. Voor jaren in de toekomst.

Ben nu wel een voorstander van een tweede referendum. Om te kunnen zien, of men nog steeds hiermee door wil gaan. Met deze collectieve zelf-verarming.
Definitely not CIA
pi_184635736
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:12 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja.
Ik begin me zo langzamerhand af te vragen of er niet ergens een grens aan een democratisch genomen besluit moet zitten.
Als zo duidelijk is dat het zoveel schade toebrengt. Voor jaren in de toekomst.

Ben nu wel een voorstander van een tweede referendum. Om te kunnen zien, of men nog steeds hiermee door wil gaan. Met deze collectieve zelf-verarming.
Ik blijf er toch altijd bij dat een dergelijke patriarchale houding in een democratie alleen maar averechts werkt.
In mijn ogen is de liberale democratie een kwestie van de lange adem en het vermogen om terug te komen op beslissingen. "Wij weten wel wat goed voor jullie is" lijkt me geen houdbare stelling op de lange termijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')