abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 januari 2019 @ 17:53:26 #1
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_184536078
Van de week prijsopgave opgevraagd voor mijn auto die wat onderhoud nodig had. Kwam uit op 650 euro, remschijven/blokken + wiellager vervangen en periodieke onderhoudsbeurt uit laten voeren. Vooral bij wiellager was duidelijk dat ie aan vervanging toe was.

Haal ik hem zojuist op, draai de provinciale weg op en zodra ik 50 rijdt wordt het geluid nog veel erger dan voordat het was vervangen. Direct auto aan de kant gezet en gebeld maar helaas waren ze al dicht. Het is enkele km's rijden naar huis en het geluid leek nog luider te worden en ook hoorbaar bij stapvoets rijden.

Had tot dusver een goede indruk van het bedrijf, goeie recensies (op enkele na maar dat hou je toch wel), aangesloten bij BOVAG en zijn specifiek een onderhoudsdealer voor het merk auto wat ik rijd. Bij ophalen kreeg ik zo de auto mee, factuur wordt opgestuurd. Dit vond ik al vreemd, ik ben best benieuwd wat er nu precies gedaan is en of er nog verdere aandachtspunten zijn (laat ten slotte een onderhoudsbeurt uitvoeren om dit te checken). Maar goed volgens de garage was alles prima verder. Rij je weg krijg je dus dit...

Kom ik thuis aan, ligt er een papiertje van het RDW in de auto, APK gekeurd tot januari 2020... terwijl de apk nog tm augustus geldig was...

Ik weet niet wat ze gedaan hebben maar dit is echt heel raar... morgenochtend direct bellen maar wat zijn mijn rechten? Het is een BOVAG garage.

Gezien hoe erg het geluid werd op zo'n kort stuk lijkt het me überhaupt al heel onverstandig om hiermee weer te gaan rijden.
pi_184536191
Ik snap al niet dat je naar huis bent gereden :')

Morgen gewoon even bellen en navragen?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 21 januari 2019 @ 18:01:56 #3
246179 Hondenfluitje
pi_184536225
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 18:00 schreef tombolafan het volgende:
Ik snap al niet dat je naar huis bent gereden :')

Morgen gewoon even bellen en navragen?
Of ik nou naar huis was gereden of naar de garage (waarvan ik al wist dat ie gesloten zou zijn), qua afstand scheelde dat bijna niks (en dan heb ik hem liever voor m'n eigen deur staan dan bij een potentiële beunhaas).
pi_184536436
Die apk verlenging is natuurlijk prima zolang ze daar niets extra voor in rekening brengen.
Eerst denken, dan typen
  maandag 21 januari 2019 @ 18:16:39 #5
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_184536515
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 18:01 schreef Hondenfluitje het volgende:

[..]

Of ik nou naar huis was gereden of naar de garage (waarvan ik al wist dat ie gesloten zou zijn), qua afstand scheelde dat bijna niks (en dan heb ik hem liever voor m'n eigen deur staan dan bij een potentiële beunhaas).
Is het nu BOVAG aangesloten of we beunhaas ?
  maandag 21 januari 2019 @ 18:21:22 #6
246179 Hondenfluitje
pi_184536603
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 18:12 schreef Piger het volgende:
Die apk verlenging is natuurlijk prima zolang ze daar niets extra voor in rekening brengen.
Nee dat is niet in rekening gebracht, wat vooraf is besproken dat wordt in rekening gebracht meer niet. Achja gratis 4 maanden verlenging dat dan weer wel, maar nou niet direct bepaald mazzel als je auto na reparatie en APK keuring minder goed is dan ervoor. Maar even bellen idd.
pi_184536743
Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Ga maar eerst terug om te laten kijken, als je het niet durft, bel je de wegnwacht om hem te slepen.
.
pi_184538056
Overal wordt weleens een foutje gemaakt.

Monteur is druk aan jouw auto, collega roept hem even om hulp en 10 minuten later gaat de monteur weer verder aan jouw auto. En dan kan ie zomaar ineens iets vergeten zijn. Iets dergelijks is bij mijn auto ook wel eens gebeurd. Werd na melding meteen opgelost. Klaar.

Wat die APK betreft: bij een grote beurt worden toch al alle APK-punten nagekeken. Als alles verder in orde is, wordt de APK afmelding bij de RDW als service gedaan, zodat je APK datum inderdaad wat opschuift.
pi_184540268
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 18:21 schreef Hondenfluitje het volgende:

[..]

Nee dat is niet in rekening gebracht, wat vooraf is besproken dat wordt in rekening gebracht meer niet. Achja gratis 4 maanden verlenging dat dan weer wel, maar nou niet direct bepaald mazzel als je auto na reparatie en APK keuring minder goed is dan ervoor. Maar even bellen idd.
Leuk dat ze je APK vier maanden eerder doen, maar zo ben je wel steeds eerder aan de beurt. Als ze bij de volgende beurt in pak m beet oktober wéér een apk doen ben je in 2020 nóg een keer aan de beurt, nóg vroeger. Het had wel zo netjes geweest om het eerst even met je te overleggen (ondanks dat ze het niet in rekening hebben gebracht).
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_184540380
quote:
2s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:46 schreef WheeleE het volgende:

[..]

Leuk dat ze je APK vier maanden eerder doen, maar zo ben je wel steeds eerder aan de beurt. Als ze bij de volgende beurt in pak m beet oktober wéér een apk doen ben je in 2020 nóg een keer aan de beurt, nóg vroeger. Het had wel zo netjes geweest om het eerst even met je te overleggen (ondanks dat ze het niet in rekening hebben gebracht).
Hij is nu 4 maanden later aan de beurt, want er is nu geen APK gedaan.
pi_184540690
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:50 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Hij is nu 4 maanden later aan de beurt, want er is nu geen APK gedaan.
Zoals ik t las was de APK nog tot augustus geldig. Dan had ie pas augustus 2020 weer gehoeven. Nu moet ie 'al' in januari 2020. Verder geen probleem als de garage daarna gewoon de 1 jaar aanhoudt natuurlijk.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
pi_184540951
quote:
2s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:01 schreef WheeleE het volgende:

[..]

Zoals ik t las was de APK nog tot augustus geldig. Dan had ie pas augustus 2020 weer gehoeven. Nu moet ie 'al' in januari 2020. Verder geen probleem als de garage daarna gewoon de 1 jaar aanhoudt natuurlijk.
Tot augustus geldig, betekend in augustus gekeurd worden,
dan tot augustus 2020 geldig.

Nu was hij tot augustus geldig, gratis tot januari 2020 verlengd.
Hierdoor is hij pas januari 2021 aan de beurt.

Ik snap het probleem niet? Er is altijd een 1 jaars termijn tenzij je het vrijwillig eerder doet?
  dinsdag 22 januari 2019 @ 10:29:17 #13
246179 Hondenfluitje
pi_184548700
Het nieuw gemonteerde wiellager bleek nu al stuk te zijn gegaan, garagehouder vond het erg vreemd (dacht aan productiefout) en monteert een nieuwe. Hij bestelde telefonisch een nieuwe en hoorde m vragen of er geen originele was.

Apart voor een zaak die specifiek is aangemerkt als merkgarage dat ze blijkbaar imitatieonderdelen gebruiken. Bij vorige garage waar ik zat (die precies hetzelfde type merkgarage is) was dit niet zo.
  Redactie Frontpage dinsdag 22 januari 2019 @ 11:39:14 #14
38148 crew  Innisdemon
pi_184549761
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:29 schreef Hondenfluitje het volgende:
Het nieuw gemonteerde wiellager bleek nu al stuk te zijn gegaan, garagehouder vond het erg vreemd (dacht aan productiefout) en monteert een nieuwe. Hij bestelde telefonisch een nieuwe en hoorde m vragen of er geen originele was.

Apart voor een zaak die specifiek is aangemerkt als merkgarage dat ze blijkbaar imitatieonderdelen gebruiken. Bij vorige garage waar ik zat (die precies hetzelfde type merkgarage is) was dit niet zo.
Ach wat is imitatie. Er zijn weinig autofabrikanten meer die zelf onderstel-delen maken.
Vaak laten ze het groot leveren, doen er hun eigen doosje omheen, en dan denken de mensen dat het 'origineel xxxxx-merk is'
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  dinsdag 22 januari 2019 @ 12:01:50 #15
246179 Hondenfluitje
pi_184550121
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:39 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Ach wat is imitatie. Er zijn weinig autofabrikanten meer die zelf onderstel-delen maken.
Vaak laten ze het groot leveren, doen er hun eigen doosje omheen, en dan denken de mensen dat het 'origineel xxxxx-merk is'
Als er op de website mee wordt geadverteerd dat originele onderdelen worden gebruikt, en dat de pechhulpservice van het merk zo is ingericht dat die alleen gratis is is bij gebruik van originele onderdelen, dan kan imitatie nog net zo goed zijn (of niet natuurlijk) maar dan deugt het ergens niet natuurlijk.
pi_184550270
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:01 schreef Hondenfluitje het volgende:

[..]

Als er op de website mee wordt geadverteerd dat originele onderdelen worden gebruikt, en dat de pechhulpservice van het merk zo is ingericht dat die alleen gratis is is bij gebruik van originele onderdelen, dan kan imitatie nog net zo goed zijn (of niet natuurlijk) maar dan deugt het ergens niet natuurlijk.
Verwacht je nu echt dat skf voor elke leverancier en elk lager een andere naam gaat neerzetten. Auto's kunnen juist zo goedkoop gemaakt worden door veel standaard delen te gebruiken. :D
pi_184552396
quote:
2s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:01 schreef WheeleE het volgende:

[..]

Als de APK tot augustus geldig is dan moet hij toch augustus 2019 en niet augustus 2020 gedaan worden?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_184554944
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:07 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Als de APK tot augustus geldig is dan moet hij toch augustus 2019 en niet augustus 2020 gedaan worden?
Ik had het wat onhandig geformuleerd ja.
Als de APK tot augustus 2019 geldig was, had ie daarna pas weer in augustus 2020 gehoeven. Nu is ie in januari 2019 al gedaan en moet ie in januari 2020 weer.
Maar zoals investeerdertje al opmerkte maakt het in dit geval niet zo veel uit omdat de APK keuring niet in rekening is gebracht. Zo heeft TS dus inderdaad 4 maanden gratis APK gekregen.
pi_184555187
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:01 schreef Hondenfluitje het volgende:

[..]

Gratis pechhulpdienst is toch vaak alleen eerste paar jaar en alleen dealeronderhouden?
.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 17:07:55 #20
246179 Hondenfluitje
pi_184555744
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 16:35 schreef Fer het volgende:

[..]

Gratis pechhulpdienst is toch vaak alleen eerste paar jaar en alleen dealeronderhouden?
Ja dat klopt helemaal wat je zegt. Maar er zijn garages waar ze dit na die eerste paar jaar alsnog gratis aanbieden, zolang je auto maar bij hun in onderhoud is. Je hebt dan een lidmaatschap maar daar betalen hun de kosten voor (20 euro per jaar).

Door verhuizing nu een andere merkdealer, die bieden het niet gratis aan. Dus zal alsnog APK weer in augustus moeten laten doen om het weer met een jaar te verlengen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Hondenfluitje op 22-01-2019 17:13:05 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')