Of ik nou naar huis was gereden of naar de garage (waarvan ik al wist dat ie gesloten zou zijn), qua afstand scheelde dat bijna niks (en dan heb ik hem liever voor m'n eigen deur staan dan bij een potentiële beunhaas).quote:Op maandag 21 januari 2019 18:00 schreef tombolafan het volgende:
Ik snap al niet dat je naar huis bent gereden
Morgen gewoon even bellen en navragen?
Is het nu BOVAG aangesloten of we beunhaas ?quote:Op maandag 21 januari 2019 18:01 schreef Hondenfluitje het volgende:
[..]
Of ik nou naar huis was gereden of naar de garage (waarvan ik al wist dat ie gesloten zou zijn), qua afstand scheelde dat bijna niks (en dan heb ik hem liever voor m'n eigen deur staan dan bij een potentiële beunhaas).
Nee dat is niet in rekening gebracht, wat vooraf is besproken dat wordt in rekening gebracht meer niet. Achja gratis 4 maanden verlenging dat dan weer wel, maar nou niet direct bepaald mazzel als je auto na reparatie en APK keuring minder goed is dan ervoor. Maar even bellen idd.quote:Op maandag 21 januari 2019 18:12 schreef Piger het volgende:
Die apk verlenging is natuurlijk prima zolang ze daar niets extra voor in rekening brengen.
Leuk dat ze je APK vier maanden eerder doen, maar zo ben je wel steeds eerder aan de beurt. Als ze bij de volgende beurt in pak m beet oktober wéér een apk doen ben je in 2020 nóg een keer aan de beurt, nóg vroeger. Het had wel zo netjes geweest om het eerst even met je te overleggen (ondanks dat ze het niet in rekening hebben gebracht).quote:Op maandag 21 januari 2019 18:21 schreef Hondenfluitje het volgende:
[..]
Nee dat is niet in rekening gebracht, wat vooraf is besproken dat wordt in rekening gebracht meer niet. Achja gratis 4 maanden verlenging dat dan weer wel, maar nou niet direct bepaald mazzel als je auto na reparatie en APK keuring minder goed is dan ervoor. Maar even bellen idd.
Hij is nu 4 maanden later aan de beurt, want er is nu geen APK gedaan.quote:Op maandag 21 januari 2019 20:46 schreef WheeleE het volgende:
[..]
Leuk dat ze je APK vier maanden eerder doen, maar zo ben je wel steeds eerder aan de beurt. Als ze bij de volgende beurt in pak m beet oktober wéér een apk doen ben je in 2020 nóg een keer aan de beurt, nóg vroeger. Het had wel zo netjes geweest om het eerst even met je te overleggen (ondanks dat ze het niet in rekening hebben gebracht).
Zoals ik t las was de APK nog tot augustus geldig. Dan had ie pas augustus 2020 weer gehoeven. Nu moet ie 'al' in januari 2020. Verder geen probleem als de garage daarna gewoon de 1 jaar aanhoudt natuurlijk.quote:Op maandag 21 januari 2019 20:50 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Hij is nu 4 maanden later aan de beurt, want er is nu geen APK gedaan.
Tot augustus geldig, betekend in augustus gekeurd worden,quote:Op maandag 21 januari 2019 21:01 schreef WheeleE het volgende:
[..]
Zoals ik t las was de APK nog tot augustus geldig. Dan had ie pas augustus 2020 weer gehoeven. Nu moet ie 'al' in januari 2020. Verder geen probleem als de garage daarna gewoon de 1 jaar aanhoudt natuurlijk.
Ach wat is imitatie. Er zijn weinig autofabrikanten meer die zelf onderstel-delen maken.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 10:29 schreef Hondenfluitje het volgende:
Het nieuw gemonteerde wiellager bleek nu al stuk te zijn gegaan, garagehouder vond het erg vreemd (dacht aan productiefout) en monteert een nieuwe. Hij bestelde telefonisch een nieuwe en hoorde m vragen of er geen originele was.
Apart voor een zaak die specifiek is aangemerkt als merkgarage dat ze blijkbaar imitatieonderdelen gebruiken. Bij vorige garage waar ik zat (die precies hetzelfde type merkgarage is) was dit niet zo.
Als er op de website mee wordt geadverteerd dat originele onderdelen worden gebruikt, en dat de pechhulpservice van het merk zo is ingericht dat die alleen gratis is is bij gebruik van originele onderdelen, dan kan imitatie nog net zo goed zijn (of niet natuurlijk) maar dan deugt het ergens niet natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 11:39 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Ach wat is imitatie. Er zijn weinig autofabrikanten meer die zelf onderstel-delen maken.
Vaak laten ze het groot leveren, doen er hun eigen doosje omheen, en dan denken de mensen dat het 'origineel xxxxx-merk is'
Verwacht je nu echt dat skf voor elke leverancier en elk lager een andere naam gaat neerzetten. Auto's kunnen juist zo goedkoop gemaakt worden door veel standaard delen te gebruiken.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 12:01 schreef Hondenfluitje het volgende:
[..]
Als er op de website mee wordt geadverteerd dat originele onderdelen worden gebruikt, en dat de pechhulpservice van het merk zo is ingericht dat die alleen gratis is is bij gebruik van originele onderdelen, dan kan imitatie nog net zo goed zijn (of niet natuurlijk) maar dan deugt het ergens niet natuurlijk.
Als de APK tot augustus geldig is dan moet hij toch augustus 2019 en niet augustus 2020 gedaan worden?quote:Op maandag 21 januari 2019 21:01 schreef WheeleE het volgende:
[..]
Zoals ik t las was de APK nog tot augustus geldig. Dan had ie pas augustus 2020 weer gehoeven. Nu moet ie 'al' in januari 2020. Verder geen probleem als de garage daarna gewoon de 1 jaar aanhoudt natuurlijk.
Ik had het wat onhandig geformuleerd ja.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:07 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Als de APK tot augustus geldig is dan moet hij toch augustus 2019 en niet augustus 2020 gedaan worden?
Gratis pechhulpdienst is toch vaak alleen eerste paar jaar en alleen dealeronderhouden?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 12:01 schreef Hondenfluitje het volgende:
[..]
Als er op de website mee wordt geadverteerd dat originele onderdelen worden gebruikt, en dat de pechhulpservice van het merk zo is ingericht dat die alleen gratis is is bij gebruik van originele onderdelen, dan kan imitatie nog net zo goed zijn (of niet natuurlijk) maar dan deugt het ergens niet natuurlijk.
Ja dat klopt helemaal wat je zegt. Maar er zijn garages waar ze dit na die eerste paar jaar alsnog gratis aanbieden, zolang je auto maar bij hun in onderhoud is. Je hebt dan een lidmaatschap maar daar betalen hun de kosten voor (20 euro per jaar).quote:Op dinsdag 22 januari 2019 16:35 schreef Fer het volgende:
[..]
Gratis pechhulpdienst is toch vaak alleen eerste paar jaar en alleen dealeronderhouden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |