abonnement Unibet Coolblue
pi_184543088
quote:
5s.gif Op maandag 21 januari 2019 22:42 schreef Perrin het volgende:

[..]

Zou jijzelf meer heroïne of cocaïne gaan gebruiken in dat geval?

(beetje offtopic weliswaar :@)
Waarvandaan de insinuatie dat ik deze middelen gebruik? Of is het zuiver hypothetisch?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2019 22:54:12 ]
pi_184543203
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 22:07 schreef EipNiC het volgende:

[..]

:D.

Ja, klopt. Maar ik zie ook weer geen heil in de legalisering van heroïne en cocaïne.
Heroine wel, niemand gaat het pushen als je verslaafde vervolgens niet elke dag kunt plukken. Mensen die het kunnen betalen of het voor de kostprijs krijgen hebben er ook niet zoveel last van. In Zwitserland hebben ze hun probleem met heroine al in de jaren 90 opgelost door het te legaliseren. Dat is niet noodzakelijkerwijs vrije verkoop.

Cocaine kan wat sociaal onaanvaardbare bijwerkingen hebben maar dat zou je dan bij de gebruiker aan moeten pakken. Sowieso, als je een drug aan wil pakken moet je bij de gebruiker zijn. Als je er dan eentje verbiedt, ga dan op zaterdag met drugshonden, speekseltests en fouilleerpoortjes de binnensteden in en alle drugsbezitters en gebruikers vastzetten. Maar dan verschijnen er maandag wel heel veel mensen niet op hun werk, en dat is ook weer economische schade de wie niet willen. Met name niet als het je eigen collega's, vrienden en bekenden betreft zoals in het geval van onze beleidsmakers.

quote:
(Dat is in verband met internationale betrekkingen sowieso onmogelijk).
Nee hoor. Portugal en Zwitserland kunnen het ook. Je kunt de uitvoer wel strafbaar houden natuurlijk. Ik vind het ook maar een heel slap excuus van mensen die het sowieso niet willen vanwege een of ander irrationeel bezwaar tegen de manier waarop anderen hen niet tot last zijn. Maar één stapje hoger op de schaal van infantilieit dan 'Het is gewoon troep!'. Het is echt helemaal op de bodem van de grabbelton van ondeugdelijk argumenten die ook niets te maken hebben met de ware motieven van de anti-drugsdomineetjes in onze politiek, maar waarnaar toch steeds gegrabbeld blijft worden.

Het is toch echt het onderwerp in de hele politiek met het grootste aantal schaamteloos onzinnige argumenten per aantal woorden of airtime van de afgelopen 30 jaar.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 21 januari 2019 @ 23:01:37 #33
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_184543248
quote:
11s.gif Op maandag 21 januari 2019 22:53 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Waarvandaan de insinuatie dat ik deze middelen gebruik? Of is het zuiver hypothetisch?
Van nooit naar eens per week is ook 'meer' :P

Voor mijzelf gesproken: ik ga echt niet gebruiken wanneer het legaal wordt.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_184543287
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 23:01 schreef Perrin het volgende:

[..]

Van nooit naar eens per week is ook 'meer' :P

Voor mijzelf gesproken: ik ga echt niet gebruiken wanneer het legaal wordt.
In dat geval: cocaïne waarschijnlijk wel, als de markt goed z'n werk doet.
pi_184543436
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 22:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Heroine wel, niemand gaat het pushen als je verslaafde vervolgens niet elke dag kunt plukken. Mensen die het kunnen betalen of het voor de kostprijs krijgen hebben er ook niet zoveel last van. In Zwitserland hebben ze hun probleem met heroine al in de jaren 90 opgelost door het te legaliseren. Dat is niet noodzakelijkerwijs vrije verkoop.

Cocaine kan wat sociaal onaanvaardbare bijwerkingen hebben maar dat zou je dan bij de gebruiker aan moeten pakken. Sowieso, als je een drug aan wil pakken moet je bij de gebruiker zijn. Als je er dan eentje verbiedt, ga dan op zaterdag met drugshonden, speekseltests en fouilleerpoortjes de binnensteden in en alle drugsbezitters en gebruikers vastzetten. Maar dan verschijnen er maandag wel heel veel mensen niet op hun werk, en dat is ook weer economische schade de wie niet willen. Met name niet als het je eigen collega's, vrienden en bekenden betreft zoals in het geval van onze beleidsmakers.

[..]

Nee hoor. Portugal en Zwitserland kunnen het ook. Je kunt de uitvoer wel strafbaar houden natuurlijk. Ik vind het ook maar een heel slap excuus van mensen die het sowieso niet willen vanwege een of ander irrationeel bezwaar tegen de manier waarop anderen hen niet tot last zijn. Maar één stapje hoger op de schaal van infantilieit dan 'Het is gewoon troep!'. Het is echt helemaal op de bodem van de grabbelton van ondeugdelijk argumenten die ook niets te maken hebben met de ware motieven van de anti-drugsdomineetjes in onze politiek, maar waarnaar toch steeds gegrabbeld blijft worden.

Het is toch echt het onderwerp in de hele politiek met het grootste aantal schaamteloos onzinnige argumenten per aantal woorden of airtime van de afgelopen 30 jaar.
Ik heb hier (nog) niets tegenin te brengen eigenlijk. Wel vraag ik mij af hoe het zit met regulering van productie en hoe je zonder al teveel kabaal voorkomt dat het in het buitenland terecht komt.
pi_184547015
quote:
14s.gif Op maandag 21 januari 2019 23:10 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Ik heb hier (nog) niets tegenin te brengen eigenlijk. Wel vraag ik mij af hoe het zit met regulering van productie en hoe je zonder al teveel kabaal voorkomt dat het in het buitenland terecht komt.
Drugs wordt nu ook al massaal geëxporteerd naar het buitenland, wat de douane onderschept is maar een fractie van wat er verstuurd wordt. Zou dat echt zo heelveel meer worden als het ook in de winkel te koop is?
  dinsdag 22 januari 2019 @ 12:07:15 #37
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184550211
Helmond is natuurlijk het putje van Brabant, maar godverdomme....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184552565
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:01 schreef Gia het volgende:
Was zo ongeveer recht voor de Shisha lounge. Ruzie tussen een paar gastjes. Dader mag wmb een jaartje of 4 weg. En dan, afhankelijk van zijn nationaliteit, eventueel het land uit.
Jaar of 4 weg. :')
  dinsdag 22 januari 2019 @ 15:31:42 #39
3542 Gia
User under construction
pi_184554046
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:03 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

4 jaar. Wat streng.
Beter dan de 240 uur taakstraf die regelmatig gegeven wordt voor dit soort feiten.
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:31 schreef bloodymary1 het volgende:

Jij woont in Hellimond toch, of niet?
Ja.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 15:34:26 #40
3542 Gia
User under construction
pi_184554113
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:16 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Jaar of 4 weg. :')
Nee, weg dan voor altijd. Terug naar het 'thuis' land
pi_184555555
quote:
14s.gif Op maandag 21 januari 2019 23:10 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Ik heb hier (nog) niets tegenin te brengen eigenlijk. Wel vraag ik mij af hoe het zit met regulering van productie en hoe je zonder al teveel kabaal voorkomt dat het in het buitenland terecht komt.
Dat is een kwestie van uitvoering, dat vraagt weliswaar aandacht maar ik zie bij voorbaat niks onoverkomelijks en Zwitserland en Portugal laten zien dat het kan. Het buitenland zal allicht kabaal maken, maar dat is omdat ze hun eigen irrationele beleid willen voortzetten zonder tegenargumenten en voorbeelden van hoe het wel moet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')