abonnement Unibet Coolblue
pi_184539942
Ik wacht mijn loonstrook donderdag even rustig af.
Ik en man verdienen ieder anderhalf keer modaal.

Sowieso verwacht ik een rommelige loonstrook omdat zowel man en ik beide een extra uitbetaling hebben van ¤ 450 ivm compensatie loon van rijksambtenaren deze maand.
Daarnaast krijg ik mijn studie vergoeding van ¤ 2000 euro en ik heb 2 weken vakantiedagen extra gekocht ivm tentamens en verbouwing thuis.

daarnaast krijgen rijksambtenaren 7% verhoging in totaal in anderhalf jaar waarbij de eerste verhoging per 1 juli van 3% ingaat.
Lagere loonbelasting, hogere loonheffingskorting en arbeidskorting wat natuurlijk voor iedereen geldt.

Aan BTW verwacht ik ¤ 20 euro aan extra kosten
WOZ/OZB/ etc ¤ 10
zorgpremie 2x ¤ 3 euro meer

Electra ¤ 8 minder, want geen gas
Kinderbijslag 15 euro op maand basis ( 2 kinderen)
IACK krijgen we volgens mij al het maximale aan omdat we tweeverdieners zijn. Maar dat zie ik met de IB aangifte 2019 wel. Ik heb mijn voorlopige aanslag uitgezet.
Verder geen huurtoeslag, geen zorgtoeslag, geen KGB.

Er zullen vast meer verhogingen zijn maar dat is niets nieuws in de maand januari. Niet alles ligt aan de BTW verhoging.

ondanks dat ik mijn loonstrook en die van mijn man nog niet heb ontvangen, kan ik zo ook wel inzien dat we erop voorruit gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bloem75 op 21-01-2019 20:46:15 ]
pi_184540201
Had een flinke loonsverhoging, was zo benieuwd naar mijn loonstrook.
Heeft mijn baas het contract met de accountant opgezegd... krijg dus volgende maand pas het nieuwe loon met een loonstrook.... nu loon ontvangen zoals november 2018 omdat er geen accountant is :') _O-
Ik was hier...
pi_184540722
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 16:44 schreef _--_ het volgende:
Ik ben 17 en hoef nog geen loonbelasting te betalen. 8-)
Als 17 jarige moet je gewoon loonbelasting betalen hoor.
Echterbetaal je waarschijnlijk door de heffingkorting netto niks.
  maandag 21 januari 2019 @ 21:12:07 #54
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184540913
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:03 schreef kareldekikker455 het volgende:

[..]

Als 17 jarige moet je gewoon loonbelasting betalen hoor.
Echterbetaal je waarschijnlijk door de heffingkorting netto niks.
Ja, kan ook. :D
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_184541071
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En BTW van 3 naar 9% zorgt er ècht niet voor dat winkels alles met 6% verhogen :D Ben je gek. Ik zag al iets wat ik vaak koop en dat was 1 euro per pak in december. Nu 1,25.
Dat is natuurlijk de 2% inflatie. En zoniet moet je maar een ander pakje pakken. :')
pi_184541176
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die werkt maar 2 dagen en betaalt vrijwel geen belasting

[..]

Ik heb wel gas en zelf zonnepanelen. Dus mijn electrakosten variabel zijn nul. Die 30 euro is de schatting van het energiebedrijf

[..]

Dekt de inflatie niet.

[..]

Geen kindgebonden budget. Wat het in detail gaat kosten/opleveren weet ik verder niet.
1000 euro boodschappen tegen laag BTW tarief? Dus excl drank? Twijfelachtig.
Daarnaast is het verhoging van 3%punt, niet 3%

En kinderopvangtoeslag wellicht?
Schattingen van energiemaatschappij moet je niet naar kijken. Gemiddeld gezin stijgt misschien een 10tje. Echt geen 30 per maand.

Eigenwoningforfait daalt ook trouwens. Dus ook iets minder belasting daarvoor over t hele jaar.
Eerst denken, dan typen
pi_184541208
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:03 schreef Banaanvragen het volgende:
50 euro meer netto loon voor mij, had 70 kunnen zijn als mijn pensioenafdracht niet met 20 euro was verhoogd
20 euro of 20 bruto?
Want dan scheelt t netto maar 10tje.
Eerst denken, dan typen
  maandag 21 januari 2019 @ 21:31:18 #58
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184541305
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:25 schreef Piger het volgende:

[..]

1000 euro boodschappen tegen laag BTW tarief? Dus excl drank? Twijfelachtig.
Daarnaast is het verhoging van 3%punt, niet 3%

En kinderopvangtoeslag wellicht?
Schattingen van energiemaatschappij moet je niet naar kijken. Gemiddeld gezin stijgt misschien een 10tje. Echt geen 30 per maand.

Eigenwoningforfait daalt ook trouwens. Dus ook iets minder belasting daarvoor over t hele jaar.
Het zijn niet enkel de boodschappen natuurlijk. Die drie procent rekent in heel veel dingen door
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184541342
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het zijn niet enkel de boodschappen natuurlijk. Die drie procent rekent in heel veel dingen door
Vertel? Een bos bloemen, misschien de kapper. Allemaal verwaarloosbaar.
En je berekening is dus gewoon niet volledig.
Eerst denken, dan typen
pi_184541350
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:58 schreef LXIV het volgende:

Die werkt maar 2 dagen en betaalt vrijwel geen belasting
Volgens mij hoor je dan bij de paar 'gezinssituaties' waarbij je er juist niet op vooruit ging.

https://www.nu.nl/geldzak(...)nnen.html?redirect=1

quote:
Het Nibud, voluit het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting, merkt op dat van de honderd meest voorkomende voorbeeldhuishoudens slechts vier er iets op achteruit gaan.

Bij de groepen die inleveren, gaat het om een bedrag tot 24 euro per maand. Het betreft hier bijvoorbeeld tweeverdieners met kinderen van wie een van de partners minder verdient dan het minimumloon.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_184541365
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:20 schreef Piva het volgende:

Dat is natuurlijk de 2% inflatie. En zoniet moet je maar een ander pakje pakken. :')
Ja, dat kan dus niet, een ander pakje pakken -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 21 januari 2019 @ 21:37:20 #62
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184541413
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Volgens mij hoor je dan bij de paar 'gezinssituaties' waarbij je er juist niet op vooruit ging.

https://www.nu.nl/geldzak(...)nnen.html?redirect=1

[..]

In principe klopt die categorie. Maar dat geld toch voor heel veel mensen? Dat er een parttime werkt en zo onder mini um komt?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184541427
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:37 schreef LXIV het volgende:

In principe klopt die categorie. Maar dat geld toch voor heel veel mensen? Dat er een parttime werkt en zo onder mini um komt?
Ja :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 21 januari 2019 @ 21:38:52 #64
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184541440
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja :')
niet?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184541461
Jawel! Ik bedoel met die smiley dat het er idd héél veel zijn die in zo'n huishouden leven en dat het dus grappig is dat de regering zegt dat bijna iedereen er op vooruit gaat. Behalve dan een heel standaard gezin in Nederland.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 21 januari 2019 @ 21:41:43 #66
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184541503
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:39 schreef Isabeau het volgende:
Jawel! Ik bedoel met die smiley dat het er idd héél veel zijn die in zo'n huishouden leven en dat het dus grappig is dat de regering zegt dat bijna iedereen er op vooruit gaat. Behalve dan een heel standaard gezin in Nederland.
ok!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 21 januari 2019 @ 21:48:52 #67
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_184541654
Ik heb voor dit jaar eens een keer een mooie verhoging gehad dus ben er wel op vooruit gegaan maar dat komt dus daardoor want dat klein beetje extra netto loon door de verlaging van de belasting doet niet veel.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_184541865
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:33 schreef Piger het volgende:

[..]

Vertel? Een bos bloemen, misschien de kapper. Allemaal verwaarloosbaar.
En je berekening is dus gewoon niet volledig.
Uit eten gaan, friet of shoarma halen, de fietsenmaker, allerlei sporten, bioscoop, openbaar vervoer, boeken, musea. Om maar wat te noemen.
pi_184541959
Per 1 januari een aardige verhoging gehad, dus lastig vergelijken wat er toe te schrijven is aan belastingmaatregelen. Als ik een netto-bruto calculator gebruik en 2018 en 2019 met m'n salaris van 2018 vergelijk, dan is het netto 58 meer.

Verder:
energie zojuist opnieuw afgesloten: +4
zorgverzekering: +6
boodschappen: 300*0.028= +8
gemeentelijke lasten: nog niet binnen

Voor de laatste vrees ik het meest. Nieuw en duur afvalophaalregime. Er zijn afgelopen twee jaar woning gelijk aan die van mij verkocht voor 100k - 130k boven mijn huidige WOZ. Dit zou zomaar 200-250 meer kunnen zijn op jaarbasis, dus zeg 20 per maand.

Totaal in dat geval +20 euro per maand. Valt me tegen eigenlijk, ik dacht dat dit een goed nieuws post ging worden.
pi_184543409
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:26 schreef Piger het volgende:

[..]

20 euro of 20 bruto?
Want dan scheelt t netto maar 10tje.
netto....

er staat:
salaris: x
bruto: x (zelfde als salaris)
pensioen: Y
loonheffing: Z
WGA-Hiaat:A
Netto: x - y - z - a
pi_184543676
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 23:08 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

netto....

er staat:
salaris: x
bruto: x (zelfde als salaris)
pensioen: Y
loonheffing: Z
WGA-Hiaat:A
Netto: x - y - z - a
En je loon loonheffing is waarschijnlijk lager dan je bruto salaris?
Eerst denken, dan typen
pi_184543995
Inkomsten
Loon +41

Uitgaven
Energie +35
Zorgverzekering +2

Ik heb zo'n gevoel dat mijn koopkracht erop achteruit gaat als ik de overige prijsstijgingen meeneem (WOZ gerelateerde dingen, boodschappen, verzekeringen, abonnementen en dergelijke).
pi_184544299
Baseren jullie allemaal de energiekosten obv voorschot? :?
Eerst denken, dan typen
pi_184544999
Waarom denkt de meerderheid van de mensen hier dat ze het recht hebben er op vooruit te gaan zonder dat er iets aan hun inspanning verandert? Sommige dingen worden nu eenmaal duurder - mede door de politieke keuzes die kiezers maken maar ook door eisen die diezelfde kiezers stellen.

Als je loon gelijk zou blijven en andere zaken zouden stijgen (omdat aan jouw wensenlijst voldaan moet worden) , zou je er netto (fors) op achteruit gaan. Dit is dus een mooi compromis waar de meerderheid voor gestemd heeft.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 01:02:13 #75
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_184545021
70 euro per maand meer hier
pi_184546264
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 23:54 schreef Piger het volgende:
Baseren jullie allemaal de energiekosten obv voorschot? :?
Nee. Vorig jaar betaalde ik, volgens mijn eindafrekening, netto ¤970 voor een verbruik van 2000 kWh en 1220 m3. Als ik bij een willekeurige vergelijking site dit verbruik in vul kom ik op een bedrag van ¤1395. Dit is een verschil van ¤425, oftewel ¤35 per maand.
pi_184546444
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

In principe klopt die categorie. Maar dat geld toch voor heel veel mensen? Dat er een parttime werkt en zo onder mini um komt?
Ik ken ze niet.
In mijn omgeving werken vrouwen. En met werken bedoel ik dan een baan van minimaal 3 dagen. Maar de meeste stellen die ik ken werken zowel man als vrouw 4 dagen. De verdeling dat de man primair kostwinner is en vrouw een hobbybaantje heeft voor de extra's is vaak alleen nog maar in een bepaalde groep te vinden.

juist om mensen te stimuleren om meer te werken is de arbeidskorting en de loonheffingskorting omhoog gegaan zodat méér werken loont. Juist om deze constructies waarbij er één primair kostwinner is te ontmoedigen en de vrouw meer te laten werken.
pi_184546838
5.5% in brutoloon gestegen dus lastig te zeggen wat er extra is door de veranderingen. Eind 2018 berekend op de website van nibud, daar kwam +35 uit met het loon van 2018 uiteraard.

Verder:
Energie +12 (allemaal leuk en aardig maar betaal toch veel te veel, in maart loopt mijn contract af en verwacht dat ik ongeveer de helft van wat ik betaald heb terug krijg. Altijd leuk zo'n spaarpotje)
Zorgverz. +6
Huur... gaan we over een paar maand wel weer zien
Gemeente... nog niet binnen

Mede door de stijging van mn loon ziet het er naar uit dat ik dit jaar er aardig op vooruit ga.
pi_184547786
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En BTW van 3 naar 9% zorgt er ècht niet voor dat winkels alles met 6% verhogen :D Ben je gek. Ik zag al iets wat ik vaak koop en dat was 1 euro per pak in december. Nu 1,25.
Hij ging van 6 naar 9 en dat is 3 procentpunt, geen 3 procent. Los daarvan is het prijsverschil tussen 31-12 en 01-01 misschien op méér gebaseerd dan alleen de BTW-verhoging.

quote:
99s.gif Op maandag 21 januari 2019 18:06 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Met de jaarlijkse loonverhogingen ga je nooit de strijd winnen.
Je kunt beter zorgen dat je een promotie maakt, bijvoorbeeld door harder te werken of meer opleidingen te volgen dan je collega's. Of zoek actief naar een werkgever waar je meer verdiend.
Nou, als de jaarlijkse loonverhoging en de inflatiecorrectie los van elkaar staan, is de jaarlijkse loonsverhoging pure winst, hoor.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184547916
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 07:38 schreef Bloem75 het volgende:

[..]

Ik ken ze niet.
In mijn omgeving werken vrouwen. En met werken bedoel ik dan een baan van minimaal 3 dagen. Maar de meeste stellen die ik ken werken zowel man als vrouw 4 dagen. De verdeling dat de man primair kostwinner is en vrouw een hobbybaantje heeft voor de extra's is vaak alleen nog maar in een bepaalde groep te vinden.

juist om mensen te stimuleren om meer te werken is de arbeidskorting en de loonheffingskorting omhoog gegaan zodat méér werken loont. Juist om deze constructies waarbij er één primair kostwinner is te ontmoedigen en de vrouw meer te laten werken.

Ik heb zo het voorgevoel dat jouw omgeving aardig feministisch is. Mijn partner is juist blij dat ze minder kan werken, maar een hobby baan is het dan ook zeker weer niet.
pi_184548061
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:40 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ik heb zo het voorgevoel dat jouw omgeving aardig feministisch is. Mijn partner is juist blij dat ze minder kan werken, maar een hobby baan is het dan ook zeker weer niet.
Het is toch heel normaal dat vrouwen tegenwoordig ook studeren en vervolgens ook een betaalde baan buitenhuis hebben? In mijn omgeving althans.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184548278
Blo
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:50 schreef baskick het volgende:

[..]

Het is toch heel normaal dat vrouwen tegenwoordig ook studeren en vervolgens ook een betaalde baan buitenhuis hebben? In mijn omgeving althans.
Ik zeg niet dat het niet normaal is. Het ging mij meer om de wijze waarom Bloem75 het geformuleerd heeft met de "bepaalde groep" opmerking e.d.. Ik werk zelf fulltime zodat mijn partner het, naar haar eigen keuze, niet hoeft.
pi_184548364
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:05 schreef investeerdertje het volgende:
Blo

[..]

Ik zeg niet dat het niet normaal is. Het ging mij meer om de wijze waarom Bloem75 het geformuleerd heeft met de "bepaalde groep" opmerking e.d.. Ik werk zelf fulltime zodat mijn partner het, naar haar eigen keuze, niet hoeft.
Helder. Ik vind dat een beetje enigszins ouderwets en voldoen aan een stereotypering (man werkt, vrouw zorgt voor de kinderen).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 22 januari 2019 @ 10:16:16 #84
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184548437
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:05 schreef investeerdertje het volgende:
Blo

[..]

Ik zeg niet dat het niet normaal is. Het ging mij meer om de wijze waarom Bloem75 het geformuleerd heeft met de "bepaalde groep" opmerking e.d.. Ik werk zelf fulltime zodat mijn partner het, naar haar eigen keuze, niet hoeft.
Ze ként niet eens vrouwen die parttime werken. Dat gebeurt alleen in 'bepaalde groepen'. Ondertussen is dat wel de grootste groep binnen Nederland, maar goed, met het plebs heeft Bloem natuurlijk geen contact. Geen contact? Ze ként ze niet eens.

Wat een arrogante, waarschijnlijk Amsterdamse, kut is het dn!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184548733
Ik als Vlaming zijnde heb 7 regeringen, 4 miljoen Walen en 1 miljoen asielzoekers ten laste, heb ik ook ingebracht in mijn belastingsaangifte...
pi_184548872
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ze ként niet eens vrouwen die parttime werken. Dat gebeurt alleen in 'bepaalde groepen'. Ondertussen is dat wel de grootste groep binnen Nederland, maar goed, met het plebs heeft Bloem natuurlijk geen contact. Geen contact? Ze ként ze niet eens.

Wat een arrogante, waarschijnlijk Amsterdamse, kut is het dn!
Denk dat het ook een beetje iets is van jonge mensen. Inderdaad die gaan allemaal studeren en werken. Maar als er straks eenmaal kinderen komen blijft het gros van die gestudeerde vrouwen toch veel thuis hoor. Ik ken eigenlijk weinig vrouwen rond de 40 met kinderen die fulltime werken en een echte carrière hebben. En nee, ik zit niet in een plebsomgeving.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 10:39:43 #87
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_184548881
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 07:38 schreef Bloem75 het volgende:

[..]

Ik ken ze niet.
In mijn omgeving werken vrouwen. En met werken bedoel ik dan een baan van minimaal 3 dagen. Maar de meeste stellen die ik ken werken zowel man als vrouw 4 dagen. De verdeling dat de man primair kostwinner is en vrouw een hobbybaantje heeft voor de extra's is vaak alleen nog maar in een bepaalde groep te vinden.

juist om mensen te stimuleren om meer te werken is de arbeidskorting en de loonheffingskorting omhoog gegaan zodat méér werken loont. Juist om deze constructies waarbij er één primair kostwinner is te ontmoedigen en de vrouw meer te laten werken.

:')
pi_184548895
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ze ként niet eens vrouwen die parttime werken. Dat gebeurt alleen in 'bepaalde groepen'. Ondertussen is dat wel de grootste groep binnen Nederland, maar goed, met het plebs heeft Bloem natuurlijk geen contact. Geen contact? Ze ként ze niet eens.

Wat een arrogante, waarschijnlijk Amsterdamse, kut is het dn!
wel die part time werken, maar dan wel minimaal een halve werkweek. Want stel je voor dat het sociaal economisch voordeliger is als de partner dat niet doet en ze het daarom niet doen.

Laatste regel is wel heel ongenuanceerd wat ik eerder al schreef :-p

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:11 schreef baskick het volgende:

[..]

Helder. Ik vind dat een beetje enigszins ouderwets en voldoen aan een stereotypering (man werkt, vrouw zorgt voor de kinderen).
Er zijn geen kinderen, maar er kunnen legio redenen zijn waarom iemand niet fulltime wil werken. Dat is hier besproken, en volgens mij is het juist modern om haar keuze hier in te respecteren en zelf een stapje harder te doen. Immers als vrouw niet zo veel werken is tegenwoordig een schande
  dinsdag 22 januari 2019 @ 10:41:39 #89
286575 Roces18
Chef de party
pi_184548915
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:31 schreef alexlefou het volgende:
Ik als Vlaming zijnde heb 7 regeringen, 4 miljoen Walen en 1 miljoen asielzoekers ten laste, heb ik ook ingebracht in mijn belastingsaangifte...
wij dan als nederlanders.
ik heb opgegeven dat ik belgen als buren heb aan de ene kant, gekke moffen aan de andere kant en eu-verlaters aan de linkerkant |:(
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_184549117
Nou t is wel een grote brei geworden bij mij waardoor het moeilijk vergelijken is. In 2018 verdiende ik netto bedrag xxxx, op een salaris van ongeveer 1,5x modaal.

Voor 2019 kreeg ik een loonsverhoging en helaas moest ik afscheid nemen van mn heerlijk goedkope 14% bijtelling auto.... :'(

Zou ik die auto nog hebben mogen rijden, en mn salaris was niet veranderd: dan was ik in 2019 mooi 54 ¤ netto meer gaan verdienen.
Nu met loonsverhoging en een veel duurdere bijtelling voor mn nieuwe voiture ben ik er netto 2 tientjes op vooruit gegaan.

Evengoed niks te klagen hoor.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 22 januari 2019 @ 10:54:51 #91
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184549118
Werk maar lekker samen 90 uur per week om de regering en de EaU steeds meer te spekken
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 11:10:07 #92
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_184549310
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat kostte mij ook 25 euro!
Te belachelijk voor woorden dat dit niet wat meer in het nieuws is geweest. ABP gooit de premie met iets van 15 % omhoog, terwijl je als jongere zomaar 10 jaar meer moet inleggen en minder jaren uitbetaald krijgt. En die smerige babyboomers maar janken dat ze niet geindexeerd worden. Ze kunnen de tyfus krijgen.
pi_184549387
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ze ként niet eens vrouwen die parttime werken. Dat gebeurt alleen in 'bepaalde groepen'. Ondertussen is dat wel de grootste groep binnen Nederland, maar goed, met het plebs heeft Bloem natuurlijk geen contact. Geen contact? Ze ként ze niet eens.

Wat een arrogante, waarschijnlijk Amsterdamse, kut is het dn!
:')
  dinsdag 22 januari 2019 @ 11:15:47 #94
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184549400
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:14 schreef -Magica- het volgende:

[..]

:')
Niet?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184549485
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:41 schreef Roces18 het volgende:

[..]

wij dan als nederlanders.
ik heb opgegeven dat ik belgen als buren heb aan de ene kant, gekke moffen aan de andere kant en eu-verlaters aan de linkerkant |:(
Dat is niet ten laste...
pi_184549505
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Niet?
Jawel. Zie pi ;)
Moest er gewoon om lachen :D
  dinsdag 22 januari 2019 @ 11:25:47 #97
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184549551
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:23 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Jawel. Zie pi ;)
Moest er gewoon om lachen :D
Ok. Jij houdt natuurlijk wel van een beetje gemene grapjes.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 11:29:34 #98
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_184549606
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ok. Jij houdt natuurlijk wel van een beetje gemene grapjes.
Vooral geen kinderen 'nemen' / 'bestellen'. Alleen maar werken met z'n tweeen in Amsterdam. ARBEIT MACHT FREI.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 12:58:41 #99
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_184551113
quote:
10s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:47 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Vergeet de gemeentebelasting en rioolheffing niet, in Amsterdam bv gaat die olijk omhoog voor mij met 46 euro per jaar als alleenstaande :')
Fijn dat het zo goed gaat met de stad verder.
Salaris nog niet gehad dus heb daar geen kennis van.
Opvang ongedocumenteerden kost Amsterdam ruim elf miljoen euro

Dit moet toch betaald worden.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 22 januari 2019 @ 13:08:25 #100
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_184551293
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 00:59 schreef Tja... het volgende:
Waarom denkt de meerderheid van de mensen hier dat ze het recht hebben er op vooruit te gaan zonder dat er iets aan hun inspanning verandert? Sommige dingen worden nu eenmaal duurder - mede door de politieke keuzes die kiezers maken maar ook door eisen die diezelfde kiezers stellen.

Als je loon gelijk zou blijven en andere zaken zouden stijgen (omdat aan jouw wensenlijst voldaan moet worden) , zou je er netto (fors) op achteruit gaan. Dit is dus een mooi compromis waar de meerderheid voor gestemd heeft.
Ergens heb je wel een punt, alleen staan we nu zo'n beetje op het hoogte punt van de economie dus zou je verwachten dat iedereen er wel op vooruit gaat, dit jaar of volgende jaar kunnen we al weer in een recessie komen en gaat het weer slechter. Dus terwijl het super goed gaat nu merkt bijna niemand daar wat van. Dat is is wel zuur natuurlijk.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')