abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184538265
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:26 schreef whosvegas het volgende:
Wat een hoop jankerts hier

Een prima oplossing om de dienst regeling aan te passen, liever minder treinen die op tijd rijden, dan helemaal geen trein. En het publiek wordt tijdig geinformeerd.

Jullie zullen het wel niet geloven, maar Nederland heeft een van de beste spoorwegen van de wereld! Een collega woont in Duitsland en hij staat hier echt te kijken, voorbeeld dat hij noemde, een overstap van een paar minuten op hetzelfde perron.

En de keren dat ik (ik ben afhankelijk van het ov) vertraging heb van meer als 10 minuten, was afgelopen jaar op een hand te tellen.

Maar ja, met z'n allen klagen is ook zo leuk :)
Ik heb buiten Nederland weleens op een trein moeten wachten die anderhalf uur later kwam door de sneeuwval. Maar het houdt de gemoederen daar gewoon niet zo bezig en er is ook niemand die brede interesse heeft in hoe de treinen elders rijden.

Wat een goede reclame voor de NS naar zn mierenneukende bevolking zou zijn is een actief scorebord met hoe men het doet tov andere landen. Wat dan objectief lijkt maar niet helemaal eerlijk wordt.
pi_184538314
Tjah, als je de treinen niet laat rijden, dan kunnen ze ook niet vertraagd raken.

Kaffers en prutsers zijn het.
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184538447
Nederland :')

Beetje sneeuw en het land ligt plat.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  maandag 21 januari 2019 @ 19:42:05 #29
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_184538543
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:20 schreef Cherni het volgende:

[..]

En je reist niet meer met de trein? Je lijkt mijn buurman wel die nooit met de trein reist maar mij kan vertellen dat het altijd kut is :)
Tot een jaar of 3 geleden ging ik elke dag met de trein, dus ik heb genoeg ellende meegemaakt. Vanwege een andere baan moet ik nu elke dag met de auto, dat is echt een verademing.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_184538683
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 18:54 schreef Mariocash het volgende:
Een paar sneeuwvlokken en de NS is alweer in paniek hoor. Wat een bedrijf is het ook. :')
Vergeet de herfst niet als er blaadjes op de rails vallen. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_184538779
Het is echt wel heel extreem hier.
Niu ja ik hoop morgen met de trein naar Adam te gaan hopen dat ie wel rijdt
pi_184539006
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:38 schreef karr-1 het volgende:
Het zal ook eens niet zo zijn. Er word alleen nog maar gesproken van verwachtingen, geen zekerheden. Maar de NS gooit alvast de boel plat, want stel je toch eens voor dat.....
Ja, er kan wat gebeuren. In Nederland zit de trein zo'n beetje in het spectrum waar elders de metro en de tram inzitten, korte en middellange afstanden, maar zelden echt lang. En als mensen de trein inzetten met hun stopwatch erbij om ergens op tijd te komen kun je als organisatie die de klappen vangt maar beter duidelijk zijn in wat men kan verwachten want aansluitingen kunnen niet zo lekker gaan en je wil ook geen ongelukken doordat er extra en onnodige prestatiedruk op komt te staan. Zeer netjes om dan vooraf aan te kondigen dat het weleens moeilijk kan worden.
pi_184539106
Nederland :')
Ik was hier...
pi_184539141
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:49 schreef Geytenbeekje het volgende:
Het is echt wel heel extreem hier.
Niu ja ik hoop morgen met de trein naar Adam te gaan hopen dat ie wel rijdt
Je maakt blijkbaar niet zoveel mee in je leven als je dit extreem noemt.
pi_184539154
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:59 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ja, er kan wat gebeuren. In Nederland zit de trein zo'n beetje in het spectrum waar elders de metro en de tram inzitten, korte en middellange afstanden, maar zelden echt lang. En als mensen de trein inzetten met hun stopwatch erbij om ergens op tijd te komen kun je als organisatie die de klappen vangt maar beter duidelijk zijn in wat men kan verwachten want aansluitingen kunnen niet zo lekker gaan en je wil ook geen ongelukken doordat er extra en onnodige prestatiedruk op komt te staan. Zeer netjes om dan vooraf aan te kondigen dat het weleens moeilijk kan worden.
Maar als organisatie mag dat ook wel.
Mensen hebben liever dat ie wat te laat komt dan helemaal niet .
pi_184539169
quote:
14s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:04 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Je maakt blijkbaar niet zoveel mee in je leven als je dit extreem noemt.
Ik bedoel extreem met hoe de NS hier mee omgaat.
  maandag 21 januari 2019 @ 20:05:57 #37
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_184539181
Maar ik dacht dat de NS juist graag mensen vervoerde, ook in de kou. Zeker zo rond '40-45.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_184539220
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:42 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Tot een jaar of 3 geleden ging ik elke dag met de trein, dus ik heb genoeg ellende meegemaakt. Vanwege een andere baan moet ik nu elke dag met de auto, dat is echt een verademing.
Prima, ieder zo zijn voorkeur. Maar normaliter word er omgeroepen dat er een sein en wisselstoring is of aanrijding met persoon op stations. etc. En dat het mis kan gaan klopt. Waar niet.
pi_184539227
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:05 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ik bedoel extreem met hoe de NS hier mee omgaat.
Ik vind het vrij degelijk. Beetje pro-actief handelen in de communicatie ipv aankijken en achteraf van je reizigers horen dat je pro-actief had moeten handelen.
pi_184539276
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:07 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik vind het vrij degelijk. Beetje pro-actief handelen in de communicatie ipv aankijken en achteraf van je reizigers horen dat je pro-actief had moeten handelen.
Maar soms valt het weer ook wel heel erg mee en doe je het voor niets
pi_184539280
Bij Rail Away zie je treinen rijden door besneeuwde Alpentoppen en ook prachtige besneeuwde vergezichten als ze in Noorwegen zijn op weg naar het plaatsje Spitse, maar hier hoeft maar 1 cm'tje sneeuw te vallen of de NS is in paniek :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_184539379
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:09 schreef TLC het volgende:
Bij Rail Away zie je treinen rijden door besneeuwde Alpentoppen en ook prachtige besneeuwde vergezichten als ze in Noorwegen zijn op weg naar het plaatsje Spitse, maar hier hoeft maar 1 cm'tje sneeuw te vallen of de NS is in paniek :')
Bekijk de cabineritten op YouTube en verhip geen enkele trein schijnt problemen te hebben in NL
pi_184539504
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:26 schreef whosvegas het volgende:
Wat een hoop jankerts hier

Een prima oplossing om de dienst regeling aan te passen, liever minder treinen die op tijd rijden, dan helemaal geen trein. En het publiek wordt tijdig geinformeerd.
1 tot 3 cm sneeuw klinkt gewoon als zeer, zeer weinig. Als daar vervolgens "preventief" op veel plekken de capaciteit wordt gehalveerd op een normale werkdag klinkt dat als overkill om vertragingsclaims te voorkomen.

quote:
En de keren dat ik (ik ben afhankelijk van het ov) vertraging heb van meer als 10 minuten, was afgelopen jaar op een hand te tellen.
Keertje of 40 voor mij. Ongeveer 1 op de 4 treinreizen.
pi_184539518
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:09 schreef TLC het volgende:
Bij Rail Away zie je treinen rijden door besneeuwde Alpentoppen en ook prachtige besneeuwde vergezichten als ze in Noorwegen zijn op weg naar het plaatsje Spitse, maar hier hoeft maar 1 cm'tje sneeuw te vallen of de NS is in paniek :')
Rail Away wordt in de studio opgenomen met green-screens.
pi_184539574
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:09 schreef TLC het volgende:
Bij Rail Away zie je treinen rijden door besneeuwde Alpentoppen en ook prachtige besneeuwde vergezichten als ze in Noorwegen zijn op weg naar het plaatsje Spitse, maar hier hoeft maar 1 cm'tje sneeuw te vallen of de NS is in paniek :')
Als er vier keer per dag een trein over een enkel spoortje rijdt is er iets minder kans op vertraging inderdaad :')
pi_184539597
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:09 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Maar soms valt het weer ook wel heel erg mee en doe je het voor niets
Dat is weer een valkuil, maar iedere nieuwe manier van handelen opent een doos van pandora. Je lost iets op en creert een nieuw probleem wat in dit geval is dat de ergste uitkomst in deze is dat ze 'wel' rijden of wel op tijd rijden.
  maandag 21 januari 2019 @ 20:20:57 #47
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184539601
Sinds de privatisering is de NS alleen maar bergaf gegaan qua service, stiptheid, hygine in de treinen ik pak liever de auto of de fiets.
pi_184539667
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:07 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik vind het vrij degelijk. Beetje pro-actief handelen in de communicatie ipv aankijken en achteraf van je reizigers horen dat je pro-actief had moeten handelen.
Dat is goed idd.

... Als er 10cm pak valt.
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184539730
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:20 schreef kaasplankje het volgende:
Sinds de privatisering is de NS alleen maar bergaf gegaan qua service, stiptheid, hygine in de treinen ik pak liever de auto of de fiets.
De staat is nog altijd 100% aandeelhouder van NS. Het spoor is niet meer van NS alleen. Daar zijn nu meerdere partijen die allemaal gebruik willen maken van het spoor dat in handen is van ProRail dat nog wel van de staat is.
pi_184539774
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:09 schreef TLC het volgende:
Bij Rail Away zie je treinen rijden door besneeuwde Alpentoppen en ook prachtige besneeuwde vergezichten als ze in Noorwegen zijn op weg naar het plaatsje Spitse, maar hier hoeft maar 1 cm'tje sneeuw te vallen of de NS is in paniek :')
Ja, na een sneeuwval.. niet tijdens.

En dat komt ook omdat men als passagier in de tuffende "Rail away treinen" niet met de stopwatch in de hand staat om op tijd op het werk te komen en men bij de spoordienst niet met het zweet in de naad staat omdat met hogere snelheid complexere knooppunten als Utrecht centraal naderen met al z'n wissels. Ook kan er in laag tempo een schoonmaakactie plaatsvinden en dan begint het gevalletje te tuffen. Relaxte recreatie waarbij je niet gaat kankeren als het ding te laat komt of helemaal niet rijdt maar van de 'ervaring geniet' versus het bedienen van de markt van 17 miljoen kankerende Nederlanders :)

P.s. ik zie ook genoeg Nederlandse treinen op TV die gewoon rijden ;)
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')