dit dusquote:Op maandag 21 januari 2019 16:27 schreef Frutsel het volgende:
Volgens mij heeft Schiphol om 1400 uur de bulk van de sneeuw alweer gehad
Naja, bulk.. 1 centimeter dan
Precies. Eigenlijk zou hier gewoon een boete op moeten staan wegens wanprestatie.quote:Op maandag 21 januari 2019 17:34 schreef Zelva het volgende:
Schandalig weer. Voor amper 2 centimeter verwachte sneeuw.
Is niets anders dan misbruik maken van de situatie om de punctualiteitscijfers kunstmatig hoog te houden.
Dat valt wel mee, als je netwerken elders hebt dan zijn het vaak lange stukken spoor en weinig gewissel waar het geaccepteerd is dat treinen weleens een half uur of een uur later komen, wat voor reden er dan ook is, men gaat naar de restauratie voor een kop koffie en praat wat over de dag en legt zich bij de vertraging neer.quote:Op maandag 21 januari 2019 17:39 schreef BeriBeri het volgende:
Nederland weer in de bocht, 3 centimeter sneeuw en alles loopt vast
In Nederland hoor je ook nooit iets over de reden van de verstoring behalve wat vage algemeenheden die alles kunnen betekenen.quote:Op maandag 21 januari 2019 17:46 schreef Beathoven het volgende:
Dat de trein vertraging heeft omdat er bladeren liggen of sneeuw, of dat er iemand is verongelukt is hoor je in vele landen niet.
,,De trein naar X komt over 20 minuten binnen", meer hoef je niet te weten.quote:Op maandag 21 januari 2019 17:54 schreef karr-1 het volgende:
[..]
In Nederland hoor je ook nooit iets over de reden van de verstoring behalve wat vage algemeenheden die alles kunnen betekenen.
Precies dat bedoel ik. Als ik zou weten wat er aan de hand is kan ik ongeveer inschatten hoe lang het gaat duren en of het de moeite waard is om te wachten of ander vervoer te regelen. Maar nee, bij de NS is alles hallelujah en mag je vooral niet weten dat er problemen zijn.quote:Op maandag 21 januari 2019 17:57 schreef Zelva het volgende:
[..]
,,De trein naar X komt over 20 minuten binnen", meer hoef je niet te weten.
Zelfs over vertraging mag niet meer gesproken worden. Niet positief genoeg, past niet binnen de hallelujahwereld van NS.
Mijn klacht ging niet zozeer over de NS maar over het gekeuvel over het feit dat vertraging met of zonder reden een irritatie vormt en zo veelvoudig wordt besproken dat het net zoiets als gelul over het weer is. Hier, in het nieuws, op het werk etc.quote:Op maandag 21 januari 2019 17:57 schreef Zelva het volgende:
[..]
,,De trein naar X komt over 20 minuten binnen", meer hoef je niet te weten.
Zelfs over vertraging mag niet meer gesproken worden. Niet positief genoeg, past niet binnen de hallelujahwereld van NS.
Ik godzijdank niet meer. Ik sta nog liever 3 uur in de file.quote:Op maandag 21 januari 2019 18:47 schreef kaasplankje het volgende:
Ach wie reist er nu nog met de trein.
Ik weleens. En ik vind vertraging gewoon horen bij staal op staal waarbij je met redelijke snelheden en veel wissels door de elementen en seizoenen gaat. Het is niet het perfecte vervoersmiddel maar het heeft zn voordelen ook.quote:Op maandag 21 januari 2019 18:47 schreef kaasplankje het volgende:
Ach wie reist er nu nog met de trein.
En je reist niet meer met de trein? Je lijkt mijn buurman wel die nooit met de trein reist maar mij kan vertellen dat het altijd kut isquote:Op maandag 21 januari 2019 18:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Precies dat bedoel ik. Als ik zou weten wat er aan de hand is kan ik ongeveer inschatten hoe lang het gaat duren en of het de moeite waard is om te wachten of ander vervoer te regelen. Maar nee, bij de NS is alles hallelujah en mag je vooral niet weten dat er problemen zijn.
In Noorwegen rijdt 89.5% van de treinen op tijd. In Nederland rijdt 93.5% van de treinen op tijd.quote:Op maandag 21 januari 2019 19:16 schreef JannekeC5 het volgende:
Waarom is dit nodig om te vermelden, een soort van indekken van de NS, is helemaal niet nodig, gewoon volgens het normale schema rijden... Een beetje sneeuw, regen en of storm mag nooit zoveel invloed hebben, ga eens op stage in skandinavië.
Ik heb buiten Nederland weleens op een trein moeten wachten die anderhalf uur later kwam door de sneeuwval. Maar het houdt de gemoederen daar gewoon niet zo bezig en er is ook niemand die brede interesse heeft in hoe de treinen elders rijden.quote:Op maandag 21 januari 2019 19:26 schreef whosvegas het volgende:
Wat een hoop jankerts hier
Een prima oplossing om de dienst regeling aan te passen, liever minder treinen die op tijd rijden, dan helemaal geen trein. En het publiek wordt tijdig geinformeerd.
Jullie zullen het wel niet geloven, maar Nederland heeft een van de beste spoorwegen van de wereld! Een collega woont in Duitsland en hij staat hier echt te kijken, voorbeeld dat hij noemde, een overstap van een paar minuten op hetzelfde perron.
En de keren dat ik (ik ben afhankelijk van het ov) vertraging heb van meer als 10 minuten, was afgelopen jaar op een hand te tellen.
Maar ja, met z'n allen klagen is ook zo leuk
Tot een jaar of 3 geleden ging ik elke dag met de trein, dus ik heb genoeg ellende meegemaakt. Vanwege een andere baan moet ik nu elke dag met de auto, dat is echt een verademing.quote:Op maandag 21 januari 2019 19:20 schreef Cherni het volgende:
[..]
En je reist niet meer met de trein? Je lijkt mijn buurman wel die nooit met de trein reist maar mij kan vertellen dat het altijd kut is
Vergeet de herfst niet als er blaadjes op de rails vallen.quote:Op maandag 21 januari 2019 18:54 schreef Mariocash het volgende:
Een paar sneeuwvlokken en de NS is alweer in paniek hoor. Wat een bedrijf is het ook.
Ja, er kan wat gebeuren. In Nederland zit de trein zo'n beetje in het spectrum waar elders de metro en de tram inzitten, korte en middellange afstanden, maar zelden echt lang. En als mensen de trein inzetten met hun stopwatch erbij om ergens op tijd te komen kun je als organisatie die de klappen vangt maar beter duidelijk zijn in wat men kan verwachten want aansluitingen kunnen niet zo lekker gaan en je wil ook geen ongelukken doordat er extra en onnodige prestatiedruk op komt te staan. Zeer netjes om dan vooraf aan te kondigen dat het weleens moeilijk kan worden.quote:Op maandag 21 januari 2019 17:38 schreef karr-1 het volgende:
Het zal ook eens niet zo zijn. Er word alleen nog maar gesproken van verwachtingen, geen zekerheden. Maar de NS gooit alvast de boel plat, want stel je toch eens voor dat.....
Je maakt blijkbaar niet zoveel mee in je leven als je dit extreem noemt.quote:Op maandag 21 januari 2019 19:49 schreef Geytenbeekje het volgende:
Het is echt wel heel extreem hier.
Niu ja ik hoop morgen met de trein naar Adam te gaan hopen dat ie wel rijdt
Maar als organisatie mag dat ook wel.quote:Op maandag 21 januari 2019 19:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ja, er kan wat gebeuren. In Nederland zit de trein zo'n beetje in het spectrum waar elders de metro en de tram inzitten, korte en middellange afstanden, maar zelden echt lang. En als mensen de trein inzetten met hun stopwatch erbij om ergens op tijd te komen kun je als organisatie die de klappen vangt maar beter duidelijk zijn in wat men kan verwachten want aansluitingen kunnen niet zo lekker gaan en je wil ook geen ongelukken doordat er extra en onnodige prestatiedruk op komt te staan. Zeer netjes om dan vooraf aan te kondigen dat het weleens moeilijk kan worden.
Ik bedoel extreem met hoe de NS hier mee omgaat.quote:Op maandag 21 januari 2019 20:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je maakt blijkbaar niet zoveel mee in je leven als je dit extreem noemt.
Prima, ieder zo zijn voorkeur. Maar normaliter word er omgeroepen dat er een sein en wisselstoring is of aanrijding met persoon op stations. etc. En dat het mis kan gaan klopt. Waar niet.quote:Op maandag 21 januari 2019 19:42 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tot een jaar of 3 geleden ging ik elke dag met de trein, dus ik heb genoeg ellende meegemaakt. Vanwege een andere baan moet ik nu elke dag met de auto, dat is echt een verademing.
Ik vind het vrij degelijk. Beetje pro-actief handelen in de communicatie ipv aankijken en achteraf van je reizigers horen dat je pro-actief had moeten handelen.quote:Op maandag 21 januari 2019 20:05 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Ik bedoel extreem met hoe de NS hier mee omgaat.
Maar soms valt het weer ook wel heel erg mee en doe je het voor nietsquote:Op maandag 21 januari 2019 20:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik vind het vrij degelijk. Beetje pro-actief handelen in de communicatie ipv aankijken en achteraf van je reizigers horen dat je pro-actief had moeten handelen.
Bekijk de cabineritten op YouTube en verhip geen enkele trein schijnt problemen te hebben in NLquote:Op maandag 21 januari 2019 20:09 schreef TLC het volgende:
Bij Rail Away zie je treinen rijden door besneeuwde Alpentoppen en ook prachtige besneeuwde vergezichten als ze in Noorwegen zijn op weg naar het plaatsje Spitse, maar hier hoeft maar 1 cm'tje sneeuw te vallen of de NS is in paniek
1 tot 3 cm sneeuw klinkt gewoon als zeer, zeer weinig. Als daar vervolgens "preventief" op veel plekken de capaciteit wordt gehalveerd op een normale werkdag klinkt dat als overkill om vertragingsclaims te voorkomen.quote:Op maandag 21 januari 2019 19:26 schreef whosvegas het volgende:
Wat een hoop jankerts hier
Een prima oplossing om de dienst regeling aan te passen, liever minder treinen die op tijd rijden, dan helemaal geen trein. En het publiek wordt tijdig geinformeerd.
Keertje of 40 voor mij. Ongeveer 1 op de 4 treinreizen.quote:En de keren dat ik (ik ben afhankelijk van het ov) vertraging heb van meer als 10 minuten, was afgelopen jaar op een hand te tellen.
Rail Away wordt in de studio opgenomen met green-screens.quote:Op maandag 21 januari 2019 20:09 schreef TLC het volgende:
Bij Rail Away zie je treinen rijden door besneeuwde Alpentoppen en ook prachtige besneeuwde vergezichten als ze in Noorwegen zijn op weg naar het plaatsje Spitse, maar hier hoeft maar 1 cm'tje sneeuw te vallen of de NS is in paniek
Als er vier keer per dag een trein over een enkel spoortje rijdt is er iets minder kans op vertraging inderdaadquote:Op maandag 21 januari 2019 20:09 schreef TLC het volgende:
Bij Rail Away zie je treinen rijden door besneeuwde Alpentoppen en ook prachtige besneeuwde vergezichten als ze in Noorwegen zijn op weg naar het plaatsje Spitse, maar hier hoeft maar 1 cm'tje sneeuw te vallen of de NS is in paniek
Dat is weer een valkuil, maar iedere nieuwe manier van handelen opent een doos van pandora. Je lost iets op en creeërt een nieuw probleem wat in dit geval is dat de ergste uitkomst in deze is dat ze 'wel' rijden of wel op tijd rijden.quote:Op maandag 21 januari 2019 20:09 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Maar soms valt het weer ook wel heel erg mee en doe je het voor niets
Dat is goed idd.quote:Op maandag 21 januari 2019 20:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik vind het vrij degelijk. Beetje pro-actief handelen in de communicatie ipv aankijken en achteraf van je reizigers horen dat je pro-actief had moeten handelen.
De staat is nog altijd 100% aandeelhouder van NS. Het spoor is niet meer van NS alleen. Daar zijn nu meerdere partijen die allemaal gebruik willen maken van het spoor dat in handen is van ProRail dat nog wel van de staat is.quote:Op maandag 21 januari 2019 20:20 schreef kaasplankje het volgende:
Sinds de privatisering is de NS alleen maar bergaf gegaan qua service, stiptheid, hygiëne in de treinen ik pak liever de auto of de fiets.
Ja, na een sneeuwval.. niet tijdens.quote:Op maandag 21 januari 2019 20:09 schreef TLC het volgende:
Bij Rail Away zie je treinen rijden door besneeuwde Alpentoppen en ook prachtige besneeuwde vergezichten als ze in Noorwegen zijn op weg naar het plaatsje Spitse, maar hier hoeft maar 1 cm'tje sneeuw te vallen of de NS is in paniek
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |