abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184532286
Hallo, Is het mogelijk dat er van buitenaf zonder sleutel iemand je woning in kan komen wanneer je een knop cilinder op je deur hebt geplaatst en deze ook blokkeert aan de binnenkant zodat het slot niet draait mocht men een poging wagen, via lock picking bijvoorbeeld?

Ik heb er een van de gamma

[ Bericht 2% gewijzigd door EilandjeOnline op 21-01-2019 15:01:24 ]
pi_184532924
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 14:47 schreef EilandjeOnline het volgende:
Hallo, Is het mogelijk dat er van buitenaf zonder sleutel iemand je woning in kan komen wanneer je een knop cilinder op je deur hebt geplaatst en deze ook blokkeert aan de binnenkant zodat het slot niet draait mocht men een poging wagen, via lock picking bijvoorbeeld?

Ik heb er een van de gamma
Via clilinderkerntrekken misschien? Overigens heeft dat Gamma exemplaar, geen SKG*-en.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_184533645
ok, als ik het zou omwisselen voor een SKG ? Ik kan het omruilen.
Is het mogelijk dat er van buitenaf zonder sleutel iemand je woning in kan komen wanneer je een knop cilinder op je deur hebt geplaatst en deze ook blokkeert aan de binnenkant zodat het slot niet draait mocht men een poging wagen, via lock picking bijvoorbeeld?
  Spellchecker maandag 21 januari 2019 @ 15:52:53 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_184535132
Bedankt maily voor de website maar het antwoord op mn vraag kan ik er niet in vinden.

Een knopcilinder zie ik als het inlaten van een sleutel in het slot aan de binnenkant van de deur wanneer ik de knop blokkeer. Normaal krijg je een deur niet open wanneer de sleutel er aan de andere kant nog in zit.
pi_184535841
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:01 schreef EilandjeOnline het volgende:
Bedankt maily voor de website maar het antwoord op mn vraag kan ik er niet in vinden.

Een knopcilinder zie ik als het inlaten van een sleutel in het slot aan de binnenkant van de deur wanneer ik de knop blokkeer. Normaal krijg je een deur niet open wanneer de sleutel er aan de andere kant nog in zit.
En wat is je vraag exact? En hoezo knop blokkeren? Knopcilinder zorgt er gewoon voor dat je de deur aan de binnenkant van slot kunt doen zonder sleutel nodig te hebben. Buiten verandert er niets
pi_184538619
Het grote voordeel van een knopcilinder is dat je altijd naar buiten kunt, ook als het huis in de fik staat. Al een paar keer gehad dat ik bij iemand logeerde en in de morgen de deur niet uit kon omdat ik de sleutel niet wist te hangen. jezal dan maar brand hebben bij zo'n logeer partij.....
pi_184539494
Nee, een knopcilinder blokkeert niet zoals een normale cilinder met de sleutel erin. Die kun je altijd draaien met een sleutel van buiten.
.
pi_184539873
quote:
99s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:44 schreef qajariaq het volgende:
Het grote voordeel van een knopcilinder is dat je altijd naar buiten kunt, ook als het huis in de fik staat. Al een paar keer gehad dat ik bij iemand logeerde en in de morgen de deur niet uit kon omdat ik de sleutel niet wist te hangen. jezal dan maar brand hebben bij zo'n logeer partij.....
Was ze zo lelijk :P
.
  maandag 21 januari 2019 @ 21:22:05 #10
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_184541101
quote:
99s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:44 schreef qajariaq het volgende:
Het grote voordeel van een knopcilinder is dat je altijd naar buiten kunt, ook als het huis in de fik staat. Al een paar keer gehad dat ik bij iemand logeerde en in de morgen de deur niet uit kon omdat ik de sleutel niet wist te hangen. jezal dan maar brand hebben bij zo'n logeer partij.....
ja of dat je ergens aanbelt en iemand 5 minuten bezig is om open te doen.
Wacht even hoor, even boven mijn jas met sleutel pakken.
Mensen lijken banger voor inbrekers dan voor brand.
Tot nooit .......
pi_184541629
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:31 schreef Fer het volgende:

[..]

Was ze zo lelijk :P
:')
pi_184541764
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:17 schreef Fer het volgende:
Nee, een knopcilinder blokkeert niet zoals een normale cilinder met de sleutel erin. Die kun je altijd draaien met een sleutel van buiten.
En als je ervoor zorgt dat de knop niet draait, oftewel je blokkeert de knop met iets massief erop of eronder wanneer je binnen bent zodat het slot van buitenaf niet geopend word, met of zonder sleutel ?
pi_184541997
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:53 schreef EilandjeOnline het volgende:
En als je ervoor zorgt dat de knop niet draait, oftewel je blokkeert de knop met iets massief erop of eronder wanneer je binnen bent zodat het slot van buitenaf niet geopend word, met of zonder sleutel ?
Lijkt me lastig, beter is een extra sluiting/slot aan de binnenzijde:



of:

Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_184542091
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:53 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

En als je ervoor zorgt dat de knop niet draait, oftewel je blokkeert de knop met iets massief erop of eronder wanneer je binnen bent zodat het slot van buitenaf niet geopend word, met of zonder sleutel ?
Dan trekken ze hem eruit met een kerntrekker.
.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')