Ik vind dit altijd zo'n dooddoener. Nee, niet elk werk is perfect maar er zit echt wel verschil in tussen of je het louter uit plichtsbesef en 'weer een dag doorgekomen' doet of dat je er enigszins lol in hebt en dat je energie krijgt van de werkzaamheden die je doet.quote:Op maandag 21 januari 2019 13:19 schreef De_Onnoembare het volgende:
Tja, hoeveel mensen halen echt voldoening uit hun werk? Ik denk dat dat maar een heel, heel klein aantal is. 99% heeft immers geen "carrière" maar werk, je hebt mi pas een carrière als hetgeen je doet, je ook gratis zou doen. Dat is voor maar heel weinig mensen weggelegd.
Sluit ik me bij aan.quote:Op maandag 21 januari 2019 13:02 schreef Postbus100 het volgende:
Kan je doen. Als je huidige pad doodloopt is er niets mis met een stapje terug doen naar iets wat vertrouwd voelt, en van daaruit op zoek te gaan naar de volgende afslag. Ook in tankstationbanen kun je een hoop leren en kan je eieren kwijt.
Pas wel op met dat je niet lui of gemakzuchtig wordt en zo'n baantje wel prima vindt. Dat is mijn tip.
Ik besef me zeker dat werken geen hobby is. Dat is helaas maar voor weinig onder ons weggelegd. Maar ik haal inderdaad geen voldoening uit dit werk. Ik ben liever écht bezig, mensen helpen geeft mij wel voldoening bijvoorbeeld. Lui ben ik niet, altijd meerdere bijbaantjes gehad tijdens mijn schoolperiode, tuurlijk had ik wel eens geen zin om te werken, maar ik ging niet met heel veel tegenzin naar mijn werk. Op dit moment woon ik (weer) thuis, dus ik heb het gevoel dat áls ik een switch wil maken, nu het moment is. Als ik straks weer allemaal vaste lasten heb, is het risico toch wat groter..quote:Op maandag 21 januari 2019 13:13 schreef Antaris het volgende:
Wel heel herkenbaar, vroeger ook een kantoorbaantje gehad maar ik werd er ook niet vrolijk van.
Uiteindelijk bij een productiebedrijf gaan werken waar ik veel moest rekenen, handwerk en werken met complexe machines.
Ik heb tot heden absoluut geen spijt, liever wat minder verdienen dan de komende 40 jaar kutwerk doen.
Ik neem aan dat je ook geen voldoening uit je werk haalt.
Soms is het gewoon leuk om een beetje slap te kunnen ouwehoeren en flauwe grapjes kunnen maken.
Zeer herkenbaar. Ik ben ook gewoon iemand van het praktische en het concrete, ipv ' beleid schrijven' (quote:Op maandag 21 januari 2019 13:34 schreef ano301 het volgende:
[..]
Ik besef me zeker dat werken geen hobby is. Dat is helaas maar voor weinig onder ons weggelegd. Maar ik haal inderdaad geen voldoening uit dit werk. Ik ben liever écht bezig, mensen helpen geeft mij wel voldoening bijvoorbeeld. Lui ben ik niet, altijd meerdere bijbaantjes gehad tijdens mijn schoolperiode, tuurlijk had ik wel eens geen zin om te werken, maar ik ging niet met heel veel tegenzin naar mijn werk. Op dit moment woon ik (weer) thuis, dus ik heb het gevoel dat áls ik een switch wil maken, nu het moment is. Als ik straks weer allemaal vaste lasten heb, is het risico toch wat groter..
Kijk! Dit zijn reacties die ik fijn vind om te lezen, haha. Jij had op dat moment al een diploma om in de zorg te kunnen werken, neem ik aan? Ergens lijkt (verstandelijke) gehandicaptenzorg me erg leuk, alleen het idee van konten wassen staat me iets minder aan..quote:Op maandag 21 januari 2019 13:34 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik werd ook doodongelukkig van een kantoorbaan, het voelde allemaal heel zinloos, inderdaad de hele tijd naar een beeldscherm staren en als ik op beleidsniveau wat mee mocht denken, dan verdween voor mijn gevoel ieder voorstel in een bureaulade.
Ik deed ernaast al heel lang vrijwilligerswerk bij een activiteitencentrum voor mensen met een verstandelijke beperking en toen heb ik een keer naar een grote stichting voor gehandicaptenzorg gebeld of ze me niet als invalmedewerker wilden hebben. Daar waren ze meteen enthousiast en binnen een week had ik afscheid genomen op mijn goedbetaalde kantoor en ben ik lekker met mensen aan de slag gegaan. Geen moment spijt van gehad, dit werk past veel beter bij me en dat veel lagere salaris, tsja, het is nou eenmaal niet anders.
Mag ik vragen wat jij nu voor werk doet?quote:Op maandag 21 januari 2019 13:36 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Zeer herkenbaar. Ik ben ook gewoon iemand van het praktische en het concrete, ipv ' beleid schrijven' () of strategie bedenken. Veel te zweverig allemaal voor mij. Heb het een tijd gedaan, maar niet mijn ding. Nu weer terug naar iets praktisch.
Nu ja, het is niet voor niets dat ze je moeten betalen om dat werk te doen toch? Als het echt leuk was, zou je het immers wel gratis doen.quote:Op maandag 21 januari 2019 13:30 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik vind dit altijd zo'n dooddoener. Nee, niet elk werk is perfect maar er zit echt wel verschil in tussen of je het louter uit plichtsbesef en 'weer een dag doorgekomen' doet of dat je er enigszins lol in hebt en dat je energie krijgt van de werkzaamheden die je doet.
Als je baan je energie kost, dan gaat er ergens iets niet helemaal goed.
Ik ga weer in een winkel werken. Gewoon, praktisch. Niet te ingewikkeld allemaal, maar wel afwisselend en uitdagend genoeg.quote:Op maandag 21 januari 2019 13:45 schreef ano301 het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat jij nu voor werk doet?
Tsja, werk is altijd een 'moetje' en dat maakt het niet altijd even leuk. Toch zit er wel verschil tussen werk waar je nog enige voldoening uit haalt en werk waar je de minuten zit af te tellen tot je naar huis mag gaan..quote:Op maandag 21 januari 2019 13:45 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Nu ja, het is niet voor niets dat ze je moeten betalen om dat werk te doen toch? Als het echt leuk was, zou je het immers wel gratis doen.
nope, zonder diploma mocht ik aan de slag en ook dat wassen en verschonen, daar wen je aan. Ik vond dat vervelender voor de cliënt dan voor mij, je zal het maar niet zelf kunnen en er komt steeds weer iemand anders die jou gaat helpen. Heb dat soort dingen dus in de praktijk geleerd en werd overal teruggevraagd, dus ik zal wel een goede indruk hebben achtergelaten. Heb uiteindelijk na jaren via een EVCtraject een diploma gehaald, omdat ze geen ongeschoolde krachten meer mochten inzetten. Ik heb deels vast op locaties gewerkt, maar wel altijd op mijn voorwaarden, en dat betekende: niet vergaderen! Ik heb daar zo’n ontzettende hekel aan, dus ik heb me ooit voorgenomen om gewoon nooit meer te gaan vergaderen.quote:Op maandag 21 januari 2019 13:44 schreef ano301 het volgende:
[..]
Kijk! Dit zijn reacties die ik fijn vind om te lezen, haha. Jij had op dat moment al een diploma om in de zorg te kunnen werken, neem ik aan? Ergens lijkt (verstandelijke) gehandicaptenzorg me erg leuk, alleen het idee van konten wassen staat me iets minder aan..
Zou inderdaad kunnen, maar bij deze baan helaas geen optie.quote:Op maandag 21 januari 2019 13:49 schreef EipNiC het volgende:
Kun je niet minder gaan werken (parttime) bij je huidige baan? Misschien verdien je dan nog net zoveel als fulltime tankstationmedewerker.
Minder uren/dagen maakt het snel wat dragelijker allemaal. Bovendien schept het tijd (energie) om het eea uit te vogelen. Misschien om zelfs elders aan de slag te gaan (vrijwilliger of betaald). Jammer dat het niet kan.quote:Op maandag 21 januari 2019 13:58 schreef ano301 het volgende:
[..]
Zou inderdaad kunnen, maar bij deze baan helaas geen optie.
Nou, gratis niet, want ik vertegenwoordig ook een bepaalde waarde (=ik breng geld in hun laatje). Maar ik wil er wel wat voor terugkrijgen wat voor mij een bepaalde waarde heeft. En dat kan zijn : geld, kennis, collega's, voldoening, waardering, vaardigheden, uitdaging of wat dan ook. Op het moment dat zoiets voor mij voldoende is, dan is het voor mij goed. En wat dat is, is persoonlijk en per keer verschillend en een nieuwe afweging. Maar als een baan in z'n totaliteit te weinig biedt, dan besteed ik mijn tijd liever ergens anders waar ik wel voldoende terugkrijg.quote:Op maandag 21 januari 2019 13:45 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Nu ja, het is niet voor niets dat ze je moeten betalen om dat werk te doen toch? Als het echt leuk was, zou je het immers wel gratis doen.
Jawel, maar het moet ook in je aard zitten. Ik ken mensen die het echt interessant vinden hoe het gaat met het bedrijf, die enthousiast over een nieuwe productlancerning kunnen zijn. Dat heb ik nooit gehad, ik doe het voor de knaken en verder kan het me gestolen worden.quote:Op maandag 21 januari 2019 13:57 schreef ano301 het volgende:
[..]
Tsja, werk is altijd een 'moetje' en dat maakt het niet altijd even leuk. Toch zit er wel verschil tussen werk waar je nog enige voldoening uit haalt en werk waar je de minuten zit af te tellen tot je naar huis mag gaan..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |