abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 22 januari 2019 @ 18:11:31 #176
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_184556912
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

er zijn ook nog miljoenen mensen die geloven in tovenaars, goden, heksen, elfjes en demonen.. So fucking what?

Wij zijn mensjes die in hun huis met lucifers spelen omdat we dat wel tof vinden, nu staan de gordijnen in de fik en rennen we als idiootjes in het rond met een bekertje water in de hoop dat we het kunnen blussen terwijl er een stukje verderop mensen zeggen dat er niks aan het handje is, want er is alleen maar rook, en aan de overkant van de straat staat een trosje Quotidien's de boel belachelijk te maken.

Vertel mij maar effe wie er gekker/dommer/achterlijker is.

Je mot gofterdomme helpen blussen :( :( :( :(
Voor hetzelfde geld ben ik voorzitter van Green Peace. Weet jij veel. Stap 1 is toch altijd erkennen dat er een probleem is.

Je schetst een strawman situatie waar iedereen dom is behalve jijzelf blijkbaar. Alsof je een soort god bent die van boven neerkijkt op de rest. Dat is jezelf ophemelen, en dat is op zijn beurt weer narcisme.

En ja, gekkies die elke keer dat het koud is met deze flauwekul komen aanzetten lach ik uit.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_184557283
Wat nou als de tijd niet klopt. Dat er per jaar 5 seconden voor of achter loopt waardoor de seizoenen verschuiven.

Ga eerst dat maar onderzoeken. En daarbij. Weer is het weer. Daar is nooit zekerheid aan te geven. En als de zon ook een bol is dat in de fik staat dan stoot dat ook gas uit, en die komen in de ruimte waar de aarde is, wat ook voor een warme omarming van de aarde kan geven.

Dus a fijn.

De wereld, het heelal en het weer zijn zoveel velen malen groter, daar kun je geen vinger op leggen van hoe het hoort te zijn.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  dinsdag 22 januari 2019 @ 18:29:06 #178
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184557295
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 15:45 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

En verder: ja inderdaad. Want geld, en we kennen de leugens van bijvoorbeeld de zure regen ook.

Of dacht jij dat mensen niet gevoelig zijn voor geld? Dat je van elk zelfde onderwerp niet 50 verschillende resultaten kunt krijgen als je daarvoor betaalt? Dat daardoor de waarheid (er ís helemaal geen global warming) ondergesneeuwd wordt?

Ga nu maar weer met een zuur gezicht je max havelaar muntthee lurken door een ecologisch verantwoord rietje, prutser.
Leugen van zure regen??? Leg die eens uit pop, want volgens mij maak je een fikse fout hier.

Net zoals met dat geld, ontkenning is toch echt nog winstgevender. Bedrijven als shell e.d. geven het zelfs schoorvoetend toe (en hebben onderzoeken die ouder als deze oma zijn die hetzelfde zeiden, maar wat zo stil mogelijk is gehouden).

Erkenning van man made klimaatverandering kost tot nu toe alleen maar. Voor bedrijven, overheden en consument.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_184557614
Goed koud buiten, klimaat is een hoax.
Glibber links, glibber rechts
Op vrijdag 12 april 2019 11:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
:B :"Ja, da's zielug hoor! Een slak zouten! TJILP!"
  dinsdag 22 januari 2019 @ 19:04:06 #180
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_184557960
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 17:52 schreef Geerd het volgende:

[..]

Waarom denk je dat mensen daar bouwen? Misschien iets met vruchtbare grond etc geld eten
Ja, of ze houden gewoon heel erg van bouwen!
  dinsdag 22 januari 2019 @ 19:07:30 #181
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184558022
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 17:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik vind jou wel grappig. Wetenschap die jouw mening ondersteund dat zijn feiten. Wetenschap die het niet ondersteund zijn meningen.

Nou goed toch, dat hij niet zijn kop in het stand steekt en voor rede vatbaar is? Zo hoor je wetenschap te bedrijven.
Euhm nee.

YouTube filmpjes zijn in het beste geval enkel uitleg van wetenschap. Maak er niet meer van.

Het zijn meningen als het niet door de wetenschappelijke methode wordt ondersteund. Het is mening als er geen peer review is (controle).

Dit gaat niet over 'hij steekt zijn kop niet in het zand'. Dit gaat over dit is niet gevalideerd, niet gecontroleerd, niet gefundeerd. Houdt geen stand tegenover de feiten (wat hij zelf al toegeeft zelfs).
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 19:09:33 #182
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184558079
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 17:54 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het wild? Veilig achter de pc bedoel je.

Ben het er overigens wel mee eens dat het niet bepaald objectief overkomt allemaal. Voorspellingen zijn altijd te extreem...
Dat kan je alleen zeggen als je nog nooit een wetenschappelijke paper erop na geslagen hebt.

In de media komt het idd voor dat ze het meest sensationele pakken. In werkelijke wetenschap heeft dat geen enkele plaats.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_184558221
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 15:31 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Je lult uit je nek. Energie is net zo duur als je het maakt. Weet je hoeveel belasting daarop zit?

Maar ja al die immigrerende gelukszoekers moeten ook te vreten hebben hè. Maar voor hen is alles gratis. Ook energie.
Gas in Groningen is bijna op. Daarna is Nederland afhankelijk van putin zijn humeur voor aardgas. De makkelijk bereikbare olie begint ook op te raken. Olie winnen uit teerzand, fracking of onder de Noordpool gaat ongeveer het dubbele kosten van wat het nu kost.

Maar weet je wat? Het maakt mij niet uit. Zelfs als het gas net zo duur blijft als dat het nu is, is mijn warmtepomp al goedkoper per maand dan de CV-ketel daarvoor was.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  dinsdag 22 januari 2019 @ 19:26:04 #184
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184558416
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:11 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Voor hetzelfde geld ben ik voorzitter van Green Peace. Weet jij veel. Stap 1 is toch altijd erkennen dat er een probleem is.

Je schetst een strawman situatie waar iedereen dom is behalve jijzelf blijkbaar. Alsof je een soort god bent die van boven neerkijkt op de rest. Dat is jezelf ophemelen, en dat is op zijn beurt weer narcisme.

En ja, gekkies die elke keer dat het koud is met deze flauwekul komen aanzetten lach ik uit.
En ik Sinterklaas.

Het probleem is er, en regardless of- en hoeveel mensen er roepen dat het gelul is, het zijn feiten, metingen en observaties van over de hele wereld..
Er moet iets gebeuren, er gebéurt ook iets, maar veel te lokaal, en dan mn in ons deel van de wereld; hier wordt veel te veel op gefocust en gemillimeterd terwijl in de rest van de wereld kilometers winst voor het oprapen liggen waar niemand ene neuq om geeft.
We gaan nu straf krijgen voor het feit dat we hebben verzaakt om de rest van de wereld mee te laten profiteren van onze welvaart.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 22 januari 2019 @ 19:28:37 #185
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184558476
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 19:16 schreef knoopie het volgende:

[..]

Gas in Groningen is bijna op. Daarna is Nederland afhankelijk van putin zijn humeur voor aardgas. De makkelijk bereikbare olie begint ook op te raken. Olie winnen uit teerzand, fracking of onder de Noordpool gaat ongeveer het dubbele kosten van wat het nu kost.

Maar weet je wat? Het maakt mij niet uit. Zelfs als het gas net zo duur blijft als dat het nu is, is mijn warmtepomp al goedkoper per maand dan de CV-ketel daarvoor was.
ikke ikke ikke..

Mijn mijn mijn..

Keep it going, je bent op de goede weg; oogkleppen, oordoppen en gewoon blijven gaan.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184558685
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 19:28 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ikke ikke ikke..

Mijn mijn mijn..

Keep it going, je bent op de goede weg; oogkleppen, oordoppen en gewoon blijven gaan.
Eigenlijk wilde ik juist sociaal zijn en uitleggen, dat het zeer waarschijnlijk is dat energie alleen maar duurder gaat worden, En dat het daarom handig zou zijn om een goed geïsoleerde woning te gaan zoeken/regelen. Een slecht geïsoleerde woning is over 15 jaar waarschijnlijk net zo veel waard als vandaag een dieselauto zonder roetfilter. Als ik daarop als antwoord krijg: “je lult uit je nek”...
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  Grootste baggeraar 2022 dinsdag 22 januari 2019 @ 19:45:45 #187
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_184558762
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 15:48 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Zo zwart- wit is het allemaal niet vd..
Nee joh! Ja jij daar! Presenteer de uitslagen even zo en zo, wil je?

Ja? Mooi, opslag en een mooie bonus.
Nee? Oeh, ik ben bang dat we moeten reorganiseren.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Grootste baggeraar 2022 dinsdag 22 januari 2019 @ 19:47:05 #188
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_184558778
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 16:17 schreef Roces18 het volgende:
Wat is het nadeel van opwarming dan? De zeespiegel stijgt en de aarde wordt warmer?

En?

Nee, de stupiditeit onder Klimaatroeperts stijgt en de gewone man wordt armer.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 19:48:22 #189
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184558802
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 19:41 schreef knoopie het volgende:

[..]

Eigenlijk wilde ik juist sociaal zijn en uitleggen, dat het zeer waarschijnlijk is dat energie alleen maar duurder gaat worden, En dat het daarom handig zou zijn om een goed geïsoleerde woning te gaan zoeken/regelen. Een slecht geïsoleerde woning is over 15 jaar waarschijnlijk net zo veel waard als vandaag een dieselauto zonder roetfilter. Als ik daarop als antwoord krijg: “je lult uit je nek”...
We hebben het hier over globale problemen, en jij komt met verhalen die alleen je eigen ik en jouw eigen portemonnee behelzen..

Je lult niet alleen uit je nek, je bent ook nog kortzichtig, egoïstisch en narrowminded, en dus eigenlijk alles behalve sociaal.

Maar dat zal wel aan mijn visie liggen. :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184558826
Vogeltjesdans, ik weet dat je niet de allerslimste bent, maar er heeft nog nooit in je hele leven iemand gezegd dat er geen temperatuursverschillen meer op gaan treden door de opwarming van de aarde.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 19:51:08 #191
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184558843
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 19:45 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Nee joh! Ja jij daar! Presenteer de uitslagen even zo en zo, wil je?

Ja? Mooi, opslag en een mooie bonus.
Nee? Oeh, ik ben bang dat we moeten reorganiseren.
Jij hebt wel heel weinig vertrouwen in de mens :D

Ik geloof graag dat veel van die onderzoeken behoorlijk biased zijn, maar echt niet allemaal... Waar rook is, is in de regel ook vuur, maar jij gaat er gewoon alvast gevoeglijk vanuit dat alles en iedereen corrupt is, en zo erg is het echt niet.
Als dat zo was, hadden we deze hele discussie niet gehad, want dan had big money ons gewoon dom gehouden..

[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 22-01-2019 20:37:04 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184559323
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 19:48 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

We hebben het hier over globale problemen, en jij komt met verhalen die alleen je eigen ik en jouw eigen portemonnee behelzen..

Je lult niet alleen uit je nek, je bent ook nog kortzichtig, egoïstisch en narrowminded, en dus eigenlijk alles behalve sociaal.

Maar dat zal wel aan mijn visie liggen. :)
Nee hoor. Het zou wel helpen als je mij niet op een of twee Posts beoordeelt natuurlijk.
Ik zeg juist dat overstappen van de ene op de andere energiesoort de wereld niet gaat redden. Als we daarentegen minder energie gaan gebruiken, door beter geïsoleerde woningen bijvoorbeeld, dan wordt er wel licht zichtbaar aan het einde van de tunnel. Net zoals elektrisch rijden niet de oplossing is als iedereen in een belachelijke grote tesla gaat rondrijden.

Het tweede punt was dat veel tegenstanders doen alsof je iets moet opofferen om het milieu te helpen. En dat spreek ik tegen. Een goed geïsoleerde woning is comfortabeler, beter voor het milieu, en op de lange duur ook goedkoper. Een win-win-win dus voor iedereen die meer dan vijf of tien jaar vooruit kan kijken.

Bovendien is VD degene die hier met het financiële aspect begonnen is. Hij wil namelijk teslarijders uitlachen omdat die binnenkort 28 cent per kWh betalen moeten bij de snellaadstations. (Zie OP) Daardoor dacht ik dat ik hem misschien een beetje kon overtuigen door uit te leggen dat ook als het hele klimaat hem geen reet interesseert, dat hij het dan ook voor zijn eigen portemonnee kan doen.

[ Bericht 3% gewijzigd door knoopie op 22-01-2019 20:22:13 ]
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_184561609
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 19:07 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Euhm nee.

YouTube filmpjes zijn in het beste geval enkel uitleg van wetenschap. Maak er niet meer van.

Het zijn meningen als het niet door de wetenschappelijke methode wordt ondersteund. Het is mening als er geen peer review is (controle).

Dit gaat niet over 'hij steekt zijn kop niet in het zand'. Dit gaat over dit is niet gevalideerd, niet gecontroleerd, niet gefundeerd. Houdt geen stand tegenover de feiten (wat hij zelf al toegeeft zelfs).
:')

De wetenschappelijke feiten wijzen alle kanten op want je kunt verschillende zaken altijd verschillend interpreteren. Het is niet zwart - wit.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184561668
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 19:09 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat kan je alleen zeggen als je nog nooit een wetenschappelijke paper erop na geslagen hebt.

In de media komt het idd voor dat ze het meest sensationele pakken. In werkelijke wetenschap heeft dat geen enkele plaats.
Wat zijn dan die minder extreme voorspellingen die wel uitkomen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 22 januari 2019 @ 22:21:33 #195
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_184562255
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 21:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat zijn dan die minder extreme voorspellingen die wel uitkomen?
- Zeespiegelstijging van een paar mm merk je niks van. Maar als dat jaren achter elkaar doorgaat wel. Maar die ene millimeter komt niet in de krant.

- Gemiddelde temperatuur omhoog met 0,1 graad per 10 jaar merk je niks van, maar uiteindelijk wordt het toch wel echt warmer. Maar die 0,1 graad komt niet in de krant.

- Meer regenval (10mm op jaarbasis) merk je niks van, maar tussen jaren 70 en nu valt er toch echt flink meer regen op jaarbasis. Vroeger leerde je op school bij aardrijkskunde dat er 750 mm regen valt per jaar in NL. Tegenwoordig is dat ongeveer 1000. 2018 was een grote uitzondering voor wat regen betreft. 10mm verschil per jaar komt niet in de krant.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_184562362
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 22:21 schreef Frsh het volgende:
- Zeespiegelstijging van een paar mm merk je niks van. Maar als dat jaren achter elkaar doorgaat wel. Maar die ene millimeter komt niet in de krant.
Zakken wij weg of stijgt de zeespiegel? Heb satellieten in de lucht die dat hebben opgemeten? Zal allemaal met uitzettingscoefficient van water te maken hebben dan vervolgens, ja het is warmer geweest dus het water zal ook zeker aan de oppervlakte wat zijn opgewarmd.

Maar dit zijn geen argumenten voor man caused global warming.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184562379
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 22:21 schreef Frsh het volgende:
- Gemiddelde temperatuur omhoog met 0,1 graad per 10 jaar merk je niks van, maar uiteindelijk wordt het toch wel echt warmer. Maar die 0,1 graad komt niet in de krant.
Dat is een observatie ja.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184562399
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 22:21 schreef Frsh het volgende:
- Meer regenval (10mm op jaarbasis) merk je niks van, maar tussen jaren 70 en nu valt er toch echt flink meer regen op jaarbasis. Vroeger leerde je op school bij aardrijkskunde dat er 750 mm regen valt per jaar in NL. Tegenwoordig is dat ongeveer 1000. 2018 was een grote uitzondering voor wat regen betreft. 10mm verschil per jaar komt niet in de krant.
Nogal korte termijn ook.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184562477
Het is een commercieel ding geworden de overheid wil geld verdienen op een vrij discutabel ding. Want bijvoorbeeld een verbod op kansloze immigranten zou al meer doen voor het terugsrit van uitschot in Europa dan deze bullshit.

Maar dan nog denk je dat China, India en het midden Oosten ons voorbeeld gaat volgen ? Natuurlijk niet terwijl die momenteel veel meer schade toebrengen dan wij doen. Trap aub niet op de volgende belasting truc.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 22:35:00 #200
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_184562545
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 22:28 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nogal korte termijn ook.
Klimaatverandering is niet van vandaag op morgen, dat duurt ff.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')