abonnement Unibet Coolblue
pi_184529613
quote:
Geert Wilders ging vorig jaar nog met haar op campagne, maar staat inhoudelijk inmiddels mijlenver uiteen met de Purmerendse politica Shirley Soenjoto. Zij pleit nu namelijk, in naam van de PVV, vóór een ruimer kinderpardon.

Wilders is een absolute hardliner op dat vlak, maar Soenjoto heeft in een mail aan tv-maker Tim Hofman geschreven dat zij ‘uit onverwachte hoek’ wil meedelen zich achter zijn oproep te scharen voor verruiming van het kinderpardon. In een motie van haar hand is te lezen hoe ‘de PVV in Purmerend’ een ‘eigen koers wil varen’. ,,Er moet verbinding gemaakt worden,’’ schrijft Soenjoto. Ze zou het college van burgemeester en wethouders hebben benaderd met de vraag om bij de landelijke overheid te lobbyen voor een ‘generaal pardon’. Via een motie wil ze er binnenkort ook aandacht voor vragen bij het gemeentebestuur.
https://www.ad.nl/politie(...)nderpardon~ad0b32fa/

Waarschijnlijk heeft deze "PVV'er" (Dit moet altijd tussen aanhalingstekens, want er is maar één "lid" van de PVV, dus wanneer ben je PVV'er?) weer zo'n emotioneel persoonlijk "uitzonderingsgevalletje" in haar privé-omgeving.

Meestal kun je "van een afstand" wel voor een streng kinderpardon zijn onder het mom van "nu is de grens bereikt", maar ja, dan heeft men in het eigen dorp weer zo'n individueel schrijnend geval (wie weet een klasgenoot van je eigen kind) en dan wordt het weer een ander verhaal.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 21 januari 2019 @ 12:07:34 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184529652
Geert zal niet blij zijn.

Ik ben bang dat deze vrouw seppuku moet plegen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 21 januari 2019 @ 12:09:31 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184529687
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:03 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/politie(...)nderpardon~ad0b32fa/

Waarschijnlijk heeft deze "PVV'er" (Dit moet altijd tussen aanhalingstekens, want er is maar één "lid" van de PVV, dus wanneer ben je PVV'er?) weer zo'n emotioneel persoonlijk "uitzonderingsgevalletje" in haar privé-omgeving.

Meestal kun je "van een afstand" wel voor een streng kinderpardon zijn onder het mom van "nu is de grens bereikt", maar ja, dan heeft men in het eigen dorp weer zo'n individueel schrijnend geval (wie weet een klasgenoot van je eigen kind) en dan wordt het weer een ander verhaal.
Dat vind ik hypocriet
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184529785
quote:
6s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:09 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dat vind ik hypocriet
Dat weet ik niet.
Het is iig de praktijk.
Je kunt "naamloos" strenge wetten ondersteunen, totdat je mensen/kinderen in de ogen moet kijken en glashard de wet moet toepassen voor elk individueel geval.
Daarin zal een PVV'er wellicht niet anders in elkaar steken dan een "niet-PVV-er".
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 21 januari 2019 @ 12:19:23 #5
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184529834
Dat mag. Jozias van Aartsen staat qua gedachtengoed ook bijzonder fucking ver af van de VVD in Den Haag.

Met de woede van Geert zal het wel meevallen, maar waarschijnlijk krijgt ze geen nieuwe plek op de lijst.
pi_184529971
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:19 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Dat mag. Jozias van Aartsen staat qua gedachtengoed ook bijzonder fucking ver af van de VVD in Den Haag.

Met de woede van Geert zal het wel meevallen, maar waarschijnlijk krijgt ze geen nieuwe plek op de lijst.
En wie komt er dan weer in haar plaats?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_184530020
Volgens mij zit ze bij de verkeerde partij.
  Redactie Frontpage maandag 21 januari 2019 @ 12:34:11 #8
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_184530049
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dat weet ik niet.
Het is iig de praktijk.
Je kunt "naamloos" strenge wetten ondersteunen, totdat je mensen/kinderen in de ogen moet kijken en glashard de wet moet toepassen voor elk individueel geval.
Daarin zal een PVV'er wellicht niet anders in elkaar steken dan een "niet-PVV-er".
Dus het is hypocriet. Je staat er achter of niet, maar meninkje wisselen omdat het dichtbij komt is gewoon zielige hypocrisie.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_184530058
Dat is als een sgp'er die voor abortus is.
Jesse Klaver tegen windmolens. Adolf Hitler in de arena.

Als dit je mening is dan zit je gewoon bij de verkeerde partij lijkt me.
pi_184530141
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:34 schreef koemleit het volgende:
Dat is als een sgp'er die voor abortus is.
Jesse Klaver tegen windmolens. Adolf Hitler in de arena.

Als dit je mening is dan zit je gewoon bij de verkeerde partij lijkt me.


"PVV is tegen windmolens" naar het schijnt.
Dat is is ook niet erg consequent gezien het verkiezingsaffiche. Of gaat het om windmolens vanaf een bepaald bouwjaar of hoogte.
Geert heeft ook een "Oost Europa meldpunt" in het leven geroepen, maar hij heeft zelf een Hongaarse importbruid.
En zo zijn er meer tegenstrijdigheden.
Dus zo'n dissonant als een afwijkend kinderpardon kan er ook nog wel bij.

Was er ook niet zo'n Arnoud van Doorn in het verleden, die nu een fervent moslim is?

O ja, en waarom is "Hitler in de Amsterdam Arena" zo bijzonder.

Kijk eens naar onderstaand filmpje:

De NL nazi-jeugdbeweging "Nationale Jeugdstorm" heeft een bijeenkomst gepland in Amsterdam in 1938.
In 1938 was ons land nog niet bezet, dus kon iedereen zelf bepalen of ie de nazi's welkom heette of niet. In 1938 echter waren onze NL nazi's al wel anti-semitsch geworden en voelden zich zich verwand met de Duitse nazi's.
Maar goed.... Amsterdam 1938. Waar waren ze welkom? Aanschouw het filmpje en zet het beeld even stil bij 47 seconde.

[ Bericht 18% gewijzigd door Twentsche_Ros op 21-01-2019 12:58:26 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_184530897
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:03 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)nderpardon~ad0b32fa/

Waarschijnlijk heeft deze "PVV'er" (Dit moet altijd tussen aanhalingstekens, want er is maar één "lid" van de PVV, dus wanneer ben je PVV'er?) weer zo'n emotioneel persoonlijk "uitzonderingsgevalletje" in haar privé-omgeving.
"PVV'er" moet zeker tussen aanhalingstekens, want de PVV in Purmerend is een ware soap :D
Dit gemeenteraadslid heeft niet meer de steun van Wilders, en mag van hem niet meer de PVV vertegenwoordigen
https://www.noordhollands(...)_content=/2hgpO7d5De
quote:
Partijleider Geert Wilders verbiedt de Purmerendse raadsleden Shirley Soenjoto en Rob van Dongen om nog langer onder de naam PVV te opereren.

Hij heeft dat laten weten in een e-mail aan de gemeente Purmerend. Sinds deze maand zitten er twee PVV-fracties in de gemeenteraad, nadat Nicole Moinat in december uit de fractie werd gezet.

Moinat besloot als eenmansfractie te blijven zitten en claimde eveneens de naam PVV.

Lees ook: Wilders steunt Moinat als PVV Purmerend

,,Hierbij deel ik u mede dat uitsluitend en alleen Mw Nicole Moinat gerechtigd is de aanduiding PVV (Partij voor de Vrijheid) in de gemeenteraad van Purmerend te gebruiken’’, laat Wilders weten in een e-mail aan raadsgriffier Remco van der Laan.

De landelijke partijleider wijst erop dat hij de aanduiding heeft geregistreerd bij de Kiesraad, en dat dit doorwerkt op aanduidingen die in de gemeenteraad worden gebruikt.

Het bericht van Wilders komt kort nadat Soenjoto bekend maakte dat ze achter het idee voor een algemeen Kinderpardon staat.
  maandag 21 januari 2019 @ 13:41:56 #12
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184531149
Ik kan er wel om lachen maar tegelijkertijd moet mevr. Soenjoto begrijpen dat het bye bye, zwaai zwaai is voor haar.
pi_184531164
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 13:28 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

"PVV'er" moet zeker tussen aanhalingstekens, want de PVV in Purmerend is een ware soap :D
Dit gemeenteraadslid heeft niet meer de steun van Wilders, en mag van hem niet meer de PVV vertegenwoordigen
https://www.noordhollands(...)_content=/2hgpO7d5De

[..]

Another day at the office voor Geert.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 21 januari 2019 @ 14:09:08 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184531624
Logisch. Alleen gaat het effectief niet om een pardon voor kinderen alleen, maar betekent het in de praktijk dat ieder gezin met een kind gewoon altijd toegang tot de Nederlandse verzorgingsstaat kan krijgen, al hebben ze er geen recht op.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184531669
Inderdaad, want het klinkt wel leuk "kinderpardon"
Maar het gaat natuurlijk om een familiepardon, de ouders blijven ook en kunnen rechtstreeks door naar de sociale dienst voor hun uitkering en de woningstichting voor hun sociale huurwoning....
Vaak grote familie`s, vaak kinderen die geboren zijn in Nederland, en ook vrijwel altijd ouders die hebben gelogen bij hun asielaanvraag...
pi_184532910
quote:
10s.gif Op maandag 21 januari 2019 13:41 schreef the-eye het volgende:
Ik kan er wel om lachen maar tegelijkertijd moet mevr. Soenjoto begrijpen dat het bye bye, zwaai zwaai is voor haar.
Ach ja, ze kan mooi haar zetel behouden en nog ruim twee jaar in de gemeenteraad blijven zitten en de maandelijkse vergoeding opstrijken.
  maandag 21 januari 2019 @ 15:26:51 #17
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_184533190
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 13:28 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

"PVV'er" moet zeker tussen aanhalingstekens, want de PVV in Purmerend is een ware soap :D
Dit gemeenteraadslid heeft niet meer de steun van Wilders, en mag van hem niet meer de PVV vertegenwoordigen
https://www.noordhollands(...)_content=/2hgpO7d5De

[..]

Dat is mooi, dat Geert dat vindt. Alleen geldt die doorwerking waar hij zich op beroept alleen voor de verkiezingen van de gemeenteraad. Daarna geldt het reglement van orde van de gemeenteraad. En als beide fractieleden volhouden dat de ander zich afgesplitst heeft, hebben beide recht op die naam.
pi_184533775
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:32 schreef Odaiba het volgende:
Volgens mij zit ze bij de verkeerde partij.
Ik zou het raar vinden als elke werknemer / elk lid van de partij overal precies hetzelfde over denkt. Lijkt me ook niet al te best voor de interne dialoog binnen de partij.

Al kan je je inderdaad afvragen in hoeverre daar bij de PVV sprake van is, of überhaupt gewenst.
"Pools are perfect for holding water"
pi_184534668
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 15:53 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik zou het raar vinden als elke werknemer / elk lid van de partij overal precies hetzelfde over denkt. Lijkt me ook niet al te best voor de interne dialoog binnen de partij.

Al kan je je inderdaad afvragen in hoeverre daar bij de PVV sprake van is, of überhaupt gewenst.
Even een opfrislesje PVV-"democratie'. De PVV kent geen leden. Er is maar één lid. En dat is Geert Wilders.

Die derde zin is de spijker op zijn kop inderdaad.
Geert heeft natuurlijk de handen vol aan het regelen van geschikte vertegenwoordigers op de verschillende niveau's van volksvertegenwoordiging. Dat zal bij de Provinciale Staten ook nog wel een uitdaging worden.
Het laatste waar Geert op zit te wachten is een "interne dialoog". De PVV is gewoon de inkomstenbron/bezigheid/hobby van alleen Geert.

Opvallend waren de verkiezingsaffiches voor Gemeenteraad een aantal jaren geleden. Naast de gemeentelijke kandidaten stond het gezicht van Geert ook op de achtergrond. Geen enkele andere partij kiest er voor om gemeentelijke affiches landelijke kopstukken uit de Tweede Kamer te tonen. Tweede Kamer = Tweede Kamer. Provincie = Provincie. Gemeente = Gemeente.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_184543132
Na die Mauro ofzo hadden we toch al een generaal pardon waardoor er geen 'schrijnende' gevallen meer zouden zijn?
pi_184543209
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 16:39 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Even een opfrislesje PVV-"democratie'. De PVV kent geen leden. Er is maar één lid. En dat is Geert Wilders.

Die derde zin is de spijker op zijn kop inderdaad.
Geert heeft natuurlijk de handen vol aan het regelen van geschikte vertegenwoordigers op de verschillende niveau's van volksvertegenwoordiging. Dat zal bij de Provinciale Staten ook nog wel een uitdaging worden.
Het laatste waar Geert op zit te wachten is een "interne dialoog". De PVV is gewoon de inkomstenbron/bezigheid/hobby van alleen Geert.

Opvallend waren de verkiezingsaffiches voor Gemeenteraad een aantal jaren geleden. Naast de gemeentelijke kandidaten stond het gezicht van Geert ook op de achtergrond. Geen enkele andere partij kiest er voor om gemeentelijke affiches landelijke kopstukken uit de Tweede Kamer te tonen. Tweede Kamer = Tweede Kamer. Provincie = Provincie. Gemeente = Gemeente.
Als je de politieke campagne beperkt tot affiches heb je gelijk. Maar bijvoorbeeld de VVD zet al jaren Rutte in voor allerlei verkiezingen. Vanavond zit Klaver bij Jinek om GroenLinks aan de man te brengen m.b.t. de Provinciale Staten-verkiezingen. Gemeenteraadsverkiezingen kennen vaak ook een tv-debat met landelijke lijsttrekkers.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_184546242
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 22:59 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Als je de politieke campagne beperkt tot affiches heb je gelijk. Maar bijvoorbeeld de VVD zet al jaren Rutte in voor allerlei verkiezingen. Vanavond zit Klaver bij Jinek om GroenLinks aan de man te brengen m.b.t. de Provinciale Staten-verkiezingen. Gemeenteraadsverkiezingen kennen vaak ook een tv-debat met landelijke lijsttrekkers.
Da's logisch. Want t is landelijke media. Er zijn 12 provincies. Die kun je niet apart hun zegje allemaal laten doen. Een affiche maak je apart voor elke gemeente of provincie.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_184569033
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 07:10 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Da's logisch. Want t is landelijke media. Er zijn 12 provincies. Die kun je niet apart hun zegje allemaal laten doen. Een affiche maak je apart voor elke gemeente of provincie.
De PVV mag haar eigen afwegingen maken. Wilders is nu eenmaal een prominent politicus.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_184570834
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 11:08 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

De PVV mag haar eigen afwegingen maken. Wilders is nu eenmaal een prominent politicus.
Tuurlijk. Dat zijn alle landelijke kandidaten. Alleen... wat gebeurt er met de PVV als Wilders geen zin meer heeft. Wilders vertegenwoordigt alle leden. Als de PVV van Roelofarendsveen stemt over het hondepoepprobleem moet Geert nog beslissen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')