abonnement Unibet Coolblue
  zondag 20 januari 2019 @ 21:47:55 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_184521286


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
U55..jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
avatar12.jpg Igen: Elektrische tractie ftw!
lock.gif MTL, Sloopt wel eens echte treintjes *O*
eye.jpg FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
x.jpg Maegrim Grote Pimpelwasser
UISTR.jpg Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!

pi_184521317
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 21:47 schreef James1988 het volgende:

[..]

Serieus ja?
Pin me niet vast op de plaats, want dat zou Amsterdam Centraal geweest kunnen zijn, en die tunnels zijn geloof ik allemaal wel een keer ontruimd en geshuffled geweest, maar ik weet bijna zeker dat het Utrecht was wat de oorsprong had.
Bier.
  Moderator zondag 20 januari 2019 @ 22:28:17 #3
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_184522143
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 21:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Even opzoeken waar NRW begint, want ik was met m'n pa in Salzbergen en daar werd ook gerookt in het café tegenover die prachtige stoomlocomotief.
Salzbergen is nog net NDS, Rheine is NRW.
Salzbergen is volgens zelfs Landkreis Emsland dat zich uitstrekt tot ongeveer Bourtange. Best groot dus.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_184522312
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 22:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Salzbergen is nog net NDS, Rheine is NRW.
Salzbergen is volgens zelfs Landkreis Emsland dat zich uitstrekt tot ongeveer Bourtange. Best groot dus.
Holy shit, groter dan Saarland :D
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 20 januari 2019 @ 22:40:00 #5
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_184522378
sux idd die grens NS / NRW dat schommelt alle kanten op
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 20 januari 2019 @ 22:44:17 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_184522481
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
sux idd die grens NS / NRW dat schommelt alle kanten op
Jup, de ICB en de A30 gaan ook aantal keer de grens over.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_184526832
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 10:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nou bedankt hè aan alle domme strontmongolen die liepen te kankeren dat NS zich met treinen rijden moet bezig houden en de winkels van de hand moet doen. In Zwolle is de Hema al een paar maanden verdwenen en gisteren is de Broodzaak overgedragen aan HMS Host en ze mogen geen custom broodjes meer maken. Sterker nog, kan niet eens meer in de kassa. Flikkert op met je plakjes smerig gekookt ei en groenvoer op mijn broodjes.

Ik hoop dat jullie tot in lengte van dagen iedere dag met blote voeten over een vloer vol met legosteentjes moeten lopen.
Ohja, de koffie is ook 10 cent duurder geworden, daar staat tegenover dat je nu wel met je eigen beker 25 cent korting krijgt (eigenlijk 15 cent dus).
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_184528317
code rood code rood vrouwen en kinderen eerst!
  maandag 21 januari 2019 @ 10:58:18 #10
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_184528407
De reizigerspunctualiteit binnen 15 minuten is 97,6 % zag ik in het document. Dat is een bijzonder hoge score en iets om trots op te zijn. Dat haal je met de auto niet. Die 2,4 % maakt wel de crux: Hoeveel daarvan valt te verklaren door gemiste overstappen op halfuursdienst en wat kan daaraan gedaan worden? Overstappen Groningen-Deventer gaan bijvoorbeeld vaak de mist in terwijl je op papier zou moeten kunnen kruipen op station Zwolle. En voor hoeverre kan de vertraging bij echt grote vertragingen zo minimaal mogelijk worden gemaakt? Als je niet om kan reizen dan heb je als reiziger bij een spontaan optredende stremming al snel meer dan een uur vertraging. Dat is een vertraging die je met de auto minder vaak zal tegenkomen dan als treinreiziger.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 21 januari 2019 @ 10:59:16 #11
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_184528424
het is gewoon code groen hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 21 januari 2019 @ 11:17:25 #12
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_184528752
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 10:59 schreef Dr_Flash het volgende:
het is gewoon code groen hoor
Sneeuwvlokjes morgen. We blijven met z'n allen thuis.
pi_184529098
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 10:58 schreef Mr_Klaasje het volgende:
De reizigerspunctualiteit binnen 15 minuten is 97,6 % zag ik in het document. Dat is een bijzonder hoge score en iets om trots op te zijn. Dat haal je met de auto niet. Die 2,4 % maakt wel de crux: Hoeveel daarvan valt te verklaren door gemiste overstappen op halfuursdienst en wat kan daaraan gedaan worden? Overstappen Groningen-Deventer gaan bijvoorbeeld vaak de mist in terwijl je op papier zou moeten kunnen kruipen op station Zwolle. En voor hoeverre kan de vertraging bij echt grote vertragingen zo minimaal mogelijk worden gemaakt? Als je niet om kan reizen dan heb je als reiziger bij een spontaan optredende stremming al snel meer dan een uur vertraging. Dat is een vertraging die je met de auto minder vaak zal tegenkomen dan als treinreiziger.
Heb je onderbouwing bij de autobewering? Of vergelijkbare informatie
pi_184530187
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 11:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Heb je onderbouwing bij de autobewering? Of vergelijkbare informatie
Ik kan alleen cijfers over gigafilezwaarte vinden, maar het gebeurt sinds een jaar dat ik regelmatig hoor dat de vertraging meer dan een half uur is bij de filemeldingen. Mijn gut feeling zegt dat het nog steeds in de minderheid maar dat je op bepaalde trajecten wel heel vaak pech zal hebben, net als je zeg maar voor 1990 over de A16 door Rotterdam moest, dan wist je gewoon zeker dat je voor de Van Brienenoordbrug stil stond.
Bier.
pi_184530386
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik kan alleen cijfers over gigafilezwaarte vinden, maar het gebeurt sinds een jaar dat ik regelmatig hoor dat de vertraging meer dan een half uur is bij de filemeldingen. Mijn gut feeling zegt dat het nog steeds in de minderheid maar dat je op bepaalde trajecten wel heel vaak pech zal hebben, net als je zeg maar voor 1990 over de A16 door Rotterdam moest, dan wist je gewoon zeker dat je voor de Van Brienenoordbrug stil stond.
Dat is het juist, op de weg is het vrij goed voorspelbaar terwijl dat bij de trein heel moeilijk is.. cequ onmogelijk
  maandag 21 januari 2019 @ 13:08:39 #16
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_184530516
De weg is met name op wegvakken die ook overdag tussen de spitsen een behoorlijke verzadiging heel onvoorspelbaar wat de reistijden zijn. Bij een ongeval ontstaat er al heel snel file met een vertraging van meer dan een uur als gevolg. Dat soort situaties komen geregeld voor bij de collega's die ik heb en per auto komen. Treinreizigers zijn veel vaker op dezelfde tijd op kantoor. Al zijn dat dan weer de collega's die eens per jaar echt veel moeite hebben met thuiskomen.
pi_184530554
Het is maar net waar je zit en vandaan komt etc. Ik ben nog in dubio wat de keuze morgen wordt.
pi_184530647
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:58 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is het juist, op de weg is het vrij goed voorspelbaar terwijl dat bij de trein heel moeilijk is.. cequ onmogelijk
Dat is helemaal niet onmogelijk of zelfs nog maar moeilijk. Als je simpelweg alle vorige problematiek ter beschikking hebt en de uitwerking en de condities, dan kan je dat eenvoudig voorspellen tegenwoordig. AI, big data, al die dingen.
Bier.
  Redactie Sport maandag 21 januari 2019 @ 13:25:33 #19
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_184530837
Niks voor NS? Bonnen uitdelen voor een gratis broodje op je bestemmingsstation als je voor de ochtendspits uit gaat reizen :Y)

http://www.spiegel.de/aut(...)zuege-a-1249043.html
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_184530905
Ik denk dat ze in Japan eens moeten gaan thuiswerken. Die gaan alleen maar naar kantoor omdat in de cultuur die heerst anders wordt gedacht dat iemand geen inzet heeft. Net als in slaap vallen op kantoor wordt gezien als een teken van inzet. Dat productie per uur nogal achterblijft bij de rest van de wereld introduceert ze schijnbaar bar weinig.

Maargoed, van Japan blijft toch niet veel over de aankomende 100 jaar.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 21 januari 2019 @ 14:03:11 #21
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_184531526
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 13:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Maargoed, van Japan blijft toch niet veel over de aankomende 100 jaar.
Heb je daar een bron van? :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_184531575
quote:
10s.gif Op maandag 21 januari 2019 14:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van? :+
Geboortecijfer is 1.4 en immigratie is er praktisch niet. Voor ht geboortecijfer tik je "geboortecijfer japan" in in Google. Groetjes.
Bier.
pi_184531679
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 13:25 schreef dennistd het volgende:
Niks voor NS? Bonnen uitdelen voor een gratis broodje op je bestemmingsstation als je voor de ochtendspits uit gaat reizen :Y)

http://www.spiegel.de/aut(...)zuege-a-1249043.html
ze hebben de broodzaak net verkocht :P
  maandag 21 januari 2019 @ 14:16:46 #24
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_184531738
Duitse rekenkamer: DB moet Schenker verkopen

Deutsche Bahn moet zijn logistieke dochterbedrijf DB Schenker afstoten en het beheer van het Duitse spoorwegnet strikt scheiden van de eigen activiteiten op dat spoor, bijvoorbeeld in het goederenvervoer. [...]

Bron: Nieuwsblad Transport
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')