abonnement Unibet Coolblue
  zondag 20 januari 2019 @ 20:20:40 #1
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_184518790
Ola! Na heel wat lurken (en her en der meeposten) maar eens een eigen topic.

In onze huidige woning waar we zo'n 3 jaar wonen zit een an sich nette, maar kleine badkamer: 1,80 bij 1,95 meter. Hij is in 2008 gerenoveerd en netjes betegeld (antraciet, 60*60 op zowel de vloer als muren), is er een nieuw badkamermeubel in gekomen, hebben ze een Sanibroyeur geïnstalleerd en een douchecabine geplaatst. Allemaal best netjes, ware het niet dat toen we de woning betrokken de douchecabine al redelijk aftands was: alle aluminium stijlen hebben last van afbladderende lak en op de plek waar bak en wanden bij elkaar komen was het ding al niet meer netjes te krijgen.

Toch al die tijd gewoon gebruikt, tot een maand of drie geleden ik met één van de deuren in mijn handen stond :') Wieltje afgebroken ;( Nu moeten we dus één deur iedere keer vasthouden bij het openen en sluiten, wat meer noodzaak tot vervanging geeft.

We zijn ons dus gaan oriënteren op vervanging en kwamen al snel tot de conclusie dat een douchecabine altijd ruk is: slechte materialen zelfs als je een 'dure' cabine koopt.

Omdat de badkamer wel ingericht is op een cabine (de waterleidingen komen in een hoek uit de muur en zijn met flexibele slang aangesloten op de cabine) zou een inloopdouche of een bak met opzet wanden ook een gedoe worden als we niet de huidige betegeling zouden willen aanpassen.

Al met al dus drie maanden aan het dubben geweest, tot bleek dat onze buren een stuk van hun slaapkamer opgeofferd hebben om de badkamer groter te maken. Zij kunnen nu een ligbad, een toilet en een ruime inloopdouche kwijt, wat ons ook wel inspireerde :s) Yashi wil eigenlijk al heel lang een bad, en ik vind het op zich ook wel chill.

Één nadeel: in onze woning was een semi-vaste zoldertrap gemaakt precies op de plek die we zouden moeten opofferen om de badkamer uit te breiden... Één van de redenen om eerder niet te gaan voor het uitbreiden van de badkamer.

Toen we echter de badkamer van de buren zagen begon het toch wel te kriebelen: veel meer ruimte en vooral echt naar ons zin, in plaats van relatief veel geld voor iets wat altijd een aangepaste oplossing is naar de beschikbare ruimte.

Vorige week dus op zondag eens bij de Sanidump langs gegaan en een tekening en render laten maken. Helemaal overtuigd! Conclusie: we gaan de badkamer toch uitbouwen!

Dit topic heb ik aangemaakt om twee redenen: een plek om inspiratie op te doen met behulp van jullie inzichten (zowel qua inrichting als meer praktische vragen tijdens de verbouwing) en om gewoon te delen hoe we een en ander gaan aanpakken :D

Lijstje van benodigde werkzaamheden (ongeveer op volgorde):

- Vlizotrap plaatsen om vaste trap te kunnen verwijderen
- Vaste zoldertrap verwijderen
- Verlaagd balkenplafond in slaapkamer stutten zodat huidige ombouw van de zoldertrap verwijderd kan worden
- Uitbreken huidige zijmuur badkamer
- Lijmen nieuwe badkamer muur, inclusief nieuwe bevestiging van balkenplafond
- Verwijderen betegeling
- Uitzoeken nieuwe tegels, sanitair en kranen etc.
- Nieuw plafond in badkamer inclusief verlichting en afzuiging
- Verleggen leidingen voor verwarming
- Aan-/verleggen aan- en afvoer voor bad, sanibroyeur en douche
- Lijmen scheidingswanden bad en inloopdouche
- Tegelen en voegen

Plan is vooralsnog alles zelf te doen. Ben niet onhandig en laat me vooral niet tegenhouden om dingen aan te pakken en te proberen.Stiefvader heeft voor drie huizen ook zelf al het tegelwerk gedaan en wil graag helpen, maar tegelwerk kan eventueel uitbesteed worden.

Er is geen harde planning, maar wil een en ander toch echt wel voor de zomer af hebben. Voordeel is dat we in onze garage/bijkeuken zowel warm water als een afvoer hebben, dus daar kan gewoon een douchecabine neergezet worden zodat er geen tijdsdruk zit vanwege een onbeschikbare badkamer :D

En als eerste afbeelding voor de OP de schets voor de badkamer (vanaf rechts gezien is het tot 1,95m de huidige badkamer, de linker wand wordt dus +/- 1,5m naar links opgeschoven):


pi_184518948
FiPo
  zondag 20 januari 2019 @ 20:40:05 #3
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_184519351
Zoals in de OP al te lezen is ben ik vast aan de slag gegaan. De eerste randvoorwaarde was om de huidige molenaars trap naar zolder overbodig te maken: er moest dus weer een vlizotrap in komen.

Stap één was om te kijken of er niet toevallig een oud luik aanwezig was, er had immers eerder wel iets anders dan de huidige trap in gezeten.

Een kleine zoektocht op zolder leerde me dat er inderdaad een luik zat *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Plaat er even uit gewipt en ik keek op een mooie gipsplaat die het gat afgedicht had van de onderkant. Niets om me zorgen over te maken, dacht ik *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas leerde wat meetwerk me dat het gat 60*80 cm was, geen echte standaard maat voor een zoldertrap. Er waren wel 55*60 schaartrappen te koop, maar die waren en significant duurder, en je houdt zo'n klein gat over dat we bijvoorbeeld nooit meer de CV ketel van zolder zouden kunnen krijgen :')

Even met de buurman gekeken hoe de trap bij hem zat, en dat bleek gewoon een 120*60 trap te zijn. Vermoeden was dus dat die hier ook zou moeten passen, dus maar even de zaag in de bodemplaat op zolder gezet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoera! Het balkje zat gewoon met hoekijzers vast, dus kon ik zo opschuiven. Moest ik wel even een elektriciteitsbuis om leggen, maar dat mocht de pret niet drukken.

Van dit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Naar dit dus*O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toen dat probleem uit de weg was het balkje verzet en gaten door het plafond geboord om de decoupeerzaag te kunnen gebruiken:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zaag er in gezet en helaas kwamen de stukken van de onderste laag stucwerk me al snel om de oren ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar met een beetje doorbijten (en een goed stofmasker) hadden we woensdagavond opeens een gat naar zolder *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig had ik voor ander houtwerk al eens een 'stofzuigertje' op de kop getikt die prima overweg kan met fijnstof. De slang is zelfs lang genoeg om vanaf beneden heel de overloop te kunnen stofzuigen :7 :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gisteren het gat nog een beetje geruimd en latjes gemonteerd om de bak op te laten zakken:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een half uurtje met wat gehamer later hing er een luik in, wat netjes waterpas lag:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Latten verwijderen, trap monteren en op maat maken en we hadden de eerste horde voor de badkamer genomen *O* een mooie vlizotrap hangt nu in de hal.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 10% gewijzigd door IrishBastard op 20-01-2019 21:09:40 ]
pi_184521580
Leuk project! Ik volg
  zondag 20 januari 2019 @ 22:08:09 #5
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184521685
:W

Ben benieuwd, succes :)
Resistance is futile.
  zondag 20 januari 2019 @ 22:18:43 #6
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_184521947
Heuj, volgers *O*

Ben wel bang dat het na die trap weer even iets rustiger gaat zijn :') Eerst maar eens ergens bouwstempels fiksen :7

En we moeten maar een beetje gaan kijken naar tegels en zo. Hadden wat natuursteen strips gezien die wel heel vet zouden zijn aan één wand, maar dat gaat natuurlijk ook weer stof vangen en zo ;( We zijn niet zo'n poetsers, dus een beetje slim kiezen helpt wel.

Gelukkig hadden we ook semi-natuursteen tegels gezien die gewoon makkelijk te onderhouden waren. Idee is dus nu een donkerder vloer in 60*60 en bijvoorbeeld de muurtjes in dezelfde kleur maar wisselende maat strips, en de echte muren dan licht *O*
  zondag 3 februari 2019 @ 16:37:11 #7
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_184795908
Gisteren zijn we op tegels uit geweest voor de badkamer. Valt nog niet mee als er eigenlijk geen beperkingen zijn :') Wat eenn aanbod... Vooralsnog willen we een wat donkerder, grijzige vloer met liefst wat natuursteen/bruinige tinten. Daarbij dan lichte (offwhite of crème) wandtegels met reliëf, zodat ook die wat natuurlijk ogen.

Beperkt de keuze nog niet heel erg _O-

Vandaag verder gegaan op de slaapkamer. Daar zat de vaste trap naar zolder in een afgetimmerd hokje. Vorige week al stutten gezet op zo'n afstand dat ze ook bij het plaatsen van de nieuwe muurtjes kunnen blijven staan ( :') )



Vandaag de trap er uit gehaald. Was een molenaars trap die uit elkaar moest omdat ik hem er anders niet uit kreeg...

Daarna lekker gaan breken (met beleid, vrijwel alle gipsplaten kwamen er heel af!):


Zitten nu alleen nog de balkjes aan de zijkant in, daarvoor moet ik eerst de (nu gestutte) dragende balk verwijderen in het plafond.

Meteen maar even opgeruimd want het is in onze slaapkamer. Mooi om te zien dat het hokje gezet is voor de gietvloer gelegd is...



En om alles schoon te maken maar even samen de stofzuiger naar boven gesjouwd. Duidelijk dat die daar even blijft staan :') Best een zwaar loeder maar werkt wel echt geweldig _O_
  zondag 3 februari 2019 @ 17:29:22 #8
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_184796778
Leuk project en hulde aan de stofzuiger! Man, wat een ding uit grootmoederstijd :P.

De tegelkeuze vond ik wel herkenbaar, want er zijn zoveel mogelijkheden. Persoonlijk vind ik een grijs/bruine combo ook mooi. Ben benieuwd waar jullie op uit komen. Succes! ^O^
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 3 februari 2019 @ 17:39:41 #9
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_184796930
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 17:29 schreef monsterd. het volgende:
Leuk project en hulde aan de stofzuiger! Man, wat een ding uit grootmoederstijd :P.

De tegelkeuze vond ik wel herkenbaar, want er zijn zoveel mogelijkheden. Persoonlijk vind ik een grijs/bruine combo ook mooi. Ben benieuwd waar jullie op uit komen. Succes! ^O^
Haha thanks. Die stofzuiger heb ik ooit gekocht toen we een weekendje weg waren met schoonfamilie en ik hem tegen kwam op marktplaats :') Drie keer raden hoe de reacties waren _O-

Wel maar ¤50 voor betaald en ondertussen doet hij het met één originele en één nieuwe motor (¤38 via eBay) dikke prima :7 Vooralsnog vooral gebruikt als ik aan het zagen en frezen was. Fijn ding met super veel kracht, een 50 liter opvangbak en hij filter fijnstof dus super fijn voor bij freeswerk :Y
  zondag 3 februari 2019 @ 18:27:38 #10
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_184797721
50 liter is zeker niet verkeerd en een goede stofzuiger scheelt al zoveel in de rotzooi ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_184801546
Ik volg ook, leuk project *O*
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  Moderator zondag 3 februari 2019 @ 22:14:31 #12
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_184803644
Tjezus, wat een baas van een stofzuiger zeg ! Is het een Nillfisk ? De kleur meen ik te herkennen.
Vroeger hadden wij er thuis ook zo'n één (alleen dan iets minder zwaar)

Waar komt de nieuwe trap dan te zitten ? :)
  maandag 4 februari 2019 @ 08:03:08 #13
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_184809557
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 22:14 schreef Vonkenboer het volgende:
Tjezus, wat een baas van een stofzuiger zeg ! Is het een Nillfisk ? De kleur meen ik te herkennen.
Vroeger hadden wij er thuis ook zo'n één (alleen dan iets minder zwaar)

Waar komt de nieuwe trap dan te zitten ? :)
Jazeker! :7

De nieuwe trap zit nu op de overloop, zie eerste post *O*
  vrijdag 8 februari 2019 @ 07:41:48 #14
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184890426
Je stofzuiger _O- _O_
Resistance is futile.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 18:07:47 #15
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_185653198
Zo. Long time no update :o

Ruim een maand verder, maar gelukkig ook wel wat progressie!

Ten eerste hebben we tegels gebonden die ons mooi leken. Soort natuursteen look met kleurschakeringen maar wel gewoon porselein. De kleuren die we mooi vonden met de juiste ruwheid (R10 ipv R12 die we wel goed konden zien geloof ik, die waren veel te ruw) lagen in een slecht verlichte stoomcabine, dus we wilden even monsters zien in ons eigen licht. Helaas duurt dat al een week of drie en zitten we nog steeds op de tegelmonsters te wachten ;(

De tegels heten Casalgrande Padana Amazzonia, in de winkel hebben we de volgende kleuren gezien:

Als vloertegel de Dragon Black:


En als wandtegel de Dragon Grey:


Op internet vonden we ook de Green en Beige dus die hebben we ook als monster besteld om goed te kunnen vergelijken voor de wandtegels:





Andere materialen hebben we überhaupt nog niet naar gekeken omdat dat redelijk afhangt van de tegels.

Qua werkzaamheden:

Ik het hele hokje afgebroken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerst maar eens de materialen gehaald om te kunnen gaan bouwen. Bij de GAMMA een aanhanger geleend (of nou ja, voor ¤14,95 een plaat MDF gehaald die niet in de auto past, dan krijg je 2 uur gratis een aanhanger mee :7) en bij de Raab Karcher u-profielen, lijm, latten en 41 ytong blokken gehaald.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toen de te verwijderen muur doorgebroken om de nieuwe muur uit te kunnen lijnen op de bestaande wand:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwe muur uitgelijnd, uitgemeten en u-profielen gelijmd. Daarna nog stellatten aangebracht:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaag het laatste metselprofiel geplaatst en alle blokken op maat gemaakt zodat ik morgen in één keer alles kan lijmen. Laatste actie van vandaag was het monteren van de veerankers op de eerste twee blokken :7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen dus een spannende dag: kijken hoe het lijmen gaat en oplijmen tot net onder het huidige plafond. Dan daar platen en balken op maat maken zodat ik de laatste laag daar ook kan maken :D
pi_185658827
Goed bezig!
Die draadhoogtes had je niet hoeven doen, je stelt niets aan die blokken met dunne lijm :p
  zaterdag 16 maart 2019 @ 22:40:51 #17
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_185659453
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 22:11 schreef Makrolon het volgende:
Goed bezig!
Die draadhoogtes had je niet hoeven doen, je stelt niets aan die blokken met dunne lijm :p
Volgens de site van Xella doet het nog 3-4mm?

Hoe dan ook maakt het geen klap uit aangezien de bovenkant toch gewoon 'open' blijft met een tussenliggend balken plafond :D

Morgen maar eens kijken hoe ik de balken van het slaapkamer plafond (een 'beloopbare' zolder) netjes in deze muur krijg.
pi_185660759
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 22:40 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Volgens de site van Xella doet het nog 3-4mm?

Hoe dan ook maakt het geen klap uit aangezien de bovenkant toch gewoon 'open' blijft met een tussenliggend balken plafond :D

Morgen maar eens kijken hoe ik de balken van het slaapkamer plafond (een 'beloopbare' zolder) netjes in deze muur krijg.
Ja maar echt stellen lukt niet hoor. Ik heb de 1e keer ook al die lagen uitgetekend hoor.

Die balken moeten op deze muur komen?
  zondag 17 maart 2019 @ 09:03:06 #19
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_185665111
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 23:46 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Ja maar echt stellen lukt niet hoor. Ik heb de 1e keer ook al die lagen uitgetekend hoor.

Die balken moeten op deze muur komen?
Hehe :D

En ja, zo liggen ze nu ook op de badkamer muur die blijft staan. Enige verschil was dat er twee dwarsbalken waren die met muurankers vast zaten om die molenaars trap tussen te monteren. Lijkt me dus dat als ik ze straks op deze muur leg en ze afzaag dat prima moet gaan.
  zondag 17 maart 2019 @ 10:05:33 #20
277627 Seven.
We are Borg.
pi_185665854
Hahaha, ensuite voor dwergen :+

Goed bezig ^O^
Resistance is futile.
  zondag 17 maart 2019 @ 17:42:00 #21
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_185675162
Vandaag lekker aan het lijmen geweest *O* Ging best snel, muurtje tot de laag waar de balken in moeten komen stond in een uur of vier *O*

Actiefoto:



Eindresultaat aan de buitenkant:



En aan de binnenkant:



Lijkt niet mooi waterpas maar staat het wel *O*

Van de week plafond platen even op maat zagen en de balken inkorten. Daarna komend weekend de muur verder afmaken en de balken daar in verwerken.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 18 maart 2019 @ 00:58:26 #22
269689 crew  Viv
pi_185682221
Oh ik zie dit topic nu pas! @Kyran had het laatst over hout voor de vuurkorf, maar ik snapte al niet waar dat hout dan in jullie voormalige badkamer zat. :D
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 maart 2019 @ 01:13:18 #23
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_185682298
En dan vroeg ik in WhatsApp "flink aan het verbouwen daar" ..... en kreeg ik als antwoord "nee, valt mee".

Wat noem je dan wel een grote klus :P Lekker bezig in ieder geval, ben benieuwd naar eindresultaat!
  maandag 18 maart 2019 @ 08:26:03 #24
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_185683480
Haha, dat slopen viel nog wel mee. Grootste werk komt pas als dit muurtje staat en alle tegel en leidingwerk gedaan moet worden :P
  donderdag 28 maart 2019 @ 21:03:45 #25
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_185904592
Wiiiieh, update tijd!

Waar in de vorige post de muur tot onder de balken gemaakt was, heb ik vorig weekend alle blokken op maat gemaakt om de balken in te laten vallen, plafond platen op maat gemaakt en de balken ingekort:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Best veel werk. Ik had gehoopt in een middag die balken en blokken op maat te hebben en de muur te lijmen. Heeft zowel de zaterdag als de zondag gekost :')

Daarna de blokkenlaag gemetseld. Dit keer daadwerkelijk gemetseld, want het is een laag blokkenlijm (voor goede hechting), een stuk wapening om het gewicht te dragen en dan een laag metselmortel (omdat de wapening te dik is voor alleen een lijmlaag). Best even spannend of de mortel goed zou hechten, maar het resultaat was zondag een dichte muur:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gisteravond (na drie dagen uitharden) gekeken of de cement goed gehecht had. Ik kon met best wat kracht geen beweging krijgen in de blokken, dus wat mij betreft zit het goed vast :7 Als het niet gehecht had had ik met iets kracht de blokken zo los getrokken. Goede mengverhouding dus.

Net even mortel aangemaakt en tussen de balken en de cellenbeton blokken gesmeerd ter opvulling, daarna de stutten verwijderd. Nu rusten de balken dus op de nieuwe muur :D :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van het weekend maar de zolder op om te testen of alles blijft liggen bij belasting :') en om de laatste laag 20cm blokken op de muur te lijmen om dezelfde hoogte als de huidige badkamer muur te krijgen *O*

Verder afgelopen weekend de eerste twee tegelmonsters gehaald (zwart en grijs voor vloer en muur). Morgen zijn de laatste twee binnen (groen en beige als vloer en muur opties) zodat we een definitieve keuze kunnen maken *O* De grijze heeft wat kleur schakeringen (bruinige vlekken) die op de foto niet heel goed uit komen. Willen de beige even bij de zwarte vloertegel hebben om te zien of dat warmer is, en groen eventueel als alternatief voor de zwarte.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van het weekend vrienden helpen verhuizen en wat sociale dingen dus verwacht niet heel veel te doen ;(
pi_185904732
Mooi werk! Lekker prutsen zo maar wel met aandacht ik houd ervan.
Laat die handjes wapperen!
  donderdag 28 maart 2019 @ 21:13:43 #27
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_185904824
Thanks!

Ja het is soms best even puzzelen, zeker omdat het de eerste keer is dat ik dit soort dingen doe. Gelukkig wat mensen in de omgeving die wel meer ervaring hebben, dat scheelt "O*

Ben wel altijd wat bang dat het constructief bijvoorbeeld niet sterk genoeg is, zoals nu dus 7cm muren die de balken moeten dragen... Aan de andere kant: voorheen lag er boven de badkamer een zelfde soort balkenplafond waarvan de balken niet eens vast lagen, in 7cm gips (wat nog zwakker is dan cellenbeton). Nooit over nagedacht toen ik daar overheen aan het kruipen was en er bungalow tenten en weet ik veel wat op dumpte :')

Vaak ben je te bang zullen we maar zeggen :')
pi_185905928
Lekker bezig!!

Herkenbaar, ik ben ook altijd bang dat de metselspecie niet hecht :p
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')