abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184664811
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:09 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ja tuurlijk joh, en wat onderzoek uitwijst slaat ook allemaal nergens op zeker.
Even snel voorbeeld

"ative of depression-like phenotypes [35]. Placebo-controlled and double-blind trials on humans further showed that rimonabant induces depression, anxiety, and suicidal ideation in nonpsychiatric patients [3"

http://www.medsci.org/v11p0528.htm
Hoe wil je dat verklaren als je gelooft dat psychische problemen door iemands gedachten worden veroorzaakt
Ten eerste, ik heb nooit gezegd dat psychische problemen door iemands gedachten worden veroorzaakt. Ten tweede, ik heb nooit ontkent dat (bepaalde) medicijnen/drugs psychische problemen kunnen veroorzaken. Ten derde, heb je dat hele onderzoek gelezen? Ik wel en ik zie echt niet wat er relevant aan is mbt ts en haar dwanggedachten/-handelingen.
Victory or defeat it's up to me to decide.
  maandag 28 januari 2019 @ 12:50:19 #52
465244 geeninspiratie1235
boeiende ondertitel
pi_184671187
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 23:14 schreef madam-april het volgende:

Ten eerste, ik heb nooit gezegd dat psychische problemen door iemands gedachten worden veroorzaakt. Ten tweede, ik heb nooit ontkent dat (bepaalde) medicijnen/drugs psychische problemen kunnen veroorzaken. Ten derde, heb je dat hele onderzoek gelezen? Ik wel en ik zie echt niet wat er relevant aan is mbt ts en haar dwanggedachten/-handelingen.
Nee, niet ontkent, maar je neemt ook geen standpunt in wat dat betreft en vind dat mensen tegelijkertijd moeten geloven dat lichamelijke en mentale therapieen helpen. Fijn voor je dat je geen relevantie ziet, ik zie dat anders want voor mij gaat het om psychische problemen in het algemeen en dan maakt het niet uit of het om dwanghandelingen gaat of niet, maar als je het ontopic wil hebben, dwanghandelingen kunnen net zo goed door een virus worden veroorzaakt strepTococcen PANDAS. Maar ja whatever ts heeft kennelijk genoeg baat bij therapie ook al is ze nog niet van dr dwanghandelingen af dus dat past allemaal prima bij jouw geloof veel succes ermee
pi_184679697
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 12:50 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Nee, niet ontkent, maar je neemt ook geen standpunt in wat dat betreft en vind dat mensen tegelijkertijd moeten geloven dat lichamelijke en mentale therapieen helpen.
Sommige medicijnen kunnen psychische problemen veroorzaken. Sommige medicijnen kunnen helpen bij de behandeling van bepaalde psychische problemen. Sommige psychische problemen kunnen ook prima verholpen worden door middel van bijvoorbeeld therapie of bijvoorbeeld door meditatie, etc.

Het is niet het één of het ander.

quote:
Fijn voor je dat je geen relevantie ziet, ik zie dat anders want voor mij gaat het om psychische problemen in het algemeen en dan maakt het niet uit of het om dwanghandelingen gaat of niet,
Ik neem trouwens terug dat het onderzoek niet relevant is. Het is eigenlijk heel erg interessant, het laat namelijk voornamelijk zien dat het verhelpen van lichamelijke vermoeidheid een positief effect kan hebben op psychische problemen.

quote:
maar als je het ontopic wil hebben, dwanghandelingen kunnen net zo goed door een virus worden veroorzaakt strepTococcen PANDAS.
Jij denkt dat TS mogelijk PANDAS heeft?

quote:
Maar ja whatever ts heeft kennelijk genoeg baat bij therapie ook al is ze nog niet van dr dwanghandelingen af dus dat past allemaal prima bij jouw geloof veel succes ermee
Zoals je kan lezen in het topic is ts opzoek naar andere mogelijke manieren om met haar dwanggedachten/-handelingen om te gaan. Als die andere manieren niet werken, kan ze altijd nog besluiten om wel medicatie te nemen. Maar ze wil eerst andere dingen proberen.
Victory or defeat it's up to me to decide.
  maandag 28 januari 2019 @ 20:49:18 #54
465244 geeninspiratie1235
boeiende ondertitel
pi_184681565
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 19:28 schreef madam-april het volgende:

Sommige medicijnen kunnen psychische problemen veroorzaken. Sommige medicijnen kunnen helpen bij de behandeling van bepaalde psychische problemen. Sommige psychische problemen kunnen ook prima verholpen worden door middel van bijvoorbeeld therapie of bijvoorbeeld door meditatie, etc.

Het is niet het één of het ander.

Tja, ik kan die vaagheid gewoon niet aan, dat is mijn probleem ermee. Psychische problemen zijn voor mij psychische problemen, maar dan ineens kunnen sommigen ,met praattherapie worden opgelost en anderen met medicijnen. Hoe is dat nou weer mogelijk, als het problemen van dezelfde aard zijn. Kennelijk omdat iemand er zelf voor kiest, omdat diegene geen medicijnen wil. Maar hoe kan het dan werken, hoe kan iets wat een totaal andere aanpak heeft wel dezelfde uitkomst hebben. Dat vind ik gewoon heel raar.

quote:
Ik neem trouwens terug dat het onderzoek niet relevant is. Het is eigenlijk heel erg interessant, het laat namelijk voornamelijk zien dat het verhelpen van lichamelijke vermoeidheid een positief effect kan hebben op psychische problemen.

Oké, nou dan ben ik blij dat je er iig nog iets positiefs uit hebt weten te halen

quote:
Jij denkt dat TS mogelijk PANDAS heeft?

Misschien ja, het valt iig ook niet uit te sluiten. Of een andere lichamelijke aandoening die de dwanghandelingen veroorzaakt. Maar ik ben geen arts. Het probleem dat ik heb met lichamelijke artsen is dat ze doorgaans geen onderzoek willen doen naar het lichaam naar aanleiding van psychische problemen, en met psychiaters/psychologen dat ze doorgaans vanuit psychische problemen geen onderzoek willen doen naar de lichamelijke oorzaken van psychische klachten, alleen ondersteunend als ze de diagnose al hebben gesteld vaak. Daar ben je mooi klaar mee als je in de lichamelijke oorzaak van psychische ziekten gelooft. Maar ja, misschien moet ik dat ook gewoon niet van de huidige wereld verwachten, want misschien wordt er later wel nog ontdekt volgens welke logica/patroon zowel lichamelijke als mentale ingrijpen psychische problemen kunnen verhelpen.

quote:
Zoals je kan lezen in het topic is ts opzoek naar andere mogelijke manieren om met haar dwanggedachten/-handelingen om te gaan. Als die andere manieren niet werken, kan ze altijd nog besluiten om wel medicatie te nemen. Maar ze wil eerst andere dingen proberen.
Eigenlijk heb ik zelf ook gemengde gevoelens over medicijnen. Zonder medicijnen zou ik ook nog steeds hebben geloofd dat mijn situatie uitzichtloos was, maar toch ben ik ermee gestopt vanwege bijwerkingen. Maar ja, als ik erover nadenk moet je medicijnen alleen nemen als het niet anders kan.
pi_184685998
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 19:29 schreef -Phineas- het volgende:

En de ene stem die jaagt mij helemaal tot diep in de grond en behandelt mij minderwaardig.

Dat is de stem van je ouders, leraren, broers/zussen en andere mensen (al dan niet met gezag), die je hebt 'geïnternaliseerd' (die vertelden je als kind wat je moest doen, wat je verkeerd deed, wat je beter kon doen, etc). Die stem is niet van jezelf. Wat mij helpt/hielp was als die stem opkwam ik het als eerst 'opmerkte' (in de zin van: "Hé daar heb je die stem weer" - wat training vergt), en het dan erkende, respecteerde, accepteerde en het vergaf en liet het dan los. Je ertegen verzetten/vechten werkt averechts en put je uit (het zijn immers gedachtevormen). Dit is wel iets uit mindfulness overigens.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')