abonnement Unibet Coolblue
  zondag 20 januari 2019 @ 19:29:46 #1
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_184517666
Hebben jullie ze ook? En waarin uit het bij jullie? Hoewel dit best wel vervelend is hoop ik dat een aantal van jullie hierin herkennen.

Ik zag ook laatst een filmpje van iemand met tourette die zichzelf sloeg en dergelijke. Nu doe ik dat niet meer, maar ik leek er ziek veel op toen ik slecht in mijn vel zat :{

Nu heb ik veel dwanggedachten (die ik onder dwang weer probeer te beheersen) dat zodra ik iets van stress ervaar dat ik een mes door mijn voorhoofd precies boven mijn neus en tussen mijn wenkbrauwen wil steken.

En ik heb wel eigenwaarde, maar soms hou ik hele gesprekken met mijzelf/ ander persoon. Dan schrik ik ineens hard (als ik over iets stress) en zeg ik hard tegen mezelf “ik haat je” en dan zeg ik weer tegen mijzelf “Hey phien je moet lief zijn voor jezelf” of “doe normaal phien” of “rustig blijven phien”
Dit gaat allemaal automatisch en achter elkaar! En soms heb ik dus hele discussies met mijzelf achter elkaar! Dat komt omdat ik probeer controle over mijzelf te krijgen en ermee te stoppen. En dan praat ik dus hardop continu achter elkaar. En de ene stem die jaagt mij helemaal tot diep in de grond en behandelt mij minderwaardig. De andere stem die zegt juist “wees nou eens lief tegen jezelf, je bent geweldig. En nu heb ik een stem die er evenwicht in probeert te vinden. En dat voelt wel raar, maar ook vervelend natuurlijk.. het hele aparte is dat ik dit ook vlug heb bij simpele dingen. Zoals wanneer ik echt nodig naar de wc moet in de ochtend. En dat moet ik de laatste tijd vaak. En dan heb ik dus zo vaak die discussies in de ochtend.. hardop praat ik dan.

En qua dwanghandelingen, soms heb ik ineens de behoefte (en ik heb of tenminste lijk dat ik er geen controle over heb) dat ik mijn mond zo ver mogelijk wijdopen sper of opeens mijn hoofd ga aanspannen of met mijn handen en armen wil fladderen zo hard mogelijk.

Ik kan mij ook nauwelijks voorstellen dat mensen dit nooit weleens hebben, maar mijn vriendinnen herkennen zich er totaal niet in.

Ik heb wel de diagnose autisme. Maar ik wil niet alles de schuld daarop gooien. En ik heb het ook echt alleen als ik stress heb of ineens controle verlies omdat ik juist super gelukkig ben. In de Efteling bijvoorbeeld of als ik denk over Disney dan heb ik meteen zin om mij als een klein kind te gedragen (hoger stemmetje opzetten) en te fladderen. Maar daar let ik wel op. Maar is soms/ vaak? lastig!!

Hebben of herkennen jullie dit?

En heeft het te maken met een andere soort of mindere vorm van emotieregulatie?

Ik moet er wel dus bij toevoegen dat ik nu dus heel erg erop let en dat het best goed lukt. Nu dan. Maar soms ook gewoon echt met moeite! En ik vroeg mij af of jullie dit ook weleens hebben.
En of dit iets is waar ik mij in moet verdiepen of echt zorgen om moet maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door -Phineas- op 20-01-2019 19:36:30 ]
  zondag 20 januari 2019 @ 19:36:27 #2
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184517780
Ik heb soms heel sterk dat ik mijn voeten op bepaalde plaatsen moet zetten tijdens het lopen. Anders ben ik bang dat er iets ergs gaat gebeuren. Ik weet dat het onzin is. Maar als ik het niet doe word ik heel onrustig.
Heel vermoeiend is het.
En getal 2 staat (voor mijn gevoel) voor veel ongeluk. Als ik bijvoorbeeld twee keer ergens naar kijk...dan moet er altijd een derde keer bij komen anders word ik onrustig.
En zo heb ik nog meer van dit soort dingen.
Maar niet heus.....Daaaag.
  zondag 20 januari 2019 @ 19:40:34 #3
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_184517848
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 19:36 schreef Samuel24 het volgende:
Ik heb soms heel sterk dat ik mijn voeten op bepaalde plaatsen moet zetten tijdens het lopen. Anders ben ik bang dat er iets ergs gaat gebeuren. Ik weet dat het onzin is. Maar als ik het niet doe word ik heel onrustig.
Heel vermoeiend is het.
En getal 2 staat (voor mijn gevoel) voor veel ongeluk. Als ik bijvoorbeeld twee keer ergens naar kijk...dan moet er altijd een derde keer bij komen anders word ik onrustig.
Fijn dat ik al meteen weet dat ik niet de enige ben. Ik herken dingen die jij zegt wel. Vroeger had ik dat wel erger. Maar ik ben gelukkig nuchterder geworden en denk logischer na en laat het geluk niet afhangen van voorwerpen of onnozele handelingen.

Wat ik wel nog steeds heb.. is dat als ik een kutdag heb gehad en ik had bepaalde kleding aan die dag. Dan ben ik minder geneigd om die kleding aan te trekken op een dag waarin ik wil dat niks gaat mislukken.

Ik ben echter wel ermee bezig om dit af te bouwen. Maar soms lijk ik echt ongeluk te hebben in bepaalde kleding. En ik heb een steentje van een vriendin gekregen die staat voor “zelfvertrouwen”. Ik geloofde vandaag ook in die steen :’) Dat die geluk geeft.

Echt belachelijk.
  zondag 20 januari 2019 @ 19:44:56 #4
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184517932
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 19:40 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Fijn dat ik al meteen weet dat ik niet de enige ben. Ik herken dingen die jij zegt wel. Vroeger had ik dat wel erger. Maar ik ben gelukkig nuchterder geworden en denk logischer na en laat het geluk niet afhangen van voorwerpen of onnozele handelingen.

Wat ik wel nog steeds heb.. is dat als ik een kutdag heb gehad en ik had bepaalde kleding aan die dag. Dan ben ik minder geneigd om die kleding aan te trekken op een dag waarin ik wil dat niks gaat mislukken.

Ik ben echter wel ermee bezig om dit af te bouwen. Maar soms lijk ik echt ongeluk te hebben in bepaalde kleding. En ik heb een steentje van een vriendin gekregen die staat voor “zelfvertrouwen”. Ik geloofde vandaag ook in die steen :’) Dat die geluk geeft.

Echt belachelijk.
Ja. Ik begrijp je helemaal hoor beste phineas. :Y
Nou moet ik wel zeggen dat bepaalde dingen die jij in je OP beschrijft mij onbekend in de oren klinken. Zeker dat fladderen...dat uh....doe ik eigenlijk niet.
Slik je medicatie toevallig? Antidepressiva ofzo?
Maar niet heus.....Daaaag.
  zondag 20 januari 2019 @ 19:56:38 #5
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_184518158
Je bent er mee bezig: in hoeverre?
Dit is echt zoiets wat behandelbaar is als je de tools hebt.

Verder heeft iedereen wel eens zulke gedachten, een liedje wat niet uit je hoofd komt, een herinnering die blijft terugkomen, elke keer als de klok op 22.22 uur staat moeten blijven kijken tot 22.23... enz enz. Denk eens heel hard nergens aan... kan je niet. Denk aan alles behalve een paarse olifant. Enz. Gedachten zijn beperkt te beïnvloeden, patronen in gedrag en in je hoofd zijn wel te sturen.

Bij jou hebben deze handelingen en gedachten vormen die (denk ik) je dagelijks leven verstoren. Jezelf verzetten tegen de gedachten en handelingen werkt wrs averechts.

Oftewel: dit is menselijk, iedereen heeft het op een bepaald niveau. Niet iedereen op niveau dat jij hebt. Aanpakken met de methode die bij je past... Zo nodig met hulp van thearapeut.
:')
  zondag 20 januari 2019 @ 20:49:28 #6
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_184519618
Ik heb bewondering voor je Phineas, dat je dit allemaal opschrijft.
  zondag 20 januari 2019 @ 20:55:00 #7
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_184519767
quote:
14s.gif Op zondag 20 januari 2019 20:49 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik heb bewondering voor je Phineas, dat je dit allemaal opschrijft.
Ik vind dat eigenlijk minder, dat ik altijd zoveel tekst schrijf en soms veel te veel richt en inga op details en nuance.
  zondag 20 januari 2019 @ 20:59:38 #8
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_184519899
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 20:55 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Ik vind dat eigenlijk minder, dat ik altijd zoveel tekst schrijf en soms veel te veel richt en inga op details en nuance.
Nee, het is duidelijk wat je schrijft. En eerlijk.
pi_184521556
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 19:40 schreef -Phineas- het volgende:

[..]
En ik heb een steentje van een vriendin gekregen die staat voor “zelfvertrouwen”. Ik geloofde vandaag ook in die steen :’) Dat die geluk geeft.

Lijkt mij dat je zulke dingen vrij makkelijk kan doorbreken. Gewoon even 'streng' zijn naar jezelf en niet aan toe geven. Gooi hem in het kanaal als het ff kan. En dan gewoon normaal doen en je zelfvertrouwen niet laten afhangen van een steentje.

Of heeft Sauron hem beinvloed, net als de Ring van LOTR en trekt het je aan. Dan moet je hem naar de vulkaan brengen.
  zondag 20 januari 2019 @ 22:12:34 #10
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184521797
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 22:01 schreef Jardis het volgende:

[..]

Lijkt mij dat je zulke dingen vrij makkelijk kan doorbreken. Gewoon even 'streng' zijn naar jezelf en niet aan toe geven. Gooi hem in het kanaal als het ff kan. En dan gewoon normaal doen en je zelfvertrouwen niet laten afhangen van een steentje.

Of heeft Sauron hem beinvloed, net als de Ring van LOTR en trekt het je aan. Dan moet je hem naar de vulkaan brengen.
Hou je grapjes maar lekker voor je Jardis. :')
Maar niet heus.....Daaaag.
  zondag 20 januari 2019 @ 22:18:16 #11
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_184521928
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 22:01 schreef Jardis het volgende:

[..]

Lijkt mij dat je zulke dingen vrij makkelijk kan doorbreken. Gewoon even 'streng' zijn naar jezelf en niet aan toe geven. Gooi hem in het kanaal als het ff kan. En dan gewoon normaal doen en je zelfvertrouwen niet laten afhangen van een steentje.

Of heeft Sauron hem beinvloed, net als de Ring van LOTR en trekt het je aan. Dan moet je hem naar de vulkaan brengen.
_O-

Maar even streng zijn lukt dus niet altijd goed. En ja ik doe echt zwaar mijn best.
pi_184522743
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 22:12 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Hou je grapjes maar lekker voor je Jardis. :')
af en toe een geintje moet kunnen :)

Maar wat daar boven staat meen ik wel degelijk. Als je gaat geloven in een steen dan denk ik dat je gebrek hebt aan zelf vertrouwen. Het zal best pittig zijn om dat te doorbreken, maar het moet kunnen. Want ik denk hoe meer dwanghandelingen je toelaat, hoe moeilijker het is om weer terug te komen.

Het is heus niet van de een op de andere dag afgelopen. Maar na 3 maand moet je toch echt wel wat dingen/gewoontes doorbroken hebben. Puur door het te doen.
pi_184522852
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 22:01 schreef Jardis het volgende:

Lijkt mij dat je zulke dingen vrij makkelijk kan doorbreken. Gewoon even 'streng' zijn naar jezelf en niet aan toe geven. Gooi hem in het kanaal als het ff kan. En dan gewoon normaal doen en je zelfvertrouwen niet laten afhangen van een steentje.

Of heeft Sauron hem beinvloed, net als de Ring van LOTR en trekt het je aan. Dan moet je hem naar de vulkaan brengen.
Graag eerst even je eigen ervaring met dwanghandelingen/dwanggedachten noemen, hoe lang je ze al had en wat voor soort?

@Phineas. jij hebt het wel in erge mate als je de neiging hebt jezelf te verwonden. Als je echt bang wordt voor jezelf dan is dat wel vervelend.
Ik heb ook last hiervan, vroeger alleen dwanghandelingen nu vooral dwanggedachten, op mensen schelden in mijn hoofd, rare dingen denken die ik niet wil, vreemde rituelen uit moeten voeren die nergens op slaan, alles volledig moeten doen en niks mogen overslaan van een activiteit of bijvoorbeeld alle dingen van een soort moeten kopen, gedachten aan voorwerpen die ik niet uit m'n hoofd krijg, dat is het wel zo'n beetje
Ik had vroeger wel baat bij SSRI medicatie, maar dat verschilt per persoon. Ik heb ook risperdal geprobeerd, dat werkte niet bij mij omdat het voornamelijk een antipsychoticum is en alleen wordt voorgeschreven bij OCS als ondersteuning, maar misschien bij jou wel. Maar ja, dat is op recept, dus dan moet je eerst de medische molen door. Op gegeven moment kwam ik er niet meer voor in aanmerking, maar jij misschien wel. Natuurlijke ssri's zijn er niet echt, behalve kanna. Een OTC antipsychoticum dat ook bij sommige vormen van OCS kan werken is bijvoorbeeld sarcosine.edit: beter niet proberen, gelukkig in dit geval geloof je toch niet in medicatie, want kan mss kankerverwekkend zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 21-01-2019 16:21:39 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  zondag 20 januari 2019 @ 23:08:09 #14
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184523016
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 22:54 schreef Jardis het volgende:

[..]

af en toe een geintje moet kunnen :)

Maar wat daar boven staat meen ik wel degelijk. Als je gaat geloven in een steen dan denk ik dat je gebrek hebt aan zelf vertrouwen. Het zal best pittig zijn om dat te doorbreken, maar het moet kunnen. Want ik denk hoe meer dwanghandelingen je toelaat, hoe moeilijker het is om weer terug te komen.

Het is heus niet van de een op de andere dag afgelopen. Maar na 3 maand moet je toch echt wel wat dingen/gewoontes doorbroken hebben. Puur door het te doen.
Ja dat is zeker wel zo. Maar het is verdomde moeilijk. De onrust die erbij komt kijken als je niet toegeeft aan je handelingen is echt enorm. En dan word het toch weer verleidelijk om er aan toe te geven.
Ik kan het opzicht nog wel (met moeite) maar ik kan mij zo voorstellen dat mensen die niet sterk in hun schoenen staan daar meer moeite mee hebben.

Maar ja.... die handelingen kosten zo ongelofelijk veel tijd en energie. Alleen daarom al negeer ik ze soms en geef me over aan de hardnekkige onrustgevoelens.
Maar niet heus.....Daaaag.
  zondag 20 januari 2019 @ 23:13:04 #15
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_184523099
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 22:59 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Graag eerst even je eigen ervaring met dwanghandelingen/dwanggedachten noemen, hoe lang je ze al had en wat voor soort?

@Phineas. jij hebt het wel in erge mate als je de neiging hebt jezelf te verwonden. Als je echt bang wordt voor jezelf dan is dat wel vervelend.
Ik heb ook last hiervan, vroeger alleen dwanghandelingen nu vooral dwanggedachten, op mensen schelden in mijn hoofd, rare dingen denken die ik niet wil, vreemde rituelen uit moeten voeren die nergens op slaan, alles volledig moeten doen en niks mogen overslaan van een activiteit of bijvoorbeeld alle dingen van een soort moeten kopen, gedachten aan voorwerpen die ik niet uit m'n hoofd krijg, dat is het wel zo'n beetje
Ik had vroeger wel baat bij SSRI medicatie, maar dat verschilt per persoon. Ik heb ook risperdal geprobeerd, dat werkte niet bij mij omdat het voornamelijk een antipsychoticum is en alleen wordt voorgeschreven bij OCS als ondersteuning, maar misschien bij jou wel. Maar ja, dat is op recept, dus dan moet je eerst de medische molen door. Op gegeven moment kwam ik er niet meer voor in aanmerking, maar jij misschien wel. Natuurlijke ssri's zijn er niet echt, behalve kanna. Je hebt er ook een extract van (zembrin). Een OTC antipsychoticum dat ook bij sommige vormen van OCS kan werken is bijvoorbeeld sarcosine.
Ik heb wel een psychiater, maar die spreek ik niet zo vaak. Hij heeft mij idd ook aangeboden om SSRI te slikken en vooral vanwege mijn stemmingswisselingen en zeer diepe downs. Maar uiteindelijk ben ik daar toch niet voor gegaan omdat ik al geen fan was van medicatie en omdat het toen de laatste tijd erg goed met mij ging. Nu iets minder, maar ik hou mijzelf wel staande :)

Ik ben van plan pas iedere dag medicatie te gebruiken zodra ik verder echt geen optie meer heb.
  zondag 20 januari 2019 @ 23:16:46 #16
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_184523156
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 22:54 schreef Jardis het volgende:

[..]

af en toe een geintje moet kunnen :)

Maar wat daar boven staat meen ik wel degelijk. Als je gaat geloven in een steen dan denk ik dat je gebrek hebt aan zelf vertrouwen. Het zal best pittig zijn om dat te doorbreken, maar het moet kunnen. Want ik denk hoe meer dwanghandelingen je toelaat, hoe moeilijker het is om weer terug te komen.

Het is heus niet van de een op de andere dag afgelopen. Maar na 3 maand moet je toch echt wel wat dingen/gewoontes doorbroken hebben. Puur door het te doen.
Je hebt wel gelijk met dat je dingen soms gewoon moet doen en niet erover na moet denken omdat het al zo vanzelfsprekend is dat die actie je goet doet.!Dat doe ik ook. Maar het geeft niet altijd garantie dat je je meteen goed voelt.. soms wel zeker. Maar soms ook niet. En dat maakt het lastig.

Ik vind die steen trouwens ook weer erg fijn want het is wel weer een soort houvast voor mij.
  zondag 20 januari 2019 @ 23:24:14 #17
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184523253
Ik weet trouwens nog wel wanneer mijn 1e dwanggedachten begonnen. Toen was ik 17 jaar. Ik had in die tijd geen idee wat dwanggedachten nou precies waren dus wist niet wat mij overkwam toen ik er last van begon te krijgen. Ik dacht dat ik letterlijk mijn verstand aan het verliezen was. Ik was zo bang toen. Moest zelfs huilen.
Tot dat ik op een gegeven moment online ging zoeken omdat ik er achter wou komen wat er met mij aan de hand was.
Nou...en toen maakte ik dus kennis met het begrip dwanggedachten en kwam ik er achter wat er met mij aan de hand was.
Een opluchting, maar tegelijkertijd voelde ik ook schaamte dat ik dit had.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_184523373
Volgens mij moet je lekker naar een psycholoog.
pi_184523430
Mmm.. pittig.

Je moet er niet depressief om worden. Belangrijker lijkt me dag je positief nadenkt en jezelf niet gaat zien als iemand die echt iets gruwelijks heeft wat niemand zal begrijpen. ‘Elke gek heeft zijn gebrek’, ik heb dit niet maar andere dingen.

Beetje luchtig houden ook.

Maar het klinkt wel als een soort verslaving. Ik ben geen psycholoog, maar misschien een idee om je te verdiepen hoe je van een (zware) verslaving af kan komen?

Overigens zou ik denk ik liever een verslaving hebben aan een steen dan aan een gok automaat. Dat kost je heel veel geld :-).
pi_184523692
quote:
1s.gif Op zhondag 20 januari 2019 19:29 schreef -Phineas- het volgende:

En qua dwanghandelingen, soms heb ik ineens de behoefte (en ik heb of tenminste lijk dat ik er geen controle over heb) dat ik mijn mond zo ver mogelijk wijdopen sper of opeens mijn hoofd ga aanspannen of met mijn handen en armen wil fladderen zo hard mogelijk.

Ik vermoed dat je, als je stress hebt, onbewust, je spieren heel erg aanspant. Het aanspannen van de spieren in de kaak, hoofd, armen en/of handen, zie je vaak bij mensen die gestrest zijn. Het zover mogelijk open doen van je mond, je hoofd bewust aan spannen en/of met je armen en handen fladderen, zijn manieren om die spanning in je spieren kwijt te raken.
  zondag 20 januari 2019 @ 23:49:39 #21
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184523711
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 23:33 schreef Jardis het volgende:
Mmm.. pittig.

Je moet er niet depressief om worden. Belangrijker lijkt me dag je positief nadenkt en jezelf niet gaat zien als iemand die echt iets gruwelijks heeft wat niemand zal begrijpen. ‘Elke gek heeft zijn gebrek’, ik heb dit niet maar andere dingen.

Beetje luchtig houden ook.

Maar het klinkt wel als een soort verslaving. Ik ben geen psycholoog, maar misschien een idee om je te verdiepen hoe je van een (zware) verslaving af kan komen?

Overigens zou ik denk ik liever een verslaving hebben aan een steen dan aan een gok automaat. Dat kost je heel veel geld :-).
Dit.
Maar niet heus.....Daaaag.
  zondag 20 januari 2019 @ 23:55:07 #22
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_184523765
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 23:48 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik vermoed dat je, als je stress hebt, onbewust, je spieren heel erg aanspant. Het aanspannen van de spieren in de kaak, hoofd, armen en/of handen, zie je vaak bij mensen die gestrest zijn. Het zover mogelijk open doen van je mond, je hoofd bewust aan spannen en/of met je armen en handen fladderen, zijn manieren om die spanning in je spieren kwijt te raken.
Dit kan wel ja als ik erover nadenk. Ik kreeg vroeger ook vaak te horen van mijn vader dat ik mijn schouders moest laten zakken omdat ik ze onbewust bij stress heel erg opzet. Sindsdien let ik daar ook meer op omdat het opvalt.

Maar dankje.. dit is vgm wel een reden..
Mijn borstkas spant zich ook idd vaak aan. En als ik echt veel stress heb krijg ik zelfs steken rondom mijn hart en borstkas.
  zondag 20 januari 2019 @ 23:56:01 #23
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_184523777
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 23:33 schreef Jardis het volgende:
Mmm.. pittig.

Je moet er niet depressief om worden. Belangrijker lijkt me dag je positief nadenkt en jezelf niet gaat zien als iemand die echt iets gruwelijks heeft wat niemand zal begrijpen. ‘Elke gek heeft zijn gebrek’, ik heb dit niet maar andere dingen.

Beetje luchtig houden ook.

Maar het klinkt wel als een soort verslaving. Ik ben geen psycholoog, maar misschien een idee om je te verdiepen hoe je van een (zware) verslaving af kan komen?

Overigens zou ik denk ik liever een verslaving hebben aan een steen dan aan een gok automaat. Dat kost je heel veel geld :-).
Wat bedoel je met verslaving?
pi_184523851
Meditatie en begrijpen dat je de "baas" kunt zijn over je eigen "mind"

Heel veel mensen, de meerderheid van de mensen leven hun leven op basis waarbij hun "mind" bepalen wat ze doen.Maar het kan ook anders om, jij bepaald wat je mind gaat doen. Dat is een veel prettigere relatie.

We kennen allemaal wel de ervaring dat je een liedje in je hoofd hebt, of dat je niet kunt slapen omdat je teveel aan het denken bent. Dat kun je stoppen. Jij kunt bepalen wat er gedacht wordt ipv je gedachten de vrije loop te geven continue.

Meditatie is een van de manieren.
pi_184523981
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 23:55 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Dit kan wel ja als ik erover nadenk. Ik kreeg vroeger ook vaak te horen van mijn vader dat ik mijn schouders moest laten zakken omdat ik ze onbewust bij stress heel erg opzet. Sindsdien let ik daar ook meer op omdat het opvalt.

Maar dankje.. dit is vgm wel een reden..
Mijn borstkas spant zich ook idd vaak aan. En als ik echt veel stress heb krijg ik zelfs steken rondom mijn hart en borstkas.
Ik heb het idee dat mindfulness en Tai Chi jou heel erg zouden kunnen helpen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')