abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_184516224
Beste mensen,

Even een vraagje, aangezien ik me afvraag of mensen dit eerder hebben meegemaakt of niet.

Afgelopen woensdag heb ik in de Arriva trein op traject Maastricht Noord - Maastricht Centraal een boete gekregen omdat ik niet heb ingecheckt (was bijna te laat voor de trein dus incheckpaal gemist). Toen ik de trein uitstapte op centraal hield de conducteur, vergezeld door Arcus-studentje, mij aan en vroeg om vervoersbewijs. Natuurlijk niet ingecheckt, heel dom. Maar ik heb wel gewoon een Studentenreisproduct week-abonnement , daar wilde de conducteur niks over horen want ik was niet ingecheckt. Hij maakte hierbij een foto van mijn ID en zei dat ik de boete wel zelf op de deurmat zou krijgen. Daarna zette hij zijn reis voort naar Maastricht Randwyck.

Omdat ik nog nooit een boete voor zwartrijden of iets anders heb gehad (bij geen enkele vervoerder), vroeg ik me af of ik in bezwaar kan gaan tegen de boete i.v.m. het toonrecht. Zijn er mensen die eerder zo'n boete hebben gehad en een dergelijke bezwaar hebben geschreven. Zo ja, heeft er iemand nog tips?

P.s. het is inderdaad heel dom dat ik niet ingecheckt was, maar daar kan ik nu niks meer aan doen dus vandaar mijn vraag m.b.t. het bezwaar.
  zondag 20 januari 2019 @ 18:32:59 #2
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_184516356
Nee, die palen staan er niet voor niets. Als iedereen met deze smoes mag wegkomen kan je die palen net zo goed weghalen.
#KICKOUTZP
  zondag 20 januari 2019 @ 18:37:28 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_184516456
Dat maken van die foto had ik nooit toegestaan, tevens lijkt mij hier sprake van willekeur.
So we just called him Fred
  zondag 20 januari 2019 @ 18:37:44 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184516472
Dit heb ik vroeger eens een keer meegemaakt. Ik was mijn OV kaart vergeten.
Toen ik de boete kreeg (accept giro) stond achterop beschreven dat ik een foto van mijn studentenreisproduct kon maken en die dan opsturen per email naar de NS. Daarna werd mijn boete kwijtgescholden.

Misschien kun jij ook zoiets voor elkaar krijgen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 20 januari 2019 @ 18:53:45 #5
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184516892
Je had geen geldig vervoerbewijs. Je hebt een boete gekregen. Wat vind je onredelijk aan dit hele verhaal, behalve die foto?
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  zondag 20 januari 2019 @ 19:06:29 #6
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_184517174
Bij de NS is het inderdaad zo (zoals Harvest al zei), dat je een paar keer per jaar mag vergeten in te checken, indien je wel een geldig abonnement hebt.

Arriva heeft ook zoiets (eerste hit op Google overigens):
https://www.arriva.nl/con(...)-ik-heb-gekregen.htm
Wel moet het binnen 7 dagen na de overtreding, kan blijkbaar gewoon via formuliertje op hun site.

Verder goede reacties hier weer; niet inchecken met een studenten-OV is wat anders dan zwart rijden :').
pi_184517355
Vroegah wel eens mijn studenten ov-kaart vergeten en een boete gekregen, dat kon je toen 1x per jaar terugvragen.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 20 januari 2019 @ 19:21:39 #8
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_184517474
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 18:37 schreef Harvest89 het volgende:
Dit heb ik vroeger eens een keer meegemaakt. Ik was mijn OV kaart vergeten.
Toen ik de boete kreeg (accept giro) stond achterop beschreven dat ik een foto van mijn studentenreisproduct kon maken en die dan opsturen per email naar de NS. Daarna werd mijn boete kwijtgescholden.

Misschien kun jij ook zoiets voor elkaar krijgen.
Dat is NS inderdaad, die heeft er een regeling voor.
Ik weet niet of Arriva die regeling ook kent.

ah niet goed verder gelezen, zie post van Thormodo, blijkbaar wel.

tevens meegenomen naar WGR
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_184517536
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 18:28 schreef ezzythings het volgende:
vergezeld door Arcus-studentje,
Doe eens niet zo denigrerend. :(
Ja, hoi!
pi_184517769
Ik zou wel werk gaan maken van het feit dat zon boa je id fotografeert.
pi_184518314
quote:
11s.gif Op zondag 20 januari 2019 18:53 schreef Faux. het volgende:
Je had geen geldig vervoerbewijs. Je hebt een boete gekregen. Wat vind je onredelijk aan dit hele verhaal, behalve die foto?
Ik ga nooit met de trein dus misschien zie ik dit verkeerd, maar je hebt toch gewoon een jaarabonnement? Als je voor de invoering van de chipkaart een jaarabonnement had, dan was dat toch ook een geldig vervoersbewijs? Het moeten inchecken terwijl je al een geldig vervoersbewijs hebt, is omslachtig en een onhandige extra stap. Als het jaarabonnement geen geldig vervoersbewijs is, vind ik het net zo gek als dat je een treinkaartje voor een bepaalde dag en traject koopt, maar dat je dan ook nog moet inchecken, en als je dat niet doet, dat iedereen dan net kan doen alsof je niet betaald hebt.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 20 januari 2019 @ 20:05:55 #12
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_184518405
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 20:02 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Ik ga nooit met de trein dus misschien zie ik dit verkeerd, maar je hebt toch gewoon een jaarabonnement? Als je voor de invoering van de chipkaart een jaarabonnement had, dan was dat toch ook een geldig vervoersbewijs? Het moeten inchecken terwijl je al een geldig vervoersbewijs hebt, is omslachtig en een onhandige extra stap. Als het jaarabonnement geen geldig vervoersbewijs is, vind ik het net zo gek als dat je een treinkaartje voor een bepaalde dag en traject koopt, maar dat je dan ook nog moet inchecken, en als je dat niet doet, dat iedereen dan net kan doen alsof je niet betaald hebt.
het inchecken maakt je abonnement een vervoersbewijs.

Een conducteur kan aan een OV-Chipkaart niet zien of het abonnement nog geldig is.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_184519390
quote:
99s.gif Op zondag 20 januari 2019 20:05 schreef Nizno het volgende:

[..]

het inchecken maakt je abonnement een vervoersbewijs.

Een conducteur kan aan een OV-Chipkaart niet zien of het abonnement nog geldig is.
Ja, dat snap ik, maar als je logisch nadenkt over het reizen en het betalen voor een vervoersbewijs, is het eigenlijk gek dat het bewijs niet geldig is op het moment dat je er voor betaalt, zoals dat voorheen wel het geval was. Dat punt probeerde ik te maken.
pi_184519406
quote:
99s.gif Op zondag 20 januari 2019 20:05 schreef Nizno het volgende:

[..]

het inchecken maakt je abonnement een vervoersbewijs.

Een conducteur kan aan een OV-Chipkaart niet zien of het abonnement nog geldig is.
Niet? Ze kunnen niet zien wat voor producten op een kaart staan? Puur en alleen een vinkje als je bent ingecheckt (of een kruisje als je dat niet bent)? Raar systeem..

TS, je hebt betaald voor een abonnement en bent gewoon vergeten in te checken. Kan gebeuren, dat vindt NS ook: https://www.ns.nl/klanten(...)hecken-vergeten.html Let wel op, dit kan hooguit 3x per kalenderjaar. Die boete zullen ze je dan ook wel vergeven.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 20 januari 2019 @ 20:44:01 #15
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_184519456
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 20:42 schreef MrAero het volgende:

[..]

Niet? Ze kunnen niet zien wat voor producten op een kaart staan? Puur en alleen een vinkje als je bent ingecheckt? Raar systeem..
een vervoerder mag niet alles inzien van andere vervoerders/instanties. dus een abonnement van Arriva zelf zullen ze meer van in kunnen zien vermoed ik, maar van NS of DUO is deels afgeschermd.
quote:
TS, je hebt betaald voor een abonnement en bent gewoon vergeten in te checken. Kan gebeuren, dat vindt NS ook: https://www.ns.nl/klanten(...)hecken-vergeten.html
het is bij Arriva :)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_184519551
quote:
99s.gif Op zondag 20 januari 2019 20:44 schreef Nizno het volgende:

het is bij Arriva :)
Ah, Arriva vindt ook dat dat kan gebeuren:

https://www.arriva.nl/con(...)-ik-heb-gekregen.htm

quote:
Toonrecht
Het kan een keer voorkomen dat je vergeten bent in te checken met een abonnement dat geladen is op je OV-chipkaart. Bij controle ontvang je dan toch een voorlopig proces-verbaal. Maar, als maand- en jaarkaarthouder met een afgekocht reisrecht (dus geen kortingsabonnement) kun je dan binnen 7 dagen (de dag van overtreding geldt als dag 1) aantonen dat je over dit abonnement beschikt. Als maandkaarthouder mag je 1 keer per 365 dagen gebruikmaken van je toonrecht. Heb je een kwartaalabonnement dan is dit 2 keer per 365 dagen. Als jaarkaarthouder is dit 3 keer per 365 dagen, met uitzondering van OV-studentenkaarthouders waar landelijk 1 toonrecht per 365 dagen geldt.
Kom op TS, tegenwoordig moet je toch echt wel een beetje kunnen Googlen :+
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 20 januari 2019 @ 20:48:14 #17
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_184519582
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 20:47 schreef MrAero het volgende:

[..]

Ah, in dat geval:

https://www.arriva.nl/con(...)-ik-heb-gekregen.htm

[..]

Kom op TS, tegenwoordig moet je toch echt wel een beetje kunnen Googlen :+
Die staat al in post 6 ;)

had ik eerst ook over het hoofd gezien.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_184520749
quote:
11s.gif Op zondag 20 januari 2019 18:53 schreef Faux. het volgende:
Je had geen geldig vervoerbewijs. Je hebt een boete gekregen. Wat vind je onredelijk aan dit hele verhaal, behalve die foto?
Volgens mij staat duidelijk vermeld dat ik gebruik maak van een studentenreisproduct, maar dat er niet ingecheckt was. Daarnaast ingaande op je vraag "wat vind je onredelijk [...]", ik vraag duidelijk of mensen zich al eerder in een dergelijke situatie hebben bevonden en daarop bezwaar hebben aangetekend. Maar blijf lekker antwoord geven op vragen die niet gesteld worden, fijne avond nog.
pi_184520869
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 20:47 schreef MrAero het volgende:

[..]

Ah, Arriva vindt ook dat dat kan gebeuren:

https://www.arriva.nl/con(...)-ik-heb-gekregen.htm

[..]

Kom op TS, tegenwoordig moet je toch echt wel een beetje kunnen Googlen :+
Mijn excuses, had het linkje wel gevonden maar er glad overheen gelezen. Ik ga mij maar even een zondagavondje diep schamen om mijn nonchalante internetgedragingen. Bedankt voor de info iig!
  zondag 20 januari 2019 @ 21:40:23 #20
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184521117
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 21:26 schreef ezzythings het volgende:

[..]

Volgens mij staat duidelijk vermeld dat ik gebruik maak van een studentenreisproduct, maar dat er niet ingecheckt was. Daarnaast ingaande op je vraag "wat vind je onredelijk [...]", ik vraag duidelijk of mensen zich al eerder in een dergelijke situatie hebben bevonden en daarop bezwaar hebben aangetekend. Maar blijf lekker antwoord geven op vragen die niet gesteld worden, fijne avond nog.
Niet ingecheckt is geen geldig vervoerbewijs.

Kan je boos doen, maar jij bent hier op zoek naar mensen die het met je eens zijn dat die terechte boete onterecht was. De rest wil je niet horen. Waarom open je dan überhaupt een topic?
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_184521120
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 19:24 schreef Luukiemaster het volgende:

[..]

Doe eens niet zo denigrerend. :(
Sorry, maar ze was nou eenmaal echt een kopje kleiner en ik ben maar 1m 60! :X
pi_184523315
Ik zou bezwaar maken, er is immers nul nadeel voor Arriva en geen voordeel voor jou. Zou me niks verbazen dat een rechter daar in beroep wel in meegaat.
zie email 27 oktober
pi_184523424
quote:
11s.gif Op zondag 20 januari 2019 21:40 schreef Faux. het volgende:

[..]

Niet ingecheckt is geen geldig vervoerbewijs.

Kan je boos doen, maar jij bent hier op zoek naar mensen die het met je eens zijn dat die terechte boete onterecht was. De rest wil je niet horen. Waarom open je dan überhaupt een topic?
Omdat een regeling is waarin hem dit vergeven zal worden en hij zich afvroeg hoe dit werkt, omdat hij er zelf op de website niet uit kwam. Overigens ook niet meer dan redelijk voor eenmalig menselijk falen als je reis reeds afgekocht is.

Waarom reageer jij als je inhoudelijk niets relevants te melden hebt anders dan ts is fout?
pi_184523527
Ik check bijna nooit in tenzij er poortjes zijn en enige wat de conducteur tegen mij zegt is dat ik de volgende keer wel moet inchecken
pi_184527224
quote:
99s.gif Op zondag 20 januari 2019 20:05 schreef Nizno het volgende:

[..]

het inchecken maakt je abonnement een vervoersbewijs.

Een conducteur kan aan een OV-Chipkaart niet zien of het abonnement nog geldig is.
Een conducteur kan wel zien door die ov kaart uit te lezen welk product op die kaart staat en de geldigheid. Dat heeft niets met in en uitchecken te maken.

Ik zou gewoon bezwaar maken.

Tip. Als het om Maastricht gaat moet je aan de overzijde van het busstation even het service punt binnenlopen.
pi_184527971
Vraag bewijs op dat jij het was.
Als je aankomt zetten met een foto van je is, klacht indienen inzake AVG wetgeving.

Dat ie de benodigde gegevens moet noteren is prima, maar foto maken van je id is niet toegestaan.
Eerst denken, dan typen
pi_184528193
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 10:22 schreef Piger het volgende:
Vraag bewijs op dat jij het was.
Als je aankomt zetten met een foto van je is, klacht indienen inzake AVG wetgeving.

Dat ie de benodigde gegevens moet noteren is prima, maar foto maken van je id is niet toegestaan.
Ik heb er ook nog nooit van gehoord dat een conducteur een foto maakt van je id of vervoersbewijs. Hij kan een vervoersbewijs dus geen id kaart innemen als er iets niet klopt.
pi_184533320
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 09:31 schreef Cherni het volgende:

[..]

Een conducteur kan wel zien door die ov kaart uit te lezen welk product op die kaart staat en de geldigheid. Dat heeft niets met in en uitchecken te maken.

Ik zou gewoon bezwaar maken.

Tip. Als het om Maastricht gaat moet je aan de overzijde van het busstation even het service punt binnenlopen.
Ah, ik heb gisteravond bezwaar ingestuurd via het contactformulier op de site van Arriva. Nu gewoon wachten totdat ik (binnen 15 dagen) bezwaar krijg toch? of alsnog naar de service store?
pi_184533631
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 15:33 schreef ezzythings het volgende:

[..]

Ah, ik heb gisteravond bezwaar ingestuurd via het contactformulier op de site van Arriva. Nu gewoon wachten totdat ik (binnen 15 dagen) bezwaar krijg toch? of alsnog naar de service store?
Als het niet werkt zou ik daar zeker eens binnenlopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')