Dat is NS inderdaad, die heeft er een regeling voor.quote:Op zondag 20 januari 2019 18:37 schreef Harvest89 het volgende:
Dit heb ik vroeger eens een keer meegemaakt. Ik was mijn OV kaart vergeten.
Toen ik de boete kreeg (accept giro) stond achterop beschreven dat ik een foto van mijn studentenreisproduct kon maken en die dan opsturen per email naar de NS. Daarna werd mijn boete kwijtgescholden.
Misschien kun jij ook zoiets voor elkaar krijgen.
Ik ga nooit met de trein dus misschien zie ik dit verkeerd, maar je hebt toch gewoon een jaarabonnement? Als je voor de invoering van de chipkaart een jaarabonnement had, dan was dat toch ook een geldig vervoersbewijs? Het moeten inchecken terwijl je al een geldig vervoersbewijs hebt, is omslachtig en een onhandige extra stap. Als het jaarabonnement geen geldig vervoersbewijs is, vind ik het net zo gek als dat je een treinkaartje voor een bepaalde dag en traject koopt, maar dat je dan ook nog moet inchecken, en als je dat niet doet, dat iedereen dan net kan doen alsof je niet betaald hebt.quote:Op zondag 20 januari 2019 18:53 schreef Faux. het volgende:
Je had geen geldig vervoerbewijs. Je hebt een boete gekregen. Wat vind je onredelijk aan dit hele verhaal, behalve die foto?
het inchecken maakt je abonnement een vervoersbewijs.quote:Op zondag 20 januari 2019 20:02 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Ik ga nooit met de trein dus misschien zie ik dit verkeerd, maar je hebt toch gewoon een jaarabonnement? Als je voor de invoering van de chipkaart een jaarabonnement had, dan was dat toch ook een geldig vervoersbewijs? Het moeten inchecken terwijl je al een geldig vervoersbewijs hebt, is omslachtig en een onhandige extra stap. Als het jaarabonnement geen geldig vervoersbewijs is, vind ik het net zo gek als dat je een treinkaartje voor een bepaalde dag en traject koopt, maar dat je dan ook nog moet inchecken, en als je dat niet doet, dat iedereen dan net kan doen alsof je niet betaald hebt.
Ja, dat snap ik, maar als je logisch nadenkt over het reizen en het betalen voor een vervoersbewijs, is het eigenlijk gek dat het bewijs niet geldig is op het moment dat je er voor betaalt, zoals dat voorheen wel het geval was. Dat punt probeerde ik te maken.quote:Op zondag 20 januari 2019 20:05 schreef Nizno het volgende:
[..]
het inchecken maakt je abonnement een vervoersbewijs.
Een conducteur kan aan een OV-Chipkaart niet zien of het abonnement nog geldig is.
Niet? Ze kunnen niet zien wat voor producten op een kaart staan? Puur en alleen een vinkje als je bent ingecheckt (of een kruisje als je dat niet bent)? Raar systeem..quote:Op zondag 20 januari 2019 20:05 schreef Nizno het volgende:
[..]
Een conducteur kan aan een OV-Chipkaart niet zien of het abonnement nog geldig is.
een vervoerder mag niet alles inzien van andere vervoerders/instanties. dus een abonnement van Arriva zelf zullen ze meer van in kunnen zien vermoed ik, maar van NS of DUO is deels afgeschermd.quote:Op zondag 20 januari 2019 20:42 schreef MrAero het volgende:
[..]
Niet? Ze kunnen niet zien wat voor producten op een kaart staan? Puur en alleen een vinkje als je bent ingecheckt? Raar systeem..
het is bij Arrivaquote:TS, je hebt betaald voor een abonnement en bent gewoon vergeten in te checken. Kan gebeuren, dat vindt NS ook: https://www.ns.nl/klanten(...)hecken-vergeten.html
Ah, Arriva vindt ook dat dat kan gebeuren:quote:
Kom op TS, tegenwoordig moet je toch echt wel een beetje kunnen Googlenquote:Toonrecht
Het kan een keer voorkomen dat je vergeten bent in te checken met een abonnement dat geladen is op je OV-chipkaart. Bij controle ontvang je dan toch een voorlopig proces-verbaal. Maar, als maand- en jaarkaarthouder met een afgekocht reisrecht (dus geen kortingsabonnement) kun je dan binnen 7 dagen (de dag van overtreding geldt als dag 1) aantonen dat je over dit abonnement beschikt. Als maandkaarthouder mag je 1 keer per 365 dagen gebruikmaken van je toonrecht. Heb je een kwartaalabonnement dan is dit 2 keer per 365 dagen. Als jaarkaarthouder is dit 3 keer per 365 dagen, met uitzondering van OV-studentenkaarthouders waar landelijk 1 toonrecht per 365 dagen geldt.
Die staat al in post 6quote:Op zondag 20 januari 2019 20:47 schreef MrAero het volgende:
[..]
Ah, in dat geval:
https://www.arriva.nl/con(...)-ik-heb-gekregen.htm
[..]
Kom op TS, tegenwoordig moet je toch echt wel een beetje kunnen Googlen
Volgens mij staat duidelijk vermeld dat ik gebruik maak van een studentenreisproduct, maar dat er niet ingecheckt was. Daarnaast ingaande op je vraag "wat vind je onredelijk [...]", ik vraag duidelijk of mensen zich al eerder in een dergelijke situatie hebben bevonden en daarop bezwaar hebben aangetekend. Maar blijf lekker antwoord geven op vragen die niet gesteld worden, fijne avond nog.quote:Op zondag 20 januari 2019 18:53 schreef Faux. het volgende:
Je had geen geldig vervoerbewijs. Je hebt een boete gekregen. Wat vind je onredelijk aan dit hele verhaal, behalve die foto?
Mijn excuses, had het linkje wel gevonden maar er glad overheen gelezen. Ik ga mij maar even een zondagavondje diep schamen om mijn nonchalante internetgedragingen. Bedankt voor de info iig!quote:Op zondag 20 januari 2019 20:47 schreef MrAero het volgende:
[..]
Ah, Arriva vindt ook dat dat kan gebeuren:
https://www.arriva.nl/con(...)-ik-heb-gekregen.htm
[..]
Kom op TS, tegenwoordig moet je toch echt wel een beetje kunnen Googlen
Niet ingecheckt is geen geldig vervoerbewijs.quote:Op zondag 20 januari 2019 21:26 schreef ezzythings het volgende:
[..]
Volgens mij staat duidelijk vermeld dat ik gebruik maak van een studentenreisproduct, maar dat er niet ingecheckt was. Daarnaast ingaande op je vraag "wat vind je onredelijk [...]", ik vraag duidelijk of mensen zich al eerder in een dergelijke situatie hebben bevonden en daarop bezwaar hebben aangetekend. Maar blijf lekker antwoord geven op vragen die niet gesteld worden, fijne avond nog.
Omdat een regeling is waarin hem dit vergeven zal worden en hij zich afvroeg hoe dit werkt, omdat hij er zelf op de website niet uit kwam. Overigens ook niet meer dan redelijk voor eenmalig menselijk falen als je reis reeds afgekocht is.quote:Op zondag 20 januari 2019 21:40 schreef Faux. het volgende:
[..]
Niet ingecheckt is geen geldig vervoerbewijs.
Kan je boos doen, maar jij bent hier op zoek naar mensen die het met je eens zijn dat die terechte boete onterecht was. De rest wil je niet horen. Waarom open je dan überhaupt een topic?
Een conducteur kan wel zien door die ov kaart uit te lezen welk product op die kaart staat en de geldigheid. Dat heeft niets met in en uitchecken te maken.quote:Op zondag 20 januari 2019 20:05 schreef Nizno het volgende:
[..]
Ik heb er ook nog nooit van gehoord dat een conducteur een foto maakt van je id of vervoersbewijs. Hij kan een vervoersbewijs dus geen id kaart innemen als er iets niet klopt.quote:Op maandag 21 januari 2019 10:22 schreef Piger het volgende:
Vraag bewijs op dat jij het was.
Als je aankomt zetten met een foto van je is, klacht indienen inzake AVG wetgeving.
Dat ie de benodigde gegevens moet noteren is prima, maar foto maken van je id is niet toegestaan.
Ah, ik heb gisteravond bezwaar ingestuurd via het contactformulier op de site van Arriva. Nu gewoon wachten totdat ik (binnen 15 dagen) bezwaar krijg toch? of alsnog naar de service store?quote:Op maandag 21 januari 2019 09:31 schreef Cherni het volgende:
[..]
Een conducteur kan wel zien door die ov kaart uit te lezen welk product op die kaart staat en de geldigheid. Dat heeft niets met in en uitchecken te maken.
Ik zou gewoon bezwaar maken.
Tip. Als het om Maastricht gaat moet je aan de overzijde van het busstation even het service punt binnenlopen.
Als het niet werkt zou ik daar zeker eens binnenlopen.quote:Op maandag 21 januari 2019 15:33 schreef ezzythings het volgende:
[..]
Ah, ik heb gisteravond bezwaar ingestuurd via het contactformulier op de site van Arriva. Nu gewoon wachten totdat ik (binnen 15 dagen) bezwaar krijg toch? of alsnog naar de service store?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |