abonnement Unibet Coolblue
pi_184514612
Goed, nu ik helemaal over mijn BV crush ben (grapje ze heeft voor altijd een plaatsje in mijn hart) is het tijd om verder te gaan.
En ja hoor ik kwam een meisje tegen.
We kennen elkaar nu 3 weken en ik heb al een aantal keer met haar gebabbeld. Het blijkt dat ze totaal mijn type is en zo goed of dezelfde hobby's heeft als mij. We hebben ook al een eerste date erop zitten en ja het klikt best wel goed tussen ons. Lang geleden dat ik me zo heb gevoeld over iemand.

Je kan het al raden aan de manier waarop ik dit allemaal zeg. Ik vind haar leuk maar ben nog niet volledig verliefd. Waarom niet?
Wel waar ik het meeste mee zit is dat ze niet echt een gesprek met me begint. Toch via Messenger niet. Nu is mijn vraag naar jullie toe of ik nu gewoon van een mug een olifant maak of dat dit echt een veeg teken is.

Een tweede date staat al zo goed of vast maar heb gezegd dat dat van haar kant moet komen. Zodat, als ze echt geïnteresseerd is, ze me wel zou contacteren. Dus dat wordt afwachten.

Wel kan ik erbij zeggen dat ze heel enthousiast is en ze wel praat eenmaal we gestart zijn. Ik heb ook al gedacht om dit misschien eens te vragen aan haar maar bij nader inzien is het maar raar om aan iemand te vragen waarom ze geen initiatief neemt. Net alsof je schreeuwt om aandacht. En zo wil ik uiteraard niet voorkomen bij haar. Dus ik denk toch dat dat niet zo'n goed idee is.

PS: ze heeft nog nooit een relatie gehad dus haar inschatten is wat moeilijk...
  Vis een optie? zondag 20 januari 2019 @ 17:35:27 #2
70532 loveli
N
pi_184515036
Regel die tweede date gewoon zelf, als ze zo leuk is.
crap in = crap out
pi_184515646
Leg nooit het initiatief bij de vrouw neer als je net begint met daten. Dat werkte vroeger misschien, maar met online dating tegenwoordig heeft een vrouw binnen no-time 10 gesprekspartners en potentiële dates gevonden. Elke dag dat jij geen gesprek aanknoopt met haar zijn er 10 anderen die dat wel doen, dus waarom zou ze moeite doen om zelf een gesprek te beginnen? Of ze moest na die eerste date helemaal verliefd op je zijn, maar dat is dus duidelijk niet het geval.

Als iemand je na zo'n eerste date helemaal ziet zitten, dan merk je dat echt wel. Je telefoon blaast op, de tweede date is al gepland voordat de eerste voorbij is, etc. Ik weet dat mensen denken dat er regels zijn ("geen apps sturen binnen 24 uur na de date", "niet 2x een app achter elkaar sturen", etc.) maar die zijn er niet als iemand je echt leuk vindt. Dan wil je gewoon alles over die persoon te weten komen en diegene zo snel mogelijk weer zien.

Als jij elke keer het gesprek moet starten, dan mist er iets voor haar, en dat zegt genoeg denk ik. Voortaan moet je initiatief pas bij haar neerleggen als je zeker weet dat zij jou ook geweldig vindt, anders blijf je met deze onzekerheid zitten.
pi_184515931
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 18:05 schreef MrAero het volgende:
Leg nooit het initiatief bij de vrouw neer als je net begint met daten. Dat werkte vroeger misschien, maar met online dating tegenwoordig heeft een vrouw binnen no-time 10 gesprekspartners en potentiële dates gevonden. Elke dag dat jij geen gesprek aanknoopt met haar zijn er 10 anderen die dat wel doen, dus waarom zou ze moeite doen om zelf een gesprek te beginnen? Of ze moest na die eerste date helemaal verliefd op je zijn, maar dat is dus duidelijk niet het geval.

Als iemand je na zo'n eerste date helemaal ziet zitten, dan merk je dat echt wel. Je telefoon blaast op, de tweede date is al gepland voordat de eerste voorbij is, etc. Ik weet dat mensen denken dat er regels zijn ("geen apps sturen binnen 24 uur na de date", "niet 2x een app achter elkaar sturen", etc.) maar die zijn er niet als iemand je echt leuk vindt. Dan wil je gewoon alles over die persoon te weten komen en diegene zo snel mogelijk weer zien.

Als jij elke keer het gesprek moet starten, dan mist er iets voor haar, en dat zegt genoeg denk ik. Voortaan moet je initiatief pas bij haar neerleggen als je zeker weet dat zij jou ook geweldig vindt, anders blijf je met deze onzekerheid zitten.
Dit inderdaad.

Ga er zelf achteraan, stel zelf wat concreets voor. Je merkt snel genoeg of ze er zin in heeft. In al mijn dates heb ik er zelf iets aan moeten doen. Ik heb altijd iets concreets voorgesteld en initiatief genomen. Sommigen gingen daar enthousiast op in, maar sommigen ook weer niet.
  Moderator zondag 20 januari 2019 @ 18:44:55 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184516693
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 18:05 schreef MrAero het volgende:

Als iemand je na zo'n eerste date helemaal ziet zitten, dan merk je dat echt wel. Je telefoon blaast op, de tweede date is al gepland voordat de eerste voorbij is, etc. Ik weet dat mensen denken dat er regels zijn ("geen apps sturen binnen 24 uur na de date", "niet 2x een app achter elkaar sturen", etc.) maar die zijn er niet als iemand je echt leuk vindt. Dan wil je gewoon alles over die persoon te weten komen en diegene zo snel mogelijk weer zien.

Als jij elke keer het gesprek moet starten, dan mist er iets voor haar, en dat zegt genoeg denk ik. Voortaan moet je initiatief pas bij haar neerleggen als je zeker weet dat zij jou ook geweldig vindt, anders blijf je met deze onzekerheid zitten.
Ik zou dit ook in eerste instantie denken inderdaad. Als ze écht helemaal into you is, dan zijn er geen regels en weet ik veel wat voor bullshit nog meer. Dan wil je elkaar zsm weer zien en heb je het over alles en niets, de hele dag door, en en en.

In dit geval gaat dat niet zo, dus ik zou dat op zijn minst nemen als een veeg teken inderdaad TS.
Breitling - Instruments for Professionals
  Vis een optie? zondag 20 januari 2019 @ 18:49:08 #6
70532 loveli
N
pi_184516792
Ze kennen elkaar 3 weken, hebben gechat en 1 date gehad. Waarom zou ze nu al hotel de botel moeten zijn? Bij sommige mensen is daar persoonlijk contact voor nodig, niet iedereen reageert volgens het Fok!protocol.
crap in = crap out
pi_184516915
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 18:49 schreef loveli het volgende:
Ze kennen elkaar 3 weken, hebben gechat en 1 date gehad. Waarom zou ze nu al hotel de botel moeten zijn? Bij sommige mensen is daar persoonlijk contact voor nodig, niet iedereen reageert volgens het Fok!protocol.
Hoeft toch allebei niet? Gewoon beide maar stoppen met het een kans geven dan?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184517957
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 17:11 schreef Squarkz het volgende:
Goed, nu ik helemaal over mijn BV crush ben (grapje ze heeft voor altijd een plaatsje in mijn hart) is het tijd om verder te gaan.
En ja hoor ik kwam een meisje tegen.
We kennen elkaar nu 3 weken en ik heb al een aantal keer met haar gebabbeld. Het blijkt dat ze totaal mijn type is en zo goed of dezelfde hobby's heeft als mij. We hebben ook al een eerste date erop zitten en ja het klikt best wel goed tussen ons. Lang geleden dat ik me zo heb gevoeld over iemand.

Je kan het al raden aan de manier waarop ik dit allemaal zeg. Ik vind haar leuk maar ben nog niet volledig verliefd. Waarom niet?
Wel waar ik het meeste mee zit is dat ze niet echt een gesprek met me begint. Toch via Messenger niet. Nu is mijn vraag naar jullie toe of ik nu gewoon van een mug een olifant maak of dat dit echt een veeg teken is.

Een tweede date staat al zo goed of vast maar heb gezegd dat dat van haar kant moet komen. Zodat, als ze echt geïnteresseerd is, ze me wel zou contacteren. Dus dat wordt afwachten.

Wel kan ik erbij zeggen dat ze heel enthousiast is en ze wel praat eenmaal we gestart zijn. Ik heb ook al gedacht om dit misschien eens te vragen aan haar maar bij nader inzien is het maar raar om aan iemand te vragen waarom ze geen initiatief neemt. Net alsof je schreeuwt om aandacht. En zo wil ik uiteraard niet voorkomen bij haar. Dus ik denk toch dat dat niet zo'n goed idee is.

PS: ze heeft nog nooit een relatie gehad dus haar inschatten is wat moeilijk...
Je doet moeilijk. Het waarom ontgaat mij.

Neem gewoon initiatief als je haar leuk vindt. Zo niet, ook goed.
  Moderator zondag 20 januari 2019 @ 21:43:01 #9
441859 crew  Lenny77
pi_184521169
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 19:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je doet moeilijk. Het waarom ontgaat mij.

Neem gewoon initiatief als je haar leuk vindt. Zo niet, ook goed.
Absoluut dit.
Bij die BV kon je niet stoppen maar bij dit meisje ben je al aan het wringen voor je nog maar begonnen bent!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_184521245
De theorie is dat de man keuzes maakt. Je moet haar leiden, ze moet zich veilig bij jou gaan voelen.
Dat doe je door heel cliché aan de straat kant te lopen op een drukke weg, (eventueel) te betalen voor de drankjes en een date voor te stellen.

Ja, ik zou het zelf niet verzonnen hebben, ik heb van nature het zelfde idee als wat jij post.

Maar blijkbaar werkt het zo niet. Je moet zelf dingen gaan doen, anders wil ze waarschijnlijk niet. Dus je kan wel hard to get gaan spelen naar iemand die je 1x hebt gezien, maar ik denk dat dat gaat falen.

Dus als je slim bent buig je het weer om en met een grapje en stel jij wat concreets voor. Sommige vrouwen stellen zelf wat voor, maar als ze dat niet doen zou ik er niet om vragen.
pi_184527645
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 17:11 schreef Squarkz het volgende:
Goed, nu ik helemaal over mijn BV crush ben (grapje ze heeft voor altijd een plaatsje in mijn hart) is het tijd om verder te gaan.
En ja hoor ik kwam een meisje tegen.
We kennen elkaar nu 3 weken en ik heb al een aantal keer met haar gebabbeld. Het blijkt dat ze totaal mijn type is en zo goed of dezelfde hobby's heeft als mij. We hebben ook al een eerste date erop zitten en ja het klikt best wel goed tussen ons. Lang geleden dat ik me zo heb gevoeld over iemand.

Je kan het al raden aan de manier waarop ik dit allemaal zeg. Ik vind haar leuk maar ben nog niet volledig verliefd. Waarom niet?
Wel waar ik het meeste mee zit is dat ze niet echt een gesprek met me begint. Toch via Messenger niet. Nu is mijn vraag naar jullie toe of ik nu gewoon van een mug een olifant maak of dat dit echt een veeg teken is.

Een tweede date staat al zo goed of vast maar heb gezegd dat dat van haar kant moet komen. Zodat, als ze echt geïnteresseerd is, ze me wel zou contacteren. Dus dat wordt afwachten.

Wel kan ik erbij zeggen dat ze heel enthousiast is en ze wel praat eenmaal we gestart zijn. Ik heb ook al gedacht om dit misschien eens te vragen aan haar maar bij nader inzien is het maar raar om aan iemand te vragen waarom ze geen initiatief neemt. Net alsof je schreeuwt om aandacht. En zo wil ik uiteraard niet voorkomen bij haar. Dus ik denk toch dat dat niet zo'n goed idee is.

PS: ze heeft nog nooit een relatie gehad dus haar inschatten is wat moeilijk...
Je doet veel te moeilijk. Ze kent je amper. Ga gewoon op date met haar en verwacht nog niet teveel van haar. Als ze volmondig ja zegt tegen dates, dan is het niet zon probleem. Mensen hebben meer te doen dan met jou over koetjes en kalfjes praten.

Ik verwacht hier overigens niet veel van, aangezien je haar al met verwachtingen tegemoet treedt. Je WIL dus iets van haar, en dat is zo vroeg in het datingproces iets wat heel beknellend gaat werken, sooner or later.

Oftewel, je wil te graag ;)
  dinsdag 22 januari 2019 @ 13:06:04 #12
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_184551250
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 18:44 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik zou dit ook in eerste instantie denken inderdaad. Als ze écht helemaal into you is, dan zijn er geen regels en weet ik veel wat voor bullshit nog meer. Dan wil je elkaar zsm weer zien en heb je het over alles en niets, de hele dag door, en en en.

In dit geval gaat dat niet zo, dus ik zou dat op zijn minst nemen als een veeg teken inderdaad TS.
Neemt niet weg dat nog steeds heel veel mensen zich aan van die domme regeltjes houden die op een of andere manier hun weg, vanuit suffe USA gewoontes, hebben gevonden.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_184551698
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 18:05 schreef MrAero het volgende:
Leg nooit het initiatief bij de vrouw neer als je net begint met daten. Dat werkte vroeger misschien, maar met online dating tegenwoordig heeft een vrouw binnen no-time 10 gesprekspartners en potentiële dates gevonden. Elke dag dat jij geen gesprek aanknoopt met haar zijn er 10 anderen die dat wel doen, dus waarom zou ze moeite doen om zelf een gesprek te beginnen? Of ze moest na die eerste date helemaal verliefd op je zijn, maar dat is dus duidelijk niet het geval.

Als iemand je na zo'n eerste date helemaal ziet zitten, dan merk je dat echt wel. Je telefoon blaast op, de tweede date is al gepland voordat de eerste voorbij is, etc. Ik weet dat mensen denken dat er regels zijn ("geen apps sturen binnen 24 uur na de date", "niet 2x een app achter elkaar sturen", etc.) maar die zijn er niet als iemand je echt leuk vindt. Dan wil je gewoon alles over die persoon te weten komen en diegene zo snel mogelijk weer zien.

Als jij elke keer het gesprek moet starten, dan mist er iets voor haar, en dat zegt genoeg denk ik. Voortaan moet je initiatief pas bij haar neerleggen als je zeker weet dat zij jou ook geweldig vindt, anders blijf je met deze onzekerheid zitten.
Dit valt wel mee denk ik.

Het is mij in het verleden in ieder geval wel een paar keer gebeurt dat een dame niet meteen mijn telefoon begon te bombarderen, terwijl ze wel degelijk geïnteresseerd was.

Ik zou het juist eerder een beetje creepy vinden als je date meteen als een blok aan je been gaat hangen na een date. Het blijft toch een beetje aftasten, voor beide kanten. Soms vliegen de vonken er wél meteen vanaf, maar soms durven mensen ook nog niet zo goed.

Er is natuurlijk wel wat aan de hand als jij het gesprek telkens moet opstarten en moet onderhouden. Als jij drie keer het eerste appje hebt gestuurd 's ochtends, wacht dan eens een keer tot zij het contact opstart.
  maandag 11 februari 2019 @ 08:40:16 #14
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_184950174
Waarom zou ze initiatief nemen?
elk meisje die ik ken zegt dat ze binnen een minuut pik kan krijgen op Tinder.
Is jouw pik van goud?
pi_184950252
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 17:11 schreef Squarkz het volgende:

Ik heb ook al gedacht om dit misschien eens te vragen aan haar maar bij nader inzien is het maar raar om aan iemand te vragen waarom ze geen initiatief neemt. Net alsof je schreeuwt om aandacht.
Ik vind het eerder belachelijk dat je het belangrijkste punt dat je gevoelens voor haar in de weg staat _niet_ ook gewoon eerlijk en open benoemt en bespreekt.

En dan in plaats van het open spreken kinderachtige 'jij-eerst'-spelletjes gaat spelen.

Gewoon duidelijk praten met haar erover...
Ik denk overigens dat die terughoudendheid ook deels karakter en deels onervarenheid/verlegenheid zal zijn...
Vermoedelijk zal ze nooit het type worden dat zelf de date zal gaan organiseren... is dat werkelijk zo erg?
Het is ook een voordeel als jij wél dat kan doen en je gewoon met haar dingen kunt gaan doen die jij leuk vind.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_184951766
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 09:59 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Je doet veel te moeilijk. Ze kent je amper. Ga gewoon op date met haar en verwacht nog niet teveel van haar. Als ze volmondig ja zegt tegen dates, dan is het niet zon probleem. Mensen hebben meer te doen dan met jou over koetjes en kalfjes praten.

Ik verwacht hier overigens niet veel van, aangezien je haar al met verwachtingen tegemoet treedt. Je WIL dus iets van haar, en dat is zo vroeg in het datingproces iets wat heel beknellend gaat werken, sooner or later.

Oftewel, je wil te graag ;)
Gezien zijn andere topic heb ik gelijk gekregen. :P
  maandag 11 februari 2019 @ 11:20:16 #17
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184952140
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 18:44 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik zou dit ook in eerste instantie denken inderdaad. Als ze écht helemaal into you is, dan zijn er geen regels en weet ik veel wat voor bullshit nog meer. Dan wil je elkaar zsm weer zien en heb je het over alles en niets, de hele dag door, en en en.
Dat hoeft niet altijd hoor. Soms wil je in het begin vooral aftasten om te weten met wie je te maken heb.
Dat het perse zo moet gaan dat je elkaar szm wilt zien en over alles en niets wil praten is gewoon een hele grote cliché.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_184953009
Je bent niet spannend genoeg, je prikkelt haar fantasie niet. Zolang ze geen doel voor ogen heeft met jou gaat ze ook geen werk verrichten om naar dat doel toe te werken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')