Dat zeker!quote:Op zondag 3 februari 2019 09:47 schreef Cathmar het volgende:
En ik vind je cool! Dat je dat allemaal op pakt en beslist en doet.
Dat gevoel moet ook groeien. Zo'n huis moet je eigen stempel krijgen en als het dan groeit heb je op een gegeven moment zoiets van Oh jaquote:Op zaterdag 2 februari 2019 23:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar is het huis vooral op ontworpen, het uitzicht. Ik vind het moeilijk om met behulp van foto's over te brengen hoe het is om bijvoorbeeld in onze dakkapel te staan. Natuurlijk is het er het landschap; vandaag kwamen er direct langs onze achtertuin paarden voorbij wandelen. Maar dan daarachter ontvouwt zich de skyline van de grote stad - ik kan zelfs het gebouw zien waar ik werk. Die combinatie brengt een gevoel van vrijheid en verbondenheid in me naar boven.
Vorige week nog, geloof ik, zei ik dat ik niet sta te popelen om te verhuizen. Dat is aan het veranderen; ik begin er zin in te krijgen!
Lief van jullie!quote:
Ik stop hier niet al te veel moeite in mooischrijverij - een plaatje zegt in dit deel van het forum doorgaans meer. Maar er is wel een zeker minimum waar (in mijn ogen alle) teksten aan zouden moeten voldoen.quote:Ik vind ook dat jouw schrijfstijl iets toevoegt aan de kwaliteit van je topic. Ik haak vanwege mijn pseudo-OCD af bij te veel spelfouten en daar is in dit geval geen sprake van. Ik weet niet wat voor werk je doet, maar ik neem aan dat daar wat schrijverij bij komt kijken.
Ik moet bekennen dat ik de oude voordeur ook wel iets vond hebben, al zou ik dat 'iets' niet per se 'schoonheid' willen noemen. Ik heb sowieso een zwak voor de jaren '50-'70.quote:Op zondag 3 februari 2019 13:19 schreef Molo het volgende:
Maar wilde even zeggen dat het waanzinnig is zeg! Zowel de plek als het huis en de stijl.
Ik als ouwe meuk liefhebber vond de oude voordeur wel mooiermaar dat zwart, de ruimtes en het uitzicht, prachtig!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik houd ook erg van modern, van eenvoud en strakke lijnen. Dus de basis moet dat ook zijn, eenvoudig en coherent. Ik weet niet of ik het er wel eens over heb gehad, maar de hoogte van de deuren is een belangrijke lijn door de begane grond heen. Dat is iets waar ik van kan genieten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De twee grote ramen 'verpesten' die lijn wel, maar ik vond het te ver gaan om de openingen kleiner te laten maken en ze geheel te vervangen terwijl ze nog goed zijn.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
quote:Op zondag 3 februari 2019 13:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik moet bekennen dat ik de oude voordeur ook wel iets vond hebben, al zou ik dat 'iets' niet per se 'schoonheid' willen noemen. Ik heb sowieso een zwak voor de jaren '50-'70.
Dat gold trouwens ook voor het keukenblok (niet de vloer en muren!):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik houd ook erg van modern, van eenvoud en strakke lijnen. Dus de basis moet dat ook zijn, eenvoudig en coherent. Ik weet niet of ik het er wel eens over heb gehad, maar de hoogte van de deuren is een belangrijke lijn door de begane grond heen. Dat is iets waar ik van kan genieten:Dat keukenblok, classic idd, nostalgie dit datSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De twee grote ramen 'verpesten' die lijn wel, maar ik vond het te ver gaan om de openingen kleiner te laten maken en ze geheel te vervangen terwijl ze nog goed zijn.
En ik snap je hoor, dit past gewoon goed zo en het geeft rust. Fijn juist dat je dit nu allemaal in vrijwel één keer kunt aanpakken
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerste verdieping, hal:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerste verdieping, slaapkamer 1:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerste verdieping, slaapkamer 2:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zolder:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Wat knapt het daar van op, hè? Zo zie je nog beter hoe mooi het wordt
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Heel mooi! Zo zie je ook het effect van het oude trappengat naar zolder toe. Nice!baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.![]()
Ja! Vanaf respectievelijk de begane grond en zolder:quote:Op zaterdag 9 februari 2019 16:55 schreef monsterd. het volgende:
Heel mooi! Zo zie je ook het effect van het oude trappengat naar zolder toe. Nice!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er is wel nog een héél hoop schilderwerk!I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Punt van twijfel: wat ga ik op zolder allemaal witten? De grote balken in het midden (omgekeer v-vorm) ga ik schuren en beitsen. Al het nieuwe hout ga ik witten. Ik twijfel nog over de overige (horizontale) balken. Beitsen of ook witten? Het laatste voorstel van de architect was witten.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Het verschil is vooral goed te zien in slaapkamer 1 en de hal. Dit zijn heel gave vorderingen.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 16:37 schreef miss_sly het volgende:
Wat knapt het daar van op, hè? Zo zie je nog beter hoe mooi het wordt
[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 09-02-2019 17:09:44 ]I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Volgens mij heb jij ook de enige stukadoors over de vloer die wel een beetje opgeruimd kunnen werken. De meeste maken er echt een bende van.
En doen ze dat binnen niet, dan vaak buiten wel...![]()
Het valt mij in ieder geval in positieve zin op !
En wat knapt zo'n huis daar van op hé ! Ongelofelijk !![]()
Niets dan lof tot nog toe voor de vakmannen. Er wordt niet alleen hard maar ook goed en netjes gewerkt. Ik ben er heel gelukkig mee, want ik heb niet altijd die ervaring gehad inderdaad.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 17:28 schreef Vonkenboer het volgende:
Volgens mij heb jij ook de enige stukadoors over de vloer die wel een beetje opgeruimd kunnen werken. De meeste maken er echt een bende van.
En doen ze dat binnen niet, dan vaak buiten wel...![]()
Het valt mij in ieder geval in positieve zin op !
En wat knapt zo'n huis daar van op hé ! Ongelofelijk !I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Mooi hooroogt dan ook zoveel lichter he.
Kan niet zeggen dat de stuccadoors bij ons er een bende van maakte hoor. Toen ik bij het huis kwam was alles iig weer keurig opgeruimd.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Nou wb opruimen had ik ook liever onze stucadoor dan onze tegelzetter![]()
Wordt gaaf zo, mooi al dat wit!*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: