abonnement Unibet Coolblue
pi_184511429
Ik en mijn vriendin (beiden tussen de 30-35) zijn op zoek naar een leuke plek op Mallorca om 2 weken door te brengen. Dit mede omdat we zien dat een ticket+verblijf niet veel hoeft te kosten daar en denken dat Mallorca een aantal zeer mooie plekken (stranden, kliffen, oude stadjes) heeft om te bezoeken.

We zijn niet op zoek naar overspoelde stranden of plekken waar 17 jarige lui keihard losgaan, maar zoeken het liefst een plek waar mooie stranden, natuur en oude dorpjes te vinden zijn waar nog wel wat leuks te doen is (voldoende restaurantjes en mogelijkheid een beetje te shoppen). Uitgestorven gebieden houden we dan ook weer niet van.

We zullen ongetwijfeld een huurauto nemen dus verplaatsen om iets in de buurt te bezoeken/ontdekken zal geen probleem zijn.

Op basis van bovenstaand verhaal, waar kunnen wij het best verblijven op Mallorca?
(Y)
pi_184538320
Alcúdia Is leuk, minder druk dan palma.
Zeker niet dood en uitgestorven.
Vanuit daar kan je zo met de auto plaatsen bezoeken zoals Formentor of je kan bij lluc waar onder andere een klooster is.
Je hebt hele mooie routes die je kan rijden langs leuke plaatsjes.
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
  Moderator dinsdag 22 januari 2019 @ 12:25:03 #3
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_184550492
Alcudia vonden wij nog redelijk druk. Net daarbuiten ligt Pollença, waar wij zaten. Dat is een stuk rustiger, want een paar kilometer het binnenland in. Overigens ligt Port de Pollença zo'n 5 km verderop aan een mooie baai.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_184579262
Sluit me aan bij bovenstaande. Ik raad ook de noordkant aan, het gebied rond Alcudia, Pollenca en Port de Pollenca beviel mij prima. Heb zelf in de laatste verbleven. Shoppen (in de bekende ketens) kun je volgens mij het beste in Palma, maar met zn tweeen rij je daar prima een dagje heen.
  woensdag 23 januari 2019 @ 20:13:56 #5
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_184579904
Noordkust sowieso ja. Oostkust en zeker zuidkust is het massatoerisme veel nadrukkelijker. In het noorden zit je in de buurt van Cap Formentor en het 'uitsteeksel' bij Alcúdia. Heb ik de mooiste herinneringen aan, mooiste strandje ook, Coll Baix, wel een hele trip om daar te komen met de auto dwars door de natuur heen, maar dan hoef je in ieder geval niet over de laveloze Duitsers en Engelsen heen te stappen. Je kunt er ook een mooie wandeling van maken, onderweg zijn er genoeg plekken om de auto vroegtijdig te parkeren.

Met de auto bereik je alle plaatsen makkelijk en snel, tenzij je de bergen in het westen in wilt, dan moet je wat meer tijd uittrekken. Wel erg indrukwekkend daar, zeker de kustgehuchten als Port de Valldemossa en Port de Sa Calobra waar je de bergen de zee uit ziet stijgen.

Zuidkust zou ik sowieso helemaal skippen, daar is behalve massatoerisme weinig te vinden. In het oosten heb je nog wel leuke plaatsjes zoals Porto Cristo. De grotten daar zijn een echte aanrader.
pi_184613929
Thanks all, hier kunnen we zeker wat mee :)!
(Y)
pi_184614007
De kustweg aan de westkant (de Ma-10) is een prachtige weg om te rijden, en je moet natuurlijk afdalen naar Sa Calobra via de weg met de beroemde "looping" , daar wat eten en dan weer omhoog :)

Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')