abonnement Unibet Coolblue
  zondag 20 januari 2019 @ 10:12:13 #1
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_184507657
Al jaar en dag gebruik ik mijn mobiele telefoon zowel voor privé als zakelijke doeleinden. Ik merk de laatste tijd dat de grenzen van mijn klanten wat betreft de bereikbaarheid steeds verder oprekken. Mij bellen of Whatsappen met vragen of problemen op zaterdagavond of zelfs op zondag is geen uitzondering meer. Ik merk dat ik daardoor in mijn al drukke job in het weekend nog steeds met mijn werk bezig ben. Nu wil ik dat eigenlijk meer gaan scheiden maar echt met twee telefoons gaan lopen lijkt mij niet handig. Het mooiste zou zijn als ik eigenlijk 1 telefoon zou hebben met twee telefoonnummer waarbij de abonnementen in elkaar zijn verweven. Zijn deze er? En zo ja, kun je dan ook WhatsApp berichten scheiden van elkaar? Of hebben jullie betere/slimmere ideeën om mijn probleem op te lossen?

Daarnaast gebruik ik al jaren een iPhone. Volgens mij zijn daar geen dualsim versies van in Nederland of wel?
pi_184507671
Er schijnt iets te zijn wat dual sim heeft, echt de uitvinding van 2019! :')
  zondag 20 januari 2019 @ 10:14:00 #3
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_184507678
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 10:13 schreef Cyanide- het volgende:
Er schijnt iets te zijn wat dual sim heeft, echt de uitvinding van 2019! :')
Ja dat weet ik. Maar hoe scheid je dan WhatsApp? En dan heb je alsnog twee abonnementen nodig. Ik wil eigenlijk 1 abonnement met 2 nummers.
pi_184507748
Twee nummers met één abonnement is voor zover ik weet niet mogelijk, bij sommige providers kan je wel voor weinig een extra sim krijgen die alleen data doet en dat uit de bundel van je 'hoofd sim' haalt.

Voor Whatsapp zijn er (met name op Android) wel wat trucjes mogelijk, die kan je twee keer installeren.

Maar ik vrees dat je niet aan twee sims gaat ontkomen
  zondag 20 januari 2019 @ 10:18:39 #5
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_184507751
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 10:18 schreef Cyanide- het volgende:
Twee nummers met één abonnement is voor zover ik weet niet mogelijk, bij sommige providers kan je wel voor weinig een extra sim krijgen die alleen data doet en dat uit de bundel van je 'hoofd sim' haalt.

Voor Whatsapp zijn er (met name op Android) wel wat trucjes mogelijk, die kan je twee keer installeren.

Maar ik vrees dat je niet aan twee sims gaat ontkomen
Dat laatste vind ik prima.
pi_184507781
Ik heb ook twee telefoons :')

De prive telefoon heb ik overdag in de tas en kijk ik wellicht 1 keer op. Voor noodgevallen weten ouders en vriendin het zakelijke nummer. S'avonds en in het weekend andersom, zakelijke telefoon weggelegd.

Het blijft lastig om dan af en toe toch even te spieken. Anders dan dat, best decision ever.
pi_184508104
Je hebt de app "parallel space"

Hier kun je een 2e Whatsapp opzetten en gebruiken, zit alleen wel behoorlijk wat reclame bij.

Een fatsoenlijke optie voor een 2e Whatsapp op je toestel is er helaas niet.
pi_184508193
Ik ben na vele jaren ook overgegaan op 2 mobieltjes en eigenlijk ondervond ik weinig bezwaren in de praktijk. Ergens denk ik dat je toch blijft koekeloeren naar die zakelijke berichten, als je ergens het cijfertje van nieuw bericht niet.

Je moet alleen 2 verschillende hoesjes nemen, als je bijvoorbeeld een Iphone 6 en 7 hebt.
.
pi_184508195
Ik loop door de week wel met twee toestellen. Na werktijd gaat het werk toestel gewoon stil of ik leg het weg. In het weekend zet ik die helemaal uit. Het prive toestel laat ik wel eens in de jaszak zitten maar meestal heb ik die wel bij me. Twee toestellen is wel een hele bult in je zak maar over het algemeen geen last van. Het scheiden van de nummers kost wel een paar jaar voor het helemaal is doorgedrongen. Al zes jaar een apart prive nummer maar nog steeds heel soms ik op het verkeerde toestel gebeld worden...
  zondag 20 januari 2019 @ 10:59:51 #10
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_184508430
Inmiddels loop ik al 10 jaar met twee telefoons.

Alle collega's (zo'n 1000+) met dual sim toestel (een geste van de werkgever om tegemoet te komen aan het "ik wil niet met twee toestellen rondlopen") lopen inmiddels ook met twee telefoons op zak.

Werk en privé lopen gewoon te snel door elkaar heen met 1 toestel.
So we just called him Fred
pi_184511004
Een beetje volwassen MDM-oplossing kan 'containers' aanmaken, waardoor je Whatsapp zowel in die container (zakelijk) als eruit (prive) kunt draaien, dan heb je de normale WhatsApp 2 x op je telefoon staan.

Echter lost dat je probleem niet op. Je probleem wordt echt opgelost door een tweede telefoon :P
pi_184511308
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:21 schreef Vanillekwark het volgende:
Een beetje volwassen MDM-oplossing kan 'containers' aanmaken, waardoor je Whatsapp zowel in die container (zakelijk) als eruit (prive) kunt draaien, dan heb je de normale WhatsApp 2 x op je telefoon staan.

Echter lost dat je probleem niet op. Je probleem wordt echt opgelost door een tweede telefoon :P
En hoe zie je dat voor je icm iPhone?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_184511311
Het kan allemaal nog een stuk simpeler.

Waarom geen tweede account aanmaken op je telefoon? Eentje voor privé en eentje voor je werk. Opgelost. :P
pi_184511715
quote:
11s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:46 schreef DevFreak het volgende:
Het kan allemaal nog een stuk simpeler.

Waarom geen tweede account aanmaken op je telefoon? Eentje voor privé en eentje voor je werk. Opgelost. :P
Zat ik ook aan te denken, maar dan moet je Android hebben en een versie die dat ondersteund / waar de fabrikant het niet dicht heeft gezet.

Daarnaast, ik vermoed dat hij wel qua bellen bereikbaar wil zijn op beide nummers tegelijk, geen idee hoe dat zich gedraagt bij verschillende gebruikers op één toestel.
pi_184513286
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:46 schreef Chinless het volgende:

[..]

En hoe zie je dat voor je icm iPhone?
Een iPhone verandert helemaal niks aan mijn post.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')