abonnement Unibet Coolblue
pi_184507463
Ik heb een lichtstraat in m'n huis. In de zomer of met harde regen niets aan de hand, maar nu met de kou komt er veel condens op de ramen en kozijnen. Zoveel dat het gewoon naar beneden druppelt en ook schimmel vormt rond de kozijnen. De ramen zijn gewoon dubbel glas, lichtstraat is uit 2012 ofzo.

Wat is de oorzaak? Te hoge luchtvochtigheid in m'n huis? Te weinig stoken? Teveel stoken? Lichtstraat lek (lijkt me niet, met keiharde regen heb ik nooit een druppel gezien)? Of is dit normaal als het zo erg gevroren heeft (lijkt me ook sterk)?
Facts don't care about your feelings
pi_184507482
Gewoon temp verschil.
pi_184507665
Gewoon kan ik het niet noemen dat het regent in je huis :') maar temperatuurverschil klinkt logisch. Echter heb ik in de hal ook een lichtkoepeltje die druppelt ook wat (niet zo extreem) en daar heb ik niet gestookt.
Facts don't care about your feelings
  zondag 20 januari 2019 @ 10:22:30 #4
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_184507806
Geen luchtverversing? Heel goed geïsoleerd maar geen ventilatie kan zorgen voor een hoge luchtvochtigheidsgraad, hierdoot stook je je ook nog eens de blubber omdat natte lucht minder makkelijk opwarmt dan droge lucht.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_184508850
Hoe zit het met je ventilatie?
  zondag 20 januari 2019 @ 12:08:08 #6
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184509720
Condens is gewoon een koudebrug, ofwel: de isolatiewaarde/funktie van dat ene koepeltje is matig.

Weinig aan te doen behalve de temperatuur verlagen en idd de vochtigheid omlaag, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, zeker als combinatie :)

Je kunt buiten de koepel afdekken met isolatie, maja, da's niet waar je een lichtkoepel voor hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  PR/Manusje van alles zondag 20 januari 2019 @ 12:52:11 #7
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_184510476
Juist in de winter ventileren als je stookt.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_184510660
ff wat meer ventileren, hoeft niet perse met lucht van buiten . kan ook dat je lucht die inpandig is meer circuleert. Stilstaande lucht kan gaan condenseren , als er een temperatuurverschil is.
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_184511036
U waarde van glas is aanzienlijk minder als ie op een helling geplaatst wordt.
pi_184511169
Ik denk dat jullie gelijk hebben wat betreft ventileren. Had ff een hygrometer gehaald en die zegt luchtvochtigheid binnen 70% :@ Ik dacht m'n woning is al zo lek als een zeef (eind jaren 60) dus hoef niet alle roosters open.
Facts don't care about your feelings
  zondag 20 januari 2019 @ 13:35:29 #11
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184511181
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:23 schreef Oledanmaarweer het volgende:
U waarde van glas is aanzienlijk minder als ie op een helling geplaatst wordt.
[ afbeelding ]
Goed verhaal, maar een lichtkopel is niet van glas, ontworpen om plat of onder een lichte hoek te functioneren en bepaald niet zo luchtdicht als dubbel glas in wat voor vorm dan ook.
En dus heb je een leuk schemaatje opgeduikeld, maar het slaat als een olifantenplasser op een bongo :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184511212
quote:
14s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:35 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Goed verhaal, maar een lichtkopel is niet van glas, ontworpen om plat of onder een lichte hoek te functioneren en bepaald niet zo luchtdicht als dubbel glas in wat voor vorm dan ook.
En dus heb je een leuk schemaatje opgeduikeld, maar het slaat als een olifantenplasser op een bongo :P
Nou ik heb wel echt zoiets hé:

Facts don't care about your feelings
  zondag 20 januari 2019 @ 13:39:53 #13
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184511233
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik denk dat jullie gelijk hebben wat betreft ventileren. Had ff een hygrometer gehaald en die zegt luchtvochtigheid binnen 70% :@ Ik dacht m'n woning is al zo lek als een zeef (eind jaren 60) dus hoef niet alle roosters open.
70% is niet heel gruwelijk hoog, maar de combinatie met (nu best wel stevig) temperatuursverschil en ook het verschil in luchtvochtigheid tussen binnen en buiten is dan wel redelijk idd.. Zo met die kou is het buiten ook relatief droog.

Even goed ventileren en opnieuw warmstoken en het moet al een stuk beter worden ^O^

Ik heb de good old 'gaskachel icm enkel glas en strooien vloerisolatie nog meegemaakt, en dan kon je gerust handdoeken op de vensterbanken leggen, want dan zeek het water echt van de ramen af in de winter :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184511239
quote:
14s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:35 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Goed verhaal, maar een lichtkopel is niet van glas, ontworpen om plat of onder een lichte hoek te functioneren en bepaald niet zo luchtdicht als dubbel glas in wat voor vorm dan ook.
En dus heb je een leuk schemaatje opgeduikeld, maar het slaat als een olifantenplasser op een bongo :P
Hij zegt dat ie van glas is, kan ook he. En jr hoeft niet gelijk de paardepenis uit te hangen.
  zondag 20 januari 2019 @ 13:40:51 #15
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184511243
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:38 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nou ik heb wel echt zoiets hé:

[ afbeelding ]
Dat heet dus een lichtstraat, geen licht kóepel.

En.. dat zou idd dus wel een beetje temperatuurverschil moeten kunnen hebben qua glas.

Ik neem aan dat wel alle ramen condenseren?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 20 januari 2019 @ 13:42:57 #16
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184511261
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:40 schreef Oledanmaarweer het volgende:

[..]

Hij zegt dat ie van glas is, kan ook he. En jr hoeft niet gelijk de paardepenis uit te hangen.
Ik hang niks uit; ik bén een paardenlul, it is what it is :*

Ik reageer op info die in het topic staat, op bepaalde punten gebaseerd op aannames, dat krijg je als je gebrekkige info krijgt aangeleverd en als volleerd paardenpenis daar een verhaal op baseert.

Olé ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184511286
quote:
14s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:42 schreef Sounddragon het volgende:

Ik reageer op info die in het topic staat, op bepaalde punten gebaseerd op aannames, dat krijg je als je gebrekkige info krijgt aangeleverd en als volleerd paardenpenis daar een verhaal op baseert.

Olé ^O^
Die info stond er toch, misschien kan ik beter lezen dan jou.
  zondag 20 januari 2019 @ 13:45:35 #18
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184511299
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:44 schreef Oledanmaarweer het volgende:

[..]

Die info stond er toch, misschien kan ik beter lezen dan jou.
Een paardenplasser heeft maar één oog, dus dat zou zomaar kunnen kloppen O-)

Tevens is het heel aannemelijk dat mensen het doorzichtige deel van een lichtkóepel, wat feitelijk plastic is, adresseren als 'het glas' van de lichtkoepel.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184511305
quote:
14s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:39 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

70% is niet heel gruwelijk hoog, maar de combinatie met (nu best wel stevig) temperatuursverschil en ook het verschil in luchtvochtigheid tussen binnen en buiten is dan wel redelijk idd.. Zo met die kou is het buiten ook relatief droog.

Even goed ventileren en opnieuw warmstoken en het moet al een stuk beter worden ^O^

Ik heb de good old 'gaskachel icm enkel glas en strooien vloerisolatie nog meegemaakt, en dan kon je gerust handdoeken op de vensterbanken leggen, want dan zeek het water echt van de ramen af in de winter :')
Ok zal voortaan alle roosters open houden en kijken hoe het morgen gaat. Ik heb m'n verwarming maximaal op 19 graden, vind ik genoeg. 's Nachts koelt het wel af naar 14 ongeveer gisteren.

quote:
14s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:40 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat heet dus een lichtstraat, geen licht kóepel.

En.. dat zou idd dus wel een beetje temperatuurverschil moeten kunnen hebben qua glas.

Ik neem aan dat wel alle ramen condenseren?
Ik zei ook lichtstraat :( en een paar koepeltjes die hebben ook beetje condens maar minder. Ja alle ramen en ook de kozijnen eromheen druppelen.
Facts don't care about your feelings
  zondag 20 januari 2019 @ 13:49:18 #20
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184511346
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:46 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ok zal voortaan alle roosters open houden en kijken hoe het morgen gaat. Ik heb m'n verwarming maximaal op 19 graden, vind ik genoeg. 's Nachts koelt het wel af naar 14 ongeveer gisteren.

[..]

Ik zei ook lichtstraat :( en een paar koepeltjes die hebben ook beetje condens maar minder. Ja alle ramen en ook de kozijnen eromheen druppelen.
Als het echt all over the place is, is het een structureel probleem.. dan gaat het idd puur om die luchtvochtigheid omlaag gooien.

Wel bijzonder; de meeste mensen hebben het probleem andersom in de winter; alles wordt statisch geladen in de winter door de droogte van de CV-warmte.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184511381
quote:
14s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:49 schreef Sounddragon het volgende:

[..]
Wel bijzonder; de meeste mensen hebben het probleem andersom in de winter; alles wordt statisch geladen in de winter door de droogte van de CV-warmte.
Ja maar ik ben ook anders dan de meeste mensen dat weet je toch >:)
Facts don't care about your feelings
pi_184511423
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja alle ramen en ook de kozijnen eromheen druppelen.
Is het misschien een idee om een soort condensgoot aan de onderzijde te plaatsen? Is het gedruppel wat beter gereguleerd. Alleen als ie vol is wat voor bedenken.
pi_184511443
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:55 schreef Oledanmaarweer het volgende:

[..]

Is het misschien een idee om een soort condensgoot aan de onderzijde te plaatsen? Is het gedruppel wat beter gereguleerd. Alleen als ie vol is wat voor bedenken.
Ja dat zou kunnen maar pak liever het probleem aan bij de bron :P
Facts don't care about your feelings
  zondag 20 januari 2019 @ 14:00:32 #24
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184511510
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:51 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja maar ik ben ook anders dan de meeste mensen dat weet je toch >:)
Ain't we all? O+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 20 januari 2019 @ 14:01:19 #25
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184511526
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:55 schreef Oledanmaarweer het volgende:

[..]

Is het misschien een idee om een soort condensgoot aan de onderzijde te plaatsen? Is het gedruppel wat beter gereguleerd. Alleen als ie vol is wat voor bedenken.
Ja man, en dan naar de plantjes en de hondenwaterbak enzo _O_

#paardengeslachtsdeel
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')