abonnement Unibet Coolblue
  zondag 20 januari 2019 @ 14:27:29 #26
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_184511965
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:29 schreef GM78 het volgende:
Zo te lezen gewoon een stuk onzekerheid. Over een paar jaar lach je hier om :Y

Iedereen heeft zijn eigen manier van rijden.
Ik laat meestal bij het insturen van de bocht, de koppeling opkomen
Als het zo'n Skoda Fabia met 3 cilinder diesel is, ligt het gewoon aan de auto.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 17:28:30 #27
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_184556110
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:10 schreef duud het volgende:

[..]
Wanneer je de koppeling intrapt heb je geen controle meer over het draaien van de wielen. Moet zeggen dat het wel weer even terug is dat ik die cursus heb gevolg hoor.
Als jij geen gas geeft, met je koppeling niet in, drijven je voorwielen je motor aan ipv andersom (je remt op de motor), hebben je voorwielen meer weerstand dan achter en wil je achterkant je in komen halen. Bij gas los in een bocht op de grens in het nog belangrijker. Maar eigenlijk offtopic voor dit topic!
pi_184557535
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:10 schreef duud het volgende:

[..]

Huh zo hebben ze het mij niet uitgelegd tijden de anti slipcursus. Wanneer je de koppeling intrapt heb je geen controle meer over het draaien van de wielen. Moet zeggen dat het wel weer even terug is dat ik die cursus heb gevolg hoor.
Juist wel.
Zo werkt ESP namelijk ook.
Ga er 1 wiel slippen dan gaat de motor vermogen er af en er weer op
En word er via abs de wiel bij geremd.
Dat gaat zo snel dat je er geen erg in heb .

Dit zorg ervoor dat je weer controle krijgt met sturen .
pi_184560187
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:42 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Juist wel.
Zo werkt ESP namelijk ook.
Ga er 1 wiel slippen dan gaat de motor vermogen er af en er weer op
En word er via abs de wiel bij geremd.
Dat gaat zo snel dat je er geen erg in heb .

Dit zorg ervoor dat je weer controle krijgt met sturen .
Nou ja eigenlijk doet ESP iets anders. Wat jij omschrijft is het oude Traction Control, wat het doorslippen bij gasgeven voorkomt. Maar tegenwoordig is Traction Control geworden van ESP.

ESP kan nog meer, die remt ook een linker of rechter achterwiel af, als je auto dreigt dwars te gaan.
.
pi_184561445
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 20:54 schreef Fer het volgende:

[..]

Nou ja eigenlijk doet ESP iets anders. Wat jij omschrijft is het oude Traction Control, wat het doorslippen bij gasgeven voorkomt. Maar tegenwoordig is Traction Control geworden van ESP.

ESP kan nog meer, die remt ook een linker of rechter achterwiel af, als je auto dreigt dwars te gaan.
Tja ik zeg dat de abs de wiel afremd .

Wat ik zeg klopt dus.
Abs en atc is esp met abs geworden .
Het is alleen een extra uitbreiding geworden namelijk.

De ouwe abs systeem was ook maar op twee wielen voor en de achterwielen gezamenlijk met een verbonden .
Dat was de eerste abs pomp systeem .
Abs is door de jaren natuurlijk verder ontwikkeld net als de ouwe ASR systeem.

Bijde is een doorontwikkeling op veiligheid. .
pi_184561861
Collega parkeerde zijn zwarte Octavia station voor het bejaardentehuis. Bewoners vroegen zich verontrust af, wie de er overleden was en opgehaald zou worden door de doodgraver.
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')