abonnement Unibet Coolblue
pi_184494295
quote:
De Britse tv-acteur Windsor Davies is op 88-jarige leeftijd overleden. Dit meldden Britse media zaterdag. Hij speelde in tientallen series en werd in Nederland vooral bekend door zijn rol als besnorde en snauwende sergeant-majoor Williams in de BBC-serie It Ain't Half Hot Mum. Die is in Nederland uitgezonden als 'Oh moeder, wat is het heet'.

De uit 56 afleveringen bestaande comedy draait om een theatergroep die het Britse leger in de Tweede Wereldoorlog in Birma op de been houdt. Dit niet tot genoegen van de verantwoordelijke.

Davies werkte in een kolenmijn en diende enige tijd in het Britse leger, totdat hij in de jaren zestig acteur werd. De serie 'Oh moeder wat is het heet' werd voor een groot deel geschreven door twee ex-militairen: David Croft en Jimmy Perry.

Davies deed ook veel voice-overs voor reclames, en was erg herkenbaar aan zijn Welshe accent. Hij werd vader van vijf kinderen, en verhuisde na zijn pensioen naar Frankrijk. Daar woonde hij samen met zijn vrouw Lynne, met wie hij 62 jaar getrouwd was.

Davies overleed volgens zijn familie afgelopen donderdag thuis in Frankrijk. Zijn echtgenote is in september gestorven.

https://www.nu.nl/film/56(...)-heet-overleden.html

Rip Sergeant Major Williams :'(

  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 19 januari 2019 @ 17:03:16 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184494473
Nooooooooo!!!!!!!!!!
RIP :'( :'( :'( :'(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184494512
Rip
  † In Memoriam † zaterdag 19 januari 2019 @ 17:07:39 #4
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_184494543
Shut uuuuuuuppp !!!!! _O_

RiP
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_184499598
Zijn vrouw in september overleden, hij heeft niet lang alleen hoeven zijn.

rip ouwe baas.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_184504499
Mooi figuur.


Hij heeft een mooie leeftijd mogen bereiken voor een man.
pi_184504544
Wie? Nooit van gehoord...
pi_184506376
Baas _O_
Bazenserie _O_

RIP :'(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_184512761
RIP.

Was een leuke serie idd. Geweldig personage erin ook.
I´m back.
pi_184512801
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 17:42 schreef AchJa het volgende:
RIP... -O- :'(
Jouw avatar idd. Zullen wel wat users nooit geweten hebben wrs.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')