abonnement Unibet Coolblue
pi_184491063
Er wordt regelmatig gesproken, zowel in de wereld om me heen alsook op FOK! over zogenaamde 'sneeuwvlokjes', een vaak denigrerend bedoelde term voor mensen die nergens meer tegen te lijken kunnen.

Nu wordt deze term ook misbruikt door mensen met erg controversiele meningen op bijvoorbeeld het gebied van racisme, om mensen die het oneens zijn met hun wereldvisie weg te zetten, maar over dit gebruik van de term gaat het niet. Mijn klacht gaat over de echte sneeuwvlokjes, en waarom er ook steeds meer van lijken te zijn.

Je ziet het verdeurie steeds meer: mensen willen niet geconfronteerd worden met dingen die ze onprettig vinden, willen het bijna verboden maken als het zou kunnen of willen hun beklag erover doen. Denk hierbij aan:

• Straatverkopers
• Pakketjes aannemen voor de buren
• Collectanten, Jehova's etc aan de deur
• Mensen die zomaar een praatje maken als je in de rij van de kassa staat
• Aangesproken worden voor een verkoper in een winkel
• Teksten in openbare ruimtes waar men het niet mee eens is
• Telemarketing

En zo vast nog vele andere dingen te bedenken. Nu vind ik deze zaken zelf ook vaak niet prettig, maar goed, je groeit op, en je word geconfronteerd met zaken die je niet prettig vindt, en je leert daar mee omgaan, of ontwikkelt er in ieder geval een schild voor en blijft verder normaal functioneren als mens.

Nu valt me steeds vaker de tendens op dat mensen die hierover klagen argumenten gebruiken als:

"Ik heb er toch niet om gevraagd?"
"Waarom mag dit uberhaupt, ze spelen met mijn prive :( "
"Ik wil dat helemaal niet maar dan moet ik al dat gedoe maar aanhoren"

Vaak gaat het argument dan ook snel naar dat dergelijke zaken verboden moeten worden, er klachten ingediend worden bij bedrijven en noem maar op. Dergelijke types weigeren geconfronteerd te worden met zaken waar ze zich niet prettig bij voelen, en dat moet dan zo snel mogelijk weg, en als het even kan verboden worden. Assertief met zaken omgaan die je niet prettig vind, zoals vriendelijk doch duidelijk 'geen interesse' zeggen tegen een Jehova die aan je deur komt kan blijkbaar niet meer.

Zo ontwikkel je toch totaal geen schild meer om om te gaan met zaken buiten je comfort zone, en zo ontwikkel je toch ook nauwelijks meer sociale vaardigheden. :r

Mensen moeten gewoon niet zo bitchen en janken en gewoon 'nee' leren zeggen, dat kan je in je leven veel verder helpen.

Klacht: emotionele sneeuwvlokjes die weigeren geconfronteerd te worden met zaken die ze niet prettig vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2019 13:16:29 ]
  zaterdag 19 januari 2019 @ 13:17:08 #2
469637 VleesLollie
Vogeltjesdans:I am your father
pi_184491084
TS is een sneeuwvlokje :')
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
Respect to the man in the ice cream van!
  zaterdag 19 januari 2019 @ 13:17:47 #3
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184491105
Eensch.
And so is the past
pi_184491143
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 13:17 schreef VleesLollie het volgende:
TS is een sneeuwvlokje :')
_O-
pi_184491149
Terechte klacht, al ben ik wel van mening dat het door de media ontzettend wordt opgeblazen.
pi_184491177
Telemarketing is ook verschrikkelijk kut. Elke dag 3x gebeld worden door een onbekend nummer voor enegietarieven. Op een gegeven moment in meegegaan, afspraak gemaakt terwijl ik niet thuis was. Flikker maar op zeg.
pi_184491207
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 13:19 schreef Goudenvis het volgende:
Terechte klacht, al ben ik wel van mening dat het door de media ontzettend wordt opgeblazen.
Ik zie het ook hier op FOK! gebeuren ;(
pi_184491215
Zeer terechte klacht.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 13:22:22 #9
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184491237
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 13:20 schreef boskameel het volgende:
Telemarketing is ook verschrikkelijk kut. Elke dag 3x gebeld worden door een onbekend nummer voor enegietarieven. Op een gegeven moment in meegegaan, afspraak gemaakt terwijl ik niet thuis was. Flikker maar op zeg.
Totaal geen last van. Waarschijnlijk ben je te scheutig geweest met het uitdelen van je nummer.
And so is the past
  zaterdag 19 januari 2019 @ 13:23:49 #10
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_184491272
Niks mis mee. Straatverkopers, collectanten gewoon negeren. Geen 'nee' zeggen, maar gewoon doorlopen _O_
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_184491300
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 13:22 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Totaal geen last van. Waarschijnlijk ben je te scheutig geweest met het uitdelen van je nummer.
Volgens Google reviews van dat bedrijf en Google resultaat op dat nummer ben ik niet de enige.
pi_184491379
Het komt m.i. grotendeels doordat de maatschappij erg individualistisch is. Je moet al hard genoeg ''vechten'' (werken) om je eigen hachje / boeltje een beetje op te bouwen, en dan is het storend als externe partijen (vaak in opdracht van multinationals) jou in je privé ruimte/tijd benaderen.

Weet je wat het is : mensen die je (ongevraagd) benaderen, willen 99,9% van de keren iets van je. Ze komen nooit wat brengen. In die zin is het een vicieuze cirkel : mensen zijn steeds individualistischer, en doordat je dit beseft, heb je ook al sneller een oordeel over iemand die jou benadert, waardoor je je weer nog afstandelijker/individualistischer op stelt (''rot op, laat me met rust''). Daarnaast is men tegenwoordig druk met van alles en nog wat. Er zijn veel prikkels, en daarom vind ik het begrijpelijk dat je je sneller stoort aan ongewenste/ongevraagde prikkels zoals een jehova's getuige of een straatverkoper die je aanspreekt.

Ik vind het zelf een hele terechte reactie. Puur het feit dat iets al jaren bestaat, betekent niet automatisch dat je het maar moet accepteren zoals het is en dat het oké is. Verkopers, jehova's, noem maar op : die mensen spreken je aan, maar zijn niet geďnteresseerd in jou maar in je geld, of om jou over te halen naar een standpunt van henzelf. Wat moet ik er mee?
pi_184491442
Ik denk dat het meer door de 'overkill' komt tegenwoordig. Te druk en iedereen wil maar zeiken en dingen verkopen. In de media zie je ook alles van hetzelfde dertig keer per dag voorbij komen. Krijg je vanzelf wel iets van laat mij met rust of rot op met je troep. :r
pi_184491522
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 13:30 schreef TATW het volgende:
Het komt m.i. grotendeels doordat de maatschappij erg individualistisch is. Je moet al hard genoeg ''vechten'' (werken) om je eigen hachje / boeltje een beetje op te bouwen, en dan is het storend als externe partijen (vaak in opdracht van multinationals) jou in je privé ruimte/tijd benaderen.

Weet je wat het is : mensen die je (ongevraagd) benaderen, willen 99,9% van de keren iets van je. Ze komen nooit wat brengen. In die zin is het een vicieuze cirkel : mensen zijn steeds individualistischer, en doordat je dit beseft, heb je ook al sneller een oordeel over iemand die jou benadert, waardoor je je weer nog afstandelijker/individualistischer op stelt (''rot op, laat me met rust''). Daarnaast is men tegenwoordig druk met van alles en nog wat. Er zijn veel prikkels, en daarom vind ik het begrijpelijk dat je je sneller stoort aan ongewenste/ongevraagde prikkels zoals een jehova's getuige of een straatverkoper die je aanspreekt.

Ik vind het zelf een hele terechte reactie. Puur het feit dat iets al jaren bestaat, betekent niet automatisch dat je het maar moet accepteren zoals het is en dat het oké is. Verkopers, jehova's, noem maar op : die mensen spreken je aan, maar zijn niet geďnteresseerd in jou maar in je geld, of om jou over te halen naar een standpunt van henzelf. Wat moet ik er mee?
Niks, en dat is de klacht ook niet. Maar een assertieve 'nee' is gewoon nog steeds mogelijk ;) En dat is mijn hele punt.

Ik vind al die straatverkopers enzo ook strontvervelend, maar ik heb nooit langer dan 5 tellen last van ze :')
pi_184491532
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 13:33 schreef Everythingexist het volgende:
Ik denk dat het meer door de 'overkill' komt tegenwoordig. Te druk en iedereen wil maar zeiken en dingen verkopen. In de media zie je ook alles van hetzelfde dertig keer per dag voorbij komen. Krijg je vanzelf wel iets van laat mij met rust of rot op met je troep. :r
Dit en mensen worden slimmer. Alle deals kun je al online uitzoeken, vergelijken. Alle informatie is online beschikbaar en als jij je een uurtje inleest in welke nieuwe mobiele telefoon of krantenabonnement je wilt, kun je al een betere afweging maken dan menig verkoper zelf. In de jaren 90 wisten die mensen nog meer over hun eigen product dan jij, maar nu is dit andersom. Die mensen leveren dus geen toegevoegde waarde meer, maar staan alleen nog maar opgesteld om in zekere zin te intimideren : voor de mensen die geen ''nee'' durven zeggen wanneer ze op straat worden geconfronteerd.
pi_184491576
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 13:38 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Niks, en dat is de klacht ook niet. Maar een assertieve 'nee' is gewoon nog steeds mogelijk ;) En dat is mijn hele punt.

Ik vind al die straatverkopers enzo ook strontvervelend, maar ik heb nooit langer dan 5 tellen last van ze :')
Maar alle straatverkopers bij elkaar. Loop maar eens op een dinsdagmiddag drie keer heen en weer door station Amsterdam Zuid over de zuidas, dan word je minimaal drie keer aangesproken.

Daarnaast moet je ook beseffen dat een ander niet is zoals jij. Jij vindt het makkelijk om ''nee'' te zeggen en door te lopen, een ander persoon voelt zich daarbij ongemakkelijk. En daar zit je niet op te wachten als je op je vrije zaterdagmiddag even de stad in gaat.
pi_184491605
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 13:42 schreef TATW het volgende:

Daarnaast moet je ook beseffen dat een ander niet is zoals jij. Jij vindt het makkelijk om ''nee'' te zeggen en door te lopen, een ander persoon voelt zich daarbij ongemakkelijk
Dat besef ik me prima, dat is nota bene mn klacht zelfs. Weet je hoe je beter wordt in zaken die je ongemakkelijk vind? Wel geconfronteerd worden met die zaken en er mee om leren gaan.

Je verstoppen en het verboden willen maken dat mensen je aanspreken zal je daar niet mee helpen.
pi_184491679
Voor mij eigenlijk alleen Jehova's
Nog even en er staan maandelijks Moslims aan de deur.
pi_184491753
Deze klacht is baas.

Glibber links, glibber rechts
Op vrijdag 12 april 2019 11:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
:B :"Ja, da's zielug hoor! Een slak zouten! TJILP!"
  Moderator zaterdag 19 januari 2019 @ 15:45:14 #20
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184493460
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 13:43 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Dat besef ik me prima, dat is nota bene mn klacht zelfs. Weet je hoe je beter wordt in zaken die je ongemakkelijk vind? Wel geconfronteerd worden met die zaken en er mee om leren gaan.

Je verstoppen en het verboden willen maken dat mensen je aanspreken zal je daar niet mee helpen.
^O^ ^O^ ^O^
Breitling - Instruments for Professionals
pi_184499658
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 13:43 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Dat besef ik me prima, dat is nota bene mn klacht zelfs. Weet je hoe je beter wordt in zaken die je ongemakkelijk vind? Wel geconfronteerd worden met die zaken en er mee om leren gaan.

Je verstoppen en het verboden willen maken dat mensen je aanspreken zal je daar niet mee helpen.
Tja de meeste mensen zitten er niet zo op te wachten om hun skills op het gebied van ''dealen met straatverkopers'' te verbeteren. Het levert immers zo weinig op.
pi_184499749
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 21:24 schreef TATW het volgende:

[..]

Tja de meeste mensen zitten er niet zo op te wachten om hun skills op het gebied van ''dealen met straatverkopers'' te verbeteren. Het levert immers zo weinig op.
Je oversimplificeert het te erg. Het is geen skill om "te dealen met straatverkopers". Het is een skill die je assertiviteit traint, en die je minder onzeker maakt in communicatie die je als lastig ervaart. Iets waar je in de rest van je leven en je werk ook nog wat aan hebt.
pi_184499836
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 21:26 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Je oversimplificeert het te erg. Het is geen skill om "te dealen met straatverkopers". Het is een skill die je assertiviteit traint, en die je minder onzeker maakt in communicatie die je als lastig ervaart. Iets waar je in de rest van je leven en je werk ook nog wat aan hebt.
En jij maakt het allemaal te ingewikkeld. Ik kan prima dealen met lastige communicatie (op werk), maar alsnog ervaar ik een straatverkoper als vervelend. Dat maakt me niet meteen contactgestoord of iemand die niet om kan gaan met dergelijke situaties, ik zit er alleen niet op te wachten. Net zoals een ontslaggesprek voeren zeg maar: ik kan het prima, maar leuk wordt het nooit.
pi_184500082
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 21:28 schreef TATW het volgende:

[..]

En jij maakt het allemaal te ingewikkeld. Ik kan prima dealen met lastige communicatie (op werk), maar alsnog ervaar ik een straatverkoper als vervelend. Dat maakt me niet meteen contactgestoord of iemand die niet om kan gaan met dergelijke situaties, ik zit er alleen niet op te wachten. Net zoals een ontslaggesprek voeren zeg maar: ik kan het prima, maar leuk wordt het nooit.
Nee, ik vind dat ook niet -leuk-
Maar er zijn schijnbaar mensen, die zowel in dit topic alsook in een ander topic reageren die er gewoon niet mee om kunnen gaan, en daar wringt de schoen :T

Niemand die een straatverkoper -leuk- vindt :+
pi_184500208
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 21:33 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Nee, ik vind dat ook niet -leuk-
Maar er zijn schijnbaar mensen, die zowel in dit topic alsook in een ander topic reageren die er gewoon niet mee om kunnen gaan, en daar wringt de schoen :T

Niemand die een straatverkoper -leuk- vindt :+
-oke-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')