abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 19 januari 2019 @ 16:44:10 #101
545 dop
:copyright: dop
pi_184494224
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 16:36 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee maar daarom verbreek je niet perse het contact toch?
afstand nemen is niet het zelfde als het contact verbreken.
Je hebt tot nu toe toch ook elke keer gekeken of ze je hulp nodig heeft.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_184494242
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 16:44 schreef dop het volgende:

[..]

afstand nemen is niet het zelfde als het contact verbreken.
Je hebt tot nu toe toch ook elke keer gekeken of ze je hulp nodig heeft.
Ja nou ja hulp is groot woord maar meer laten zien dat ze niet alleen is.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 16:53:25 #103
545 dop
:copyright: dop
pi_184494348
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 16:45 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja nou ja hulp is groot woord maar meer laten zien dat ze niet alleen is.
is dat geen hulp? en hoe gaat zij daar mee om?
Hoe gaat ze met jouw om, ben jij niet je vader verloren?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_184494415
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 16:53 schreef dop het volgende:

[..]

is dat geen hulp? en hoe gaat zij daar mee om?
Hoe gaat ze met jouw om, ben jij niet je vader verloren?
Ja geloof dat ze daar niet heel veel oog voor heeft om eerlijk te zijn. Zij is altijd heel erg op zichzelf gericht geweest.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 17:02:33 #105
545 dop
:copyright: dop
pi_184494465
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 16:58 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja geloof dat ze daar niet heel veel oog voor heeft om eerlijk te zijn. Zij is altijd heel erg op zichzelf gericht geweest.
dat maakt toch dat het ongelijkwaardig is. Dan kun je ook niet goed helpen of er voor haar zijn.
Dan is het normaal dat je om jezelf te beschermen, wat meer afstand neemt.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zaterdag 19 januari 2019 @ 17:14:30 #106
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_184494676
Ik heb enkel de eerste pagina doorgelezen.
Een collega van mij had dit twee jaar geleden met haar moeder.

Uiteindelijk is zij zelf naar de huisarts gegaan en in overleg met de huisarts naar de praktijkondersteuner. Daar is uiteindelijk moeder bij uitgenodigd als in de trant van dochter had nogal last van bepaalde dingen, die te wijten waren aan moeders gedrag.

Daarvoor wilde moeder wel komen want het ging om dochter en niet om haar. Om extra tijd in te plannen ging moeder akkoord met de volgende afspraak dubbele afspraak waarvan 1op moeders naam.

En zo hebben ze geleidelijk het gesprek veranderd.

Dit kan een manier zijn.
Je stiefmoeder heeft echt niet door dat het aan haar ligt, geloof me. Maar proffessionals zijn er in getraind om er toch aan te kunnen werken
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_184494783
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 17:14 schreef Mickytjuh het volgende:
Ik heb enkel de eerste pagina doorgelezen.
Een collega van mij had dit twee jaar geleden met haar moeder.

Uiteindelijk is zij zelf naar de huisarts gegaan en in overleg met de huisarts naar de praktijkondersteuner. Daar is uiteindelijk moeder bij uitgenodigd als in de trant van dochter had nogal last van bepaalde dingen, die te wijten waren aan moeders gedrag.

Daarvoor wilde moeder wel komen want het ging om dochter en niet om haar. Om extra tijd in te plannen ging moeder akkoord met de volgende afspraak dubbele afspraak waarvan 1op moeders naam.

En zo hebben ze geleidelijk het gesprek veranderd.

Dit kan een manier zijn.
Je stiefmoeder heeft echt niet door dat het aan haar ligt, geloof me. Maar proffessionals zijn er in getraind om er toch aan te kunnen werken
Weet je nog wat die moeder dacht?
pi_184494803
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 17:02 schreef dop het volgende:

[..]

dat maakt toch dat het ongelijkwaardig is. Dan kun je ook niet goed helpen of er voor haar zijn.
Dan is het normaal dat je om jezelf te beschermen, wat meer afstand neemt.
Ja maar heb gevoel als ik nu nog meer afstand neem ik haar in de steek laat. Ook al is ze vrijwel altijd erg op haar zichzelf gericht.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 17:25:15 #109
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_184494868
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 17:21 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Weet je nog wat die moeder dacht?
die moeder wist ook zeker dat er mensen in huis waren geweest, iedere dag, flipte iedere keer als iemand zeker wist dat ze het ergens anders had neergelegd en het lag daar ook, want dat had diegene dan daar neer gelegd.
Zij woonde toen nog thuis, dat maakte het ook niet makkelijker...

En de buren, ze verdacht de buren van haatcampagnes tegen haar. Was echt niets van waar.

Er was nog meer maar dat weet jk niet precies meer.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_184494956
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 17:25 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

die moeder wist ook zeker dat er mensen in huis waren geweest, iedere dag, flipte iedere keer als iemand zeker wist dat ze het ergens anders had neergelegd en het lag daar ook, want dat had diegene dan daar neer gelegd.
Zij woonde toen nog thuis, dat maakte het ook niet makkelijker...

En de buren, ze verdacht de buren van haatcampagnes tegen haar. Was echt niets van waar.

Er was nog meer maar dat weet jk niet precies meer.
Weet je of er uiteindelijk wat uitgekomen is?
  zaterdag 19 januari 2019 @ 17:31:59 #111
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_184495012
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 17:29 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Weet je of er uiteindelijk wat uitgekomen is?
ja.
Ze hebben eerst haar hoofd gescand of er een tumor zat, dit was niet het geval.
Toen zijn se naar vitamine en mineralen gaan kijken, ook geen tekort.
.en tken aan de medicatie en dat hielp.

De eerste stappen waren belangrijk, want ze wist zeker dar ze niet gek was.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_184495466
Zij is haar man kwijtgeraakt en zal hierdoor ook wel een behoorlijke emotionele klap door hebben gekregen. Dat kan oud zeer hebben opgerakeld waardoor ze dat achterdochtige gedrag vertoont.

Wie weet zit dat ook achter het gedrag wat ze altijd had en waardoor je niet heel goed met haar kon opschieten.

Je bent haar niks verplicht hoor. Maar als je haar toch tegemoet wilt komen, neem jouw gedrag dan eens onder de loep en ga eens na wat bij haar teweegbrengt dat ze zou kunnen ervaren dat jij tegen haar ingaat of de strijd met haar aangaat. Dan moet je denken aan uitspraken waar een ander niet snel iets achter zou zoeken.

Misschien is ze ergens bang dat jij haar ook gaat verlaten en dat ze dan niemand meer heeft. Als je dat soort verlatingsangst hebt, kan je gek genoeg juist gedrag vertonen waarmee je mensen afstoot.

Wie weet kunnen kleine dingetjes al heel heilzaam werken. Ga een keer met haar naar de film of zoiets.

Nogmaals ... je bent niks verplicht he! Dit zijn gewoon maar wat suggesties.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 20:13:17 #113
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184497821
Wat een kutsituatie. Echt respect dat je blijft gaan ondanks dat het je zwaar valt. Ze voelt misschien niet als je moeder maar ik beproef dat er sprake is van een familieband. Net als een echte dochter, ga je voorbij aan jezelf en je eigen verlies door te blijven gaan.

Praktisch advies:

http://www.e-psychiater.n(...)onlijkheidsstoornis/

https://www.google.com/am(...)jkheidsstoornis/amp/

Ik zou hier van alles over opzoeken en proberen daar houvast uit te halen. Wie weet helpt het jullie allebei enorm, zelfs al is er geen officiële diagnose.
Resistance is futile.
pi_184499319
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 20:13 schreef Seven. het volgende:
Wat een kutsituatie. Echt respect dat je blijft gaan ondanks dat het je zwaar valt. Ze voelt misschien niet als je moeder maar ik beproef dat er sprake is van een familieband. Net als een echte dochter, ga je voorbij aan jezelf en je eigen verlies door te blijven gaan.

Praktisch advies:

http://www.e-psychiater.n(...)onlijkheidsstoornis/

https://www.google.com/am(...)jkheidsstoornis/amp/

Ik zou hier van alles over opzoeken en proberen daar houvast uit te halen. Wie weet helpt het jullie allebei enorm, zelfs al is er geen officiële diagnose.
Als ten eerste de diagnose eigenlijk een beschrijving is van dingen die ze al weten, er geen genezing mogelijk is totdat iemand vrijwillig in therapie gaat en de tips waarschijnlijk beperkt zijn tot geduld hebben, begrip hebben, tot 10 tellen en grenzen aangeven bla bla wat men zelf ook kan bedenken, hoe kan het dan helpen dat ze er een label voor bedacht hebben?

Als ik paranoïde was en in therapie ging zou ik niets van die therapeut geloven. Immers, die therapeut was er niet zelf bij, en heeft dus werkelijk geen enkel bewijs dat ik paranoide ben ipv dat wat ik geloof echt waar is.

Misschien kan de schoonmoeder camera's installeren en er dan zo achter komen dat wat ze gelooft niet waar is.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  zaterdag 19 januari 2019 @ 21:30:23 #115
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184499919
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 21:15 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Als ten eerste de diagnose eigenlijk een beschrijving is van dingen die ze al weten, er geen genezing mogelijk is totdat iemand vrijwillig in therapie gaat en de tips waarschijnlijk beperkt zijn tot geduld hebben, begrip hebben, tot 10 tellen en grenzen aangeven bla bla wat men zelf ook kan bedenken, hoe kan het dan helpen dat ze er een label voor bedacht hebben?

Als ik paranoïde was en in therapie ging zou ik niets van die therapeut geloven. Immers, die therapeut was er niet zelf bij, en heeft dus werkelijk geen enkel bewijs dat ik paranoide ben ipv dat wat ik geloof echt waar is.

Misschien kan de schoonmoeder camera's installeren en er dan zo achter komen dat wat ze gelooft niet waar is.
Als TS een manier vindt om uit conflicten te blijven met haar stiefmoeder, dan is het mogelijk dat hun relatie wat beter wordt. Ik bedoel dus dat een betere manier van dealen met dit gedrag, hoewel TS zich op geen enkele manier geroepen hoeft te voelen, voor TS zelf veel toegevoegde waarde kan hebben, en mogelijk haar stiefmoeder ook.
Resistance is futile.
pi_184500817
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 21:15 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Als ten eerste de diagnose eigenlijk een beschrijving is van dingen die ze al weten, er geen genezing mogelijk is totdat iemand vrijwillig in therapie gaat en de tips waarschijnlijk beperkt zijn tot geduld hebben, begrip hebben, tot 10 tellen en grenzen aangeven bla bla wat men zelf ook kan bedenken, hoe kan het dan helpen dat ze er een label voor bedacht hebben?

Als ik paranoïde was en in therapie ging zou ik niets van die therapeut geloven. Immers, die therapeut was er niet zelf bij, en heeft dus werkelijk geen enkel bewijs dat ik paranoide ben ipv dat wat ik geloof echt waar is.

Psychologen en psychiaters zijn er in getraind om met mensen die paranoïde zijn om te gaan en ze te behandelen.


quote:
Misschien kan de schoonmoeder camera's installeren en er dan zo achter komen dat wat ze gelooft niet waar is.
Dat gaat haar niet overtuigen, want als er niks op te zien is, zijn 'de beelden vervalst'.

Bovendien:
De stiefmoeder van ts heeft al een camera die van binnenuit op de voordeur gericht staat.
pi_184501493
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 20:13 schreef Seven. het volgende:
Wat een kutsituatie. Echt respect dat je blijft gaan ondanks dat het je zwaar valt. Ze voelt misschien niet als je moeder maar ik beproef dat er sprake is van een familieband. Net als een echte dochter, ga je voorbij aan jezelf en je eigen verlies door te blijven gaan.

Praktisch advies:

http://www.e-psychiater.n(...)onlijkheidsstoornis/

https://www.google.com/am(...)jkheidsstoornis/amp/

Ik zou hier van alles over opzoeken en proberen daar houvast uit te halen. Wie weet helpt het jullie allebei enorm, zelfs al is er geen officiële diagnose.
Ja er is een familieband ja. :P

Of ze echt zon stoornis heeft durf ik niet te zeggen. In de linkjes word het wel extreem beschreven.
pi_184501555
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 21:53 schreef madam-april het volgende:

[..]

Psychologen en psychiaters zijn er in getraind om met mensen die paranoïde zijn om te gaan en ze te behandelen.

[..]

Dat gaat haar niet overtuigen, want als er niks op te zien is, zijn 'de beelden vervalst'.

Bovendien:
De stiefmoeder van ts heeft al een camera die van binnenuit op de voordeur gericht staat.
Heb wel al een keer gevraagd of ze al wat had gezien op de camera maar geloof dat ze zei dat die kapot was ofzo.

Ze heeft trouwens in de afgelopen jaren op al 3 verschillende plekken inbraak gehad dus opzich is die camera niet heel vreemd
pi_184501630
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 22:20 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Heb wel al een keer gevraagd of ze al wat had gezien op de camera maar geloof dat ze zei dat die kapot was ofzo.

Ze heeft trouwens in de afgelopen jaren op al 3 verschillende plekken inbraak gehad dus opzich is die camera niet heel vreemd
Wat bedoel je met op 3 verschillende plekken inbraak gehad? 3 verschillende plekken in haar huis of..?
pi_184501663
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 22:22 schreef madam-april het volgende:

[..]

Wat bedoel je met op 3 verschillende plekken inbraak gehad? 3 verschillende plekken in haar huis of..?
Nee 3 verschillende huizen. Al was bij 1 een poging tot. Zijn ze niet binnen gekomen maar hebben ze wel flinke schade aan de deur veroorzaakt.
  Moderator zondag 20 januari 2019 @ 01:15:22 #121
441859 crew  Lenny77
pi_184504905
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 22:24 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee 3 verschillende huizen. Al was bij 1 een poging tot. Zijn ze niet binnen gekomen maar hebben ze wel flinke schade aan de deur veroorzaakt.
Misschien raar he.. Maar wat als er echt iemand is die haar spullen verplaatst? Die spelletjes met haar speelt?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_184504984
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 01:15 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Misschien raar he.. Maar wat als er echt iemand is die haar spullen verplaatst? Die spelletjes met haar speelt?
Serieus?
pi_184506294
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 01:15 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Misschien raar he.. Maar wat als er echt iemand is die haar spullen verplaatst? Die spelletjes met haar speelt?
Nee. Die inbraken is puur toeval geweest. En dan was er dus geld weg en sieraden die in het zicht lagen.

Dat er iemand is die echt puur alleen binnen komt om haar te pesten gaat er bij mij echt niet in :p
  zondag 20 januari 2019 @ 09:17:33 #124
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_184506962
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 22:20 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Heb wel al een keer gevraagd of ze al wat had gezien op de camera maar geloof dat ze zei dat die kapot was ofzo.

Ze heeft trouwens in de afgelopen jaren op al 3 verschillende plekken inbraak gehad dus opzich is die camera niet heel vreemd
die inbraken en poging tot kunnen zorgen voor immateriele schade. Hierbij horen ook psychische klachten.

Dit opgeteld bij het verlies van jouw vadet, haar man, is echt wel een aandachtspuntje.

Heeft ze deze beide zaken wek verwerkt?
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
  Moderator zondag 20 januari 2019 @ 09:33:57 #125
441859 crew  Lenny77
pi_184507154
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 01:21 schreef madam-april het volgende:

[..]

Serieus?
Is natuurlijk super ver gezocht, maar omdat ze over die 3 inbraken in 3 verschillende huizen begon.. Is ook erg toevallig.
Maar het loopt dus al langer en is dus niet persé gelinkt aan de inbraken of het overlijden van je vader.
Hoe oud is je stiefmoeder, Yasmin?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_184507282
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 21:53 schreef madam-april het volgende:

Psychologen en psychiaters zijn er in getraind om met mensen die paranoïde zijn om te gaan en ze te behandelen.

Dan moeten de antipsychotica (met eventuele bijwerkingen) wel aanslaan, hoe wil je anders iemand overtuigen door middel van therapie? Iedereen heeft het maar over dat therapie werkt, en dan krijg je antwoorden als "omdat ze ervoor getraind zijn" en "door cognitieve gedragstherapie". Als je nou nog uit kon leggen hoe exact dat mensen van hun paranoide gedachten afhelpt had ik je eerder gelooft.

quote:
Dat gaat haar niet overtuigen, want als er niks op te zien is, zijn 'de beelden vervalst'.

Bovendien:
De stiefmoeder van ts heeft al een camera die van binnenuit op de voordeur gericht staat.
Als camera's niet overtuigend zijn waarom is een psycholoog dat dan wel?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_184507670
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 09:17 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

die inbraken en poging tot kunnen zorgen voor immateriele schade. Hierbij horen ook psychische klachten.

Dit opgeteld bij het verlies van jouw vadet, haar man, is echt wel een aandachtspuntje.

Heeft ze deze beide zaken wek verwerkt?
Het overlijden heeft nog niet verwerkt. Is nog geen jaar terug. Over die inbraken heb ik haar nooit veel gehoord behalve dat 1 deur nu gemaakt wordt.
pi_184507691
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 09:33 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Is natuurlijk super ver gezocht, maar omdat ze over die 3 inbraken in 3 verschillende huizen begon.. Is ook erg toevallig.
Maar het loopt dus al langer en is dus niet persé gelinkt aan de inbraken of het overlijden van je vader.
Hoe oud is je stiefmoeder, Yasmin?
Ze is bijna 70. Het paranoïde is niet pas gekomen na het overlijden van mijn vader. Het zat er al maar geloof dat het toen vrijwel alleen op hem gericht was. Als in dat hij sowieso vreemd ging etc.
  zondag 20 januari 2019 @ 11:21:19 #129
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184508828
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 22:18 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja er is een familieband ja. :P

Of ze echt zon stoornis heeft durf ik niet te zeggen. In de linkjes word het wel extreem beschreven.
Ze heeft misschien niet echt zo'n diagnose maar door tips te lezen hoe je hier als naaste mee om kunt gaan, kun je het wel makkelijker maken voor jezelf.

En ik vind trouwens jouw omschrijving net zo extreem als de voorbeelden gegeven in de linkjes. Als ze wel een persoonlijkheidsstoornis heeft, dan vallen er denk ik talloze puzzelstukjes op zijn plaats. En dat is voor jou dan weer belangrijk.
Resistance is futile.
pi_184510393
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:21 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ze heeft misschien niet echt zo'n diagnose maar door tips te lezen hoe je hier als naaste mee om kunt gaan, kun je het wel makkelijker maken voor jezelf.

En ik vind trouwens jouw omschrijving net zo extreem als de voorbeelden gegeven in de linkjes. Als ze wel een persoonlijkheidsstoornis heeft, dan vallen er denk ik talloze puzzelstukjes op zijn plaats. En dat is voor jou dan weer belangrijk.
Ja misschien is het wel wat gestoord ja. In de familie is het al jaren oh ja das stiefmoeder toch als ze weer iets raars doet :P
  zondag 20 januari 2019 @ 19:48:22 #131
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184518002
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 12:46 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja misschien is het wel wat gestoord ja. In de familie is het al jaren oh ja das stiefmoeder toch als ze weer iets raars doet :P
Ze is waarschijnlijk niet zomaar 'raar', er is écht iets met haar. En jij en je vader hebben daar jaren de volle impact van opgevangen.
Resistance is futile.
pi_184518321
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 19:48 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ze is waarschijnlijk niet zomaar 'raar', er is écht iets met haar. En jij en je vader hebben daar jaren de volle impact van opgevangen.
Ja het is denk ik een kwestie van gewenning geworden in de afgelopen jaren. :P Maar goed wat nu? Heb haar dus niet meer gesproken na dat gesprek waarbij zei ze dat ik die sleutel had gepakt. Ben ook echt uit mijn stekker gegaan. Haar niet uitgescholden maar wel geschreeuwd dat ik hem niet heb. Nu twijfel of ik excuses moet aanbieden?
  zondag 20 januari 2019 @ 20:18:39 #133
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_184518745
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 20:02 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja het is denk ik een kwestie van gewenning geworden in de afgelopen jaren. :P Maar goed wat nu? Heb haar dus niet meer gesproken na dat gesprek waarbij zei ze dat ik die sleutel had gepakt. Ben ook echt uit mijn stekker gegaan. Haar niet uitgescholden maar wel geschreeuwd dat ik hem niet heb. Nu twijfel of ik excuses moet aanbieden?
JA!! Dit is je sleutel.
Je kan excuus aan bieden en dan vragen of ze met je mee wik naar de praktijk ondersteuner omdat je bedt geschrokken bent van je eigen reactie
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_184518782
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 20:18 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

JA!! Dit is je sleutel.
Je kan excuus aan bieden en dan vragen of ze met je mee wik naar de praktijk ondersteuner omdat je bedt geschrokken bent van je eigen reactie
Dan is dat excuses natuurlijk ook niet oprecht :p

Ik moet praktijkondersteuner trouwens googlen want had er nog nooit van gehoord.
  zondag 20 januari 2019 @ 20:42:20 #135
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184519413
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 20:02 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja het is denk ik een kwestie van gewenning geworden in de afgelopen jaren. :P Maar goed wat nu? Heb haar dus niet meer gesproken na dat gesprek waarbij zei ze dat ik die sleutel had gepakt. Ben ook echt uit mijn stekker gegaan. Haar niet uitgescholden maar wel geschreeuwd dat ik hem niet heb. Nu twijfel of ik excuses moet aanbieden?
Je moet doen wat goed voelt :) , je bent haar geen excuses verschuldigd. Zij beschuldigt jou, niet andersom.

Maar als je nou de volgende keer beseft dat er echt iets mis is met haar, dan raken haar beschuldigingen je niet meer persoonlijk en dan hoef je je niet meer te verdedigen. Dat bespaart jou de boosheid en vervolgens het schuldgevoel dat je boos was.

Dus nu kun je niet veel doen, buiten zelf een andere houding aannemen. Dan kun je er beter mee dealen en dan kun je het volhouden. Dan raakt jullie band niet steeds verder beschadigd als zij zich weer zo gedraagt.
Resistance is futile.
pi_184734486
Kleine update.

Ze ligt sinds een paar dagen in het ziekenhuis dus bel haar elke dag. Hebben het er niet meer over gehad. Maar goed nu is het personeel daar natuurlijk zeer vervelend en onaardig tegen haar. 1 zuster werd er vandaag van verdacht dat ze wel iets met het eten gedaan zou hebben.
pi_184734716
quote:
15s.gif Op donderdag 31 januari 2019 18:05 schreef Yasmin23 het volgende:
Kleine update.

Ze ligt sinds een paar dagen in het ziekenhuis dus bel haar elke dag. Hebben het er niet meer over gehad. Maar goed nu is het personeel daar natuurlijk zeer vervelend en onaardig tegen haar. 1 zuster werd er vandaag van verdacht dat ze wel iets met het eten gedaan zou hebben.
zorg dat er daar een psychiater naar haar kijkt, bespreek dat met de verpleging
pi_184734897
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 18:14 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

zorg dat er daar een psychiater naar haar kijkt, bespreek dat met de verpleging
Ja ze ligt in berlijn dus ga er nu niet naar toe. Weet niet hoe serieus ze met die opmerking was maar iedereen was weer zeer onaardig voor haar.
pi_184734967
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 18:23 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja ze ligt in berlijn dus ga er nu niet naar toe. Weet niet hoe serieus ze met die opmerking was maar iedereen was weer zeer onaardig voor haar.
Is er andere familie die bekend is met haar paranoïde gedachten en die wel langs gaat in het ziekenhuis?
pi_184735039
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 18:27 schreef madam-april het volgende:

[..]

Is er andere familie die bekend is met haar paranoïde gedachten en die wel langs gaat in het ziekenhuis?
Nee. Enige die ik heb gesproken was haar zus maar die is ook hier in NL.
Mijn tante van mijn vaders kant bezoekt haar nu maar die weet verder van niets. Botert ook niet altijd tussen die 2. Maar goed zij wordt ook van dingen verdacht :P

Verder heeft ze daar niet echt hechte contacten.
pi_184735076
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 18:23 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja ze ligt in berlijn dus ga er nu niet naar toe. Weet niet hoe serieus ze met die opmerking was maar iedereen was weer zeer onaardig voor haar.
Je kunt ze toch bellen?
Dit is wel een moment waarop je min of meer subtiel meer hulpverleners naar haar kunt laten kijken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_184735128
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 18:32 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Je kunt ze toch bellen?
Dit is wel een moment waarop je min of meer subtiel meer hulpverleners naar haar kunt laten kijken.
Hmm ja. Al voelt dat echt niet goed. En die tante in Duitsland ken ik niet genoeg om te weten hoe die er op gaat reageren..
pi_184735262
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 18:34 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hmm ja. Al voelt dat echt niet goed. En die tante in Duitsland ken ik niet genoeg om te weten hoe die er op gaat reageren..
Waar ben je bang voor? Jouw zorg zit hem in het welzijn van je stiefmoeder, die gedachte moet je vasthouden. Zij zal er niet blij mee zijn, maar mogelijk, na wat tijd en hulp, dat ze het beter gaat begrijpen. Als jij niets meldt gebeurt er niets en zakt ze steeds verder af, want zij is niet in staat hulp te vragen.

Je kunt hulpverleners niet dwingen om naar je stiefmoeder te gaan kijken. Maar als je vertelt wat je hier hebt gepost denk ik dat zij reden genoeg zien voor extra observatie. Je helpt hen juist door het te melden, nu kan het nog toegeschreven worden aan de stress van de opname, terwijl het eigenlijk een voortduring van een bestaand gedrag is.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_184735335
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 18:40 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Waar ben je bang voor? Jouw zorg zit hem in het welzijn van je stiefmoeder, die gedachte moet je vasthouden. Zij zal er niet blij mee zijn, maar mogelijk, na wat tijd en hulp, dat ze het beter gaat begrijpen. Als jij niets meldt gebeurt er niets en zakt ze steeds verder af, want zij is niet in staat hulp te vragen.

Je kunt hulpverleners niet dwingen om naar je stiefmoeder te gaan kijken. Maar als je vertelt wat je hier hebt gepost denk ik dat zij reden genoeg zien voor extra observatie. Je helpt hen juist door het te melden, nu kan het nog toegeschreven worden aan de stress van de opname, terwijl het eigenlijk een voortduring van een bestaand gedrag is.
nou dat inderdaad, dit is echt een uitgelezen kans om haar te helpen.
pi_184735471
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 18:30 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee. Enige die ik heb gesproken was haar zus maar die is ook hier in NL.
Mijn tante van mijn vaders kant bezoekt haar nu maar die weet verder van niets. Botert ook niet altijd tussen die 2. Maar goed zij wordt ook van dingen verdacht :P

Verder heeft ze daar niet echt hechte contacten.
Ik zou je tante toch even in vertrouwen nemen en aan haar vragen of zij het met de verpleging kan bespreken.
  donderdag 31 januari 2019 @ 18:54:05 #146
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_184735549
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 12:17 schreef Yasmin23 het volgende:


Wtf moet ik hiermee doen?
Niet meer langsgaan
pi_184736618
Heb ook es iets gelezen dat ouderen soms door veranderde hormoonhuishouding/overgang paranoïde kunnen worden. Mss zoiets? Sterkte iig.
-
  Moderator donderdag 31 januari 2019 @ 21:18:56 #148
441859 crew  Lenny77
pi_184739500
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 19:39 schreef Haushofer het volgende:
Heb ook es iets gelezen dat ouderen soms door veranderde hormoonhuishouding/overgang paranoïde kunnen worden. Mss zoiets? Sterkte iig.
Over het algemeen is dat wel over op je 70e :P
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator donderdag 31 januari 2019 @ 21:19:52 #149
441859 crew  Lenny77
pi_184739535
Bel het ziekenhuis! Je krijgt hier je oplossing op een gouden dienblad aangereikt!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_184739803
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 10:14 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ze is bijna 70. Het paranoïde is niet pas gekomen na het overlijden van mijn vader. Het zat er al maar geloof dat het toen vrijwel alleen op hem gericht was. Als in dat hij sowieso vreemd ging etc.
Het doet mij denken aan tegen het psychotische aanzitten. Geen full blown psychose maar dit is wel een stuk meer dan 'gewoon' wat wantrouwiger van aard zijn. Hier is duidelijk sprake van 'verkeerde bedrading' zeg maar.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')