abonnement Unibet Coolblue
pi_184489195
Heb altijd enige problemen gehad met mijn voordeur. Nu blijft hij niet meer in het slot hangen. Niet met een beetje krachtig dichtmaken, als met de klink.

De dagschoot veert heel los op en neer. Ik vermoed een los of heel lossig veertje?

Probleem is dat ik het zelf niet durf los te maken, omdat over de gehele lengte van de deur een strip erover zit. Op twee punten vast met popnagels (?). Aan de binnenkant kan ik wel de klink etc eraf halen, maar heeft dit zin?

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Moet nu de deur sluiten met de sleutel erin en dan licht trekkend, omdat ik anders de deur weer open duw.
pi_184489265
In sommige gevallen kan je het slotbakje in je kozijn verstellen. Dat is het bakje waar je dagschoot achter moet blijven hangen als je de deur dichttrekt.
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
pi_184489382
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 11:20 schreef SpiekerJozef het volgende:
In sommige gevallen kan je het slotbakje in je kozijn verstellen. Dat is het bakje waar je dagschoot achter moet blijven hangen als je de deur dichttrekt.
Ik kan die wat verstellen met twee schroefjes, maar zit al aan het maximum, en nog pakt ie hem niet. Door minimale kracht schuift de dagschoot gewoon naar binnen.
pi_184489443
Boven en onder van dag en nachtschoot zit die lange strip vast met popnagels. De 5 sluitingen zitten weer daarbuiten, zal ik ook moeten loshalen om die strip eraf kunnen halen. En natuurlijk die popnagels uitboren.

Is dit slim om te doen als je er geen verstand van hebt?
pi_184489489
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 11:27 schreef Cupasoep het volgende:

[..]

Ik kan die wat verstellen met twee schroefjes, maar zit al aan het maximum, en nog pakt ie hem niet. Door minimale kracht schuift de dagschoot gewoon naar binnen.
kan je dat bakje er niet uithalen en de gaatjes een klein beetje opboren of de gaatjes iets breder maken met een vijltje ?:)
pies on joe toe
pi_184489505
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 11:34 schreef bonke het volgende:

[..]

kan je dat bakje er niet uithalen en de gaatjes een klein beetje opboren of de gaatjes iets breder maken met een vijltje ?:)
Als ik de schroefjes er helemaal uit heb, krijg ik er verder geen beweging in meer naar buiten. Zit echt vast. Heb met schroevendraaier proberen eruit te tikken, maar lukt niet.
pi_184489711
Maar als ik in het slot zou kunnen komen, kan ik dan daarin stellen dat de dagschoot strakker staat? Of is het slot gewoon kapot?
pi_184489783
Dagschoot lijkt me alleen links/rechts te moeten bewegen.
.
pi_184489792
slotgat(waar je dagschoot in komt) wat uitvijlen ?
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_184489841
Slot e strip zijn trouwens 1 geheel.




Popnagels lijken me waar het slot vastgemaakt zit.
.
pi_184489915
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 12:01 schreef Fer het volgende:
Slot e strip zijn trouwens 1 geheel.


[ afbeelding ]

Popnagels lijken me waar het slot vastgemaakt zit.
Ahh kijk, als ik die doorboor, en alles eruithaal, zou ik dan wat kunnen stellen eraan? Nieuwe popnagels erin kan ik niet doen ivm geen materiaal.
pi_184490009
Ik vermoed dat het een losse strip is bij mij.
pi_184490108
Nee, je moet de schroefjes eruit draaien en de cilinder. Dan alles in geheel eruit trekken.
.
pi_184490131
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 12:16 schreef Fer het volgende:
Nee, je moet de schroefjes eruit draaien en de cilinder. Dan alles in geheel eruit trekken.
Dat begrijp ik, maar voor ik wat eruit kan trekken moet ik popnagels doorboren? Is dat normaal?
pi_184490192
Heb ik ook, ik draai em altijd op slot, van binnen en van buiten. En de knip er op als ik binnen ben.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_184490255
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 12:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Heb ik ook, ik draai em altijd op slot, van binnen en van buiten. En de knip er op als ik binnen ben.
Doe ik nu ook, maar heb liever dat hij gewoon werkt.
pi_184490428
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 12:17 schreef Cupasoep het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar voor ik wat eruit kan trekken moet ik popnagels doorboren? Is dat normaal?
Nee, je dient strip + slot in geheel eruit te trekken.

Niet boren
.
pi_184490435
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 12:17 schreef Cupasoep het volgende:

Dat begrijp ik, maar voor ik wat eruit kan trekken moet ik popnagels doorboren? Is dat normaal?
Neen, je moet, zoals Fer zegt, de schroeven loshalen dan komt de hele mikmak eruit. Popnagels doorboren is de zaak mollen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_184490582
Nu begrijp k het, hartelijk dank!!!
pi_184497738
Het is gelukt, ben serieus net klaar :')

Denk dat het verstandiger was om een nieuwe te kopen, maar ik had de hele strip eruit, en inderdaad, het veertje was helemaal kromgebogen, die fatsoenlijk gemaakt, werkte weer.... Toen viel me dat klereding op de grond opengeschroeft......

Voorzichtig diegene van de achterdeur ook eruit gehaald, en zo nagemaakt met losse onderdelen... Wat een hel.

Maar het werkt :') 7 uur bezig geweest......
pi_184499363
^O^

Nice!

Maar was er al een beetje bang voor. Dagschoot hoort geen speling te hebben, troep. Was het een bekend merk?
.
pi_184502671
Dat is kut TS, ik heb ooit een dergelijk slot open gehaald omdat er een veertje gebroken was.
The horror, wat zaten daar veel tandwielen, veertjes en andere zooi in.
Snel weggegooid en met plezier voor 100 euro een nieuw slot gekocht.
Respect dat je het hebt gedaan, en niet geheel zonder risico want als je het achterdeur slot ook verziekt had dan had je wel een serieus probleem :X
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_184508220
Dankjulliewel!

Merk heb ik niet kunnen ontdekken, dus in de nabije toekomst wil alles gaan vervangen. Het was echt horror, was er op begeven moment zo klaar mee dat ik zelfs de afstandbusjes vastgelijmd heb met lijmpistool.... Die krengen zaten gewoon los.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')