abonnement Unibet Coolblue
pi_184487681
quote:
Regeringspartij CDA sluit zich aan bij de partijen binnen de coalitie die een versoepeling van het kinderpardon willen. De partij wil dat nu samen met D66 bereiken. De partijen willen dat het pardon ruimer wordt toegepast, waardoor meer asielkinderen en hun ouders in aanmerking komen voor een verblijfsvergunning. Samen met de ChristenUnie (CU) zijn nu drie van de vier partijen binnen de coalitie met de VVD voor een versoepeling.

Bij de vorming van de regering waren D66 en CU al voorstander van verruiming. De christendemocraten hielden de boot af, maar ze zijn nu overstag. ,,Het is niet houdbaar wat er nu gebeurt'', aldus CDA-kamerlid Madeleine van Toorenburg bij de NOS na berichtgeving door het AD. ,,Het CDA is tot een ander inzicht gekomen door kritiek van het Europese Hof van Justitie. Ook zeggen deskundigen dat het niet goed gaat met deze kinderen omdat ze hersenschade oplopen van de stress die ze krijgen van de dreigende uitzetting. Ook komt het te vaak voor dat de kinderen uiteindelijk toch niet vertrekken. Dat kan zo niet langer.''

CDA gaat samen met D66 een plan voorleggen aan staatssecretaris Mark Harbers (asiel). Er wordt door Harbers wel al onderzoek gedaan naar de asielprocedure, maar daar willen de partijen niet op wachten. Zij hebben bijvoorbeeld grote moeite met de eis dat een gezin actief moet hebben meegewerkt aan vertrek om in aanmerking te komen voor een pardon. Dat criterium wordt veel te strikt toegepast, vinden zij. Het moet evenwichtiger.

De ChristenUnie is blij met de stap. De partij is altijd voor verdere verruiming geweest, benadrukt CU-Kamerlid Joël Voordewind. ,,Dat we daarin vandaag bijval krijgen van het CDA, is goed nieuws. Het gesprek hierover gaan wij - in het belang van al die kinderen die al jaren in onzekerheid leven - natuurlijk graag aan.''

Bron:https://www.telegraaf.nl/(...)epeling-kinderpardon
En hoppa, weer een staat er een versoepeling op stapelen voor zij die het asielproces frustreren. Als de VVD hier ook nog in mee gaat, dan zijn ze hun laatste stukje geloofwaardigheid kwijt.
pi_184487716
Wil het electoraat van die partijen dat ook? :?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 09:33:52 #3
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_184487744
Als je serieus draagvlak wil voor een kinderpardon, dan moet je krachtiger gaan optreden in andere situaties.
Zoals die “we are here” mensen die gewoon weg moeten. (En niet doen wat Amsterdam doet, want op zo’n manier gaan mensen nooit meer weg.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_184487748
Volgende probleempje voor Rutte3.
I´m back.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 09:39:30 #5
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184487819
Nee
  zaterdag 19 januari 2019 @ 09:42:29 #6
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184487863
Mooi. En geheel terecht natuurlijk.
Nu afwachten of Dijkhoff het aandurft nóg een keer de cynische klootzak uit te hangen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 09:45:59 #7
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184487918
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:33 schreef thedeedster het volgende:
Als je serieus draagvlak wil voor een kinderpardon, dan moet je krachtiger gaan optreden in andere situaties.
Zoals die “we are here” mensen die gewoon weg moeten. (En niet doen wat Amsterdam doet, want op zo’n manier gaan mensen nooit meer weg.
Dit is wel waar.
Je moet kunnen laten zien waarom het júist die gewortelde kinderen zijn die geen uitzetting verdienen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Eindredactie Games zaterdag 19 januari 2019 @ 09:47:17 #8
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_184487932
Komen de verkiezingen eraan?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_184487961
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:42 schreef Ringo het volgende:
Mooi. En geheel terecht natuurlijk.
Nu afwachten of Dijkhoff het aandurft nóg een keer de cynische klootzak uit te hangen.
"Ja, dus?"

PVV-corvee hè.
I´m back.
pi_184488038
Het is gewoon erg doordacht om nu het ineens wel te doen en om nu ineens zaken te regelen waarbij ze denken dat het rest van het volk het ook wel wil.
pi_184488178
Als dit door gaat is de kans erg groot dat ons sociaal stelsel door zijn hoeven gaat. 60% van alle bijstandsuitkeringen worden al verstrekt aan migranten met een niet westerse achtergrond, en dat in hoogconjunctuur!

Bron: CBS
Juni 2016 56%
Juni 2017 58%
Juni 2018 60%
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_184488235
Geertje ook al present, lol:

geertwilderspvv twitterde op zaterdag 19-01-2019 om 09:56:20 De wraak van CDA en D66 op Dijkhoff - Klimaatakkoord.Coalitie spat bijna uit elkaar nu. https://t.co/H0HBC8gd5U reageer retweet
I´m back.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 10:18:59 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184488319
Kinderpartij is een ander woord voor ongelimiteerde toegang voor alle gezinnen die een kind onder de 18 hebben en de IND een paar jaar hebben kunnen traineren.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184488399
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:06 schreef Digi2 het volgende:
Als dit door gaat is de kans erg groot dat ons sociaal stelsel door zijn hoeven gaat. 60% van alle bijstandsuitkeringen worden al verstrekt aan migranten met een niet westerse achtergrond, en dat in hoogconjunctuur!

Bron: CBS
Juni 2016 56%
Juni 2017 58%
Juni 2018 60%
Zij kunnen alleen bijstand krijgen. Als je arbeidsongeschiktheid en ww er bij telt, veranderen die percentages flink. Terwijl onder die autochtone bijstandtrekkers ook mensen zitten die in principe arbeidsongeschikt of werkeloos (maar wel willen) zijn.

Maar goed, dat staat genuanceerder, en dat zal wel niet de bedoeling zijn.
pi_184488590
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:24 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Zij kunnen alleen bijstand krijgen. Als je arbeidsongeschiktheid en ww er bij telt, veranderen die percentages flink. Terwijl onder die autochtone bijstandtrekkers ook mensen zitten die in principe arbeidsongeschikt of werkeloos (maar wel willen) zijn.

Maar goed, dat staat genuanceerder, en dat zal wel niet de bedoeling zijn.
Dan zal ik jouw bericht ook maar wat nuanceren. Denk je werkelijk dat bij die arbeidsongeschikten geen allochtonen zitten die een verblijfsvergunning hebben? Het klopt met wat je zegt dat percentages flink kunnen veranderen die kunnen namelijk nog extremer uitvallen. Wij hadden er vroeger al een aantal in de straat met gewoon een verblijfsvergunning maar ze konden niet werken want ze waren arbeidsongeschikt.

65% van de asielzoekers heeft na 15 jaar nog geen baan, Google maar als je mij niet geloofd. Maar laten we dat ook even nuanceren. Bij het cbs wordt je al bij de beroepsbevolking gerekend als je 1 uur per week werkt, maar daar zijn dan geen cijfers over hoeveel uren ze maken en hoeveel ze van het sociale infuus vangen.
pi_184488634
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:35 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dan zal ik jouw bericht ook maar wat nuanceren. Denk je werkelijk dat bij die arbeidsongeschikten geen allochtonen zitten die een verblijfsvergunning hebben? Het klopt met wat je zegt dat percentages flink kunnen veranderen die kunnen namelijk nog extremer uitvallen. Wij hadden er vroeger al een aantal in de straat met gewoon een verblijfsvergunning maar ze konden niet werken want ze waren arbeidsongeschikt.

65% van de asielzoekers heeft na 15 jaar nog geen baan, Google maar als je mij niet geloofd. Maar laten we dat ook even nuanceren. Bij het cbs wordt je al bij de beroepsbevolking gerekend als je 1 uur per week werkt, maar daar zijn dan geen cijfers over hoeveel uren ze maken en hoeveel ze van het sociale infuus vangen.
Je kunt het dus alle kanten op nuanceren, waardoor de waarde van dat soort cijfers in een discussie miniem is. Bedankt voor je aanvulling.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 10:41:46 #17
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_184488697
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:18 schreef LXIV het volgende:
Kinderpartij is een ander woord voor ongelimiteerde toegang voor alle gezinnen die een kind onder de 18 hebben en de IND een paar jaar hebben kunnen traineren.
pi_184488700
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:37 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Je kunt het dus alle kanten op nuanceren, waardoor de waarde van dat soort cijfers in een discussie miniem is. Bedankt voor je aanvulling.
Mee eens, kan alle kanten op. Zolang wij geen harde cijfers krijgen en gezien de politiek zulke cijfers niet wil verstrekken blijft het gokken en afgaan op de weinige info wat we hebben. Maar als je dan een beetje logisch nadenkt en ziet wat voor een berichten geregeld uitlekken icm. met de zwijgende politiek dan is de aanname dat dit maar het topje van de ijsberg is een stuk aannemelijker dan aannemen dat het allemaal wel meevalt.
pi_184488723
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:24 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Zij kunnen alleen bijstand krijgen. Als je arbeidsongeschiktheid en ww er bij telt, veranderen die percentages flink. Terwijl onder die autochtone bijstandtrekkers ook mensen zitten die in principe arbeidsongeschikt of werkeloos (maar wel willen) zijn.

Maar goed, dat staat genuanceerder, en dat zal wel niet de bedoeling zijn.
Voor onbeidsongeschikten zijn regelingen als de WIA en Wajong daar is de bijstand niet voor bedoeld lijkt me. WW valt ook niet onder de bijstand.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_184488735
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:42 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Mee eens, kan alle kanten op. Zolang wij geen harde cijfers krijgen en gezien de politiek zulke cijfers niet wil verstrekken blijft het gokken en afgaan op de weinige info wat we hebben. Maar als je dan een beetje logisch nadenkt en ziet wat voor een berichten geregeld uitlekken icm. met de zwijgende politiek dan is de aanname dat dit maar het topje van de ijsberg is een stuk aannemelijker dan aannemen dat het allemaal wel meevalt.
Ik vind wel dat je helder moet blijven over welke groepen je het hebt. Hij had het over migranten. Jij over asielzoekers.
pi_184488740
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:18 schreef LXIV het volgende:
Kinderpartij is een ander woord voor ongelimiteerde toegang voor alle gezinnen die een kind onder de 18 hebben en de IND een paar jaar hebben kunnen traineren.
Jij bent de enige hier die het woord kinderpartij gebruikt.
pi_184488755
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:43 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Voor onbeidsongeschikten zijn regelingen als de WIA en Wajong daar is de bijstand niet voor bedoeld lijkt me. WW valt ook niet onder de bijstand.
Nee, maar als je niet hier bent opgegroeid heb je geen recht op wajong, als je hier nooit gewerkt hebt, heb je geen recht op arbeidsongeschiktheid of ww. Dan kom je automatisch in de bijstand.
pi_184488772
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:46 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Nee, maar als je niet hier bent opgegroeid heb je geen recht op wajong, als je hier nooit gewerkt hebt, heb je geen recht op arbeidsongeschiktheid of ww. Dan kom je automatisch in de bijstand.
Ah, dat aspect was me ontgaan maar dan nog blijft het een aanslag op onze sociaal stelsels.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_184488796
Maar goed, het mag wel duidelijk zijn.

Als je de eis eruit haalt dat men meegewerkt moet hebben aan vertrek.

Is het doodeenvoudig, kinderen nemen en tegenwerken doet je kans op verblijf sterk toenemen.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 10:51:00 #25
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184488821
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:49 schreef luxerobots het volgende:
Is het doodeenvoudig, tegenwerken en kinderen nemen doet je kans op verblijf sterk toenemen.
Sowieso is het een goed burgeradvies om je nooit als een lam naar de slachtbank te laten brengen door de autoriteiten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 10:51:49 #26
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_184488836
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:51 schreef Ringo het volgende:

[..]

Sowieso is het een goed burgeradvies om je nooit door de autoriteiten als een lam naar de slachtbank te laten brengen.
Of dat een goed burgeradvies is voor de reeds aanwezige burgers?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 19 januari 2019 @ 10:53:53 #27
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184488873
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:51 schreef Hyperdude het volgende:
Of dat een goed burgeradvies is voor de reeds aanwezige burgers?
Voor iedereen natuurlijk.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 10:54:24 #28
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184488877
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:33 schreef thedeedster het volgende:
Als je serieus draagvlak wil voor een kinderpardon, dan moet je krachtiger gaan optreden in andere situaties.
Zoals die “we are here” mensen die gewoon weg moeten. (En niet doen wat Amsterdam doet, want op zo’n manier gaan mensen nooit meer weg.
Eens.

Maar dat geldt sowieso voor het hele asielbeleid. Er is best wel draagvlak voor echte vluchtelingen, maar flikker dan ook die Marokkanen en Algerijnen in de AZC's meteen het land uit.
pi_184488911
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:51 schreef Ringo het volgende:

[..]

Sowieso is het een goed burgeradvies om je nooit als een lam naar de slachtbank te laten brengen door de autoriteiten.
We geven burgerrechten aan mensen waarvan het de enige prestatie is dat ze over onze grens heengekomen zijn.
pi_184488950
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:54 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Eens.

Maar dat geldt sowieso voor het hele asielbeleid. Er is best wel draagvlak voor echte vluchtelingen, maar flikker dan ook die Marokkanen en Algerijnen in de AZC's meteen het land uit.
Maar wat is een echte vluchteling?

Die vraag wordt nu ook vaak behandeld door een lijstje met veilige en onveilige landen erbij te pakken.

Zo is zo'n Syrisch paspoort heel veel waard. Ten eeuwige dagen onderdak en levensonderhoud in Nederland bijvoorbeeld..
  zaterdag 19 januari 2019 @ 10:58:52 #31
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184488952
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:56 schreef luxerobots het volgende:
We geven burgerrechten aan mensen waarvan het de enige prestatie is dat ze over onze grens heengekomen zijn.
Oh, gaan we nu ineens burgerrechten verlenen op basis van iemands “prestaties”?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184488961
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:54 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Eens.

Maar dat geldt sowieso voor het hele asielbeleid. Er is best wel draagvlak voor echte vluchtelingen, maar flikker dan ook die Marokkanen en Algerijnen in de AZC's meteen het land uit.
En laten wij Armenië niet vergeten.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 10:59:42 #33
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184488968
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:59 schreef maan_man het volgende:
En laten wij Armenië niet vergeten.
En België.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184488980
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:58 schreef Ringo het volgende:

[..]

Oh, gaan we nu ineens burgerrechten verlenen op basis van iemands “prestaties”?
Kennelijk, maar wel een hele minimale prestatie.
pi_184489034
Tja, het parlement is geïnfiltreerd door vijanden van Nederland. Mensen die absoluut niet willen of kunnen begrijpen dat zij enkel en alleen het Nederlandse volk dienen te dienen.

Die niet willen begrijpen dat het leven van een illegaal kind niet gelijk te trekken valt met het leven van een legaal kind. Zelfs in jurisprudentie is bepaald dat voor verblijf een onmenselijke behandeling moet gaat. Laat die illegalen maar per zaak aantonen dat sprake is van 'hersenschade'. Gaat niet lukken want dat is er niet.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 11:04:28 #36
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_184489035
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:51 schreef Ringo het volgende:

[..]

Sowieso is het een goed burgeradvies om je nooit als een lam naar de slachtbank te laten brengen door de autoriteiten.
Dat is helemaal waar.

Persoonlijk neem ik al die mensen die lopen te traineren helemaal niets kwalijk. Ik zou ik hun situatie misschien wel hetzelfde gedaan hebben.

Punt is dat Overheden de gelegenheid scheppen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 11:06:05 #37
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184489058
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Maar wat is een echte vluchteling?

Die vraag wordt nu ook vaak behandeld door een lijstje met veilige en onveilige landen erbij te pakken.

Zo is zo'n Syrisch paspoort heel veel waard. Ten eeuwige dagen onderdak en levensonderhoud in Nederland bijvoorbeeld..
Is ook onzin. Er zijn gewoon plekken in Syrie waar je kunt leven.
pi_184489129
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:47 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ah, dat aspect was me ontgaan maar dan nog blijft het een aanslag op onze sociaal stelsels.
We zouden niet willen dat ons sociale stelsel sociaal gedrag vertoond ;)
  zaterdag 19 januari 2019 @ 11:12:42 #39
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_184489154
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 11:10 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

We zouden niet willen dat ons sociale stelsel sociaal gedrag vertoond ;)
Het is heel simpel.

Wil je dat mensen uit totaal andere landen ook aanspraak op bepaalde gelden kunnen maken, zorgen dat ook voor dat ze hierin belastingplichtig zijn. Dus ook de lasten en niet alleen de lusten. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_184489186
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 11:10 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

We zouden niet willen dat ons sociale stelsel sociaal gedrag vertoond ;)
Het gaat er vooral ook om dat het financierbaar blijft en daar gaan we op deze wijze echt aan grenzen komen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 19 januari 2019 @ 11:16:45 #41
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184489210
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 11:15 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het gaat er vooral ook om dat het financierbaar blijft en daar gaan we op deze wijze echt aan grenzen komen.
Kijk daar de regeringspartijen van de laatste decennia maar op aan. Aan de ene kant allemaal mensen hierheen halen en tegelijk steeds meer zekerheden afbreken. Iedereen die tot tien kan tellen weet dat dit in de (nabije) toekomst helemaal verkeerd gaat.
pi_184489499
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 11:12 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Het is heel simpel.

Wil je dat mensen uit totaal andere landen ook aanspraak op bepaalde gelden kunnen maken, zorgen dat ook voor dat ze hierin belastingplichtig zijn. Dus ook de lasten en niet alleen de lusten. :Y
100% mee eens! En dan ook volgens dezelfde regels als 'oorspronkelijke' inwoners.
pi_184489504
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 11:15 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het gaat er vooral ook om dat het financierbaar blijft en daar gaan we op deze wijze echt aan grenzen komen.
Ligt er maar helemaal aan wat wij willen als land.
pi_184489579
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 11:35 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Ligt er maar helemaal aan wat wij willen als land.
Nee, er zijn nu eenmaal harde financiele grenzen. Het bedrijfsleven in Nederland heeft zich door het verschuiven van de belasting en premiegrondslag grotendeels aan sociale verantwoordelijkheid ontrokken. Deze lasten zijn verschoven naar Jan Modaal. Je kunt deze groep niet oneindig verder belasten.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_184489596
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 11:41 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Nee, er zijn nu eenmaal harde financiele grenzen. Het bedrijfsleven in Nederland heeft zich door het verschuiven van de belasting en premiegrondslag grotendeels aan sociale verantwoordelijkheid ontrokken. Deze lasten zijn verschoven naar Jan Modaal. Je kunt deze groep niet oneindig verder belasten.
Dus moet je het wel bij het bedrijfsleven halen, of andere dingen laten vallen. Het kan. Er moet alleen politieke wil voor zijn. Ik zeg niet dat ik dat ten kostte van alles wil, maar die grens, is nog lang niet bereikt.
pi_184489642
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 11:42 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Dus moet je het wel bij het bedrijfsleven halen, of andere dingen laten vallen. Het kan. Er moet alleen politieke wil voor zijn. Ik zeg niet dat ik dat ten kostte van alles wil, maar die grens, is nog lang niet bereikt.
We zitten nu in hoogconjunctuur maar dat zal niet eeuwig blijven duren. Vooral niet omdat de langdurige stagnatie van koopkracht uiteindelijk onvermijdelijk zijn sporen zal nalaten. De bevolking kan je niet oneindig in de schulden blijven jagen.
quote:
WRR: Evenwicht geldstelsel verstoord, met hoog schuldniveau tot gevolg
De Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR) stelt dat het evenwicht van ons geldstelsel verstoord is. Er zit te weinig remming op het scheppen van geld en kredietverlening. Dit heeft tot gevolg dat er een ongewenst hoog schuldniveau is bereikt, stelt de raad in een donderdag verschenen rapport.


[ Bericht 14% gewijzigd door Digi2 op 19-01-2019 11:56:55 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_184489723
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:31 schreef oranjevogel1 het volgende:
Wil het electoraat van die partijen dat ook? :?
Yup.
Maar tevens veel meer mankracht op asielprocedures zodat ie gewoon netjes allemaal binnen een half jaar afgerond worden zonder hoger beroep. Dan daalt het aantal kinderen dat voor deze regeling in aanmerking komt ook extreem.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_184489762
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:27 schreef maan_man het volgende:

[..]

En hoppa, weer een staat er een versoepeling op stapelen voor zij die het asielproces frustreren. Als de VVD hier ook nog in mee gaat, dan zijn ze hun laatste stukje geloofwaardigheid kwijt.
Dus jarenlang de boel bedriegen wordt uiteindelijk beloond. Tijd om D66, CDA en CU naar 0 te laten zakken bij de volgende verkiezingen. Als er nog een kinderpardon komt gaat dit een aanzuigende werking hebben. Illegalen zullen deze kant op komen, kinderen baren en de asielprocedure zo lang mogelijk rekken tot ze een verblijfsvergunning krijgen.
pi_184489799
CDA, D66 en CU hopen waarschijnlijk ook op massale gele hesjes protesten in Nederland.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 12:02:27 #50
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184489854
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 11:57 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dus jarenlang de boel bedriegen wordt uiteindelijk beloond. Tijd om D66, CDA en CU naar 0 te laten zakken bij de volgende verkiezingen. Als er nog een kinderpardon komt gaat dit een aanzuigende werking hebben. Illegalen zullen deze kant op komen, kinderen baren en de asielprocedure zo lang mogelijk rekken tot ze een verblijfsvergunning krijgen.
Een kinderpardon is ook gewoon weer symptoombestrijding. Als de procedures gewoon veel sneller worden afgehandeld en kanslozen meteen worden uitgezet, heb je helemaal geen pardon nodig.
pi_184489891
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 12:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Een kinderpardon is ook gewoon weer symptoombestrijding. Als de procedures gewoon veel sneller worden afgehandeld en kanslozen meteen worden uitgezet, heb je helemaal geen pardon nodig.
Probleem is dat er landen zijn die niet echt meewerken aan terugkeer als de migrant zelf onwillig is, daar gaat het vooral om in dit geval.

[ Bericht 2% gewijzigd door Digi2 op 19-01-2019 12:11:03 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_184489974
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 11:57 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dus jarenlang de boel bedriegen wordt uiteindelijk beloond. Tijd om D66, CDA en CU naar 0 te laten zakken bij de volgende verkiezingen. Als er nog een kinderpardon komt gaat dit een aanzuigende werking hebben. Illegalen zullen deze kant op komen, kinderen baren en de asielprocedure zo lang mogelijk rekken tot ze een verblijfsvergunning krijgen.
En er is een gigantische pool aan illegalen in zuid-europa en die zullen deze kans echt niet aan zich laten voorbijgaan. Terwijl de meeste landen de toegang tot sociaal stelsels beperken gaan wij via deze weg de poort mogelijk wijdopen zetten(zolang het duurt). Nog maar te zwijgen van het stimuleren van de verdrinkingsdood in de middellandse zee van migranten die hun kans zien.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 19 januari 2019 @ 12:13:51 #53
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184490067
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jij bent de enige hier die het woord kinderpartij gebruikt.
dat is de autocorrect geweest!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184490100
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 11:59 schreef polderturk het volgende:
CDA, D66 en CU hopen waarschijnlijk ook op massale gele hesjes protesten in Nederland.
Polarisatie gaat inderdaad onvermijdelijk toenemen, vooral als het langdurig economisch gaat tegenzitten. De na het zuur komt het zoet mythe is danig aan erosie onderhevig.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 19 januari 2019 @ 12:19:33 #55
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184490165
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 12:04 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Probleem is dat er landen zijn die niet echt meewerken aan terugkeer als de migrant zelf onwillig is, daar gaat het vooral om in dit geval.
Draai als EU zijnde de geldkraan naar Noord-Afrika dicht en het is zo opgelost. Maar onze politici hebben daar geen baat bij kennelijk.
pi_184490445
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 12:19 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Draai als EU zijnde de geldkraan naar Noord-Afrika dicht en het is zo opgelost. Maar onze politici hebben daar geen baat bij kennelijk.
Ik heb dit al eerder geroepen. De deal met Marokko over pensioenen voor teruggekeerde Marokkanen hadden we niet eenzijdig op moeten zeggen. Nu werkt Marokko niet meer mee met het terugnemen van illegalen. We hadden het moeten verbinden aan de medewerking aan het terugnemen van illegalen. Werken ze naar tevredenheid mee? Dan worden de pensioenen uitgekeerd. Werken ze niet goed mee? Dan worden de uitkeringen gestopt.
pi_184490526
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 12:19 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Draai als EU zijnde de geldkraan naar Noord-Afrika dicht en het is zo opgelost. Maar onze politici hebben daar geen baat bij kennelijk.
We zouden inderdaad ontwillelingshulp moeten verbinden aan
1. Geboortebeperking;
2. Medewerking aan het terugnemen van illegalen.

Als we dit niet doen dan is het dwijlen met de kraan open.

Geboortebeperking is ook nog eens goed voor de landen zelf en voor de wereld in zijn geheel.
pi_184491011
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:42 schreef Ringo het volgende:
Mooi. En geheel terecht natuurlijk.
Nu afwachten of Dijkhoff het aandurft nóg een keer de cynische klootzak uit te hangen.
Mooi..........
Die kinderen zijn het probleem niet, die moeten vaak nog jaren naar school en kunnen prima intregeren en later zichzelf wel onderhouden.

De ouders zijn het probleem, daar zal de overgrote meerderheid in de bijstand of laagbetaalde banen terecht komen.

Hier staan juichen en dalijk bij de eerst volgende belastingverhoging weer staan te janken.
6% naar 9% op voedsel is hier mede debet aan.
Kosten moeten wel ergens van betaald worden.

Het zou mooier zijn als kinderen hier mogen blijven en ouders gewoon terug moeten, maar het begint bij kinderen, dan ouders en voor je het weet opa en oma want het is zo zielig.

Maar de komende transitie van energie krijgen de meeste huishoudens het al moeilijk genoeg, daar zit al geen vet meer op de botten, een akkoord zoals dit zal zelfs de botten afschrapen.
pi_184492458
Met partijen als D66 en CDA hebben we geen vijanden nodig.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 14:53:37 #60
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184492745
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 13:14 schreef klipper het volgende:

[..]

Mooi..........
Die kinderen zijn het probleem niet, die moeten vaak nog jaren naar school en kunnen prima intregeren en later zichzelf wel onderhouden.

De ouders zijn het probleem, daar zal de overgrote meerderheid in de bijstand of laagbetaalde banen terecht komen.

Hier staan juichen en dalijk bij de eerst volgende belastingverhoging weer staan te janken.
6% naar 9% op voedsel is hier mede debet aan.
Kosten moeten wel ergens van betaald worden.

Het zou mooier zijn als kinderen hier mogen blijven en ouders gewoon terug moeten, maar het begint bij kinderen, dan ouders en voor je het weet opa en oma want het is zo zielig.

Maar de komende transitie van energie krijgen de meeste huishoudens het al moeilijk genoeg, daar zit al geen vet meer op de botten, een akkoord zoals dit zal zelfs de botten afschrapen.
De verantwoordelijkheid voor een kind ligt in eerste instantie bij de ouders. Als die hun eigen verantwoordelijkheid ontlopen door bewust door te blijven procederen in uitzichtloze positie, dan zijn zij ook degenen die de toekomst van hun eigen kind dwarsbomen door niet het eigen verlies te nemen en gewoon terug te keren naar huis, maar in plaats daarvan eindeloos door te blijven drammen om maar in Nederland (of Europa) te kunnen blijven.
pi_184492826
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 14:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De verantwoordelijkheid voor een kind ligt in eerste instantie bij de ouders. Als die hun eigen verantwoordelijkheid ontlopen door bewust door te blijven procederen in uitzichtloze positie, dan zijn zij ook degenen die de toekomst van hun eigen kind dwarsbomen door niet het eigen verlies te nemen en gewoon terug te keren naar huis, maar in plaats daarvan eindeloos door te blijven drammen om maar in Nederland (of Europa) te kunnen blijven.
Maar als de ouders terug moeten, moeten de kinderen dat ook of er moet een nieuwe kinderpardon komen wat CDA (ik dacht eerder aan CU) wil
pi_184492848
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 14:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De verantwoordelijkheid voor een kind ligt in eerste instantie bij de ouders. Als die hun eigen verantwoordelijkheid ontlopen door bewust door te blijven procederen in uitzichtloze positie, dan zijn zij ook degenen die de toekomst van hun eigen kind dwarsbomen door niet het eigen verlies te nemen en gewoon terug te keren naar huis, maar in plaats daarvan eindeloos door te blijven drammen om maar in Nederland (of Europa) te kunnen blijven.
Mij hoef je niet te overtuigen.
Weet wel waar ik niet meerop stem.
Bij teveel partijen is nederland in de uitverkoop ten koste van de huidige bevolking.
pi_184492914
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 15:00 schreef klipper het volgende:

[..]

Mij hoef je niet te overtuigen.
Weet wel waar ik niet meerop stem.
Bij teveel partijen is nederland in de uitverkoop ten koste van de huidige bevolking.
Dus je laat het over aan de PVV of FvD ?
Vind je dan niet dat zij ook best wel eenzijdig zijn als het daar over gaat ?
  zaterdag 19 januari 2019 @ 15:04:45 #64
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184492920
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 14:59 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Maar als de ouders terug moeten, moeten de kinderen dat ook of er moet een nieuwe kinderpardon komen wat CDA (ik dacht eerder aan CU) wil
Natuurlijk moeten die kinderen dan ook mee terug. Die ouders zijn niet voor niets uitgeprocedeerd: er is meerdere keren geconstateerd dat er geen reden is voor asiel en dat zij prima in land van herkomst terecht kunnen.

Er zijn trouwens zoveel ouders die hun kinderen mee nemen naar het buitenland om te emigreren. Zijn die kinderen niet zielig omdat ze ergens anders een nieuw leven moeten zien op te bouwen? We moeten echt eens ophouden met asielzoekers standaard weg te zetten als 'zielig' en 'slachtoffer'. Het zijn ook gewoon volwassen mensen die zelf keuzes kunnen maken en die ook gewoon zelf verantwoordelijk zijn voor die keuzes. Als zij daarbij hun kinderen meeslepen een oorlogsgebied in is het wat anders, maar bij uitgeprocedeerden hoef je daar geen medelijden mee te hebben.
pi_184492932
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 15:04 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Natuurlijk moeten die kinderen dan ook mee terug. Die ouders zijn niet voor niets uitgeprocedeerd: er is meerdere keren geconstateerd dat er geen reden is voor asiel en dat zij prima in land van herkomst terecht kunnen.

Er zijn trouwens zoveel ouders die hun kinderen mee nemen naar het buitenland om te emigreren. Zijn die kinderen niet zielig omdat ze ergens anders een nieuw leven moeten zien op te bouwen? We moeten echt eens ophouden met asielzoekers standaard weg te zetten als 'zielig' en 'slachtoffer'. Het zijn ook gewoon volwassen mensen die zelf keuzes kunnen maken en die ook gewoon zelf verantwoordelijk zijn voor die keuzes.
En als ze die keuzes gewoon niet kunnen maken in het land van herkomst ?
  zaterdag 19 januari 2019 @ 15:06:22 #66
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184492943
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 15:05 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

En als ze die keuzes gewoon niet kunnen maken in het land van herkomst ?
Ze zijn uitgeprocedeerd om een reden. Ze kunnen prima in hun eigen land terecht.
pi_184493010
Komt zo toch nooit een eind aan? Op dit moment zullen er ook wel ouders met jonge kinderen in de procedure zitten. En als die een paar keer in bezwaar en beroep gaan heb je weer een nieuwe groep kinderen die hier geworteld is (en dus zielig en hier 'moeten mogen' blijven). Procedures versnellen is niet zomaar geregeld en bezwaar of beroep 'mag' je ook niet onmogelijk maken...
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_184520465
Dit is gewoon VVD'tje pesten van D66 en het CDA. En dat over de rug van de Nederlandse bevolking, want ook dit kinderpardon zal weer een aanzuigende werking hebben en is een beloning voor groepen mensen die ons land allang hadden moeten verlaten. De belastingbetaler gaat opdraaien voor de gevolgen, met dank aan D66 en CDA.

Dat D66 wereldvreemd is, wisten we al. Maar de draai van het CDA is echt bizar. En waarom? Niet omdat ze iets vinden dat in het belang van Nederlandse bevolking is, maar puur om de VVD een hak te zetten. Misselijkmakend.
pi_184521101
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 21:16 schreef Elfletterig het volgende:
Maar de draai van het CDA is echt bizar. En waarom? Niet omdat ze iets vinden dat in het belang van Nederlandse bevolking is, maar puur om de VVD een hak te zetten. Misselijkmakend.
Vanuit een christelijk perspectief vind ik de draai niet opmerkelijk. De onbezonnenheid waarmee het gebeurt wel. Nu nemen migranten nog zelden een kind mee in een brak bootje op de middellandse zee maar als eenmaal bekend wordt dat je in Nederland defacto altijd asiel zal krijgen mits je maar een kind meeneemt en lang procederen voorlief neemt kan dat rap veranderen. Duitsland heeft vorige week het aantal "veilige" landen juist uitgebreid om asiel sneller af te kunnen wijzen. Deze beweging de grenzen voor migratie verder open te zetten gaat regelrecht in tegen die van de omringende landen. Ik verwacht dan ook dat de aanzuigende werking die er vanuit zal gaan mocht men het kinderpardon verruimen veel groter zal zijn dan velen verwachten. Met name in een verdere stijging van het %tage bijstandsuitkeringen dat gaat naar niet westerse migranten zal dat tot uiting komen. Na 18 maanden kunnen illegale migranten gaan asielshoppen omdat dan de gegevens uit het eurodac systeem verwijderd worden. Er zit dus een flinke vertraging ingebouwd voordat migranten verder trekken uit de EU aankomstlanden wat nu hoofdzakelijk Griekenland en Spanje zijn. Griekenland en Spanje hebben geen uitgebreid sociaal stelsel zoals Nederland dus met name kansarme migranten met weinig arbeidspotentiaal zoeken hier mogelijk hun heil.

[ Bericht 2% gewijzigd door Digi2 op 20-01-2019 21:58:18 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_184522229
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 21:16 schreef Elfletterig het volgende:
Dit is gewoon VVD'tje pesten van D66 en het CDA. En dat over de rug van de Nederlandse bevolking, want ook dit kinderpardon zal weer een aanzuigende werking hebben en is een beloning voor groepen mensen die ons land allang hadden moeten verlaten. De belastingbetaler gaat opdraaien voor de gevolgen, met dank aan D66 en CDA.

Dat D66 wereldvreemd is, wisten we al. Maar de draai van het CDA is echt bizar. En waarom? Niet omdat ze iets vinden dat in het belang van Nederlandse bevolking is, maar puur om de VVD een hak te zetten. Misselijkmakend.
Ik kan me nog wel herinneren dat jij het standpunt had dat Mauro mocht blijven.

Dan snap ik niet waarom jij deze keuze van het CDA zo belachelijk vindt.
  zondag 20 januari 2019 @ 22:38:36 #71
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184522341
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 21:16 schreef Elfletterig het volgende:
Dit is gewoon VVD'tje pesten van D66 en het CDA.
Mooi zo, en keihard terecht.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184522898
Het huidige regeerakkoord staat geen verruiming van het pardon toe en ik ga er vanuit dat de VVD hieraan vasthoudt, tenminste totdat de rapportage onderzoeken t.a.v. het pardon en de asielprocedures zijn afgerond. Die gegevens lijken mij z.w.z. van belang en het zal mij niet verbazen als daaruit zal blijken dat het verder beperken van beroepsmogelijkheden en proceduretijden nauwelijks mogelijk is binnen gegeven internationale rechtskaders. Bovendien dat van het kinderpardon een aanzienlijke aanzuigende werking uitgaat.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_184523244
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 15:10 schreef Loohcs het volgende:
Komt zo toch nooit een eind aan? Op dit moment zullen er ook wel ouders met jonge kinderen in de procedure zitten. En als die een paar keer in bezwaar en beroep gaan heb je weer een nieuwe groep kinderen die hier geworteld is (en dus zielig en hier 'moeten mogen' blijven). Procedures versnellen is niet zomaar geregeld en bezwaar of beroep 'mag' je ook niet onmogelijk maken...
Deze circusvoorstelling trekt vrolijk rond hoor.

De NOS sprak ook al van gezinnen die nu weer volop hoop krijgen op een verblijfsvergunning / de beloning voor hun rekken en wachten.

Niks leren van het verleden en gewoon weer volop gaan gedogen en zielig vinden.

Tering, de ranzige debiliteit.
pi_184523721
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 22:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik kan me nog wel herinneren dat jij het standpunt had dat Mauro mocht blijven.

Dan snap ik niet waarom jij deze keuze van het CDA zo belachelijk vindt.
Mauro was als minderjarige hier naartoe gestuurd en had hier geen ouders. Hij had amper nog contact met zijn familie in Angola, hij is grotendeels in Nederland opgegroeid en compleet verwesterd. Zijn definitieve verblijfsvergunning heeft verder ook geen consequenties gehad, in de zin dat zijn ouders daarna alsnog overkwamen.

Ik vind een minderjarig kind - hij was 9 toen hij in Nederland aankwam - iets compleet anders dan volwassen mensen die bij hun volle verstand in Nederland kinderen op de wereld zetten en deze vervolgens als machtsmiddel inzetten.

Het CDA heeft jaren moeilijk gedaan over immigratie en kinderpardons. Nu ineens, na een paar prikkelende uitspraken van Dijkhoff over het klimaatakkoord, maken ze een draai van 180 graden. Dat is echt geen toeval.
pi_184523727
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 23:23 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Deze circusvoorstelling trekt vrolijk rond hoor.

De NOS sprak ook al van gezinnen die nu weer volop hoop krijgen op een verblijfsvergunning / de beloning voor hun rekken en wachten.

Niks leren van het verleden en gewoon weer volop gaan gedogen en zielig vinden.

Tering, de ranzige debiliteit.
Dit.
pi_184524089
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 21:16 schreef Elfletterig het volgende:
Dit is gewoon VVD'tje pesten van D66 en het CDA. En dat over de rug van de Nederlandse bevolking, want ook dit kinderpardon zal weer een aanzuigende werking hebben en is een beloning voor groepen mensen die ons land allang hadden moeten verlaten. De belastingbetaler gaat opdraaien voor de gevolgen, met dank aan D66 en CDA.

Dat D66 wereldvreemd is, wisten we al. Maar de draai van het CDA is echt bizar. En waarom? Niet omdat ze iets vinden dat in het belang van Nederlandse bevolking is, maar puur om de VVD een hak te zetten. Misselijkmakend.
Eerder de VVD lik op stuk geven dan. Had Dijkhoff zich maar niet zo richting de coalitie op moeten stellen.

En hoewel de CDA Kamerleden nu inderdaad van mening veranderen, is de achterban altijd voor een ruimer kinderpardon geweest. Dus heel raar is dit nou ook niet.
"Pools are perfect for holding water"
pi_184524163
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 23:50 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Mauro was als minderjarige hier naartoe gestuurd en had hier geen ouders. Hij had amper nog contact met zijn familie in Angola, hij is grotendeels in Nederland opgegroeid en compleet verwesterd. Zijn definitieve verblijfsvergunning heeft verder ook geen consequenties gehad, in de zin dat zijn ouders daarna alsnog overkwamen.

Ik vind een minderjarig kind - hij was 9 toen hij in Nederland aankwam - iets compleet anders dan volwassen mensen die bij hun volle verstand in Nederland kinderen op de wereld zetten en deze vervolgens als machtsmiddel inzetten.

Het CDA heeft jaren moeilijk gedaan over immigratie en kinderpardons. Nu ineens, na een paar prikkelende uitspraken van Dijkhoff over het klimaatakkoord, maken ze een draai van 180 graden. Dat is echt geen toeval.
Daar lijkt mij ook niet nee. Tsja, dat krijg je er dus van, Dijkhoff. De VVD had ook wel kunnen beseffen dat wanneer zij als partij plannen uit het regeerakkoord openlijk af gaan vallen, de andere partijen ook minder waarde aan dat ding gaan hechten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_184524224
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 23:50 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Mauro was als minderjarige hier naartoe gestuurd en had hier geen ouders. Hij had amper nog contact met zijn familie in Angola, hij is grotendeels in Nederland opgegroeid en compleet verwesterd. Zijn definitieve verblijfsvergunning heeft verder ook geen consequenties gehad, in de zin dat zijn ouders daarna alsnog overkwamen.
Dat hij geen contact zou hebben met zijn moeder is trouwens een leugen. Regelmatig belde hij nog naar zijn moeder in Angola.

Overigens over die consequenties, door Mauro kwam er een kinderpardon, de consequenties kun je dus gerust als groot omschrijven.

https://www.trouw.nl/home(...)oedgekeurd~ab1952d1/

quote:
Ik vind een minderjarig kind - hij was 9 toen hij in Nederland aankwam - iets compleet anders dan volwassen mensen die bij hun volle verstand in Nederland kinderen op de wereld zetten en deze vervolgens als machtsmiddel inzetten.
Sommigen zullen hier kinderen op de wereld zetten. Terwijl anderen hier kinderen met kleine kinderen komen.

Dat Mauro 9 jaar in Angola gewoond heeft zorgt er ook voor dat hij de taal spreekt en het land kent. Als je dan toch terug moet keren (naar een veilig land, daar gaat het tenslotte om), maakt dat het wel makkelijker.
pi_184524238
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 23:50 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dit.
Puntje bij paaltje ben jij ook zo'n gedoger, zie de kwestie Mauro.
  maandag 21 januari 2019 @ 08:07:46 #80
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184526511
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 00:27 schreef luxerobots het volgende:
Puntje bij paaltje ben jij ook zo'n gedoger, zie de kwestie Mauro.
Volgens mij iedereen, als puntje bij paaltje komt. Alleen de écht harteloze psychopathe tyfusklootzakken niet, die types zou je dan ook per direct alle burger- en stemrechten moeten ontnemen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184526525
Weer zo een naieve politicus. De werkende man mag het weer betalen. Ze hebben schijt aan ons. Wij hebben het veel te goed volgens hun, terwijl steeds meer van ons de eindjes aan elkaar proberen te knopen.

https://twitter.com/JoelV(...)234174153621505?s=20
  maandag 21 januari 2019 @ 08:09:59 #82
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_184526535
Nog ruimer dat pardon. Waarom mogen ze niet hun vriendjes meenemen uit Syrie? Dan wordt het makkelijker voor ze om zich hier te aarden.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 21 januari 2019 @ 08:12:01 #83
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184526546
quote:
7s.gif Op maandag 21 januari 2019 08:09 schreef SpecialK het volgende:
Nog ruimer dat pardon. Waarom mogen ze niet hun vriendjes meenemen uit Syrie? Dan wordt het makkelijker voor ze om zich hier te aarden.
Goed idee, ik heb jouw voorstel zojuist naar de CU-fractie doorgestuurd.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 21 januari 2019 @ 08:12:55 #84
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_184526556
quote:
6s.gif Op maandag 21 januari 2019 08:12 schreef Ringo het volgende:

[..]

Goed idee, ik heb jouw voorstel zojuist naar de CU-fractie doorgestuurd.
En... het principe is vriendschap kent geen leeftijd.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 21 januari 2019 @ 08:16:45 #85
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184526581
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:56 schreef luxerobots het volgende:

We geven burgerrechten aan mensen waarvan het de enige prestatie is dat ze over onze grens heengekomen zijn.
Ja, belachelijk! Normaal moet de prestatie namelijk zijn dat je toevallig geboren bent uit ouders met een Nederlands paspoort.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 21 januari 2019 @ 08:20:51 #86
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184526609
quote:
7s.gif Op maandag 21 januari 2019 08:07 schreef Ringo het volgende:

Volgens mij iedereen, als puntje bij paaltje komt. Alleen de écht harteloze psychopathe tyfusklootzakken niet, die types zou je dan ook per direct alle burger- en stemrechten moeten ontnemen.
Want democratie werkt in jouw optiek alleen goed als je andersdenkenden niet laat stemmen?

Oh, ik hoor bij de harteloze psychopathe klootzakken.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184527756
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 08:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ja, belachelijk! Normaal moet de prestatie namelijk zijn dat je toevallig geboren bent uit ouders met een Nederlands paspoort.
Zo gaat dat al eeuwen, men wordt geboren in een land uit ouders uit dat land.

Nu men veel mobieler geworden is, gaat men naar het land waar men naartoe wil. En dan is het voor kansarme mensen heel interessant om naar een welvarend land te gaan met uitkeringen en een sociaal vangnet.
pi_184528127
Grappig, cda/d66/cu doen aan populisme dus en ik maar denken dat "extreem" rechts dat doet.
  maandag 21 januari 2019 @ 11:11:51 #89
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184528667
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 10:06 schreef luxerobots het volgende:

Zo gaat dat al eeuwen, men wordt geboren in een land uit ouders uit dat land.

Nu men veel mobieler geworden is, gaat men naar het land waar men naartoe wil. En dan is het voor kansarme mensen heel interessant om naar een welvarend land te gaan met uitkeringen en een sociaal vangnet.
Tuurlijk. En dat gaat niet werken. Maar jij begint over 'prestaties'. Dat is natuurlijk een onzinnige opmerking. Jij hebt er ook niets voor hoeven doen om in Nederland te mogen wonen, toch? (neem ik even aan dat je aan autochtone Nederlander bent)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 21 januari 2019 @ 11:13:45 #90
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184528696
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 10:33 schreef Joppiez het volgende:
Grappig, cda/d66/cu doen aan populisme dus en ik maar denken dat "extreem" rechts dat doet.
'Links' en 'rechts' zijn geen maat voor populisme. Vrijwel alle partijen zeggen dat waarvan ze denken dat een potentiele kiezer het wil horen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184528830
ADPolitiek twitterde op maandag 21-01-2019 om 11:18:53 Ook D66 steunt uitzetstop asielkinderen: spanningen coalitie lopen verder op https://t.co/yznXY3HWcR https://t.co/VTSG35rP2R reageer retweet
pi_184528883
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 11:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

'Links' en 'rechts' zijn geen maat voor populisme. Vrijwel alle partijen zeggen dat waarvan ze denken dat een potentiele kiezer het wil horen.
Populisme is irrationele verkiezingspraat. Deze maatregel is ook alles behalve rationeel. Op emotie en angst gedreven.

Ik vind de hypocrisie gewoon stuittend. We hebben niet voor niets een asielprocedure. Schaf hem anders lekker af.

Ondertussen sterven er in Jemen nog altijd honderden kinderen dagelijks van de honger. Maar dat zijn onze zaken niet, niks meer over te horen op het nieuws of in de politiek.
  maandag 21 januari 2019 @ 11:25:42 #93
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184528918
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 11:24 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Populisme is irrationele verkiezingspraat. Deze maatregel is ook alles behalve rationeel. Op emotie en angst gedreven.

Ik vind de hypocrisie gewoon stuittend. We hebben niet voor niets een asielprocedure. Schaf hem anders lekker af.

Ondertussen sterven er in Jemen nog altijd honderden kinderen dagelijks van de honger. Maar dat zijn onze zaken niet, niks meer over te horen op het nieuws of in de politiek.
Ben het ook helemaal met je eens.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 21 januari 2019 @ 11:26:49 #94
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184528936
Asiel verleen je aan mensen omdat ze hun leven niet zeker zijn in eigen land.

Niet aan mensen die gewoon terug kunnen maar dat niet willen en hun kinderen als zogenaamd excuus gaan gebruiken. We hebben gewoon immigratieregels en -kanalen die ze netjes kunnen bewandelen als ze naar Nederland willen immigreren met hun gezin.

[ Bericht 2% gewijzigd door WheeledWarrior op 21-01-2019 11:38:11 ]
pi_184529078
Als Nederland als enige land in de EU besluit dat het meenemen van kinderen door met name economische migranten een grond is voor asiel dan kan het niet anders dan dat daar in het smartphone tijdperk een grote aanzuigende werking vanuit gaat. Dit is europees en je kan daar als land geen uitzonderingspositie in aannemen zonder grote gevolgen. Al helemaal niet als je de omringende landen daarmee juist in de kaart speelt die juist de instroom willen beperken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 21 januari 2019 @ 11:46:27 #96
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184529284
Goed bezig! ^O^ Een ruimhartig(er) kinderpardon kan ik alleen maar achter staan.

Maar tegelijk ook graag de procedures versnellen, zodat de kans op uitzichtloze situaties zoveel mogelijk weggehaald worden.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_184529311
quote:
6s.gif Op maandag 21 januari 2019 11:46 schreef SicSicSics het volgende:

Maar tegelijk ook graag de procedures versnellen.
Zijn ze al 20 jaar mee bezig en binnen de internationale rechtskaders weinig kans dit te verwezenlijken. Bovendien gaat het ook om beroepsmogelijkheden wat een belangrijke rol speelt. Ook dat is binnen deze kaders moeilijk terug te dringen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_184529319
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:45 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dit is wel waar.
Je moet kunnen laten zien waarom het júist die gewortelde kinderen zijn die geen uitzetting verdienen.
Het heeft niets met 'verdienen' te maken. Wel met je houden aan de wetten.
pi_184529492
Dit is alleen maar mogelijk als het oneindig rekken van procedures aangepakt wordt en daar zullen ook CU en D66 dan moeten bewegen. Zonder zo'n dergelijke maatregel gaat Dijkhoff niet eens beginnen dit proberen te verkopen aan de eigen achterban met verkiezingen in zicht.
pi_184529601
quote:
6s.gif Op maandag 21 januari 2019 11:46 schreef SicSicSics het volgende:
Goed bezig! ^O^ Een ruimhartig(er) kinderpardon kan ik alleen maar achter staan.

Maar tegelijk ook graag de procedures versnellen, zodat de kans op uitzichtloze situaties zoveel mogelijk weggehaald worden.
Hoe kun je hier achter staan? We hebben een beleid, dat beleid dient nageleefd te worden. Er wordt al veel te veel misbruik gemaakt van de situatie. De "ouders" horen hier niet, maar frustreren de uitzetting door minimaal 10x in beroep te gaan, wat dus jaren duurt en tonnen aan belastinggeld kost per gezin. Ondertussen poepen ze wat kinderen uit en dan is het opeens zielig. Daarbij gaat dit een aanzuigende werking hebben op veel mensen die makkelijk asiel willen krijgen, gewoon zorgen dat je wat kinderen werpt in Nederland terwijl je de uitzetting frustreert. Het hele argument van het "kinderpardon" is gebaseerd op emotie en emotionele chantage, meer is het niet.

Het enige argument wat wordt aangedragen is dat ze zich nu eenmaal hier geaard hebben en niet zomaar naar een ander land kunnen, apart dat zo'n argument nooit stand houd als we hier een hoop van dat volk hierheen halen, dan kunnen ze zich opeens wel makkelijk aanpassen, in theorie dan want de praktijk wijst dagelijks wat anders uit.
  maandag 21 januari 2019 @ 12:04:27 #101
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184529627
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 11:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het heeft niets met 'verdienen' te maken. Wel met je houden aan de wetten.
Dit. Zoals ik al poste, asielrecht is niet bedoeld voor mensen die hier om economische redenen heen komen, worden afgewezen en dan roepen 'de kinderen zijn hier geworteld'. Daar hebben we gewoon immigratieprocedures voor.

Er zijn trouwens zat mensen met kinderen die emigreren, maar daar hoor je nooit iemand over het feit dat deze kinderen buiten Nederland moeten wortelen.
pi_184529643
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:04 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dit. Zoals ik al poste, asielrecht is niet bedoeld voor mensen die hier om economische redenen heen komen, worden afgewezen en dan roepen 'de kinderen zijn hier geworteld'. Daar hebben we gewoon immigratieprocedures voor.

Er zijn trouwens zat mensen met kinderen die emigreren, maar daar hoor je nooit iemand over het feit dat deze kinderen buiten Nederland moeten wortelen.
Als ze miljoenen gelukszoekers hierheen halen inclusief kinderen hoor je ook niemand dat die kinderen uit hun omgeving worden weggerukt, terug hoeven ze ook niet. Het hier "geworteld' zijn argument is een non-argument wat selectief gebruikt wordt door een hypocriete bende.
pi_184529670
quote:
7s.gif Op maandag 21 januari 2019 08:07 schreef Ringo het volgende:

[..]

Volgens mij iedereen, als puntje bij paaltje komt. Alleen de écht harteloze psychopathe tyfusklootzakken niet, die types zou je dan ook per direct alle burger- en stemrechten moeten ontnemen.
Nee, ik zie het ten koste gaan van de Nederlandse burger waar steeds minder geld voor is. Die z'n ouders in de stront ziet liggen omdat er geen geld meer is voor verzorging omdat dat geld gaat naar mensen die hier geen flikker bijdragen. Wat voor harteloze psychopate tyfusklootzak moet je zijn om daar achter te staan. Een beetje onze oudjes laten creperen.
  maandag 21 januari 2019 @ 12:09:33 #104
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184529688
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:06 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Als ze miljoenen gelukszoekers hierheen halen inclusief kinderen hoor je ook niemand dat die kinderen uit hun omgeving worden weggerukt, terug hoeven ze ook niet. Het hier "geworteld' zijn argument is een non-argument wat selectief gebruikt wordt door een hypocriete bende.
Het is heel simpel: bij asielrecht moet alleen beoordeeld worden of de persoon in kwestie zijn/haar leven niet zeker is bij terugkeer naar eigen land. Is dat gevaar er niet, moet de persoon plus evt. aanhang gewoon terug. Kinderen of geen kinderen is totaal irrelevant voor een asielstatus.
pi_184529708
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:09 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het is heel simpel: bij asielrecht moet alleen beoordeeld worden of de persoon in kwestie zijn/haar leven niet zeker is bij terugkeer naar eigen land. Is dat gevaar er niet, moet de persoon plus evt. aanhang gewoon terug. Kinderen of geen kinderen is totaal irrelevant voor een asielstatus.
Wat mij betreft mag ook meegewogen worden hoeveel veilige landen een persoon doorkruist heeft voordat hij hier komt. En mag er pas met gratis geld uitdelen begonnen worden als een persoon zich hier een jaar of 20 bewezen heeft. Denk dat je met die laatste maatregel de influx al min of meer stopt trouwens.
pi_184529711
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:09 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het is heel simpel: bij asielrecht moet alleen beoordeeld worden of de persoon in kwestie zijn/haar leven niet zeker is bij terugkeer naar eigen land. Is dat gevaar er niet, moet de persoon plus evt. aanhang gewoon terug. Kinderen of geen kinderen is totaal irrelevant voor een asielstatus.
Helemaal mee eens, maar zodra de sociale voorzieningen al wat minder zijn dan in Nederland gaan de roeptoeters weer de straat op om moord en brand te schreeuwen, want dat is zielig.
  maandag 21 januari 2019 @ 12:14:02 #107
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184529751
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:11 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, maar zodra de sociale voorzieningen al wat minder zijn dan in Nederland gaan de roeptoeters weer de straat op om moord en brand te schreeuwen, want dat is zielig.
De sociale voorzieningen zijn in het grootste deel vd wereld minder dan in Nederland, ook dat is een non-argument.

Verder staat het deze mensen gewoon vrij om een reguliere immigratie-aanvraag te doen. Zoals ze bedoeld is voor wie naar Nederland wil verhuizen. Daar heb ik ook geen probleem mee. Maar dat misbruik van het asielrecht is echt zum kotzen.
  maandag 21 januari 2019 @ 12:17:36 #108
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184529806
De vraag is nu, gaat het kabinet straks klappen? Er heerst echt een negatieve, destructieve sfeer nu.

Maarja, men vreest natuurlijk de opkomst van FVD, die voornamelijk groeit ten koste van CDA en VVD en niet PVV, zoals gehoopt werd. :') Ze zullen er alles aan doen om nu nieuwe verkiezingen te vermijden. De EK verkiezingen komt al onhandig genoeg uit.
pi_184529813
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:11 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, maar zodra de sociale voorzieningen al wat minder zijn dan in Nederland gaan de roeptoeters weer de straat op om moord en brand te schreeuwen, want dat is zielig.
Wat mij betreft wordt er totdat je hier x jaar hebt gewerkt helemaal geen gebruik gemaakt van de sociale voorzieningen. Kan me er echt de tyfus aan ergeren dat ik tijdens ziekte nog enorm m'n best doe om m'n steentje bij te dragen. En de migranten hier op 't dorp allemaal geen ene flikker uitvoeren. Zelfs tegen hun buurtgenoten zeggen dat ze niet moeten gaan werken maar gewoon "naar gemeente gaan, krijg je geld".

Hoe wil je ooit een sociaal stelsel overeind houden als je zulke lamzakken verblijfsvergunningen geeft? En dat zijn dan nog de gevallen die de moeite hebben genomen de taal te leren. Ze komen hier ook van 't AZC af zonder zich maar enigszins verstaanbaar te kunnen maken. Kan me d'r echt piswoest om maken.
  maandag 21 januari 2019 @ 12:22:14 #110
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184529872
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 11:47 schreef Digi2 het volgende:
Zijn ze al 20 jaar mee bezig en binnen de internationale rechtskaders weinig kans dit te verwezenlijken. Bovendien gaat het ook om beroepsmogelijkheden wat een belangrijke rol speelt. Ook dat is binnen deze kaders moeilijk terug te dringen.
Harder werken dan, moeilijk is niet onmogelijk. :)
En anders beter uitleggen. Maar het huidige limbo waarin de kinderen terechtkomen (of het nou aan de ouders of de overheid ligt) is onwenselijk.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_184529883
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:17 schreef Vader_Aardbei het volgende:
De vraag is nu, gaat het kabinet straks klappen? Er heerst echt een negatieve, destructieve sfeer nu.

Maarja, men vreest natuurlijk de opkomst van FVD, die voornamelijk groeit ten koste van CDA en VVD en niet PVV, zoals gehoopt werd. :') Ze zullen er alles aan doen om nu nieuwe verkiezingen te vermijden. De EK verkiezingen komt al onhandig genoeg uit.
Het zal mij weinig verbazen als het kabinet gaat vallen en er verkiezingen komen. Het formeren van een nieuw kabinet kan heel lang gaan duren en gedurende de tussentijd geen beleidswijzigingen wat in het voordeel van de VVD is want dan is de rapportage onderzoek asiel en pardon ondertussen wel afgerond.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_184529896
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:17 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Wat mij betreft wordt er totdat je hier x jaar hebt gewerkt helemaal geen gebruik gemaakt van de sociale voorzieningen. Kan me er echt de tyfus aan ergeren dat ik tijdens ziekte nog enorm m'n best doe om m'n steentje bij te dragen. En de migranten hier op 't dorp allemaal geen ene flikker uitvoeren. Zelfs tegen hun buurtgenoten zeggen dat ze niet moeten gaan werken maar gewoon "naar gemeente gaan, krijg je geld".

Hoe wil je ooit een sociaal stelsel overeind houden als je zulke lamzakken verblijfsvergunningen geeft? En dat zijn dan nog de gevallen die de moeite hebben genomen de taal te leren. Ze komen hier ook van 't AZC af zonder zich maar enigszins verstaanbaar te kunnen maken. Kan me d'r echt piswoest om maken.
Ik kan mij er ook steeds kwader over maken, de kosten blijven maar stijgen, we houden elke maand minder over maar toch vinden ze in Den Haag samen met hun aanhang dat we maar gelukszoeker moeten blijven importeren en ze financieel in de watten te leggen zonder ooit iets bijgedragen te hebben aan deze samenleving of de kans dat ze ooit een bijdrage gaan leveren.

Ze zouden geen euro moeten krijgen behalve wat basisvoorzieningen, en de tijd dat ze nog in de procedure zitten gaan ze maar ergens vrijwilligerswerk doen of ander sociaal werk. Voor wat papier te prikken naast de snelweg hoef je geen Nederlands te spreken of een studie te volgen. Ze doen ze tenminste wat terug voor het land wat hun met open armen ontvangt.
  maandag 21 januari 2019 @ 12:24:35 #113
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184529911
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:03 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Hoe kun je hier achter staan?
Omdat ik barmhartigheid heb meegekregen vanuit mijn traditioneel Nederlands Joods-Christelijk opvoeding. O+ :D
quote:
We hebben een beleid, dat beleid dient nageleefd te worden. Er wordt al veel te veel misbruik gemaakt van de situatie. De "ouders" horen hier niet, maar frustreren de uitzetting door minimaal 10x in beroep te gaan, wat dus jaren duurt en tonnen aan belastinggeld kost per gezin. Ondertussen poepen ze wat kinderen uit en dan is het opeens zielig. Daarbij gaat dit een aanzuigende werking hebben op veel mensen die makkelijk asiel willen krijgen, gewoon zorgen dat je wat kinderen werpt in Nederland terwijl je de uitzetting frustreert. Het hele argument van het "kinderpardon" is gebaseerd op emotie en emotionele chantage, meer is het niet.
Daarom. Procedures aanpassen. Mogelijkheden tot beroep beperken. Zorgen voor duidelijkheid (eerder) in het proces.

Het is zeker niet alleen emotionele chantage. :)
quote:
Het enige argument wat wordt aangedragen is dat ze zich nu eenmaal hier geaard hebben en niet zomaar naar een ander land kunnen, apart dat zo'n argument nooit stand houd als we hier een hoop van dat volk hierheen halen, dan kunnen ze zich opeens wel makkelijk aanpassen, in theorie dan want de praktijk wijst dagelijks wat anders uit.
Dan lees je alleen maar wat je wil lezen, in de onderzoeken.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_184529952
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:17 schreef Vader_Aardbei het volgende:
De vraag is nu, gaat het kabinet straks klappen? Er heerst echt een negatieve, destructieve sfeer nu.

Maarja, men vreest natuurlijk de opkomst van FVD, die voornamelijk groeit ten koste van CDA en VVD en niet PVV, zoals gehoopt werd. :') Ze zullen er alles aan doen om nu nieuwe verkiezingen te vermijden. De EK verkiezingen komt al onhandig genoeg uit.
Lijkt mij heel sterk dat ze het gaan laten vallen.

1. Ik vertrouw de politiek en de politici totaal niet. Er staan verkiezingen voor de deur dus de komende maanden gaan we meer populistische uitspraken krijgen. Ze roepen wat in de leegte, jutten hun achterban weer op en vangen stemmen terwijl ze niets veranderen om daarna weer een handtekening te zetten bij het kruisje.

2. Zoals al aangegeven de FVD wordt te groot, de PVV blijft ook nog altijd groot. Rechts maakt overal een opmars, al moeten ze rollebollend door Den Haag ze zullen er alles aan doen om te voorkomen dat ze hun macht verliezen.

Het gaat langzaam maar ooit komt de ommekeer, dan is de overgrote meerderheid van de Nederlandse bevolking het zat.
pi_184530000
quote:
6s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:24 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Daarom. Procedures aanpassen. Mogelijkheden tot beroep beperken. Zorgen voor duidelijkheid (eerder) in het proces.

Dit is het trekken an een dood paard want daar is men al decennia lang mee bezig en zoals al vaker toegelicht zijn binnen de internationale rechtskaders en een behoorlijke rechtsgang de mogelijkheden hiertoe beperkt. Rutte heeft dit zelf verklaart en ik heb er van de oppositie geen tegengeluid over vernomen dus er zal weinig tegen in te brengen zijn. Vandaar ook dat er een onderzoekscommissie in het leven is geroepen waarvan de resultaten nog niet bekend zijn want dat heeft nu eenmaal zijn tijd nodig (evenals een goede rechtsgang) ;)
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_184530036
quote:
6s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:24 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Omdat ik barmhartigheid heb meegekregen vanuit mijn traditioneel Nederlands Joods-Christelijk opvoeding. O+ :D

Dat heb ik ook, ik neem die kinderen ook niets kwalijk. Neem eigenlijk de ouders nog niets kwalijk want ik zou hetzelfde doen in hun positie. Maar neemt niet weg dat het gewoon emotionele chantage is en dat we er één lijn in moeten trekken. Voeren we het kinderpardon door dan houd je maar vast want dan komt heel Afrika en het Midden-Oosten hierheen om jarenlang op onze kosten te profiteren. En die kosten gaan in de miljarden lopen (lopen ze nu al), al die uitkeringen, gratis sociale voorzieningen, personeelskosten en de kosten om steeds in beroep te gaan. Wij kunnen hier niet met maar 9 miljoen werkende personen, waaronder jeugd met hun krantenwijkje, sociale voorzieningen in stand houden voor onszelf, onze ouderen inclusief nog miljoenen gelukszoekers die ontzettend veel kosten.

quote:
Daarom. Procedures aanpassen. Mogelijkheden tot beroep beperken. Zorgen voor duidelijkheid (eerder) in het proces.

Het is zeker niet alleen emotionele chantage. :)

Klopt, die procedures hadden ze al veel eerder moeten aanpassen. Maar open je nu de sluis door het kinderpardon door te voeren dan kunnen ze over 5/10 jaar weer een discussie voeren dat het niet werkt en er teveel mensen misbruik van maken waarna er zeker wel weer jaren gediscussieerd moet worden over het stopzetten van het kinderpardon. Laat het voor nu maar even zoals het is, willen ze het oplossen dan los het maar in één keer fatsoenlijk op. Dus geen direct kinderpardon maar gewoon direct die procedures aanpassen.

quote:
Dan lees je alleen maar wat je wil lezen, in de onderzoeken.
Wat zijn dan de andere argumenten om "jeugd" inclusief hun ouders hier te houden die gewoon terug kunnen naar een ander veilig land?
pi_184530053
Het is wel typisch dat uitgerekend D'66 de Christelijke partijen bij elkaar heeft gebracht.
Bij de coaltitie-bespreking dacht de CU nog wel zich de luxe te kunnen permitteren om anti-D'66 te zijn. Zo'n goddeloze partij willen "wij Christenen" niet in ons midden hebben.
Maar ja, als dan zo'n vibe van Christelijke naastenliefde krijgt (De Here Jezus sprak immers: "Laat de kinderen tot mij komen!") en je wil vanuit je Christelijke visie het Kinderpardon verruimen is het wel sneu dat de Christelijke Zusterpartijen CDA en SGP niet thuis geven.
Dat doet erg denken aan Joseph en Maria die rond het jaar nul geen herberg konden vinden in Bethlehem. :'(

Maar gelukkig was daar de barmhartige Samaritaan in de persoon van D'66.
Toch nog iemand het een Christelijk hart.
En nu samen met het CDA. Fantastisch!
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_184530457
Gewoon een politiek spelletje. Weer wat goodwill kweken nadat het Christelijke geloof een 'sociale media ophef' knauw heeft gekregen door de ondertekening van de Nashville verklaring door de SGP-voorman. Binnenkort weer verkiezingen zeker, zóóó doorzichtig allemaal.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 21 januari 2019 @ 13:13:50 #119
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184530604
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 13:04 schreef Montagui het volgende:
Gewoon een politiek spelletje. Weer wat goodwill kweken nadat het Christelijke geloof een 'sociale media ophef' knauw heeft gekregen door de ondertekening van de Nashville verklaring door de SGP-voorman. Binnenkort weer verkiezingen zeker, zóóó doorzichtig allemaal.
Ook dit natuurlijk ja. De christenen staan er door dat Nashville gedoe van de laatste weken niet zo lekker op, dus even snel een charme-offensief starten door te laten zien hoe barmhartig ze eigenlijk wel niet zijn.

Verder zie je dit soort dingen standaard vlak voor de verkiezingen. De VVD schurkt weer even tegen de PVV aan met zogenaamd harde taal, de andere partijen nemen zogenaamd even afstand van de VVD om straks weer gezellig met elkaar aan tafel te gaan. Vrij doorzichtig inderdaad.
pi_184531246
De angel lijkt er al weer uit te zijn:

https://nos.nl/artikel/22(...)-niet-stopgezet.html
pi_184531387
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 13:47 schreef Dutchguy het volgende:
De angel lijkt er al weer uit te zijn:

https://nos.nl/artikel/22(...)-niet-stopgezet.html
Ze hebben immers allemaal getekend, ze kunnen het kabinet laten klappen maar dat doen ze natuurlijk niet. Nee ze roepen wat in de leegte zodat hun achterban weer op twitter kan schuimbekken, die achterban stemt in maart weer op hun partij en ondertussen is er niets veranderd en gaat er ook niets veranderen. Populistisch lullen van de partijen die anderen continue beschuldigen van populistisch lullen.
pi_184531703
quote:
6s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:24 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Omdat ik barmhartigheid heb meegekregen vanuit mijn traditioneel Nederlands Joods-Christelijk opvoeding. O+ :D
Barmhartigheid jegens wie?
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator maandag 21 januari 2019 @ 14:19:20 #123
236264 crew  capricia
pi_184531774
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 14:14 schreef probeer het volgende:

[..]

Barmhartigheid jegens wie?
Jegens de zwaksten. De kinderen.
Definitely not CIA
pi_184531894
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 14:19 schreef capricia het volgende:

[..]

Jegens de zwakkeren. De kinderen.
Je bedoelt; jegens de zwakkeren die volgende week uitgezet dreigen te worden.

De zwakkeren die vorige week uitgezet werden en daar aan meewerkten, zijn keihard de lul. Die zien hun medewerking hard afgestraft worden; waren ze maar voor een paar weken de illegaliteit ingedoken.

En daarom vind ik een kinderpardon wat uitgaat van datum x of periode y, niet echt barmhartig te noemen voor de honderden mensen die er buiten vallen. Die pissen om heel arbitraire grenzen net buiten de boot. Vind ik niet aan die mensen uit te leggen.

We dienen die barmhartigheid dan toch echt in de al bestaande regels te laten zien, en geen uitzonderingen meer te maken. Dat schept een ongelijkheid die allerminst barmhartig is. Eerder erg selectief en hardvochtig.

Maarja he .. We voelen ons voornamelijk aangesproken en geraakt door de schrijnende gevallen die nog hier zitten en via de Nederlandse media hun verhaal kunnen doen. Niet zozeer door de schrijnende gevallen die al terug gescheept zijn. Uit het oog, uit het hart.

Die barmhartigheid (middels een versoepeling of aanpassing van de asiel- regels/procedure) dient dan op te gaan voor alle kinderen die hier als asielzoeker komen. Niet alleen voor de kinderen die hier op het juiste moment zijn (middels een kinderpardon), waarbij het juiste moment ingegeven wordt door de waan van de dag en een stukje populisme met verkiezingen voor de deur.

[ Bericht 4% gewijzigd door probeer op 21-01-2019 14:37:29 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_184532072
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 13:04 schreef Montagui het volgende:
Gewoon een politiek spelletje. Weer wat goodwill kweken nadat het Christelijke geloof een 'sociale media ophef' knauw heeft gekregen door de ondertekening van de Nashville verklaring door de SGP-voorman. Binnenkort weer verkiezingen zeker, zóóó doorzichtig allemaal.
Inderdaad, mooi voor Rutte dit. Deze opstelling van de VVD zal er voor zorgen dat er een kabinetscrisis komt, wat binnen afzienbare tijd zal leiden tot het opheffen van het huidige kabinet.

Dit zal er voor zorgen dat Rutte beschikbaar zal zijn als de nieuwe voorzitter van de Europese Commissie. Dat is een baan die uitstekend bij hem past en hij zal dat ook worden. Blijft hij minister-president, dan kan hij fluiten naar dat baantje.

Dit komt hem dus volgens mij zeer goed uit. En ik gun hem dat ook.
  maandag 21 januari 2019 @ 14:41:42 #126
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184532173
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 14:26 schreef probeer het volgende:

[..]

Je bedoelt; jegens de zwakkeren die volgende week uitgezet dreigen te worden.

De zwakkeren die vorige week uitgezet werden en daar aan meewerkten, zijn keihard de lul. Die zien hun medewerking hard afgestraft worden; waren ze maar voor een paar weken de illegaliteit ingedoken.

En daarom vind ik een kinderpardon wat uitgaat van datum x of periode y, niet echt barmhartig te noemen voor de honderden mensen die er buiten vallen. Die pissen om heel arbitraire grenzen net buiten de boot. Vind ik niet aan die mensen uit te leggen.

We dienen die barmhartigheid dan toch echt in de al bestaande regels te laten zien, en geen uitzonderingen meer te maken. Dat schept een ongelijkheid die allerminst barmhartig is. Eerder erg selectief en hardvochtig.

Maarja he .. We voelen ons voornamelijk aangesproken en geraakt door de schrijnende gevallen die nog hier zitten en via de Nederlandse media hun verhaal kunnen doen. Niet zozeer door de schrijnende gevallen die al terug gescheept zijn. Uit het oog, uit het hart.

Die barmhartigheid (middels een versoepeling of aanpassing van de asiel- regels/procedure) dient dan op te gaan voor alle kinderen die hier als asielzoeker komen. Niet alleen voor de kinderen die hier op het juiste moment zijn (middels een kinderpardon), waarbij het juiste moment ingegeven wordt door de waan van de dag en een stukje populisme met verkiezingen voor de deur.
Gewoon de asielwetgeving naleven. Waarom zouden we uitgeprocedeerde Ali die geen kinderen heeft wel uitzetten, en uitgeprocedeerde Mohammed die toevallig wel een kind heeft niet? Dat is pas onrechtvaardig.
  maandag 21 januari 2019 @ 14:47:25 #127
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184532296
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 13:04 schreef Montagui het volgende:
Gewoon een politiek spelletje. Weer wat goodwill kweken nadat het Christelijke geloof een 'sociale media ophef' knauw heeft gekregen door de ondertekening van de Nashville verklaring door de SGP-voorman.
Hahaha, daar had ik nog niet eens aan gedacht! Goede vonst.
pi_184532703
quote:
6s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:24 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Omdat ik barmhartigheid heb meegekregen vanuit mijn traditioneel Nederlands Joods-Christelijk opvoeding. O+ :D
Vanuit barmhartigheid worden vluchtelingen opgevangen. Er is op zich geen reden om mensen die zich ten onrechte voordoen als vluchteling en het Nederlandse overheidsapparaat uit puur egoistisch opportunisme belasten daar ook voor in aanmerking te laten komen.

quote:
Daarom. Procedures aanpassen. Mogelijkheden tot beroep beperken. Zorgen voor duidelijkheid (eerder) in het proces.

Het is zeker niet alleen emotionele chantage. :)
Doorprocederen doen die mensen zelf. Over het algemeen zal het gaan om mensen die geen genoegen nemen met de duidelijkheid die ze krijgen, en daardoor zelf die kinderen belasten met jarenlange onderzekerheid. Die stress zou dan ook vooral een argument zijn om ten eerste die ouders het verwijt te maken, en ten tweede de beroepsmogelijkheden voor ouders te versnellen en te beperken. De beroepsmogelijkheid is er ook in kansloze zaken, maar je hoeft echt niet in beroep te gaan.

Ik ben niet per definitie tegen een pardon maar op zich moet je gewoon een wet hebben die het relevante onderscheid maakt, en die dan uitvoeren. Een pardon dient om aan een ongewenst overblijfsel van de juridische situatie uit het verleden in een keer een einde te maken wanneer je een nieuwe betere regeling hebt. Daarvan is hier geen sprake.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_184532740
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 15:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Vanuit barmhartigheid worden vluchtelingen opgevangen. Er is op zich geen reden om mensen die zich ten onrechte voordoen als vluchteling en het Nederlandse overheidsapparaat uit puur egoistisch opportunisme belasten daar ook voor in aanmerking te laten komen.

[..]

Doorprocederen doen die mensen zelf. Over het algemeen zal het gaan om mensen die geen genoegen nemen met de duidelijkheid die ze krijgen, en daardoor zelf die kinderen belasten met jarenlange onderzekerheid. Die stress zou dan ook vooral een argument zijn om ten eerste die ouders het verwijt te maken, en ten tweede de beroepsmogelijkheden voor ouders te versnellen en te beperken. De beroepsmogelijkheid is er ook in kansloze zaken, maar je hoeft echt niet in beroep te gaan.

Ik ben niet per definitie tegen een pardon maar op zich moet je gewoon een wet hebben die het relevante onderscheid maakt, en die dan uitvoeren. Een pardon dient om aan een ongewenst overblijfsel van de juridische situatie uit het verleden in een keer een einde te maken wanneer je een nieuwe betere regeling hebt. Daarvan is hier geen sprake.
Goede post.
"Pools are perfect for holding water"
pi_184532847
Ik mag toch aannemen dat na het laatste 'kinderpardon' scherp gekeken is naar de voorwaarden, regels en wetgeving en de afweging van wie daar dan onder zouden moeten vallen? Met een nieuwe versoepeling/aanpassing geef je eigenlijk en brevet van onvermogen af aan degenen die destijds de wet- en regelgeving omtrent dát pardon hebben opgesteld.

En dan hebben we het nog niets eens over de volstrekte willekeur van een nieuw pardon waarbij degenen die eerder netjes meebewogen als het ware 'gestraft' werden (met snellere uitzetting) t.o.v. degenen die moedwillig de zaak jarenlang blijven frustreren.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_184532970
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 15:13 schreef Montagui het volgende:
Ik mag toch aannemen dat na het laatste 'kinderpardon' scherp gekeken is naar de voorwaarden, regels en wetgeving en de afweging van wie daar dan onder zouden moeten vallen? Met een nieuwe versoepeling/aanpassing geef je eigenlijk en brevet van onvermogen af aan degenen die destijds de wet- en regelgeving omtrent dát pardon hebben opgesteld.

En dan hebben we het nog niets eens over de volstrekte willekeur van een nieuw pardon waarbij degenen die eerder netjes meebewogen als het ware 'gestraft' werden (met snellere uitzetting) t.o.v. degenen die moedwillig de zaak jarenlang blijven frustreren.
Inderdaad. Het is niet eerlijk. Valsspelen wordt beloond.
pi_184533026
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 15:18 schreef polderturk het volgende:

[..]

Inderdaad. Het is niet eerlijk. Valsspelen wordt beloond.
"Brutalen hebben de halve wereld".
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_184533087
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 15:13 schreef Montagui het volgende:
Ik mag toch aannemen dat na het laatste 'kinderpardon' scherp gekeken is naar de voorwaarden, regels en wetgeving en de afweging van wie daar dan onder zouden moeten vallen? Met een nieuwe versoepeling/aanpassing geef je eigenlijk en brevet van onvermogen af aan degenen die destijds de wet- en regelgeving omtrent dát pardon hebben opgesteld.

En dan hebben we het nog niets eens over de volstrekte willekeur van een nieuw pardon waarbij degenen die eerder netjes meebewogen als het ware 'gestraft' werden (met snellere uitzetting) t.o.v. degenen die moedwillig de zaak jarenlang blijven frustreren.
En weer een sterke post.

Uitzonderingsposities creëren ongelijkheid.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 21 januari 2019 @ 16:08:54 #134
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184534151
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:30 schreef Digi2 het volgende:
Dit is het trekken an een dood paard want daar is men al decennia lang mee bezig en zoals al vaker toegelicht zijn binnen de internationale rechtskaders en een behoorlijke rechtsgang de mogelijkheden hiertoe beperkt. Rutte heeft dit zelf verklaart en ik heb er van de oppositie geen tegengeluid over vernomen dus er zal weinig tegen in te brengen zijn. Vandaar ook dat er een onderzoekscommissie in het leven is geroepen waarvan de resultaten nog niet bekend zijn want dat heeft nu eenmaal zijn tijd nodig (evenals een goede rechtsgang) ;)
Als dit geen optie is, dan ... Weet ik het ook niet! :D ^O^
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:32 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Dat heb ik ook, ik neem die kinderen ook niets kwalijk.
Ik hoor en zie een "maar". ;)
Uiteindelijk accepteer je dus wel dat die kinderen de dupe zijn van iets waar ze niet verantwoordelijk voor zijn.

Dat vind ik geen barmhartigheid, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke invulling.
quote:
Klopt, die procedures hadden ze al veel eerder moeten aanpassen. Maar open je nu de sluis door het kinderpardon door te voeren dan kunnen ze over 5/10 jaar weer een discussie voeren dat het niet werkt en er teveel mensen misbruik van maken waarna er zeker wel weer jaren gediscussieerd moet worden over het stopzetten van het kinderpardon. Laat het voor nu maar even zoals het is, willen ze het oplossen dan los het maar in één keer fatsoenlijk op. Dus geen direct kinderpardon maar gewoon direct die procedures aanpassen.
Ik ben van de lijn én - én. Dus nu een pardon, weer een pardon (pleister plakken wegens falend beleid). En zorgen dat het straks niet meer hoeft (beleid aanpakken zodat het straks niet meer faalt).
quote:
Wat zijn dan de andere argumenten om "jeugd" inclusief hun ouders hier te houden die gewoon terug kunnen naar een ander veilig land?
Ik kan de rapporten niet zo snel vinden ...
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 21 januari 2019 @ 16:09:34 #135
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184534168
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 14:14 schreef probeer het volgende:
Barmhartigheid jegens wie?
Wat capricia zegt! O+
En nee, niet wat jij daaraan toe wil voegen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 21 januari 2019 @ 16:11:53 #136
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184534204
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 15:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Vanuit barmhartigheid worden vluchtelingen opgevangen. Er is op zich geen reden om mensen die zich ten onrechte voordoen als vluchteling en het Nederlandse overheidsapparaat uit puur egoistisch opportunisme belasten daar ook voor in aanmerking te laten komen.
Dat ligt eraan welke opties wij ze daartoe gegeven hebben en welke bagage ze bij zich hebben.
En natuurlijk ben ik niet voor belonen van misbruik, maar ik vind het beschermen van de kinderen net even belangrijker. Daar leg ik beleidsmatig graag het zwaartepunt op.
quote:
Doorprocederen doen die mensen zelf.
Omdat wij ze daar kennelijk de ruimte voor hebben geboden ...
quote:
Over het algemeen zal het gaan om mensen die geen genoegen nemen met de duidelijkheid die ze krijgen, en daardoor zelf die kinderen belasten met jarenlange onderzekerheid. Die stress zou dan ook vooral een argument zijn om ten eerste die ouders het verwijt te maken, en ten tweede de beroepsmogelijkheden voor ouders te versnellen en te beperken. De beroepsmogelijkheid is er ook in kansloze zaken, maar je hoeft echt niet in beroep te gaan.

Ik ben niet per definitie tegen een pardon maar op zich moet je gewoon een wet hebben die het relevante onderscheid maakt, en die dan uitvoeren. Een pardon dient om aan een ongewenst overblijfsel van de juridische situatie uit het verleden in een keer een einde te maken wanneer je een nieuwe betere regeling hebt. Daarvan is hier geen sprake.
Wat mij betreft wel.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 21 januari 2019 @ 16:14:03 #137
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_184534248
quote:
6s.gif Op maandag 21 januari 2019 16:11 schreef SicSicSics het volgende:
Dat ligt eraan welke opties wij ze daartoe gegeven hebben en welke bagage ze bij zich hebben.
En natuurlijk ben ik niet voor belonen van misbruik, maar ik vind het beschermen van de kinderen net even belangrijker. Daar leg ik beleidsmatig graag het zwaartepunt op.
Het is ook niet in het belang van de kinderen als ze door de ouders gebruikt worden om in het land te blijven en een asielprocedure te frustreren.

In zulke situaties zou ik heel consequent zijn: Kinderen mogen hier blijven, ouders opkrassen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  maandag 21 januari 2019 @ 16:16:20 #138
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184534297
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 16:14 schreef Stoney3K het volgende:
Het is ook niet in het belang van de kinderen als ze door de ouders gebruikt worden om in het land te blijven en een asielprocedure te frustreren.

In zulke situaties zou ik heel consequent zijn: Kinderen mogen hier blijven, ouders opkrassen.
Dat mag dan weer niet, want je mag ouder en kind niet scheiden. Een uitgangspunt waar ik het ook hartelijk mee eens ben.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_184534330
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 16:14 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Het is ook niet in het belang van de kinderen als ze door de ouders gebruikt worden om in het land te blijven en een asielprocedure te frustreren.

In zulke situaties zou ik heel consequent zijn: Kinderen mogen hier blijven, ouders opkrassen.
En in de praktijk zal het net zo gaan als met Howick & Lilly. Kinderen krijgen PTSS omdat moeder in Oekraine zit, moeder wil zelfmoord plegen (+ een aantal andere zielige redenen) en even later mag moeders weer naar Nederland komen.
pi_184535675
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 00:19 schreef probeer het volgende:

[..]

Eerder de VVD lik op stuk geven dan. Had Dijkhoff zich maar niet zo richting de coalitie op moeten stellen.

En hoewel de CDA Kamerleden nu inderdaad van mening veranderen, is de achterban altijd voor een ruimer kinderpardon geweest. Dus heel raar is dit nou ook niet.
Om de VVD een hak te zetten en puur uit machtspolitieke overwegingen, maakt het CDA een draai van 180 graden die in het nadeel van de Nederlandse bevolking is.

Het alsmaar verruimen van het kinderpardon is een beloning voor ouders die weigeren om Nederland te verlaten nadat vast staat dat ze geen recht hebben op verblijf. Het zal ook een aanzuigende werking hebben. Kom hier maar naartoe, traineer de procedures zo lang mogelijk, werk niet mee aan je vertrek, aan het eind van de rit wacht vanzelf een keer de beloning.

Het is moreel verwerpelijk en is het in het nadeel van de bevolking van dit land dat we politici hebben die willens en wetens dit beleid voeren.
pi_184535782
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 00:27 schreef luxerobots het volgende:
Puntje bij paaltje ben jij ook zo'n gedoger, zie de kwestie Mauro.
Ik ben voor een humaan beleid. Wanneer iemand hier als kind van 9 jaar zonder familie wordt gedumpt en niet binnen afzienbare tijd wordt teruggestuurd, dan wordt zo'n kind met de dag Nederlandser. Op een bepaald moment is terugkeer naar een wildvreemd land dan niet meer humaan.

En nee, puntje bij paaltje ben ik geen gedoger. Ik was en ben nog steeds tegen het hier laten van die Lili en Howick. Die hadden gewoon, net als hun moeder, terug gemoeten naar het land van herkomst. En ik denk er ook zo over wat betreft kinderen die hier nu zijn met hun ouders. Het is de verantwoordelijkheid van die ouders om hun kinderen voor te bereiden op de terugkeer naar een veilig land.

We kunnen hier niet de hele wereld opvangen, ook al denken links-naïevelingen van wel.

quote:
7s.gif Op maandag 21 januari 2019 08:07 schreef Ringo het volgende:

[..]

Volgens mij iedereen, als puntje bij paaltje komt. Alleen de écht harteloze psychopathe tyfusklootzakken niet, die types zou je dan ook per direct alle burger- en stemrechten moeten ontnemen.
Ah, de extreem-linkse dictator in Ringo komt naar boven. Mensen met een andere mening (ongeacht de onderbouwing) dan de zijne, moeten rechten worden ontnomen.

Ironisch genoeg ben je met die uitspraak geen haar beter dan de mensen die willen dat migranten zonder recht op verblijf hun burgerrechten worden ontnomen in Nederland. Alleen gebeurt dat laatste op basis van argumenten en jouw pleidooi niet.

Je bent zelf dus erger dan de mensen tegen wie je ageert. Waarvan akte.
pi_184538434
quote:
6s.gif Op maandag 21 januari 2019 16:11 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat ligt eraan welke opties wij ze daartoe gegeven hebben en welke bagage ze bij zich hebben.
En natuurlijk ben ik niet voor belonen van misbruik, maar ik vind het beschermen van de kinderen net even belangrijker. Daar leg ik beleidsmatig graag het zwaartepunt op.

[..]

Omdat wij ze daar kennelijk de ruimte voor hebben geboden ...
Zij hebben de procedure om tot een betere beslissing te komen gebruikt om hun verblijf te rekken. Daar zijn ze zelf verantwoordelijk voor.

quote:
Wat mij betreft wel.
Nee, er is geen nieuwe regeling. Dan is een pardon geen eenmalige ingrijp, maar wordt het een continue aangelegenheid en een recht.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 21 januari 2019 @ 20:03:47 #143
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_184539116
Volksreferendum moest weg vanwege regeerakkoord maar hiervoor willen ze wel weer van afwijken. Heerlijk man.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_184539758
Het geeft te denken dat politieke partijen een coalitie op het spel zetten omwille van de belangen van een paar honderd illegalen die al 10x een afwijzing hebben gehad. Een coalitie die kan beslissen over honderden miljarden euro's.

Het zijn allemaal landverraders en niets minder dan dat. Vooral die Christunie-hond is een hele, hele enge man.
pi_184539842
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:26 schreef Confetti het volgende:
Het geeft te denken dat politieke partijen een coalitie op het spel zetten omwille van de belangen van een paar honderd illegalen die al 10x een afwijzing hebben gehad. Een coalitie die kan beslissen over honderden miljarden euro's.

Het zijn allemaal landverraders en niets minder dan dat. Vooral die Christunie-hond is een hele, hele enge man.
Voor een paar honderd illegalen die jarenlang de boel belazerd hebben.
  maandag 21 januari 2019 @ 20:53:10 #146
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184540479
Waarom grenzen stellen wanneer je niet bereid bent ze te handhaven ?.

Herhaling van zetten.... 400 kinderen zijn er nu zomaar 750 geworden:
• Afgewezen "vluchtelingen" kiezen zelf om door te procederen.
• Triest ook dat kinderen door ouders worden ingezet als loper in dit schaakspel.
• Het is de opvoedverantwoordelijkheid van ouders zelf en NIET van de Nederlandse staat dat hun kind WEL terug kan naar het "veilige" geachte land van herkomst. Ook wanneer het hier (op)gefokt is.
• Dwarsliggen & de zaak traineren wordt beloond waarbij er een complete industrie aan het infuus mee(k)likt.
• Onveilig wordt steevast verwisseld met (economisch) minder gunstig.

Wellicht is een oplossing om jaarlijks 50 zg greencards uit te delen die de vluchtelingen/organisaties zelf onder hun geachte "vluchtelingen" mogen verdelen. De Staatssecretaris krijgt er ook 25 om op basis van de discretionaire bevoegdheid (eventueel) uit te delen. Dan houden we het ook politiek warm.
.
De rest van de afgewezenen kan normaal zonder omhaal worden uitgezet en of in afwachting van de verdere uitspraak in het "veilig" geachte land van herkomst de procedure afwachten. Hoe en waar/mee, is sws niet de verantwoordelijkheid van de Nederlandse Staat.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_184541529
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik ben voor een humaan beleid. Wanneer iemand hier als kind van 9 jaar zonder familie wordt gedumpt en niet binnen afzienbare tijd wordt teruggestuurd, dan wordt zo'n kind met de dag Nederlandser. Op een bepaald moment is terugkeer naar een wildvreemd land dan niet meer humaan.
Grappig dat je dan toch voor een generaal pardon bent, iedereen zonder ouders, en met een zielig verhaal zoals bij Mauro, mag dan namelijk blijven.
  maandag 21 januari 2019 @ 21:57:25 #148
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184541842
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:26 schreef Confetti het volgende:
Het geeft te denken dat politieke partijen een coalitie op het spel zetten omwille van de belangen van een paar honderd illegalen die al 10x een afwijzing hebben gehad. Een coalitie die kan beslissen over honderden miljarden euro's.

Het zijn allemaal landverraders en niets minder dan dat. Vooral die Christunie-hond is een hele, hele enge man.
Ze zetten de coalitie op het spel omdat ze zich snel willen profileren met de EK verkiezingen in aantocht.

Natuurlijk geven ze geen reet om die kinderen. Net zomin als dat de Amerikaanse Democraten echt wat geven om minderheden. Het gaat om macht.
  maandag 21 januari 2019 @ 23:00:47 #149
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_184543227
quote:
6s.gif Op maandag 21 januari 2019 16:16 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat mag dan weer niet, want je mag ouder en kind niet scheiden. Een uitgangspunt waar ik het ook hartelijk mee eens ben.
Is dat een fundamenteel grondrecht dan? Vertel mij eens in welke internationale wetten dat staat vastgelegd?

Sowieso ben ik van mening dat ouders die hun kinderen als instrument gebruiken om asielprocedures te frustreren, alle rechten op gezinshereniging compleet verspeeld hebben. Want dan kun je ook niet zeggen dat het competente ouders zijn, dan zijn die kinderen veel beter af bij iemand anders.

Het gaat nu juist fout bij de gedachte dat "ouder en kind" belangrijker zijn dan de belangen van een heel land, dat moet eens veranderen. Mensen horen IMO geen rechten te kunnen ontlenen aan het feit dat ze biologisch goed functioneren en dat er een kind uit je kut is komen vallen. Gefeliciteerd, je bent een zoogdier, nu krijg je van ons een koekje.

quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 16:17 schreef Aquarii het volgende:

[..]

En in de praktijk zal het net zo gaan als met Howick & Lilly. Kinderen krijgen PTSS omdat moeder in Oekraine zit, moeder wil zelfmoord plegen (+ een aantal andere zielige redenen) en even later mag moeders weer naar Nederland komen.
En natuurlijk is er totáál geen kans dat die kinderen in het belang van moeders hun 'PTSS' een beetje aandikken en goed toneel kunnen spelen.

Zijn de kinderen in Nederland geboren, dan mogen (niet moeten) ze blijven ongeacht de afkomst van de ouders, zijn ze buiten Nederland geboren en hierheen gesleept, dan gaan ze maar net zo mooi mee terug.

[ Bericht 8% gewijzigd door Stoney3K op 21-01-2019 23:06:10 ]
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_184543526
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 23:00 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Zijn de kinderen in Nederland geboren, dan mogen (niet moeten) ze blijven ongeacht de afkomst van de ouders, zijn ze buiten Nederland geboren en hierheen gesleept, dan gaan ze maar net zo mooi mee terug.
Lijkt me geen goed plan, dan zullen er hordes zwangere asielzoekers naar ons land komen. Een gemiddelde asielaanvraag duurt gemiddeld 6 maanden en met het in beroep kunnen gaan veel langer. Ze hoeven er alleen maar voor te zorgen dat het kind in Nederland bevalt. De asielprocedure is dan heel makkelijk te omzeilen.
  maandag 21 januari 2019 @ 23:18:13 #151
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_184543572
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 23:15 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Lijkt me geen goed plan, dan zullen er hordes zwangere asielzoekers naar ons land komen. Een gemiddelde asielaanvraag duurt gemiddeld 6 maanden en met het in beroep kunnen gaan veel langer. Ze hoeven er alleen maar voor te zorgen dat het kind in Nederland bevalt. De asielprocedure is dan heel makkelijk te omzeilen.
Ik weet niet of je het goed gelezen hebt, maar dat betekent dus dat de kinderen in Nederland mogen blijven.

De ouders hoe dan ook niet. Die zullen dus hun pasgeboren baby af moeten staan, of mee terug moeten nemen.

En beroepsmogelijkheden mogen ze wat mij betreft per direct schrappen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_184543740
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 23:18 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het goed gelezen hebt, maar dat betekent dus dat de kinderen in Nederland mogen blijven.

De ouders hoe dan ook niet. Die zullen dus hun pasgeboren baby af moeten staan, of mee terug moeten nemen.

En beroepsmogelijkheden mogen ze wat mij betreft per direct schrappen.
Je weet hoe dat in de praktijk gaat uitpakken. Zielige reportages van kinderen die gescheiden zijn van hun ouders, Tim Hofman reist naar ouders om te zien hoe ze daar doodgaan van verdriet, bekende Nederlanders gaan zich ermee bemoeien. Er moet een ouderpardon komen!
  maandag 21 januari 2019 @ 23:29:13 #153
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_184543783
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 23:26 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Je weet hoe dat in de praktijk gaat uitpakken. Zielige reportages van kinderen die gescheiden zijn van hun ouders, Tim Hofman reist naar ouders om te zien hoe ze daar doodgaan van verdriet, bekende Nederlanders gaan zich ermee bemoeien. Er moet een ouderpardon komen!
In dat geval moet de politiek gewoon ook voet bij stuk houden en zich niet laten overhalen door zielige jankverhaaltjes op SBS of columns in de Telegraaf. Want anders kunnen we net zo goed de wetgeving over laten aan BN'ers, die hebben er blijkbaar meer verstand van dan politici. :')

Bovendien, de ouders hebben dan nog altijd de keuze. Kind meenemen of hier laten, maar zelf ga je maar mooi terug.

Het moet gewoon niet zo zijn dat kinderen alleen maar als middel gebruikt worden om de complete asielprocedure te dwarsbomen. En de media heeft daar ook een rol in, die moet die 'zielige kindertjes' geen podium geven.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_184543817
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 23:29 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

In dat geval moet de politiek gewoon ook voet bij stuk houden en zich niet laten overhalen door zielige jankverhaaltjes op SBS of columns in de Telegraaf. Want anders kunnen we net zo goed de wetgeving over laten aan BN'ers, die hebben er blijkbaar meer verstand van dan politici. :')
Precies, daarom geen kinderpardon.
  maandag 21 januari 2019 @ 23:36:32 #155
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_184543921
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 23:31 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Precies, daarom geen kinderpardon.
Grotendeels mee eens: Ik ben van mening dat al die zaken beoordeeld moeten worden in het belang van de kinderen en de belangen van de ouders dan buiten beschouwing gelaten moeten worden.

Kind is in Nederland geboren of woont al 10+ jaar in Nederland? Dan is het in het belang van het kind beter om hem in Nederland te laten blijven en bij een Nederlands gezin onder te brengen, want de ouders zijn blijkbaar ongeschikt.

Waar ik wel principieel tegen ben is om kinderen straks gedwongen (al dan niet met geweld) uit te zetten. Het kind heeft daar zelf immers geen keuze in.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  dinsdag 22 januari 2019 @ 07:49:26 #156
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184546557
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Zij hebben de procedure om tot een betere beslissing te komen gebruikt om hun verblijf te rekken. Daar zijn ze zelf verantwoordelijk voor.
En wij zijn er verantwoordelijk voor hoe we daar mee omgaan. :)
quote:
Nee, er is geen nieuwe regeling. Dan is een pardon geen eenmalige ingrijp, maar wordt het een continue aangelegenheid en een recht.
Er hoeft ook geen nieuwe regeling te zijn om puin teover te houden van een oude! ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 07:54:29 #157
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184546591
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 23:00 schreef Stoney3K het volgende:
Is dat een fundamenteel grondrecht dan? Vertel mij eens in welke internationale wetten dat staat vastgelegd?
Artikel 5, 9 & 10: Internationaal Verdrag inzake de Rechten van het Kind

Onder andere.
quote:
Sowieso ben ik van mening dat ouders die hun kinderen als instrument gebruiken om asielprocedures te frustreren, alle rechten op gezinshereniging compleet verspeeld hebben. Want dan kun je ook niet zeggen dat het competente ouders zijn, dan zijn die kinderen veel beter af bij iemand anders.
We leven in een vrij land. Die mening mag je hebben en uiten. :)

Gelukkig is het net iets ingewikkelder om vanuit overheidswegen de gezinssituatie op te breken.
quote:
Het gaat nu juist fout bij de gedachte dat "ouder en kind" belangrijker zijn dan de belangen van een heel land, dat moet eens veranderen. Mensen horen IMO geen rechten te kunnen ontlenen aan het feit dat ze biologisch goed functioneren en dat er een kind uit je kut is komen vallen. Gefeliciteerd, je bent een zoogdier, nu krijg je van ons een koekje.
Nee, dat moet niet veranderen. Dat is een prima uitgangspunt.

Wanneer een land belangrijker wordt dan de individuen gaat het wat mij betreft de verkeerde kant op! :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_184546739
Als je het kinderpardon versoepelt krijg je in de toekomst mogelijk meer van dit soort onzin.

NWS / Jongen wordt in elkaar getrapt door groep van +- 30 personen
  dinsdag 22 januari 2019 @ 08:24:59 #159
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184546897
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 08:07 schreef polderturk het volgende:
Als je het kinderpardon versoepelt krijg je in de toekomst mogelijk meer van dit soort onzin.

NWS / Jongen wordt in elkaar getrapt door groep van +- 30 personen
:')_!

Ja, of als je het kinderpardon versoeplt krijg je;
- meer systeembeheerders (Mauro)
- meer internationale advcoten (Taida Pasic)
- meer medicijnen studenten (Sahar Hbrahim Gel)
- ...
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_184547055
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 07:49 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

En wij zijn er verantwoordelijk voor hoe we daar mee omgaan. :)
Ermee omgaan zoals was beloofd toen zij besloten kansloos door te procederen lijkt mij een prima uitgangspunt tegenover hen.

quote:
Er hoeft ook geen nieuwe regeling te zijn om puin teover te houden van een oude! ;)
Dan blijf je dus puin creeeren waar je dan weer wat mee moet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 08:58:45 #161
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184547238
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 08:24 schreef SicSicSics het volgende:


Ja, of als je het kinderpardon versoeplt krijg je;
- meer systeembeheerders (Mauro)
- meer internationale advcoten (Taida Pasic)
- meer medicijnen studenten (Sahar Hbrahim Gel)
- ...
Geen reden om het kinderpardon toe te passen, dus. Daar hebben we er al genoeg van. We hebben leraren en verplegend personeel nodig.
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 07:49 schreef SicSicSics het volgende:

En wij zijn er verantwoordelijk voor hoe we daar mee omgaan. :)
Nou, gewoon hoe de regels zijn opgesteld; uitgeprocedeerd betekent geen verblijfsvergunning.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184547789
quote:
14s.gif Op maandag 21 januari 2019 16:08 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Als dit geen optie is, dan ... Weet ik het ook niet! :D ^O^

De problematiek is erg complex en een simpele oplossing ligt niet voor de hand. De beste oplossing is naar mijn idee dat de EU alle intenationale verdragen aangaande asiel opzegt en zelf een EU-bindend verdrag opstelt wat veel beter rekening houdt met misbruik en de gevolgen van een grote volksverhuizing. Dit zal voorlopig niet gebeuren omdat het water nog niet na genoeg aan de lippen staat. Men zoekt nog vooral Ad Hoc oplossingen en hoopt op containment.
Een oplossing die wel mogelijk is en meerdere landen al begaan is het beperken van toegang tot sociaal stelsels omdat dit toelaatbaar is binnen de internationale rechtskaders. Ook het ontzeggen van een paspoort indien men afhankelijk is van een uitkering is mogelijk zoals Denemarken en Zwitserland al doen. Men kan dan altijd alsnog uitgezet worden tenzij men een duurzaam arbeidsverleden heeft opgebouwd. Men kan natuurlijk ook gewoon afwachten tot de sociaal stelsels imploderen wat vooral het groot bedrijfsleving graag zal zien gebeuren want goedkope arbeidskrachten en meer macht over de werknemers die immers een vangnet gaan missen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 22 januari 2019 @ 09:38:28 #163
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184547888
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 08:42 schreef Weltschmerz het volgende:
Ermee omgaan zoals was beloofd toen zij besloten kansloos door te procederen lijkt mij een prima uitgangspunt tegenover hen.
Dat was dus niet van te voren duidelijk. :)
Procederen is hopen.
quote:
Dan blijf je dus puin creeeren waar je dan weer wat mee moet.
Daarom zeg ik: zorg dat je ophoudt met puin creeeren, maar ruim de rommel die je hebt veroorzaak netjes op. :*
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 09:39:29 #164
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184547908
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 08:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Geen reden om het kinderpardon toe te passen, dus. Daar hebben we er al genoeg van. We hebben leraren en verplegend personeel nodig.
Net zoveel als het berichtje van polderturk waar ik op reageerde.
quote:
Nou, gewoon hoe de regels zijn opgesteld; uitgeprocedeerd betekent geen verblijfsvergunning.
Dat klopt. En die kunnen worden herzien, bijvoorbeeld als kinderen de dupe dreigen te worden van 'ons' gekloot. O+
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 09:41:29 #165
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184547933
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:33 schreef Digi2 het volgende:
De problematiek is erg complex en een simpele oplossing ligt niet voor de hand.
Dat lijkt me evident.
quote:
De beste oplossing is naar mijn idee dat de EU alle intenationale verdragen aangaande asiel opzegt en zelf een EU-bindend verdrag opstelt wat veel beter rekening houdt met misbruik en de gevolgen van een grote volksverhuizing. Dit zal voorlopig niet gebeuren omdat het water nog niet na genoeg aan de lippen staat. Men zoekt nog vooral Ad Hoc oplossingen en hoopt op containment.
Dat is ook niet in een dag gedaan. Bovendien zou ik het politiek niet aandurven om met deze EU één helder verdrag over vluchtelingen op te gaan stellen. Dat is (ook) niet realistisch.
quote:
Een oplossing die wel mogelijk is en meerdere landen al begaan is het beperken van toegang tot sociaal stelsels omdat dit toelaatbaar is binnen de internationale rechtskaders. Ook het ontzeggen van een paspoort indien men afhankelijk is van een uitkering is mogelijk zoals Denemarken en Zwitserland al doen. Men kan dan altijd alsnog uitgezet worden tenzij men een duurzaam arbeidsverleden heeft opgebouwd.
Prima! ^O^

quote:
Men kan natuurlijk ook gewoon afwachten tot de sociaal stelsels imploderen wat vooral het groot bedrijfsleving graag zal zien gebeuren want goedkope arbeidskrachten en meer macht over de werknemers die immers een vangnet gaan missen.
Hier kan ik weinig mee. :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 09:43:07 #166
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184547957
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:39 schreef SicSicSics het volgende:

Dat klopt. En die kunnen worden herzien
Inderdaad. Definitief oordeel binnen een jaar en geen mogelijkheden voor beroep. Afgewezen, dan terug.

Ondertussen geen versoepeling van het kinderpardon.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 22 januari 2019 @ 09:44:25 #167
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184547972
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:41 schreef SicSicSics het volgende:

Hier kan ik weinig mee. :)
Dat snap ik. Is een potentiele consequentie waar je liever je ogen voor sluit.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 22 januari 2019 @ 09:51:26 #168
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184548080
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Inderdaad. Definitief oordeel binnen een jaar en geen mogelijkheden voor beroep. Afgewezen, dan terug.

Ondertussen geen versoepeling van het kinderpardon.
Nou ja, ik vind 1x beroep wel schappelijk eigenlijk. Er kan altijd een fout gemaakt worden in de beoordeling en dan is een second opinion wel terecht. Mits het binnen een kort tijdskader gebeurt en er bij een 2e 'nee' ook inderdaad snel uitzetting volgt.
pi_184548252
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:41 schreef SicSicSics het volgende:

[..]


Hier kan ik weinig mee. :)
Ik heb al eens een implosie meegemaakt en het is dus al eerder voorgekomen in Nederland. Toen betrof het de VUT. De kosten van deze regeling liepen op gegeven moment de spuigaten uit en Nederland werd de zieke man van europa genoemd. Deze regeling is uiteindelijk afgeschaft vanwege de sterk stijgende kosten. Hetzelfde kunnen we gaan zien met de bijstandsregeling waar de instroom zelfs in hoogconjunctuur groot is van met name niet westerse migranten die moeilijk tot niet instromen op de arbeidsmarkt. Als de economie tegenvalt voorspel ik dat de bijstand grote gaten gaat slaan in de begroting en het consumentenvertrouwen steeds verder terugloopt waardoor het gevaar bestaat van een neerwaardse spiraal omdat al snel duidelijk zal worden dat koopkrachtverbetering er langdurig niet in zal zitten voor Jan Modaal. We hebben dat net achter de rug en men zal zich instellen op herhaling. De HRA speelt trouwens ook een belangrijke rol omdat deze de neerwaardse spiraal nogal versterkt en de OESO pleit daarom voor het snel afschaffen/reduceren van de HRA.

quote:
https://nl.wikipedia.org/(...)eding_en_prepensioen
Het einde van de VUT
Al vanaf de invoering van de VUT werd door sommigen getwijfeld aan de betaalbaarheid van de regeling. Dit had te maken met de wijze waarop de VUT gefinancierd was: door middel van een zogenaamd omslagstelsel, hetgeen betekent dat in elk jaar de VUT-uitkeringen van de gepensioneerden betaald werden door de mensen die op dat moment werkten. Omdat de Nederlandse bevolking echter vergrijst, zou dit systeem er echter toe geleid hebben dat een steeds kleinere groep werkenden de steeds groter wordende kosten van de VUT en andere door middel van een omslagstelsel gefinancierde elementen van de verzorgingsstaat (zoals de AOW) moest betalen.


[ Bericht 1% gewijzigd door Digi2 op 22-01-2019 10:29:58 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 22 januari 2019 @ 10:05:07 #170
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184548269
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:51 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nou ja, ik vind 1x beroep wel schappelijk eigenlijk. Er kan altijd een fout gemaakt worden in de beoordeling en dan is een second opinion wel terecht. Mits het binnen een kort tijdskader gebeurt en er bij een 2e 'nee' ook inderdaad snel uitzetting volgt.
Ok, redelijk.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 22 januari 2019 @ 11:00:18 #171
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184549192
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Inderdaad. Definitief oordeel binnen een jaar en geen mogelijkheden voor beroep. Afgewezen, dan terug.

Ondertussen geen versoepeling van het kinderpardon.
Eens, behalve over het pardon! ;)
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Dat snap ik. Is een potentiele consequentie waar je liever je ogen voor sluit.
Zelf bedachte verbanden en problemen. Ja. Daar sluit ik mijn ogen voor. Anders blijf ik bezig. Dan moet ik straks ook uitleggen waarom de tekenen van de bloedwolfmaan en de illuminatie niet meenemen in onze overweging(en).
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 11:02:21 #172
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184549206
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:03 schreef Digi2 het volgende:
Ik heb al eens een implosie meegemaakt en het is dus al eerder voorgekomen in Nederland. Toen betrof het de VUT. De kosten van deze regeling liepen op gegeven moment de spuigaten uit en Nederland werd de zieke man van europa genoemd. Deze regeling is uiteindelijk afgeschaft vanwege de sterk stijgende kosten. Hetzelfde kunnen we gaan zien met de bijstandsregeling waar de instroom zelfs in hoogconjunctuur groot is van met name niet westerse migranten die moeilijk tot niet instromen op de arbeidsmarkt. Als de economie tegenvalt voorspel ik dat de bijstand grote gaten gaat slaan in de begroting en het consumentenvertrouwen steeds verder terugloopt waardoor het gevaar bestaat van een neerwaardse spiraal omdat al snel duidelijk zal worden dat koopkrachtverbetering er langdurig niet in zal zitten voor Jan Modaal. We hebben dat net achter de rug en men zal zich instellen op herhaling. De HRA speelt trouwens ook een belangrijke rol omdat deze de neerwaardse spiraal nogal versterkt en de OESO pleit daarom voor het snel afschaffen/reduceren van de HRA.
Hartstikke valide allemaal en vast goed doordacht, maar voor mij geen reden om nu tegen 400 kinderen en hun ouders te zeggen dat ze 'de tyfus' kunnen krijgen! :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_184549323
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:00 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Eens, behalve over het pardon! ;)

[..]

Zelf bedachte verbanden en problemen. Ja. Daar sluit ik mijn ogen voor. Anders blijf ik bezig. Dan moet ik straks ook uitleggen waarom de tekenen van de bloedwolfmaan en de illuminatie niet meenemen in onze overweging(en).
Nee, dit is niet zelf bedacht en onderbouwt met feiten. De instroom van niet westerse migranten neemt jaarlijks een steeds groter deel van de bijstand in beslag sinds enkele jaren neemt het zelfs met circa 2% per jaar toe. Nu al wordt 60% van de totale bijstand aan migranten met een niet westerse achtergrond uitgekeerd. Ik heb ook aangetoond dat al eerder een deel van het sociaal stelsel vanwege betaalbaarheid is geimplodeerd en het dus een reeel risico betreft. De complexiteit en mogelijke gevolgen van beleid onschatten of negeren is populisme naar mijn mening.

CBS
https://opendata.cbs.nl/s(...)ble?ts=1535693361140
Juni 2016 56%
Juni 2017 58%
Juni 2018 60%
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 22 januari 2019 @ 11:14:34 #174
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184549385
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:00 schreef SicSicSics het volgende:

Eens
^O^

quote:
Zelf bedachte verbanden en problemen.
Er zit een grens aan ons sociale stelsel. Als jij dat niet onderkent, diskwalificeer je jezelf voor menig discussie, waaronder deze.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 22 januari 2019 @ 11:18:20 #175
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184549435
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:02 schreef SicSicSics het volgende:

Hartstikke valide allemaal en vast goed doordacht, maar voor mij geen reden om nu tegen 400 kinderen en hun ouders te zeggen dat ze 'de tyfus' kunnen krijgen
Ze hoeven ook niet de tyfus te krijgen, alleen maar terug te gaan naar het land waar de ouders vandaan komen. Ik bedoel, alsof Nederland het enige land ter wereld is, waar je een normaal bestaan kunt opbouwen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 22 januari 2019 @ 11:24:52 #176
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184549532
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:11 schreef Digi2 het volgende:
Nee, dit is niet zelf bedacht en onderbouwt met feiten. De instroom van niet westerse migranten neemt jaarlijks een steeds groter deel van de bijstand in beslag sinds enkele jaren neemt het zelfs met circa 2% per jaar toe. Nu al wordt 60% van de totale bijstand aan migranten met een niet westerse achtergrond uitgekeerd. Ik heb ook aangetoond dat al eerder een deel van het sociaal stelsel vanwege betaalbaarheid is geimplodeerd en het dus een reeel risico betreft. De complexiteit en mogelijke gevolgen van beleid onschatten of negeren is populisme naar mijn mening.

CBS
https://opendata.cbs.nl/s(...)ble?ts=1535693361140
Juni 2016 56%
Juni 2017 58%
Juni 2018 60%
Prima dat jij vindt dat je een goed verhaal hebt, maar dit kun je niet in de schoenen van (potentieel) 400 gezinnen schuiven. Zo werkt dat niet. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 11:25:05 #177
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184549537
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Er zit een grens aan ons sociale stelsel. Als jij dat niet onderkent, diskwalificeer je jezelf voor menig discussie, waaronder deze.
Dat ontkent niemand! :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 11:25:33 #178
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184549548
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ze hoeven ook niet de tyfus te krijgen, alleen maar terug te gaan naar het land waar de ouders vandaan komen. Ik bedoel, alsof Nederland het enige land ter wereld is, waar je een normaal bestaan kunt opbouwen.
Ergo: Jullie kunnen hier, in Nederland, de tyfus niet krijgen! 8-) :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 11:27:09 #179
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184549574
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:25 schreef SicSicSics het volgende:

Dat ontkent niemand
Jij hebt een probleem met je korte termijn geheugen, he? :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 22 januari 2019 @ 11:27:56 #180
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184549582
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Jij hebt een probleem met je korte termijn geheugen, he? :)
Ik zelf niet, vooral anderen hebben daar last van! 8-) :7
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 11:30:34 #181
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184549624
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:25 schreef SicSicSics het volgende:

Ergo: Jullie kunnen hier, in Nederland, de tyfus niet krijgen
Nee, juist niet in Nederland. Armenie, Afghanistan, Angola, prima. Maar niet hier. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 22 januari 2019 @ 11:31:42 #182
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184549644
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:27 schreef SicSicSics het volgende:

...

Ok, je was 15 posts geleden al door je inhoud en argumenten heen. Doei! :W
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184549681
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:24 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Prima dat jij vindt dat je een goed verhaal hebt, maar dit kun je niet in de schoenen van (potentieel) 400 gezinnen schuiven. Zo werkt dat niet. :D
Ik schuif dat niet in hun schoenen. Ik toon alleen aan dat binnen huidige gegeven kaders er een reeel risico bestaat dat ons sociaal stelsel verder dreigt te imploderen. Van mij mag dat trouwens want ik ben tegen het recht op zelfstandige woonruimte omdat dit de prikkel tot werken sterk ondermijnt.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 22 januari 2019 @ 11:35:37 #184
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184549697
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Nee, juist niet in Nederland. Armenie, Afghanistan, Angola, prima. Maar niet hier. :)
Je leest niet goed! :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 11:35:59 #185
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184549703
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:34 schreef Digi2 het volgende:
Ik schuif dat niet in hun schoenen. Ik toon alleen aan dat binnen huidige gegeven kaders er een reeel risico bestaat dat ons sociaal stelsel verder dreigt te imploderen. Van mij mag dat trouwens ik ben tegen het recht op zelfstandige woonruimte omdat dit de prikkel tot werken sterk ondermijnt.
Waarom benoem je het hier dan als risico? :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_184549758
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:35 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Waarom benoem je het hier dan als risico? :D
Omdat ik van mening ben dat niet westerse migratie een oneigenlijk middel is tot dit doel te komen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 22 januari 2019 @ 11:43:53 #187
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184549836
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:39 schreef Digi2 het volgende:
Omdat ik van mening ben dat niet westerse migratie een oneigenlijk middel is tot dit doel te komen.
Dan beroep ik mij op mijn eerdere reactie:
Zelf bedachte verbanden en problemen. Ja. Daar sluit ik mijn ogen voor. Anders blijf ik bezig. Dan moet ik straks ook uitleggen waarom de tekenen van de bloedwolfmaan en de illuminatie niet meenemen in onze overweging(en). O+ :*
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_184549935
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:43 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dan beroep ik mij op mijn eerdere reactie:
Zelf bedachte verbanden en problemen. Ja. Daar sluit ik mijn ogen voor. Anders blijf ik bezig. Dan moet ik straks ook uitleggen waarom de tekenen van de bloedwolfmaan en de illuminatie niet meenemen in onze overweging(en). O+ :*
Snap je daadwerkelijk niet dat wanneer het aantal mensen toeneemt die afhankelijk is van de verzorgingsstaat, dit risico's met zich meebrengt op de houdbaarheid van diezelfde verzorgingsstaat?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_184549943
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:43 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dan beroep ik mij op mijn eerdere reactie:
Zelf bedachte verbanden en problemen. Ja. Daar sluit ik mijn ogen voor. Anders blijf ik bezig. Dan moet ik straks ook uitleggen waarom de tekenen van de bloedwolfmaan en de illuminatie niet meenemen in onze overweging(en). O+ :*
Een doel heiligt niet alle middelen en dat geldt ook de ouders waarvan hun asiel herhaaldelijk is afgewezen. Als je jonge kinderen hebt dan dus snel naar huis en niet eindeloos rekken waardoor je kinderen schade oplopen ;)
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 22 januari 2019 @ 12:04:20 #190
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184550158
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:50 schreef habitue het volgende:
Snap je daadwerkelijk niet dat wanneer het aantal mensen toeneemt die afhankelijk is van de verzorgingsstaat, dit risico's met zich meebrengt op de houdbaarheid van diezelfde verzorgingsstaat?
Dat snap ik prima. Snap je daadwerkelijk niet dat je die problematiek niet op gaat lossen door 400 gezinnen de deur te wijzen?
En dat je dat dan als risico benoemd;
Vraag: Moet het kinderpardon verruimd worden?
Reactie Digi2: Pas op, het sociuale stelsel implodeert!
Reactie Digi2: Nee, ik schuif deze problematiek niet in de schoenen van de 400 gezinnen waar we het nu over hebben?.. :? En ik zeg dat het een instrument is om bepaalt beleid van het grootkapitaal door te voeren, maar ik heb daar geen bewijs voor behalve wat halfslachtige globale verbanden dat de migratie ons sociale stelsel onder druk zet?.. :?

Wat wil je dan precies zeggen?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_184550234
Het huidige pardon had al als doelstelling eenmalig te zijn omdat men toen nog de illusie had binnen gegeven internationale rechtskaders procedures etc. voldoende te kunnen versnellen. Die illussie kunnen we nu dus gerust laten varen tenzij de onderzoekscommissie hiervoor alsnog een oplossing heeft gevonden maar die kans acht ik erg klein.
Een ander aspect is het feit dat landen weigeren mensen terug te nemen die niet zelf meewerken aan terugkeer wat ook zwaar is onderschat. De aanzuigende werking van het pardon is en wordt nog steeds zwz onderschat naar mijn mening.

[ Bericht 5% gewijzigd door Digi2 op 22-01-2019 12:23:46 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_184550289
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Grappig dat je dan toch voor een generaal pardon bent, iedereen zonder ouders, en met een zielig verhaal zoals bij Mauro, mag dan namelijk blijven.
Ik ben niet voor een generaal pardon. Ik ben voor een humaan beleid, zeker waar het uitzonderlijke gevallen betreft, zoals de volledige afwezigheid van volwassen familieleden.
pi_184550304
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:13 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik ben niet voor een generaal pardon. Ik ben voor een humaan beleid, zeker waar het uitzonderlijke gevallen betreft, zoals de volledige afwezigheid van volwassen familieleden.
Dan krijgt die subgroep toch een generaal pardon?

Of is het alleen zielig als zo'n geval in de media komt?
pi_184550367
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:13 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik ben niet voor een generaal pardon. Ik ben voor een humaan beleid, zeker waar het uitzonderlijke gevallen betreft, zoals de volledige afwezigheid van volwassen familieleden.
Dat is ook een lastige omdat men daar ook gemakkelijk misbruik van kan maken. Plots duiken er na jaren opeens toch familieleden op en het kind is al zo vernederlandst, familie hierheen en in de bijstand waarschijnlijk. Een NoGo wat mij betreft. Zeker nu dat hersenschade gebeuren een rol speelt. Kind gewoon in eigen land laten opgroeien. Sinds Nederland dat regelmatig doet hoor je niet veel meer over AMA's
quote:
https://www.vreemdelingen(...)sielzoekers-amv-ama/
Op 1 juni 2013 is de AMV-vergunning afgeschaft, deze gaf AMV's die geen recht hadden op een asiel toch een vergunning tot hun 18e verjaardag. Dit is echter afgeschaft. En als de AMV geen asiel krijgt wordt hij teruggestuurd. Een AMV kan alleen worden teruggestuurd als hij daar goed kan worden opgevangen bij familie of in een opvanghuis.
Alternatieven zijn er ook zoals via adoptie. Kinderen ouder dan circa 8 jaar moeten zwz beter zo snel mogelijk terug na afwijzing van hun asiel gezien de uitspraak van het europees gerechtshof vanwege een mogelijk risico op hersenschade ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door Digi2 op 22-01-2019 12:51:16 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 22 januari 2019 @ 12:47:54 #195
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184550891
Mooi voorbeeld waarom het kinderpardon niet versoepeld moet worden.

https://www.nu.nl/binnenl(...)oalitiepartijen.html

quote:
De familie Grigoryan is al negen jaar in Nederland en heeft altijd in asielzoekerscentra gezeten. De kinderen van acht, vijf en drie jaar oud zijn hier geboren. Hun asielverzoeken zijn steeds afgewezen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 22 januari 2019 @ 12:48:51 #196
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184550917
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:04 schreef SicSicSics het volgende:

Dat snap ik prima. Snap je daadwerkelijk niet dat je die problematiek niet op gaat lossen door 400 gezinnen de deur te wijzen?
Heb je wel eens gehoord van 'precedent'?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 22 januari 2019 @ 13:06:48 #197
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_184551262
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 07:54 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Artikel 5, 9 & 10: Internationaal Verdrag inzake de Rechten van het Kind

Onder andere.
Die verdragen zijn bedoeld om de belangen van het kind te behartigen. Niet per sé de belangen van het hele gezin, dus misschien moeten we eens overwegen om die verdragen niet tot op de botte letter op te gaan volgen maar eens na te denken over de intentie van het verdrag.

Een kind heeft recht op een stabiele gezinssituatie. IMO betekent dat niet dat de biologische ouders ook maar één voorrecht hebben ten opzichte van het kind, als iemand anders het kind die stabiele gezinssituatie beter kan bieden, dan is het kind daar beter af.

Als je als biologische ouder rechten wil hebben als gezinsouder, dan moet je die rechten wat mij betreft verdienen. En dat geldt niet alleen voor asielsituaties, genoeg mensen binnen ons land die ook denken dat ze een handje op kunnen houden omdat ze goed kunnen neuken en 9 maanden later iets uit kunnen poepen.

Newsflash, maar dat kan mijn hond ook. Dat je kinderen kan baren maakt je niet automatisch een competent ouder, laat eerst maar eens zien dat je aan die laatste voorwaarde voldoet voordat je rechten hebt als ouder.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_184551269
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Mooi voorbeeld waarom het kinderpardon niet versoepeld moet worden.

https://www.nu.nl/binnenl(...)oalitiepartijen.html

[..]

Rechtsgelijkheid is ondertussen verdwenen uit ons land terwijl dat een artikel uit de grondwet is. Dit is mogelijk omdat we geen constitioneel hof hebben, schandelijk is het wel nu willekeur en populisme rulen. Het zal mij trouwens niet verbazen als dat gezin alsnog asiel gaat krijgen want nogmaals willekeur en populisme rulen op dit moment.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_184551725
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:04 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat snap ik prima. Snap je daadwerkelijk niet dat je die problematiek niet op gaat lossen door 400 gezinnen de deur te wijzen?
En dat je dat dan als risico benoemd;
Vraag: Moet het kinderpardon verruimd worden?
Reactie Digi2: Pas op, het sociuale stelsel implodeert!
Reactie Digi2: Nee, ik schuif deze problematiek niet in de schoenen van de 400 gezinnen waar we het nu over hebben?.. :? En ik zeg dat het een instrument is om bepaalt beleid van het grootkapitaal door te voeren, maar ik heb daar geen bewijs voor behalve wat halfslachtige globale verbanden dat de migratie ons sociale stelsel onder druk zet?.. :?

Wat wil je dan precies zeggen?
Ik beweer niet dat het sociaal stelsel implodeert slechts dat er een reeel risico bestaat dat de bijstand implodeert wat een deel van het sociaal stelsel uitmaakt.
Wat ik wil zeggen is dat verruiming van het pardon binnen de huidige kaders en gegevens die beschikbaar zijn een risico impliceert dat de bijstandsregeling implodeert. Dit omdat er nog geen uitzicht op is dat er geen precentwerking van een verruiming zal uitgaan en dientengevolge er een grote aanzuigende werking van zal uitgaan. Na deze 400 zullen er honderden zoniet duizenden volgen, nogmaals binnen de huidige bekende kaders.
Ik beweer trouwens niet dat het een instrument van het grootkapitaal is maar wel dat het het grootbedrijfsleven in de kaart speelt. Een draai van de VVD in deze zal mij dan ook niet verwonderen.
Wat mij betreft geven ze deze 400 gevallen asiel en heffen tegelijkertijd de kinderpardonwet op.

[ Bericht 1% gewijzigd door Digi2 op 22-01-2019 14:15:51 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_184552318
EmileVaessen twitterde op dinsdag 22-01-2019 om 14:00:02 Duidelijke boodschap van @JoelVoordewind van de ChristenUnie. “We zijn nog steeds aan het praten.” Nog geen oplossing in de #kinderpardon-impasse. https://t.co/kCjW1ckEL9 reageer retweet
  dinsdag 22 januari 2019 @ 14:22:00 #201
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184552656
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Mooi voorbeeld waarom het kinderpardon niet versoepeld moet worden.

https://www.nu.nl/binnenl(...)oalitiepartijen.html

[..]

Lekker bezig ben je dan als ouders...
pi_184552709
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Lekker bezig ben je dan als ouders...
Dat is ook een probleem want je maakt feitelijk een filter waarbij juist aso's toegelaten worden mits je het niet meewerk criterium laat vervallen, lijkt me nogal bedenkelijk dat structureel te gaan maken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 22 januari 2019 @ 15:37:00 #203
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184554158
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Heb je wel eens gehoord van 'precedent'?
Ja, daarom zeg ik ook dat je de achterliggende processen en het beleid aan moet passen omdat je anders over 4 jaar weer 400 gezinnen klaar hebt staan die in een schrijnende stuatie zitten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:06 schreef Stoney3K het volgende:
Die verdragen zijn bedoeld om de belangen van het kind te behartigen. Niet per sé de belangen van het hele gezin, dus misschien moeten we eens overwegen om die verdragen niet tot op de botte letter op te gaan volgen maar eens na te denken over de intentie van het verdrag.

Een kind heeft recht op een stabiele gezinssituatie. IMO betekent dat niet dat de biologische ouders ook maar één voorrecht hebben ten opzichte van het kind, als iemand anders het kind die stabiele gezinssituatie beter kan bieden, dan is het kind daar beter af.

Als je als biologische ouder rechten wil hebben als gezinsouder, dan moet je die rechten wat mij betreft verdienen. En dat geldt niet alleen voor asielsituaties, genoeg mensen binnen ons land die ook denken dat ze een handje op kunnen houden omdat ze goed kunnen neuken en 9 maanden later iets uit kunnen poepen.

Newsflash, maar dat kan mijn hond ook. Dat je kinderen kan baren maakt je niet automatisch een competent ouder, laat eerst maar eens zien dat je aan die laatste voorwaarde voldoet voordat je rechten hebt als ouder.
Ik denk dat je bijzonder weinig bijstand zal vinden voor bovenstaande stanpunten. Je zegt daar nogal wat.
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:32 schreef Digi2 het volgende:
Ik beweer niet dat het sociaal stelsel implodeert slechts dat er een reeel risico bestaat dat de bijstand implodeert wat een deel van het sociaal stelsel uitmaakt.
Wat ik wil zeggen is dat verruiming van het pardon binnen de huidige kaders en gegevens die beschikbaar zijn een risico impliceert dat de bijstandsregeling implodeert. Dit omdat er nog geen uitzicht op is dat er geen precentwerking van een verruiming zal uitgaan en dientengevolge er een grote aanzuigende werking van zal uitgaan. Na deze 400 zullen er honderden zoniet duizenden volgen, nogmaals binnen de huidige bekende kaders.
Ik beweer trouwens niet dat het een instrument van het grootkapitaal is maar wel dat het het grootbedrijfsleven in de kaart speelt. Een draai van de VVD in deze zal mij dan ook niet verwonderen.
Wat mij betreft geven ze deze 400 gevallen asiel en heffen tegelijkertijd de kinderpardonwet op.
Uiteindelijk zeggen we dus exact hetzelfde! :D ^O^
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_184554374
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 15:37 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Uiteindelijk zeggen we dus exact hetzelfde! :D ^O^
Ik hoop wel dat je door hebt dat "Wat mij betreft geven ze deze 400 gevallen asiel en heffen tegelijkertijd de kinderpardonwet op" populistisch is en ons zwz circa 800 asocialen oplevert waar we mee te handelen krijgen. Illegalen met kinderen zullen blijven komen en voor een deel toch blijven en dat probleem verdwijnt niet zomaar. Uiteindelijk gaat het langdurig detineren van illegalen die niet meewerken aan terugkeer naar mijn idee onvermijdelijk worden want deze groep migranten wordt binnen de EU steeds groter. Het europees hof zal uiteindelijk genegeerd worden in deze omdat de EU niet over voldoende sanctiemiddellen beschikt dat tegen te gaan. Al helemaal niet t.o.v. netto EU betalers. Voorlopig is met het toelaten van de illegalen even de rust terug en hopelijk verdwijnt de populistische golf snel op de achtergrond.

[ Bericht 1% gewijzigd door Digi2 op 22-01-2019 15:54:28 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_184556392
TPOnl twitterde op dinsdag 22-01-2019 om 17:43:45 CDA, D66 en CU hebben akkoord over uitzetstop #Kinderpardon https://t.co/27ltYzzQzD reageer retweet
pi_184559269
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 17:45 schreef Houtenbeen het volgende:
TPOnl twitterde op dinsdag 22-01-2019 om 17:43:45 CDA, D66 en CU hebben akkoord over uitzetstop #Kinderpardon https://t.co/27ltYzzQzD reageer retweet
Er is nog geen akkoord en dit is misleidend naar mij idee.

Een akkoord betekend volgens mij niet hetzelfde als dat men het in grote lijnen eens zou zijn. Het woord "zouden" duidt op enige onzekerheid en niet op een akkoord.
quote:
Drie van de vier regeringspartijen zijn het in grote lijnen eens over een uitzetstop voor afgewezen asielzoekers met zogeheten gewortelde kinderen. Gezinnen die aanspraak zouden kunnen maken op het kinderpardon zodra dat eenmaal is verruimd, zouden in afwachting van de nieuwe regels in Nederland mogen blijven.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 23 januari 2019 @ 08:22:43 #207
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184566813
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 15:37 schreef SicSicSics het volgende:

Ja, daarom zeg ik ook dat je de achterliggende processen en het beleid aan moet passen omdat je anders over 4 jaar weer 400 gezinnen klaar hebt staan die in een schrijnende stuatie zitten.
Prima, doen we dat. En ondertussen sturen we iedereen die nu uitgeprocedeerd is naar huis. ^O^
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184694779
Ik kick dit topic maar even, want momenteel voeren de coalitiepartijen crisisberaad over het kinderpardon. Ze willen op één lijn zitten vanwege een kamerdebat over dit onderwerp, dat morgen plaatsvindt. Er zou sprake zijn van een "crisissfeer", zegt de NOS.

Actueel nieuwsbericht:

quote:
VVD bereid te praten over compromis kinderpardon
De VVD-fractie lijkt bereid te zijn de afspraken over het kinderpardon in het regeerakkoord aan te passen. Er zou een voorlopige stop op het uitzetten van asielkinderen kunnen komen, mits de grootste regeringspartij daar iets voor terugkrijgt.

Een van de tegenprestaties die op tafel liggen, is om de bevoegdheid van de staatssecretaris om in bepaalde gevallen af te wijken van de regels, over te dragen aan een andere instantie. Het is nog niet duidelijk of de andere drie partijen daarmee akkoord gaan.
Bron en meer: https://nos.nl/artikel/22(...)is-kinderpardon.html

Als de VVD instemt met verruiming van het kinderpardon voorzie ik dat ze hun status van grootste partij kwijtraken.
pi_184694987
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:18 schreef Elfletterig het volgende:
Ik kick dit topic maar even, want momenteel voeren de coalitiepartijen crisisberaad over het kinderpardon. Ze willen op één lijn zitten vanwege een kamerdebat over dit onderwerp, dat morgen plaatsvindt. Er zou sprake zijn van een "crisissfeer", zegt de NOS.

Actueel nieuwsbericht:

[..]

Bron en meer: https://nos.nl/artikel/22(...)is-kinderpardon.html

Als de VVD instemt met verruiming van het kinderpardon voorzie ik dat ze hun status van grootste partij kwijtraken.
Als ze hierin trappen, dan gaat dit hun geen goed doen.

Tim Hofman is ook weer bezig met een livestream over hoe zielig her is:
pi_184695290
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:28 schreef maan_man het volgende:

[..]

Als ze hierin trappen, dan gaat dit hun geen goed doen.

Tim Hofman is ook weer bezig met een livestream over hoe zielig her is:
Het barst van die "maatschappelijk betrokken", deugende, "verschillige" BN'ers. Ze zeggen wat wenselijk is en ze kiezen de weg van de minste weerstand. Want opkomen voor zielige kindjes is natuurlijk veel makkelijker dan uiteenzetten waarom het steeds verder oprekken van grenzen een slecht idee is.

De deug-BN'ers en hun politieke handlangers zorgen ervoor dat problemen rondom illegalen blijven bestaan. Zolang groepen kinderen (en daarmee hun ouders) voor een pardon in aanmerking komen, blijven ouders de procedures rekken en frustreren. Mensen met een vertrekplicht gaan simpelweg niet terug naar het land van herkomst, maar ze blijven gewoon hier wachten op een knieval van politici zonder ruggengraat.

Het meest bizar in deze kwestie vind ik trouwens de onbetrouwbaarheid van het CDA; een partij die ineens 180 graden draait op dit dossier, puur om de VVD een hak te zetten vanwege het klimaatakkoord. Geen idee of electoraal gewin daar ook een rol bij speelt, maar het CDA staat op slechts 10 zetels in de peilingen. Volgens mij heeft die partij er nog nooit zo beroerd voor gestaan...

Plaatje uit een ander topic, maar ook hier relevant:

pi_184704669
De Bethelkerk in Den Haag gaat door met de doorlopende kerkdienst waarmee uitzetting van een uitgeprocedeerd Armeens gezin wordt voorkomen, totdat echt duidelijk is dat het gezin in Nederland mag blijven.

Dat zei predikant Derk Stegeman, coördinator van het kerkasiel, dinsdag in het NPO Radio 1-programma Met het oog op morgen in een reactie op het akkoord over het kinderpardon. „We willen zekerheid, niet alleen van de politiek, maar ook een ambtelijke bevestiging dat de familie Tamrazyan over straat kan.”

Het Armeense gezin schuilt sinds eind oktober in de Bethelkerk. Daar wordt een doorlopende kerkdienst gehouden, omdat de overheid van oudsher geen kerkdienst onderbreekt om mensen mee te nemen die daaraan deelnemen.
https://www.telegraaf.nl/(...)-actie-armeens-gezin

O~)
´
pi_184704677
Succes iedereen, in het land van verraad w/
Niet janken en zeuren
In welke toekomst jullie kinderen moeten opgroeien

*O*
´
pi_184705048
En ja hoor, ze zijn er uit. Versoepeling is een feit. Herbeoordeling van zo'n 700 gevallen, met de verwachting dat 90% dan mag blijven.

De opstellers van de regels na het vorige pardon worden in de bek gepist.

Handhaving is echt een lachertje in dit land.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 30 januari 2019 @ 07:19:36 #214
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_184705192
Dweilen met de kraan open. Pappen en nathouden. Water naar zee dragen. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden etc.
  woensdag 30 januari 2019 @ 08:21:40 #215
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184705632
Ik vreesde al voor deze uitkomst. Dijkhoff denkt dat hij slim is, maar ik geef geen reet om 250 vluchtelingen minder.

Silver lining: FVD gaat hier profijt van hebben.
pi_184705665
1 persoon kreeg bij Jinek 20 seconden van het halfuur om te vertellen dat ook veel Nederlanders het niet goed vinden als mensen stelselmatig de regels en procedures traineren en daar met een kinderpardon toch voor beloond worden uiteindelijk.
Maar ja, beter dan bij de eindeloze discussies over Lilian en Howick, waar het helemaal niet gezegd kon worden.
Het gaat mij niet om of die kinderen mogen blijven of niet, maar of er op radio en tv een normale discussie gevoerd kan worden waarbij alle kanten belicht worden.
  woensdag 30 januari 2019 @ 08:52:05 #217
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184705922
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 08:21 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Dijkhoff denkt dat hij slim is, maar ik geef geen reet om 250 vluchtelingen minder.
Dijkhoff heeft een goed pak rammel gekregen, en terecht. De arrogantie van die kerel om te denken dat ie maar kon blijven roepen en schofferen, incl. coalitiegenoten, zonder daarvoor te hoeven inleveren, daar heeft dat over het paard getilde joch mooi de prijs voor betaald.

Het begon met zijn gemekker over het klimaatakkoord, dat was een dolkstoot in de rug. Andere partijen, met name CDA, zijn zo slim geweest om hem daar niet mee weg te laten komen. En hebben hún partij-interne issues eens op tafel gelegd. Dat bleek effectief: de VVD stond moederziel alleen. Klaasje “grote waffel” Dijkhoff had ineens niet zo veel meer te vertellen. Ik ga ervan uit dat die binnen de coalitie, en hopelijk ook binnen zijn partij, veel gezag heeft verloren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 30-01-2019 09:46:22 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184706004
quote:
7s.gif Op woensdag 30 januari 2019 08:52 schreef Ringo het volgende:

[..]


Dijkhoff heeft een goed pak rammel gekregen, en terecht. De arrogantie van die kerel om te denken dat ie maar kon blijven roepen en schofferen, incl. coalitiegenoten, zonder daarvoor te hoeven inleveren, daar heeft dat over het paard getilde joch mooi de prijs voor betaald.

Het begon met zijn gemekker over het klimaatakkoord, dat was een dolkstoot in de rug. Andere partijen, met name CDA, zijn zo slim geweest om hem daar niet mee weg te laten komen. En hebben hún partij-interne issues eens op tafel gelegd. Dat bleek effectief: de VVD stond moederziel alleen. Klaasje “grote waffel” Dijkhoff had ineens niet zo veel meer te vertellen. Ik denk dat die binnen de coalitie, en misschien ook binnen zijn partij, veel gezag heeft verloren.
Klaasje is altijd al de 'afleider' geweest in het VVD-verhaal. Hij moet het rechtse 'popi' verhaal verkondigingen om Rutte uit de wind te houden en de FvD en de PVV de wind uit de zeilen te nemen. Klaasje weet dat hij een tussenpaus is die wanneer puntje bij paaltje komt óf weg gebonjourd wordt (wanneer de VVD toch in een toekomstige links/midden coalitie wil plaatsnemen) óf alsnog de nieuwe leider wordt in een eventueel wat rechtser kabinet waarin hij het e.e.a. in wat zachtere bewoordingen de rechtse standpunten kan nuanceren..

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 30-01-2019 09:46:26 ]
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 30 januari 2019 @ 10:38:28 #219
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184707511
Ik vind het fijn dat we voor een humaan beleid gaan ipv. stelsematig de letter van de wet of de letter van de regelgeving vasthouden. ^O^

Voorwaarden zijn eigenlijk exact wat ik voorstelde :D

Fijn dat 'de polder' toch weer zegeviert en dat D66 zo mooi de koers van het midden voorspelt! 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')