Fijn!quote:
Laat mij je kofferbak zien en ik vertel je wat voor een gebruiker je bent geweest.quote:Op zaterdag 19 januari 2019 11:02 schreef terrorsjaak het volgende:
Bij 150k kan een auto compleet afgeragd zijn of als nieuw aanvoelen. Ik zou eens gaan jijken bij de auto en als het er goed uit zien lekker kopen. Doe he research naar veel of vaker voorkomende problemen en controleer daar op.
Toyota 1.8 vvti is ook een beruchte olieslurper. 2005 ongeveer.quote:Op zondag 20 januari 2019 09:29 schreef Mr.Ping het volgende:
Veel mensen denken nog steeds dat Europese (en vooral Duitse) merken achter hun kwaliteit staan, maar dat is al jaren niet meer het geval.
...
De slechtste bouwjaren zijn v.a. 2009 tot en met 2014. Hierna lijkt er over het algemeen wat te verbeteren, maar het blijft vaag en men steekt de kop in het zand.
Is dat ook de 1,6 HDi?quote:Op zondag 20 januari 2019 09:29 schreef Mr.Ping het volgende:
Dan hebben we de PSA 1.6 THP motoren die gebruikt worden door BMW, Mini, Citroën, en Peugeot, ook deze motoren slibben dicht en kunnen veel olie verbruiken.
Bedankt. Ben ik blij met m'n HDi diesel…..quote:
Maar wat is een goed alternatief? Vaak wordt er dan verwezen naar een oude ongeblazen benzine. Maar deze verbruiken vaak 1l/100km meer. Op 100000km toch ook 1500¤ extra brandstofkostenquote:Op zondag 20 januari 2019 09:29 schreef Mr.Ping het volgende:
Veel mensen denken nog steeds dat Europese (en vooral Duitse) merken achter hun kwaliteit staan, maar dat is al jaren niet meer het geval.
Door de komst van de kleine turbomotoren is er veel fout gegaan, veel Europese automerken willen teveel vermogen uit een te klein blok persen. De eerste jaren gaat dat nog goed, maar daarna komt de ellende.
VAG loopt hierbij voorop met de T(F)SI blokken, niet alleen de 1.8 maar ook de 1.4 en 2.0 en 3.0 liter kunnen veel olie verbruiken. Dan hebben we de PSA 1.6 THP motoren die gebruikt worden door BMW, Mini, Citroën, en Peugeot, ook deze motoren slibben dicht en kunnen veel olie verbruiken.
Je kan BOVAG garantie bij je Europese auto kopen, maar hier heb je in dit geval niets aan.... tot de auto meer dan 1 liter olie op 1000 kilometer gaat verbruiken.
De slechtste bouwjaren zijn v.a. 2009 tot en met 2014. Hierna lijkt er over het algemeen wat te verbeteren, maar het blijft vaag en men steekt de kop in het zand.
Bij Toyota zullen ze dan kijken naar het type motor, het onderhoud en het aantal kilometers. Hierna zal met de eigenaar besproken worden hoe ze het gaan oplossen. Zo hoort het!quote:Op zondag 20 januari 2019 10:07 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Toyota 1.8 vvti is ook een beruchte olieslurper. 2005 ongeveer.
Dan kan jij er blijkbaar niks van, bij mijn vorige auto heb ik er 3000 euro afgekletst, en bij de huidige om en nabij de 2000 euro.quote:Op zaterdag 19 januari 2019 09:07 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
1980 belde, tegenwoordig mag je blij zijn met een paar honderd euro.
Ik koop dan ook een nieuwe bij de dealer, geen 8e hands hok bij de vlaggetjescentralequote:Op zondag 20 januari 2019 10:49 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Dan kan jij er blijkbaar niks van, bij mijn vorige auto heb ik er 3000 euro afgekletst, en bij de huidige om en nabij de 2000 euro.
De benzine motoren van Mercedes zijn volgens mij ook goed.quote:Op zondag 20 januari 2019 10:35 schreef Fer het volgende:
[..]
Maar wat is een goed alternatief? Vaak wordt er dan verwezen naar een oude ongeblazen benzine. Maar deze verbruiken vaak 1l/100km meer. Op 100000km toch ook 1500¤ extra brandstofkosten
Enige moderne motoren, waar ik weinig op kan vinden is:
Ford Ecoboost 1.0
Renault 1.2 Tce (Maar alleen de H5ft in oa de Megane, dat is een Nissan blok)
Fiat 1.4 T-jet
Omslagpunt naar de diesel ligt tegenwoordig bizar hoogquote:Op zaterdag 19 januari 2019 12:43 schreef blomke het volgende:
[..]
Want? Benzine 1:14 en diesel 1:20 reken eens uit bij ¤1,49 en ¤1,28/l
¤1915 resp. ¤1152
Dan ben jij een dief van je eigen portemonnee.quote:Op zondag 20 januari 2019 10:51 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Ik koop dan ook een nieuwe bij de dealer, geen 8e hands hok bij de vlaggetjescentrale
Tegenwoordig lease dus het zal mij werkelijk worst wezen.quote:Op zondag 20 januari 2019 10:56 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Dan ben jij een dief van je eigen portemonnee.
Over een paar jaar worden erg geen diesels meer gemaakt.quote:Op zondag 20 januari 2019 10:54 schreef Tenninetyfive het volgende:
[..]
Omslagpunt naar de diesel ligt tegenwoordig bizar hoog
https://www.autoblog.nl/n(...)ig-bizar-hoog-117666
Dat gaat over nieuwe auto’s. Voor gebruikte is het een stuk ingewikkelder.quote:Op zondag 20 januari 2019 10:54 schreef Tenninetyfive het volgende:
[..]
Omslagpunt naar de diesel ligt tegenwoordig bizar hoog
https://www.autoblog.nl/n(...)ig-bizar-hoog-117666
Je koopt dus helemaal niks.quote:Op zondag 20 januari 2019 10:58 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Tegenwoordig lease dus het zal mij werkelijk worst wezen.
Dit is gewoon niet waar. Kocht twee jasr geleden een heel klein en zuinig dieseltje en rekende toen met een dieselprijs van 1,45/l. Toen met 25000km/jr goedkoper dan dezelfde auto met een kleiner en lichter benzinemotortje. (bij verbruik uitgegaan van cijfers op Spritmonitor. En in het voordeel van benzine gerekend) de kleine diesel was en is toen nog net zo veel gunstiger. (als je maar genoeg km's rijd.)quote:Op zondag 20 januari 2019 10:54 schreef Tenninetyfive het volgende:
[..]
Omslagpunt naar de diesel ligt tegenwoordig bizar hoog
https://www.autoblog.nl/n(...)ig-bizar-hoog-117666
Dat is zeker wel waar.quote:Op zondag 20 januari 2019 11:44 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Dit is gewoon niet waar. Kocht twee jasr geleden een heel klein en zuinig dieseltje en rekende toen met een dieselprijs van 1,45/l. Toen met 25000km/jr goedkoper dan dezelfde auto met een kleiner en lichter benzinemotortje. (bij verbruik uitgegaan van cijfers op Spritmonitor. En in het voordeel van benzine gerekend) de kleine diesel was en is toen nog net zo veel gunstiger. (als je maar genoeg km's rijd.)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |