abonnement Unibet Coolblue
pi_184482819
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 22:20 schreef ZwolseVlag11 het volgende:
Vroeger rond 2004 had je DHC een rap formatie uit Den Haag Schilderswijk,


Nu is toch ook niet opeens heel de Schilderswijk een terrorist geworden?
Het is een vorm van kunst. En daar moeten we juist zuinig op zijn.
Hip Hop meets Islam. Een heel eigenaardig genre:


Hip Hop is van oudsher politiek en maatschappijkritische 'kunst'. Icm islam(isme) komt daar een extra laagje aan haat bij, niet?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2019 22:26:03 ]
  vrijdag 18 januari 2019 @ 22:29:11 #27
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184482910
Wat zou er “eigenaardig” zijn aan de “combinatie” islam en hiphop?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184482961
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 22:29 schreef Ringo het volgende:
Wat zou er “eigenaardig” zijn aan de “combinatie” islam en hiphop?
Ik zou zeggen luister en geniet... of moet ik de lyrics hiernaartoe kopiëren?
pi_184482975
''Het leven kent geen waarde als je er niet voor hebt gevochten ''


Vanaf 8:00

Is dit onschuldige muziek of aanzetten tot extremisme? Altijd lastig om dat te bepalen
pi_184483041
Wat betreft deze claim: ''Nu is toch ook niet opeens heel de Schilderswijk een terrorist geworden? '', moeten we niet vergeten dat ook dit S'wijk is:

quote:
Demonstratie aanhangers van ISIS in Den Haag

Ongeveer honderd radicale moslims onder wie aanhangers van ISIS, de gewapende groep die een streng islamitische staat heeft uitgeroepen in delen van Syrië en Irak, hebben in de Schilderswijk in Den Haag een demonstratie gehouden. Daarbij werden antisemitische leuzen gescandeerd.
https://www.lindanieuws.n(...)an-isis-in-den-haag/


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2019 22:38:31 ]
pi_184483168
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 22:31 schreef ZwolseVlag11 het volgende:
''Het leven kent geen waarde als je er niet voor hebt gevochten ''


Vanaf 8:00

Is dit onschuldige muziek of aanzetten tot extremisme? Altijd lastig om dat te bepalen
Het is sowieso een uiting van extremisme. Jihad Hop?

Edit: Ah, er is zelfs een wiki-pagina die hierover gaat. Even lezen: https://en.wikipedia.org/wiki/Jihadism_and_hip_hop

quote:
While many Islamist jihadists view hip-hop negatively, due to its Western origins, there have also been examples of hip-hop songs with pro-jihadist lyrics, and of jihadists embracing hip-hop and gangsta culture as a way of attracting Westerners to join their organizations. The phenomenon is sometimes known as "Jihad Cool" and includes music, clothing, magazine, videos and other media.

(Jihad Cool is term used by American security experts[1] concerning the re-branding of militant jihadism into something fashionable, or "cool", to younger people through social media, magazines,[2] rap videos,[3] clothing,[4] toys, propaganda videos,[5] and other means.[6] It is a sub-culture mainly applied to individuals in developed nations who are recruited to travel to conflict zones on Jihad. For example, Jihadi rap videos make participants look "more MTV than Mosque", according to NPR, which was the first to report on the phenomenon in 2010.[1][7] )

Khan argues that what sets ISIL apart from other jihadist groups, and makes it far more dangerous as a result, is its ability to harness hip-hop to "bestow on its struggle a counter-culture sense of subversive 'cool' that mainstream political parties and even commercial brands might envy." ISIL's marketing methods and overall strategies are also reminiscent of those used by street gangs.[4]

Hisham Aidi has written a book, Rebel Music: Race, Empire, and the New Muslim Youth Culture describing the phenomenon of Islamist hip-hop, but Aidi also mentions that the United States and other Western governments have attempted to use hip-hop and Sufi music to fight terrorism by deradicalizing young Muslims.[citation needed] One American rapper, Omar Hamaami, who later joined al-Shabaab, released a song with the lyrics "Bomb by bomb, blast by blast, only going to bring back the glorious past."[5]

The phenomenon of jihadi rap has been around since at least 2004, when the song "Dirty Kuffar" was released. In 2006, Aki Nawaz of the group Fun-Da-Mental released an album with lyrics comparing Osama bin Laden to Che Guevara and depicting the Statue of Liberty as an abu Ghraib prisoner.[6]


[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2019 22:46:35 ]
pi_184484161
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:07 schreef -mosrednA het volgende:
Oei, iets valt in de smaak bij het grote publiek en zou een negatieve invloed kunnen hebben! REGULEREN!!
Het heeft werkelijk helemaal niks te maken met in de smaak vallen. Des te meer met de negatieve invloed die het heeft.
pi_184484234
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 23:43 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het heeft werkelijk helemaal niks te maken met in de smaak vallen. Des te meer met de negatieve invloed die het heeft.
Maar je bent een voorstander van reguleren?
pi_184484241
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:21 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Weet ik veel, ik doe ook maar een beetje pretentieus. Maar het is in elk geval duidelijk dat er een verband bestaat tussen (soort) gedrag (en emotie) en (soort) muziek. Het is op basis hiervan aannemelijker dat er een correlatie bestaat tussen (bepaalde) hip hop en (bepaald crimineel) gedrag dan dat gedrag volkomen losstaat van een cultureel element als muziek. Gelijktijdig kan hip hop ook net zo goed een possitief effect (zoals motivatie bij het sporten, doorzetten, etc) opleveren.
De oorspronkelijke hiphop uit de 80s adresseerde terechte maatschappelijke onvrede en ging echt ergens over. De gangsta-rap die ervoor in de plaats kwam, komt kort gezegd neer op: ik deal drugs / ben crimineel, ik heb (daardoor) veel geld, jouw bitch wil dat ik haar neuk.

Uiteraard staat die shit niet los van de straatcultuur. Het is er bij uitstek de uitingsvorm van. De gemiddelde rapper is dan wel zélf crimineel of zegt precies wat er omgaat in de hoofden van z'n criminele vrienden. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar het voorgaande gaat op voor het leeuwendeel.
pi_184484311
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 23:47 schreef Elfletterig het volgende:
De oorspronkelijke hiphop uit de 80s adresseerde terechte maatschappelijke onvrede en ging echt ergens over. De gangsta-rap die ervoor in de plaats kwam, komt kort gezegd neer op: ik deal drugs / ben crimineel, ik heb (daardoor) veel geld, jouw bitch wil dat ik haar neuk.

Uiteraard staat die shit niet los van de straatcultuur. Het is er bij uitstek de uitingsvorm van. De gemiddelde rapper is dan wel zélf crimineel of zegt precies wat er omgaat in de hoofden van z'n criminele vrienden. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar het voorgaande gaat op voor het leeuwendeel.
Klopt, al bestaat die hip hop nog steeds, ondanks dat andere (lagere) vormen zoals gangsterrap mainstream zijn geworden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2019 23:53:07 ]
pi_184484670
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 20:47 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik spreek zelden over "de media" als geheel. Het zijn altijd bepaalde media die zaken op een bepaalde manier belichten. Overwegend links georiënteerde media praten op mensen in en verklaren bepaalde zaken, zoals Zwarte Piet, tot maatschappelijk ongewenst.

Uiteraard hebben mensen ook in dezen een eigen wil (wat je dan ook ziet bij de intochten), maar ze worden daar actief in tegengewerkt door media en politiek.

Maar het lijkt me nogal een verschil of we praten over het vieren van een onschuldig kinderfeest of dat het gaat om crimineel gedrag (cq. het achterwege laten daarvan).
Nou het is geen onschuldig kinderfeest. Het is gewoon een overblijfsel van de slavernij en het kwetst onnodig mensen. En crimineel gedrag veroordeelt iedereen.
pi_184485356
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 00:10 schreef Twintig het volgende:

[..]

Nou het is geen onschuldig kinderfeest. Het is gewoon een overblijfsel van de slavernij en het kwetst onnodig mensen. En crimineel gedrag veroordeelt iedereen.
:O
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_184485501
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De hamvraag is dan "is de muziekkeuze een gevolg van het gedrag of is het gedrag een gevolg van de muziekkeuze"
Voor jou is dat misschien de hamvraag, niet voor de meeste anderen. Die snappen namelijk gewoon dat de straatcultuur en het soort rapmuziek waar we over praten nauw met elkaar zijn verweven.

Terwijl jij filosofeert over de vraag of er eerst een kip of eerst een ei was, stellen wij gewoon nuchter vast dat de kip en het ei onlosmakelijk met elkaar zijn verbonden.
pi_184485549
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 22:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Waarom blijf je er maar op hameren dat jij niet van rap houdt? Is dat nou echt relevant welke muziek jij wel en niet leuk vindt? En als je dat echt denkt (*proest*), open er dan een topic over in MUZ.
Dit topic gaat niet over muzieksmaak. Dit topic gaat over de teksten en het gedrag van rappers, die pronken met zowel crimineel gedrag als criminele vrienden.

Dat ik de teksten bij vlagen zwakzinnig vind en dat het verder kinderlijk eenvoudige deuntjes zijn met nul originaliteit, klopt ook, maar dat bewaar ik wel voor een MUZ-topic. Dit topic gaat over een burgemeester die, net als een aantal van zijn collega's, de verheerlijking van criminaliteit en vuurwapens in rapnummers aan de kaak wenst te stellen.
pi_184485627
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 22:20 schreef ZwolseVlag11 het volgende:
Vroeger rond 2004 had je DHC een rap formatie uit Den Haag Schilderswijk,


Nu is toch ook niet opeens heel de Schilderswijk een terrorist geworden?
Het is een vorm van kunst. En daar moeten we juist zuinig op zijn.
Als ik bij jouw voordeur m'n broek naar beneden doe, een bruine trui brei, dit uitsmeer en er met een stok mijn initialen in kalk, is het dan ook kunst? :?

De scheidslijn tussen zwakzinnige bagger en kunst is soms flinterdun, nietwaar? Een gemiddeld rapnummer van een populaire Nederlandse rapper anno 2018/2019 (zeg maar het soort Lil' Kleine, Ronnie Flex, BOEF, Frenna, Broederliefde, SFB en dat soort shit) komt niet veel verder dan rijmelarij op niveau groep 7 van de basisschool.

En ja, ik heb diverse songteksten van dit soort lieden gelezen.

Ze zeurden me het vorige topic de kop gek dat ik tekstvoorbeelden moest plaatsen. Vervolgens doe ik dat en hoor je er geen enkele reactie meer op, maar dat terzijde.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 07:29:30 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184487081
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 01:05 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Voor jou is dat misschien de hamvraag, niet voor de meeste anderen. Die snappen namelijk gewoon dat de straatcultuur en het soort rapmuziek waar we over praten nauw met elkaar zijn verweven.

Terwijl jij filosofeert over de vraag of er eerst een kip of eerst een ei was, stellen wij gewoon nuchter vast dat de kip en het ei onlosmakelijk met elkaar zijn verbonden.
De meeste mensen?

Maar laat ik hem simpeler stellen. Zijn er bronnen die aantonen dat iemand het verkeerde pad op ging puur en alleen omdat deze persoon gangsterrap luisterde. Dus iemand, die als hij naar ABBA had geluisterd een brave voorbeeldburger was geworden.

Dus nog simpeler. Maakt gangsterrap ooit het verschil tussen crimineel worden of niet
  zaterdag 19 januari 2019 @ 07:58:11 #42
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184487166
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 07:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De meeste mensen?

Maar laat ik hem simpeler stellen. Zijn er bronnen die aantonen dat iemand het verkeerde pad op ging puur en alleen omdat deze persoon gangsterrap luisterde. Dus iemand, die als hij naar ABBA had geluisterd een brave voorbeeldburger was geworden.

Dus nog simpeler. Maakt gangsterrap ooit het verschil tussen crimineel worden of niet
Als bepaalde muziek in winkels koopgedrag positief beïnvloed is het geen rare gedachte dat bepaalde muziek geweld en criminaliteit "positief" beïnvloed
pi_185805207
Het is me geen apart topic waard, dus daarom maar even op deze plek:

Weer is er nieuws over een fijne, criminele rapper. De 'artiest' in kwestie zit al vast, maar nu staan z'n gangsterliefjes terecht: https://www.parool.nl/ams(...)de-rechter~a4624882/

Een paar tekstfragmenten:
quote:
Justitie wil taakstraffen voor twee gangsterliefjes van de criminele rapper Jason L., 'DjagaDjaga'. (...) De vrouwen waren als bijvangst in beeld gekomen in een onderzoek naar Jason L. die deze week van het gerechtshof 18 jaar cel kreeg voor betrokkenheid bij een liquidatie.
quote:
De mooie, jonge vrouwen hadden, gelijktijdig, een relatie met de rapper. W. had net een dochtertje van hem. (...) De vrouwen zeggen dat ze dachten dat 'DjagaDjaga' veel geld aan zijn raps verdiende, maar die inkomsten bleken nihil in die tijd. (Nu verdient hij vanuit de gevangenis wél, aan de meer dan zes miljoen streams van zijn recentste track.)
Dat laatste zinnetje is misschien nog wel het meest veelzeggend: veroordeeld tot 18 jaar cel, maar wél vanuit de gevangenis geld verdienen aan miljoenen streams...
  zaterdag 23 maart 2019 @ 16:31:39 #44
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_185805257
Ja, en?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_185805281
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 16:28 schreef Elfletterig het volgende:
Dat laatste zinnetje is misschien nog wel het meest veelzeggend: veroordeeld tot 18 jaar cel, maar wél vanuit de gevangenis geld verdienen aan miljoenen streams...
Wat is daar veelzeggend aan?
Dat mensen graag luisteren naar muziek die via de gevangenistelefoon is opgenomen.
  zaterdag 23 maart 2019 @ 19:12:23 #46
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_185808033
Conservatief rechts 1980: geweld op tv maakt kinderen gewelddadig.
- Statistieken wijzen naar tegendeel.

Conservatief rechts 1995: videospelletjes maakt kinderen gewelddadig.
- Statistieken wijzen naar tegendeel.

Feministisch links 2005: Rap maakt kinderen seksistisch
- Statistieken wijzen naar tegendeel.

Feministisch links 2012: videospelletjes maakt kinderen seksistisch
- Statistieken wijzen naar tegendeel.

Conservatief rechts 2015: rap maakt kinderen gewelddadig.
- Statistieken wijzen naar tegendeel.

PvdA 2019: wacht... rap... maakt... wat was het ookweer?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_187919058
Vergeef me de topic-kick, maar ik moest even weer aan dit topic denken toen ik zojuist deze tweet zag:
FeyeNody twitterde op zaterdag 13-07-2019 om 18:21:03 24 september 2018 misbruikte Georgi S. uit Bulgarije de 14-jarige Joyce. 10 maanden later: 7 juli 2019 verkrachtte Georgie een 18-jarige in Mülheim met 4 vrienden (12-14 jaar). Ze sleepten het meisje in een struik, sloegen haar en misbruikte haar. Ze zijn allemaal vrij #Mülheim https://t.co/bpNdbzkSgD reageer retweet

Let eens op de hiphop-maniertjes van deze jeugdige crimineel. Bijzonder.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2019 16:36:36 ]
  zondag 14 juli 2019 @ 20:22:42 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187924417
Als hij braaf naar The Carpenters had geluisterd dan had hij dat vast niet gedaan
  Moderator zondag 14 juli 2019 @ 21:24:17 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187925593
of een beetje black sabbath ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 14 juli 2019 @ 21:55:20 #50
117098 Hathor
Effe niet
pi_187926213
Als ie nou gewoon naar een Hazes concert was geweest had ie daar drie minuten met een brandende aansteker gestaan.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')