abonnement Unibet Coolblue
pi_184477885
Op zich heeft trouwen wel wat, het is traditioneel en het is iets wat in de hedendaagse moderne (snelle) maatschappij steeds vaker overgeslagen wordt.

Echter nu ik zelf in een levensfase zit waarin veel mensen gaan trouwen, merk ik pas wat een egocentrische en narcistische gebeurtenis dit is. Niet voor alle mensen ; sommigen gaan er goddank nuchter mee om, maar sommige mensen worden bijna eng als ik hoor/zie hoe enorm serieus ze hun trouwdag nemen. En : je trouwdag heel serieus nemen, is ergens ook jezelf heel serieus nemen. En dat is wat ik er eng aan vind.

Vraagt een vrouwelijke collega aan een andere vrouwelijke collega die een bruidsjurk heeft gekocht: ''Wat voor jurk heb je gekocht''. Zegt dat mens serieus : ''Dat ga ik niet zeggen'' 8)7 8)7

Wtf man. Geen van de collega's is uitgenodigd op de bruiloft. In privé wonen beide collega's zo'n 150 km van elkaar af en ze delen geen gemeenschappelijke connecties. Maar nee hoor : mevrouw gaat niet vertellen wat voor bruidsjurk ze heeft gekocht. Nou de halve afdeling kan vanavond vast niet slapen bij gebrek aan dit boeiende nieuws :') De tering, wat the fuck boeit het iemand wat voor trouwjurk jij hebt gekocht, en sterker nog : wat boeit het of je het mensen die totaal niets met jouw bruiloft te maken hebben of ooit te maken zullen hebben, wat voor fucking jurk je hebt gekocht.

Daarnaast schijnt het ook een heel ding te zijn als een persoon aangeeft te gaan trouwen, en dat vervolgens een andere persoon aangeeft rondom diezelfde periode ook te gaan trouwen. Mensen schijnen daar serieus van te kunnen balen, want: ''Dan zijn ze niet meer de enige waar de aandacht naar uit gaat''.

Kom op even hee, wat is dit allemaal voor onzin. Denk je bijna de dertig bereikt te hebben en je tussen volwassen mensen te begeven, gaan een paar idioten nog even enorm kinderachtig lopen doen om een achterhaald sprookje. Prima dat je wil trouwen, is weer reden voor een leuk feestje, maar neem jezelf toch niet zo vreselijk serieus zeg.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 18:40:08 #2
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_184477907
TS heeft last van narcistische collega's :')
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_184477913
Niet gelezen, te lang. Maar trouwen :') .
Glibber links, glibber rechts
Op vrijdag 12 april 2019 11:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
:B :"Ja, da's zielug hoor! Een slak zouten! TJILP!"
  vrijdag 18 januari 2019 @ 18:41:23 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184477924
Heel terechte klacht. Mensen veranderen echt in monsters. Schaamteloos egoïstisch worden ze en dat duurt soms wel een jaar met alle voorbereidingen erbij :')
  vrijdag 18 januari 2019 @ 18:42:35 #5
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_184477940
TS heeft in alle mogelijke opzichten gelijk.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_184477962
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 18:41 schreef BasEnAad het volgende:
Heel terechte klacht. Mensen veranderen echt in monsters. Schaamteloos egoïstisch worden ze en dat duurt soms wel een jaar met alle voorbereidingen erbij :')
Dit. Het boeit helemaal niemand iets dat jij gaat trouwen, behalve misschien je eigen moeder en vader. Maar die mensen doen vaak alsof het voor vrienden, collega's en de halve buurt ook de happening van het jaar is.
  Forum Admin vrijdag 18 januari 2019 @ 18:43:59 #7
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_184477969
Het is vooral een vrouwen dingetje om je op te winden over de bruiloft. Mannen maken zich zorgen over de rekening.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_184477995
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 18:43 schreef Pharkus het volgende:
Het is vooral een vrouwen dingetje om je op te winden over de bruiloft. Mannen maken zich zorgen over de rekening.
Klopt, het blijven aandachtshoeren.
pi_184478008
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 18:43 schreef Pharkus het volgende:
Het is vooral een vrouwen dingetje om je op te winden over de bruiloft. Mannen maken zich zorgen over de rekening.
Zo waar.
Glibber links, glibber rechts
Op vrijdag 12 april 2019 11:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
:B :"Ja, da's zielug hoor! Een slak zouten! TJILP!"
pi_184478014
Kluuntopic :')
  Spellchecker vrijdag 18 januari 2019 @ 18:47:16 #11
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_184478084
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 18:41 schreef BasEnAad het volgende:
Heel terechte klacht. Mensen veranderen echt in monsters. Schaamteloos egoïstisch worden ze en dat duurt soms wel een jaar met alle voorbereidingen erbij :')
die collega bijna 2 jaar van tevoren :')

Doe ff normaal zeg.

En dan zijn het ook van die mensen die net aan 3/K netto verdienen en volop in de kosten zitten (net huis gekocht, vroeg vader/moeder willen worden) en dan weet ik hoeveel geld aan een bruiloft uitgeven. Snap er echt niets van.
pi_184478133
In 2019 nog trouwen :')

Mensen die voor hun 30e al een relatie nemen en burgerlijk worden :')
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_184478230
Terechte klacht. Toch tegelijkertijd wel een beetje jaloers :@ Ben inmiddels er namelijk wel achter gekomen dat dat soort dingen in dit leven niet voor mij zijn weggelegd. Maatgoed, dat scheelt ook weer lekker wat EUro's
pi_184478343
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 18:58 schreef Jaume_I het volgende:
Terechte klacht. Toch tegelijkertijd wel een beetje jaloers :@ Ben inmiddels er namelijk wel achter gekomen dat dat soort dingen in dit leven niet voor mij zijn weggelegd. Maatgoed, dat scheelt ook weer lekker wat EUro's
Trouwen kan ook gratis.
pi_184478644
Terechte klacht TATW!

Ik zie het in mijn omgeving ook. Van die mensen die puur gaan trouwen omdat ''dat zo hoort'', omdat hun vrienden ook trouwen, en vanwege alle aandacht die je dan krijgt. Kunnen ze zich een dag lang als een ware Hollywood ster wanen. Het is allemaal toneel. Aandachttrekkerij. En opschepperij.

Vrienden van mijn zus, allemaal halverwege de 30, proberen elkaar allemaal de loef af te steken met hun trouwerijen. Ze laat wel eens filmpjes zien van die trouwfeesten, de één is nog uitbundiger dan de ander. Allemaal grotendeels betaald door hun rijke ouders. Zo was een feest waarbij een kasteel was afgehuurd, compleet met cameraploeg inclusief drones die van boven af alles filmden. En weer een ander stuurde via whatsapp filmpjes van hun huwelijksreis naar één of ander ver land, ik weet al niet meer waar ergens, maar zag er duur uit. Zag je die popie jopie dus zichzelf en zijn vrouwtje filmen net op het moment dat ze uit een gehuurde helicopter stapten. Daarna nog een filmpje met dat hij in een superdeluxe hotel in bubbelbad met een glas wijn erbij en sigaar lag. Dit soort shit word dan allemaal uitgebreid op Facebook en via Whatsapp gedeeld met elkaar.

Ik lag er altijd om. Je kunt je afvragen waarom zulke mannetjes het zo nodig vinden om zo op te scheppen. Narcisme misschien. Of gewoon stiekem ontzettend onzeker.

Ze vinden zichzelf zo ontzettend belangrijk. Denken dat ze het helemaal gemaakt hebben. En iedereen moet dit zien. Maar in werkelijkheid geeft bijna niemand een fuck om hun huwelijk. Velen komen alleen maar uit goed fatsoen.

En we zullen wel eens zien of ze over 10 jaar allemaal nog zo happy met hun liefjes zijn. Waarschijnlijk is de helft dan al lang weer gescheiden.
pi_184478862
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 19:04 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

Trouwen kan ook gratis.
Ja maar dan is de hele essentie weg natuurlijk. Ik bedoel : ik krijg ook een beetje jeuk van die mensen die middels een trouwerij de hele dag in het middelpunt willen ''shinen'' (want daar gaat het natuurlijk om). Met een mooie feestlocatie, 200 gasten, duur etentje, spetterend feest, honderden likes op social media.

Zo'n enorme exposure zal ik nooit van mijn leven meemaken. Misschien zal ik wel trouwen, ergens anoniem in een gemeentehuis, maar zo'n feest. daar heb ik niet eens genoeg vrienden, geld en sociale status voor :') Wel pijnlijk soms om te zien dat leeftijdsgenoten het wel zo goed voor elkaar hebben, al past het bij mij ook gewoon niet bij m'n (introverte) karakter om zo'n dag überhaupt aan te kunnen qua spanning.
pi_184478971
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 19:29 schreef Jaume_I het volgende:

[..]

Ja maar dan is de hele essentie weg natuurlijk. Ik bedoel : ik krijg ook een beetje jeuk van die mensen die middels een trouwerij de hele dag in het middelpunt willen ''shinen'' (want daar gaat het natuurlijk om). Met een mooie feestlocatie, 200 gasten, duur etentje, spetterend feest, honderden likes op social media.

Zo'n enorme exposure zal ik nooit van mijn leven meemaken. Misschien zal ik wel trouwen, ergens anoniem in een gemeentehuis, maar zo'n feest. daar heb ik niet eens genoeg vrienden, geld en sociale status voor :') Wel pijnlijk soms om te zien dat leeftijdsgenoten het wel zo goed voor elkaar hebben, al past het bij mij ook gewoon niet bij m'n (introverte) karakter om zo'n dag überhaupt aan te kunnen qua spanning.
De essentie is dat je getrouwd bent. Maar trouwen kan gewoon gratis, in je spijkerbroek en zonder dat iemand ervan hoeft te weten of bij te zijn.
pi_184479042
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 18:43 schreef Pharkus het volgende:
Het is vooral een vrouwen dingetje om je op te winden over de bruiloft. Mannen maken zich zorgen over de rekening.
:D
pi_184479555
Geen chick kunnen vinden die het waard is om mee te trouwen :')
Ik was hier...
pi_184479560
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 19:35 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

De essentie is dat je getrouwd bent. Maar trouwen kan gewoon gratis, in je spijkerbroek en zonder dat iemand ervan hoeft te weten of bij te zijn.
Ex-collega van me heeft dat ook gedaan.
Zei tegen de baas 'ben even een uurtje weg'.
Toen hij terug kwam, vertelde hij dat 'ie getrouwd was.
Zelfs zijn vader, die daar ook werkte, wist niet dat ze het van plan waren.
Medewerker van de burgerlijke stand als getuige.
Kweenie of het gratis was.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_184479594
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 19:57 schreef Nismo91 het volgende:
Geen chick kunnen vinden die het waard is om mee te trouwen :')
Jij wel?
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_184479698
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 19:59 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Jij wel?
Jazeker, 5 en half jaar inmiddels en sinds vorige week hebben wij 3 kids *)
Maar wij hebben er ook geen enorm ding van gemaakt zoals waar ts het over heeft. Sowieso een leuke party gehouden enz enz, maar geen gekheid met tradities.
Ik was hier...
pi_184479790
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 20:04 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Jazeker, 5 en half jaar inmiddels en sinds vorige week hebben wij 3 kids *)
Maar wij hebben er ook geen enorm ding van gemaakt zoals waar ts het over heeft. Sowieso een leuke party gehouden enz enz, maar geen gekheid met tradities.
^O^
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_184480078
Je kan beter ook niet uitgenodigd worden. Kost je klauwen met geld, gast zijn bij een bruiloft.
Evt. vrijgezellenfeest is ook meestal vrij duur. Prima als t beetje gezellig is maar vaak zon idiote lamme vriend die dat dan organiseert.

Ergste is als je niet op t feest mag komen of de ceremonie maar alleen het uurtje ervoor om te feliciteren en een cadeau te droppen. Daar ga ik dus nooit heen. Nodig me dan gewoon niet uit.
Eerst denken, dan typen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')