abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184473941
Een tijd geleden maakte ik een domeinnaam aan.
Deze domeinnaam naam heb ik nu gekoppeld aan een emailadres: info@dedomeinnaam.nl

Vervolgens wil ik naar de webmail gaan om te testen of hij mailt.
Dus ik ga naar webmail.dedomeinnaam.nl en zie het programma roundcube.
Inloggen hier gaat prima.
Versturen van emails gaat ook prima. Ontvangen echter niet.
Zowel niet via hotmail, gmail, @home, werkmailadres.

Komt dit misschien omdat het emailadres pas geboren is en daarom nog niet helemaal werkt?
Of weet iemand DE oplossing?
pi_184474189
je dns instellingen voor de mx records staan allemaal goed?

hoelang geleden zijn die records van het domein (waarschijnlijk) aangemaakt? minder dan 24 uur geleden? dan moet je nog even wachten

je hebt geen spambox waar ze in terecht komen?

als de hoster het goed doet zijn nieuwe mailadressen direct beschikbaar op een correct ingesteld domein.
pi_184474263
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 14:51 schreef mschol het volgende:
je dns instellingen voor de mx records staan allemaal goed?
Waar vind ik dat?
Kan in webmail ook niks zien hierover

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 14:51 schreef mschol het volgende:
hoelang geleden zijn die records van het domein (waarschijnlijk) aangemaakt? minder dan 24 uur geleden? dan moet je nog even wachten
Wat bedoel je met records?
Domeinnaam aangevraagd of emailadres aangevraagd?
Domeinnaam hebben we het over een maandje. Emailadres over een paar uurtjes.

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 14:51 schreef mschol het volgende:
je hebt geen spambox waar ze in terecht komen?
Nee daar zitten ze niet in

[ Bericht 1% gewijzigd door hartloper op 18-01-2019 15:10:15 ]
pi_184474618
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 14:54 schreef hartloper het volgende:

[..]

Waar vind ik dat?
dit verschilt per hoster, meestal wel ergens in je controle paneel
quote:
[..]

Wat bedoel je met records?
Domeinnaam aangevraagd of emailadres aangevraagd?
Domeinnaam hebben we het over een maandje. Emailadres over een paar uurtjes.
een maand is meer dan lang zat, dat zal dan vermoedelijk goed moeten zitten dan
quote:
[..]

Nee daar zitten ze niet in
hmm. krijg je bij het versturen vanaf een gmail/hotmail/werk adres naar jouw domein nog een foutmelding terug?

ik zou je willen adviseren contact op te nemen met je hoster: die heeft volledig inzicht in de instellingen en ook verstand van zaken (als het goed is :P :D ) om eventuele misconfiguraties op te lossen; Die kunnen mogelijk ook logs bekijken waarom er geen mail binnenkomt
pi_184474656
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:12 schreef mschol het volgende:
hmm. krijg je bij het versturen vanaf een gmail/hotmail/werk adres naar jouw domein nog een foutmelding terug?
Nee ik krijg niks terug

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:12 schreef mschol het volgende:
dit verschilt per hoster, meestal wel ergens in je controle paneel
Oh dus niet in webmail zelf.

Gekeken in controlpanel.
Ik zie daar niks staan van info@dedomeinnaam.nl
pi_184474699
Wie is je hoster?
pi_184474707
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:16 schreef Syd het volgende:
Wie is je hoster?
Alphamega
pi_184474769
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:17 schreef hartloper het volgende:

[..]

Alphamega
Welke DNS staat er ingevoerd in het controlpanel?

https://controlpanel.alphamegahosting.com/

Kan niet zo snel vinden of je hier ook DNS kunt aanpassen.

Laat ik het zo zeggen, ik zit bij Versio, wanneer ik een domeinnaam aan mijn hosting koppel moet ik deze nog de juiste DNS verwijzing geven want anders weet systeem niet waar de mails moeten binnenkomen.

Zoals ik lees neig ik naar de verkeerde DNS instellingen.
pi_184474792
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:21 schreef Syd het volgende:
Welke DNS staat er ingevoerd in het controlpanel?
Ik weet eerlijk gezegd niet waar ik moet kijken.
Lijken er meerdere te staan.
Maar ik zie geen emailadres staan daarin die lijst
pi_184474829
Gevonden:

https://www.alphamegahosting.com/59/

Scroll naar beneden daar staat dit stukje over mail instellingen in de control panel zodat je ze wel ontvangt:

Aanmaken van een mailbox in je Techical Control Panel
https://www.alphamegahosting.com/59/nl

/edit

of staat niks over de DNS, dan is mijn aanname dat deze in principe standaard goed moet staan.

Als je plaatje ziet in de link, zie je de Button DNS, wat zie je daar staan qua gegevens? En anders bel ze even op, denk dat de helpdesk meteen inziet waar het verkeerd gaat, ik denk nog steeds DNS instellingen.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2019 15:27:10 ]
pi_184474954
Control panel hebben ze niet meer, is helaas verouderde info.
Maar zo te lezen ligt het inderdaad aan de DNS.
pi_184474999
Bedenk me nu wanneer de DNS niet goed staat je website in principe ook niet te benaderen is, en dat is het wel want je kunt bij je webmail.

Ik zal toch even bellen met ze. Normaliter moet de verzendende partij een mail delivery terug krijgen met een foutmelding, dus ik twijfel nu mbt DNS. En om alle aannames te voorkomen en onnodig tijd te verliezen hieraan adviseer ik je toch ff te bellen met hun helpdesk.
pi_184475295
Kan ze maandag pas bellen.
Heb een huilende baby :) #papadag

Als ik eens google dan lees ik dat dit probleem vaker voor komt bij roundcube.
Ook dns verhaal komt dan vaak ter sprake
pi_184475329
ik kwam deze website nog tegen, misschien kun je hier wat meer info uithalen waarom hij niet doet:

http://mailtester.com/testmail.php
pi_184475446
Dank
Dan krijgen we dit:

Mail server found for domain:
- blackhole.alphamega.nl (priority 10, ip addres x
- Error connecting to mailserver: No route to host

Dus toch een error.
Wat houdt die in?
pi_184476182
De hoster heeft dus de boel nog niet goed ingesteld. Met een blackhole als mx gaat je mail nooit aankomen. Je moet dus contact met ze opnemen en het laten fixen.
pi_184476317
Ik zal ze mailen.

Wat houdt dat blackhole dan eigenlijk in?
Maar met een blackhole kun je dus wel verzenden? Want dat lukt. Ontvangen is het probleem
pi_184476371
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 16:56 schreef hartloper het volgende:
Ik zal ze mailen.

Wat houdt dat blackhole dan eigenlijk in?
Maar met een blackhole kun je dus wel verzenden? Want dat lukt. Ontvangen is het probleem
verzenden kan ook wel de ontvanger bestaat en de verzendserver is vaak een andere dan de ontvangserver.

de aan jouw verzonden mail komt nu letterlijk in een zwart gat terecht, terwijl ze even moeten aangeven dat het niet naar het zwarte gat moet maar naar "jouw" ontvangstserver
pi_184476442
Dank, deze taal snap ik.

Even kort door de bocht;
Ik vraag een mail adres aan, dat is binnen 5 min geregeld.
Ik dacht dat ik hem gelijk kon gebruiken, maar blijkbaar gaat het niet allemaal automatisch zoals ik dacht .... en moet alphamega fysiek ook nog altijd iets doen? (Mail adres gebruiksklaar maken)

Klinkt niet iets wat automatisch gaat binnen x aantal uur? Of wat ik zelf makkelijk kan doen?
pi_184476510
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 17:07 schreef hartloper het volgende:
Dank, deze taal snap ik.

Even kort door de bocht;
Ik vraag een mail adres aan, dat is binnen 5 min geregeld.
Ik dacht dat ik hem gelijk kon gebruiken, maar blijkbaar gaat het niet allemaal automatisch zoals ik dacht .... en moet alphamega fysiek ook nog altijd iets doen? (Mail adres gebruiksklaar maken)

Klinkt niet iets wat automatisch gaat binnen x aantal uur? Of wat ik zelf makkelijk kan doen?
De dns-instellingen (MX records) van je domein moeten aangepast worden zodat anderen weten waar de mail voor je domein afgeleverd moeten worden. Daarnaast moet de mailserver van je provider ingesteld worden zodat mail voor jouw domein daadwerkelijk geaccepteerd wordt door de servers in de MX records.

Allebei dingen die je provider moet doen omdat zij de servers en dns voor je domein beheren. Als die provider slim is hebben ze dat allemaal wel geautomatiseerd maar blijkbaar niet, of er is iets misgegaan.
pi_184476735
Duidelijk, werk aan de winkel voor ze :)
Ik heb overigens ook nog geen mail ontvangen dat emailadres gereed voor gebruik is.
Dus wellicht doen ze toch meer handmatig qua zoiets.

Oja andere email test site gaf dit aan

Description: 500 Kan niet verbinden met E-Mail server (blackhole.alphamega.nl). (110-Connection timed out)
pi_184479652
Gsuite nemen ben je meteen van die beperkte hostingmail af
url
pi_184526950
Melding terug;

Email X is niet afgeleverd. Het e-mailsysteem van de geadresseerde geweigerd om een verbinding met uw e-mailsysteem te accepteren.
Neem op een andere manier (bijvoorbeeld telefonisch) contact op met de geadresseerde en vraag de geadresseerde om de e-mailbeheerder te laten weten dat hun e-mailsysteem verbindingen met uw e-mailsysteem weigert. Geef de geadresseerde onderstaande foutdetails. Waarschijnlijk is de e-mailbeheerder van de geadresseerde de enige die dit probleem kan oplossen.


Voor e-mailbeheerders
Er kan geen verbinding worden gemaakt omdat dit actief is geweigerd door de doelcomputer. Dit treedt meestal op wanneer wordt geprobeerd verbinding te maken met een service die inactief is op de externe host - dat wil zeggen, een service waarvoor geen servertoepassing wordt uitgevoerd. Zie dit artikel: https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=389361 voor meer informatie en tips voor het oplossen van dit probleem.

Is dat wat jullie aangeven?
pi_184648974
Probleem opgelost door hosting.
Dank voor jullie reacties.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')