abonnement Unibet Coolblue
pi_184472902
Goedemiddag heren/dames,

Heb even een vraag, kom er niet uit.

Ik heb een scooter, BTC Riva, uit 2016.

Nu is het zo wanneer ik een tijdje 45-60 km/h heb gereden en vervolgens rem en/of gas loslaat dat er dan soms een hard geluid vanuit de achterkant komt. Het is precies het geluid alsof je over een leeg blikje rijd. Ik merk er verder niks van qua rijden, enkel dat geluid. Het is echt sporadisch. Wanneer ik een tijdje 35 heb gereden hoor ik dit ook wel eens bij gas loslaten/remmen maar dan zachter.

Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn?
pi_184472936
Ga gewoon lekker langs je dealer, dat er iets niet lekker zit is duidelijk.
pi_184472967
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:31 schreef GereDathan het volgende:
Ga gewoon lekker langs je dealer, dat er iets niet lekker zit is duidelijk.
Misschien is het iets eenvoudigs en zelf op te lossen. En ben nieuwsgierig wat het is.

[ Bericht 6% gewijzigd door SBroncker op 18-01-2019 13:54:45 ]
pi_184473825
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:33 schreef SBroncker het volgende:

[..]

Misschien is het iets eenvoudigs en zelf op te lossen. En ben nieuwsgierig wat het is.
Ik ga even mijn glazen bol opstarten, momentje.
pi_184473868
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 14:28 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik ga even mijn glazen bol opstarten, momentje.
Hahaha hopelijk zie je iets wat me kan helpen :P
pi_184473923
Misschien nieuwe vertadingsolie bij de vertanding doen?
Even nippel onder je carter losdraaien, olie opvangen in een bakje en netjes wegbrengen.

Vervolgens busje nieuwe vertandingsolie erin en kijken of het nog zo knarst daar.
Koppeling van scooters kunnen overigens gaan fluiten af en toe, kunnen ze oud mee worden.
pi_184473994
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 14:34 schreef henkkeumus het volgende:
Misschien nieuwe vertadingsolie bij de vertanding doen?
Even nippel onder je carter losdraaien, olie opvangen in een bakje en netjes wegbrengen.

Vervolgens busje nieuwe vertandingsolie erin en kijken of het nog zo knarst daar.
Koppeling van scooters kunnen overigens gaan fluiten af en toe, kunnen ze oud mee worden.
Hmm dat is sowieso niet verkeerd om te doen! Thanks voor je bericht.

Ben overigens benieuwd of het daar vanaf komt.. Het lijkt eerder vanaf de rechterkant te komen namelijk (bij nader inzien)
pi_184474338
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 14:30 schreef SBroncker het volgende:

[..]

Hahaha hopelijk zie je iets wat me kan helpen :P
Yep, ook die zegt dat een professional bij de dealer hier veel verstand van heeft en daadwerkelijk kan horen, voelen of ruiken wat er mis kan zijn.
pi_184474479
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 14:59 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Yep, ook die zegt dat een professional bij de dealer hier veel verstand van heeft en daadwerkelijk kan horen, voelen of ruiken wat er mis kan zijn.
Dat begrijp ik ook wel zeurpiet, maar ben benieuwd of dit probleem ook hier genoemd kan worden i.p.v. naar de dealer :9
pi_184474502
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 14:38 schreef SBroncker het volgende:
. Het lijkt eerder vanaf de rec
De recherkant als je ervoor staat?
Uit het carter of uitlaat?
pi_184476050
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:06 schreef SBroncker het volgende:

[..]

Dat begrijp ik ook wel zeurpiet, maar ben benieuwd of dit probleem ook hier genoemd kan worden i.p.v. naar de dealer :9
3 regels tekst op internet zullen het probleem wel blootleggen.

Er zal wel geen dealer zijn, is toch zo'n cheapo China ding wat je op internet besteld hebt?
pi_184547473
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:07 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

De recherkant als je ervoor staat?
Uit het carter of uitlaat?
Ben naar mijn dealer geweest, weet je wat het is? Onverbrande benzine in de uitlaat, dat creëert dan dat 'plofje'. Hij staat er nu voor een grote beurt.
pi_184547562
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 16:36 schreef GereDathan het volgende:

[..]

3 regels tekst op internet zullen het probleem wel blootleggen.

Er zal wel geen dealer zijn, is toch zo'n cheapo China ding wat je op internet besteld hebt?
BTC is inderdaad Chinees maar absoluut geen 'cheapo' internet scooter. Zijn veel dealers in Nederland. Een van de meest verkochte scootermerken samen met Piaggio en Peugeot.
pi_184547616
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:20 schreef SBroncker het volgende:

[..]

BTC is inderdaad Chinees maar absoluut geen 'cheapo' internet scooter. Zijn veel dealers in Nederland. Een van de meest verkochte scootermerken samen met Piaggio en Peugeot.
Ik betwijfel of Piaggo en Peugeot nog 'de meest verkochte scootermerken' zijn. Ik vermoed dat Sym en Kymco dat allang ingehaald hebben.

Het aantal dealers niets over populariteit.

BTC is welzeker een cheapo scooter. Je hebt ze voor onder de 1200 euro toch? https://www.fastfurioussc(...)-of-europese-scooter

[ Bericht 5% gewijzigd door GereDathan op 22-01-2019 10:02:38 ]
pi_184548066
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:23 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik betwijfel of Piaggo en Peugeot nog 'de meest verkochte scootermerken' zijn. Ik vermoed dat Sym en Kymco dat allang ingehaald hebben.

Dat denk ik ook. En een BTC is wel degelijk een bamiscooter met dito kwaliteit.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_184548248
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:50 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. En een BTC is wel degelijk een bamiscooter met dito kwaliteit.
Ja gewoon goedkope Chinese meuk. Leuk voor een incidentele rit, maar ik zou er niet op vertrouwen verder.

Wil je een fatsoenlijke betrouwbare scooter met garantie dan moet je een Sym, Kymco, Vespa, Peugeot of Piaggi kopen.
pi_184548397
Al die Chineze meuk komt volgens mij van dezelfde fabrieken maar worden in Europa onder andere merknamen ingevoerd. Scooters zijn ook voor 99% gelijk aan elkaar en van dezelfde materialen opgebouwd.

Heb in m'n leven veel scooters gehad maar de Chineze scooters komen bij lange na niet in de buurt van kwaliteit (Piaggio, Peugeot enz).

De beste blokken komen van Piaggio, Italiaanse dingen zijn niet kapot te krijgen. Piaggio komt standaard al met een 17,5mm Dell Ortho carb en een extra dik krukas. Opvoeren en levensduur +++++ :D
  zondag 27 januari 2019 @ 12:39:40 #18
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_184650882
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:14 schreef SBroncker het volgende:

[..]

Ben naar mijn dealer geweest, weet je wat het is? Onverbrande benzine in de uitlaat, dat creëert dan dat 'plofje'. Hij staat er nu voor een grote beurt.
Kan geen kwaad. Wellicht kan de scooter iets armer worden afgesteld als hij nu wat rijk loopt.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')