abonnement Unibet Coolblue
pi_184470546
Komende zomer heb ik een trip naar Hong Kong gepland. Het plan was eerst om ook China aan te doen, alleen zijn de kosten en moeite om een visum te bemachtigen te hoog en te omslachtig om de moeite waard te zijn voor de korte tijdsduur.

Echter lijkt het me wel leuk om een dag of 2 Shenzhen aan te doen, en ik heb begrepen dat dat mogelijk is met een Visum on arrival in Shenzhen.

Mijn paspoort verloopt echter in December, dus ik wil voor mijn vertrek naar China een nieuw paspoort aanvragen. Verder zit er in mijn oude paspoort een stempel van onder andere Turkije en een F1-visum voor de verenigde Staten.

Nou was mijn vraag of ik onder deze omstandigheden in aanmerking kom voor een VOA, omdat het schijnt dat ze een te nieuw paspoort problemen oplevert. Ik kan naast mijn nieuwe ook mijn oude paspoort meenemen (waarschijnlijk geperforeerd door de gemeente), maar hier zit dus een stempel van Turkije in, welke ook problemen kan opleveren.
  Moderator vrijdag 18 januari 2019 @ 11:32:10 #2
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_184470802
Ik heb niks gehoord over problemen met nieuwe paspoorten. Dat wil overigens niet zeggen dat ze er niet zijn. Wel moet je opletten waar in Shenzhen je een VOA kan krijgen:

quote:
There are nearly 10 ports linking Shenzhen with Hong Kong, while tourists can only get the Shenzhen VOA from Luohu, Huanggang, Fuyong, Shekou, and the airport. Please be cautious when travelling to Shenzhen from Hong Kong to find the right port.

When you get to the VOA office at the border, just complete the application form, take a photo and pay the fee. The visa will be issued within 5 to 10 minutes. You may need to wait longer if the room is busy.

In Shenzhen, Zhuhai, and Xiamen, what you need for the application is just a valid passport, while if you apply for the Hainan visa on arrival, return ticket and hotel bookings are required as well.

It costs CNY 168 for applicants of most countries, but UK nationals have to pay CNY 304 based on a reciprocal basis. Only CNY is accepted for payment and HK dollars are not accepted.

VOA is valid for 5 days and you're only allowed to stay in Shenzhen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_184472984
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 11:19 schreef Jappie_Sea het volgende:
Komende zomer heb ik een trip naar Hong Kong gepland. Het plan was eerst om ook China aan te doen, alleen zijn de kosten en moeite om een visum te bemachtigen te hoog en te omslachtig om de moeite waard te zijn voor de korte tijdsduur.

Echter lijkt het me wel leuk om een dag of 2 Shenzhen aan te doen, en ik heb begrepen dat dat mogelijk is met een Visum on arrival in Shenzhen.

Mijn paspoort verloopt echter in December, dus ik wil voor mijn vertrek naar China een nieuw paspoort aanvragen. Verder zit er in mijn oude paspoort een stempel van onder andere Turkije en een F1-visum voor de verenigde Staten.

Nou was mijn vraag of ik onder deze omstandigheden in aanmerking kom voor een VOA, omdat het schijnt dat ze een te nieuw paspoort problemen oplevert. Ik kan naast mijn nieuwe ook mijn oude paspoort meenemen (waarschijnlijk geperforeerd door de gemeente), maar hier zit dus een stempel van Turkije in, welke ook problemen kan opleveren.
Waarom zou een Turkije stempel problemen opleveren?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  vrijdag 18 januari 2019 @ 16:36:50 #4
62913 Blik
The one and Only!
pi_184476061
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:34 schreef miro86 het volgende:

[..]

Waarom zou een Turkije stempel problemen opleveren?
Ben ik ook benieuwd naar, zijn er problemen tussen Turkije en China?

Vergeet ook niet een dagje naar Macau te gaan! Is denk ik veel leuker dan shenzhen (al kan ik het niet objectief beoordelen, ben niet in shenzhen geweest)
pi_184476762
Vanwege dat gedoe met de oeigoeren misschien? Allemaal politiek...
Voor wat foto's, kijk hier
  zondag 20 januari 2019 @ 00:06:47 #6
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_184504021
Reken er niet op dat je binnenkomt. Ik werd geweigerd, (waarschijnlijk) wegens 2 Iraanse visa. Lees ook verhalen dat ze alleen een VOA geven als je al een oud Chinees visum hebt. Overigens was ik van plan om dezelfde dag weer terug te gaan, dus verder geen problemen met hotels, ze sturen je gewoon terug naar HK.

Zoals hierboven aangeraden, sla zeker Macao niet over. Erg leuk om een dag rond te lopen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')