abonnement Unibet Coolblue
pi_184470536
quote:
Ruim 530.000 klanten hebben in afgelopen december hun bestelde pakket te laat gekregen, een stijging van 19,5 procent ten opzichte van een jaar eerder. Toen kregen 447.000 mensen een besteld pakket te laat.

Dit meldt onderzoeksbureau Q&A Research op basis van een peiling onder vijfduizend mensen. Omgerekend heeft 6,1 procent van de klanten hun pakket niet op tijd gekregen door schuld van de webshop, zeggen de geënquêteerden.

Webwinkels en pakketbezorgers hadden het enorm druk na Black Friday en Cyber Monday in november en voor Sinterklaas en Kerst in december. Pakketbezorgers DHL en PostNl vertelden toen al iets meer pakketten te laat te moeten bezorgen.

PostNL maakte bekend in aanloop naar pakjesavond een recordaantal van ongeveer twaalf miljoen pakketten te hebben verwerkt in de distributiecentra.
Bron
pi_184470780
Vanochtend de algemeen directeur van Bol.com op NPO radio 1. Die vertelde dat het bij Bol.com tussen de 0.3 en 0.4% was. Hij vroeg zich dan ook af waar die 6,nogwat% vandaan komt.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 11:31:53 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184470795
Mensen bestellen gewoon veel te laat en gaan dan zeiken als het er niet binnen 24 uur is.
Je weet van tevoren dat het spitsuur is rond die tijd.
pi_184470843
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 11:31 schreef BasEnAad het volgende:
Mensen bestellen gewoon veel te laat en gaan dan zeiken als het er niet binnen 24 uur is.
Je weet van tevoren dat het spitsuur is rond die tijd.
Het ligt altijd aan de ander ;)
pi_184470871
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 11:31 schreef -mosrednA het volgende:
Vanochtend de algemeen directeur van Bol.com op NPO radio 1. Die vertelde dat het bij Bol.com tussen de 0.3 en 0.4% was. Hij vroeg zich dan ook af waar die 6,nogwat% vandaan komt.
Ging dat om het aantal klachten over te laat bezorgde pakketjes of het aantal te laat bezorgde pakketjes ;)
  vrijdag 18 januari 2019 @ 11:35:42 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184470872
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 11:34 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Het ligt altijd aan de ander ;)
Vreselijk dat soort mensen :D
pi_184470906
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 11:35 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Vreselijk dat soort mensen :D
Ja. Maar aan de andere kant... als dergelijke bedrijven 'beloven' de volgende dag te leveren...
  vrijdag 18 januari 2019 @ 11:41:07 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184470998
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 11:37 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Ja. Maar aan de andere kant... als dergelijke bedrijven 'beloven' de volgende dag te leveren...
Ja dan moet je dat met een korreltje zout nemen. Consumenten weten het allemaal zo goed altijd, altijd kritisch, altijd op hun achterste poten. Maar als het op zoiets aankomt zijn ze opeens oliedom en nemen info klakkeloos aan.
pi_184471033
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 11:35 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ging dat om het aantal klachten over te laat bezorgde pakketjes of het aantal te laat bezorgde pakketjes ;)
Het aantal wat ik begreep. Maar hij gaf wel aan dat dit op basis van bijna 10 miljoen bestellingen was en er verschil zou kunnen ontstaan wanneer alles op 1 hoop geveegd wordt.
pi_184471079
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 11:41 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ja dan moet je dat met een korreltje zout nemen. Consumenten weten het allemaal zo goed altijd, altijd kritisch, altijd op hun achterste poten. Maar als het op zoiets aankomt zijn ze opeens oliedom en nemen info klakkeloos aan.
hear hear
-nee-
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 18 januari 2019 @ 11:45:37 #11
186611 Haags
pi_184471081
Als je in december nog cadeau's voor de feestdagen moet bestellen ben je gewoon niet al te snugger.
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 18 januari 2019 @ 11:46:59 #12
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184471108
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 11:45 schreef Marsenal het volgende:

[..]

hear hear
Hypocriet is het.
pi_184471117
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 11:45 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Als je in december nog cadeau's voor de feestdagen moet bestellen ben je gewoon niet al te snugger.
Nou ja, zat mensen die pas halverwege december weten voor wie ze een cadeau gaan/moeten kopen natuurlijk.
-nee-
  vrijdag 18 januari 2019 @ 11:51:01 #14
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184471189
Beetje non-nieuws.....beter andersom noemen, wat wel op tijd was.... gezien stijgingen....

Aantallen vallen mij erg mee, wanneer je dit afsteekt tegen over de al indrukwekkende cijfers van 2016 bron (2.8miljard brieven en 350 miljoen pakketten) die gemakshalve voor 2018 voor pakketten minstens 10% hoger zullen zijn (brieven worden natuurlijk minder).

Veel pakketjes worden ook te laat ontvangen; omdat de bewoners simpelweg er niet zijn, zo vertelt mijn trouwe bezorger.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 11:35 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ging dat om het aantal klachten over te laat bezorgde pakketjes of het aantal te laat bezorgde pakketjes ;)
Idd..... hoe rekent men met procenten van incidenten....
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_184471404
Of mensen zijn niet thuis als de bezorger om 11:15 aan de poort staat.
pi_184471484
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 11:37 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Ja. Maar aan de andere kant... als dergelijke bedrijven 'beloven' de volgende dag te leveren...
Alleen beloven ze dat niet. Er staat rond kerst altijd bij dat het langer kan duren. In rode letters zelfs.
pi_184471517
Daarentegen zou ik mijn laat bestelde pakket pas de dag na nieuwjaarsdag krijgen, maar werd het toch bijgesteld naar oudjaarsdag. _O_

Hulde PostNL.
pi_184471530
Wat wel positief is te noemen: gisteren een reactie naar PostNL gestuurd dat 30km zones in deze wijk ook voor witte busjes gelden, daar ook netjes reactie op dat er gesproken zou worden met de bezorgers. Zag ik zojuist een busje verdacht langzaam door de straat rollen. Het werd ook echt te gek, veel jonge gezinnen hier, kinderrijk en dan rijden alsof de duivel je achterna zit.

Maar dat ligt natuurlijk vooral aan PostNL zelf, als je beloont per pakketje en de druk toeneemt krijg je dit soort gedrag.

Helaas zijn er ook bewoners in deze wijk die denken dat het een racebaan is... de politie staat echt op de verkeerde plaatsen de flitsen maar een autosnelweg zal wel meer opleveren?
  vrijdag 18 januari 2019 @ 12:38:45 #19
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184472098
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 12:07 schreef MaGNeT het volgende:
Wat wel positief is te noemen: gisteren een reactie naar PostNL gestuurd dat 30km zones in deze wijk ook voor witte busjes gelden, daar ook netjes reactie op dat er gesproken zou worden met de bezorgers. Zag ik zojuist een busje verdacht langzaam door de straat rollen. Het werd ook echt te gek, veel jonge gezinnen hier, kinderrijk en dan rijden alsof de duivel je achterna zit.

Maar dat ligt natuurlijk vooral aan PostNL zelf, als je beloont per pakketje en de druk toeneemt krijg je dit soort gedrag.

Helaas zijn er ook bewoners in deze wijk die denken dat het een racebaan is... de politie staat echt op de verkeerde plaatsen de flitsen maar een autosnelweg zal wel meer opleveren?
Een gedachte oplossing kan zijn dat je als besteller, het pakketje laat afleveren bij de rand van de 30km zone op/in zg verzamel containers/punten.

Dat bezorgers "als gekken" rijden/stoppen/parkeren is, zoals je zegt, omdat het hun opgelegde "tijd=geld" model is. Wanneer je in een woonwijk; je psullen voor de deur bezorgd wilt hebben zou je als gebruiker wat meer kunnen betalen; ook omdat de bezorger het evidente risico heeft dat je er niet bent, die terug moet komen en nog meer tijd kwijt is zonder dat hij/zij dat nu kan verrekenen.

Los daarvan is verkeer een evenwicht waarbij kinderen nu veelal wordt geleerd dat zij niet hoeven uit te kijken. Er is ook een nuance tussen een woonerf en een doorgaande weg. Natuurlijk begrijp ik heel goed dat die "objectieve" overweging verdwijnt wanneer het jouw/mijn onbezonnen kroost aangaat.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_184472468
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 12:38 schreef Vallon het volgende:

[..]

Een gedachte oplossing kan zijn dat je als besteller, het pakketje laat afleveren bij de rand van de 30km zone op/in zg verzamel containers/punten.

Dat bezorgers "als gekken" rijden/stoppen/parkeren is, zoals je zegt, omdat het hun opgelegde "tijd=geld" model is. Wanneer je in een woonwijk; je psullen voor de deur bezorgd wilt hebben zou je als gebruiker wat meer kunnen betalen; ook omdat de bezorger het evidente risico heeft dat je er niet bent, die terug moet komen en nog meer tijd kwijt is zonder dat hij/zij dat nu kan verrekenen.

Los daarvan is verkeer een evenwicht waarbij kinderen nu veelal wordt geleerd dat zij niet hoeven uit te kijken. Er is ook een nuance tussen een woonerf en een doorgaande weg. Natuurlijk begrijp ik heel goed dat die "objectieve" overweging verdwijnt wanneer het jouw/mijn onbezonnen kroost aangaat.
Het is een wijk met 1 toegangsweg en de hele wijk is zone.

Ik begrijp niet waarom mensen moeite hebben met het begrip "maximum snelheid", zeker binnen de bebouwde kom.

Ik heb geen kinderen ;)
pi_184472604
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 11:37 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Ja. Maar aan de andere kant... als dergelijke bedrijven 'beloven' de volgende dag te leveren...
Er werd al ruim van te voren aangekondigd dat je optijd moest bestellen en rekening moest houden met mogelijke vertraging van je pakket. Mensen die last moment bestellen en daarna gaan zeuren hebben het echt aan zichzelf te danken.
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 18 januari 2019 @ 13:31:27 #22
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184472940
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:00 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het is een wijk met 1 toegangsweg en de hele wijk is zone.

Ik begrijp niet waarom mensen moeite hebben met het begrip "maximum snelheid", zeker binnen de bebouwde kom.

Ik heb geen kinderen ;)
Het gaat ook niet zozeer over wat de maxima zijn, die helpen niet bij een ongeluk.
Het is vooral het werkmodel waarbij (mede)werkers, met "doortrappen" zg. winst-boeken.

Veel beroepsmatige excessen ontstaan niet als doel. Daarbij kan ook 30km veel te snel zijn, wanneer iemand verdekt ineens oversteekt en jij als chauffeur net op je "navigatieplanner" kijkt welke bocht je met je 5-tonner of scooter moet nemen.

Wat ik (be)doelde met kids geld even zozeer wanneer het iets van jezelf aangaat, al was het maar uitzicht op de dijk die in de zomer wordt ontnomen door andere vreugdevolle berijders.
Een mens heeft al snel het YouNotMe oordeel klaar over anderen en ontziet zichzelf.

Verkeer is een samenspel en regels zijn daarbij een hulpmiddel.
Wanneer iemand hier in de straat 50 wil rijden, gas terugneemt bij ander verkeer is of stapvoets wanneer de school uitgaat; prima. Als deelnemer moet je blijven uitkijken en niet er vanuit gaan dat de ander jou niet omver rijdt. Degenen die dat spel veiligheidshalve (nog) niet beheersen, blijven beter achter het tuinhekje.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_184473144
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Er werd al ruim van te voren aangekondigd dat je optijd moest bestellen en rekening moest houden met mogelijke vertraging van je pakket. Mensen die last moment bestellen en daarna gaan zeuren hebben het echt aan zichzelf te danken.
ja ja weet het ;)
pi_184474109
Black friday was op 23 november. Ik denk dat veel mensen hier op gewacht hebben voor het bestellen van Sinterklaas cadeaus. Ja, dan kan ik me voorstellen dat het te laat komt.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_184475560
Mijn pakketje was op tijd *O* En ik had het niet eens op dat moment nodig, maar het was toen in de aanbieding. Tja...
Somebody that I used to know
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')