Bronquote:Ruim 530.000 klanten hebben in afgelopen december hun bestelde pakket te laat gekregen, een stijging van 19,5 procent ten opzichte van een jaar eerder. Toen kregen 447.000 mensen een besteld pakket te laat.
Dit meldt onderzoeksbureau Q&A Research op basis van een peiling onder vijfduizend mensen. Omgerekend heeft 6,1 procent van de klanten hun pakket niet op tijd gekregen door schuld van de webshop, zeggen de geënquêteerden.
Webwinkels en pakketbezorgers hadden het enorm druk na Black Friday en Cyber Monday in november en voor Sinterklaas en Kerst in december. Pakketbezorgers DHL en PostNl vertelden toen al iets meer pakketten te laat te moeten bezorgen.
PostNL maakte bekend in aanloop naar pakjesavond een recordaantal van ongeveer twaalf miljoen pakketten te hebben verwerkt in de distributiecentra.
Het ligt altijd aan de anderquote:Op vrijdag 18 januari 2019 11:31 schreef BasEnAad het volgende:
Mensen bestellen gewoon veel te laat en gaan dan zeiken als het er niet binnen 24 uur is.
Je weet van tevoren dat het spitsuur is rond die tijd.
Ging dat om het aantal klachten over te laat bezorgde pakketjes of het aantal te laat bezorgde pakketjesquote:Op vrijdag 18 januari 2019 11:31 schreef -mosrednA het volgende:
Vanochtend de algemeen directeur van Bol.com op NPO radio 1. Die vertelde dat het bij Bol.com tussen de 0.3 en 0.4% was. Hij vroeg zich dan ook af waar die 6,nogwat% vandaan komt.
Ja. Maar aan de andere kant... als dergelijke bedrijven 'beloven' de volgende dag te leveren...quote:
Ja dan moet je dat met een korreltje zout nemen. Consumenten weten het allemaal zo goed altijd, altijd kritisch, altijd op hun achterste poten. Maar als het op zoiets aankomt zijn ze opeens oliedom en nemen info klakkeloos aan.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 11:37 schreef Handleiding het volgende:
[..]
Ja. Maar aan de andere kant... als dergelijke bedrijven 'beloven' de volgende dag te leveren...
Het aantal wat ik begreep. Maar hij gaf wel aan dat dit op basis van bijna 10 miljoen bestellingen was en er verschil zou kunnen ontstaan wanneer alles op 1 hoop geveegd wordt.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 11:35 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ging dat om het aantal klachten over te laat bezorgde pakketjes of het aantal te laat bezorgde pakketjes
hear hearquote:Op vrijdag 18 januari 2019 11:41 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ja dan moet je dat met een korreltje zout nemen. Consumenten weten het allemaal zo goed altijd, altijd kritisch, altijd op hun achterste poten. Maar als het op zoiets aankomt zijn ze opeens oliedom en nemen info klakkeloos aan.
Nou ja, zat mensen die pas halverwege december weten voor wie ze een cadeau gaan/moeten kopen natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 11:45 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Als je in december nog cadeau's voor de feestdagen moet bestellen ben je gewoon niet al te snugger.
Idd..... hoe rekent men met procenten van incidenten....quote:Op vrijdag 18 januari 2019 11:35 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ging dat om het aantal klachten over te laat bezorgde pakketjes of het aantal te laat bezorgde pakketjes
Alleen beloven ze dat niet. Er staat rond kerst altijd bij dat het langer kan duren. In rode letters zelfs.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 11:37 schreef Handleiding het volgende:
[..]
Ja. Maar aan de andere kant... als dergelijke bedrijven 'beloven' de volgende dag te leveren...
Een gedachte oplossing kan zijn dat je als besteller, het pakketje laat afleveren bij de rand van de 30km zone op/in zg verzamel containers/punten.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 12:07 schreef MaGNeT het volgende:
Wat wel positief is te noemen: gisteren een reactie naar PostNL gestuurd dat 30km zones in deze wijk ook voor witte busjes gelden, daar ook netjes reactie op dat er gesproken zou worden met de bezorgers. Zag ik zojuist een busje verdacht langzaam door de straat rollen. Het werd ook echt te gek, veel jonge gezinnen hier, kinderrijk en dan rijden alsof de duivel je achterna zit.
Maar dat ligt natuurlijk vooral aan PostNL zelf, als je beloont per pakketje en de druk toeneemt krijg je dit soort gedrag.
Helaas zijn er ook bewoners in deze wijk die denken dat het een racebaan is... de politie staat echt op de verkeerde plaatsen de flitsen maar een autosnelweg zal wel meer opleveren?
Het is een wijk met 1 toegangsweg en de hele wijk is zone.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 12:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Een gedachte oplossing kan zijn dat je als besteller, het pakketje laat afleveren bij de rand van de 30km zone op/in zg verzamel containers/punten.
Dat bezorgers "als gekken" rijden/stoppen/parkeren is, zoals je zegt, omdat het hun opgelegde "tijd=geld" model is. Wanneer je in een woonwijk; je psullen voor de deur bezorgd wilt hebben zou je als gebruiker wat meer kunnen betalen; ook omdat de bezorger het evidente risico heeft dat je er niet bent, die terug moet komen en nog meer tijd kwijt is zonder dat hij/zij dat nu kan verrekenen.
Los daarvan is verkeer een evenwicht waarbij kinderen nu veelal wordt geleerd dat zij niet hoeven uit te kijken. Er is ook een nuance tussen een woonerf en een doorgaande weg. Natuurlijk begrijp ik heel goed dat die "objectieve" overweging verdwijnt wanneer het jouw/mijn onbezonnen kroost aangaat.
Er werd al ruim van te voren aangekondigd dat je optijd moest bestellen en rekening moest houden met mogelijke vertraging van je pakket. Mensen die last moment bestellen en daarna gaan zeuren hebben het echt aan zichzelf te danken.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 11:37 schreef Handleiding het volgende:
[..]
Ja. Maar aan de andere kant... als dergelijke bedrijven 'beloven' de volgende dag te leveren...
Het gaat ook niet zozeer over wat de maxima zijn, die helpen niet bij een ongeluk.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 13:00 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het is een wijk met 1 toegangsweg en de hele wijk is zone.
Ik begrijp niet waarom mensen moeite hebben met het begrip "maximum snelheid", zeker binnen de bebouwde kom.
Ik heb geen kinderen
ja ja weet hetquote:Op vrijdag 18 januari 2019 13:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Er werd al ruim van te voren aangekondigd dat je optijd moest bestellen en rekening moest houden met mogelijke vertraging van je pakket. Mensen die last moment bestellen en daarna gaan zeuren hebben het echt aan zichzelf te danken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |