abonnement Unibet Coolblue
pi_184473067
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:34 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

En 2 jaar later kiezen ze voor een democratische meerderheid in het huis en zal Trump moeten polderen, zoals Obama dat ook moest.
Maar ze willen niet polderen met Trump. Wat is nou eigenlijk 5 miljard op de Amerikaanse begroting ?
pi_184473114
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:38 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Maar ze willen niet polderen met Trump. Wat is nou eigenlijk 5 miljard op de Amerikaanse begroting ?
Dan kan je alles wel overboord gooien :') wat is nou 1 miljard op de begroting als iedere ambtenaar onbeperkt naar de hoeren mag?
pi_184473146
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:38 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Maar ze willen niet polderen met Trump. Wat is nou eigenlijk 5 miljard op de Amerikaanse begroting ?
Het gaat niet om die 5 miljard, daar heeft het nooit om gegaan.

Probeer te denken als een democraat, het is een politiek spel.

De democraten zijn niet voor een muur als oplossing. Er was al een akkoord voor technologische hulpmiddelen, zoals drones, om de grens beter te bewaken. Daar was ook al een budget van 1,7 miljard Dollar voor overeengekomen met Trump. Daar hebben de democraten al water bij de wijn gedaan, bovendien was dat prima uit te leggen aan hun achterban.

De achterban van de democraten is niet voor een muur, zou je een akkoord geven als democraten dan zal dat op onbegrip stuiten en kiezers kosten bij de volgende verkiezingen.

De die hard republikeinen die wél voor een muur zijn en achter Trump staan, gaan toch niet op de democraten stemmen, dus daar hoeven de democraten het niet voor te doen.

Het gaat er niet van komen.

Dat toont gelijk Trump z'n machteloosheid aan, hij kan maar op 1 manier een eind maken aan de shutdown. En dat is de democraten heel wat waard, om Trump te zien afgaan op zijn stokpaardje.

Trump kan het schaakspel eigenlijk alleen maar verliezen, zijn koning staat schaak, hij zal z'n koningin moeten opofferen om nog een zet te overleven maar zonder z'n koningin (muur) wordt het moeilijker om het spel met winst te beëindigen (volgende verkiezingen).

In de huid kruipend van een democraat, de ideale situatie. Waarom zou je dan toegeven?

Daarnaast heeft Trump de shutdown "geclaimd" en zie je in de polls dat een meerderheid hem de shutdown aanrekent

[ Bericht 1% gewijzigd door TheFreshPrince op 18-01-2019 13:49:45 ]
pi_184473150
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:38 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Maar ze willen niet polderen met Trump. Wat is nou eigenlijk 5 miljard op de Amerikaanse begroting ?
Er was een akkoord. Er is dus gepolderd en Trump zei toen eigenhandig: shutdown of mijn muur. Ook in zijn eigen partij is dat in het verkeerde keelsgat geschoten.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 13:45:23 #205
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_184473160
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 12:32 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dat doet er niet toe. :') Als de meeste stemmen krijgen het doel was had Trump daarop zijn campagne ingesteld en waarschijnlijk alsnog gewonnen.

Alleen had hij dan minder staten gehaald, waarop jij weer betweterig zou zeggen ''Ja misschien de meeste stemmen maar Hillary had wél meer staten, dus Trump zijn achterlijke boerenstemvee oefent macht uit over die arme stedelingen. Ondemocratisch gekozen!''.

Ik durf er vergif op in te nemen.
Leuke aannames allemaal. Zal het meenemen.

Hou je dan ook op met plaatjes vol desinformatie te verspreiden in dit topic?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_184473178
Hahaha, al die Trump supporters hier :') Helemaal van het padje af :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 13:57:34 #207
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_184473344
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:38 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Maar ze willen niet polderen met Trump. Wat is nou eigenlijk 5 miljard op de Amerikaanse begroting ?
Kennelijk een te groot bedrag voor zijn eigen partij. Waardoor de overheid op 22 december op slot ging. Toen de republikeinen al 2 jaar en nog steeds een meerderheid hadden in het senaat en in het huis. Niemand snapt dus ook waarom Trumpfanatici de democraten de schuld geven. Het is immers zijn shutdown, dat heeft hij zelf gezegd.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 13:59:07 #208
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_184473368
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:46 schreef Barbusse het volgende:
Hahaha, al die Trump supporters hier :') Helemaal van het padje af :')
Snap de discussie sowieso niet, waar heeft hij de democraten voor nodig want hij had immers beloofd dat Mexico er voor zou betalen? Kennelijk zijn de doelpalen al zo ver verplaatst dat ze serieus zijn als ze verontwaardigd democraten de schuld geven niet genoeg budget vrij te maken. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_184473735
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:38 schreef Eiwitshake het volgende:
Dijken werken ook niet.
Ik bedoel, uiteindelijk komt er toch wel water binnen.
Het zijn immense kosten om de dijken te onderhouden en te controleren of er geen gaten of breuken in zijn gesleten. Het water komt uiteindelijk toch wel binnen.
Waarom zou je met een dijk de doorstroom onnodig gaan bemoeilijken? Kost alleen maar geld en het werkt niet.
Dat niet alleen, waarom zou je dijken aanleggen als het meeste water uit de lucht komt vallen. Pure geldsverspilling, het is beter om de burgers een paraplu te geven en een regenpak.
pi_184473771
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 05:26 schreef Jellereppe het volgende:
Als de democraten hem die muur geven dan wint hij de volgende verkiezingen. Eenvoudig zat. Tuurlijk gaan die niet mee akkoord. Als die de noodtoestand uitroept om zijn eigen macht te vergroten en de muur te bouwen, dan stappen ze direct naar de rechter aldus het dreigement. Daarnaast is iedereen (99%) in dat land immigrant. Native Amerikanen (resterende 1%) hebben geen lelieblanke, roze (Europese Amerikanen) of pikzwarte (Afrikaanse Amerikanen) gelaat. Het is meer bruinig. Hongarije en muur is een ander verhaal. Hongaren zijn native van dat gebied dus groot gelijk.
Hongaren zijn helemaal niet native, onze voorvaderen komen waarschijnlijk allemaal uit Afrika.
pi_184473841
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:59 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Snap de discussie sowieso niet, waar heeft hij de democraten voor nodig want hij had immers beloofd dat Mexico er voor zou betalen? Kennelijk zijn de doelpalen al zo ver verplaatst dat ze serieus zijn als ze verontwaardigd democraten de schuld geven niet genoeg budget vrij te maken. :')
En lag er maar iets op tafel wat werkbaar zou zijn, b.v. een plan van aanpak met ontwerpvoorstellen en de budgettering etc. Dan hadden de democraten en het publiek eromheen over iets inhoudelijks kunnen debatteren en was het ook niet van een kinderlijk niveau geweest.

Maar het is gewoon een gedachtespinsel die met de dag veranderd.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 15:07:35 #212
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_184474513
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 14:29 schreef Beathoven het volgende:

[..]

En lag er maar iets op tafel wat werkbaar zou zijn, b.v. een plan van aanpak met ontwerpvoorstellen en de budgettering etc. Dan hadden de democraten en het publiek eromheen over iets inhoudelijks kunnen debatteren en was het ook niet van een kinderlijk niveau geweest.

Maar het is gewoon een gedachtespinsel die met de dag veranderd.
Trump kan beter gewoon zeggen dat de muur gebouwd is. Alsof zijn volgelingen hem niet blindelings geloven. :D

Verder is het natuurlijk een bliksemafleider van het onderzoek naar Russische inmenging en hemzelf. Cohen moest net zijn verhaaltje doen en daar zal Trump niet blij mee zijn.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_184474530
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:44 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het gaat niet om die 5 miljard, daar heeft het nooit om gegaan.

Probeer te denken als een democraat, het is een politiek spel.

De democraten zijn niet voor een muur als oplossing. Er was al een akkoord voor technologische hulpmiddelen, zoals drones, om de grens beter te bewaken. Daar was ook al een budget van 1,7 miljard Dollar voor overeengekomen met Trump. Daar hebben de democraten al water bij de wijn gedaan, bovendien was dat prima uit te leggen aan hun achterban.

De achterban van de democraten is niet voor een muur, zou je een akkoord geven als democraten dan zal dat op onbegrip stuiten en kiezers kosten bij de volgende verkiezingen.

De die hard republikeinen die wél voor een muur zijn en achter Trump staan, gaan toch niet op de democraten stemmen, dus daar hoeven de democraten het niet voor te doen.

Het gaat er niet van komen.

Dat toont gelijk Trump z'n machteloosheid aan, hij kan maar op 1 manier een eind maken aan de shutdown. En dat is de democraten heel wat waard, om Trump te zien afgaan op zijn stokpaardje.

Trump kan het schaakspel eigenlijk alleen maar verliezen, zijn koning staat schaak, hij zal z'n koningin moeten opofferen om nog een zet te overleven maar zonder z'n koningin (muur) wordt het moeilijker om het spel met winst te beëindigen (volgende verkiezingen).

In de huid kruipend van een democraat, de ideale situatie. Waarom zou je dan toegeven?

Daarnaast heeft Trump de shutdown "geclaimd" en zie je in de polls dat een meerderheid hem de shutdown aanrekent
Goeie post, en ik snap het ook wel vanuit dat perspectief. Zou mijn posts sowieso niet te serieus nemen want ik lul ook maar wat.

Ik denk wel dat ze veel hadden kunnen doen als ze het echt hadden gewild. Maar het was vanaf het begin al een absurde belofte natuurlijk. Daarom vind ik het wel jammer dat het er niet van gaat komen. Had toch prachtig geweest als hij het voor elkaar had gekregen en een gigantische muur uit de grond had gestampt, alleen al voor het verhaal, voor de geschiedenis boeken. Het zal mij verder toch mijn reet roesten wat die gekke Amerikanen in hun eigen land uitvreten, zo lang ze mij er niet mee hebben doen ze maar hoor.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 15:08:36 #214
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_184474540
Die democraten houden wel stevig voet bij stuk.
pi_184474621
Terecht optreden van Trump. Pelosi is voorzitter van het Huis van Afgevaardigden, een politiek interne functie zonder internationale portefeuilles. Voor dat laatste zijn Pence, Pompeo, Shanahan, Trump zelf en ambassadeurs de aangewezen personen om de VS in het buitenland te vertegenwoordigen.

Pelosi pakt dus inderdaad maar een lijnvlucht en als dat haar te min is, bekostigd ze zelf een privévlucht.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_184474713
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:08 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Goeie post, en ik snap het ook wel vanuit dat perspectief. Zou mijn posts sowieso niet te serieus nemen want ik lul ook maar wat.

Ik denk wel dat ze veel hadden kunnen doen als ze het echt hadden gewild. Maar het was vanaf het begin al een absurde belofte natuurlijk. Daarom vind ik het wel jammer dat het er niet van gaat komen. Had toch prachtig geweest als hij het voor elkaar had gekregen en een gigantische muur uit de grond had gestampt, alleen al voor het verhaal, voor de geschiedenis boeken. Het zal mij verder toch mijn reet roesten wat die gekke Amerikanen in hun eigen land uitvreten, zo lang ze mij er niet mee hebben doen ze maar hoor.
Ik snap overigens oprecht niet waarom de democraten hem niet zijn gang hebben laten gaan. De muur is nutteloos en zou een geldverslindend monster worden als de bouw eenmaal bezig is - en dat zou je over 15 jaar prima tegen de republikeinen kunnen gebruiken.
Tuurlijk; Trump zit er dan nog een termijn - maar de VS loopt niet weg. Uiteindelijk win je dan groots.
pi_184474811
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 14:22 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dat niet alleen, waarom zou je dijken aanleggen als het meeste water uit de lucht komt vallen. Pure geldsverspilling, het is beter om de burgers een paraplu te geven en een regenpak.
Kijk, hoewel sarcastisch begin je langzaam op het pad naar begrip te komen. Je kan dijken bouwen, maar als er achter die dijk geen afwatering voor regenwater is verzuip je nog steeds.

Trump wil in deze analogie graag de lekkende badkamerkraan van Henk repareren, en bezuinigen op dijken en afwatering.
pi_184475395
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:12 schreef Oostwoud het volgende:
Terecht optreden van Trump. Pelosi is voorzitter van het Huis van Afgevaardigden, een politiek interne functie zonder internationale portefeuilles. Voor dat laatste zijn Pence, Pompeo, Shanahan, Trump zelf en ambassadeurs de aangewezen personen om de VS in het buitenland te vertegenwoordigen.

Pelosi pakt dus inderdaad maar een lijnvlucht en als dat haar te min is, bekostigd ze zelf een privévlucht.
Erm, nope. Het huis gaat over wetgeving, ook als dat internationaal effect heeft. Zoals bv uitzending van troepen.

Geen fake news doen joh, is niet goed.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 16:01:14 #220
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_184475470
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:17 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ik snap overigens oprecht niet waarom de democraten hem niet zijn gang hebben laten gaan. De muur is nutteloos en zou een geldverslindend monster worden als de bouw eenmaal bezig is - en dat zou je over 15 jaar prima tegen de republikeinen kunnen gebruiken.
Tuurlijk; Trump zit er dan nog een termijn - maar de VS loopt niet weg. Uiteindelijk win je dan groots.
Ik denk dat er een grens is tussen een politiek spel meespelen en een point of no return, waarbij het project zodanig uit de klauwen loopt, dat het hele land naar de tyfus gaat. Ik vermoed dat deze muur een project is, waarop voor de democraten die grens wordt overschreden.

En van mij mag iemand gerust pro-trump zijn, alleen doe dat met realisme en een beetje kritisch zijn. Dat is echt geen gezichtsverlies of verlies an sich en de discussies worden er dan een stuk realistischer mee.
put
your
clothes
on!
pi_184475652
Was natuurlijk niet handig van Pelosi te suggereren dat de State of the Union uitgesteld moest worden.
quote:
House speaker says event would place an undue burden on the departments responsible for security, as a result of the shutdown
Ik weet niet wie allemaal betrokken is bij een trip naar Afghanistan, maar als je "undue burden on the departments responsible for security" wil vermijden...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_184476243
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:57 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Erm, nope. Het huis gaat over wetgeving, ook als dat internationaal effect heeft. Zoals bv uitzending van troepen.

Geen fake news doen joh, is niet goed.
Fake nieuws is dat ze niet vliegen mag, dat mag ze wel dus, alleen commercieel en niet door de staat gefinancierd.
pi_184476778
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:07 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Trump kan beter gewoon zeggen dat de muur gebouwd is. Alsof zijn volgelingen hem niet blindelings geloven. :D
Dat zou wel bij 'm passen :)
pi_184477648
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 17:30 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat zou wel bij 'm passen :)
We build the wall. It’s the best wall ever. It is so great nobody can see it. And the fake media is failing to report on it. Since we finished the wall there is no more illegal immigrant in the US. In fact, in the whole world. That is how great the wall is, it’s a huge success. It is. The greatest success of mankind.
pi_184477709
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 18:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

We build the wall. It’s the best wall ever. It is so great nobody can see it. And the fake media is failing to report on it. Since we finished the wall there is no more illegal immigrant in the US. In fact, in the whole world. That is how great the wall is, it’s a huge success. It is. The greatest success of mankind.
De nieuwe kleren van de keizer 2.0.
Nu een sprookje in de Efteling.

Ik zeg doen Trump !
pi_184478176
Mooi stukje: de muur van Trump met argumenten van conservatieve bronnen onderuit gehaald:
https://www.democraticunderground.org/100211676875

De huidige government shutdown dupeert niet alleen honderdduizenden mensen, het is ook een totaal brevet van onvermogen voor Trump. Hij heeft ZELF deze shutdown veroorzaakt met zijn krankzinnige eis voor een peperdure, zinloze muur. Terecht dat de Democraten hem die miljarden niet willen geven; het is namelijk weggegooid geld.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2019 20:07:05 ]
pi_184478587
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 18:54 schreef Elfletterig het volgende:
Mooi stukje: de muur van Trump met argumenten van conservatieve bronnen onderuit gehaald:
https://www.democraticunderground.org/100211676875

De huidige government shutdown dupeert niet alleen honderdduizenden mensen, het is ook een totaal brevet van onvermogen voor Trump. Hij heeft ZELF deze shutdown veroorzaakt met zijn krankzinnige eis voor een peperdure, zinloze muur. Terecht dat de Democraten hem die miljarden niet willen gegeven; het is namelijk weggegooid geld.
Interessant stuk
  vrijdag 18 januari 2019 @ 20:26:28 #228
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184480109
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 18:29 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

De nieuwe kleren van de keizer 2.0.
Nu een sprookje in de Efteling.

Ik zeg doen Trump !
Trump verdient de Nobelprijs voor dit wereldwerk! De democraten moeten ophouden dit te dwarsbomen!
pi_184480367
Er zijn geen oprechte, eerlijke politici. Laat ze allebei lekker doodvallen.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 20:45:20 #230
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_184480567
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:51 schreef polderturk het volgende:

[..]

Hoe kan ze 100 miljoen sparen met een salaris van $200.000 per jaar?
Waarom wordt er een onderzoek gestart naar Trump, maar niet naar Pelosi en haar familie?
Het benutten van voorkennis. Aandelen ontvangen voordat wetgeving erdoor komt. En voila, de waarde van aandelen schiet omhoog. Meneer en mevrouw Pelosi profiteerden zo van Visa-aandelen. Ook het toekennen van subsidie maakt aandelen meer waard.

https://www.investors.com(...)orzine-visa-scandal/
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_184480909
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 18:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

We build the wall. It’s the best wall ever. It is so great nobody can see it. And the fake media is failing to report on it. Since we finished the wall there is no more illegal immigrant in the US. In fact, in the whole world. That is how great the wall is, it’s a huge success. It is. The greatest success of mankind.
overtuigend :)

Na het bekijken van het filmpje hierboven heb ik besloten dat ik het bouwen van de muur in de Rivier Rio Grande en dwars door de Canyons ga doen. Ook zie ik dat de muur ophoudt in de oceaan en je gewoon het hoekje om kunt om in de VS te komen, dus er moet een langere muur om het hele land heen.
pi_184481656
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 12:24 schreef JannekeC5 het volgende:
Meer dan de helft heeft Trump gekozen, hij maakt zijn verkiezingsbeloften waar (daar kan Rutten nog van leren), de democraten moeten dat respecteren wat je ook van de 'persoon' Trump mag vinden.
Dat klopt op meerdere vlakken niet. Trump had niet meer dan de helft van de stemmen, hij had voldoende kiesmannen. Verschillende dingen. Hij heeft 2 jaar het huis en de senaat gehad en toen alle tijd gehad om z'n muur neer te planten, dat heeft hij nagelaten. Nu was er een deal tussen de Republikeinen en de Democraten over een begroting inclusief grensbescherming waar Trump eerst mee akkoord was en op het laatst de keutel in trok.

https://www.politifact.com/truth-o-meter/promises/trumpometer/

Daar een goeie opsomming van welke beloften hij nagekomen is, waar hij compromissen heeft gesloten en welke hij gebroken heeft. Hij heeft nogal wat geroepen dus het is even lezen.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 21:48:02 #233
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184481983
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:52 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Geweldig.

Kom op, die muur kost maar een fractie van het budget. Geef die man en de helft van de bevolking hun zin.

Kinderachtige kut Democraten.
Nee, hoor. Laat de Democraten hun poot maar stijf houden. Overigens krijgen Trump en zijn kiezers hun zin sowieso niet, want Trump had beloofd dat Mexico die muur ging betalen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184513257
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:57 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Erm, nope. Het huis gaat over wetgeving, ook als dat internationaal effect heeft. Zoals bv uitzending van troepen.

Geen fake news doen joh, is niet goed.
Leuk dat je gaat rommelen met definities, maar Pelosi is niet het huis. Het heeft voor Nederland ook geen meerwaarde om Arib op kosten van de belastingbetaler naar bijvoorbeeld de VS te sturen. Dat is een klus voor Rutte, Blok, Kaag, Bijleveld en het ambassadeurskorps.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_184513411
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 15:57 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Leuk dat je gaat rommelen met definities, maar Pelosi is niet het huis. Het heeft voor Nederland ook geen meerwaarde om Arib op kosten van de belastingbetaler naar bijvoorbeeld de VS te sturen. Dat is een klus voor Rutte, Blok, Kaag, Bijleveld en het ambassadeurskorps.
Of mevrouw Trump op kosten van de belastingbetaler naar weet ik veel wat, momenten nadat je het Pelosi verbied.
pi_184513896
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 15:57 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Leuk dat je gaat rommelen met definities, maar Pelosi is niet het huis. Het heeft voor Nederland ook geen meerwaarde om Arib op kosten van de belastingbetaler naar bijvoorbeeld de VS te sturen. Dat is een klus voor Rutte, Blok, Kaag, Bijleveld en het ambassadeurskorps.
Pelosi is speaker en majority leader, dat is heel wat anders dan wat Arib doet. Leuk dat je gaat rommelen met definities.

Paul Ryan ging ook op buitenlandbezoek toen hij speaker was. Dit is gewoon de zoveelste Trump tantrum.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 21 januari 2019 @ 08:41:06 #237
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184526758
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 16:28 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Pelosi is speaker en majority leader, dat is heel wat anders dan wat Arib doet. Leuk dat je gaat rommelen met definities.

Paul Ryan ging ook op buitenlandbezoek toen hij speaker was. Dit is gewoon de zoveelste Trump tantrum.
Democraat tantrum, bedoel je. Die muur kost bijna niets en voorkomt illegale immigratie, massaverkrachtingen en drugshandel. Het is een noodzaak.

Maar nee hoor, het is Trump, dus chronische TDS patient Barbusse kent maar 1 riedeltje: ORANGE MAN BAD.
  maandag 21 januari 2019 @ 08:46:25 #238
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184526814
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 08:41 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Democraat tantrum, bedoel je. Die muur kost bijna niets en voorkomt illegale immigratie, massaverkrachtingen en drugshandel. Het is een noodzaak.

Maar nee hoor, het is Trump, dus chronische TDS patient Barbusse kent maar 1 riedeltje: ORANGE MAN BAD.
Waarom is er geen geld vrijgemaakt voor de muur in de 2 jaar dat de Reps de meerderheid hadden in het Huis en de Senaat?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 21 januari 2019 @ 08:50:49 #239
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184526856
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 08:41 schreef Vader_Aardbei het volgende:

Die muur kost bijna niets en voorkomt illegale immigratie, massaverkrachtingen en drugshandel.
:)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184527000
Als ´Shutdown´ betekent, dat de staatsschuld van de Amerikanen niet verder oploopt, dan is de shutdown wereldwijd gezien een zegen.
De hoogte van de Amerikaanse staatsschuld is de inleiding tot de volgende wereldcrisiis
pi_184527004
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 08:41 schreef Vader_Aardbei het volgende:

Democraat tantrum, bedoel je. Die muur kost bijna niets en voorkomt illegale immigratie, massaverkrachtingen en drugshandel. Het is een noodzaak.

Maar nee hoor, het is Trump, dus chronische TDS patient Barbusse kent maar 1 riedeltje: ORANGE MAN BAD.
Ook de Republikeinen zien niets in het plan van Trump.
pi_184527141
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 08:41 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Democraat tantrum, bedoel je. Die muur kost bijna niets en voorkomt illegale immigratie, massaverkrachtingen en drugshandel. Het is een noodzaak.

Maar nee hoor, het is Trump, dus chronische TDS patient Barbusse kent maar 1 riedeltje: ORANGE MAN BAD.
Orange man and strawberry man

Heb je al een oplossing voor de stukken muur gevonden die door de rivieren en canyons moeten gaan?
pi_184527397
Canada kan beter snel beginnen met het bouwen van een muur.
Radio Espantoso
pi_184527817
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 08:41 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Democraat tantrum, bedoel je. Die muur kost bijna niets en voorkomt illegale immigratie, massaverkrachtingen en drugshandel. Het is een noodzaak.

Maar nee hoor, het is Trump, dus chronische TDS patient Barbusse kent maar 1 riedeltje: ORANGE MAN BAD.
Die muur is geen noodzaak maar een hele dure druppel op een gloeiende plaat. Dat is nu al zo vaak uitgelegd door zoveel mensen dat er maar 1 reden kan zijn voor dit soort posts en persoonlijke aanval. Je bent, net als Trump, gewoon niet in staat om je ongelijk toe te geven.

Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_184527842
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 08:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Waarom is er geen geld vrijgemaakt voor de muur in de 2 jaar dat de Reps de meerderheid hadden in het Huis en de Senaat?
Hier ga je geen antwoord op krijgen. Want dan moet hij toegeven dat Trump gewoon geen deals kan maken en de meeste republikeinen ook niets zien in die muur. En dan kan hij de democraten de schuld niet meer geven.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_184527861
quote:
Als je denkt dat dit correct is tot op het punt dat het de financiering rechtvaardigd heb je niet opgelet.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 21 januari 2019 @ 10:22:52 #247
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_184527976
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 18:54 schreef Elfletterig het volgende:
Mooi stukje: de muur van Trump met argumenten van conservatieve bronnen onderuit gehaald:
https://www.democraticunderground.org/100211676875

De huidige government shutdown dupeert niet alleen honderdduizenden mensen, het is ook een totaal brevet van onvermogen voor Trump. Hij heeft ZELF deze shutdown veroorzaakt met zijn krankzinnige eis voor een peperdure, zinloze muur. Terecht dat de Democraten hem die miljarden niet willen geven; het is namelijk weggegooid geld.
Ik zou toch ook de democraten voor een groot deel de schuld willen geven de haat tussen de democraten en de republikeinse partij is dermate groot dat er op lokaal en landelijk niveau geen enkele vorm van samenwerking en compromis meer mogelijk is. Wat verlammend werkt op het gebied van het verbeteren van zaken als economie en infrastructuur om eens maar wat te noemen. Een nadeel van een politiek stelsel met maar twee partijen die niet met elkaar willen samenwerken in de huidige tijd. En wat is 5 miljard op een staatsschuld van vele miljarden meer? :P Het is goedkoper dan de Chinese muur (zichtbaar vanuit de ruimte), de atlantische muur van Adolf Hitler en die van de voormalige USSR/DDR. :D Die geen van alle het gewenste resultaat hadden moet ik toegeven. :D Waar Trump wellicht iets van zou kunnen kunnen leren? Samen met wat andere populistische politici. Die roepen om muren die niet werken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Megumi op 21-01-2019 11:09:05 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 21 januari 2019 @ 11:08:48 #248
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184528619
quote:
14s.gif Op maandag 21 januari 2019 10:14 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Als je denkt dat dit correct is tot op het punt dat het de financiering rechtvaardigd heb je niet opgelet.
Ik lach om zijn opmerking. Dus, nee, ik denkt niet dat zijn stelling correct is. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184529074
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 11:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik lach om zijn opmerking. Dus, nee, ik denkt niet dat zijn stelling correct is. :)
^O^
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_184529593
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 10:22 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik zou toch ook de democraten voor een groot deel de schuld willen geven de haat tussen de democraten en de republikeinse partij is dermate groot dat er op lokaal en landelijk niveau geen enkele vorm van samenwerking en compromis meer mogelijk is. Wat verlammend werkt op het gebied van het verbeteren van zaken als economie en infrastructuur om eens maar wat te noemen. Een nadeel van een politiek stelsel met maar twee partijen die niet met elkaar willen samenwerken in de huidige tijd. En wat is 5 miljard op een staatsschuld van vele miljarden meer? :P Het is goedkoper dan de Chinese muur (zichtbaar vanuit de ruimte), de atlantische muur van Adolf Hitler en die van de voormalige USSR/DDR. :D Die geen van alle het gewenste resultaat hadden moet ik toegeven. :D Waar Trump wellicht iets van zou kunnen kunnen leren? Samen met wat andere populistische politici. Die roepen om muren die niet werken.
Het door Trump geëiste bedrag van ruim 5 miljard is een fractie van de totale kosten die deskundigen verwachten. Deze gaan namelijk richting de 35 miljard dollar. En dan is het onderhoud van de muur nog niet eens meegeteld.

Zowel bij de Republikeinen (o.a. Kasich) als bij de Democraten (o.a. O'Malley) waren in 2016 gematigde geluiden te horen en werd benadrukt dat partijen moeten (kunnen) samenwerken. De kiezer heeft echter een populist aan de macht geholpen; een volwassen kleuter. De man heeft tijdens de campagne alles en iedereen geschoffeerd, ook politici van zijn eigen partij.

Trump is toch echt zelf degene die deze government shutdown heeft veroorzaakt. Hij probeert nu te doen alsof de Democraten er schuld aan hebben, maar er is gewoon beeldmateriaal beschikbaar waaruit het tegendeel blijkt: Trump die tegen een Democratische delegatie zegt dat hij de regering zal platgooien als er geen geld komt voor een muur.

Het schrijnende is dat niet Trump en zijn schatrijke vrienden de gevolgen ondervinden. Die komen namelijk op het bordje van mensen die werken voor de overheid. Zij krijgen geen loon betaald. Veel van deze mensen, die behoren tot de zogeheten 'middle class', zijn de wanhoop nabij. Ze leven financieel gezien van maand tot maand (from paycheck to paycheck). De huidige shutdown legt pijnlijk bloot dat zelfs de middenklasse in de VS amper de eindjes aan elkaar kan knopen.
  maandag 21 januari 2019 @ 12:08:27 #251
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_184529662
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het door Trump geëiste bedrag van ruim 5 miljard is een fractie van de totale kosten die deskundigen verwachten. Deze gaan namelijk richting de 35 miljard dollar. En dan is het onderhoud van de muur nog niet eens meegeteld.

Zowel bij de Republikeinen (o.a. Kasich) als bij de Democraten (o.a. O'Malley) waren in 2016 gematigde geluiden te horen en werd benadrukt dat partijen moeten (kunnen) samenwerken. De kiezer heeft echter een populist aan de macht geholpen; een volwassen kleuter. De man heeft tijdens de campagne alles en iedereen geschoffeerd, ook politici van zijn eigen partij.

Trump is toch echt zelf degene die deze government shutdown heeft veroorzaakt. Hij probeert nu te doen alsof de Democraten er schuld aan hebben, maar er is gewoon beeldmateriaal beschikbaar waaruit het tegendeel blijkt: Trump die tegen een Democratische delegatie zegt dat hij de regering zal platgooien als er geen geld komt voor een muur.

Het schrijnende is dat niet Trump en zijn schatrijke vrienden de gevolgen ondervinden. Die komen namelijk op het bordje van mensen die werken voor de overheid. Zij krijgen geen loon betaald. Veel van deze mensen, die behoren tot de zogeheten 'middle class', zijn de wanhoop nabij. Ze leven financieel gezien van maand tot maand (from paycheck to paycheck). De huidige shutdown legt pijnlijk bloot dat zelfs de middenklasse in de VS amper de eindjes aan elkaar kan knopen.
Zelfs 35 miljard is op het totale budget van wat de VS uitgeeft per jaar maar een schijntje. En wat dat betekend voor de middenklasse? Het volk kreeg waar men voor koos. Want de VS is tenslotte een democratie.

http://www.destaatsschuld(...)nigde-staten-vs-usa/

Beetje lullig om je druk te maken over een lullig bedrag van 5 miljard dollar?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_184529727
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:08 schreef Megumi het volgende:

[..]

Zelfs 35 miljard is op het totale budget van wat de VS uitgeeft per jaar maar een schijntje. En wat dat betekend voor de middenklasse? Het volk kreeg waar men voor koos. Want de VS is tenslotte een democratie.
De VS is een nogal gemankeerde democratie. Trump kreeg in 2016 minder stemmen dan Clinton. En feit is ook dat de Democraten onlangs bij de midterms een meerderheid in het Huis van Afgevaardigden hebben veroverd; de feitelijke volksvertegenwoordiging.

Trump doet echter net alsof "het volk" onverkort zijn beleid wil. Dat heeft met de waarheid weinig van doen.

De 35 miljard kan veel beter worden besteed dan aan een zinloze muur, die zelfs in conservatieve kringen wordt bekritiseerd. Denk aan verbetering van de infrastructuur of armoedebestrijding.
  maandag 21 januari 2019 @ 12:18:28 #253
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_184529822
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:12 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De VS is een nogal gemankeerde democratie. Trump kreeg in 2016 minder stemmen dan Clinton. En feit is ook dat de Democraten onlangs bij de midterms een meerderheid in het Huis van Afgevaardigden hebben veroverd; de feitelijke volksvertegenwoordiging.

Trump doet echter net alsof "het volk" onverkort zijn beleid wil. Dat heeft met de waarheid weinig van doen.

De 35 miljard kan veel beter worden besteed dan aan een zinloze muur, die zelfs in conservatieve kringen wordt bekritiseerd. Denk aan verbetering van de infrastructuur of armoedebestrijding.
Op zich ben ik dat met je eens. Maar Trump is wat de verkiezing aangaat de winnaar. En bepaalt als president in hoge mate wat er op militair en economisch gebied in de VS gebeurd en daar buiten. Mede omdat er binnen de republikeinse partij geen mensen zijn die vanwege hun eigen (belangen) standpunten tegen hem ingaan. John McCain is wat dat aangaat helaas overleden. En binnen de democraten is er ook geen mens met een visie op de gang van zaken te vinden die de zaken beter zal maken. Is wat ik denk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Megumi op 21-01-2019 12:31:27 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_184530019
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:18 schreef Megumi het volgende:

[..]

Op zich ben ik dat met je eens. Maar Trump is wat de verkiezing aangaat de winnaar. En bepaalt als president op militair en economisch gebied wat er in de VS in grote mate gebeurd. Mede omdat er binnen de republikeinse partij geen mensen zijn die vanwege hun eigen (belangen) standpunten tegen hem ingaan. John McCain is wat dat aangaat helaas overleden.
Definieer "de verkiezing". Er zijn meer verkiezingen dan de presidentsverkiezing. En het systeem is (gelukkig) zo opgezet dat niet één persoon alle macht heeft. Er zijn tegenmachten. En dat is zeker in het geval van het ongeleide projectiel Trump maar goed ook.

Het is goed denkbaar dat er andere Republikeinen opstaan die zich kandideren voor het presidentschap in 2020. Helaas is er (nog) geen fragment op YouTube beschikbaar, maar afgelopen weekend had talkshow-host Bill Maher de Republikeinse politicus John Kasich te gast.

Kasich was tot afgelopen week 8 jaar lang de gouverneur van Iowa en heeft het daar prima gedaan. Kasich deed in 2016 mee aan de Republikeinse voorverkiezingen voor het presidentschap en eindigde daarbij als vierde (met meer stemmen dan de nummer-3). Hij geldt als gematigd en is een nadrukkelijk criticus van Trump.

Het is duidelijk dat Kasich zinspeelt op een hernieuwde kandidatuur. Allerlei scenario's zijn denkbaar: Trump kan als onafhankelijk kandidaat verder gaan, Kasich kan hetzelfde doen als Trump toch de Republikeinse kandidaat wordt. En ze zouden elkaar van de zege afhouden, waardoor de Democraten met de winst aan de haal gaan...

Het is sowieso iets om nadrukkelijk te blijven volgen...
pi_184530035
Ik ben het vrijwel nooit eens met elfletterig, maar hier heeft hij gewoon gelijk.

En om aan te geven dat niet alleen democraten tegen de muur zijn:

https://m.facebook.com/st(...)8474743&id=799169742

quote:
A conservative challenged liberal Facebook friends to “make a case, not based on emotion” against Trump’s wall. Conservative buddies flooded his post with snide remarks about how this would be impossible for “deluded libs.”

“Okay, I’ll play,” I responded. And in order to avoid being accused of bias, I explained that I would use only conservative sources to prove my point. My primary source was a policy paper by the Cato Institute, a conservative, rightwing think tank, along with other conservative voices (listed at the end of the piece). Here’s why I’m against the wall, I wrote:

1. Walls don’t work. Illegal immigrants have tunneled underneath and/or erected ramps up and down walls to simply drive over them. People find a way. When East Germany erected its wall, it created a military zone, staffed by booted, machine-gun carrying guards ready to shoot to kill. Yet thousands managed to make it to West Germany anyway. More to the point, do we really want to model ourselves after communist East Germany?

2. Most illegal immigrants are “overstayers.” They come to the US legally — for vacations, business, to study, etc. — and then STAY past their visas. By 2012, overstayers accounted for 58% (THE MAJORITY!) of all unauthorized immigrants. A wall is meaningless here!

3. Walls have little impact on drugs being brought in to the US. According to the DEA, almost all drugs come in through legal points of entry, hidden in secret containers and/or among legit goods in tractor-trailers. A wall will have little to no impact on the influx of drugs into our country.

4. It’s environmentally impractical. Walls have a hard time making it through extreme weather. For example, in 2011, a flood in Arizona washed away 40 feet of STEEL fencing. Torrential rains and raging waters do serious damage. Also, conservative sources generally do not address the environmental harm that walls create, but there is plenty of documentation available that show its potential for irreparable damage to both plant and animal life.

5. A wall would forces the U.S. government to take land from private citizens in eminent domain battles. Private citizens own much of the land slated for the wall. The costs of the government snatching private land — and the legal battles that would ensue — are incalculable.

6. Border patrol agents don’t like concrete or steel walls because they block surveillance capabilities. In other words, they can’t mobilize correctly to meet challenges. So in many ways, a wall makes their job more difficult.

7. Border patrol agents say, “Walls are meaningless without agents and technology to back them up.” Are we prepared to pour countless billions annually — after the wall is built — to create a nearly 2,000 mile, militarized 24-hour surveillance border operation? Because according to patrol agents, that’s the only way a wall would work. Again, are we really, going to use East Germany, a brutal communist state, as our model here?

8. Where walls have been built, there was “no discernable impact on the influx of unauthorized aliens.” In other words, they came in elsewhere, primarily where natural barriers such as water or mountainous regions precluded a wall.

9. An unintended consequence is that a wall blocks farmworkers from EXITING when their invaluable seasonal work is done. Farmers are against the wall because it makes getting cheap seasonal labor almost impossible as few American citizens want or can even do those jobs. And if seasonal worker do get in, a wall makes it harder for them to leave! A wall traps migrant farm laborers in our country.

10. Trump’s $5 billion is a laughable drop in the bucket for what would ACTUALLY be needed. For example, according to the Cato Institute: An estimate for a border wall area that only covered 700 miles was originally 1.2 billion. How much did it REALLY cost? SEVEN BILLION. And that’s only for 700 miles. Whatever we think it’s going to cost, experience shows us we have to multiply it by more than 500%.

11. According to MIT engineers, the wall would cost $31.2 billion. Homeland Security estimates it at $22 billion. Given the pattern of spending mentioned in number 10 (plus Murphy’s Law), that means we’re really talking about pouring endless billions into something that doesn’t even work. And, of course, we taxpayers will be footing the bill, not Mexico. Given all the drawbacks, is that REALLY the best use of our taxes?

As the conservatives of the Cato Institute put it, “President Trump’s wall would be a mammoth expenditure that would have little impact on illegal immigration.” (Emphasis mine) Also it would create many “direct harms:” “the spending, the taxes, the eminent domain abuse, and the decrease in immigrant’s freedoms of movement.”

And, we must add, since conservative sources do not — that the environmental harms are likely to be severe.

In other words, the facts show that walls don’t work and they create even bigger, more expensive problems.

So what happened after I posted this conservative-sourced, fact-based list of why the wall is a bad idea?

Silence.

I waited for someone to respond, to engage with me. Where were the angry defenses or rebuttals? But when I searched for the post after a few days, I couldn’t find it.

My FB friend had deleted it. You could say, like Trump with the government, he shut me down rather than deal with the facts.

The ugly genius of Trump is his ability to manipulate deep, primal emotions — namely fear and hate. He, along with Fox News, have convinced his base that they are in “extreme danger” from immigrants and only a wall will make them “safe.”

Unfortunately, the need to “feel” safe is much stronger than the will to grapple with a complex, multi-faceted problem.

And so, here we are, paralyzed by shutdowns at every turn.

Conservative Sources Outlining the Uselessness of Trump’s Wall:

The Cato Institute: https://www.cato.org/publications/commentary/why-wall-wont-work

Former Reagan staffer and Tea-Party liaison: https://www.usnews.com/op(...)utile-waste-of-money

Chicago Tribune (conservative paper): https://www.chicagotribun(...)-20180314-story.html

The National Review (conservative magazine): https://www.nationalrevie(...)-guaranteed-failure/

Nonpartisan Migration Policy Institute (MPI) think tank: https://www.migrationpoli(...)authorized-migration

CREDIT: https://medium.com/@vicky(...)he-wall-e54e86a5edd1
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_184530057
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:18 schreef Megumi het volgende:
En binnen de democraten is er ook geen mens met een visie op de gang van zaken te vinden die de zaken beter zal maken. Is wat ik denk.
Ik ben nog steeds gecharmeerd van Martin O'Malley, die ver achter Clinton en Sanders als derde eindigde in 2016. Maar die heeft te kennen gegeven dat hij zich niet opnieuw kandideert.

Grappig genoeg zit er niet eens zo bijster veel verschil tussen de ideeën en benadering van Kasich en O'Malley. Ze zijn beiden gematigd en onderstrepen de noodzaak van wederzijdse samenwerking.

Het zou goed zijn als de Democraten een gematigde kandidaat kiezen voor 2020: iemand die de samenwerking zoekt. Want patstellingen zoals de huidige shutdown maken duidelijk dat de burger de dupe is van het geruzie tussen twee politieke partijen...
  maandag 21 januari 2019 @ 12:37:14 #257
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_184530090
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Definieer "de verkiezing". Er zijn meer verkiezingen dan de presidentsverkiezing. En het systeem is (gelukkig) zo opgezet dat niet één persoon alle macht heeft. Er zijn tegenmachten. En dat is zeker in het geval van het ongeleide projectiel Trump maar goed ook.

Het is goed denkbaar dat er andere Republikeinen opstaan die zich kandideren voor het presidentschap in 2020. Helaas is er (nog) geen fragment op YouTube beschikbaar, maar afgelopen weekend had talkshow-host Bill Maher de Republikeinse politicus John Kasich te gast.

Kasich was tot afgelopen week 8 jaar lang de gouverneur van Iowa en heeft het daar prima gedaan. Kasich deed in 2016 mee aan de Republikeinse voorverkiezingen voor het presidentschap en eindigde daarbij als vierde (met meer stemmen dan de nummer-3). Hij geldt als gematigd en is een nadrukkelijk criticus van Trump.

Het is duidelijk dat Kasich zinspeelt op een hernieuwde kandidatuur. Allerlei scenario's zijn denkbaar: Trump kan als onafhankelijk kandidaat verder gaan, Kasich kan hetzelfde doen als Trump toch de Republikeinse kandidaat wordt. En ze zouden elkaar van de zege afhouden, waardoor de Democraten met de winst aan de haal gaan...

Het is sowieso iets om nadrukkelijk te blijven volgen...
Hoe een machthebber aan de macht komt daar kan je een lange discussie over voeren. Maar naar mijn menig toegeven dat het niet feitelijk is Trump een dieptepunt. Ik zou als ik de keuze had zelfs voor Ronald Reagan stremmen boven hem. :D En ik zou niet verbaasd zijn als Trump herkozen gaat worden. :D

[ Bericht 2% gewijzigd door Megumi op 21-01-2019 12:44:29 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_184530248
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:37 schreef Megumi het volgende:

[..]

Hoe een machthebber aan de macht komt daar kan je een lange discussie over voeren. Maar naar mijn menig toegeven dat het niet feitelijk is Trump een dieptepunt. Ik zou als ik de keuze had zelfs voor Ronald Reagan stremmen boven hem. :D En ik zou niet verbaasd zijn als Trump herkozen gaat worden. :D
Mocht de economie instorten, dan is Trump kansloos in 2020. Maar vooralsnog is het economische beleid van Obama vrijwel ongewijzigd doorgezet, groeit de economie en daalt de werkloosheid al sinds 2009.

Verder lopen er nog strafrechtelijke onderzoeken naar Russische inmenging in de Trump-campagne en zijn diverse vertrouwelingen van Trump inmiddels veroordeeld. De FBI onderzocht zelfs of Trump geen Russische spion was... - alleen al dat gegeven is ongekend.

Derde onzekerheid is wat ik zojuist omschreef: een Republikeinse tegenkandidaat, die zelfs voor een scheuring in de partij kan zorgen.
  maandag 21 januari 2019 @ 16:08:03 #259
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184534132
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:48 schreef Elfletterig het volgende:
De FBI onderzocht zelfs of Trump geen Russische spion was..
:')
  maandag 21 januari 2019 @ 21:48:46 #260
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_184541649
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:32 schreef Elfletterig het volgende:

de Republikeinse politicus John Kasich

Never-Trumper Kasich heeft onlangs een contractje getekend bij CNN.
Die gaat zich nog eerder aansluiten bij de Democrats -maakt voor hem feitelijk nauwelijks verschil- dan dat hij zich in de primaries voor schut gaat zetten.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  maandag 21 januari 2019 @ 22:08:07 #261
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_184542059
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:12 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De VS is een nogal gemankeerde democratie.
Je mist het punt falikant waar de electoral college ervoor zorgt dat elke staat een evenredig aandeel heeft in het Huis en de Senaat; iets met de Constitutie.
Er zijn namelijk meer staten dan alleen Californië en New York.

quote:
Trump doet echter net alsof "het volk" onverkort zijn beleid wil. Dat heeft met de waarheid weinig van doen.
Verkiezingsbeloften inlossen, daar gaat het om. Dit is ook letterlijk wat hij zegt en bij herhaling heeft gezegd.



quote:
De 35 miljard kan veel beter worden besteed dan aan een zinloze muur, die zelfs in conservatieve kringen wordt bekritiseerd. Denk aan verbetering van de infrastructuur of armoedebestrijding.
"Fencing" is slechts een onderdeel van de verkiezingsbelofte van een overhaul op het dossier immigratie waar ook visa lottery, chain migration, merit based immigration system, border security onder vallen. bron

Hij praat al over dit plan vanaf juni 2015, dus het is niet nodig hierover zelf maar wat te verzinnen.

[ Bericht 6% gewijzigd door dellipder op 22-01-2019 04:23:56 ]
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_184543539
quote:
2s.gif Op maandag 21 januari 2019 22:08 schreef dellipder het volgende:

[..]

Je mist het punt falikant waar de electoral college ervoor zorgt dat elke staat een evenredig aandeel heeft in het Huis en de Senaat; iets met de Constitutie.
Er zijn namelijk meer staten dan alleen Californië en New York.

[..]

Verkiezingsbeloften inlossen, daar gaat het om. Dit is ook letterlijk wat hij zegt en bij herhaling heeft gezegd.

[ afbeelding ]

[..]

"Fencing" is slechts een onderdeel van de verkiezingsbelofte van een overhaul op het dossier immigratie waar ook visa lottery, chain migration, merit based immigration system, border security onder vallen. [url=Trump's Immigration Plan Receives a Chilly Reception] bron[/url]
@Tweet
Zo zijn er ook diverse "politicians" geweest die geroepen hebben wat alle voorgaande presidenten tot uitvoering hebben gebracht. Zijn eigen pretpakket aan onderwerpen die ooit door iemand ergens in de VS eens besproken zijn zijn ook nog bij lange na niet voltooid.

All and all it's just.. no wall
  dinsdag 22 januari 2019 @ 09:11:34 #263
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_184547430
quote:
2s.gif Op maandag 21 januari 2019 22:08 schreef dellipder het volgende:

Verkiezingsbeloften inlossen, daar gaat het om. Dit is ook letterlijk wat hij zegt en bij herhaling heeft gezegd.
De belofte was dat Mexico er voor zou betalen, en ze op dag 1 zouden beginnen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 22 januari 2019 @ 09:17:01 #264
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184547504
quote:
2s.gif Op maandag 21 januari 2019 22:08 schreef dellipder het volgende:

Verkiezingsbeloften inlossen, daar gaat het om. Dit is ook letterlijk wat hij zegt en bij herhaling heeft gezegd.

Als het over de muur gaat, kan hij dat al niet meer. En ondertussen laat hij een groot deel van zijn eigen volk zonder werk en inkomen zitten. 'Megalomane charlatan' is een understatement.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184550462
quote:
10s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:48 schreef dellipder het volgende:

[..]

Never-Trumper Kasich heeft onlangs een contractje getekend bij CNN.
Die gaat zich nog eerder aansluiten bij de Democrats -maakt voor hem feitelijk nauwelijks verschil- dan dat hij zich in de primaries voor schut gaat zetten.
Laten we eerst maar eens afwachten of Trump in 2020 überhaupt nog wel kandidaat is. Het collusion-onderzoek loopt nog steeds. Zo voor schut stond Kasich tijdens de primaries van 2016 trouwens niet.
pi_184550808
quote:
2s.gif Op maandag 21 januari 2019 22:08 schreef dellipder het volgende:
Je mist het punt falikant waar de electoral college ervoor zorgt dat elke staat een evenredig aandeel heeft in het Huis en de Senaat; iets met de Constitutie. Er zijn namelijk meer staten dan alleen Californië en New York.
Er klopt helemaal niks van je opmerkingen. Aantoonbare onzin. Het presidentschap komt tot stand via het Electoral College, ook bekend als de kiesmannen. Elke staat heeft een x-aantal kiesmannen. Onder meer in 2000 en in 2016 is gebleken dat je tot president kunt worden verkozen zonder dat je de meeste stemmen (popular vote) hebt gehaald.

Zo heeft de staat Wyoming ongeveer 580.000 inwoners, wat 3 kiesmannen oplevert. Californië heeft ruim 39,5 miljoen inwoners en moet het stellen met 55 kiesmannen. Wyoming heeft 1 kiesman per 195.000 inwoners, Californië heeft 1 kiesman per 712.000 inwoners. De stem van een inwoner van Wyoming weegt dus meer dan 3,5 keer zo zwaar!

In de senaat is de verhouding nog veel schever, want elke staat heeft twee senators. In tegenstelling tot jouw bewering hebben staten dus GEEN evenredig aandeel in de Senaat.



Bovenstaand plaatje spreekt boekdelen.

quote:
2s.gif Op maandag 21 januari 2019 22:08 schreef dellipder het volgende:
Verkiezingsbeloften inlossen, daar gaat het om. Dit is ook letterlijk wat hij zegt en bij herhaling heeft gezegd.

"Fencing" is slechts een onderdeel van de verkiezingsbelofte van een overhaul op het dossier immigratie waar ook visa lottery, chain migration, merit based immigration system, border security onder vallen. bron

Hij praat al over dit plan vanaf juni 2015, dus het is niet nodig hierover zelf maar wat te verzinnen.
Het probleem met Trump is niet dat hij verkiezingsbeloftes wil inlossen, maar dat hij doet alsof hij alleenheerschappij heeft. Trump denkt dat hij als president de absolute macht heeft en in z'n eentje de baas is. Dat is geenszins het geval.

Overigens zijn de Democraten best te porren voor maatregelen om de grenzen te bewaken; ook Obama had beleid op dat vlak. Maar ze willen geen 35 miljard dollar neerleggen voor een peperdure, ineffectieve muur. Nogmaals: zelfs vanuit conservatieve kringen is er veel kritiek op de muur die Trump wil.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 16:03:24 #267
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_184554686
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:22 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Laten we eerst maar eens afwachten of Trump in 2020 überhaupt nog wel kandidaat is.
Donald Trump 2020 presidential campaign

quote:
Het collusion-onderzoek loopt nog steeds.
Aha, ik begrijp het. Jij bent ook zo'n collusion delusion conspiracy theorist. Fijn voor je!
Overigens is er onder andere geen probable cause, geen officiële inlichtingen in het EC document, geen bewijs van de hack van de DNC-servers, de FBI voldeed niet aan de Woods-procedure en is de FISC misleid.

quote:
Zo voor schut stond Kasich tijdens de primaries van 2016 trouwens niet.
Ik had het niet over 2016, maar dat Kasich onlangs een CNN-contractje heeft getekend en dat hij zo'n NeverTrumper is ik vermoed dat-ie eerder een Democrat wordt dan dat hij zich voor gek gaat zetten in de 2020 primaries.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  dinsdag 22 januari 2019 @ 16:18:52 #268
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_184554923
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:43 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Er klopt helemaal niks van je opmerkingen.
Geen idee waarom je hier zo loopt te raaskallen. Ik heb het over de electoral college. En ik verwijs naar de Constitutie en de Founding Fathers die een compromis hebben gesloten tussen een getrapte verkiezing van de president en vice-president via het Congres -zoals dit bijvoorbeeld in Nederland bekend is met de Provinciale Staten verkiezingen waar de leden daarvan de leden van de Eerste Kamer kiezen- via het Congres en de popular vote om een evenredig belang van elke afzonderlijke staat mee te laten wegen.

quote:
maar dat hij doet alsof
. Trump denkt

Dit vind ik psychologie van de koude grond. Teveel emotie en teveel gefantaseer, terwijl er voldoende informatie vrij toegankelijk over het motief.
Donald Trump wil een overhaul van het immigratiesysteem -en met name op dit thema is hij verkozen.
Geen illegal immigartion, geen systeem waarbij bij één status broer, zus, neef, achterneef en achter- achterneef ook hieraan allemaal rechten kunnen ontlenen, border security, een merit based system, et cetera.
En dit vertelt hij al vanaf 2015 en bijna bij elke rally die hij sindsdien heeft gehouden.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_184554989
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 16:03 schreef dellipder het volgende:

[..]

Donald Trump 2020 presidential campaign

[..]

Aha, ik begrijp het. Jij bent ook zo'n collusion delusion conspiracy theorist. Fijn voor je!
Overigens is er onder andere geen probable cause, geen officiële inlichtingen in het EC document, geen bewijs van de hack van de DNC-servers, de FBI voldeed niet aan de Woods-procedure en is de FISC misleid.

[..]

Ik had het niet over 2016, maar dat Kasich onlangs een CNN-contractje heeft getekend en dat hij zo'n NeverTrumper is ik vermoed dat-ie eerder een Democrat wordt dan dat hij zich voor gek gaat zetten in de 2020 primaries.
Ik vind het prima dat de collusion-kwestie afdoet als een conspiracy-theorie, maar voorlopig is het onderzoek nog steeds gaande. Diverse vertrouwelingen van Trump zijn inmiddels veroordeeld. In hoeverre er bewijzen tegen Trump zijn, zal blijken als Muller met zijn bevindingen naar buiten komt.

Los daarvan twijfel ik ernstig aan de mentale gesteldheid van Trump. Sommige mensen worden eerder oud (en dement) dan anderen. Trump is iemand die regelmatig warrig overkomt, zichzelf tegenspreekt, veel korte zinnetjes gebruikt en vaak dingen herhaalt. In 2020 is Trump 74 jaar...
  dinsdag 22 januari 2019 @ 16:25:00 #270
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_184555020
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 16:22 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vind het prima dat de collusion-kwestie afdoet als een conspiracy-theorie, maar voorlopig is het onderzoek nog steeds gaande. Diverse vertrouwelingen van Trump zijn inmiddels veroordeeld. In hoeverre er bewijzen tegen Trump zijn, zal blijken als Muller met zijn bevindingen naar buiten komt.
Ik zeg vrijwel consequent, dat wanneer iemand nog steeds gelooft of overtuigd is dat Trump een marionet van Putin is diegene maar beter professionele hulp moet gaan zoeken.

quote:
Los daarvan twijfel ik ernstig aan de mentale gesteldheid van Trump. Sommige mensen worden eerder oud (en dement) dan anderen. Trump is iemand die regelmatig warrig overkomt, zichzelf tegenspreekt, veel korte zinnetjes gebruikt en vaak dingen herhaalt. In 2020 is Trump 74 jaar...
Aha, doelpalen verzetten. Whatever.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  dinsdag 22 januari 2019 @ 16:27:37 #271
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184555060
De democraten verzinnen van alles om Trump in een kwaad daglicht te stellen. En de media doet de rest. Dit omdat ze zich niet bij de verkiezingsuitslag willen neerleggen. En dat noemt zich dan democraat.
pi_184555086
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 16:18 schreef dellipder het volgende:

[..]

Geen idee waarom je hier zo loopt te raaskallen. Ik heb het over de electoral college. En ik verwijs naar de Constitutie en de Founding Fathers die een compromis hebben gesloten tussen een getrapte verkiezing van de president en vice-president via het Congres -zoals dit bijvoorbeeld in Nederland bekend is met de Provinciale Staten verkiezingen waar de leden daarvan de leden van de Eerste Kamer kiezen- via het Congres en de popular vote om een evenredig belang van elke afzonderlijke staat mee te laten wegen.

[..]

Dit vind ik psychologie van de koude grond. Teveel emotie en teveel gefantaseer, terwijl er voldoende informatie vrij toegankelijk over het motief.
Donald Trump wil een overhaul van het immigratiesysteem -en met name op dit thema is hij verkozen.
Geen illegal immigartion, geen systeem waarbij bij één status broer, zus, neef, achterneef en achter- achterneef ook hieraan allemaal rechten kunnen ontlenen, border security, een merit based system, et cetera.
En dit vertelt hij al vanaf 2015 en bijna bij elke rally die hij sindsdien heeft gehouden.
Raaskallen? :? Ik verwijs je opmerkingen over "evenredige vertegenwoordiging" gewoon naar het rijk der fabelen, onderbouwd met cijfers en bronnen.

Je hoeft me echt de werking van het electoral college niet uit te leggen. Mijn punt was en is dat niet elke stem even zwaar telt. Trump gedraagt zich net alsof hij met een enorme overmacht tot president is verkozen, terwijl zijn zege grotendeels is te danken aan zo'n 70.000 stemmen in die belangrijke swing states. Trump kreeg 1,5 miljoen stemmen minder dan Hillary Clinton.

Ik heb met cijfers onderbouwd dat de vertegenwoordiging helemaal niet evenredig is. Plattelandsgebieden met weinig inwoners zijn zwaar oververtegenwoordigd; zowel in het electoral college als in de senaat.
pi_184555131
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 16:25 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ik zeg vrijwel consequent, dat wanneer iemand nog steeds gelooft of overtuigd is dat Trump een marionet van Putin is diegene maar beter professionele hulp moet gaan zoeken.

[..]

Aha, doelpalen verzetten. Whatever.
Feit is dat de FBI er onderzoek naar deed. Feit is ook dat speciaal aanklager Robert Muller nog steeds met zijn onderzoek bezig is. Feit is dat diverse vertrouwelingen van Trump contacten met Russen onderhielden tijdens de campagne in 2016.

Nee hoor, ik verzet geen doelpalen. Ik noem gewoon een aantal andere denkbare scenario's waarom het niet tot een herverkiezing van Trump komt. Zelfs bij het uiterst rechtse FOX News beginnen ze steeds nadrukkelijker kritiek op Trump te uiten.
pi_184555149
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 16:27 schreef kaasplankje het volgende:
De democraten verzinnen van alles om Trump in een kwaad daglicht te stellen. En de media doet de rest. Dit omdat ze zich niet bij de verkiezingsuitslag willen neerleggen. En dat noemt zich dan democraat.
Dat doet Trump toch echt helemaal zelf hoor.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 16:33:03 #275
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_184555152
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 16:29 schreef Elfletterig het volgende:

Raaskallen? :?

Excuses. Slechte lezer had ik moeten zeggen, zie ik nu.
Evenredige aandeel van de staten. Daaraan heb ik nu al drie keer gerefereerd.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_184555173
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 16:27 schreef kaasplankje het volgende:
De democraten verzinnen van alles om Trump in een kwaad daglicht te stellen. En de media doet de rest. Dit omdat ze zich niet bij de verkiezingsuitslag willen neerleggen. En dat noemt zich dan democraat.
Er zijn meer verkiezingsuitslagen dan die van de presidentsverkiezingen in 2016. Enkele maanden geleden waren de midterms en hebben de Democraten een meerderheid veroverd in het Huis van Afgevaardigden, oftewel de volksvertegenwoordiging. Dat is net zo goed een uitslag die ertoe doet.

Het was bovendien Trump die al tijdens de campagne niks anders deed dan anderen in een kwaad daglicht stellen. "Lock her up", werd er over Hillary Clinton geschreeuwd, weet je nog? En Trump nodigde de Russen openlijk uit om de e-mailserver van Clinton te hacken.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 16:37:46 #277
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184555227
Sinds tijdperk Trump zijn de betrekkingen met de Sovjets aanzienlijk verbetert.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 16:37:50 #278
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_184555229
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 16:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Feit is
quote:
geen probable cause, geen officiële inlichtingen in het EC document, geen bewijs van de hack van de DNC-servers, de FBI voldeed niet aan de Woods-procedure en is de FISC misleid.
Dit adresseer je niet.

quote:
Nee hoor, ik verzet geen doelpalen. Ik noem gewoon een aantal andere denkbare scenario's waarom het niet tot een herverkiezing van Trump komt. Zelfs bij het uiterst rechtse FOX News beginnen ze steeds nadrukkelijker kritiek op Trump te uiten.
Vanuit achter je computertje uitspraken doen over de mentale gezondheid van de Amerikaanse president dat is wel erg hoog gegrepen. Of heb je een rapport met onderzoeksgegevens en -resultaten? Of kan ik weer concluderen dat dit vooral heel veel emotie en gefantaseer betreft?
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_184555239
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 16:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Er zijn meer verkiezingsuitslagen dan die van de presidentsverkiezingen in 2016. Enkele maanden geleden waren de midterms en hebben de Democraten een meerderheid veroverd in het Huis van Afgevaardigden, oftewel de volksvertegenwoordiging. Dat is net zo goed een uitslag die ertoe doet.

Het was bovendien Trump die al tijdens de campagne niks anders deed dan anderen in een kwaad daglicht stellen. "Lock her up", werd er over Hillary Clinton geschreeuwd, weet je nog? En Trump nodigde de Russen openlijk uit om de e-mailserver van Clinton te hacken.
Trump handelt in wat hem op zeer korte termijn goed lijkt voor het ego van zichzelf, niet in wat er op lange termijn in het belang van de hele VS gedaan moet worden. De lange termijn en 'de ander' bestaat bij veel proleten gewoon niet.
pi_184555265
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 16:37 schreef kaasplankje het volgende:
Sinds tijdperk Trump zijn de betrekkingen met de Sovjets aanzienlijk verbetert.
Je hebt de jaren '90 gemist :')
  dinsdag 22 januari 2019 @ 16:39:49 #281
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_184555271
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 16:33 schreef dellipder het volgende:

[..]

Excuses. Slechte lezer had ik moeten zeggen, zie ik nu.
Evenredige aandeel van de staten. Daaraan heb ik nu al drie keer gerefereerd.
Dat hebben ze toch niet?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_184555478
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 16:37 schreef dellipder het volgende:

[..]

[..]

Dit adresseer je niet.

[..]

Vanuit achter je computertje uitspraken doen over de mentale gezondheid van de Amerikaanse president dat is wel erg hoog gegrepen. Of heb je een rapport met onderzoeksgegevens en -resultaten? Of kan ik weer concluderen dat dit vooral heel veel emotie en gefantaseer betreft?
Ik adresseer niks, omdat ik de bevindingen van Muller afwacht. Vooralsnog zijn een voormalig campagneleider en een advocaat van Trump al tot straffen veroordeeld.

Er zijn veel deskundigen die zo hun bedenkingen hebben bij het gedrag van Trump en met name zijn taal- en woordgebruik. Je hoeft alleen maar naar beelden van hem te kijken om hem te horen raaskallen. Je kunt wel net doen alsof dementie niet bestaat, maar het bestaat wel.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 17:04:54 #283
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_184555704
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 16:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik adresseer niks, omdat ik de bevindingen van Muller afwacht. Vooralsnog zijn een voormalig campagneleider en een advocaat van Trump al tot straffen veroordeeld.
Dit is nogal eenzijdig -maar wel begrijpelijk als je inderdaad wil blijven vasthouden aan dit sprookje, aangezien de personen die verantwoordelijk waren voor zowel het neponderzoek Mid Year Exam als de Stasipraktijken Crossfire Hurricane demotie hebben gehad, ontslag hebben genomen, ontslagen zijn of een strafrechtelijk onderzoek tegen zich hebben lopen.
En de perikelen van de personen waar jij je voldoening uithaalt hebben niets van doen met de aantijging collusion delusion. Vandaar dat ik zeg; zoek asap profesionele hulp!

quote:
Er zijn veel deskundigen die zo hun bedenkingen hebben bij het gedrag van Trump en met name zijn taal- en woordgebruik. Je hoeft alleen maar naar beelden van hem te kijken om hem te horen raaskallen. Je kunt wel net doen alsof dementie niet bestaat, maar het bestaat wel.
Even onder ons was het enige waaraan ik nog een beetje twijfelde of het inderdaad klopt dat het Trump derangement syndrome bestaat, maar ik ben volledig overtuigd want ik zie het pal voor me.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_184571479
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 17:04 schreef dellipder het volgende:

[..]

Dit is nogal eenzijdig -maar wel begrijpelijk als je inderdaad wil blijven vasthouden aan dit sprookje, aangezien de personen die verantwoordelijk waren voor zowel het neponderzoek Mid Year Exam als de Stasipraktijken Crossfire Hurricane demotie hebben gehad, ontslag hebben genomen, ontslagen zijn of een strafrechtelijk onderzoek tegen zich hebben lopen.
En de perikelen van de personen waar jij je voldoening uithaalt hebben niets van doen met de aantijging collusion delusion. Vandaar dat ik zeg; zoek asap profesionele hulp!

[..]

Even onder ons was het enige waaraan ik nog een beetje twijfelde of het inderdaad klopt dat het Trump derangement syndrome bestaat, maar ik ben volledig overtuigd want ik zie het pal voor me.
Ik weet niet op welk "spookje" jij doelt, maar ik houd het gewoon bij de feiten. En die zijn dat er nog steeds een onderzoek naar Trump loopt en dat meerdere mensen in zijn kring inmiddels zijn veroordeeld. Het lijkt me stug dat Amerikaanse rechters zich op "sprookjes" baseren en dat de veroordeelden in kwestie zelf hun daden hebben toegegeven, als het slechts "sprookjes" betreft.

Verder is het opvallend dat je kennelijk wél in staat bent om het Trump derangement syndrome te herkennen, maar dat je niet ziet dat Trump om de haverklap onsamenhangende taal uitkraamt, aan de lopende band liegt, kinderlijke taalfouten maakt, voortdurend dezelfde korte zinnetjes herhaalt, enzovoort.

Het zegt echt meer over jou dan over de mensen die je een syndroom toedicht.
  woensdag 23 januari 2019 @ 17:15:09 #285
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_184576073
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 13:19 schreef Elfletterig het volgende:

Ik weet niet op welk "spookje" jij doelt, maar ik houd het gewoon bij de feiten.
Je leest niet zo goed of je bent niet zo heel goed in dingetjes onthouden, want ik heb nu al een aantal maal verwezen naar de collusion delusion.
Dit is een conspiracy theorie van de anti- en never-Trumpers aka impeachment-jengelaars.
In dit sprookje zouden de DNC-servers gehackt zijn; geen bewijs daarvan en Trump en de Russen zouden hebben samengespannen; geen probable cause hiervan.
En ik heb je een aantal feiten gegeven zoals dat geen van de plea deals of veroordelingen tegen de personen binnen de kring van Donald Trump, iets te maken hebben met de aantijging van collusion en in het verlengde daarvan dat hiermee de legitimiteit van de uitslag van de 2016 presidentsverkiezingen in twijfel kan worden getrokken. Dat bijvoorbeeld alle personen die verantwoordelijk zijn voor het opstarten van CI Crossfire Hurricane niet langer bij de FBI of de DoJ werkzaam zijn, omdat ze (onvrijwillig) zijn opgestapt of zijn ontslagen en in een aantal gevallen een strafrechtelijkonderzoek tegen zich hebben lopen. The elephant in the room die je over het hoofd ziet wanneer je je op dit thema alleen door MSNBC, CNN en NPO laat voederen.
quote:
En die zijn dat er nog steeds een onderzoek naar Trump loopt en dat meerdere mensen in zijn kring inmiddels zijn veroordeeld. Het lijkt me stug dat Amerikaanse rechters zich op "sprookjes" baseren en dat de veroordeelden in kwestie zelf hun daden hebben toegegeven, als het slechts "sprookjes" betreft.
Er waren geen officiële inlichtingen in het EC-document. Dit is een voorwaarde om een CI-onderzoek op te starten.
Er is geen probable cause dat er een strafbaar feit is gepleegd. En Christopher Steele is geen betrouwbare bron gebleken, omdat zijn dossier niet geverifieerd kon worden. De FBI heeft de Woods-procedure genegeerd en met het niet-geverifieerde document de FISC misleid in de aanvraag tegen Carter Page -die minimaal een jaar lang is afgeluisterd- die op geen enkel moment in staat van beschuldiging is gesteld (terwijl hij in de applicatie een agent of a foreign power is genoemd.
Niet dat ik na deze opsomming van feiten de illusie heb dat je dit ook werkelijk gaat verwerken.

quote:
Verder is het opvallend dat je kennelijk wél in staat bent om het Trump derangement syndrome te herkennen, maar dat je niet ziet dat Trump om de haverklap onsamenhangende taal uitkraamt, aan de lopende band liegt, kinderlijke taalfouten maakt, voortdurend dezelfde korte zinnetjes herhaalt, enzovoort.
TDS is een neologisme over de reacties en gedragingen van sommige anti-en NeverTrumpers, omdat zij het nog steeds niet kunnen handelen dat Donald Trump president is. Het lukt me helaas niet om een gifje te plaatsen, maar via de link mevrouwtje groene jas en zwart mutsje die het hééééél klein beetje jammer vindt dat Donald Trump president is; lol.

https://tenor.com/179ffdf2-68c8-4762-909d-ed9875ec179a

Ik schaar het impeach-gejengel en "the walls are closing in"-mantra, het geping-pong tussen eerst collusion, daarna obstruction of justice, Stormy Daniels -en passant nog hopen dat Avenatti zich kandidaat stelt; lol-, campaign finance, Cohen went to Prague, Cohen really went to Prague, Cohen went to Prague and the Tower Ping, I really, really want to believe Cohen went to Prague episode 5 en jouw imo emotionele gezever daaronder. Allemaal onsamenhangende conspriracy theorie en Trump is bad-gedram.
En daarbij doel ik specifiek op de suggesties en uitspraken die je maakt en doet omdat vanuit de SCO plea deals en veroordelingen zijn voortgekomen. Geef ik jou additionele feiten die ook direct met het onderzoek te maken hebben verschuil je je achter het lafhartige 'ik wacht het onderzoek af". Dan ineens heel hypocriet prudentie.
Of een ander voorbeeld is jouw stellige bewering over de mentale gezondheid van de Amerikaanse president. Daarop vraag ik de staving -het onderzoek en de resultaten daarvan- of dat ik dit onder emotionele-onderbuik-gehuil mag afvinken, waarop jij vervolgens begint over de opvattingen van andere mensen en dementie. Geen touw aan vast te knopen en geen normale manier van het uitwisselen van argumenten in een discussie.
En de psychologie van de koude grond: Trump denkt..., Trump vindt...en dan vervolgens fantaseer je er maar wat op los met de nodige emotionele gezever erbij, over het topic immigratie, terwijl er vrij toegankelijke informatie beschikbaar is -die ik overigens met je heb gedeeld, waaruit eenvoudig het motief te vinden is van de stellingname van Donald Trump over border security en de rest van het thema immigratie.

quote:
Het zegt echt meer over jou dan over de mensen die je een syndroom toedicht.
Waarom gebruik je nu weer een meervoudige vorm? Ik heb het over jou en ik richt me op jou, naar aanleiding van de inhoud van jouw berichten die ik heel mager vind; behalve de rode draad orange man bad. Niet heel erg imponerend, maar wel typerend voor de colusion delusion conspiracy theoristen en impeachment-jengelaars.
Don't play the victim!
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_184576325
Iedereen is gek, behalve Dellipder. :')
  woensdag 23 januari 2019 @ 17:34:59 #287
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184576384
quote:
2s.gif Op woensdag 23 januari 2019 17:15 schreef dellipder het volgende:

[..]

Je leest niet zo goed of je bent niet zo heel goed in dingetjes onthouden, want ik heb nu al een aantal maal verwezen naar de collusion delusion.
Dit is een conspiracy theorie van de anti- en never-Trumpers aka impeachment-jengelaars.
In dit sprookje zouden de DNC-servers gehackt zijn; geen bewijs daarvan en Trump en de Russen zouden hebben samengespannen; geen probable cause hiervan.
En ik heb je een aantal feiten gegeven zoals dat geen van de plea deals of veroordelingen tegen de personen binnen de kring van Donald Trump, iets te maken hebben met de aantijging van collusion en in het verlengde daarvan dat hiermee de legitimiteit van de uitslag van de 2016 presidentsverkiezingen in twijfel kan worden getrokken. Dat bijvoorbeeld alle personen die verantwoordelijk zijn voor het opstarten van CI Crossfire Hurricane niet langer bij de FBI of de DoJ werkzaam zijn, omdat ze (onvrijwillig) zijn opgestapt of zijn ontslagen en in een aantal gevallen een strafrechtelijkonderzoek tegen zich hebben lopen. The elephant in the room die je over het hoofd ziet wanneer je je op dit thema alleen door MSNBC, CNN en NPO laat voederen.

[..]

Er waren geen officiële inlichtingen in het EC-document. Dit is een voorwaarde om een CI-onderzoek op te starten.
Er is geen probable cause dat er een strafbaar feit is gepleegd. En Christopher Steele is geen betrouwbare bron gebleken, omdat zijn dossier niet geverifieerd kon worden. De FBI heeft de Woods-procedure genegeerd en met het niet-geverifieerde document de FISC misleid in de aanvraag tegen Carter Page -die minimaal een jaar lang is afgeluisterd- die op geen enkel moment in staat van beschuldiging is gesteld (terwijl hij in de applicatie een agent of a foreign power is genoemd.
Niet dat ik na deze opsomming van feiten de illusie heb dat je dit ook werkelijk gaat verwerken.

[..]

TDS is een neologisme over de reacties en gedragingen van sommige anti-en NeverTrumpers, omdat zij het nog steeds niet kunnen handelen dat Donald Trump president is. Het lukt me helaas niet om een gifje te plaatsen, maar via de link mevrouwtje groene jas en zwart mutsje die het hééééél klein beetje jammer vindt dat Donald Trump president is; lol.

https://tenor.com/179ffdf2-68c8-4762-909d-ed9875ec179a

Ik schaar het impeach-gejengel en "the walls are closing in"-mantra, het geping-pong tussen eerst collusion, daarna obstruction of justice, Stormy Daniels -en passant nog hopen dat Avenatti zich kandidaat stelt; lol-, campaign finance, Cohen went to Prague, Cohen really went to Prague, Cohen went to Prague and the Tower Ping, I really, really want to believe Cohen went to Prague episode 5 en jouw imo emotionele gezever daaronder. Allemaal onsamenhangende conspriracy theorie en Trump is bad-gedram.
En daarbij doel ik specifiek op de suggesties en uitspraken die je maakt en doet omdat vanuit de SCO plea deals en veroordelingen zijn voortgekomen. Geef ik jou additionele feiten die ook direct met het onderzoek te maken hebben verschuil je je achter het lafhartige 'ik wacht het onderzoek af". Dan ineens heel hypocriet prudentie.
Of een ander voorbeeld is jouw stellige bewering over de mentale gezondheid van de Amerikaanse president. Daarop vraag ik de staving -het onderzoek en de resultaten daarvan- of dat ik dit onder emotionele-onderbuik-gehuil mag afvinken, waarop jij vervolgens begint over de opvattingen van andere mensen en dementie. Geen touw aan vast te knopen en geen normale manier van het uitwisselen van argumenten in een discussie.
En de psychologie van de koude grond: Trump denkt..., Trump vindt...en dan vervolgens fantaseer je er maar wat op los met de nodige emotionele gezever erbij, over het topic immigratie, terwijl er vrij toegankelijke informatie beschikbaar is -die ik overigens met je heb gedeeld, waaruit eenvoudig het motief te vinden is van de stellingname van Donald Trump over border security en de rest van het thema immigratie.

[..]

Waarom gebruik je nu weer een meervoudige vorm? Ik heb het over jou en ik richt me op jou, naar aanleiding van de inhoud van jouw berichten die ik heel mager vind; behalve de rode draad orange man bad. Niet heel erg imponerend, maar wel typerend voor de colusion delusion conspiracy theoristen en impeachment-jengelaars.
Don't play the victim!
Ik heb in die hele discussie zeer sterk het idee dat de berichtgeving over Trump & USA in de media verre van objectief is.
pi_184576403
Vind je het gek ?
  woensdag 23 januari 2019 @ 17:41:41 #289
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184576495
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 17:35 schreef Geytenbeekje het volgende:
Vind je het gek ?
Nee het valt me gewoon op de de verkiezing van Trump in het kamp der Democraten nooit is geaccepteerd vanaf dag 1. Getuige de "Not my President" demonstraties en de onophoudelijke stroom negatieve berichtgeving vanuit de linkse media. Geloof maar wat je wil geloven.
pi_184576538
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 17:41 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Nee het valt me gewoon op de de verkiezing van Trump in het kamp der Democraten nooit is geaccepteerd vanaf dag 1. Getuige de "Not my President" demonstraties en de onophoudelijke stroom negatieve berichtgeving vanuit de linkse media. Geloof maar wat je wil geloven.
Dat is toch ook zo bij de rechtse media ?
Ik vind hoe de media is in VS beter dan hier.
Hier is het enkel links en als bepaalde media een rechts geluid laatr horen is het meteen PVV geluid
  woensdag 23 januari 2019 @ 17:58:25 #291
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_184576825
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 17:34 schreef kaasplankje het volgende:

Ik heb in die hele discussie zeer sterk het idee dat de berichtgeving over Trump & USA in de media verre van objectief is.
Gisteren verwoordde Joy Behar, host van The View (een verschrikkelijk programma, dat ik niet aanbeveel) het treffend op de vraag waarom de media telkens de fout maakt de conclusies al klaar heeft, terwijl vaak de feiten nog niet eens bekend zijn om vervolgens berichten te moeten aanpassen of te moeten intrekken: "because we're desperate to get Trump out of office".
Men heeft duidelijk het narratief boven journalistieke principes, zoals het (onafhankelijk) verifiëren van bronnen en informatie gesteld; TDS.
Je kan (bijna) niet meer vertrouwen op de CNN's en de MSNBC's van deze wereld als het gaat over de berichtgeving met het thema Trump of raakvlakken van het thema Trump.
Tenminste ik adviseer je om niet direct te reageren als er weer een "bombshell' trending is van de NYT, Vox of Seth Abramson. Na 24 uur zijn de feiten ten opzichte van het narratief meestal compleet andersom.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_184577191
quote:
2s.gif Op woensdag 23 januari 2019 17:58 schreef dellipder het volgende:

Men heeft duidelijk het narratief boven journalistieke principes, zoals het (onafhankelijk) verifiëren van bronnen en informatie gesteld;
Een Trump die al deze media van fake media beschuldigd werkt ook niet echt mee met verifieerbare bronnen. Laten we eens naar fox kijken die veel Trump brainfarts zonder te checken publiceren is nu ook niet bevorderlijk voor de geloofwaardigheid van de andere media kant. :')
  woensdag 23 januari 2019 @ 18:20:39 #293
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_184577226
Wie weet houden ze een deel van de overheid gesloten tot na de verkiezingen.
  woensdag 23 januari 2019 @ 18:29:06 #294
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_184577409
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 18:18 schreef Basp1 het volgende:

Een Trump die al deze media van fake media beschuldigd werkt ook niet echt mee met verifieerbare bronnen.
Je suggereert dat omdat Trump #FakeNews salonfähig heeft gemaakt de MSM onmachtig maakt journalistiek te bedrijven?
Dit is redelijk stompzinnige logica, dus ik vermoed dat je iets anders probeert te vertellen dan dat je nu doet.
quote:
Laten we eens naar fox kijken die veel Trump brainfarts zonder te checken publiceren is nu ook niet bevorderlijk voor de geloofwaardigheid van de andere media kant. :')
Ik merk op dat je getriggerd bent, omdat ik Fox niet heb benoemd.
Wat ik in mijn bericht van zojuist stelde geldt ook voor Fox.
Happy again? *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door dellipder op 23-01-2019 21:32:34 ]
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')