abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 17 januari 2019 @ 20:32:22 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184461464
quote:
AMSTERDAM - De hoogste ambtenaar van het ministerie van Economische Zaken, Maarten Camps, pleit ervoor om de woningmarkt stabieler te maken. Daarvoor stelt hij onder meer voor de hypotheekrenteaftrek verder te beperken.

Camps doet dit in een artikel voor economenblad ESB. Volgens hem heeft de renteaftrek een prijsopdrijvend effect op de woningmarkt, waardoor het risico groter is dat huizen in tijden in laagconjunctuur onder water komen te staan.

De hypotheekrenteaftrek wordt al afgebouwd. Nu nog met een half procent per jaar, maar vanaf volgend jaar met steeds 3 procentpunt naar uiteindelijk 37,05% in 2023.

Juiste moment
Camps noemt dit een stap in de goede richting, maar pleit voor verdere afbouw, ’zodat de rente haar werk kan doen’. Volgens de topambtenaar is het nu ook het juiste moment daarvoor, omdat de economie goed draait en de rente laag staat.

De topambtenaar pleit ook voor een bouwfonds, om de nieuwbouw in tijden van laagconjunctuur op peil te houden, het apart zetten van grondwinsten door gemeenten, zodat gemeenten niet meer wachten op hoge prijzen voordat zij hun bouwgrond verkopen.

Daarnaast pleit hij voor meer sturing vanuit het Rijk om ervoor te zorgen dat er nieuwe woningen worden gebouwd.
https://www.telegraaf.nl/(...)hypotheekrenteaftrek

Ik weet nog goed dat de VVD verkiezingsretoriek voerde met de slogan "Bij de VVD staat de hypotheekrente als een huis" en een hysterisch krijsende politica die telkens gilde "Niet morrelen aan de hypotheekrente!! Niet morrelen aan de hypotheekrente!!"

In die tijd waren de voordelen voor de huizenbezitter exorbitant. Er was volledige aftrek, je kon meer als de koopprijs lenen (velen deden dat zelfs voor consumptieve bestedingen), en je kon vrijgesteld van vermogensrendementsheffing sparen terwijl je niets hoefde af te lossen! Dat laatste was helemaal bizar, want er waren dus mensen die op hun huis van 4 ton de rente over een hypotheek van 5 ton volledig konden aftrekken, terwijl ze belastingvrij drie ton op een tegenrekening hadden staan! Ook had je dan nog de wet Hillen die verzekerde dat je nooit meer aan huurwaardeforfait hoefde te betalen dan je aan belastingaftrek kreeg.

Ondertussen is dat allemaal zeer, zeer veel versoberd. Je moet verplicht aflossen, je mag niet meer volledig aftrekken in het hoogste tarief, de wet Hillen is om zeep geholpen, net als het vrijgestelde sparen. Daarna is het tempo waarin de aftrek verder wordt afgebouwd nog eens versneld. En allemaal onder VVD-bewind.

Oh ja, de vermogensrendementsheffing is ondertussen voor veel spaarders ook nog eens veel hoger gekomen en als je in een "villa" woont ben je helemaal de pineut.

Nu dus dit voorstel, om nóg sneller de hypotheekrente af te bouwen. Nu ben ik eigenlijk niet eens tegen het afbouwen van de hypotheekrente (op een verantwoord tempo), want het is een marktverstorende subsidie. Maar waar je wel op kan rekenen is dat de HRA dus heel snel wordt afgebouwd, terwijl alle andere belastingen gewoon net zo hoog blijven of gewoon verder verhoogd worden. Het is dus een ordinaire belastingverhoging onder de streep. En dat vind ik wel erg slecht. Want alle belastingen zijn in de crisistijd verhoogd 'omdat dat nu eenmaal moest' en worden nu het economisch beter gaat verhoogd 'omdat er nu bij de burger weer ruimte voor is'.

En dat allemaal terwijl de VVD ongebroken aan de macht is geweest.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184461527
Ik ben helemaal voor afschaffing van hypotheekrenteaftrek (ja, ik ontvang ook hypotheekrenteaftrek) maar de overheid wordt wel een heel onbetrouwbare partner als dit door gaat.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_184461556
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 20:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik ben helemaal voor afschaffing van hypotheekrenteaftrek (ja, ik ontvang ook hypotheekrenteaftrek) maar de overheid wordt wel een heel onbetrouwbare partner als dit door gaat.
dat is de overheid altijd al geweest.....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 17 januari 2019 @ 20:37:52 #4
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_184461567
Samen met de huursubsidie een van de oorzaken dat de prijzen zo opgepompt zijn.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_184461606
Alle sociale voorziening en "voordeeltjes" worden uitgekleed en tegelijk rijzen de lasten de pan uit en blijft de loonontwikkeling uit. Je vraagt je af waar al het geld blijft als je bedenkt hoe we in de jaren 90 leefden.

Het begint redelijk bizar te worden wat Den Haag nog denkt van de middenklasse te kunnen vragen.
Het lijkt wel of men bewust een volksopstand teweeg wil brengen.
pi_184461637
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 20:37 schreef Straatcommando. het volgende:
Samen met de huursubsidie een van de oorzaken dat de prijzen zo opgepompt zijn.
Onzin, opgepompte prijzen zijn toe te wijzen aan aanhoudende schaarste (trek naar de randstad) in combinatie met versoepelde leeneisen (denk aan meetellen tweede inkomen, aflossingsvrije producten etc. etc.) en nu een ongekend lage rente.
  donderdag 17 januari 2019 @ 20:42:17 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184461642
Ze kunnen tenminste de wet Hillen in stand houden. Dan heb je tenminste een keuze (aflossen). Nu ben je altijd de pineut. Het is weer én, én. Net zoals dat ze eerst iedereen van het gas af proberen te lullen en dan houtkachels gaan verbieden.
Waar blijven al die vele, vele miljarden die ontstaan omdat de belastingen steeds verhoogd worden, de aftrekposten steeds verder afgebouwd en er steeds minder geld naar de burger gaat. Je betaalt op het gemeentehuis al 10 euro voor een simpele uitdraai.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 17 januari 2019 @ 20:43:18 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184461667
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 20:37 schreef Straatcommando. het volgende:
Samen met de huursubsidie een van de oorzaken dat de prijzen zo opgepompt zijn.
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 20:41 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Onzin, opgepompte prijzen zijn toe te wijzen aan aanhoudende schaarste (trek naar de randstad) in combinatie met versoepelde leeneisen (denk aan meetellen tweede inkomen, aflossingsvrije producten etc. etc.) en nu een ongekend lage rente.
Beiden gelijk. Het pompt de prijzen op maar houd de betaalbaarheid gelijk.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 17 januari 2019 @ 20:43:41 #9
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_184461674
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 20:41 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Onzin, opgepompte prijzen zijn toe te wijzen aan aanhoudende schaarste (trek naar de randstad) in combinatie met versoepelde leeneisen (denk aan meetellen tweede inkomen, aflossingsvrije producten etc. etc.) en nu een ongekend lage rente.
Niks onzin. Ik zeg een van de, niet dé oorzaak.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_184461683
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 20:37 schreef Straatcommando. het volgende:
Samen met de huursubsidie een van de oorzaken dat de prijzen zo opgepompt zijn.
Dat is 100% het geval. Zonder die huursubsidies en koopsubsidies (renteaftrek) zouden huizen veel goedkoper zijn en zouden onze hypotheek en huurkosten ook lager zijn. Dan houd je als overheid geld over om andere dingen mee te doen. Bijvoorbeeld lagere belastingen.
pi_184461693
En wat is de tariefverlaging?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 17 januari 2019 @ 20:45:34 #12
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_184461706
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 20:43 schreef LXIV het volgende:

[..]


[..]

Beiden gelijk. Het pompt de prijzen op maar houd de betaalbaarheid gelijk.
Klopt, maar dat kan snel veranderen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 17 januari 2019 @ 20:49:26 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184461786
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 20:44 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dat is 100% het geval. Zonder die huursubsidies en koopsubsidies (renteaftrek) zouden huizen veel goedkoper zijn en zouden onze hypotheek en huurkosten ook lager zijn. Dan houd je als overheid geld over om andere dingen mee te doen. Bijvoorbeeld lagere belastingen.
Netto is dat hetzelfde natuurlijk. Alleen minder marktverstorend.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 17 januari 2019 @ 20:55:10 #14
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_184461902
Dacht dat er zoveel huizen werden gekocht, en daardoor de prijzen sterk opdrijven, om te verhuren? Dan heb je niks met aftrek te maken.
Of speelt dat verhuren alleen in Amsterdam?

Verander HRA-beleid nou eens niet constant; het is geen onderwijs ofzo.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 17 januari 2019 @ 20:59:47 #15
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184462012
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 20:37 schreef Straatcommando. het volgende:
Samen met de huursubsidie een van de oorzaken dat de prijzen zo opgepompt zijn.
Klopt, beide afschaffen, zo snel als enigszins verantwoord mogelijk. De huurmarkt is met de huurtoeslag en de verhuurdersheffing al helemaal een rondpompcircus, en het bestaan van de HRA is vooral leuk voor de banken. Uiteindelijk kosten huizen, zo lang daar geen overschot aan is, ongeveer zo veel als mensen kunnen betalen.

Oh, en dat de overheid een onbetrouwbare partner is is al een paar decennia bekend. Het is de enige speler die legaal tijdens het spel de regels kan veranderen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_184462225
"Als je in een villa woont ben je de pineut!"

_O- :')
pi_184462259
Hebben we allemaal netjes gelezen dat het een ambtenaar is die gewoon een mening poneert? Niet dat ik dat verstandig vind, maar toch.
pi_184462306
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:09 schreef Pizzakoppo het volgende:
"Als je in een villa woont ben je de pineut!"

_O- :')
Ik dacht eerst dat je het geparafraseerd had, maar het staat er echt _O-
  donderdag 17 januari 2019 @ 21:15:02 #19
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_184462309
Klachten over specifieke belastingverhogingen zouden verplicht samen moeten gaan met waar deze belastingverhoging voor ingewisseld moet worden (belastingverhoging ergens anders, dan wel bezuiniging). Anders is elke belastingverhoging negatief (ja we willen allemaal gratis geld en topoverheidsvoorzieningen).
pi_184462394
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 20:40 schreef Revolution-NL het volgende:
Alle sociale voorziening en "voordeeltjes" worden uitgekleed en tegelijk rijzen de lasten de pan uit en blijft de loonontwikkeling uit. Je vraagt je af waar al het geld blijft als je bedenkt hoe we in de jaren 90 leefden.

we zijn meer gaan werken....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184462629
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 20:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Klopt, beide afschaffen, zo snel als enigszins verantwoord mogelijk. De huurmarkt is met de huurtoeslag en de verhuurdersheffing al helemaal een rondpompcircus, en het bestaan van de HRA is vooral leuk voor de banken. Uiteindelijk kosten huizen, zo lang daar geen overschot aan is, ongeveer zo veel als mensen kunnen betalen.

Oh, en dat de overheid een onbetrouwbare partner is is al een paar decennia bekend. Het is de enige speler die legaal tijdens het spel de regels kan veranderen.
De huursubsidie pompt de huren nog niet eens omhoog, dat zal alleen in de vrije sector gebeuren, omdat de regulatie en handhaving in die sector vrij zwak zijn.

Met de HRA ben ik het wel eens, dat is subsidie voor de banken.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  donderdag 17 januari 2019 @ 21:31:35 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184462654
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:09 schreef Pizzakoppo het volgende:
"Als je in een villa woont ben je de pineut!"

_O- :')
In een 'villa'. Ieder huis van net boven het miljoen rekenen ze daar al toe. En dan betaal je inderdaad heel erg veel belasting.
villabelasting vanaf ¤1.080.000 ¤ 7.020 plus 2,35 procent voor de waarde die hoger is dan ¤ 1.080.000
Stel dat mensen in 1970 een huis kochten op een nu erg gewilde locatie van 250.000 gulden en dat die woning nu 2 miljoen waard is. De man is overleden en de weduwe woont er nog met een AOW-tje aangevuld met pensioen. Die moet dan bijna 30.000 euro bij haar inkomen optellen. Een inkomen dat ze helemaal niet heeft, want geen cashflow.
Dan moet zo'n vrouw de woning verlaten waar ze altijd met haar man gewoond heeft omdat de belastingen te extreem zijn. Dan ben je inderdaad de pineut.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 17 januari 2019 @ 21:32:30 #23
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184462671
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:30 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

De huursubsidie pompt de huren nog niet eens omhoog, dat zal alleen in de vrije sector gebeuren, omdat de regulatie en handhaving in die sector vrij zwak zijn.

Met de HRA ben ik het wel eens, dat is subsidie voor de banken.
In de vrije sector krijg je (in de regel) geen huurtoeslag, dus daar heeft het ook geen invloed op. Sociale huur voor de minima kost al gauw tussen de 500 en 700 euro, en die minima kunnen dat alleen maar betalen omdat ze er een dikke 300 euro gratis geld bij krijgen. Als die niet bestond dan waren die huren ook geen 500-700 euro, want die kan de doelgroep dan helemaal niet betalen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_184462673
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 20:42 schreef LXIV het volgende:
Ze kunnen tenminste de wet Hillen in stand houden. Dan heb je tenminste een keuze (aflossen).
Als ze die HRA verder afbouwen, zie ik liever dat het EWF verdwijnt, dan heb je de wet Hillen ook niet meer nodig. Over een aantal jaar is de HRA zo ver afgebouwd, dat je de HRA en het EWF gewoon in een keer tegen elkaar moet wegstrepen.

Wat is waarschijnlijk gebeurd, is dat de HRA wordt afgebouwd en over een aantal jaar is er geen HRA meer, maar wel een EWF en geen wet Hillen.
  donderdag 17 januari 2019 @ 21:33:49 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184462701
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:32 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Als ze die HRA verder afbouwen, zie ik liever dat het EWF verdwijnt, dan heb je de wet Hillen ook niet meer nodig. Over een aantal jaar is de HRA zo ver afgebouwd, dat je de HRA en het EWF gewoon in een keer tegen elkaar moet wegstrepen.

Wat is waarschijnlijk gebeurd, is dat de HRA wordt afgebouwd en over een aantal jaar is er geen HRA meer, maar wel een EWF en geen wet Hillen.
Ja eens, en eens. Dan betalen we gewoon een EWF zonder dat we kunnen aftrekken. En daarbij nog meer vermogensrendementsheffing dan dat dit vermogen oplevert.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184462757
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

In een 'villa'. Ieder huis van net boven het miljoen rekenen ze daar al toe. En dan betaal je inderdaad heel erg veel belasting.
villabelasting vanaf ¤1.080.000 ¤ 7.020 plus 2,35 procent voor de waarde die hoger is dan ¤ 1.080.000
Stel dat mensen in 1970 een huis kochten op een nu erg gewilde locatie van 250.000 gulden en dat die woning nu 2 miljoen waard is. De man is overleden en de weduwe woont er nog met een AOW-tje aangevuld met pensioen. Die moet dan bijna 30.000 euro bij haar inkomen optellen. Een inkomen dat ze helemaal niet heeft, want geen cashflow.
Dan moet zo'n vrouw de woning verlaten waar ze altijd met haar man gewoond heeft omdat de belastingen te extreem zijn. Dan ben je inderdaad de pineut.
Jeetje, vreselijk voor die arme rijkaards.
  donderdag 17 januari 2019 @ 21:36:37 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184462770
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:35 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Jeetje, vreselijk voor die arme rijkaards.
Die mensen hebben gewoon hard gewerkt om hun huis te kopen en af te betalen. Gewoon diefstal als ze het om belastingtechnische redenen moeten verkopen. Te meer daar die belasting een paar jaar terug dus gewoon 0,0 was!!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184462830
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 20:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Netto is dat hetzelfde natuurlijk. Alleen minder marktverstorend.
In feite is renteaftrek een belastingverlaging. Echter, de huizenprijzen worden hierdoor hoger en hebben we hogere aflosbedragen.
pi_184462865
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die mensen hebben gewoon hard gewerkt om hun huis te kopen en af te betalen. Gewoon diefstal als ze het om belastingtechnische redenen moeten verkopen. Te meer daar die belasting een paar jaar terug dus gewoon 0,0 was!!
Echt pure diefstal als je een woning koopt voor 250.000 gulden en die later 2 miljoen euro waard is geworden.
  donderdag 17 januari 2019 @ 21:43:52 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184462921
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:41 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Echt pure diefstal als je een woning koopt voor 250.000 gulden en die later 2 miljoen euro waard is geworden.
Diefstal? Van wie dan? Dat komt door inflatie, koopkrachtstijging en toegenomen vraag als gevolg van bevolkingsgroei. Daar hebben die mensen allemaal niks mee te maken.

En net alsof je in dezelfde woning van 250.000 gulden beter woont als hij 2 miljoen euro waard is. Het maakt niks uit.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184463054
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 20:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Klopt, beide afschaffen, zo snel als enigszins verantwoord mogelijk. De huurmarkt is met de huurtoeslag en de verhuurdersheffing al helemaal een rondpompcircus, en het bestaan van de HRA is vooral leuk voor de banken. Uiteindelijk kosten huizen, zo lang daar geen overschot aan is, ongeveer zo veel als mensen kunnen betalen.

Oh, en dat de overheid een onbetrouwbare partner is is al een paar decennia bekend. Het is de enige speler die legaal tijdens het spel de regels kan veranderen.
Dat een overheid onbetrouwbaar is staat zo vast als een huis. Tijdens je levenspad worden spelregels steeds aangepast en arbitraire grenzen zijn ook al een bizar fenomeen.

Als je beide afschaft wel op een verantwoorde manier zoals je zelf ook al aangeeft. Om veel huishoudens in de problemen te laten komen schieten we ook niets mee op.
pi_184463266
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

Diefstal? Van wie dan? Dat komt door inflatie, koopkrachtstijging en toegenomen vraag als gevolg van bevolkingsgroei. Daar hebben die mensen allemaal niks mee te maken.

En net alsof je in dezelfde woning van 250.000 gulden beter woont als hij 2 miljoen euro waard is. Het maakt niks uit.
Jij hebt het steeds over termen als "de pineut, "diefstal" en "aowtje" terwijl je een woning hebt van 2 miljoen euro. Heb je enig benul wat je allemaal typt of ben je compleet de weg kwijt?
  donderdag 17 januari 2019 @ 21:58:24 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184463285
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:57 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Jij hebt het steeds over termen als "de pineut, "diefstal" en "aowtje" terwijl je een woning hebt van 2 miljoen euro. Heb je enig benul wat je allemaal typt of ben je compleet de weg kwijt?
Ik heb geen woning van 2 miljoen, dat was slechts een rekenvoorbeeld.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184463286
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 20:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

dat is de overheid altijd al geweest.....
Ja echt he

Gelukkig is het in andere landen beter gesteld met de overheid. Ow wacht.

Maar vrienden, die zijn altijd betrouwbaar. Hm

Familie, daar heb je wat aan. Eh

Werkgevers, nee he? Goede doelen? Dan maar verenigingen, artsen , advocaten, honden, media, reclame, politici, schoonmakers, wiskundigen, weermannen, tijd, klimaat, de zon, maan, lucht, steen, grenzen, afspraken, onderling vertrouwen, geloof, atheïsme, geld, fabrikanten...


Ik weet het niet meer. Alles is in een bepaalde mate onbetrouwbaar. Wat een kutwereld, maar vooral die overheid. Ze moeten gewoon consequent zijn, is er een fout gemaakt dan moet die fout herhaald worden tot den treuren. Voortschrijdend inzicht is onzin, nergens voor nodig
pi_184463404
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 20:40 schreef Revolution-NL het volgende:
Alle sociale voorziening en "voordeeltjes" worden uitgekleed en tegelijk rijzen de lasten de pan uit en blijft de loonontwikkeling uit. Je vraagt je af waar al het geld blijft als je bedenkt hoe we in de jaren 90 leefden.

Het begint redelijk bizar te worden wat Den Haag nog denkt van de middenklasse te kunnen vragen.
Het lijkt wel of men bewust een volksopstand teweeg wil brengen.
We vinden wel dat wij het voetvolk vergeten worden, maar we doen er niks aan. Vroeger, toen onze ouders en voorouders nog actief werkten, waren ze lid van een vakbond. Zij snapten dat één stem geen macht heeft maar een veelvoud aan stemmen wel.

Wat doen wij, wat doet ons generatie...? Inderdaad, niks. We verachten nog eerder vakbonden dan dat wij ons er bij aansluiten en ondertussen ook nog huilen omdat werkgevers niet bedenken om de winst ineens erg te geven. Haha, wij worden over een paar jaar hard uitgelachen door ons (achter-, klein)kinderen
pi_184463619
De HRA is er ooit gekomen vanwege het huurwaardeforfait. Van mij mogen beiden samen worden afgebouwd naar 0%.
pi_184463753
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ja echt he

Gelukkig is het in andere landen beter gesteld met de overheid. Ow wacht.

Maar vrienden, die zijn altijd betrouwbaar. Hm

Familie, daar heb je wat aan. Eh

Werkgevers, nee he? Goede doelen? Dan maar verenigingen, artsen , advocaten, honden, media, reclame, politici, schoonmakers, wiskundigen, weermannen, tijd, klimaat, de zon, maan, lucht, steen, grenzen, afspraken, onderling vertrouwen, geloof, atheïsme, geld, fabrikanten...

Ik weet het niet meer. Alles is in een bepaalde mate onbetrouwbaar. Wat een kutwereld, maar vooral die overheid. Ze moeten gewoon consequent zijn, is er een fout gemaakt dan moet die fout herhaald worden tot den treuren. Voortschrijdend inzicht is onzin, nergens voor nodig
Mooi hé, een monetair systeem.
pi_184464552
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 20:32 schreef LXIV het volgende:
En dat allemaal terwijl de VVD ongebroken aan de macht is geweest.
Terechten klacht. :) Zij zijn toch de partij van would be rijken. Mevrouw Thatcher deed dat ook zo las ik laatst nog: laat de mensen een "eigen" huis bezitten en ze gaan vanzelf rechts stemmen. En dan krijg je dit. Het zijn allemaal mensen die bepaald niet rijk zijn of worden door deze marginale voordeeltjes maar ze gaan automagisch partijen die de belangen van steenrijken verdedigen steunen. PR-technisch zit het briljant in elkaar. Deze mensen werken actief mee aan hun eigen ondergang omdat ze leeggetrokken worden door deze partij.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_184464670
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:31 schreef LXIV het volgende:
In een 'villa'. Ieder huis van net boven het miljoen rekenen ze daar al toe. En dan betaal je inderdaad heel erg veel belasting.
Narigheid inderdaad. Hier ook "net" boven het miljoen. En dan mag je bloeden. Dat dit kan in Nederland. Jan net iets meer modaal wordt zwaar gestraft voor wat men dan (ten onrechte) een "villa" noemt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_184465170
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 20:40 schreef Revolution-NL het volgende:
Alle sociale voorziening en "voordeeltjes" worden uitgekleed en tegelijk rijzen de lasten de pan uit en blijft de loonontwikkeling uit. Je vraagt je af waar al het geld blijft als je bedenkt hoe we in de jaren 90 leefden.

Het begint redelijk bizar te worden wat Den Haag nog denkt van de middenklasse te kunnen vragen.
Het lijkt wel of men bewust een volksopstand teweeg wil brengen.
Het geld, dat stroomt naar China. Want daar kopen we goedkope meuk.

Prima als de hra er af gaat. Maar doe ook maar eens wat aan alle andere toeslagen ook.
Whatever...
pi_184465333
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik heb geen woning van 2 miljoen, dat was slechts een rekenvoorbeeld.
2.000.000,00 euro. 95% van de mensen zal dat nooit in hun leven zien. De persoon in jouw rekenvoorbeeld is niet het zwaarste slachtoffer van kabinetsbeleid.
pi_184465373
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:47 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Narigheid inderdaad. Hier ook "net" boven het miljoen. En dan mag je bloeden. Dat dit kan in Nederland. Jan net iets meer modaal wordt zwaar gestraft voor wat men dan (ten onrechte) een "villa" noemt.
Jouw huis net boven het miljoen joh?
I´m back.
pi_184465409
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:
De HRA is er ooit gekomen vanwege het huurwaardeforfait. Van mij mogen beiden samen worden afgebouwd naar 0%.
Ja, geleidelijk, maar dat zit er nu niet in, huizenprijzen willen ze juist nog flink de pan uit laten rijzen voor de volgende recessie iig. Die kan natuurlijk best wel al vrij snel toe slaan, vrees ik, als Brexit upside down landt.
I´m back.
pi_184465538
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2019 23:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jouw huis net boven het miljoen joh?
Nee natuurlijk niet. Op 3 ton na bijna een half miljoen. :) Maar moest toch even tegengas tegen doen. Hoewel ik de hyperbolen van LXIV altijd wel op prijs stel. Koning van de overdrijving op een hele grappige manier. Vind ik dan. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 17 januari 2019 @ 23:36:25 #45
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184465661
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:41 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Echt pure diefstal als je een woning koopt voor 250.000 gulden en die later 2 miljoen euro waard is geworden.
Ja dat is dat huis misschien waard maar die weduwe heeft gewoon een huis waar ze altijd in heeft gewoond en niet 2 miljoen op de bank. Ze moet dan flink minder gaan wonen omdat haar huis op papier meer waard is 8)7 Een factor waar ze verder geen invloed op heeft gehad. Ze zal ook niet ineens blij zijn dat ze 2 miljoen beurt want wat moet ze er mee, ze wil gewoon in haar oude huisje wonen
pi_184465728
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:41 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Echt pure diefstal als je een woning koopt voor 250.000 gulden en die later 2 miljoen euro waard is geworden.
Het is in principe wel een schadelijk fenomeen omdat er geen productie en geen toegevoegde waarde tegenover staat. Dat klopt dus wel. Men verkoopt steeds hetzelfde ding voor steeds meer aan elkaar. En dat noemen we vooruitgang. :) Dat is goed voor de economie en zo worden we allemaal rijk in principe. Het is is heel vreemd fenomeen inderdaad.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 00:13:18 #47
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 18 januari 2019 @ 00:13:42 #48
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184466725
Ja, stop nog eens een paar 100.000 mensen de problemen in. Verdere afbraak van de middenklasse.

Hoezo heeft men ooit vvd gestemd?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184466871
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:42 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Terechten klacht. :) Zij zijn toch de partij van would be rijken. Mevrouw Thatcher deed dat ook zo las ik laatst nog: laat de mensen een "eigen" huis bezitten en ze gaan vanzelf rechts stemmen. En dan krijg je dit. Het zijn allemaal mensen die bepaald niet rijk zijn of worden door deze marginale voordeeltjes maar ze gaan automagisch partijen die de belangen van steenrijken verdedigen steunen. PR-technisch zit het briljant in elkaar. Deze mensen werken actief mee aan hun eigen ondergang omdat ze leeggetrokken worden door deze partij.
Zalm nam die tactiek over. Maar als iedereen verplicht moet aflossen is dat probleem opgelost. Maar dan zullen de spelregels ook wel weer veranderen. Ga er maar vanuit dat de middenklasse altijd de klos is. Het is de meerderheid en het is ook de groep waar het meeste te halen valt.
pi_184467591
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:41 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Echt pure diefstal als je een woning koopt voor 250.000 gulden en die later 2 miljoen euro waard is geworden.
Ja, en dus moet je je huis maar verkopen?
pi_184467643
Subsidies oorzaak van stijging huisprijs... maar het stijgt sowieso bkijkbaar ondanks het hra verdwijnen verhaal.

De markt stabiliseert zich op geen enkel vlak en blijft gewoon business as usual.
Enige wat hiermee veroorzaakt gaat worden is dat je onbetaalbare woningen krijgt voor starters maar ook doorstromers.

Tenzij je tonnen hebt om zelf in te leggen qua spaargeld.
pi_184467657
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:57 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Jij hebt het steeds over termen als "de pineut, "diefstal" en "aowtje" terwijl je een woning hebt van 2 miljoen euro. Heb je enig benul wat je allemaal typt of ben je compleet de weg kwijt?
Hij heeft gewoon gelijk. Je wordt belast op basis van een inkomen wat dan hoger is dan je feitelijk hebt zodat de belasting boven de 100% uit kan komen.

Dat is diefstal.
pi_184467665
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:
De HRA is er ooit gekomen vanwege het huurwaardeforfait. Van mij mogen beiden samen worden afgebouwd naar 0%.
Andersom.
pi_184467681
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:42 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Terechten klacht. :) Zij zijn toch de partij van would be rijken. Mevrouw Thatcher deed dat ook zo las ik laatst nog: laat de mensen een "eigen" huis bezitten en ze gaan vanzelf rechts stemmen. En dan krijg je dit. Het zijn allemaal mensen die bepaald niet rijk zijn of worden door deze marginale voordeeltjes maar ze gaan automagisch partijen die de belangen van steenrijken verdedigen steunen. PR-technisch zit het briljant in elkaar. Deze mensen werken actief mee aan hun eigen ondergang omdat ze leeggetrokken worden door deze partij.
De hypotheekrenteafrek is 55 jaar voordat de VVD is opgericht geïntroduceerd in Nederland.

Bij jou is echt iedere post feitenloos gezwets!
pi_184467693
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:47 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Narigheid inderdaad. Hier ook "net" boven het miljoen. En dan mag je bloeden. Dat dit kan in Nederland. Jan net iets meer modaal wordt zwaar gestraft voor wat men dan (ten onrechte) een "villa" noemt.
Deze is dan weer wel grappig. In een tochtig woningwetwoninkje wonen en op internet verkondigen dat je in een woning van meer dan 1 miljoen woont. 🤣
pi_184467714
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 07:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Andersom.
??
Het huurwaardeforfait is een belasting omdat eigenwoningbezit een (financieel) voordeel oplevert. Je bespaart huur omdat je in je eigen huis woont. Anders gezegd: het is alsof je aan jezelf verhuurt. Dat voordeel wordt belast zoals ook huurinkomsten belast worden.

Maar omdat in het algemeen geldt dat kosten die je moet maken om een (belastbaar) inkomen te verkrijgen aftrekbaar zijn kun je de financieringskosten van je woning aftrekken van de belasting. En dat is de HRA.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2019 07:53:31 ]
pi_184467717
Als jij maar lol hebt VEM. Daar doen we het voor. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_184467771
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 07:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

??
Het huurwaardeforfait is een belasting omdat eigenwoningbezit een (financieel) voordeel oplevert. Je bespaart huur omdat je in je eigen huis woont. Anders gezegd: het is alsof je aan jezelf verhuurt. Dat voordeel wordt belast zoals ook huurinkomsten belast worden.

Maar omdat in het algemeen geldt dat kosten die je moet maken om een (belastbaar) inkomen te verkrijgen aftrekbaar zijn kun je de financieringskosten van je woning aftrekken van de belasting. En dat is de HRA.
Ik bedoelde dat het ewf een tegenwicht was voor de hra, in plaats van andersom.

Dat ze aan elkaar zijn gekoppeld is een feit.
pi_184467788
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 07:52 schreef Bart2002 het volgende:
Als jij maar lol hebt VEM. Daar doen we het voor. :)
Ik heb enorm veel lol. Het leven is om van te genieten!
pi_184467853
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 08:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat het ewf een tegenwicht was voor de hra, in plaats van andersom.

Dat ze aan elkaar zijn gekoppeld is een feit.
Een aftrekpost krijg je omdat je een belastbaar voordeel hebt. Niet andersom.
pi_184468177
Tsja, Rutten en Co staan voor de lieg en bedrieg show..., met name Rutten, hij geeft het ook nog toe ook.
't wordt tijd dat de VVD net als de PvdA daarvoor afgestraft wordt.
pi_184468255
Waarom loopt iedereen hier te schuimbekken op de VVD als een ambtenaar iets zegt? :')
pi_184468352
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:47 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Narigheid inderdaad. Hier ook "net" boven het miljoen. En dan mag je bloeden. Dat dit kan in Nederland. Jan net iets meer modaal wordt zwaar gestraft voor wat men dan (ten onrechte) een "villa" noemt.
Jan net iets meer dan modaal woont niet in een huis van meer dan een miljoen.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 09:02:46 #65
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184468431
is idioot om subsidie op lenen te geven in een tijd dat er veel te hoge schulden zijn in Nederland

dus terecht om dit gedrocht snel te schrappen
Ben sowieso tegen subsidie , welke dan ook
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184469327
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 08:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Een aftrekpost krijg je omdat je een belastbaar voordeel hebt. Niet andersom.
Daar heb je gelijk in. Politiek is het echter anders gelopen. ;)

Maar goed, er valt wat te zeggen voor jouw kip ei. Dus ik neem het terug.
pi_184469348
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 08:48 schreef Linkse_krijger het volgende:
Waarom loopt iedereen hier te schuimbekken op de VVD als een ambtenaar iets zegt? :')
Omdat schuimbekken op de VVD heerlijk afleidt van dat je je eigen leven niet zo onder controle hebt. ;)
pi_184469365
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 09:02 schreef michaelmoore het volgende:
is idioot om subsidie op lenen te geven in een tijd dat er veel te hoge schulden zijn in Nederland

dus terecht om dit gedrocht snel te schrappen
Ben sowieso tegen subsidie , welke dan ook
Eigenlijk heeft Nederland juist heel weinig schulden.

Boekhoudkundig lijkt het veel, maar reeel staat Nederland er juist heel erg solide voor.
pi_184469423
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 10:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Eigenlijk heeft Nederland juist heel weinig schulden.

Boekhoudkundig lijkt het veel, maar reeel staat Nederland er juist heel erg solide voor.
schulden als land zijnde zijn overrated. Kijk maar naar amerika of japan. Torenhoge schulden die nooit terugbetaald zullen worden, maar dat is nauwelijks een probleem.
There are only 151 Pokémon.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 10:24:56 #70
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184469550
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 10:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Eigenlijk heeft Nederland juist heel weinig schulden.

Boekhoudkundig lijkt het veel, maar reeel staat Nederland er juist heel erg solide voor.
Nederland heeft enorme pensioenpotten, als je die er tegenover kunt zetten dan valt het mee
<Maar ook de hoogste schulden van europa
https://www.telegraaf.nl/(...)e-huishoudens-blijft
echter die tegoeden en schulden zijn van elkaar gescheiden
men kan 200.000 pensioen aanspraak hebben en 220.000 euro schuld

Probleem is dat de hoogste schulden de laagste pensioenaanspraak hebben

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 18-01-2019 10:52:59 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184470116
Zomaar even een proefballonnetje:

Waarom wordt in plaats van afbouw eigenlijk de aftrekbaarheid van de hypotheek niet gekoppeld aan je box 3 vermogen? Als je veel vermogen hebt in box 3 zou je de hypotheek kunnen aflossen en dus de aftrek van de rente helemaal niet nodig hebben...
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_184470662
De overheid biedt op dit moment overigens duurzaamheidsleningen aan. Voor wie van plan was om met eigen geld zijn huis te verduurzamen levert dat soms een kans op om in plaats daarvan met eigen geld een hypotheekaflossing te doen en tegen lagere rente de verduurzaming te financieren. Vaakt is de bezuiniging die je met verduurzaming bereikt bovendien groter dan rente+aflossing op de duurzaamheidslening, zodat het netto effect is dat én je maandlasten omlaag gaan én je huis meer waard is.

Voorbeeld:
Ik betaal bruto 4,7% aan mijn hypotheek. Daar komt nog een inleg op een spaarhypotheek bovenop. Netto betaal ik 2% plus spaarinleg.

Bij mijn gemeente kan ik een duurzaamheidslening tot ¤50.000 krijgen tegen 1,62% per jaar. Deze moet in 15 jaar worden afgelost. De maandelijkse bezuigingen op energie zijn hoger dan de rente + aflossing op de duurzaamheidslening.

Ik kan ¤50k eigen geld investeren in mijn huis, maar het is goedkoper om daarmee ¤50k op mijn hypotheek af te lossen, en ¤50k van de gemeente te lenen om mijn huis te verduurzamen.
pi_184470916
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 23:36 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ja dat is dat huis misschien waard maar die weduwe heeft gewoon een huis waar ze altijd in heeft gewoond en niet 2 miljoen op de bank. Ze moet dan flink minder gaan wonen omdat haar huis op papier meer waard is 8)7 Een factor waar ze verder geen invloed op heeft gehad. Ze zal ook niet ineens blij zijn dat ze 2 miljoen beurt want wat moet ze er mee, ze wil gewoon in haar oude huisje wonen
"Huisje". Als m'n vader doodgaat moet m'n moeder ook kleiner gaan wonen. Dat is nu al zo. Daar wordt nu al omheen gepland. Dan heeft m'n vader nog gewoon een middenklasse-pensioen en een huis van een ton of 3. Die tijd gaat komen en dat gaat ongetwijfeld sneu zijn, maar daar zet m'n moeder zich wel overheen. Het is niet het eind van de wereld.

En sowieso een groot huis onderhouden wordt voor haar alleen nogal moeilijk en wij kunnen als zoons niet elk moment klaarstaan om taken over te nemen. Misschien komt ze op dat moment zelfs wel bij iemand inwonen, wie weet.

Als je 2 miljoen te besteden hebt, heb je wat dat aangaat al helemaal niet te klagen. Ik heb familieleden die het wat dat aangaat een stuk slechter te stellen hebben in hun bejaardeflatje met steeds verder afgebouwd pgb. En dan hebben wij nog een grote familie, waar er geregeld ingesprongen kan worden door deze en gene. Ik ken ze ook die nauwelijks van de bank kunnen komen in hun meurende versmeerde flat, terwijl ze vroeger altijd hard gewerkt hebben en een toonbeeld van keurigheid waren.

Dat vind ik een stuk sneuer dan iemand die voor 2 miljoen een nieuw huis mag uitzoeken met voor dat geld wss goede zorg tot het einde van haar leven.
pi_184471008
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 10:56 schreef ender_xenocide het volgende:
Zomaar even een proefballonnetje:

Waarom wordt in plaats van afbouw eigenlijk de aftrekbaarheid van de hypotheek niet gekoppeld aan je box 3 vermogen? Als je veel vermogen hebt in box 3 zou je de hypotheek kunnen aflossen en dus de aftrek van de rente helemaal niet nodig hebben...
Omdat je doorgaans niet boetevrij onbeperkt mag aflossen.
pi_184471523
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 11:41 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Omdat je doorgaans niet boetevrij onbeperkt mag aflossen.
En dus? je kunt wel versneld aflossen...
Daar zijn vast wel goede constructies voor te bedenken.

En zo'n contructie zegt ook niet dat je moet aflossen, als je ervoor kiest om het niet te doen heb je gewoon geen aftrek meer. Gewoon een keuze
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 12:15:20 #76
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184471678
Koop dat huis, koop die auto.......koop....

Over de aftrek en bijtelling van renten kan je sws boeken schrijven. De gedachte dat die aspecten ten voordelen zijn/waren van de burger is sws kolder.

Rentevoordelen zijn/waren er vooral om dat bancaire sector exorbitant te kunnen spekken en door de aftrek en subsidies, meer mensen tot overdadig lenen in staat te stellen. Ontegenzeggelijk heeft dat de economie bevorderd en meer mensen in staat gesteld hun hoofd lijdzaam in een strop te steken.

Wanneer je als rijkaard, wat je met een paar ton "vrij" al snel bent, vermogens hebt moet je dat ook kunnen uitlenen om wat te laten renderen. Nu de rente (aftrek in eenheden) marginaal is, heeft aftrekbaarheid ook weinig zin wat je dus nu kennelijk kan opdoeken.

Wat wel lullig is dat al die slo(e/b)berende leners nu versneld in het verdomhoekje worden gezet omdat zij leenden op grond van harde gegarandeerde voorwaarden.... waarbij de overheid zich structureel opstelt als uiterst onbetrouwbaar.

Wat de prijs/vermogenswaarde is van je huis is sws irrelevant wanneer je het gebruikt als basisdak boven je hoofd, daar dan geld op heffen - je moet immers ergens wonen. Belasting en zg. gebruiksvoordeel daaruit rekenen is meer gelegitimeerde diefstal met ene belasting die je niet kunt ontlopen.

Je zou sws vrijstelling van heffingen moet hebben voor het gemiddelde bewoonde EWF (prijs)deel van zeg ¤150K per bewoner. Een gemiddeld huis ter bewoning is dan al snel vrijgesteld van die absurde belasting.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_184471685
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 10:56 schreef ender_xenocide het volgende:
Zomaar even een proefballonnetje:

Waarom wordt in plaats van afbouw eigenlijk de aftrekbaarheid van de hypotheek niet gekoppeld aan je box 3 vermogen? Als je veel vermogen hebt in box 3 zou je de hypotheek kunnen aflossen en dus de aftrek van de rente helemaal niet nodig hebben...
Vanwege de mogelijkheid van arbitrage.
pi_184471722
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 11:37 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

"Huisje". Als m'n vader doodgaat moet m'n moeder ook kleiner gaan wonen. Dat is nu al zo. Daar wordt nu al omheen gepland. Dan heeft m'n vader nog gewoon een middenklasse-pensioen en een huis van een ton of 3. Die tijd gaat komen en dat gaat ongetwijfeld sneu zijn, maar daar zet m'n moeder zich wel overheen. Het is niet het eind van de wereld.

En sowieso een groot huis onderhouden wordt voor haar alleen nogal moeilijk en wij kunnen als zoons niet elk moment klaarstaan om taken over te nemen. Misschien komt ze op dat moment zelfs wel bij iemand inwonen, wie weet.

Als je 2 miljoen te besteden hebt, heb je wat dat aangaat al helemaal niet te klagen. Ik heb familieleden die het wat dat aangaat een stuk slechter te stellen hebben in hun bejaardeflatje met steeds verder afgebouwd pgb. En dan hebben wij nog een grote familie, waar er geregeld ingesprongen kan worden door deze en gene. Ik ken ze ook die nauwelijks van de bank kunnen komen in hun meurende versmeerde flat, terwijl ze vroeger altijd hard gewerkt hebben en een toonbeeld van keurigheid waren.

Dat vind ik een stuk sneuer dan iemand die voor 2 miljoen een nieuw huis mag uitzoeken met voor dat geld wss goede zorg tot het einde van haar leven.
Nou ben je boven je stand leven aan het vegelijken met het betalen van meer dan 100% belasting...
pi_184471757
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

In de vrije sector krijg je (in de regel) geen huurtoeslag, dus daar heeft het ook geen invloed op. Sociale huur voor de minima kost al gauw tussen de 500 en 700 euro, en die minima kunnen dat alleen maar betalen omdat ze er een dikke 300 euro gratis geld bij krijgen. Als die niet bestond dan waren die huren ook geen 500-700 euro, want die kan de doelgroep dan helemaal niet betalen.
Niet helemaal waar. De doelgroep voor de sociale huur is groter dan de doelgroep voor de huurtoeslag. Bovendien, mogen de woningcorporaties niet zomaar de huur zelf bepalen. De huren zijn omhoog gegaan, omdat Rutte dat wilde.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_184471815
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 12:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Vanwege de mogelijkheid van arbitrage.
En die is er nu niet? Zonee, waarom is die mogelijkheid er nu niet bij de afbouw?
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 12:36:50 #81
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_184472069
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 12:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou ben je boven je stand leven aan het vegelijken met het betalen van meer dan 100% belasting...
ik zie in de voorbeelden niemand die boven zijn stand leeft. Alleen iemand die een vermogen van 2 miljoen in stenen niet als vermogen ziet.
Tot nooit .......
pi_184472262
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 12:22 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

En die is er nu niet? Zonee, waarom is die mogelijkheid er nu niet bij de afbouw?
Weet jij wat arbitrage in dit verband is?
pi_184472292
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 12:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Weet jij wat arbitrage in dit verband is?
Nee, daarom vraag ik het ook..
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_184472441
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 12:36 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

ik zie in de voorbeelden niemand die boven zijn stand leeft. Alleen iemand die een vermogen van 2 miljoen in stenen niet als vermogen ziet.
Nou, ik vind een woning kopen die onbetaalbaar wordt als een van de partners komt te overlijden boven je stand leven. Maar goed, dat is een mening.

De reden om huizen boven de miljoen een hoger huurwaardeforfait aan te smeren was omdat dat gezien moet worden als een belegging (die 4% op zou leveren, vergelijkbaar met box 3 destijds). Nog afgezien van het feit dat een eigen woning helemaal niet te vergelijken valt met aandelen/enz is het al helemaal onzin om te denken dat je dat rendement wel gaat halen met dat soort woningen. Ik denk dat sinds de invoering de meesten simpelweg nog steeds in de min staan. Uitgezonderd panden in het centrum van Amsterdam, maar die woningmarkt is dan ook wel afwijkend.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 13:06:24 #85
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_184472567
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 12:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou, ik vind een woning kopen die onbetaalbaar wordt als een van de partners komt te overlijden boven je stand leven. Maar goed, dat is een mening.
Valt wel mee, als je je naar beseft dat het huis op zeker moment weg moet. Dan moet je niet gaan piepen.
Tot nooit .......
pi_184472616
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:06 schreef Speekselklier het volgende:

Valt wel mee, als je je naar beseft dat het huis op zeker moment weg moet. Dan moet je niet gaan piepen.
Iedere vorm van boven je stand leven is zo weg te redeneren. ;)
pi_184472632
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 12:51 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Nee, daarom vraag ik het ook..
Ok, dan weet ik wat ik uit moet leggen. Het is de mogelijkheid om tussen boxen te schuiven. Je zou dan bv je beleggingen in een bv kunnen stoppen om de aftrek te behouden.
pi_184473014
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ok, dan weet ik wat ik uit moet leggen. Het is de mogelijkheid om tussen boxen te schuiven. Je zou dan bv je beleggingen in een bv kunnen stoppen om de aftrek te behouden.
Die mogelijkheid van schuiven tussen boxen snap ik wel, genoeg mensen met beleggings b.v.'s om box 3 belasting te ontlopen. Ik snap alleen niet waarom het ene geval wel arbitrage zaken zou opleveren en het andere niet.

En dat schuiven tussen boxen stop je toch juist gedeeltelijk als je zorgt dat box 1 aftrek van hypotheek rente wordt gekoppeld aan box3.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 13:37:02 #89
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_184473035
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Iedere vorm van boven je stand leven is zo weg te redeneren. ;)
Alle gezinnen moeten dus maar vast in een apartementje 3 hoog 5 achter gaan wonen. Omdat de eengezins woning bij pensioenering mogelijk wat kostbaar wordt?

goeie tip!
Tot nooit .......
pi_184473325
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:35 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Die mogelijkheid van schuiven tussen boxen snap ik wel, genoeg mensen met beleggings b.v.'s om box 3 belasting te ontlopen. Ik snap alleen niet waarom het ene geval wel arbitrage zaken zou opleveren en het andere niet.

En dat schuiven tussen boxen stop je toch juist gedeeltelijk als je zorgt dat box 1 aftrek van hypotheek rente wordt gekoppeld aan box3.
Het schuiven noemen ze arbitrage. ;)

Mijn punt is dat door die mogelijkheid mensen gewoon box 3 gaan vermijden. Leidt bepaald niet tot een evenwichtige heffing.
pi_184473598
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het schuiven noemen ze arbitrage. ;)

Mijn punt is dat door die mogelijkheid mensen gewoon box 3 gaan vermijden. Leidt bepaald niet tot een evenwichtige heffing.
Ah weer wat geleerd ;) die term kende ik nog niet, het gedrag wel...
Dacht dat je bedoelde dat er vele arbitrage zaken zouden volgen vanwege onbetrouwbaar gedrag vanuit de overheid ;)

Dat box3 vermijden is nu natuurlijk ook al gaande met de VBI's, al zijn die al wel iets aangepakt.
En het effect van mijn proefballon zal inderdaad het kantelmoment van vermogen in de bv laten zitten omlaag brengen. Maar ook daar zullen vast oplossingen voor te bedenken zijn door de wetgever.

Zo mag een IB-ondernemer ook niet onbeperkt de liquide middelen zijn onderneming laten.
Maar dat is voor BV's natuurlijk veel lastiger om op te lossen...

En het zal toch altijd een kat en muis spel blijven tussen de mensen met geld die adviseurs kunnen betalen om de grenzen op te zoeken en de belastingdienst.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_184473947
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:37 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Alle gezinnen moeten dus maar vast in een apartementje 3 hoog 5 achter gaan wonen. Omdat de eengezins woning bij pensioenering mogelijk wat kostbaar wordt?

goeie tip!
Denken dat VEM dat iets rot. Die werkt voor de VVD. Mondstuk van het grootkapitaal op dit forum.
pi_184474071
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 14:35 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Denken dat VEM dat iets rot. Die werkt voor de VVD. Mondstuk van het grootkapitaal op dit forum.
Tja, uiteindelijk zijn die gezinnen op 4 hoog wel de consumenten die hem omzet opleveren.

Minder koopkracht in de onderlaag betekent dat het bovenin knarsend tot stilstand komt.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_184474319
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 12:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou, ik vind een woning kopen die onbetaalbaar wordt als een van de partners komt te overlijden boven je stand leven. Maar goed, dat is een mening.
Het probleem is alleen dat nu iedereen dat doet, en de huizenprijzen dusdanig hoog zijn dat ze op één inkomen niet te betalen zijn (tenzij de lonen echt dramatisch zouden stijgen).
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_184474525
Leuk dat een topambtenaar dat zegt.

Is deze topambtenaar lid van de VVD?.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 16:16:05 #96
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184475717
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 14:57 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Het probleem is alleen dat nu iedereen dat doet, en de huizenprijzen dusdanig hoog zijn dat ze op één inkomen niet te betalen zijn (tenzij de lonen echt dramatisch zouden stijgen).
en dan gaat de economie nu nog goed,
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184476091
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:37 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Alle gezinnen moeten dus maar vast in een apartementje 3 hoog 5 achter gaan wonen. Omdat de eengezins woning bij pensioenering mogelijk wat kostbaar wordt?

goeie tip!
Op een uitzondering na kan na het pensioen iedereen blijven wonen waar hij woont, dus waar heb jij het over?
pi_184476190
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 12:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou, ik vind een woning kopen die onbetaalbaar wordt als een van de partners komt te overlijden boven je stand leven. Maar goed, dat is een mening.
Hoe vaak gebeurt dat? Het overgrote deel van de huizenbezitters zal een overlijdensrisicoverzekering hebben afgesloten.
pi_184476247
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:07 schreef Toefjes het volgende:
Leuk dat een topambtenaar dat zegt.

Is deze topambtenaar lid van de VVD?.
Nee.
pi_184476254
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 16:46 schreef kipknots het volgende:

Hoe vaak gebeurt dat? Het overgrote deel van de huizenbezitters zal een overlijdensrisicoverzekering hebben afgesloten.
Ik stel juist niet dat dat vaak gebeurt.
pi_184491474
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:32 schreef Schuifpui het volgende:
Als ze die HRA verder afbouwen, zie ik liever dat het EWF verdwijnt, dan heb je de wet Hillen ook niet meer nodig. Over een aantal jaar is de HRA zo ver afgebouwd, dat je de HRA en het EWF gewoon in een keer tegen elkaar moet wegstrepen.

Wat is waarschijnlijk gebeurd, is dat de HRA wordt afgebouwd en over een aantal jaar is er geen HRA meer, maar wel een EWF en geen wet Hillen.
Daar ziet het wel naar uit ja. Wat dat betreft "leef" ik al naar een toekomstscenario waarin ik een aflossingsvrije hypotheek in box 3 neem, waarbij ik de schuld kan wegstrepen tegen het vermogen dat ik nu spaar door niet af te lossen op m'n huidige hypotheek in box 1.

Ellende is dan wel dat door die afschaffing van Hillen, ik een bijtelling in box 1 krijg. Dus eigenlijk moet ik zo'n laag mogelijk inkomen genereren……wat een rare constructie…..

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 19-01-2019 13:50:31 ]
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_184491536
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 10:56 schreef ender_xenocide het volgende:
Waarom wordt in plaats van afbouw eigenlijk de aftrekbaarheid van de hypotheek niet gekoppeld aan je box 3 vermogen? Als je veel vermogen hebt in box 3 zou je de hypotheek kunnen aflossen en dus de aftrek van de rente helemaal niet nodig hebben...
Dat kan nu ook: als je een hypotheek in box 3 hebt.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_184491579
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 08:42 schreef JannekeC5 het volgende:
't wordt tijd dat de VVD net als de PvdA daarvoor afgestraft wordt.
Klopt. De VVD roept altijd tegen belastingverhoging te zijn. Wat hebben ze gepresteerd:

1 Aftrek alleenstaanden >28 jaar afgeschaft
2 Grijs kenteken voordeel voor particulieren geschrapt
3 Nu weer de HRA afbouw.

Niet dat ik tegen 3 was/ben, maar het is de hypocisie ten top dat de VVD daaraan van harte meewerkt.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_184492310
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 16:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee.
Wat raar. Dus iemand die geheel buiten de VVD staat roept iets. dat wordt dus de basis van de OP, waarop de user vervolgens helemaal losgaat op de VVD.
pi_184500098
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 13:39 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat kan nu ook: als je een hypotheek in box 3 hebt.
van een hypotheek in box 3 is de rente niet aftrekbaar. Ik snap je punt niet.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_184501623
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 13:42 schreef blomke het volgende:
2 Grijs kenteken voordeel voor particulieren geschrapt
Wat volledig terecht is. Het grijze kenteken is nooit voor particulieren bedoeld geweest. Die maakten dus misbruik en dachten handig bezig te zijn. Dat dat gestopt is is gewoon goed.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 22:25:04 #107
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184501692
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 13:42 schreef blomke het volgende:

[..]

Klopt. De VVD roept altijd tegen belastingverhoging te zijn. Wat hebben ze gepresteerd:

1 Aftrek alleenstaanden >28 jaar afgeschaft
2 Grijs kenteken voordeel voor particulieren geschrapt
3 Nu weer de HRA afbouw.

Niet dat ik tegen 3 was/ben, maar het is de hypocisie ten top dat de VVD daaraan van harte meewerkt.
Daarvoor wordt inkomen steeds minder belast de komende jaren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 22:27:11 #108
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184501751
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 22:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Daarvoor wordt inkomen steeds minder belast de komende jaren
zeggen ze, maar gebeurt niet. Anders hadden ze dat al kunnen doen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184506272
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 14:28 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Wat raar. Dus iemand die geheel buiten de VVD staat roept iets. dat wordt dus de basis van de OP, waarop de user vervolgens helemaal losgaat op de VVD.
Op fok is het doodnormaal dat de VVD overal de schuld van krijgt. Ongeacht of ze er wat mee te maken hebben of niet.
pi_184506274
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 22:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

zeggen ze, maar gebeurt niet. Anders hadden ze dat al kunnen doen.
Dat was een leugen deze week dat de nettolonen zijn gestegen?
pi_184506653
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 21:33 schreef ender_xenocide het volgende:
an een hypotheek in box 3 is de rente niet aftrekbaar. Ik snap je punt niet.
Dat snap ik; het voordeel is dat je een lagere VRH betaalt. Zou "Hillen" nog 100% blijven, kon dat aantrekkelijker zijn dan een box 1 hypotheek. Maar de politiek komt weer met een wijziging in haar voordeel: Wet Hillen afbouwen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 22:22 schreef Bart2002 het volgende:
Wat volledig terecht is. Het grijze kenteken is nooit voor particulieren bedoeld geweest. Die maakten dus misbruik en dachten handig bezig te zijn. Dat dat gestopt is is gewoon goed.
Is dit een VVD forum aan 't worden?
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 20 januari 2019 @ 09:06:24 #112
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184506829
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 22:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

zeggen ze, maar gebeurt niet. Anders hadden ze dat al kunnen doen.
Jij krijgt volgende week toch echt meer netto van je bruto
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 20 januari 2019 @ 09:07:06 #113
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184506841
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 07:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Op fok is het doodnormaal dat de VVD overal de schuld van krijgt. Ongeacht of ze er wat mee te maken hebben of niet.
Correct
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 20 januari 2019 @ 09:20:46 #114
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184507008
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 07:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Op fok is het doodnormaal dat de VVD overal de schuld van krijgt. Ongeacht of ze er wat mee te maken hebben of niet.
niet van de dividendbelasting afschaffen en de winst van ziekenfondsen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184507786
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 01:37 schreef Cherni het volgende:

[..]

Zalm nam die tactiek over. Maar als iedereen verplicht moet aflossen is dat probleem opgelost. Maar dan zullen de spelregels ook wel weer veranderen. Ga er maar vanuit dat de middenklasse altijd de klos is. Het is de meerderheid en het is ook de groep waar het meeste te halen valt.
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 01:37 schreef Cherni het volgende:

[..]

Zalm nam die tactiek over. Maar als iedereen verplicht moet aflossen is dat probleem opgelost. Maar dan zullen de spelregels ook wel weer veranderen. Ga er maar vanuit dat de middenklasse altijd de klos is. Het is de meerderheid en het is ook de groep waar het meeste te halen valt.
Dat is natuurlijk pure onzin, de middenklasse is weliswaar de grootste groep, maar de hogere klasse is ondanks dat deze veel kleiner is juist de groep waar het meeste te halen valt.

Sterker nog, er valt bij de hogere klasse meer op te halen waarbij minder mensen er last van hebben.

Alleen laat de middenklasse zich zonder problemen naar de slachtbank leiden om kaalgeplukt te worden terwijl de hogere klasse alleen maar hoeft te dreigen met het land te verlaten en de werkgelegenheid te verlagen.

Mooi voorbeeld is unilever die een mooie zak met geld had kunnen krijgen als ze hierheen waren gekomen.
pi_184507832
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 10:21 schreef klipper het volgende:
Mooi voorbeeld is unilever die een mooie zak met geld had kunnen krijgen als ze hierheen waren gekomen.
Is Unilever een (midden/hogere) klasse? Ik dacht dat het om mensen met inkomens ging?
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 20 januari 2019 @ 10:31:56 #117
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184507977
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 23:40 schreef Bart2002 het volgende:
Het is in principe wel een schadelijk fenomeen omdat er geen productie en geen toegevoegde waarde tegenover staat. Dat klopt dus wel. Men verkoopt steeds hetzelfde ding voor steeds meer aan elkaar. En dat noemen we vooruitgang. :) Dat is goed voor de economie en zo worden we allemaal rijk in principe. Het is is heel vreemd fenomeen inderdaad.
In het voorbeeld van LXIV gaat het juist om iemand die niet heeft verkocht, maar in haar woning van fl.250.000,= (anno 1970) is blijven wonen.
Die woning is nu virtueel veel meer waard geworden, waardoor ze (middels een nieuwe belastingmaatregel) ineens veel meer belasting moet gaan betalen.
Dat geld heeft ze niet, dus moet ze verkopen en verhuizen.
Geheel tegen haar zin, want ze wil hier graag oud worden, die woning is altijd de droomplek geweest van haar en wijlen haar man en ze hebben bovendien beiden jarenlang hard gewerkt om de woning netjes af te betalen (en dat is ze gelukt ook).

Bonusvraag: waar wordt zo’n vrouw voor gestraft?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 20 januari 2019 @ 10:34:41 #118
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184508017
Bart is weer eens maatregelen aan het bewonderen die andere mensen gaan treffen dan Bart?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184508536
quote:
2s.gif Op zondag 20 januari 2019 10:31 schreef Ringo het volgende:

Bonusvraag: waar wordt zo’n vrouw voor gestraft?
Voor het ijverig aflossen van de hypotheek. Als ze dat niet had gedaan, en dat geld had gespaard/belegd, had ze een aftrekpost (de te betalen hypotheekrente) tegenover die achterlijke EWF bijtelling gehad en zou ze de hypotheekrente vanuit dat gespaarde vermogen hebben kunnen betalen (mijn theorie dan).

Wat dat betreft is het overheidsbeleid duidelijk: zonder aflossen geen HRA en aflossen betekent de EWF bijtelling als je grotendeels alles hebt afgelost.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 20 januari 2019 @ 11:47:00 #120
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_184509278
quote:
2s.gif Op zondag 20 januari 2019 10:31 schreef Ringo het volgende:

[..]

In het voorbeeld van LXIV gaat het juist om iemand die niet heeft verkocht, maar in haar woning van fl.250.000,= (anno 1970) is blijven wonen.
Die woning is nu virtueel veel meer waard geworden, waardoor ze (middels een nieuwe belastingmaatregel) ineens veel meer belasting moet gaan betalen.
Dat geld heeft ze niet, dus moet ze verkopen en verhuizen.
Geheel tegen haar zin, want ze wil hier graag oud worden, die woning is altijd de droomplek geweest van haar en wijlen haar man en ze hebben bovendien beiden jarenlang hard gewerkt om de woning netjes af te betalen (en dat is ze gelukt ook).

Bonusvraag: waar wordt zo’n vrouw voor gestraft?
Die vrouw uit het voorbeeld wordt niet gestraft maar beloond, met 1,75 miljoen euro, voor helemaal niets doen. En ja die moet dan inderdaad kleiner gaan wonen, dat doen volgens mij de meeste mensen als ze wat ouder worden en alleen komen te staan en daar is helemaal niks mis mee. Van die 1,75 miljoen gratis geld kan ze een prima seniorenwoning kopen met kwaliteitszorg aan huis en elke dag naar de bingo. Ik zou er graag mee ruilen, maar in ons leven gaan huizenprijzen niet meer acht keer over de kop.

Als ik medelijden moet hebben met iemand in dit verhaal, dan is het met degene die dat huis koopt. Die mag 2 miljoen aftikken voor een gezinswoning, krijgt een hypotheek met steeds minder gunstige voorwaarden en zal dat huis nooit voor 16 miljoen gaan verkopen.

[ Bericht 1% gewijzigd door fluitbekzeenaald2.0 op 20-01-2019 11:55:25 ]
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 20 januari 2019 @ 13:26:36 #121
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184511077
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 22:22 schreef Bart2002 het volgende:

Wat volledig terecht is. Het grijze kenteken is nooit voor particulieren bedoeld geweest. Die maakten dus misbruik en dachten handig bezig te zijn. Dat dat gestopt is is gewoon goed.
Misbruik is een te groot woord men maakte gebruik van bestaande regelgeving... Maar goed, initieel was het de bedoeling dat het grijze kenteken volledig zou verdwijnen dus ook voor bedrijven/ ondernemers... Ergo, geldharken. Dat het alleen voor particulieren is verdwenen is weer een poldermodelletje...

quote:
Het kabinet wilde oorspronkelijk de belastingvoordelen van bestelauto’s, het zogenoemde grijs kenteken, voor iedereen afschaffen. Op voorstel van de Tweede Kamer blijft het grijs kenteken behouden voor ondernemers en wordt alleen het onbedoelde gebruik door particulieren “bestreden”. Ook voor bestelauto’s met een bijzondere inrichting voor gehandicapten, blijft het grijs kenteken bestaan.
Fiscanet
  zondag 20 januari 2019 @ 16:47:41 #122
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184514226
Als die vrouw dood is beland een groot deel van de waarde van die woning toch wel bij de belasting. Maar val haar tot die tijd dan niet lastig.

Het idee van belastingheffing is dat dit gebeurt op geld dat binnenkomt (cashflow). Het idee van het HWF is dat iemand er voor zou kunnen kiezen om inplaats van zelf in dat huis te wonen het te gaan verhuren en die opbrengsten (virtueel!) worden dan gezien als inkomen. Maar dat inkomen is er helemaal niet!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184514384
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 16:47 schreef LXIV het volgende:
Als die vrouw dood is beland een groot deel van de waarde van die woning toch wel bij de belasting. Maar val haar tot die tijd dan niet lastig.

Het idee van belastingheffing is dat dit gebeurt op geld dat binnenkomt (cashflow). Het idee van het HWF is dat iemand er voor zou kunnen kiezen om inplaats van zelf in dat huis te wonen het te gaan verhuren en die opbrengsten (virtueel!) worden dan gezien als inkomen. Maar dat inkomen is er helemaal niet!
Ze verzinnen ook de raarste verwoordingen voor een extra belasting. Ik ben benieuwd hoeveel mensen zich bezig hebben gehouden met deze verwoording en wat dat gekost heeft.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184514413
quote:
7s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:47 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik zou er graag mee ruilen, maar in ons leven gaan huizenprijzen niet meer acht keer over de kop.
Dat zeiden de mensen in 1970 ook....
Je moet er alleen een lange adem voor hebben en 30 jaar in 1 huis wonen. Een factor 8 betekent in 30 jaar iets meer als 7% stijging per jaar, en in 48 jaar (want dat is 1970 tot nu) is dat iets meer als 4% per jaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 20 januari 2019 @ 18:31:24 #125
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184516324
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 16:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat zeiden de mensen in 1970 ook....
Je moet er alleen een lange adem voor hebben en 30 jaar in 1 huis wonen. Een factor 8 betekent in 30 jaar iets meer als 7% stijging per jaar, en in 48 jaar (want dat is 1970 tot nu) is dat iets meer als 4% per jaar.
mijn broer kocht een huis in 1970 voor 16.000 gulden , die is nu verkocht voor omgerekend 500.000 gulden
Maar pensioen heeft ie niet
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184517182
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 07:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Op fok is het doodnormaal dat de VVD overal de schuld van krijgt. Ongeacht of ze er wat mee te maken hebben of niet.
Ah, vandaar. Ik dacht al zoiets.
  zondag 20 januari 2019 @ 19:09:07 #127
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184517228
Ik denk dat het compromis dat er nu ligt eigenlijk beter gewoon even aangehouden kan worden. De HRA gaat eruit en op een manier dat het voor huishoudens te doen is. Laten we er geen nieuwe onrust over ontstaan.
  zondag 20 januari 2019 @ 19:24:45 #128
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184517539
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 07:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Op fok is het doodnormaal dat de VVD overal de schuld van krijgt. Ongeacht of ze er wat mee te maken hebben of niet.
Dat is dan weer het nadeel van een kleine PvdA. Die waren tot de vorige verkiezingen altijd de schuld van alles.
pi_184517543
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 19:09 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat het compromis dat er nu ligt eigenlijk beter gewoon even aangehouden kan worden. De HRA gaat eruit en op een manier dat het voor huishoudens te doen is. Laten we er geen nieuwe onrust over ontstaan.
Inderdaad. Het laatste wat de woningmarkt nodig heeft is nog meer gezwalk.
pi_184517660
quote:
7s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:47 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Die vrouw uit het voorbeeld wordt niet gestraft maar beloond, met 1,75 miljoen euro, voor helemaal niets doen. En ja die moet dan inderdaad kleiner gaan wonen, dat doen volgens mij de meeste mensen als ze wat ouder worden en alleen komen te staan en daar is helemaal niks mis mee. Van die 1,75 miljoen gratis geld kan ze een prima seniorenwoning kopen met kwaliteitszorg aan huis en elke dag naar de bingo. Ik zou er graag mee ruilen, maar in ons leven gaan huizenprijzen niet meer acht keer over de kop.

Als ik medelijden moet hebben met iemand in dit verhaal, dan is het met degene die dat huis koopt. Die mag 2 miljoen aftikken voor een gezinswoning, krijgt een hypotheek met steeds minder gunstige voorwaarden en zal dat huis nooit voor 16 miljoen gaan verkopen.
Heb jij enig empathisch vermogen, of gaat dat bij ‘sociale’ mensen direct de deur uit als het slachtoffer net even iets meer geld heeft dan gemiddeld?
  zondag 20 januari 2019 @ 20:03:21 #131
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184518346
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 19:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Heb jij enig empathisch vermogen, of gaat dat bij ‘sociale’ mensen direct de deur uit als het slachtoffer net even iets meer geld heeft dan gemiddeld?
empathisch vermogen voor rijke mensen die geen uitkering krijgen , je vraagt wel veel


ze mag best in haar villa blijven wonen als ze in haar levensonderhoud kan voorzien
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 20 januari 2019 @ 20:28:13 #132
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_184518989
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 19:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Heb jij enig empathisch vermogen, of gaat dat bij ‘sociale’ mensen direct de deur uit als het slachtoffer net even iets meer geld heeft dan gemiddeld?
Haha, slachtoffer. Zie je jezelf ook zo?

Anyway, leuke ad hominem. Smakelijk om gelachen. Nu graag inhoudelijk.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 20 januari 2019 @ 20:33:12 #133
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_184519141
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 16:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat zeiden de mensen in 1970 ook....
Je moet er alleen een lange adem voor hebben en 30 jaar in 1 huis wonen. Een factor 8 betekent in 30 jaar iets meer als 7% stijging per jaar, en in 48 jaar (want dat is 1970 tot nu) is dat iets meer als 4% per jaar.
Uiteindelijk zal de prijsstijging worden geremd door het simpele feit dat men het niet meer kan betalen. Wanneer dat gaat gebeuren weet ik niet, maar ik hoop in elk geval dat die prijzen niet nog acht keer over de kop gaan voor die tijd.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_184519305
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 20:33 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Uiteindelijk zal de prijsstijging worden geremd door het simpele feit dat men het niet meer kan betalen. Wanneer dat gaat gebeuren weet ik niet, maar ik hoop in elk geval dat die prijzen niet nog acht keer over de kop gaan voor die tijd.
levensonderhoud kosten (behalve wonen) stijgen minder dan de inflatie in het algemeen. Als het percentage levensonderhoud van het inkomen daalt kan men meer besteden aan bv wonen. Dus hoe meer tijd verstrijkt en de lonen stijgen, hoe meer men kan uitgeven aan wonen (of andere dingen) van het inkomen.
Een verdrievoudiging in 30 jaar zou heel goed kunnen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184519567
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 20:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

empathisch vermogen voor rijke mensen die geen uitkering krijgen , je vraagt wel veel


ze mag best in haar villa blijven wonen als ze in haar levensonderhoud kan voorzien
Het probleem is dat ze door een idiote gedachte over de eigen woning (dat dat een belegging zou zijn) ineens in de problemen wordt gebracht, aangezien ze aangeslagen wordt over inkomen dat ze niet heeft.

En dan word je dus je eigen woning uitgezet. Zeker voor oude van dagen kan dat mentaal een tik opleveren.

Op zijn minst zou er voor dit soort gevallen een uitstelregeling moeten zijn.
  zondag 20 januari 2019 @ 20:47:56 #136
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_184519570
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 20:38 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

levensonderhoud kosten (behalve wonen) stijgen minder dan de inflatie in het algemeen.
Is dat zo? Volgens mij zijn de kosten van boodschappen, energie en zorg dit jaar weer meer gestegen dan de inflatie.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_184519593
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 20:47 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Is dat zo? Volgens mij de kosten van boodschappen, energie en zorg dit jaar weer gewoon meer gestegen dan de inflatie.
zou zomaar kunnen dat dit een keer gebeurd in de 30 jaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184519624
quote:
14s.gif Op zondag 20 januari 2019 20:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Haha, slachtoffer. Zie je jezelf ook zo?

Anyway, leuke ad hominem. Smakelijk om gelachen. Nu graag inhoudelijk.
Ik stelde een vraag. En ik ben geen oude vrouw, dus jouw vraag is zelfs voor jouw doen echt heel dom.
  zondag 20 januari 2019 @ 20:50:14 #139
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_184519641
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 20:48 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

zou zomaar kunnen dat dit een keer gebeurd in de 30 jaar.
Volgens mij gebeurt het bijna elk jaar hoor.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_184523117
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 20:47 schreef VEM2012 het volgende:
En dan word je dus je eigen woning uitgezet. Zeker voor oude van dagen kan dat mentaal een tik opleveren.
Jij lijkt dat enkel een probleem te vinden als dat geldt voor een, na verkoop, zeer kapitaalkrachtige "oude van dagen". Met de minder kapitaalkrachtige versie heb je veel minder moeite als die moet verkassen omdat de boel (oude sociale huurwoningen) gesloopt wordt zodat jij en trawanten daar mooie winstgevende projecten kunnen realiseren voor kapitaalkrachtige kopers. Dat moet ook weer eens gezegd m.i. dat er in jouw geval altijd een eigenbelang speelt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 20 januari 2019 @ 23:44:05 #141
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_184523620
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 20:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik stelde een vraag. En ik ben geen oude vrouw, dus jouw vraag is zelfs voor jouw doen echt heel dom.
Zowel het begrip "ad hominem" als het woordje "ook" niet vatten en mij dan dom noemen. ^O^

Is ook moeilijk hè, om al die uiterst moreel verantwoorde, rechtschapen verontwaardiging van je te kanaliseren in iets inhoudelijks. Daar zal het wel aan liggen dan.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 20 januari 2019 @ 23:47:14 #142
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_184523674
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 23:14 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Jij lijkt dat enkel een probleem te vinden als dat geldt voor een, na verkoop, zeer kapitaalkrachtige "oude van dagen". Met de minder kapitaalkrachtige versie heb je veel minder moeite als die moet verkassen omdat de boel (oude sociale huurwoningen) gesloopt wordt zodat jij en trawanten daar mooie winstgevende projecten kunnen realiseren voor kapitaalkrachtige kopers. Dat moet ook weer eens gezegd m.i. dat er in jouw geval altijd een eigenbelang speelt.
Nee joh. Ons VEM is gewoon ontzettend begaan met het leed op deze wereld, en geen leed is schrijnender dan dat van iemand die moet verhuizen met 1,75 miljoen gratis geld op zak. Ook niet het leed van alle andere mensen die dat zonder dat geld moeten doen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  maandag 21 januari 2019 @ 00:24:19 #143
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184524168
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 20:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het probleem is dat ze door een idiote gedachte over de eigen woning (dat dat een belegging zou zijn) ineens in de problemen wordt gebracht, aangezien ze aangeslagen wordt over inkomen dat ze niet heeft.

Op zijn minst zou er voor dit soort gevallen een uitstelregeling moeten zijn.
dat vermogen heeft ze wel
dus geen uitkering
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184525830
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 19:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat is dan weer het nadeel van een kleine PvdA. Die waren tot de vorige verkiezingen altijd de schuld van alles.
Dat De HRA aftrek afgebouwd wordt, en de mensen daar nog niet op in kunnen spelen blijkbaar is gewoon de schuld van heel den Haag, en niet van de mensen zelf.
  maandag 21 januari 2019 @ 09:39:35 #145
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184527350
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 06:34 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dat De HRA aftrek afgebouwd wordt, en de mensen daar nog niet op in kunnen spelen blijkbaar is gewoon de schuld van heel den Haag, en niet van de mensen zelf.
Als er subsidie afgepakt word is altijd mensen teleurgesteld, altijd
heeft niets te maken met inspelen
Velen hebben een extra hoge hypotheek ervoor en het spaardeel belegd in aandelen
die hebben er op gerekend dat het altijd zou blijven

Vroeger hebben ze de subsidie op computers ook in een dag afgepakt , dat gebeurt nu eenmaal
Ook zonnepanelen idem dito
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 21 januari 2019 @ 10:34:48 #146
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184528140
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 09:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Als er subsidie afgepakt word is altijd mensen teleurgesteld, altijd
heeft niets te maken met inspelen
Velen hebben een extra hoge hypotheek ervoor en het spaardeel belegd in aandelen
die hebben er op gerekend dat het altijd zou blijven

Vroeger hebben ze de subsidie op computers ook in een dag afgepakt , dat gebeurt nu eenmaal
Ook zonnepanelen idem dito
De HRA is geen subsidie... Maar goed, hier komt vooral afgunst om de hoek kijken
pi_184528160
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 09:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Als er subsidie afgepakt word is altijd mensen teleurgesteld, altijd
heeft niets te maken met inspelen
Velen hebben een extra hoge hypotheek ervoor en het spaardeel belegd in aandelen
die hebben er op gerekend dat het altijd zou blijven

Vroeger hebben ze de subsidie op computers ook in een dag afgepakt , dat gebeurt nu eenmaal
Ook zonnepanelen idem dito
Ja, gisteren hebben er mensen misschien (spaar)geld ingezet op winst voor PSV en/of Ajax. Het zijn toch echt je eigen keuzes. Heb 6 jaar geleden ook een hypotheek afgesloten en gekeken of ik comfortabel kan leven met de bruto last. Wil zo min mogelijk afhankelijk zijn van de grillen in den Haag.

En dat mensen uit hun stekkertje gaan op de regering terwijl iemand die buiten de regering staat iets roept is alles zeggend. Mensen willen te graag boos zijn.
pi_184528235
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 23:14 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Jij lijkt dat enkel een probleem te vinden als dat geldt voor een, na verkoop, zeer kapitaalkrachtige "oude van dagen". Met de minder kapitaalkrachtige versie heb je veel minder moeite als die moet verkassen omdat de boel (oude sociale huurwoningen) gesloopt wordt zodat jij en trawanten daar mooie winstgevende projecten kunnen realiseren voor kapitaalkrachtige kopers. Dat moet ook weer eens gezegd m.i. dat er in jouw geval altijd een eigenbelang speelt.
Daar heb je trolletje rozewater ook weer.
pi_184528265
quote:
7s.gif Op zondag 20 januari 2019 23:44 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

Zowel het begrip "ad hominem" als het woordje "ook" niet vatten en mij dan dom noemen. ^O^

Is ook moeilijk hè, om al die uiterst moreel verantwoorde, rechtschapen verontwaardiging van je te kanaliseren in iets inhoudelijks. Daar zal het wel aan liggen dan.
Wel grappig dat jij mij beschuldigd van niet te weten wat een af hominem is en dan zelf zeer opzichtig blijk te geven van dat zelf niet weten.

En dan klagen over gebrek aan inhoud. Waar is jouw inhoud? Ik heb al lang en breed onderbouwd waarom dit wanstaltelijk is.
pi_184528279
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 00:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

dat vermogen heeft ze wel
dus geen uitkering
Uitkering? Waar heb jij het over?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')