quote:
Je hebt automaten wat volgens mij gerobotiseerde handbakken zijn. Die hebben inderdaad niet de standaard P R N D en als je daar die pook 'in het midden' zet staat de auto in principe vrij.quote:
Mwa, vastvriezende handrem is niet zo'n mega risico met onze temperaturen.quote:Op donderdag 17 januari 2019 15:53 schreef PhoenixEliteNL het volgende:
Ik verwacht dat het kouder gaat worden komende weken en vorst zal geen uitzondering zijn.
Over het algemeen zegt men dat je handrem niet moet gebruiken bij vorst.
Maar bij een automaat zonder P, moet je de handrem wel gebruiken.
Dus, ga ik deze winter vaak een vastgevroren handrem meemaken?
Kan ik dit voorkomen of hoef ik mij hier geen zorgen om te maken?
Wellicht heeft iemand hier tips.
Op het Internet zijn de meningen over dit onderwerp i.i.g. flink verdeeld.
Volgens mij kan dat bij zo'n versnellingsbak wel.quote:Op donderdag 17 januari 2019 16:11 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Mwa, vastvriezende handrem is niet zo'n mega risico met onze temperaturen.
En in z'n D zetten en laten staan kan denk ik niet. Want dan krijg je de sleutel er niet meer uit.
Dit.quote:Op donderdag 17 januari 2019 15:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je hebt automaten wat volgens mij gerobotiseerde handbakken zijn. Die hebben inderdaad niet de standaard P R N D en als je daar die pook 'in het midden' zet staat de auto in principe vrij.
Volgens mij, TS, als je zo'n bak in de 'D' zet (of wat bij zon bak dan 'vooruit rijden' ook is) kan ie ook niet rollen, alleen kun je dan denk ik niet starten, want dan moet je hem weer eerst vrij zetten.
Maar zeker weet ik dat niet.
Da's alleen bij een ekte automaat volgens mij.quote:Op donderdag 17 januari 2019 16:11 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Mwa, vastvriezende handrem is niet zo'n mega risico met onze temperaturen.
En in z'n D zetten en laten staan kan denk ik niet. Want dan krijg je de sleutel er niet meer uit.
Ik zal het eens testen vanavond of morgen, maar mijn Opel Easytronic (robot-handbak) zet de boel in z'n vrij bij uitschakelen van de motor volgens mij. Maar dat weet ik niet zeker, want nooit geprobeerd.quote:Op donderdag 17 januari 2019 16:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dit.
Gewoon in de drive stand laten staan.. alleen effe bij stil staan met starten, anders doet 'ie het niet.
Bij Anne d'r Yaris kan het wel iigquote:Op donderdag 17 januari 2019 16:32 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik zal het eens testen vanavond of morgen, maar mijn Opel Easytronic (robot-handbak) zet de boel in z'n vrij bij uitschakelen van de motor volgens mij. Maar dat weet ik niet zeker, want nooit geprobeerd.
Brennie heeft ook een Yaris. Gewoon met een P. Dat is zo een full hybrid met 1 versnelling zegmaar.quote:Op donderdag 17 januari 2019 16:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Bij Anne d'r Yaris kan het wel iig
Die is denk ik een generatie of 2 nieuwer als die van Annequote:Op donderdag 17 januari 2019 17:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Brennie heeft ook een Yaris. Gewoon met een P. Dat is zo een full hybrid met 1 versnelling zegmaar.
Die automaten ken ik niet. Brennie heeft gewoon omhoog de Pquote:Op donderdag 17 januari 2019 17:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die is denk ik een generatie of 2 nieuwer als die van Anne
Anne heeft zo'n soort pook als op de foto hierboven; 'P' is in het midden, D is naar rechts enzenzditdat.
Ofwel, Toyota in M1 E of R zetten, dan staat hij in de versnelling.quote:Parking: Unlike an automatic car, the P gear is absent in a MMT car. The car should be parked in the following fashion. In an up-sloping incline, put the gear to M1, or E, apply handbrake, and switch off the engine. In a down-sloping incline, put the gear to R, apply handbrake, and switch off the engine. On level ground, put the gear to R, apply handbrake, and switch off the engine. R or E/M1 substitute the P function in a full automatic.
Moving off from Park: The engine can only be started with the gear in N. To start, switch on the car to ON position (this releases the gear lock), depress brake pedal, put the gear to N (from either R or E/M1), and switch on the engine.
Nope, bij de Knorsa van m'n moe ook.quote:Op donderdag 17 januari 2019 16:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Da's alleen bij een ekte automaat volgens mij.
Een hybride is CVT.quote:Op donderdag 17 januari 2019 17:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Brennie heeft ook een Yaris. Gewoon met een P. Dat is zo een full hybrid met 1 versnelling zegmaar.
jup, net als alle andere auto's met een automaat.quote:Op donderdag 17 januari 2019 19:29 schreef Hyperdude het volgende:
Maar eigenlijk zijn dit dus beperkte automaten voor otootjes "met een beperking".
ik noem dat 1 versnelling. Dat die variabel is doet daar niets aan afquote:
Mijne ook blijkbaar. Net weggezet in R, gaat nergens heenquote:Op donderdag 17 januari 2019 16:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Bij Anne d'r Yaris kan het wel iig
Is het een automatisch geschakelde versnellingsbak? Dan zou hij in R of A niet kunnen rollen, want dan staat hij gewoon in een versnelling.quote:Op donderdag 17 januari 2019 18:52 schreef PhoenixEliteNL het volgende:
Ik ga het morgen nog een keer testen, maar ik merk dat hij wegrolt als ik de handrem niet gebruik. (nog niet eerder automaat gereden, maar ik neem aan dat dit een van de verschillen maakt).
Ik heb alleen R - N - A (automaat oftewel drive)
Daarnaast benadrukt de handleiding dat de handrem altijd moet worden gebruikt, ongeacht of je in N of A hem parkeert.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |