Het gaat er om dat deze betreffende meneer tussen de twee bekeuringen de tijd heeft zijn fout te herstellen. Net als 150 rijden op een rechte weg van 60 met twee flitspalen ook twee boetes op zal leverenquote:Op donderdag 17 januari 2019 15:51 schreef JeMoeder het volgende:
Ik zag vandaag in mijn gemeente een auto met Noors kenteken in de wijk staan. In de wijk mag geparkeerd worden door vergunninghouders, maar er kan ook tegen uurtarief tussen 8:00 en 20:30 geparkeerd worden.
Achter de ruitenwisser van deze Noorse auto zat voor zondag t/m vandaag een parkeerboete à dik ¤60 per dag.
Naar aanleiding van dit grote aantal bonnetjes vroeg ik me af of dit wel correct is. Kan iemand een boete krijgen voor elke dag dat de auto er staat? Mijn gezonde verstand zegt dat dit gewoon dezelfde overtreding is waarvoor meerdere malen beboet wordt. Aan de andere kant kan er tussen half 9 's avonds en 8 u 's ochtends gratis geparkeerd worden, en gaat vervolgens het parkeertarief weer gelden. Wellicht geldt dus dat elke keer dat het tarief opnieuw gaat gelden sprake is van een nieuwe overtreding.
Wat denken jullie? Afgezien van het feit dat het natuurlijk super kinderachtig is van de lokale handhaver(s) om een toerist op een dergelijke manier geld af te troggelen.
Het is correct wat gebeurd, iedere keer dat een controleur voorbij komt mag hij een naheffing schrijven voor verkeerd geparkeerde auto's.quote:Op donderdag 17 januari 2019 15:51 schreef JeMoeder het volgende:
Naar aanleiding van dit grote aantal bonnetjes vroeg ik me af of dit wel correct is. Kan iemand een boete krijgen voor elke dag dat de auto er staat? Mijn gezonde verstand zegt dat dit gewoon dezelfde overtreding is waarvoor meerdere malen beboet wordt.
Waarom? Als toerist hoef je je ineens niet meer aan de lokale regels te houden of zo?quote:Op donderdag 17 januari 2019 15:51 schreef JeMoeder het volgende:
Afgezien van het feit dat het natuurlijk super kinderachtig is van de lokale handhaver(s) om een toerist op een dergelijke manier geld af te troggelen.
De situatie is niet heel helder, er staat ergens 500 meter verderop dat het betaald parkeren of voor vergunninghouders is, ook nog eens in het Nederlands met afkortingen. De dichtstbijzijnde parkeerautomaat staat daarnaast ook nog eens in een andere straat. Ze maken het toeristen op z'n minst gezegd niet gemakkelijk, zelfs voor Nederlanders is de situatie soms onduidelijk.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 08:57 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Waarom? Als toerist hoef je je ineens niet meer aan de lokale regels te houden of zo?
Tja dat zal best maar ik zie nog steeds geen reden om toeristen uit te zonderen van de regels. Volgens mij word je geacht om bekend te zijn met de lokale regels als je ergens naar toe gaat.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 09:12 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
De situatie is niet heel helder, er staat ergens 500 meter verderop dat het betaald parkeren of voor vergunninghouders is, ook nog eens in het Nederlands met afkortingen. De dichtstbijzijnde parkeerautomaat staat daarnaast ook nog eens in een andere straat. Ze maken het toeristen op z'n minst gezegd niet gemakkelijk, zelfs voor Nederlanders is de situatie soms onduidelijk.
Als je als toerist in een andere stad op straat gaat parkeren, dan lijkt het me normaal dat je dat even vantevoren uitzoekt. Of dat je zelf het risico neemt dat je verkeerd terecht komt en een boete krijgt.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 09:12 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
De situatie is niet heel helder, er staat ergens 500 meter verderop dat het betaald parkeren of voor vergunninghouders is, ook nog eens in het Nederlands met afkortingen. De dichtstbijzijnde parkeerautomaat staat daarnaast ook nog eens in een andere straat. Ze maken het toeristen op z'n minst gezegd niet gemakkelijk, zelfs voor Nederlanders is de situatie soms onduidelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |