abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage donderdag 17 januari 2019 @ 15:51:28 #1
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_184455518
Ik zag vandaag in mijn gemeente een auto met Noors kenteken in de wijk staan. In de wijk mag geparkeerd worden door vergunninghouders, maar er kan ook tegen uurtarief tussen 8:00 en 20:30 geparkeerd worden.

Achter de ruitenwisser van deze Noorse auto zat voor zondag t/m vandaag een parkeerboete à dik ¤60 per dag.

Naar aanleiding van dit grote aantal bonnetjes vroeg ik me af of dit wel correct is. Kan iemand een boete krijgen voor elke dag dat de auto er staat? Mijn gezonde verstand zegt dat dit gewoon dezelfde overtreding is waarvoor meerdere malen beboet wordt. Aan de andere kant kan er tussen half 9 's avonds en 8 u 's ochtends gratis geparkeerd worden, en gaat vervolgens het parkeertarief weer gelden. Wellicht geldt dus dat elke keer dat het tarief opnieuw gaat gelden sprake is van een nieuwe overtreding.

Wat denken jullie? Afgezien van het feit dat het natuurlijk super kinderachtig is van de lokale handhaver(s) om een toerist op een dergelijke manier geld af te troggelen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_184455666
Ligt aan de situatie, genoeg jurisprudentie over.

En tsja als toerist moet je je ook gewoon aan de regels houden. Zelfde als die achterlijke inrijverboden in Italië bijv. Krijg je ook gewoon op de mat :')
pi_184455730
Ik denk dat het per dag is. Anders zou het bv goedkoper zijn om een week fout te parkeren in centrum Amsterdam dan om het parkeertarief te betalen. ;)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_184455741
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 15:51 schreef JeMoeder het volgende:
Ik zag vandaag in mijn gemeente een auto met Noors kenteken in de wijk staan. In de wijk mag geparkeerd worden door vergunninghouders, maar er kan ook tegen uurtarief tussen 8:00 en 20:30 geparkeerd worden.

Achter de ruitenwisser van deze Noorse auto zat voor zondag t/m vandaag een parkeerboete à dik ¤60 per dag.

Naar aanleiding van dit grote aantal bonnetjes vroeg ik me af of dit wel correct is. Kan iemand een boete krijgen voor elke dag dat de auto er staat? Mijn gezonde verstand zegt dat dit gewoon dezelfde overtreding is waarvoor meerdere malen beboet wordt. Aan de andere kant kan er tussen half 9 's avonds en 8 u 's ochtends gratis geparkeerd worden, en gaat vervolgens het parkeertarief weer gelden. Wellicht geldt dus dat elke keer dat het tarief opnieuw gaat gelden sprake is van een nieuwe overtreding.

Wat denken jullie? Afgezien van het feit dat het natuurlijk super kinderachtig is van de lokale handhaver(s) om een toerist op een dergelijke manier geld af te troggelen.
Het gaat er om dat deze betreffende meneer tussen de twee bekeuringen de tijd heeft zijn fout te herstellen. Net als 150 rijden op een rechte weg van 60 met twee flitspalen ook twee boetes op zal leveren
pi_184455947
Anders dan in het strafrecht, waar je niet twee keer voor hetzelfde strafbare feit een straf kunt krijgen, geldt hierbij dat de kosten geen sanctie zijn, maar kosten die worden gemaakt voor het opleggen van de naheffingsaanslag. Op die manier mogen dus elke kalenderdag dezelfde kosten voor hetzelfde feit in rekening worden gebracht.

Bron oa:
https://uitspraken.rechts(...)NL:RBAMS:2008:BN3266
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 17 januari 2019 @ 16:20:19 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_184455953
quote:

Naar aanleiding van dit grote aantal bonnetjes vroeg ik me af of dit wel correct is. Kan iemand een boete krijgen voor elke dag dat de auto er staat? Mijn gezonde verstand zegt dat dit gewoon dezelfde overtreding is waarvoor meerdere malen beboet wordt.
Het is correct wat gebeurd, iedere keer dat een controleur voorbij komt mag hij een naheffing schrijven voor verkeerd geparkeerde auto's.
Kan dus elke dag, of zelfs meerdere keren per dag.
So we just called him Fred
pi_184456125
Zoals al gezegd mag dat gewoon. Echter zullen veel gemeenten uit coulance overwegingen een aantal boetes ambtshalve vernietigen.
No bitch to me
  Redactie Frontpage donderdag 17 januari 2019 @ 17:53:15 #8
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_184457894
Ok, helder. Bedankt allemaal voor het beantwoorden!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 18 januari 2019 @ 08:57:37 #9
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_184468375
quote:
Afgezien van het feit dat het natuurlijk super kinderachtig is van de lokale handhaver(s) om een toerist op een dergelijke manier geld af te troggelen.
Waarom? Als toerist hoef je je ineens niet meer aan de lokale regels te houden of zo?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  Redactie Frontpage vrijdag 18 januari 2019 @ 09:12:02 #10
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_184468530
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 08:57 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Waarom? Als toerist hoef je je ineens niet meer aan de lokale regels te houden of zo?
De situatie is niet heel helder, er staat ergens 500 meter verderop dat het betaald parkeren of voor vergunninghouders is, ook nog eens in het Nederlands met afkortingen. De dichtstbijzijnde parkeerautomaat staat daarnaast ook nog eens in een andere straat. Ze maken het toeristen op z'n minst gezegd niet gemakkelijk, zelfs voor Nederlanders is de situatie soms onduidelijk.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 18 januari 2019 @ 09:37:33 #11
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_184468917
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 09:12 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

De situatie is niet heel helder, er staat ergens 500 meter verderop dat het betaald parkeren of voor vergunninghouders is, ook nog eens in het Nederlands met afkortingen. De dichtstbijzijnde parkeerautomaat staat daarnaast ook nog eens in een andere straat. Ze maken het toeristen op z'n minst gezegd niet gemakkelijk, zelfs voor Nederlanders is de situatie soms onduidelijk.
Tja dat zal best maar ik zie nog steeds geen reden om toeristen uit te zonderen van de regels. Volgens mij word je geacht om bekend te zijn met de lokale regels als je ergens naar toe gaat.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_184469487
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 09:12 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Als je als toerist in een andere stad op straat gaat parkeren, dan lijkt het me normaal dat je dat even vantevoren uitzoekt. Of dat je zelf het risico neemt dat je verkeerd terecht komt en een boete krijgt.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')