quote:
Op donderdag 17 januari 2019 15:40 schreef haakaa1312 het volgende:Zit er een risico aan de optie 'Gelijk Oversteken' bij
marktplaats als verkoper?
Ik heb dit een paar keer succesvol gebruikt, alleen laatste tijd krijg ik ook kopers die zonder onderhandelingen of vragen het product gelijk willen kopen. Het gaat dan bijvoorbeeld om ¤150,-. Ze vragen dan gelijk of ik een betaalverzoek incl. gelijk oversteken kan sturen. Zodat ik daarna het product kan opsturen, dit voelt dan toch niet goed aangezien er geen onderhandeling of vraag is geweest.
Kun je op deze manier opgelicht worden?
Dat de koper dus aangeeft het pakket niet te hebben ontvangen bijvoorbeeld.
Dat is juist bij gelijk oversteken volgens mij niet mogelijk, omdat je verplicht bent (dacht ik?) om een traceercode door te sturen als verkoper. Iedereen kan dus zien dat het verzonden is. Verder nooit gebruikt eigenlijk, dus geen ervaringen ermee. Puur van wat ik er van heb gelezen.
Heb regelmatig dingen verkocht, maar wel vaker dat ik geen vragen krijg over het product (dan is de uitleg in de advertentie duidelijk genoeg blijkbaar) of de prijs (dan is de prijs gewoon prima), dus daar hoeft op zich niks achter te zitten.
Ik negeer bepaalde mensen alleen als ze bv een reactie sturen met enkel: ''40'' of ''nu halen''. Niet omdat ik denk dat dat dan maar meteen onbetrouwbare lui zijn, maar ik vind dat niet fijn zaken doen.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2019 16:32:06 ]