abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_184455344
Zit er een risico aan de optie 'Gelijk Oversteken' bij marktplaats als verkoper?

Ik heb dit een paar keer succesvol gebruikt, alleen laatste tijd krijg ik ook kopers die zonder onderhandelingen of vragen het product gelijk willen kopen. Het gaat dan bijvoorbeeld om ¤150,-. Ze vragen dan gelijk of ik een betaalverzoek incl. gelijk oversteken kan sturen. Zodat ik daarna het product kan opsturen, dit voelt dan toch niet goed aangezien er geen onderhandeling of vraag is geweest.

Kun je op deze manier opgelicht worden? Dat de koper dus aangeeft het pakket niet te hebben ontvangen bijvoorbeeld.
pi_184456157
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 15:40 schreef haakaa1312 het volgende:
Zit er een risico aan de optie 'Gelijk Oversteken' bij marktplaats als verkoper?

Ik heb dit een paar keer succesvol gebruikt, alleen laatste tijd krijg ik ook kopers die zonder onderhandelingen of vragen het product gelijk willen kopen. Het gaat dan bijvoorbeeld om ¤150,-. Ze vragen dan gelijk of ik een betaalverzoek incl. gelijk oversteken kan sturen. Zodat ik daarna het product kan opsturen, dit voelt dan toch niet goed aangezien er geen onderhandeling of vraag is geweest.

Kun je op deze manier opgelicht worden? Dat de koper dus aangeeft het pakket niet te hebben ontvangen bijvoorbeeld.
Dat is juist bij gelijk oversteken volgens mij niet mogelijk, omdat je verplicht bent (dacht ik?) om een traceercode door te sturen als verkoper. Iedereen kan dus zien dat het verzonden is. Verder nooit gebruikt eigenlijk, dus geen ervaringen ermee. Puur van wat ik er van heb gelezen.

Heb regelmatig dingen verkocht, maar wel vaker dat ik geen vragen krijg over het product (dan is de uitleg in de advertentie duidelijk genoeg blijkbaar) of de prijs (dan is de prijs gewoon prima), dus daar hoeft op zich niks achter te zitten.

Ik negeer bepaalde mensen alleen als ze bv een reactie sturen met enkel: ''40'' of ''nu halen''. Niet omdat ik denk dat dat dan maar meteen onbetrouwbare lui zijn, maar ik vind dat niet fijn zaken doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2019 16:32:06 ]
pi_184456613
Risico's zijn er altijd. Zo kan koper ook beweren dat-ie een doos met track & trace code heeft ontvangen, maar dat doos leeg is.
Vraag is dan of je de koper opgelicht hebt door een lege doos te sturen, of dat koper boel belazert. Je weet het gewoonweg niet.

Ze zouden de verkopersbeoordelingssysteem van Ebay moeten implementeren in plaats van dat halfgaartje, dat scheelt al veel.
pi_184456771
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 16:53 schreef FordSierra het volgende:
Ze zouden de verkopersbeoordelingssysteem van Ebay moeten implementeren in plaats van dat halfgaartje, dat scheelt al veel.
Dan gebruikt er straks niemand Ebay meer...
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184456793
Onlangs gebruikt om een fraaie set Tannoy's te kopen. Werkt prima. :)

Geen idee wat er gebeurt als ik aangeef dat ik het pakket niet ontvangen heb binnen 7 dagen. Dan krijg ik het geld sowieso terug en ik neem aan de verkoper ook als hij een track&trace code kan overleggen? Dat laatste weet ik dus niet zeker, maar dat neem ik aan als postnl niks meer kan vinden.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_184456801
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 16:59 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dan gebruikt er straks niemand Ebay meer...
Weetje van de dag: Marktplaats is al enige jaren in bezit van Ebay....
pi_184456807
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 17:01 schreef FordSierra het volgende:

[..]

Weetje van de dag: Marktplaats is al enige jaren in bezit van Ebay....
juist daarom dus
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184457111
Gelijk oversteken is als verkoper prima. Zolang je het maar verstuurd en de track en trace code hebt heb je gegarandeerd je geld. Al pleur je een steen in de doos.

waar je evt wel mee rekening moet houden is het aangetekend/verzekerd versturen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')