abonnement Unibet Coolblue
pi_184455063
Ik heb een nest gekocht die ik graag wil aansluiten op onze stadsverwarming/vloerverwarming. Onze stadsverwarming is een custom made ding van Ferrolli die volgens de handleiding kan samenwerken met een opentherm thermostaat.

Wat ik er nu van begrijp is dat de verwarmingsunit een servomotor heeft die een kraan open/dicht zet als er stroom op komt te staan. Als ik op de printplaat een kabeltje tussen de twee ingangen voor de thermostaat aansluit gaat de kraan open.

Dan zou je dus denken dat ik twee kabels nodig heb en deze op de Nest heatlink kan aansluiten op OT1 en OT2. Als ik de Nest dan aanzet zegt hij echter dat hij geen opentherm systeem heeft gedetecteerd. Betekent dit dan dat de handleiding van mijn stadsverwarming niet klopt en ik hem gewoon als aan/uit systeem moet gebruiken? Of kan ik deze foutmelding gewoon negeren?
  donderdag 17 januari 2019 @ 16:11:26 #2
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_184455824
het klinkt als een on/off in plaats van opentherm...
Tot nooit .......
  donderdag 17 januari 2019 @ 16:38:10 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_184456265
Lijkt mij ook aan/uit.
So we just called him Fred
pi_184464754
nest kan ook gewoon aan/uit doen
pi_184466039
Heb je de Bluecity TS?
Nest zou moeten kunnen werken op opentherm als je die aansluit op klemmen 3&4, polariteit is geen issue.

Als je die melding krijgt dan gaat het niet werken, kan je ook niet negeren want dan werk het niet.

Maar het is niet raar hoor want bij heel veel ketels heb je ook maar één aansluiting voor on/off of opentherm.
Als je de ingang schakelt dan gaat de installatie aan, en als er een opentherm thermostaat op wordt gemonteerd dan herkent de ketel deze aan zal dan via een bussysteem communiceren met de thermostaat.
Maar de Nest V3 is een beetje een bagger ding, want ik heb meer meegemaakt dat op bepaalde ketel de opentherm niet aan de praat kreeg.
Zeker in het begin toen deze net uit was.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')