abonnement Unibet Coolblue
pi_184453804
Hi. Ik heb in de huiskamer 2 geaarde stopcontacten naast elkaar. Altijd als ik de wasmachine aan doe, haal ik de stekker van mijn gaming laptop eruit. Ik kan dus nooit gamen als ik een was draai. Maar is dit wel nodig? Kan ik niet de was draaien en ook de laptop aan het stroom hangen? Beide stopcontacten zijn geaard en ze zitten naast elkaar. Op de adapter van de laptop staat: Alleen gebruiken in geaarde stopcontacten.
pi_184453860
Ik weet bijna zeker dat het wel kan. Maar om het testen kan je een meter kopen en die er tussen zetten.
Dan eerst je wasmachine een keer laten draaien. Kijken wat de piek was in wattage/amperage.
Dan hetzelfde doen als je een keer gaat gamen.

Die 2 bij elkaar opgeteld mogen niet boven de 16A komen en niet boven de (ik dacht) 4000watt.
En dat zal normaal gesproken ook niet het geval zijn.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_184454062
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:57 schreef brianroy het volgende:
Altijd als ik de wasmachine aan doe, haal ik de stekker van mijn gaming laptop eruit.
waarom doe je dat?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184454097
[quote]0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:15 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

waarom doe je dat?
[/iquote]

Omdat een wasmachine zoveel ampere gebruikt dat ik dacht dat een gaminglaptop en wasmachine tegelijk te veel was? Simpel gezegd dat er dan een gevaarlijke situatie ontstaat..?
pi_184454131
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:18 schreef brianroy het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 17 januari 2019 14:15 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

waarom doe je dat?
[/iquote]

Omdat een wasmachine zoveel ampere gebruikt dat ik dacht dat een gaminglaptop en wasmachine tegelijk te veel was? Simpel gezegd dat er dan een gevaarlijke situatie ontstaat..?
Probeer het uit. Als het te veel is, klapt de stop er uit.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  donderdag 17 januari 2019 @ 14:23:38 #6
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_184454153
Lijkt me sterk dat je adapter meer is als 1600W. Kan prima.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_184454646
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:01 schreef bambino het volgende:
Die 2 bij elkaar opgeteld mogen niet boven de 16A komen en niet boven de (ik dacht) 4000watt.
En dat zal normaal gesproken ook niet het geval zijn.
16A met 230V is 3680 watt (16 x 230), die 4000 ga je dus sowieso nooit halen zonder de groep uit te laten vallen ;)

Die 3680 watt is dus inderdaad de max die je op één groep tegelijk aan kunt sluiten. Een wasmachine en een stevige laptop kan dus wel, maar misschien zitten er nog wel meer apparaten ergens anders in huis ook op dezelfde groep?
pi_184456280
Thanks voor de antwoorden. Zit alleen een tv op dezelfde groep denk ik en wat telefoonladers dus moet dan kunnen
pi_184456338
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:57 schreef brianroy het volgende:
Hi. Ik heb in de huiskamer 2 geaarde stopcontacten naast elkaar. Altijd als ik de wasmachine aan doe, haal ik de stekker van mijn gaming laptop eruit. Ik kan dus nooit gamen als ik een was draai. Maar is dit wel nodig? Kan ik niet de was draaien en ook de laptop aan het stroom hangen? Beide stopcontacten zijn geaard en ze zitten naast elkaar. Op de adapter van de laptop staat: Alleen gebruiken in geaarde stopcontacten.
Als je nu eens gewoon kijkt naar de aansluitwaarde van je wasmachine en van de adapter van je laptop en beide (maximaal) opgenomen vermogens bij elkaar optelt, dan heb je antwoord op je vraag.
pi_184464563
Je kunt het ook voelen aan de stoppen in de meterkast als je nog van die porceleinen hebt.

Je moet gewoon niet de wasmachine én de droger op dezelfde stop hebben, op het moment dat ééntje gaat stoken, dan wordt er veel verbruikt, met beide aan, dan is het mis.

Kijk wat jouw voeding maximaal trekt en wat de wasmachine trekt
Ik denk dat dat geen enkel probleem zal zijn.
pi_184593228
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:43 schreef maduropa het volgende:

Je moet gewoon niet de wasmachine én de droger op dezelfde stop hebben, op het moment dat ééntje gaat stoken, dan wordt er veel verbruikt, met beide aan, dan is het mis.
Dat was vroeger misschien zo, tegenwoordig hoeft dat geen probleem te zijn. Mijn wasmachine zit op max. 1800 Watt en de droger op 850 Watt. (beiden klasse A+++)
pi_184595114
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:43 schreef maduropa het volgende:
Je kunt het ook voelen aan de stoppen in de meterkast als je nog van die porceleinen hebt.

Je moet gewoon niet de wasmachine én de droger op dezelfde stop hebben, op het moment dat ééntje gaat stoken, dan wordt er veel verbruikt, met beide aan, dan is het mis.
gewoon speciaal stopcontact gebruiken die de ene niet van stroom voorziet als de ander aan staat
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')